Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- RiQ
- Viestit: 75
- Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
- Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
159:n uliseva takalaakeri vaihtui eilen GSP:n halpikseen. Saada nähdä kuinka kauan kestää???
Samalla tuli korjattua etujarrupalan tunnistejohto. Johto oli liikkunut sen verran väärään, että hangannut itsensä rikki satulan ja vanteen välissä
Samalla tuli korjattua etujarrupalan tunnistejohto. Johto oli liikkunut sen verran väärään, että hangannut itsensä rikki satulan ja vanteen välissä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Öljysin 166:sen ovien tiivisteet parafiini öljyllä takaluukun tiivisteen kanssa tietysti . Vanhat pussihousut käyttää tätä muut ruiskii silikonia . Tätä käytin jo -60 luvulla .
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Itsekkin kerran harkitsin tuota merkkiä, mutta satuin lueskelemaan Audi ja Bemari sivujen ketjua kyseisestä laakerimerkistä ja alta 10 tonnin jo sökönä, saattaa niitä olla ihan hyviäkin.RiQ kirjoitti:159:n uliseva takalaakeri vaihtui eilen GSP:n halpikseen. Saada nähdä kuinka kauan kestää???
Samalla tuli korjattua etujarrupalan tunnistejohto. Johto oli liikkunut sen verran väärään, että hangannut itsensä rikki satulan ja vanteen välissä
- RiQ
- Viestit: 75
- Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
- Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ saiskohan kahden vuoden takuuseen menemään viidet laakerit
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
"Pielavetinen" korjaus Thesiksen sähköihin. Tohtisiko tätä sitten kutsua jopa "sähköviaksi"?! No enivei , kummastellut tässä kun vasemman puolen peruutusvalo ei toimi......Kosteuttahan se. Jep. Ei ole. Polttimokin ehjä....No ehkä sitten jotain kontaktihäiriötä.....Raaputtelin liitokset. No go. Johtosarjan, vasemmalta oikealle, menevän johdon liitin täynnä vettä(!) mutta ei vaikuta asiaan. Valo ei syty teit mitä tahansa ...otin esiin yleismittarin jota osaan käyttää todella huonosti, mutta....no....jotenkin...( Sika ymmärtää satulastaan enemmän kuin "pitkämies" autosähköistä)....Johtojen värit ymmärrän ja kun perkaa takaluukun verhoilun pois paikaltaan ja kaivaa luukun johtosarjan kamman esiin ja mittaa liittimen ja kamman välin ja toteaa että ei "mehu" kulje niin tuossahan on vika! Kai ........Ihme vaan kun mitään ongelmaa, rispautumista/liian jyrkkää mutkaa tms., ei johtonipussa näy ja hetkuttelu ei tuota yhtään kontaktia.....Pielavetinen korjaus suoritetaan siis ulkoisella johdolla joka niputetaan johtosarjaan karvateipillä....Kun itse luukun sarjan purkaminen olisi vienyt 2 tuntia niin tämän räpellyksen sai aikaan 30 minuutissa. Tulos on 50% onnistuminen! ...Kasauksen jälkeen vasemman puolen peruutusvalo toimii, mutta oikean ei! Purat siis uudelleen takaluukun verhoilun ja herkistelet oikean puolen liittimen pinnit......Nyt palaa jo molemmat puolet!.....
PS: Paitsi kotona, jossa taaskaan ei pala oikean puolen peruutusvalo......Mitäs menit koskemaan siihen! ....On muuten erittäin hienoa kun n. 4 viikkoon ei ole näkynyt kuivaa tietä......Se helpottaa aina kummasti tällaisten turhien operaatioiden tekemistä. ..Ainiin ja huomenna sitten roplaaminen jatkuu repsikan etuoven purkamisella.....Tästä lisää ehkä huomenna.......
