
Hyvin tuo kyllä puolustaa patonkien mainetta, kun kotiin ajaessa syttyi moottorin vikavalo

Valvoja: Moderators
Näemmä haluat harrastaa myös vaimon autoa, ou jeeTuomas K kirjoitti:No, ei mulla sinänsä mitään Meganea vastaan ole. Jos rouva on siihen tyytyväinen niin eipä tuo minua häiritse. Jos tuo taas olisi keksinyt haluta vaikka korollan, niin sitten alkaisi olla jo hankaluuksia hyväksyä![]()
Hyvin tuo kyllä puolustaa patonkien mainetta, kun kotiin ajaessa syttyi moottorin vikavaloNo, kakkoslambdaa se herjasi, eli melko triviaalia.
Täältäkin löytyy 1kpl Megane Coupe, jos ei nyt ihan perheessä niin velimiehellä. Tykkään autosta, hyvä ohjaus + alusta, bensaturbossa piisaa vetoa läpi kierroslukualueen ja 50tkm on kulkenut käytännössä ongelmitta.Polforea kirjoitti:Megane alkaa olla palstan suosituimpien automallien joukossa. Ellen erehdy, niitä on foorumilaisilla/perheillä käytössä ainakin 5.
Klassikosta? Vitsit kuuluu toiseen ketjuun.Jiitee kirjoitti: kuitenkin puhutaan klassikosta samassa luokassa kuin T-Ford ja VW-Typ 1. Tylsähän se on kun ei tarvitse kuin tankata ja öljyt vaihtaa....![]()
Corollasta ei voi muodostua edellä mainittujen kaltaista klassikkoa, koska Corolla on vain mallinimi autolle. Tekniikka, vetotapa, design ovat muuttuneet aikojen saatossa valtavasti. Pikkulapsikin tunnistaa (edelleenkin) Kuplan. Mikä on se Corolla, jonka kuka vaan tunnistaa?Jiitee kirjoitti:Tuomas K kirjoitti:Jännä juttu miten vaikeaa korollan hyväksyminen on tällä saitilla, kuitenkin puhutaan klassikosta samassa luokassa kuin T-Ford ja VW-Typ 1. Tylsähän se on kun ei tarvitse kuin tankata ja öljyt vaihtaa....mutta loistava käyttöauto miljoonille ihmisille.
Heh joo, ykkös sarjan 6 on herkkä ruosteelle. FL 2006-2008 ei ruostu, maalaus ja suojaus on parannettu, samoin tuota uudemmat ei pitäisi olla ruosteelle herkkiä.Jiitee kirjoitti:^ Mazdaa itsekin pitänyt silmällä, siis muitakin kuin MX-5:sta. Muotoilu viime malleissa aika onnistunutta myös. Arvaat kysymykseni ->
ruostesuojaus ja ruostumisen oireet 6:ssa ?
Se sammakonsilmä vuoden 2000 paikkeiltaFarina kirjoitti:Corollasta ei voi muodostua edellä mainittujen kaltaista klassikkoa, koska Corolla on vain mallinimi autolle. Tekniikka, vetotapa, design ovat muuttuneet aikojen saatossa valtavasti. Pikkulapsikin tunnistaa (edelleenkin) Kuplan. Mikä on se Corolla, jonka kuka vaan tunnistaa?Jiitee kirjoitti:Tuomas K kirjoitti:Jännä juttu miten vaikeaa korollan hyväksyminen on tällä saitilla, kuitenkin puhutaan klassikosta samassa luokassa kuin T-Ford ja VW-Typ 1. Tylsähän se on kun ei tarvitse kuin tankata ja öljyt vaihtaa....mutta loistava käyttöauto miljoonille ihmisille.
Vaikea tuota on unohtaaGasolina kirjoitti: Se sammakonsilmä vuoden 2000 paikkeilta
Täällä Sports tourer vaihtui vajaa pari vuotta sitten 10v vanhempaan AlfaanPolforea kirjoitti:Megane alkaa olla palstan suosituimpien automallien joukossa. Ellen erehdy, niitä on foorumilaisilla/perheillä käytössä ainakin 5.
Romujen ehjääminen on tyydyttävää touhua, kunhan sitä ei joudu tekemään pakon edessä räntäsateessa (kuten nyt).Jiitee kirjoitti:Näemmä haluat harrastaa myös vaimon autoa, ou jee![]()
Mulla ei ole yhtään positiivista kokemusta käyttötojotista.Jiitee kirjoitti:Jännä juttu miten vaikeaa korollan hyväksyminen on tällä saitilla, kuitenkin puhutaan klassikosta samassa luokassa kuin T-Ford ja VW-Typ 1. Tylsähän se on kun ei tarvitse kuin tankata ja öljyt vaihtaa....mutta loistava käyttöauto miljoonille ihmisille.
