Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Paremmat laakeroinnit 159:n imusarjan läppien yhdystankoon.
- Liitteet
-
- DSC_3557.JPG
- (127.75 KiB) Tiedosto ladattu 7203 kertaa
-
- DSC_3560.JPG
- (117.81 KiB) Tiedosto ladattu 7203 kertaa
Giulia Super -69
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^159 saa rakkautta uudessa kodissa Kun tuon olisi itse huomannut, niin olisi voinut moottorin menohalut olla tasaisemmat jo pidemmän aikaa.
Tallissa tänään kaverin Mersun renkaiden tasapainotus.
Paineilmaletkukelan rikkominen ja korjausyritys. Oli kuitenkin sen verran palasina letkun kiinnitys ettei enää saanut kuntoon.
Eilen muovihitsasin Q4:sen tulevien xenon umpioiden korvakkeita kuntoon. Umpion ylemmät kiinnikkeet saa ruuvattavana korjaussarjana, joten niiden korjaus oli tällä kertaa helppoa.
Alakiinnikettä ei taas saa varaosana, joten vanhasta kolariumpiosta (josta myös tietty tämä osa oli rikki) otin muovin palasia ja hitsailin uuden kiinnikkeen.
Samalla tuli irrotettua umpiosta ballasti ja todettua sen olevan totaalisen syöpynyt sisältä. Vähän harmittaa kun ostin kuitenkin ballastin rikkinäisellä umpiolla.
No Kiinasta uutta harakiri ballastia tilaukseen 35e hintaan.
Tallissa tänään kaverin Mersun renkaiden tasapainotus.
Paineilmaletkukelan rikkominen ja korjausyritys. Oli kuitenkin sen verran palasina letkun kiinnitys ettei enää saanut kuntoon.
Eilen muovihitsasin Q4:sen tulevien xenon umpioiden korvakkeita kuntoon. Umpion ylemmät kiinnikkeet saa ruuvattavana korjaussarjana, joten niiden korjaus oli tällä kertaa helppoa.
Alakiinnikettä ei taas saa varaosana, joten vanhasta kolariumpiosta (josta myös tietty tämä osa oli rikki) otin muovin palasia ja hitsailin uuden kiinnikkeen.
Samalla tuli irrotettua umpiosta ballasti ja todettua sen olevan totaalisen syöpynyt sisältä. Vähän harmittaa kun ostin kuitenkin ballastin rikkinäisellä umpiolla.
No Kiinasta uutta harakiri ballastia tilaukseen 35e hintaan.
- Liitteet
-
- ballasti.JPG
- (239.58 KiB) Tiedosto ladattu 7146 kertaa
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Käytin veekasin lämpimäksi ja sorkin kylmä- ja tyhjäkäyntiasetuksia. Paranee, paranee, mutta hiomista riittää. Lisäksi taioin samaiseen autoon vilkut toimimaan ja paikkasin vielä öljyvuodonkin, joka tihkutteli ulos venakopan välistä.
Btw, hankintaketjussa mainitsemani ledituikku on ensitestien mukaan ihan pätevä. Tunti pihalla, toinen tallissa ja valoa piisaa ihan kivasti.
Btw, hankintaketjussa mainitsemani ledituikku on ensitestien mukaan ihan pätevä. Tunti pihalla, toinen tallissa ja valoa piisaa ihan kivasti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Viimeistelin yksityiskohtia Lancian Abarth R50 laatikosta. Jospa viikonloppuna kerkeisi kokoamaan lopultakin..
- Liitteet
-
- WP_20171031_19_35_27_Pro.jpg
- (146.25 KiB) Tiedosto ladattu 7086 kertaa
-
- WP_20171031_19_36_49_Pro.jpg
- (137.03 KiB) Tiedosto ladattu 7086 kertaa
-
- WP_20171101_18_15_28_Pro.jpg
- (210.18 KiB) Tiedosto ladattu 7086 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
- Liitteet
-
- WP_20171101_18_16_09_Pro.jpg
- (180.71 KiB) Tiedosto ladattu 7085 kertaa
-
- WP_20171101_18_16_46_Pro.jpg
- (158.11 KiB) Tiedosto ladattu 7085 kertaa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pele voisi kyllä halutessaan tiivistää viestinsä tässä ketjussa sanaan "pornoa". Ei se tee tallissa mitään muuta kuin (tekniikka)pornoa, mutta on se kiva että tuotoksia tulee vapaasti nähtäville.
Huikeeta tuo jälki, jälleen kerran, vaikkei se ketään yllätäkään
Huikeeta tuo jälki, jälleen kerran, vaikkei se ketään yllätäkään
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mulla tuli ihan sama sana mieleen kun noita kuvia kuolasinPolforea kirjoitti:"pornoa".
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jotenkin tuo sana kuvaa tuota Pelen tekemistä todella hyvin. Hienoa jälkeä!
Noita osia on salettiin palkitsevampaa alkaa ruuvaileen paikoilleen, verrattuna pastakerroksen patinoimiin.
Noita osia on salettiin palkitsevampaa alkaa ruuvaileen paikoilleen, verrattuna pastakerroksen patinoimiin.
Alfa Romeo 155 V6 1992
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^^
^^
^
Kiitos kommenteista.
Mukava kuulla että miellyttää, ja että voi vastaisuudessakin laittaa jotain näpertelykuvia
^^
^
Kiitos kommenteista.
Mukava kuulla että miellyttää, ja että voi vastaisuudessakin laittaa jotain näpertelykuvia
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Olen erittäin turhautunut tätä kirjoittaessani.
Sanon suoraan, että joku Italialainen insinööri ainsaitsisi napin otsaansa.
