Sitten heräsin

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Sitten heräsin

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Ajattelin vähän tuunata. Niinpä ostin uudet ohjaustehostimen letkut - pari milliä paksummat - ja pistin ne alumiiniputkeen.

Kuva

En enää koskaan ajattele yli 5 mm suurempia ajatuksia, niille ei ole tilaa.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

8)

-Sattuu sattuu!!!

- Mahtuu mahtuu (tottuu tottuu...)!!
:lol:
Abarth 500 Esseesse

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Pakko mahtuu kun on vihitty 8)
Vain mies tietää mikä mieheen sattuu ja vain mies tietää mikä mieheen mahtuu :shock:

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Bones kirjoitti: vain mies tietää mikä mieheen mahtuu :shock:
:crazyeyes:
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ihan siisti konehuone. Pakosarja teipattuna. Mikäs sen hyöty on tehon suhteen? Itsellä on teippaamaton tuossa GTV:ssä. Eli kannattaako harkita?
Jätä ohjaustehostin pois. Tuntuma paranee, tehohäviö pienenee ja auto kevenee. :)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Tehostimen poistosta: Jos vain poistaa letkut ja pumpun niin toimiiko ohjaus samalla voimalla kuin vastaava tehostamaton versio, vai täytyykö käydä salilla pystyäkseen kääntämään rattia?

Nimimerkillä johonkin se tietenkin alkaa kohta valuttaa tuota nestettä, eikä noin hidasta ohjausta (3,5 kierrosta laidasta laitaan) viittisi korjata isolla rahalla. Sopiskohan joku esim. Punton sähköinen ohjausvaihde tonne??

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Taitaapi olla raskaampi kuin valmiiksi tehostamaton. Siihen Punton yms. osia en usko sinne saavan ilman niin suuria muutostöitä että siinä olisi mitään järkeä. Ja sähköinen on tunnoton....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Kyllähän ne isot pojat väittää (ja Thermotec-paketti ja http://www.thermotec.com), että teho paranee. Nuo nauhat oli pakon sanelemia kun sarjat on niin lähellä kylkiä, ettei mitään peltisuojaa saa väliin. Jotenkin tuntuu, että 33–37 cm pituisissa primääreissä ei paljon kaasut jäähdy vaikka olis teippaamattakin. Aioin kyllä penkittää vähän joka välissä, mutta tähän eka kierrokseen ei pääse/ehdi noiden nauhojen tehoa tarkistamaan, kun sisällä on jo QV:n nokat ja kanttakin on madallettu (eli vakiotehoista on varmaan päästy se klassinen 30 % alaspäin).

Kannattaa odottaa meikäläisen koeajoraporttia. Nauha saa olla vain 1/4 tuumaa päällekäin lämpöhaperoitumisvaaran takia. Meikäläisellä on tietyistä kohdista 1:1 päällekäin ja vielä nuo hemmetin isot putkiklemmarit päällä. Arvatenkin saan taas kirjoitettavaa ennen kesän loppua... mutta mieluummin kunnon klemmarit kuin tilanne, että joudun irrottamaan sarjat TAAS, kun nauhat lepattavat pitkin konehuonetta.

Selvä vika tehon kannalta on kyllä nämä pakoaukot ja tiivisteet http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5259, jotka heittävät monta milliä joka suuntaan. Toivottavasti pakokanavaan tursuava kuparitiiviste palaa ajan myötä pois.

Tehostinta en vielä ota pois, mutta freoniton ja osittain paskaksi ruostuntut ilmastointi ulisevine kompuroineen on kyllä liipasimella. Pitäisi kiinnittää kompura huomenna. Saa nähdä. Vituttaa kun en tilannut nopeampaa ohjausta kun kone oli irti. Oli Ruotsissa myynnissä, mutta meikäläinen oli niin finaalissa, etten jakasanut ajatella lisäohjelmaa remonttiin.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Jätä ohjaustehostin pois. Tuntuma paranee, tehohäviö pienenee ja auto kevenee. :)
Tuon takia mulla on jo hankittuna tehostamaton hammastanko ja 2.5 kierrosta tapista tappiin kalut sinne sisään. :mrgreen:

