Eipähän muuten löydy ihan heti jokaisen putkan hyllystä oikeaa öljyä. Nimim. tarvitsen tätä myösJarsan kirjoitti:Tuohon moottoriin öljyksi sitten vain ja ainoastaan 0W-30, joka täyttää PSA B71 2312 luokituksen
Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^total Quartz Ineo First 0W-30 Näät patongit on sellaisia, että niihin kuuluu total ja sitä patonkiporukka myös haluaa. Jos joku vianori on lähistöllä, niin ainakin tilaamalla hommaavat, jollei hyllyssä ole.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Onhan noita em. PSA:n luokituksen täyttäviä öljyjä onneks muitakin kuin Total.
Ei nyt mikään mahdoton rasti löytää, mut ei nyt ihan joka marketista löydy.
Eipä ole tullut vertailtua mitä öljyjä Mini tai BMW suosittaa samaan Prince moottoriin eri autojen nokkaan asennettuna.
Ei nyt mikään mahdoton rasti löytää, mut ei nyt ihan joka marketista löydy.
Eipä ole tullut vertailtua mitä öljyjä Mini tai BMW suosittaa samaan Prince moottoriin eri autojen nokkaan asennettuna.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Totalilla on ja itse olen käyttäny Yaccoa, joka Citikkaosastolta suositeltuna. En muista, onko jopa jossain käsikynkässä Totalin kanssa. Jonoksi asti ei silti pääse öljymerkkejä muodostumaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^kyllä siinä vastaava kynkkä on totalin kanssa, kuin Alfalla ja Selenialla. Johonkin datsuniin ja relluun ei löydy kuin elfiltä öljy (samaa puulakia totalin kanssa), joten patongit on kyllä kovasti totaloitu.
edit: niin siis tarkoitin ranskalaisten autoja kynkkää totalin kanssa, tuo Yacco on vieras merkki mulle.
edit: niin siis tarkoitin ranskalaisten autoja kynkkää totalin kanssa, tuo Yacco on vieras merkki mulle.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Mazdaa (bensa vm. 2000) pitäisi alkaa laittamaan syyslomalla viikon päästä. Auton helmapellit ovat osittain pahasti ruosteessa ja yksi pieni reikäkin löytyy alahelmasta. Pohja on yllättävän hyvässä kunnossa. Onko ruosteisen helmapellin suhteen muuta tehtävissä kuin hitsata uutta peltiä vai voiko tuota korjata esimerkiksi lasikuidulla tms jos muuten hioo ja käsittelee hyvin? Ei ole näistä hirveästi kokemusta kun edesmenneessä Alfassa ei ollut ruosteongelmia.
Toinen probleema on, että auto sammuu liikennevaloissa kun painaa kaasua. Eli kierrokset tippuvat lähelle nollaan kaasua painaessa. Kun liikkeelle saa niin toimii kuin uusi Ilmamassamittarin anturia epäilin ja putsasin sitä, jolloin toimii pari päivää mutta taas alkaa sama. Onko uusi ilmamassamittari ratkaisu vai voiko jostain vuotaa muuten? Tosin akun valo vilahtaa myös sammumisen paikkeilla. Sekin voi tulla siitä että on lähes sammunut auto. Vai voiko jokin maadoitusonkelma aiheuttaa tämän?
Vinkkejä saa antaa, kiitos
Toinen probleema on, että auto sammuu liikennevaloissa kun painaa kaasua. Eli kierrokset tippuvat lähelle nollaan kaasua painaessa. Kun liikkeelle saa niin toimii kuin uusi Ilmamassamittarin anturia epäilin ja putsasin sitä, jolloin toimii pari päivää mutta taas alkaa sama. Onko uusi ilmamassamittari ratkaisu vai voiko jostain vuotaa muuten? Tosin akun valo vilahtaa myös sammumisen paikkeilla. Sekin voi tulla siitä että on lähes sammunut auto. Vai voiko jokin maadoitusonkelma aiheuttaa tämän?
Vinkkejä saa antaa, kiitos
Re: Muiden merkkien murheita.
2000 626 sammuili kun imusarjan tiiviste vuoti
ePER
Fiat Punto GT
Fiat Stilo 95
Fiat Punto GT
Fiat Stilo 95
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Muiden merkkien murheita.
kaverin kautta tuli käynnistysvikainen Yamaha Aerox-skootteri potilaaksi. On kipinää, saa bensaa, on puristusta. Ei käy. No eka vika oli se että poika joka tuon oli kasannut oli jättänyt lohkojen välistä tiivisteliiman pois. Korjattu, mutta ei edelleenkään käy. Mitvit?? Tällä hetkellä epäilys kohdistuu CDI-boxiin, uusi pitäis tilata mutta koitan vielä jos raadilla olis muita ideoita.
Innokas nuorimies on siis purkanut koneen, vaihtanut kampiakselin, poskilaakerit, stefat, männän. Puristuksia on mttarilla mitattuna (sähköstartilla pyörittäen) 3,8-4 bar. Netistä kaivettuna tieto että tuo on ihan ok arvo, itsestä tuntuu aika alhaiselta? Magneeton sisäpinta on jossain välissä saanut kipeää, samoin sytytysanturin toinen kiinnitysjalka on poikki, mutta anturi itse on mielestäni oikealla etäisyydellä magneetosta.
Jos ei tätä kohta saa kuntoon niin menee se pienikin maine jonka on onnistunut saavuttamaan kaveripiirissä
Innokas nuorimies on siis purkanut koneen, vaihtanut kampiakselin, poskilaakerit, stefat, männän. Puristuksia on mttarilla mitattuna (sähköstartilla pyörittäen) 3,8-4 bar. Netistä kaivettuna tieto että tuo on ihan ok arvo, itsestä tuntuu aika alhaiselta? Magneeton sisäpinta on jossain välissä saanut kipeää, samoin sytytysanturin toinen kiinnitysjalka on poikki, mutta anturi itse on mielestäni oikealla etäisyydellä magneetosta.
Jos ei tätä kohta saa kuntoon niin menee se pienikin maine jonka on onnistunut saavuttamaan kaveripiirissä
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Minähän en mistään kaksipyöräisestä ymmärrä mitään paitsi peräkärrystä, mutta ei kai tuohon jää muita vaihtareita kuin kipinän ajoitus ja teho?
Jos magneetto on ottanut osumas niin sitä sietää tutkia ja anturin paikka tarkastaa vielä muutaman kerran.