155 oikean etupyöränlaakeri tuli tiensä päähän viimeviikon torstaina, sunnuntaina purin auton ja prässäilin siinä vanhaa laakeria pois. Napa lähti olkavarresta hienosti ja laakerikoolin sain navasta irti nätisti. Sitten tuli olkavarren vuoro. Aloin prässäämään VÄÄRÄNLAISILLA vastineilla ulkokoolia pois olkavarresta. Kerran se paukahti ja tavarat lenteli ja pölyn laskeennuttua aloin katsoa lähtikö kooli. Ei lähtenyt. Sen sijaan jarrusatulan kiinnikekorva murtui irti olkavarresta.
No ei siinä auttanut kuin etsiä uusi olka.
Ja tästä alkaa se turhauttava ja hermoja koetteleva osuus.
Uusi olkavarsi napoineen-päivineen tuli purkaamolta tiistaina(maanantaina tilattu, yksi hukattu päivä remontissa). Nopeasti siitä vanha laakeri pois, nyt OIKEANLAISELLA vastineella ja uusi tilalle ja osaa heittämään autoon. Mukisemata meni siihen asti kun piti laittaa jarrusatula. Ei sovi, ei s**tana sovi. Uudessa olkavarressa on nuo satulan kiinnikkeet n. 10mm ulompana(levyyn päin) kuin vanhassa olassa. Ei tullut auto kuntoon alkuviikosta. Keskiviikkona soitin purkaamolle josta osa oli tullut ja kysyin jarrusatulaa joka oli myynnissä, mahtaako olla samasta autosta purettu kuin jo ostamano olkavarsi. Kyllä se oli. No ei muuta kuin satula tilaukseen. Ei ehtinyt iltapäivälle vielä perille vaikkei kovin kaukaa tullutkaan. Noh tänään torstaina tuli sitten matkahuollosta viesti paketin olevan noudettavissa.
Kotia kovalla hädällä laittamaan jarrusatulaa. Heti alkuun vertasin uutta ja vanhaa. Vanhan satulan liukutapit on 2-3cm leveämmällä kuin uudessa, joudun siis vaihtaa koko paskan ja ilmata jarrua. No siinä huvikseni vertasin vielä navan mukana tullutta jarrulevyä vanhaan levyyn. Vanha levy oli halkaisijalta ~5cm suurempi. Levykin vaihtoon ja nyt on sitten erikokoiset levyt molemmin puolin etuakselilla.
Siinä kun olin vihdoin ja viimein saanut satulan ja liukutapit herkisteltyä ja autoon kiinni ja jarrun ilmattua, laitoin pyörän kiinni ja lähdin koeajolle. Pihassa jo vähä kummastelin kun ratti vääntää vinoon vasemmalle. Tielle pääsin niin maks. nopeus jota juuri uskalti ajaa oli 30km/h. Auto veteli ja nyki ja veteli rajusti ojaan päin ja ratti oli sen varttikierroksen vasemmalle. Kotia talliin, pyörä pois, vanha olka viereen vertaukseksi. Vanhan olan raidepään kiinnityksessäkin oli 5-7mm enemmän etäisyyttä laakeripesään. Niimpä tietysti. Raidepään kun sai liikkumaan pienen taistelun jälkeen tulin siihen tulokseen, että se melkein putoaa kierteestä jos sen kiertää niin, että pyörät osoittaa samaan suuntaan. No mistäs v*tusta siihen nyt erimittaisen raidepään keksii. Internet antaa yhtä vaihtoehtoa raidepäästä, ebay tietenkin omassa luokassaan miiljoonalla erilaisella.
Tässä päästään siihen miksi insinööri ainsaitsee napin. Kaksi ulkoisesti täysin samanlaista autoa, lähempää katsottuna aivan uniikkeja yksilöitä joihin on mahdoton löytää sopivaa vaihto-osaa. Mun autolla ja purkuosien autoilla on tähän astisten tietojeni mukaan yksi ero. Vuosimalli. Mulla on 1995 ja purkaamolla hajotettu on 1996. Nisti on keksinyt tehdä tuollaasen pienen eron, että saadaan myydä tehdastilauksena varaosia kalliilla hinnalla.
Minä kun tuos kesällä vaihtelin kesällä takapyörän laakeria, jonka tilasin ebaysta miettien "Tuskin niitä monen laista on tehty".
Ei tohdi enää mitää tehdä ettei riko mitään, mikä on liian yleistä ollut näissä omassa tallissa tehtäviin remontteihin.
Mahtavinta on, kun aluksi epäilin vetoniveltä kolinan syyksi, ja vika olikin laakerissa ja sellainen varoiksi hyllyssä! Sunnuntai ehtoon remontti venyi taaas ainakin viikon mittaiseksi rikotun osan takia ja uusien yhteensopimattomien ansiosta.
Sanon nyt, että: "Hohhoijjaa näiden romujen kans."
Teksti saattaa sisältää paljon kirjotusvireeitä. Kirjailtu kuitenkin tabletin erittöin epätarkalla kosketusnäytöllä.
Sanon suoraan, että joku Italialainen insinööri ainsaitsisi napin otsaansa.
155 oikean etupyöränlaakeri tuli tiensä päähän viimeviikon torstaina, sunnuntaina purin auton ja prässäilin siinä vanhaa laakeria pois. Napa lähti olkavarresta hienosti ja laakerikoolin sain navasta irti nätisti. Sitten tuli olkavarren vuoro. Aloin prässäämään VÄÄRÄNLAISILLA vastineilla ulkokoolia pois olkavarresta. Kerran se paukahti ja tavarat lenteli ja pölyn laskeennuttua aloin katsoa lähtikö kooli. Ei lähtenyt. Sen sijaan jarrusatulan kiinnikekorva murtui irti olkavarresta.
No ei siinä auttanut kuin etsiä uusi olka.
Ja tästä alkaa se turhauttava ja hermoja koetteleva osuus.