Lähipiirin Mazdat ovat toista mieltä. Ihan samalla tavalla ruostuu ja ihan samoista paikoista. Tai ruostuivat, ollessaan vielä omistuksessa. Nyt varmaan maatuneet kaikki.Gasolina kirjoitti:Heh joo, ykkös sarjan 6 on herkkä ruosteelle. FL 2006-2008 ei ruostu, maalaus ja suojaus on parannettu, samoin tuota uudemmat ei pitäisi olla ruosteelle herkkiä.
Rispektit.Streider kirjoitti:W124 260E talvilintaksi. Ei ainakaan tarvitse ajaa Giulialla loskapaskassa ja pääsee just niin poikittain, kuin haluaa
lerppu kirjoitti:^Ai? Oh well, mulla ei ole ollut kuin 1 Mese - ML oli kyllä hyvä - ja siitäkin aikaa. Jos tämä nyt moisen virheen selitykseksi sallitaan.Luulin että kaikki E-mallit ovat "Väyrysiä"... Toki en tuolla nimellä ko autoa hauku, koetin vain sulautua palstalle puhumalla moottoripäiden kieltä.
![]()
Eeppinen epäonnistuminen, tms.
Kiitosglideslope kirjoitti:Rispektit.Streider kirjoitti:W124 260E talvilintaksi. Ei ainakaan tarvitse ajaa Giulialla loskapaskassa ja pääsee just niin poikittain, kuin haluaa
Itsellä on kokemusta seitsemän vuoden ajalta W124 300 D:stä joskus kultaisella -90 luvulla.
Noi kuusisylinteriset ovat kohtalaisen keulapainoisia, mutta muuten vallan mainioita vietäviä liukkaalla.
Ainakin tuolla dieselillä oli vielä taipumus korjata itse luistot, kun kädet päästi irti ratista.
Edit. ps. Lerppu: Väyrynen oli W210, eli siis W124:n seuraaja, jos siis Streiderin linttaa tarkoitit..(?)
Eikös tuossa kumminkin ole valkoiset ihan tehtaalta lähtiessä? Ainakin naapurin uutena ostamassa 260E:ssä oli.Streider kirjoitti:Ensimmäisenä täytyy hankkia keulalle oranssit orkkisvilkut.
tämä 156 sattuu olemaan kuin ihmeen kaupalla vielä kovapeltinen ja silti vielä hitsaamaton yksilöPolforea kirjoitti:Se 156 on/oli varmaan kovempi ekoteko. Ne on sentään biohajoavia.
Täällä vaimo on ajellut Fiat 500:sella (2013 rekisteröity / 1.2 kone) kohta 75tkm ja on ollut hyvin tyytyväinen. Vähän kovaääninen matka-ajossa, mutta todella näppärä ja ketterä noin muuten eikä edes vie paljon bensaakaan. Ongelmat ovat tähän mennessä rajoittuneet yhteen kadonneeseen avaimeen, liian tiukkaan kiristettyyn pyöränpulttiin ja palaneeseen ajovalopolttimoon.alfa 156 v6 kirjoitti:Fiat 500, 2016
1.2 on myös tämä, millaista kulutusta tuolta voi odottaa? matka-ajon mölyt ei tässä tapauksessa haittaa kun taajaman ulkopuolelle ei ole juuri tarvis mennä.Oleino kirjoitti:Täällä vaimo on ajellut Fiat 500:sella (2013 rekisteröity / 1.2 kone) kohta 75tkm ja on ollut hyvin tyytyväinen. Vähän kovaääninen matka-ajossa, mutta todella näppärä ja ketterä noin muuten eikä edes vie paljon bensaakaan. Ongelmat ovat tähän mennessä rajoittuneet yhteen kadonneeseen avaimeen, liian tiukkaan kiristettyyn pyöränpulttiin ja palaneeseen ajovalopolttimoon.alfa 156 v6 kirjoitti:Fiat 500, 2016
Sanoisin että kelpo valinta.