Kipinän teho jos jää vajaaksi, niin CDI-purkkiahan sopii epäillä. Kipinäongelmaa epäillessä tulpanjohdon ja tulpan väliin tökättävä purkauslampputesteri on aika peto. Yhden peräprutkun puolavika löytyi tuollaisella. Irtotulpalla kipinä oli komea mutta käynti ei niinkään. Kipinällä kun on kovin erilaiset oltavat tulppa irrallaan kokeillessa kuin puristuksen aikana.
Jos magneetto on ottanut osumas niin sitä sietää tutkia ja anturin paikka tarkastaa vielä muutaman kerran.
Kipinän teho jos jää vajaaksi, niin CDI-purkkiahan sopii epäillä. Kipinäongelmaa epäillessä tulpanjohdon ja tulpan väliin tökättävä purkauslampputesteri on aika peto. Yhden peräprutkun puolavika löytyi tuollaisella. Irtotulpalla kipinä oli komea mutta käynti ei niinkään. Kipinällä kun on kovin erilaiset oltavat tulppa irrallaan kokeillessa kuin puristuksen aikana.
Järkiautoilija
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Muiden merkkien murheita.
Kolmea puolaa kokeilin, kaikilla samanlainen kipinä. Ajoitus pitäis olla kohdallaan, ainakin kiilaura uudessa kampurassa on samassa kohtaa kuin vanhassa. Pitää huomenna vähän mittailla, löytyi tehtaan repair manual... Mut ottaahan tää luonnon päälle
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Muiden merkkien murheita.
Roxin minarellihan on läppäohjattu, joten läppien kunto. Jos asentajan ammattitaitoa on syytä epäillä, niin stefat kurkkaisin jottei ole vasaralla nuijittu ja oikeinpäin jos yksihuuliset. Männänrenkaatkin saa poikki ja vaikka männän väärinpäin jne. Tuolloin kuitenkin todennäköisesti pyörisi kuten tulpaton mopo.. Jotain 5 vuotta sitten ilma-minarellin kasasin. Ostaessa tuo kyllä kävi, mutta ei juuri liikkunut. Vari kasattu ihan metsään.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Muiden merkkien murheita.
Käytin Fiestan ehjäyttämiseen auton arvon verran valuuttaa.
Siitä vaihdettiin pakoputki.
Siitä vaihdettiin pakoputki.
Re: Muiden merkkien murheita.
Fiat-Chryslerillä – tai mikä FCA se onkaan – on tunnetusti omat vaikeutensa, joita tälläkin foorumilla puidaan eri paikoissa. Mutta on lohduttavaa, ellei suorastaan vahingoniloista huomata ongelmia löytyvän muiltakin.
Saksalaisella Kansanautoyhtymälläkin on murheensa, vaikka taloudellisesti kai menee edelleen ihan kohtuullisesti. Ensin yhtymän moottorisuunnittelija Otto Dummkopf sai päähänsä ujuttaa autoihin jonkun moottorin todellista alhaisempia päästöjä näyttävän ohjelman – tunnetuin seurauksin.
Nyt on havahduttu vielä pahempaan asiaan. Konserniin kuuluva Skoda on alkanut valmistaa liian hyviä – tai ainakin parempia autoja kuin vastaavat Volkkarit. Tästä on pillastunut erityisesti saksalainen ay-liike, jonka mielestä on täysin pöyristyttävää, että jotkut Itä-Euroopan sudeettisaksalaiset tehtailevat ahkerammin, huolellisemmin ja vieläpä pienemmällä palkalla Volkkarin osista kasattuja autoja.
Perusongelmahan on siinä, että entisellä vallatulla itäisellä sudeettialueella sijaitsevassa tehtaassa Vaclavit ja Jaroslavit kasailevat Skodia paremmin motivoituneina ja tunnollisemmin kuin Turkista tulleet Ömerit ja Mustafat Saksassa, joiden ns epäonnistunut kotiutus valtakunnan alueelle on jo tunnustettu rautakansleritar Muttinkin taholta. Asiaa ei mitenkään helpota se, että valtakuntaan uudelleen liitetyssä itäisessä osassa asuvat ossit ovat kovin hitaasti omaksuneet saksalaiset perushyveet, kuten ahkeruuden ja hyvän työn laadun.
Samanlaisia laatuongelmia oli ainakin aiemmin muillakin saksalaisvalmistajilla aina Johtotähti-yhtymää myöten, mutta niistä luonnollisesti haluttiin olla hiljaa niin valmistajan kuin asiakkaidenkin, kuten suomalaisten taksisuharien taholla. Ja sitä paitsi muun maalaisissa, kuten italialaisissa ja ranskalaisissa merkeissä oli laatuvikoja vieläkin enemmän. Suomalaiseen työn perinteeseen on tainnut yleensä kuulua, että purnataan, valitetaan ja lakkoillaan, mutta silloin kun tehdään, syntyy hyvää jälkeä.
Onkin mielenkiiniinoista seurata, siirretäänkö Skodien valmistus sudeettialueelta esimerkiksi jonnekin Berliinin tienoille ja nimetäänkö merkki uudelleen Wartburgiksi tai Trabantiksi, jotka ovat perinteikkäitä saksalaisia Volks-Wageneita.
Saksalaisella Kansanautoyhtymälläkin on murheensa, vaikka taloudellisesti kai menee edelleen ihan kohtuullisesti. Ensin yhtymän moottorisuunnittelija Otto Dummkopf sai päähänsä ujuttaa autoihin jonkun moottorin todellista alhaisempia päästöjä näyttävän ohjelman – tunnetuin seurauksin.
Nyt on havahduttu vielä pahempaan asiaan. Konserniin kuuluva Skoda on alkanut valmistaa liian hyviä – tai ainakin parempia autoja kuin vastaavat Volkkarit. Tästä on pillastunut erityisesti saksalainen ay-liike, jonka mielestä on täysin pöyristyttävää, että jotkut Itä-Euroopan sudeettisaksalaiset tehtailevat ahkerammin, huolellisemmin ja vieläpä pienemmällä palkalla Volkkarin osista kasattuja autoja.
Perusongelmahan on siinä, että entisellä vallatulla itäisellä sudeettialueella sijaitsevassa tehtaassa Vaclavit ja Jaroslavit kasailevat Skodia paremmin motivoituneina ja tunnollisemmin kuin Turkista tulleet Ömerit ja Mustafat Saksassa, joiden ns epäonnistunut kotiutus valtakunnan alueelle on jo tunnustettu rautakansleritar Muttinkin taholta. Asiaa ei mitenkään helpota se, että valtakuntaan uudelleen liitetyssä itäisessä osassa asuvat ossit ovat kovin hitaasti omaksuneet saksalaiset perushyveet, kuten ahkeruuden ja hyvän työn laadun.