Uusi olkavarsi napoineen-päivineen tuli purkaamolta tiistaina(maanantaina tilattu, yksi hukattu päivä remontissa). Nopeasti siitä vanha laakeri pois, nyt OIKEANLAISELLA vastineella ja uusi tilalle ja osaa heittämään autoon. Mukisemata meni siihen asti kun piti laittaa jarrusatula. Ei sovi, ei s**tana sovi. Uudessa olkavarressa on nuo satulan kiinnikkeet n. 10mm ulompana(levyyn päin) kuin vanhassa olassa. Ei tullut auto kuntoon alkuviikosta. Keskiviikkona soitin purkaamolle josta osa oli tullut ja kysyin jarrusatulaa joka oli myynnissä, mahtaako olla samasta autosta purettu kuin jo ostamano olkavarsi. Kyllä se oli. No ei muuta kuin satula tilaukseen. Ei ehtinyt iltapäivälle vielä perille vaikkei kovin kaukaa tullutkaan. Noh tänään torstaina tuli sitten matkahuollosta viesti paketin olevan noudettavissa.
Kotia kovalla hädällä laittamaan jarrusatulaa. Heti alkuun vertasin uutta ja vanhaa. Vanhan satulan liukutapit on 2-3cm leveämmällä kuin uudessa, joudun siis vaihtaa koko paskan ja ilmata jarrua. No siinä huvikseni vertasin vielä navan mukana tullutta jarrulevyä vanhaan levyyn. Vanha levy oli halkaisijalta ~5cm suurempi. Levykin vaihtoon ja nyt on sitten erikokoiset levyt molemmin puolin etuakselilla.
Siinä kun olin vihdoin ja viimein saanut satulan ja liukutapit herkisteltyä ja autoon kiinni ja jarrun ilmattua, laitoin pyörän kiinni ja lähdin koeajolle. Pihassa jo vähä kummastelin kun ratti vääntää vinoon vasemmalle. Tielle pääsin niin maks. nopeus jota juuri uskalti ajaa oli 30km/h. Auto veteli ja nyki ja veteli rajusti ojaan päin ja ratti oli sen varttikierroksen vasemmalle. Kotia talliin, pyörä pois, vanha olka viereen vertaukseksi. Vanhan olan raidepään kiinnityksessäkin oli 5-7mm enemmän etäisyyttä laakeripesään. Niimpä tietysti. Raidepään kun sai liikkumaan pienen taistelun jälkeen tulin siihen tulokseen, että se melkein putoaa kierteestä jos sen kiertää niin, että pyörät osoittaa samaan suuntaan. No mistäs v*tusta siihen nyt erimittaisen raidepään keksii. Internet antaa yhtä vaihtoehtoa raidepäästä, ebay tietenkin omassa luokassaan miiljoonalla erilaisella.
Tässä päästään siihen miksi insinööri ainsaitsee napin. Kaksi ulkoisesti täysin samanlaista autoa, lähempää katsottuna aivan uniikkeja yksilöitä joihin on mahdoton löytää sopivaa vaihto-osaa. Mun autolla ja purkuosien autoilla on tähän astisten tietojeni mukaan yksi ero. Vuosimalli. Mulla on 1995 ja purkaamolla hajotettu on 1996. Nisti on keksinyt tehdä tuollaasen pienen eron, että saadaan myydä tehdastilauksena varaosia kalliilla hinnalla.
Minä kun tuos kesällä vaihtelin kesällä takapyörän laakeria, jonka tilasin ebaysta miettien "Tuskin niitä monen laista on tehty".
Ei tohdi enää mitää tehdä ettei riko mitään, mikä on liian yleistä ollut näissä omassa tallissa tehtäviin remontteihin.
Mahtavinta on, kun aluksi epäilin vetoniveltä kolinan syyksi, ja vika olikin laakerissa ja sellainen varoiksi hyllyssä! Sunnuntai ehtoon remontti venyi taaas ainakin viikon mittaiseksi rikotun osan takia ja uusien yhteensopimattomien ansiosta.
Sanon nyt, että: "Hohhoijjaa näiden romujen kans."
Teksti saattaa sisältää paljon kirjotusvireeitä. Kirjailtu kuitenkin tabletin erittöin epätarkalla kosketusnäytöllä.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Niin eihän noissa -95 ja -96 malleissa ole mitään yhteistä. Juuri tuossa välissä tuli facelift ja kaikki sen mukana uusiksi.
Wikipediasta: "Vuoden 1995 keväällä esiteltiin mark 2 (ns. widebody)-malli. Erona ensimmäiseen versioon oli leveämpi raideväli, nopeampi ohjaus ja pullistetut lokasuojan kaaret. Myös sisusta uusittiin ja esiteltiin uusi 16-venttiilinen Lancia/Fiat-lohkoinen Twin Spark -moottori"
Wikipediasta: "Vuoden 1995 keväällä esiteltiin mark 2 (ns. widebody)-malli. Erona ensimmäiseen versioon oli leveämpi raideväli, nopeampi ohjaus ja pullistetut lokasuojan kaaret. Myös sisusta uusittiin ja esiteltiin uusi 16-venttiilinen Lancia/Fiat-lohkoinen Twin Spark -moottori"
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mainittakoon vielä, että auto on tuon ns. facelift widebody, 16v tessu nopealla ohjauksella 6/1995 rekisteröity.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ainahan se kyrsii kun hommat menee lapaseen, mutta nyt on kyllä pakko sanoa, että on tehty itse kaikki niin väärin kuin mahdollista. Ensimmäinen asia ennen kuin aloitetaan osien asentamista on aina vanhan ja uuden osan vertailu. Jos sitten sattuu niin, että osa on väärä, niin kun puhutaan jarruista, niin sinne ei todellakaan lähdetä sovittamaan eri jarruja eri puolille että saadaan auto jotenkin kasaan, vaan etsitään oikea varaosa.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Turhauttavaa tosiaan varmasti, mutta kuten sanottu kannattaa hieman tutkia niitä osia ennen asennusta. Jutun perusteella purkaamon auto lienee kyllä pre-facelift koska on pienet jarrut jne..