PS: Paitsi kotona, jossa taaskaan ei pala oikean puolen peruutusvalo......Mitäs menit koskemaan siihen! ....On muuten erittäin hienoa kun n. 4 viikkoon ei ole näkynyt kuivaa tietä......Se helpottaa aina kummasti tällaisten turhien operaatioiden tekemistä. ..Ainiin ja huomenna sitten roplaaminen jatkuu repsikan etuoven purkamisella.....Tästä lisää ehkä huomenna.......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vapaan lauantain kunniaksi kahvajumppaa! Jipii......Tämä oli siis se kahva joka toimi moitteetta kun edellinen kolmen oven kahva-operaatio tehtiin. Onneksi oli Ammatti-miehet tekemässä silloin ja toisella silmällä vilkuilin , niin nyt pystyin välttävästi suorittamaan oikean etuoven operaation itsenäisesti. Kahvan mikrokytkimen tapit jumittivat nimittäin tasan juurikin ensimmäisten pakkasten saavuttua.... Nyt toimii taas pehmeästi. Toivon mukaan tämän Thesiksen lopun elinikää.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jatkoa projektille. Aivan valmiiksi se ei vielä tullut, jonkunlainen lisälenkki pitänee tehdä että ei luiskahda vauhdissa pois tupesta varsinkin kun tuohon kahvaan tuli painoa jonkun verran.-TTY- kirjoitti:Melkein tallissa; kollegan pajassa sain valmiiksi ensimmäisen teräaseen. Puukkohan tuo nyt ei kahvarakenteensa takia ole, mutta jonkun näköinen veitsi. Aloitellaan helpommasta konstruktiosta ja lähdetään kehittelemään pikkuhiljaa haastavampia. Seuraavaksi pitää opetella nahan käsittely, jotta tuon saa vyölle.
Ensimmäiseksi tekeleeksi olen kyllä tyytyväinen, vaikka sinne useita "oho-" ja "eiku-"kohtia jäikin.
Opin myös että väriaine käyttäytyy eri materiaaleissa aika eri tavalla; perä ja tuppi käsitelty molemmat samalla aineella eikä kumpikaan näytä silti lähellekään samalta kuin kaupassa olleessa mallilastussa
- Liitteet
-
- Tupella.jpg
- (194.16 KiB) Tiedosto ladattu 6995 kertaa
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
JTD sai uuden pakoputken väliosan ja loppuosan. Iloisesti yllätyin hyvästä osien sopivuudesta, uusiila osilla kasaus vei vain puoli tuntia. Takapönttö oli Walkerin ja väliosa parkanolaisen Fennosteelin valmistama. Motonetistä mukavasti löytyivät molemmat
Kiva tukea kotimaista yrittäjyyttä. Niin se 14v-orkkisputkiston poisto katin jälkeisestä laipasta kesti ensin sen 2 tuntia, koska laipparuuvit M8 katkesivat katin laippaan.... kuten ounastelinkin. Kustannus yhteensä noin 200 eur... ei paha....
Tuli sentään itse tehtyä jotakin Alfan hyväksi sitten vuoden -14... kivaa.
Kiva tukea kotimaista yrittäjyyttä. Niin se 14v-orkkisputkiston poisto katin jälkeisestä laipasta kesti ensin sen 2 tuntia, koska laipparuuvit M8 katkesivat katin laippaan.... kuten ounastelinkin. Kustannus yhteensä noin 200 eur... ei paha....