Samanlaisia laatuongelmia oli ainakin aiemmin muillakin saksalaisvalmistajilla aina Johtotähti-yhtymää myöten, mutta niistä luonnollisesti haluttiin olla hiljaa niin valmistajan kuin asiakkaidenkin, kuten suomalaisten taksisuharien taholla. Ja sitä paitsi muun maalaisissa, kuten italialaisissa ja ranskalaisissa merkeissä oli laatuvikoja vieläkin enemmän. Suomalaiseen työn perinteeseen on tainnut yleensä kuulua, että purnataan, valitetaan ja lakkoillaan, mutta silloin kun tehdään, syntyy hyvää jälkeä.
Onkin mielenkiiniinoista seurata, siirretäänkö Skodien valmistus sudeettialueelta esimerkiksi jonnekin Berliinin tienoille ja nimetäänkö merkki uudelleen Wartburgiksi tai Trabantiksi, jotka ovat perinteikkäitä saksalaisia Volks-Wageneita.
Viimeksi muokannut alum, 10 Loka 2017, 15:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Quattroruote
- Viestit: 21
- Liittynyt: 28 Marras 2013, 22:39
- Car(s): Giulietta 2.0 1982
Thesis 3.2 Emblema 2004 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Olet varmaan kokeillut myös uutta tulppaa?vesamaan kirjoitti:Kolmea puolaa kokeilin
La vita è troppo corta per non guidare italiano.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Muiden merkkien murheita.
kahdella kokeiltu. Mittailin erinäisiä sähköosia tehtaan manuaalin ohjeiden mukaan. Puolan ensiöpuolen vastus on n. kolme kertaa ohjearvoa korkeampi, pickup-coil on kanssa yli ohjearvon, samoin käämi joka tekee sähkön puolalle. voisko nämä yhdessä aiheuttaa käynnistymättömyyttä? Nyhtämällä on saatu omistajalta tietoa että ei toi ole ennen remonttiakaan ihan palmun alta lähtenyt Törmäsin netissä kanssa semmoiseen arvailuun että jos läpät on tiensä päässä niin turha on koittaa käynnistää. Nyt on suunnitelmana ostaa ekaks uudet läpät, jos ne ei auta niin sitten uusiks ainakin puola ja pick-up coil.Quattroruote kirjoitti:Olet varmaan kokeillut myös uutta tulppaa?vesamaan kirjoitti:Kolmea puolaa kokeilin
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Muiden merkkien murheita.
Kyllähän jos kipinässä ei ole voimaa, niin ei tosiaan paineen alla tahdo jaksaa enää hypätä. Voisi jeesata vianhakua jos tiputtaa tulpan kärkivälin johonkin 0,3 milliin.
Tosin tuohan selvästi huutaa inner rotor kittiä ja vähintään jotain mid-race-pyttyä
Tosiaan se noissa skoottereissa on hauskaa, että osat ei maksa oikein mitään. Staatorin moiseen saa muutamalla kympillä ja puolat ja cdi:t vielä vähän vähempi. Sikäli jos yhtään jokin epäilyttää, niin ei ole mahdoton kustannus laittaa koko sähköjä uusiksi. Tuo vaaka-minarelli kiinankopioineen on kuitenkin varmasti maailman yleisin skotterinmoottori.
Läpät voit katsoa ihan vaikka valoa vasten. Ei saisi irvistää yhtään puhumatatkaan murtumista.
Eihän siihen ole tehty mitään rajoittimien ohituksia? Ainakin joku alkeellinen vastus-mallin kierrosrajoittimen ohitus/venytys syö kipinätehoa ja siten alakierroksilla ei toimi. 90-luvulla oli säätövastukset joita käännettiin ajossa. Huippunopeussäädöllä ei koneet enää käyneet tyhjää lainkaan. Tosin en tiedä toimiiko roxissa moinen.
Tosin tuohan selvästi huutaa inner rotor kittiä ja vähintään jotain mid-race-pyttyä
Tosiaan se noissa skoottereissa on hauskaa, että osat ei maksa oikein mitään. Staatorin moiseen saa muutamalla kympillä ja puolat ja cdi:t vielä vähän vähempi. Sikäli jos yhtään jokin epäilyttää, niin ei ole mahdoton kustannus laittaa koko sähköjä uusiksi. Tuo vaaka-minarelli kiinankopioineen on kuitenkin varmasti maailman yleisin skotterinmoottori.
Läpät voit katsoa ihan vaikka valoa vasten. Ei saisi irvistää yhtään puhumatatkaan murtumista.
Eihän siihen ole tehty mitään rajoittimien ohituksia? Ainakin joku alkeellinen vastus-mallin kierrosrajoittimen ohitus/venytys syö kipinätehoa ja siten alakierroksilla ei toimi. 90-luvulla oli säätövastukset joita käännettiin ajossa. Huippunopeussäädöllä ei koneet enää käyneet tyhjää lainkaan. Tosin en tiedä toimiiko roxissa moinen.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Japsien pellit
https://www.hs.fi/talous/art-2000005404010.html
Ei näköjään työmoraali tai laatu kuulu ole enää mitenkään poikkeuksellisen korkeassa kurssissa tuolla. Vrt Takata, Fukushimasta käpälämäkeen lähteneet työntekijät...
https://www.hs.fi/talous/art-2000005404010.html
Ei näköjään työmoraali tai laatu kuulu ole enää mitenkään poikkeuksellisen korkeassa kurssissa tuolla. Vrt Takata, Fukushimasta käpälämäkeen lähteneet työntekijät...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Suhteellisesti ottaen japsivalmistajien laatu on edelleen parempaa kuin valtaosalla euroja luigit mukaanlukien, mutta kyllä absoluuttinen laatu on nipponilaisillakin laskenut mm. 1990-lukuun verraten. Surku juttu kuluttajalle, mutta nykyään ei ilmeisesti kannata enää tehdä ns. "ylilaatua". Onkohan Rolssillakin mitoituksia jo höllennettyinsinörtti kirjoitti:Japsien pellit
https://www.hs.fi/talous/art-2000005404010.html
Ei näköjään työmoraali tai laatu kuulu ole enää mitenkään poikkeuksellisen korkeassa kurssissa tuolla. Vrt Takata, Fukushimasta käpälämäkeen lähteneet työntekijät...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Muiden merkkien murheita.