Giulia Super -69
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aina kannattaa varmistaa ennen asennusta että osa on todellakin 1:1 vanhan kanssa. Olkoon kyseessä sitten uusi tai käytetty. Olkavarsi tai jarrupala.
En Alfan olkavartta ole nähnyt, mutta aika monessa on valussa myös valmistenumero joka kertoo yhdenmukaisuuden jos ero on niin pieni ettei sitä äkkiseltään silmämääräisesti erota.
En Alfan olkavartta ole nähnyt, mutta aika monessa on valussa myös valmistenumero joka kertoo yhdenmukaisuuden jos ero on niin pieni ettei sitä äkkiseltään silmämääräisesti erota.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vuorossa oli Lauantain toivotut eli "Pesukoneen" fixaus+ Thesiksen kahvajumppa. "Pesukoneen" omistaja lupautui ottamaan allekirjoittaneen Thesiksen hoivaansa. Tehtävänä; täysin umpipuussa olevien ovien sähköavausnamikoiden elvytys. Tämä on tehty tässä universumissa joten projektiin lähdettiin kohtuullisin voitontoivein....Ovipahvit purkautuvat Thesiksessä hämmentävän nopeasti, mutta kahvojen purusta ei ollut hajua itselläni....Onneksi nimim "Isolalla" on. Kahvat pöydälle ja atomeiksi. Purku itsessään ei kovin paha. Jumiutumisen aste erittäin paha! Lopulta tuskallisten tuntien liottamisen jälkeen paikalle pölähti "satakuusnelonen" joka ehdotti kahvojen keinujen ja jousien tappien naputtelua irti tuurnalla, ja kas! Sieltähän paljastui hyvin hapettuneet/ruostuneet tapit. Näille hionta ja rasvaus ja takaisin.....Muutaman muoviosan liimaus ja kasaus. Helppoa!( ) Ei mennyt kuin noin yhdeksän tuntia mutta nyt kahvat(mikrokytkimet/napit sekä ns. kuljettaja-kahvat) pelaavat kuin unelma.......Takakahvojen rungot ovat muuten identtiset eli vaihtokelpoiset päikseen mutta sisuskalut eivät(periaatteessa...)ole. Tämäkin tuli todettua kellon lähennellessä yhtätoista. Kasaa. Pura. Kasaa Pura.........
PS: Niin ja Pesukone sai huolellistakin huolellisemman pesun, Colliniten "Pre-Wax" Treatmentin, Colliniten 476S:n, AutoGlymin "kultaisen". Lopputulos oli erittäin hyvä kiilto. Olin tyytyväinen. Sisätiloihin myös pikafixaus. Nahat yms...
PS: Niin ja Pesukone sai huolellistakin huolellisemman pesun, Colliniten "Pre-Wax" Treatmentin, Colliniten 476S:n, AutoGlymin "kultaisen". Lopputulos oli erittäin hyvä kiilto. Olin tyytyväinen. Sisätiloihin myös pikafixaus. Nahat yms...
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aatella, mustakin voi olla hyötyä.
Melkoisen erilainen kahvaratkaisu kaikkiin perusautohin verraten. Jos se olisi perusauton kahva niin koko kahva kääntäisi jotain vipua jolla lukko aukeaa. Kun kyseessä on luksus kahva, niin ei. Kahva on kiinteä ja sisäpuolella pieni lipu mitä hipaistessa elektroniikka aukaisee oven, varsin exclusiivinen tuntuma saatu kahvaan. Takakahvoissa on sitten vielä kuskin aukaisu kahva, jos sattuu ministeri istumaan takapenkillä.
Kyllä Alfa on kansanauto jos Lancia pistetään viereen.
Melkoisen erilainen kahvaratkaisu kaikkiin perusautohin verraten. Jos se olisi perusauton kahva niin koko kahva kääntäisi jotain vipua jolla lukko aukeaa. Kun kyseessä on luksus kahva, niin ei. Kahva on kiinteä ja sisäpuolella pieni lipu mitä hipaistessa elektroniikka aukaisee oven, varsin exclusiivinen tuntuma saatu kahvaan. Takakahvoissa on sitten vielä kuskin aukaisu kahva, jos sattuu ministeri istumaan takapenkillä.
Kyllä Alfa on kansanauto jos Lancia pistetään viereen.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mites tuo "kuskin aukaisukahva" toimii?
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Vetämällä Se on siis tavallinen mekaaninen avauskahva, joka on takaoven kahvan etureunassa ja jota vedetään eteenpäin. Kuljettaja voi avata takaoven sivusta tunkematta kyyditettävän eteen.
Kahvamysteerion rakenteen näkee tuolta: https://imgur.com/tbUncea
Pihtien otteessa on keskellä näkyvän avausnapin saranatappi. Painuessaan nappi kiertää keinuvipua, joka puolestaan painaa mikrokytkintä. Keinuvivun saranatappi näkyy kuvan vasemmassa reunassa. Pihtien kärjen vieressä on "kuljettaja kahvan" saranatappi ja äärimmäisenä oikealla on puolestaan sen liikkeen edelleen välittävän vivun saranatappi. Siis neljä ruostuessaan kiinni muovirunkoon juuttuvaa tappia elvytettävä per takakahva...
