alamajy kirjoitti:^ja ^^ kiitos. Pitää pyytää kaveria tsekkaamaan noita asioita. Voiko startti olla niin sökö, ettei se liikahdakaan tai syö avaimesta vääntämällä kaikkea akun tehoa siten, että valot himmenisi yms.? Jos tämä on starttivika niin sittenhän saa käyntiin hinaamalla?
La:
Tähän sen verran, että lähti hinaamalla käyntiin. Kylmänä tuntui toimivan ihan normaalisti mutta lämmettyään ei ota kierroksia yli 2000 rpm. Eikä käynnisty avaimesta.
Su:
Avasin Ecun ja huomasin, että se on avattu aiemminkin. Samalla on sitten jätetty kannen n. 1 cm halkaisijaltaan reikä tukkimatta eli kuminen tjsp. tulppa puuttui. Kosteuttahan sinne sitten on tiivistynyt. Kansi itse oli silikonilla hyvin tiivistetty. Joitakin huonoilta näyttäviä juotoksia parantelin ja putsasin paineilmalla ja elektroniikan puhdistusaineella.
Ei ainakaan huonommaksi mennyt ja juuri Kiinasta saapuneella 3 eur Obd- mini- kikkareella ja AlfaObd Demo softalla sain error- koodit putsattua. Tässähän on Marellin IAW 5NF.T1 Ecu ja löytyi Alfaobd Demon valikosta. Myös MESsillä sai yhteyden Ecuun ja näki error- koodit, mutta Clear- nappia ei näkynyt.
Sitten remppasin avaimesta muutamia kertoja ja kerran sitten startti pyörähtikin!
Ajoin Alfaobd Demolla kaikki testit läpi (actuators) ja kaikki toimii.
Sitten taas avaimella yritystä ja n. 20 kerralla sitten startti pyörähti ja auto lähti käyntiin. Ainakin kylmänä toimi taas normaalin oloisesti ottaen hyvin kierroksiakin. Käynti on kyllä hiukka karkeaa
Sitten pitikin lähteä saunomaan.
Eikä taas startti ota päälle.