Ehkä tuo selittää sen, miksi 90-luvun japanilaiset, etenkin Toyota, kesti pelleiltään aivan toisella tavalla, kuin moni 2000-luvulla ja sen jälkeen myyty auto.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Sama auto kenkkuilee. Muutoin toimii ja pysyy käynnissä mutta tyhjäkäynti tippuu todella alas ja ajaessa taas kaasua antaessa ryntäilee. Vikavalo palaa, joten ohjeistin isukkia käyttämään koodinluvussa. Mikäs häntä nyt vois vaivata?Janne kirjoitti: Ja tämä ratkesi. Vikana yllättäen...kampiakselin asentoanturi:) Ehtivät saada auton kuntoon ennen loppuviikon kestävää työkiistaa, tai mikä se on. Pisteet kaikesta säädöstä huolimatta Oulun Deltaan. Isäkin oli pitänyt mun 155:sta ihan hyvää huolta, mitä nyt oli rullannut sillä 3 tankillista bensaa kun on kuulemma niin koukuttava pirssi. Varmaan pirun kiva jatkaa ajelua ilmastoimattomalla sata heppasella mairella:)
- imuputkessa vuotoa
- tyhjäkäyntisäädin tms.?
- kaasuläppäanturi?
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Muiden merkkien murheita.
Eilen postiluukkuun tippuneessa TM:ssä oli monien toivoma artikkeli VAG-konsernin TSI&TSFI-koneiden öljynkulutuksesta. TM:n tyyliin artikkeli oli objektiivisesti ja kiihkottomasti kirjoitettu. Loppukaneetissa mainittiin yksiselitteisesti, että kyseessä on huonosta moottorisuunnittelusta johtuva tyyppivika, joka valmistajan pitäisi myöntää.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
Taisi olla viime viikolla, kun ajelin melko tuoreen (led-takavalot) TSI Octavian perässä ja ihmettelin todella reilua öljysavua perässä Aina kiihdytettäessä tuuppasi maiseman siniharmaaksi, hyvä peli
"No smoke => no power => no hope"
Re: Muiden merkkien murheita.
Se on yli-suunnittelua, eli me normaalit ihmiset ei vain ymmärretä kuinka äärettömän viisas se Saksalainen insinööri on.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^^Kollega, jolta Audista porsi kone muutaman touhutonnin edestä vaihtoi autoa. TSI-Octaviaan uskalsi siirtyä.
Re: Muiden merkkien murheita.
^ No hyvä että löysi ratkaisun ongelmaan..
Melkein sama kuin että kääntäisi likaiset kalsarit ympäri.
Melkein sama kuin että kääntäisi likaiset kalsarit ympäri.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Muiden merkkien murheita.
Voiko parempaa vertauskuvaa ollaquppe kirjoitti:^ No hyvä että löysi ratkaisun ongelmaan..
Melkein sama kuin että kääntäisi likaiset kalsarit ympäri.
Noni
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Luin saman artikkelin. Samalla mietin niitä hetkiä, jolloin olin koeajamassa tuon aikakauden muutamaa samalla koneella olevaa audia ja paria rs-skodaa. Kaikissa (paitsi yhdessä skodassa) koneet kävivät tyhjäkäyntiä karkeasti kuin diesel. Johtuiko nimenomaan tuosta suunnitteluvirheestä vai jostakin muusta, en tiedä. Niistä ei yksikään löytänyt tietänsä meille. Toisaalta mikäpä tuollaisen hankkimista estäisi, kun vian tiedostaa ja jos sen saisi sen 5-6 tonnia markkinahintoja halvemmalla. Eräänlaista harrastusaktiivisuuttahan tuo vaatisi.Farina kirjoitti:Eilen postiluukkuun tippuneessa TM:ssä oli monien toivoma artikkeli VAG-konsernin TSI&TSFI-koneiden öljynkulutuksesta. TM:n tyyliin artikkeli oli objektiivisesti ja kiihkottomasti kirjoitettu. Loppukaneetissa mainittiin yksiselitteisesti, että kyseessä on huonosta moottorisuunnittelusta johtuva tyyppivika, joka valmistajan pitäisi myöntää.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Muiden merkkien murheita.
Eikös jossain vaiheessa maahantuojilla ollut tapana ruostesuojata uudet autot kunnolla?unknown kirjoitti:Ehkä tuo selittää sen, miksi 90-luvun japanilaiset, etenkin Toyota, kesti pelleiltään aivan toisella tavalla, kuin moni 2000-luvulla ja sen jälkeen myyty auto.
Re: Muiden merkkien murheita.
Itsellä on käyttöautona puhdas Saksan vientimalli 90-luvun puolivälistä, missä ei ole mitään ylimäärästä suojausta, yli kymmenen vuotta vedetty täällä, ikinä en ole pessyt sitä, nyt syksyllä ruuvimeisselillä kaivoin maatuneet mullat pois koristemuovien välistä, eikä elettäkään, että olisi ruostetta tulossa.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien murheita.
Ihan yhtä pahasti 90-luvun mersut ja foordit ruostuu kuin japsitkin. Kumma kun aina vaan jauhetaan japanilaisten ruosteherkkyydestä.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Muiden merkkien murheita.
^Ehkä se jauhaminen tulee ihan aiheesta? Tuossa pihassa oleva -11 -vuosimallin Corolla kävi kesällä 2015 ensimmäisessä ruostekorjauksessa, kun ruoste alkoi työntyä niittausten kohdalta läpi. Siinä samalla tuli perehdyttyä siihen ylistettyyn Toyotan jälkimarkkinointiin. Takuu oli loppu, mutta koritakuu oli voimassa. Eivät alkaneet korjaamaan takuuseen, koska heidän mielestä peräkontin kannen suojassa oleva niittaus voi ruostua vain ulkoisen tekijän vaikutuksesta. Muutenkin kun tarkastelee konepellin kiveniskemiä, niin ruostehan niihin puskee heti. Alfan pellissä on sentään edes sinkki, joten kiveniskemä menee ainoastaan mustaksi. Ja jos vielä palataan Japaniin, niin Corollan edeltäjä, Mazda 3 tuolta 2000 -luvun alusta oli varsinainen pohjanoteeraus ruostumisen osalta.
Re: Muiden merkkien murheita.
Otin selvää tuosta metalli huijauksesta, niin koskee ilmeisesti vain paria viimevuotta, saa nähdä...