Etukahva on yllättäen hiukan yksinkertaisempi, mutta vastaavasti sen irrottaminen on hankalampaa. Pitkämiehen kuvassa näkyvään vaiheeseen asti tulee helposti. Sen jälkeen heräsi epäilys, että jos kahvan irrottaa kokonaan, voikin olla mielenkiintoinen homma pujotella johto samaa reittiä takaisin. Jos sen vetää suoraan kahvalta ovirungon liittimelle, lasi ei mahdu laskeutumaan... Kaipa se sieltä olisi pienellä ihmettelyllä tullut, mutta kellon huidellessa jo iltapuolella päätimme olla ottamatta riskiä. Hoitui se noinkin.
Ja tulihan pesukoneeseenkin kiiltoa pitkästä aikaa. Valkoinen auto on helppo pitää "arkipuhtaana", mutta pesepä tuollainen helmiäiskiiltoinen valkoinen vahauskelpoiseksi kaikista pikipilkuista sun muusta – kyllä siihen tovi menee!
Kahvamysteerion rakenteen näkee tuolta: https://imgur.com/tbUncea
Pihtien otteessa on keskellä näkyvän avausnapin saranatappi. Painuessaan nappi kiertää keinuvipua, joka puolestaan painaa mikrokytkintä. Keinuvivun saranatappi näkyy kuvan vasemmassa reunassa. Pihtien kärjen vieressä on "kuljettaja kahvan" saranatappi ja äärimmäisenä oikealla on puolestaan sen liikkeen edelleen välittävän vivun saranatappi. Siis neljä ruostuessaan kiinni muovirunkoon juuttuvaa tappia elvytettävä per takakahva...
Etukahva on yllättäen hiukan yksinkertaisempi, mutta vastaavasti sen irrottaminen on hankalampaa. Pitkämiehen kuvassa näkyvään vaiheeseen asti tulee helposti. Sen jälkeen heräsi epäilys, että jos kahvan irrottaa kokonaan, voikin olla mielenkiintoinen homma pujotella johto samaa reittiä takaisin. Jos sen vetää suoraan kahvalta ovirungon liittimelle, lasi ei mahdu laskeutumaan... Kaipa se sieltä olisi pienellä ihmettelyllä tullut, mutta kellon huidellessa jo iltapuolella päätimme olla ottamatta riskiä. Hoitui se noinkin.
Ja tulihan pesukoneeseenkin kiiltoa pitkästä aikaa. Valkoinen auto on helppo pitää "arkipuhtaana", mutta pesepä tuollainen helmiäiskiiltoinen valkoinen vahauskelpoiseksi kaikista pikipilkuista sun muusta – kyllä siihen tovi menee!
Järkiautoilija
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei liene sellaista Thesis-kuskia, joka ei olisi noita joutunut aukomaan.
Tähän mennessä käsittelyä on vaatinut vain kuskin puolen takaovi, muualle trööttäsin sprayt sisään sieltä mistä mahtui.
Hienoja vehkeitä nämä
Tähän mennessä käsittelyä on vaatinut vain kuskin puolen takaovi, muualle trööttäsin sprayt sisään sieltä mistä mahtui.
Hienoja vehkeitä nämä
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
En tehnyt tallissa vaan tallia. Pieni laajennus sai kattopellit päälleen vikkonloppuna. Meinasi talvi yllättää rakentajan. Oli pellit jo katkottu mittaan ja nostettu seinää vasten pystyyn nostoa odottamaan kun tämä etutalvi iski. Ei kiinnostanut lumiselle katolle mennä kikkailemaan ja luotin siihen, että lumet sulaa vielä. No sulihan ne. Nyt saa talvi tulla. Takaseinastä uupuu vielä metri pari paneelia ja saman päädyn räystäs vaiheessa, mutta noita hommia ei lumi häiritse.
Jos nyt saisi järjesteltyä kamat siten, ettei yhtä autoa tarvitsisi seisottaa varsinaisessa pajatallissa, vaan mahtuisi jotain tekemäänkin rauhassa ilman että joku auto on sitten pihalla.
Jotenkaan ei vaan omakotitaloasujalta hommat lopu ja säilytystilaakin on kuitenkin aina liian vähän
Jos nyt saisi järjesteltyä kamat siten, ettei yhtä autoa tarvitsisi seisottaa varsinaisessa pajatallissa, vaan mahtuisi jotain tekemäänkin rauhassa ilman että joku auto on sitten pihalla.
Jotenkaan ei vaan omakotitaloasujalta hommat lopu ja säilytystilaakin on kuitenkin aina liian vähän
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei tallissa, vaan työhuoneessa: Vaihdoin vaimon Oneplus 2:een näytön. Melkoista näpräämistä. Onnistumisesta innostuneena pistin osiksi myös pari vuotta sitten kaakelilattialle pudonneen Lumian. Huomattavasti helpompaa, laite suorastaan näyttäisi tehdyn huollettavuus huomioiden. Harmi, kun ei lähteneet lentoon aikanaan. No, saapahan ainakin halpoja varaosia, Kiinasta lähti tilaukseen uusi kosketuslasi. N. 3,50€, toimituskuluineen. Jos ei tee mitään, niin eipä ole tappiokaan iso.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Iphone (ainakin 5 sarja) on samaa tasoa huollettavuudessa kuin Lumia. Kaksi ruuvia auki ja imukupilla näyttö irti. Sisällä joutuu vielä muutaman ruuvin avaamaan, mutta kokenut asentaja vaihtaa näytön kahteen minuuttiin. Useampaan Samsungiin olen vaihtanut myös näyttöjä, mutta se onkin sitten sellaista leikkaa ja liimaa hommaa. Kiinan tarvikenäytöt vaan tuppaa olemaan aina joltain osaltaan viallisia, mutta tietty halpoja.