(Milläkönhän mä selostan muijalle sen kadonneen ilmastoinnin... :roll: No, sehän voi kulkea fillarilla jos Alfan kyydissä on liian kuuma.)
Viimeksi muokannut jknracing, 06 Touko 2005, 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Seiska5mma kirjoitti:freoniton ja osittain paskaksi ruostuntut ilmastointi ulisevine kompuroineen on kyllä liipasimella. Pitäisi kiinnittää kompura huomenna.
Ehjiä osia löytyy täältä... :mrgreen:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Giulietassa ja Alfetoissa mitä itsellä oli ei ollut mitään tehostimia.
Hiukan sitä joutu jalkakäytävän reunalta lähtiessä vääntämään.
Ajossa tuntuma omaan makuun paljon parempi kuin tehostetut.

Renkastuksina oli 185/195/205.

Giulietta 2.0 kevyellä virikoneella + 205 + mutka-asfaltti + hyvä näkyvyys seuraaviin mutkiin :wink:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eipä itselkään tehostinta ole ollut kuin tuossa 164/166:ssa. Hieman painavampihan on kutoskoneen keula mutta ei mitään ratkaisevaa. Minusta tuon Getvosen ohjaus on kevyempi kuin Turbon vaikka renkaan leveys on muistaakseni sama. Ja vanteet vakiot. ET:hän vaikuttaa ohjauksen raskauteen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Taitaa meikäläiselle tulla tehostamaton ohjaus. Pistin nesteet sisälle. Uudet putket, uudet klemmarit. Auton alla lätäkkö.

Roiskukoot pitkin pohjia, täytän vaan. Tämän auton korjauslimiitti on tässä tämän kesän osalta.
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 15 Touko 2005, 17:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

Mun mielestä kyllä kannattaa jättää se tehostin autoon jos se siellä on alunperin ollutkin.

Ei se ajotuntuma yhtään heikkene sillä tehostimella, jos heikkenee, niin tehostin on p*skana, mutta ehjä tehostin kyllä toimii kunhan kyseessä ei ole mikään edustusauto jossa kaikki on löllyvää sekä tunnotonta cadillac tyyppisesti , silloin tehostaja saa lähteä sinne minne aurinko ei paista :mrgreen:

Hyvä alusta, iskarit + jouset + puslat kyllä tekee autosta nautinnolisen ajettavan, eikä tarvitse hausista riuhtoa kaupungissa.

Mä uusin alustaan melkein kaikki komponentit ja ohjaustuntuma on hyvin tarkka, nopea ja erittäin tunnokas, jokainen muurahainen joka tietä ylittää tuntuu heti ja välittömästi ohjauksessa sekä alustassa. Kunhan saan vielä uudet progressiiviset tiukemmat jouset alle, niin avot..se on siinä :)

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

156sta olisi aika mielenkiintoista ajella ilman tehostinta, saisi aika lailla voimaa käyttää että jaksaa rattia käännellä. Naureskelin viime vuonna katsatuksessa kun inssi testaili rattilukkoa :wink:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Kyllä se tehostin sinne jää, en vaan korjaa sitä tänä kesänä - jos siinä vähääkään pysyy tavara sisällä. Ei sinne saa edes sormiaan väliin enää. Tosin öljy roiskuu pakosarjalle, mistä aiheutuu tulipalo... per...

Minulla on 1.3 Golffi, jossa ei ole tehostinta, jo siinä on mielestäni tarpeeksi raskas vääntää rattia. Kaupunkiajosta tulee muuten voimailulaji. Kun siihen lisää vielä tuon V6-koneen raskaan kytkinen ja takalaatikon vaatiman vaihteistotyöskentelyn, niin pian käy ajaminen työstä, eikä se ole meikäläisen tavoite ainakaan vielä. Saa nähdä sitten kun saa alustaan upotettua muutaman tonnin, siitten voi kivireen kuskaaminen tulla kyseeseen.

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

eise kutonen ny mikään raskas oo ku vaimoki sitä ilman tehostajaa hyvin väänteli...tosin sano et eikö täs vois olla tehostajaa...en viittiny sanoa et on siinä mut se on hajalla :mrgreen: :wink:

Vastaa Viestiin