Muistelisin että ajotietokoneen mukaan kulutus on pyörinyt 4,8 ja 5,4 välimaastossa. Työmatkaan kuuluu myös moottoritietä joka osaltaan nostaa kulutusta. En muista että olisi koskaan tehty tarkistuslaskentaa lukeman paikkansapitävyydestä mutta tuskinpa tuo heittää hirveästi todellisuudesta.alfa 156 v6 kirjoitti:1.2 on myös tämä, millaista kulutusta tuolta voi odottaa? matka-ajon mölyt ei tässä tapauksessa haittaa kun taajaman ulkopuolelle ei ole juuri tarvis mennä.Oleino kirjoitti:Täällä vaimo on ajellut Fiat 500:sella (2013 rekisteröity / 1.2 kone) kohta 75tkm ja on ollut hyvin tyytyväinen. Vähän kovaääninen matka-ajossa, mutta todella näppärä ja ketterä noin muuten eikä edes vie paljon bensaakaan. Ongelmat ovat tähän mennessä rajoittuneet yhteen kadonneeseen avaimeen, liian tiukkaan kiristettyyn pyöränpulttiin ja palaneeseen ajovalopolttimoon.alfa 156 v6 kirjoitti:Fiat 500, 2016
Sanoisin että kelpo valinta.
Tässä yksilössä on historian havinan saattelemana melkolailla varmasti ollut oranssit vilkut keulilla, nuo kirkkaat on vaihdettu tietääkseni/muistaakseni parin vuoden sisään. Toki en nyt sinne tehtaalle asti ole saanut jäljitettyä matkaa, mutta ainakin kirkkaat tuohon on oranssien tilalle vaihdettu. Noh, täytyy vielä harkita, vaikka oranssit omaan silmään tuohon keulaan jotenkin paremmin istuvat, niin ei nuo kirkkaat niin mahdoton tyylirikko siis olekaan.Rasvis kirjoitti:W124 on kyllä kestänyt aikaa erinomaisen hyvin, eikä pelkästään muotonsa puolesta. Hieno peli!
Eikös tuossa kumminkin ole valkoiset ihan tehtaalta lähtiessä? Ainakin naapurin uutena ostamassa 260E:ssä oli.Streider kirjoitti:Ensimmäisenä täytyy hankkia keulalle oranssit orkkisvilkut.
Ai että, komeaa! Tuollaisella herkulla en talvisuolassa edes viittisi ajaa, nyt tekee tuon omankin kanssa tiukkaa. Täytyy pitää puhtaana ja huuhtoa suolat tasaiseen tahtiin pois päältä ja koloista.Gasolina kirjoitti:Kiva harrastepeli tuollainen w124, täältä löytyy w124c 320ce Sportline -93
Onkohan mahdollista, että kirkkaat vilkut olisi ollut valinnaisvaruste aikanaan. Tuo meidän auto oli oransseilla vilkuilla, mutta joskus siihen tuli sen ajan trendin mukaisesti vaihdettua kirkkaat.
Ja tuollaisen kabiinia kun vertaa vaikka nyt sen uuden Aakkosen vastaavaan täyttää mielen kysymys ’miksi?’ Kai sitä nykyaikaisenkin ohjaamon voisi toteuttaa hillityn tyylikkäänä? Märssykin?Rasvis kirjoitti:W124 on kyllä kestänyt aikaa erinomaisen hyvin, eikä pelkästään muotonsa puolesta.
Eikös se tullut siitä, että toiset tykkää, toiset taas ei, mutta huomioarvo on taattu.Polforea kirjoitti:Väyrynen, siis mersu, on se ruma mulkosilmä. Nimi ei tule siitä, että se näyttää Paavolta, vaan siitä, että Paavo joskus osti sellaisen ja pääsi isosti otsikoihin.
Eikä euroakaan tullutGasket kirjoitti:180 riviä lottoaTainno yksi osuus 180 riviin.. Vuosiin en ole mitään veikannut, mutta nyt ajattelin kun työkaveri niin kovasti houkutteli.
C124Rasvis kirjoitti: Tuollainen W124C
...ja nyt kun oikein ajattelen niin en ole sittenkään ihan varma että siinä naapurin 260E:ssä oli valkoiset vilkutKun hommasta on jo vierähtänyt hetki aikaa.
Tämmöinen tulee tänne myös ilman tiggiä. Tekeeköhän sillä mitään? Tiggipoltinta pitää vielä harkita.jyrkip kirjoitti:Laita koeajoraporttia. Joku nykyaikainen poltin pitäisi hankkia.jargon kirjoitti:Most fanmig + tig varustus, pääsee harjoittelemaan tigillä hitsailuakin. Samassa koneessa mig, tig ja puikkohitsaus mahdollisuus.
NiceJiiPee kirjoitti:^ Kyllä se pelaa. Mulla on Yatour pelannut hyvin jo pitkän aikaa MiTo:n radioon naitettuna. Lisäksi mulla on Yatouriin liitetty vielä 4€:n BT-usb -palikka joten musiikkia saa kuunneltua langattomasti. Otitko muuten BT-version jo valmiiksi vai normikoneen langallisena?