Vähän viimeksi harmitti kun vaihdoin pojan kännykkään näytön ja ostin vielä vähän kalliimman ihan varmuuden vuoksi, mutta silti taustavalo jää välillä syttymättä ja väritkin on vähän kellertävät.
Mutta ei 160€ puhelimeen viitsi yli 50€ näyttöä oikein enää ostaa kun puhelinkin on jo kaksi vuotta vanha.
Vähän viimeksi harmitti kun vaihdoin pojan kännykkään näytön ja ostin vielä vähän kalliimman ihan varmuuden vuoksi, mutta silti taustavalo jää välillä syttymättä ja väritkin on vähän kellertävät.
Mutta ei 160€ puhelimeen viitsi yli 50€ näyttöä oikein enää ostaa kun puhelinkin on jo kaksi vuotta vanha.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Stiloon vaihdettu kaasuläppä, vanha olikin useammasta kohtaa kulahtanut. Sit pitäs hakea jäähytin postista ja vaihtaa se.. Josko sitten pääsisi taas hetken vähän luotettavammin. :Lol:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Lancian Abarth R 50 vaihteisto olisi valmis!
Seuraavaksi etuperä-lukko-visko työn alle.
Seuraavaksi etuperä-lukko-visko työn alle.
- Liitteet
-
- WP_20171110_19_31_36_Pro.jpg
- (170.08 KiB) Tiedosto ladattu 5803 kertaa
-
- WP_20171110_19_37_48_Pro.jpg
- (230.63 KiB) Tiedosto ladattu 5803 kertaa
Mitä teit tänään tallissa?
Taitaa olla siistimpi kuin uutena. Iso peukku!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Kiitos . Saattaahan se olla vähän viimeistellympi.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laitetaan nyt varoittavana esimerkkinä. Näinkin sen voi tehdä.
Lancian suorakytkylaatikko,(ei Abarth, luojan kiitos) jolla ajettu hyvin vähän.
Laatikon kokooja ei näköjään omistanut kuusioavaimia.,.. Eikä tuossa "hitsaus" taidossakaan ole hurraamista.
Tänään illalla avasin. Kestää taas toipua järkytyksestä tovi ennenkuin pystyy jatkamaan.
Onneksi on mielekkäämpiäkin hommia tallilla.
Lancian suorakytkylaatikko,(ei Abarth, luojan kiitos) jolla ajettu hyvin vähän.
Laatikon kokooja ei näköjään omistanut kuusioavaimia.,.. Eikä tuossa "hitsaus" taidossakaan ole hurraamista.
Tänään illalla avasin. Kestää taas toipua järkytyksestä tovi ennenkuin pystyy jatkamaan.
Onneksi on mielekkäämpiäkin hommia tallilla.
- Liitteet
-
- WP_20171110_20_35_00_Pro.jpg
- (145.99 KiB) Tiedosto ladattu 5758 kertaa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Niin no...
Miksi tuo on avattu? Vieläkö sä meinasit ton ehjätä?
Miksi tuo on avattu? Vieläkö sä meinasit ton ehjätä?
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Avasin koska halusin varmistua laatikon kunnosta ja huoltaa sen samalla.Tuomas K kirjoitti:^Niin no...
Miksi tuo on avattu? Vieläkö sä meinasit ton ehjätä?
Kyllä tästä vielä saa ja kannattaa tehdä. Senverran rahan arvoista tavaraa kilpalaatikon osat.
Rattaat ja suorakytkennän nastat, eli kuluvimmat osat on uuden veroiset.
Siirtäjät ja haarukat joutuu teettämään.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Viime aikoina tallissa on ollut paitsi pukeilla makaava Alfa, myös kylmää ja pimeää. Nyt siellä on Alfan lisäksi vain kylmää.
Kaksi kappaletta Airamin 2500 lumenin ledivaloa kattoon ja johan näkee taas touhuta. Vaikuttaa sen verran hyviltä että taidan hommata tallin peräosaan toiset.
Kaksi kappaletta Airamin 2500 lumenin ledivaloa kattoon ja johan näkee taas touhuta. Vaikuttaa sen verran hyviltä että taidan hommata tallin peräosaan toiset.
Tein itse - säästin
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Purin tuota hitsarin sokean serkun kokoamaa Lancian laatikkoa päivän pääteeksi.
Ja kreivin aikaanhan se tuli avattua. Pinion akselin vetopyörän puoleinen laakeri oli menossa hyvää vauhtia murusiksi. Sen jälkeen ei sitten olisi saanutkaan tästä enää mitään.
Ja kreivin aikaanhan se tuli avattua. Pinion akselin vetopyörän puoleinen laakeri oli menossa hyvää vauhtia murusiksi. Sen jälkeen ei sitten olisi saanutkaan tästä enää mitään.
- Liitteet
-
- WP_20171111_17_57_49_Pro.jpg
- (116.16 KiB) Tiedosto ladattu 5552 kertaa
-
- WP_20171111_19_13_51_Pro.jpg
- (178.29 KiB) Tiedosto ladattu 5552 kertaa
-
- WP_20171111_20_29_11_Pro.jpg
- (181.37 KiB) Tiedosto ladattu 5552 kertaa
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Stiloon vaihdettu vielä MAP anturi ja tehty täysresetti ECUlle. Nyt pelittää taas, katsotaan montako päivää tällä kertaa.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Melkein tallissa; kollegan pajassa sain valmiiksi ensimmäisen teräaseen. Puukkohan tuo nyt ei kahvarakenteensa takia ole, mutta jonkun näköinen veitsi. Aloitellaan helpommasta konstruktiosta ja lähdetään kehittelemään pikkuhiljaa haastavampia. Seuraavaksi pitää opetella nahan käsittely, jotta tuon saa vyölle.
Ensimmäiseksi tekeleeksi olen kyllä tyytyväinen, vaikka sinne useita "oho-" ja "eiku-"kohtia jäikin.