Juuri Facebook mobilisti-lehden ryhmässä aikamoinen lyttäys Mercedeksen ruostumisesta, se on aika synkkää, etenkin pakettiautojen kohdalla, yksi maininta oli ylitse muiden:
" Joo pakko myöntää, hiljainen rutina kuuluu kaikenaikaa. Pihakivetkin muuttuu ruskeiksi. Paku Mese ruostuu niin että sisälle asti tulee ruosteen pölyä. Ei se ole mallista eikä hinnasta kiinni kaikki ne ruostuu A-S kaikki siltä valiltä. Itsellä ollu neljä ei ole vielä ruostumatonta sattunut. Tekisivät yhtä hyvän korin kuin Audissa niin ois hyvä auto."
Juuri Facebook mobilisti-lehden ryhmässä aikamoinen lyttäys Mercedeksen ruostumisesta, se on aika synkkää, etenkin pakettiautojen kohdalla, yksi maininta oli ylitse muiden:
" Joo pakko myöntää, hiljainen rutina kuuluu kaikenaikaa. Pihakivetkin muuttuu ruskeiksi. Paku Mese ruostuu niin että sisälle asti tulee ruosteen pölyä. Ei se ole mallista eikä hinnasta kiinni kaikki ne ruostuu A-S kaikki siltä valiltä. Itsellä ollu neljä ei ole vielä ruostumatonta sattunut. Tekisivät yhtä hyvän korin kuin Audissa niin ois hyvä auto."
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^^
Mazda 6, tiedän yksilön joka meni ruostekorjaukseen ensimmäisessä katsastuksessaan... Oli pohjan koristemuovit kärsineet ja keränneet vähän shittiä sopivasti sinne, mutta kun ne oli kärsineet ni katsuri näki ruostevaurion. Jos olisivat olleet ehjät, tuskin mitään olis tullut sanomista...
Että eipä paljoa kehuttavaa tuolta saralta tässä ihan muutamankaan vuoden ikäisissä.
^
Mersun Vitosta ja Sprinteristä valitettavia kokemuksia. Toinen 4-vuotiaana saanut jo toisen tai kolmannen sivuoven ja ainakin pari takaovea.
Ruosteen takia, siis. Mätänevät uutena jo tehokkaasti - joku väitti, että vahvat liuotinaineet olisi syyllisiä. En sitten tiiä.
Mazda 6, tiedän yksilön joka meni ruostekorjaukseen ensimmäisessä katsastuksessaan... Oli pohjan koristemuovit kärsineet ja keränneet vähän shittiä sopivasti sinne, mutta kun ne oli kärsineet ni katsuri näki ruostevaurion. Jos olisivat olleet ehjät, tuskin mitään olis tullut sanomista...
Että eipä paljoa kehuttavaa tuolta saralta tässä ihan muutamankaan vuoden ikäisissä.
^
Mersun Vitosta ja Sprinteristä valitettavia kokemuksia. Toinen 4-vuotiaana saanut jo toisen tai kolmannen sivuoven ja ainakin pari takaovea.
Ruosteen takia, siis. Mätänevät uutena jo tehokkaasti - joku väitti, että vahvat liuotinaineet olisi syyllisiä. En sitten tiiä.
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^Joo 6:nenhan oli 2000 luvun alkupuolella Mazdalta paha moka ruosteensuojauksen kannalta ja sitten myyntikin myöhemmin laski aikalailla!!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Ennenmuinoin laki vaati uusien autojen ruostesuojausta ja kuraläppiä. Sittemmin moisista vaatimuksista on luovuttu. Ei ne toisaalta ne pakolliset suojaukset aikanaan nekään aina mitenkään erityisen tasokkaita olleet, eli pakollisesta suojauksesta huolimatta moni sen ajan auto maatui kyllä lähes silmissä.Xehpuk kirjoitti:Eikös jossain vaiheessa maahantuojilla ollut tapana ruostesuojata uudet autot kunnolla?unknown kirjoitti:Ehkä tuo selittää sen, miksi 90-luvun japanilaiset, etenkin Toyota, kesti pelleiltään aivan toisella tavalla, kuin moni 2000-luvulla ja sen jälkeen myyty auto.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Juu jopa se Finikorin "timanttisuojaus" -tarra ikkunassa ruostui.
Sinkki on ihan kiva ja vahasuojaus kanssa, mutta oma näkemys on että teräslaatu on se ensisijainen syypää. Hyvä teräs ei ruostu ilman suojaustakaan kovin äkkiä ja huono häviää vaikka olisi puoli senttiä vaseliinia päällä.
Saa nähä mitä pirssiä emännälle alle seuraavaksi. -97 Mazdassa ongelmia eikä osia oikein enää saa, muutamaa vuotta uudempaan ei kannata vaihtaa kun ruostuvat vielä pahemmin. Mitenkähän Suzukien korit kestää, Vitara vois muuten olla passeli.
Sinkki on ihan kiva ja vahasuojaus kanssa, mutta oma näkemys on että teräslaatu on se ensisijainen syypää. Hyvä teräs ei ruostu ilman suojaustakaan kovin äkkiä ja huono häviää vaikka olisi puoli senttiä vaseliinia päällä.
Saa nähä mitä pirssiä emännälle alle seuraavaksi. -97 Mazdassa ongelmia eikä osia oikein enää saa, muutamaa vuotta uudempaan ei kannata vaihtaa kun ruostuvat vielä pahemmin. Mitenkähän Suzukien korit kestää, Vitara vois muuten olla passeli.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Muiden merkkien murheita.
Loppujen lopuksi kun ajattelee, niin ei ne roiskeläpät niin huono ajatus ole, koska ihmiset kutenkin haluaa ajaa nastoilla.
Ruosteen kannalta se roiskeläpän ruuvi taisi tosin olla pahempi.
Ruosteen kannalta se roiskeläpän ruuvi taisi tosin olla pahempi.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Saabin kadonneita ahtoja koitettu löytää. Ahtopaineensäätösolenoidin johdot oli rävelletty ja solenoidi toimi ilmeisen satunnnaisesti. Korjasin johdot toimivaan kuosiin, mutta ahtoja ei ole vieläkään kuin satunnaisesti.
Pääosin auto ahtaa vain peruspaineen verran. Välillä ahdot nousevat hetkeksi, mutta muutaman sekunnin jälkeen putoavat taas peruspaineille. Nettihaku ei paljoa viisasta, samansuuntaisia ongelmia on maailmalla aiheuttanut ties mitkä toisiinsa liittymättömät asiat.
Silloin, kun auto ahtaa, nousevat ahdot yli vakion. Oikein tehtynähän siitä ei pitäisi olla ongelmaa, mutta sellainen on kyllä käynyt mielessä, että jos virityksen on tehnyt sama kaveri kuin ahtopaineensäätösolenoidin johdot, niin mistä sitä tietää kuinka päin persettä sekin on mahdollisesti onnistuttu tekemään. Näin referenssinä, kytkimen hajottua se paljastui vapaastihengittävän mallin kytkimeksi, eli aika heikoin eväin on ainakin joku autoa joskus ylläpitänyt...