Ensimmäiseksi tekeleeksi olen kyllä tyytyväinen, vaikka sinne useita "oho-" ja "eiku-"kohtia jäikin.
- Liitteet
-
- DSC_0649_800x600.jpg
- (189.78 KiB) Tiedosto ladattu 5401 kertaa
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Vesa AJ
- Viestit: 271
- Liittynyt: 09 Marras 2007, 12:55
- Car(s): Alfa 159 3.2 Q4, Alfa GT 3.2, Alfa Romeo GTV6, Alfa Romeo GTV 2.0TS, Honda VFR, Toyota Proace / Ex Alfa 159 1.9 JTS, Alfa Romeo Sprint 1.5 QV, Alfa Romeo 33 1.7 16V, Alfa Romeo 156 2.0 TS SW, 2 x Alfa Romeo 156 2.5 V6, Alfa Romeo 147 2.0 TS
- Paikkakunta: Jakkula
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nostin koneen pois, panin kuormaajan poikki ja ryhdyin sommittelemaan voiman ulosottoa hydraulipumpuille....
- Liitteet
-
- 20171112_184318 (640x360).jpg
- (177.61 KiB) Tiedosto ladattu 5193 kertaa
-
- 20171108_182703 (640x360).jpg
- (211.11 KiB) Tiedosto ladattu 5193 kertaa
rakkaudesta rautaan...
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jo aiemmin valmistuneen Abarth R 50 laatikon jatkeeksi valmistui etuperä/lukko/visko-paketti.
Loput remppakuvat löytyy täältä: https://deltateam.kuvat.fi/kuvat/
Ja voimansiirtopaketista voi tehdä myös kiinnostuneet kauppaa: https://rallycarsforsale.net/ads/lancia ... arboxdiff/
Loput remppakuvat löytyy täältä: https://deltateam.kuvat.fi/kuvat/
Ja voimansiirtopaketista voi tehdä myös kiinnostuneet kauppaa: https://rallycarsforsale.net/ads/lancia ... arboxdiff/
- Liitteet
-
- WP_20171116_21_18_53_Pro.jpg
- (202.33 KiB) Tiedosto ladattu 5005 kertaa
-
- WP_20171117_12_30_01_Pro.jpg
- (166.23 KiB) Tiedosto ladattu 5005 kertaa
-
- WP_20171117_13_19_41_Pro.jpg
- (212.38 KiB) Tiedosto ladattu 5005 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Työpaikan tallissa, mutta kuitenkin. Talvikunnossapitoa; liuotinpesu, raudanpoisto, kinnaspesu, vaha, sekä lasien ja muovien käsittely.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pihalla tänä aamuna: 159:n takajarrujen purkaminen (helppoa, ei yksikään pultti jumissa!), putsaus/herkistely, uudet palat paikalleen ja koeajolenkki. Onpas mahtavaa ajella autolla, jonka jarrut ei vikise Eihän tuota inspiraatiota tarvinnutkaan odotella, kuin puolisen vuotta... Kesälomalla piti jo tehdä, mutta olikin kaikkee muuta kivempaa tekemistä.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Entie auttaisko omaan sama vai oliko niin että vinkuminen 166:ssa bremboilla on ominaisuus. Aamusin ekat jarrutukset vinkuu niin kovaa että jos joku ei oo vielä siihen aikaan muuten hereillä niin jarrutuksen jälkeen on.Jakke kirjoitti:Pihalla tänä aamuna: 159:n takajarrujen purkaminen (helppoa, ei yksikään pultti jumissa!), putsaus/herkistely, uudet palat paikalleen ja koeajolenkki. Onpas mahtavaa ajella autolla, jonka jarrut ei vikise Eihän tuota inspiraatiota tarvinnutkaan odotella, kuin puolisen vuotta... Kesälomalla piti jo tehdä, mutta olikin kaikkee muuta kivempaa tekemistä.
E: (Kevyesti jarruttaessa vikisee, kovemmin jarruttaessa ei mitään ääntä.)
Noni
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tallin ovet taikinoitu paikoilleen. Nimenomaan taikinoitu kun ei tietty mikään ole suorassa, oviaukko salmiakki ja kynnys vinossa. Ei ny niin paljoa että silmällä näkisi, mutta riittävästi että ovet teetätti tosissaan töitä jotta istuvat ja silmä ei sairasta. Enää eristykset ja sisäpuolen levytys.. Tuon on tosiaan aiempi asukas aloittanut tekemään ja jäänyt kesken.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Öljyt ja suodatin+ pyyhkijänsulat.......Kivaa vaihtaa näitä litkuja ties monennenko kerran kun suodatin puree AINA aivan hullun lujaa kiinni vaikka vedän käsin kiinni joka kerta...Tajua mikä siinä on?!........Irtoaa se aina pienen tappelun jälkeen, mutta ketuttaa kun mitään työkalua ei tahdo saada pelipaikalle juuri millään konstilla.....Isot boxarit mahtuu kyllä tietystä asennosta mutta pääset kääntään jotain 0,12 kierrosta ja sen on siinä. Ei paljon lämmitä....Suodatin tulee pihalle tasan yhdessä asennossa ja tietenkin oksentaa öljynsä pitkin apurunkoa.....Putsia menee kolme kannullista....
PS: 110 tkm takana ja nyt alkaa pinna kiristyä....
PS: 110 tkm takana ja nyt alkaa pinna kiristyä....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Oma kokemus: PTFE-sprayta peltirunkoisen suodattimen tiivisteeseen, jos ei moottoriöljyllä kosteutus auta. Ei tietenkään lohduta jos kyseessä on patruunaversio...
Patruunat on sentään helppoja. Senkun avaa sen vähäsen ja liruttaa öljyt pihalle, niin patruuna kuivuu siinä samalla. Noi peltipurkit taas aika veemäisiä "kuivattaa", yleensä sellaisessa asennossakin ettei ne mihinkää "kuivu" ;(
Oma kokemus: PTFE-sprayta peltirunkoisen suodattimen tiivisteeseen, jos ei moottoriöljyllä kosteutus auta. Ei tietenkään lohduta jos kyseessä on patruunaversio...
Patruunat on sentään helppoja. Senkun avaa sen vähäsen ja liruttaa öljyt pihalle, niin patruuna kuivuu siinä samalla. Noi peltipurkit taas aika veemäisiä "kuivattaa", yleensä sellaisessa asennossakin ettei ne mihinkää "kuivu" ;(
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kappan brembot teki kanssa tuota, kunnes huomasin tallin nurkassa siihen kuuluvat kitinälevyt palojen alleMacela kirjoitti:Entie auttaisko omaan sama vai oliko niin että vinkuminen 166:ssa bremboilla on ominaisuus. Aamusin ekat jarrutukset vinkuu niin kovaa että jos joku ei oo vielä siihen aikaan muuten hereillä niin jarrutuksen jälkeen on.Jakke kirjoitti:Pihalla tänä aamuna: 159:n takajarrujen purkaminen (helppoa, ei yksikään pultti jumissa!), putsaus/herkistely, uudet palat paikalleen ja koeajolenkki. Onpas mahtavaa ajella autolla, jonka jarrut ei vikise Eihän tuota inspiraatiota tarvinnutkaan odotella, kuin puolisen vuotta... Kesälomalla piti jo tehdä, mutta olikin kaikkee muuta kivempaa tekemistä.
E: (Kevyesti jarruttaessa vikisee, kovemmin jarruttaessa ei mitään ääntä.)
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
GTV:n sytkä vihdoinkin säädetty kohdalleen. Kunhan (jos) kelit muuttuu vähän talvisemmaksi, niin voisi alkaa suunnitella nykäisevänsä tuon trailerille ja vievänsä sen säädettäväksi.
Alfaholismia vuodesta 2001
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Lisätilaa renkaille kaariin (jäi kesken) ja jarrulevyjen vaihto.
- Liitteet
-
- 1.jpg
- (195.31 KiB) Tiedosto ladattu 4588 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitoksia! Pakko yrittää järjestää autoille hyvät oltavat, etteivät ala oikutella ihan kokoaikaisesti
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mun 166:n Brembot ei oo vinkunu koskaan, joten ei se varmaan mikään varsinainen ominaisuus ole.A Bart kirjoitti:Kappan brembot teki kanssa tuota, kunnes huomasin tallin nurkassa siihen kuuluvat kitinälevyt palojen alleMacela kirjoitti:Entie auttaisko omaan sama vai oliko niin että vinkuminen 166:ssa bremboilla on ominaisuus. Aamusin ekat jarrutukset vinkuu niin kovaa että jos joku ei oo vielä siihen aikaan muuten hereillä niin jarrutuksen jälkeen on.Jakke kirjoitti:Pihalla tänä aamuna: 159:n takajarrujen purkaminen (helppoa, ei yksikään pultti jumissa!), putsaus/herkistely, uudet palat paikalleen ja koeajolenkki. Onpas mahtavaa ajella autolla, jonka jarrut ei vikise Eihän tuota inspiraatiota tarvinnutkaan odotella, kuin puolisen vuotta... Kesälomalla piti jo tehdä, mutta olikin kaikkee muuta kivempaa tekemistä.
E: (Kevyesti jarruttaessa vikisee, kovemmin jarruttaessa ei mitään ääntä.)
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
@A Bart
Osassa vinkuu kitinälevyjen takia. Osassa niiden puuttumisen takia. Kyseessä erittäin yksilöllinen seikka, johon vaikuttaa nyt ainakin jarrujen herkkyys, jarrupalojen valmistaja ja ikä sekä levyjen suoruus. Lisäksi epäilisin jarrunesteen (marginaalisesti) ja pölysuojien (marginaalisesti) kunnon vaikuttavan, ainakin yhteisvaikutuksena jonkun toisen seikan kanssa.
Joskus kitinä kitinälevyjen kanssa helpottuu, kun laittaa sopivaa rasvaa palan ja kitinälevyn väliin - esim. joku CRC:n sitkostettu rasva (adhesive grease) toimii erittäin hyvin - miksei ihan vaan jarrukumirasvakin.
Osassa vinkuu kitinälevyjen takia. Osassa niiden puuttumisen takia. Kyseessä erittäin yksilöllinen seikka, johon vaikuttaa nyt ainakin jarrujen herkkyys, jarrupalojen valmistaja ja ikä sekä levyjen suoruus. Lisäksi epäilisin jarrunesteen (marginaalisesti) ja pölysuojien (marginaalisesti) kunnon vaikuttavan, ainakin yhteisvaikutuksena jonkun toisen seikan kanssa.
Joskus kitinä kitinälevyjen kanssa helpottuu, kun laittaa sopivaa rasvaa palan ja kitinälevyn väliin - esim. joku CRC:n sitkostettu rasva (adhesive grease) toimii erittäin hyvin - miksei ihan vaan jarrukumirasvakin.
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ruoste vetää puoleensa. Parin illan aikana mk2 Taunuksen tankki ja ympäröivän alueen reiät paikattu.
Miten voi tuntua että tuon laitteen hitsaaminen on paljon helpompaa kuin 156sen? Liekö pelti 0.1mm paksumpi vai teräslaatu eri.. vai luulenko vain
Miten voi tuntua että tuon laitteen hitsaaminen on paljon helpompaa kuin 156sen? Liekö pelti 0.1mm paksumpi vai teräslaatu eri.. vai luulenko vain