Pääosin auto ahtaa vain peruspaineen verran. Välillä ahdot nousevat hetkeksi, mutta muutaman sekunnin jälkeen putoavat taas peruspaineille. Nettihaku ei paljoa viisasta, samansuuntaisia ongelmia on maailmalla aiheuttanut ties mitkä toisiinsa liittymättömät asiat.
Silloin, kun auto ahtaa, nousevat ahdot yli vakion. Oikein tehtynähän siitä ei pitäisi olla ongelmaa, mutta sellainen on kyllä käynyt mielessä, että jos virityksen on tehnyt sama kaveri kuin ahtopaineensäätösolenoidin johdot, niin mistä sitä tietää kuinka päin persettä sekin on mahdollisesti onnistuttu tekemään. Näin referenssinä, kytkimen hajottua se paljastui vapaastihengittävän mallin kytkimeksi, eli aika heikoin eväin on ainakin joku autoa joskus ylläpitänyt...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Nähtävästi yleisimmin esiin pomppaava ongelma ahtojen kanssa on sytkäosien kunto. Heikkolaatuiset sytkäkomponentit ilmeisesti saattavat tuottaa häiriötä, jonka APC tulkitsee nakutukseksi ja tiputtaa ahdot koneen suojaamiseksi.
Virranjakajan kansi ja pyörijä on uusia, mutta en muista alkuunkaan, että olivatko ne laatumerkkiä vai mitä mallia. Pyörijässä lienee häiriönpoistovastus. Tulpanjohdot on Magnecorin ns. vakiojohdot. Sattuuko kellään olemaan mitään käryä siitä, tuottaako Magnecorit enemmän häiriötä, kuin vaikka hiilijohdot? Puolan johto tosin ei ole Magnecor, mutta en nyt muista mikä se oli.
Virranjakajan kansi ja pyörijä on uusia, mutta en muista alkuunkaan, että olivatko ne laatumerkkiä vai mitä mallia. Pyörijässä lienee häiriönpoistovastus. Tulpanjohdot on Magnecorin ns. vakiojohdot. Sattuuko kellään olemaan mitään käryä siitä, tuottaako Magnecorit enemmän häiriötä, kuin vaikka hiilijohdot? Puolan johto tosin ei ole Magnecor, mutta en nyt muista mikä se oli.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
The Piuhat ovat Vanhan Tiedon mukaan aina olleet Bougigordit. APC:n potikoille löytyy kyllä kaivamalla selitys (voin auttaa) ja muistaakseni jonkinmoinen info järkevistä lähtöarvoistakin. Lisäksi debuggausta helpottaa jos APC:hen laittaa kiinni ns. nakuledin (ellei ole jo), joka kertoo että koska APC mielestään havaitsee nakutusta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Bougigordien ylistyksessä lienee aika iso osa ihan vaan mytologiaa mukana...
Tänään ruuvasin apc-purkin pois autosta ja kurkistin sisälle, ja sitä yllättäen ei ole ruuvattu. Systeemi ei siis taida oikeasti tietää yhtään mitä tekee. Täytyy varmaan koittaa tutkia apc:n paineanturia. Mahtaakohan sen testaamiseen löytyy interwebin ihmeellisestä maailmasta mitään proseduuria?
Nakuanturiakin tutkin tänään. Anturia kun kopauttaa naksahtaa APC-solenoidi, eli nakuanturi toimii. Ruuvasin anturin sitten kokeeksi irti ja käärin sen hanskoihin ja siirsin sivuun, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta mihinkään.
Nakulediä ei ole, mutta asentaminen on harkinnassa.
Tänään ruuvasin apc-purkin pois autosta ja kurkistin sisälle, ja sitä yllättäen ei ole ruuvattu. Systeemi ei siis taida oikeasti tietää yhtään mitä tekee. Täytyy varmaan koittaa tutkia apc:n paineanturia. Mahtaakohan sen testaamiseen löytyy interwebin ihmeellisestä maailmasta mitään proseduuria?
Nakuanturiakin tutkin tänään. Anturia kun kopauttaa naksahtaa APC-solenoidi, eli nakuanturi toimii. Ruuvasin anturin sitten kokeeksi irti ja käärin sen hanskoihin ja siirsin sivuun, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta mihinkään.
Nakulediä ei ole, mutta asentaminen on harkinnassa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Totta, mutta ei taatusti ole ainoa paikka autoharrastuksissa, missä on hiven mytologiaa mukana
Paineanturin testaamista en kyllä suoraan osaa vinkata, mutta tarttee kysellä josko joku kaveri osaisi vinkata. Teoriassahan se purkkikin voi olla rikki, vaikka onkin ikuisuuden kestävää aitoa 80-luvun elektroniikkatuotosta. Se nakuledi kyllä kannattaa laittaa, ainakin tietää että uneksiiko purkki naulaavia unia vai onko sillä jotain ihan muuta hätää.
Paineanturin testaamista en kyllä suoraan osaa vinkata, mutta tarttee kysellä josko joku kaveri osaisi vinkata. Teoriassahan se purkkikin voi olla rikki, vaikka onkin ikuisuuden kestävää aitoa 80-luvun elektroniikkatuotosta. Se nakuledi kyllä kannattaa laittaa, ainakin tietää että uneksiiko purkki naulaavia unia vai onko sillä jotain ihan muuta hätää.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo, purkki vaikuttaa aika karkealta laitteelta ja kaikki on aika kovan oloista tekoa. Se ei toki poista sitä, että kaikilla komponenteilla tulee joskus tunnit täyteen.
Täytyy koittaa kaivaa se paineanturi esille. Saabistien fb-ryhmässä joku vihjasi, että jotkut anturit on sekoilleet, mutta niitä on "korjattu" eristämällä se anturi kiinnitysraudastaan. Antaakohan se paineesta riippuvaa vastusarvoa ulos, vai minkä tyyppinen mahtaa olla? Sille jos saisi jollakin tarjottua painetta niin voisi mitata että antaako se alkuunkaan järkevän oloisia arvoja ulos.
Täytyy koittaa kaivaa se paineanturi esille. Saabistien fb-ryhmässä joku vihjasi, että jotkut anturit on sekoilleet, mutta niitä on "korjattu" eristämällä se anturi kiinnitysraudastaan. Antaakohan se paineesta riippuvaa vastusarvoa ulos, vai minkä tyyppinen mahtaa olla? Sille jos saisi jollakin tarjottua painetta niin voisi mitata että antaako se alkuunkaan järkevän oloisia arvoja ulos.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Jaha, vianhaku eteni yhden pykälän. Paineanturille menevä letku oli kokonaan irti moottoritilan puolella. Nyppäsin paineakun letkun irti ja tökkäsin anturin letkun samaan liitokseen ja kävin koeajolla. Kojetaulun sisältä kuuluu jatkuva suhina, eli siellä on vuoto. Joku on siis "korjannut" imuvuodon poistamalla paineanturin käytöstä
Ahtoja tulee vähän paremmin letku kiinnitettynä, mutta eipä se edelleenkään oikein toimi. Asentajalta loppui polttoaine ja homma on tauolla kunnes pizzakuski tuo lisää polttoainetta, mutta täytyy seuraavana metsästää se vuoto sieltä kojetaulun sisältä.
Ahtoja tulee vähän paremmin letku kiinnitettynä, mutta eipä se edelleenkään oikein toimi. Asentajalta loppui polttoaine ja homma on tauolla kunnes pizzakuski tuo lisää polttoainetta, mutta täytyy seuraavana metsästää se vuoto sieltä kojetaulun sisältä.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Vuoto paikallistettu ylipainekytkimeen. Vedin paineanturille uuden alipaineletkun ja jätin painekytkimen toistaiseksi kokonaan kytkemättä. Paineanturin maaliitin oli myös löysä ja vaihdoin liittimen uuteen.
Nyt kaikkien näiden korjausten jälkeen APC on selväsi alkanut toimimaan. Aikaisemmin mentiin lähinnä peruspaineilla, nyt APC selvästi aktiivisesti säätää paineita. Edelleenkään ne eivät kuitenkaan nouse niin ylös kuin pitäisi. Välillä ahdot nousevat vähän ylemmäs, mistä seuraa ahtojen seilaamista, aivan kuin APC hakisi nakutuksen rajaa. Täytyy varmaan ruuvata nakuanturi uudelleen irti ja käydä koeajolla, edellisellä testikerralla kun APC nähtävästi oli liki kokonaan pois pelistä.
Joku ranettaja siellä oli jo käynyt etsimässä vikaa, kun paineanturi roikkui irrallaan johtojen ja letkujen varassa
Nyt kaikkien näiden korjausten jälkeen APC on selväsi alkanut toimimaan. Aikaisemmin mentiin lähinnä peruspaineilla, nyt APC selvästi aktiivisesti säätää paineita. Edelleenkään ne eivät kuitenkaan nouse niin ylös kuin pitäisi. Välillä ahdot nousevat vähän ylemmäs, mistä seuraa ahtojen seilaamista, aivan kuin APC hakisi nakutuksen rajaa. Täytyy varmaan ruuvata nakuanturi uudelleen irti ja käydä koeajolla, edellisellä testikerralla kun APC nähtävästi oli liki kokonaan pois pelistä.
Joku ranettaja siellä oli jo käynyt etsimässä vikaa, kun paineanturi roikkui irrallaan johtojen ja letkujen varassa
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Pitääkö olla huolissaan?
Koskapa olen Bimmeriforumiin kovasti pettynyt (ja täällä tieto kuitenkin majailee) niin kysytään palstan petroseksuaaleilta visainen kysymys:
- E87 (120i) rakennusvuodelta '05 nalkuttaa minulle moottorin (N46B20) öljystä. Mittarin mukaan moottori on nähnyt 160tkm.
Nalkutus ilmenee ainoastaan moottoria sammuttaessa, jolloin kuuluu kabiinissa kilahdus (chime) ja kojelautaan syttyy öljykannun valo.
Öljytaso on mittauksen mukaan 4/5 (tikkuahan baijerilaiset eivät ole vaivautuneet autoonsa laittamaan).
Joten lisäsin kolmisen viikkoa sitten vähäsen oljyä, about pari desiä. Nalkutus loppui.
KUNNES juuri äsken kun pysäytin auton tuohon firman pihaan *BLING* ja öljykannun kuva.
Kilsoja on tullut about 100 km / vko, joten edellisestä lisäyksestä siis ehkä 300 km.
En kyllä tykkää tästä tällasesta.
Mutta uuttakaan autoa ei nyt saa, joten: Kovaa ajoa vai vian etsintää?
Koskapa olen Bimmeriforumiin kovasti pettynyt (ja täällä tieto kuitenkin majailee) niin kysytään palstan petroseksuaaleilta visainen kysymys:
- E87 (120i) rakennusvuodelta '05 nalkuttaa minulle moottorin (N46B20) öljystä. Mittarin mukaan moottori on nähnyt 160tkm.
Nalkutus ilmenee ainoastaan moottoria sammuttaessa, jolloin kuuluu kabiinissa kilahdus (chime) ja kojelautaan syttyy öljykannun valo.
Öljytaso on mittauksen mukaan 4/5 (tikkuahan baijerilaiset eivät ole vaivautuneet autoonsa laittamaan).
Joten lisäsin kolmisen viikkoa sitten vähäsen oljyä, about pari desiä. Nalkutus loppui.
KUNNES juuri äsken kun pysäytin auton tuohon firman pihaan *BLING* ja öljykannun kuva.
Kilsoja on tullut about 100 km / vko, joten edellisestä lisäyksestä siis ehkä 300 km.
En kyllä tykkää tästä tällasesta.
Mutta uuttakaan autoa ei nyt saa, joten: Kovaa ajoa vai vian etsintää?
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Milloin on edellinen öljynvaiho tehty tai paljonko ilmoittaa, että siihen on matkaa? E87:han ilmoittaa myös huoltotarpeesta tuollaisella bling äänellä ja jollakin keltaisella kuvalla tai tällainen muistikuva minulla on omasta vanhasta e87:sta. Tosin sinun tapauksessa taitaa liittyä öljyn kulutukseen
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Sen öljykannun sammuttaessa pitäisi lähinnä kertoa että lisääppä litra, mutta öljynvaihto ei välttämättä olisi huono idea vaikka kone sanoisi mitä, ellet sitä vielä ole vaihtanut. Autohan ei kauaa ole sinulla ollut, joten tiedätkö varmasti mitä öljyä siellä on ja paljonko?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei ole öljytikkua ei, oma ex-F31 teki satunnaisesti talvisin sitä että vaati n.300km matkalla about 3l öljyä Eli about 100 km välein tuli info "lisää välittömästi litra öljyä". Kolmatta litraa en ekalla kerrallakaan enää lisännyt, ajattelin että hajotkoon jos on hajotakseen. toisaalta ei enempääkään lisäysöljyä ollut mukana ja olin matkalla "keskellä ei mitään"lerppu kirjoitti:Pitääkö olla huolissaan?
Koskapa olen Bimmeriforumiin kovasti pettynyt (ja täällä tieto kuitenkin majailee) niin kysytään palstan petroseksuaaleilta visainen kysymys:
- E87 (120i) rakennusvuodelta '05 nalkuttaa minulle moottorin (N46B20) öljystä. Mittarin mukaan moottori on nähnyt 160tkm.
Nalkutus ilmenee ainoastaan moottoria sammuttaessa, jolloin kuuluu kabiinissa kilahdus (chime) ja kojelautaan syttyy öljykannun valo.
Öljytaso on mittauksen mukaan 4/5 (tikkuahan baijerilaiset eivät ole vaivautuneet autoonsa laittamaan).
Joten lisäsin kolmisen viikkoa sitten vähäsen oljyä, about pari desiä. Nalkutus loppui.
KUNNES juuri äsken kun pysäytin auton tuohon firman pihaan *BLING* ja öljykannun kuva.
Kilsoja on tullut about 100 km / vko, joten edellisestä lisäyksestä siis ehkä 300 km.
En kyllä tykkää tästä tällasesta.
Mutta uuttakaan autoa ei nyt saa, joten: Kovaa ajoa vai vian etsintää?
Seuraavana aamuna lähtiessä auto oli kuitenkin tyytyväinen öljymääräänsä ja "sähköinen öljytikku" sanoi tason olevan normaali, käsittääkseni osaa herjata myös liiasta öljystä.
Itse tulkitsin tuon jonkinlaiseksi sähköiseksi häiriöksi mutta arvoitukseksi jäi kuitenkin että mihin meni aina kerralla pari litraa ölppää Eikä Saksalaisissa ole sähkövikoja.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
En kyllä tiedä *varmasti* mitä öljyä koneessa on (tai kuinka vanhaa se oikeasti on) - lisäsin toiseksi halvinta, mitä Metsälän Nesteeltä löysin. Melko varmasti eri viskositeettiä kuin mitä koneessa on.
- Öljynvaihto lienee tosiaan paikallaan, vaikka "virallisesti" olisi ajankohtaista vasta ajan puolesta keväällä ja kilsojen puolesta useampi tonni (en ees nyt suorilta muista kuinka paljon - aika pitkään kumminkin). Mutta kun minäkin osaan nollata tuon huoltovälilaskurin niin varmaan joku muukin osaa - esim auton vaihtoa varten...
Maailmalta löytyi tietoa, että anturi saattaa keljuilla jollain öljylaaduilla, vaikka taso olisikin riittävän ylhäällä. Öljyn tuoreuteen mittari ei osaa ottaa kantaa. Tikku ois kyllä kiva. Mahtaakohan F34:ssa olla tikku? En ees tiiä (ja auto on ollut mulla yli vuoden)... EDIT: Ai, kappas: jäsen alfa 156 v6 ehtikin jo f-generaation puolesta vastata kirjoittaessani tätä. Ei siis ole tässäkään öljytikkua. Höh.
Oon autuaasti jättänyt tekemättä kaikki ne asiat, joita vanhaan autoon pitäisi ostaessa tehdä. Ja vaan ajanut. Äh. Olis pitänyt ostaa Alfa, oisin sen kyllä nyylinyt viimisen päälle. Nyt kun on tollanen pikkubimmeri, niin sillä vaan haluaisi ajaa eikä tehdä mitään "ylimääräistä"! Sinänsä on kyllä ihan hauska auto - nimenomaan ajaa, ei niinkään katsella.
Appropos, valot tuikuttaa ihan minne sattuu. En poistu laitteella valaistuilta reiteiltä, mutta varmaankin katsastussetä ei tykkäisi moisesta, siis valojen asennosta. (Taas: en ees tiedä milloin on katsastus...) Ei kai se ihan heti ollut, taisi olla vasta ensi vuoden puolella. Muistaako E87 tietäjät miten hankala homma valojen säätö käsikopelolla mahtaa olla? Ajattelin vaan ihan ajaa seinän eteen, katsoa miten valot osoittaa ja käsivaralta väännellä tuikuttimet kutakuinkin oikeaan asentoon!
- Öljynvaihto lienee tosiaan paikallaan, vaikka "virallisesti" olisi ajankohtaista vasta ajan puolesta keväällä ja kilsojen puolesta useampi tonni (en ees nyt suorilta muista kuinka paljon - aika pitkään kumminkin). Mutta kun minäkin osaan nollata tuon huoltovälilaskurin niin varmaan joku muukin osaa - esim auton vaihtoa varten...
Maailmalta löytyi tietoa, että anturi saattaa keljuilla jollain öljylaaduilla, vaikka taso olisikin riittävän ylhäällä. Öljyn tuoreuteen mittari ei osaa ottaa kantaa. Tikku ois kyllä kiva. Mahtaakohan F34:ssa olla tikku? En ees tiiä (ja auto on ollut mulla yli vuoden)... EDIT: Ai, kappas: jäsen alfa 156 v6 ehtikin jo f-generaation puolesta vastata kirjoittaessani tätä. Ei siis ole tässäkään öljytikkua. Höh.
Oon autuaasti jättänyt tekemättä kaikki ne asiat, joita vanhaan autoon pitäisi ostaessa tehdä. Ja vaan ajanut. Äh. Olis pitänyt ostaa Alfa, oisin sen kyllä nyylinyt viimisen päälle. Nyt kun on tollanen pikkubimmeri, niin sillä vaan haluaisi ajaa eikä tehdä mitään "ylimääräistä"! Sinänsä on kyllä ihan hauska auto - nimenomaan ajaa, ei niinkään katsella.
Appropos, valot tuikuttaa ihan minne sattuu. En poistu laitteella valaistuilta reiteiltä, mutta varmaankin katsastussetä ei tykkäisi moisesta, siis valojen asennosta. (Taas: en ees tiedä milloin on katsastus...) Ei kai se ihan heti ollut, taisi olla vasta ensi vuoden puolella. Muistaako E87 tietäjät miten hankala homma valojen säätö käsikopelolla mahtaa olla? Ajattelin vaan ihan ajaa seinän eteen, katsoa miten valot osoittaa ja käsivaralta väännellä tuikuttimet kutakuinkin oikeaan asentoon!