Tuli sentään itse tehtyä jotakin Alfan hyväksi sitten vuoden -14... kivaa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuota en osaa sanoa, mutta itse ostin joskus Motonetista powerdriven takalaakerin ja sain uuden takuuseen vuoden kuluttua, ajoin laakerilla 57 tkm.RiQ kirjoitti:^ saiskohan kahden vuoden takuuseen menemään viidet laakerit
Tänään vaihtui 166:een uudet Motoxin ölpät ja Mannin suodatin, samalla laitoin talvisuojan puskuriin säleikköön niin pitäs ilmavirta konehuoneessa vähentyä.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Perus sunnuntai. Lähdet liikkeelle tarkoituksena hoitaa ne vähäiset jouluostokset. Pääset jopa toiseen risteykseen kotoa(n. 750m) kun huomaat moottorin käyvän hieman epätasaisesti tyhjäkäyntiä.....Hmmm. No jospa se siitä. Ei. Kiihdyttäessä kone "kakoo" ja nypyttää ja kyyyllä! Sieltähän se syttyy! Ystävämme Keltainen Moottorin vikavalo!!...Palaa noin 10 sekuntia ja sammuu......Kone tuntuu tämän jälkeen toimivan suht ookoo, mitä nyt 50kmh alueella, osakaasulla, voi päätellä. Pysähdyn Shellille, käyn kahvilla ja käynnistän koneen uudelleen. Ajo sujuu pikkuhetken ilman murheita kunnes tajuan että ei ihan kumminkaan.....Kiihdyttäessä moottoritielle nypyttää ja empii hiukan. Vikavalo ei pala. Jaahas.....Piti käydä työmaalla ja sitten siellä ostoksilla....Ajankin suoraan hallille Ylöjärvelle. Autolla voi ajaa mutta alle 110kmh nopeudessa kiihtyy huonosti ja nykii. Siitä yli toimii ookoo. Pääsen hallille, lunastamatta lupausta kymmenennestä ilmaisesta hinauksesta........Auto nosturille ja testeri kiinni....Kertoo seuraavaa;..."Syttykatkos useissa sylintereissä /syttykatkoksia 1.sylinterissä/lambda-arvo virheellinen taaimmainen 2 anturi tms. blaa blaa blaa".....3 vikaa päällä.
Joo. Tuttua. Todennäköisesti Puola pettänyt, osittain ainakin......Pummin kyydin hallilta kotiin. Otan kainaloon tuliterän Boschin puolan joka on hyllyllä reservissä....Palaan hallille. Puran imusarjan + paljon kaikkea muuta juttua..Tarkistan tulpan joka näyttää hyvältä koettelemuksestaan huolimatta(PFR6B:tä ei nyt just ole povarissa uutena joten vanha saa mennä takaisin kotiinsa. Suht tuoreet ovat kumminkin...)..Vaihdan puolan ykköspyttyyn. Kasaan kaiken. Kiroilen vain kohtuullisesti. Veri lentää vain kerran....
Käynnistän. Käy kaikilla kauniisti. Ottaa kierroksia tasaisesti. Otan vikakoodit uudelleen. Niitä on 0 kpl....Ajan kotiin ja alan imuroida.
Normi sunnuntai siis kuten sanoin.......
Joo. Tuttua. Todennäköisesti Puola pettänyt, osittain ainakin......Pummin kyydin hallilta kotiin. Otan kainaloon tuliterän Boschin puolan joka on hyllyllä reservissä....Palaan hallille. Puran imusarjan + paljon kaikkea muuta juttua..Tarkistan tulpan joka näyttää hyvältä koettelemuksestaan huolimatta(PFR6B:tä ei nyt just ole povarissa uutena joten vanha saa mennä takaisin kotiinsa. Suht tuoreet ovat kumminkin...)..Vaihdan puolan ykköspyttyyn. Kasaan kaiken. Kiroilen vain kohtuullisesti. Veri lentää vain kerran....
Käynnistän. Käy kaikilla kauniisti. Ottaa kierroksia tasaisesti. Otan vikakoodit uudelleen. Niitä on 0 kpl....Ajan kotiin ja alan imuroida.
Normi sunnuntai siis kuten sanoin.......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jätkämallin varttiysi piristy kummasti purkaamolta halvallaaa löytyneestä TI :n sisustasta
- Liitteet
-
- penkki10_155528-540x540.jpg
- (71.49 KiB) Tiedosto ladattu 6637 kertaa
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Hieno. Saa antaa vinkkiä, jos noita löytyy enemmänkin halvalla jostain
Giulia Super -69
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Olin jo pitempään silmäilly nahkasisustoja. Sitten bongasin nämä erikssonin sivuilta ja seuraavan päivän työmatka tyhjällä pakulla kulki sopivasti kohteen ohi, niin oli pakko käydä paikan päällä.
Nämä oli neljä vuotta seisonu hyllyssä ja tarvivat varastoon tilaa, joten viis hunttia riitti korvaukseksi sisustalle ovipahveineen.
Nyt vähän morkkis päällä, etten ostanut rattiakin kun se siellä silloin vielä oli, mut nyt on häipyny.
Kuka tunnustaa ostaneensa vanteet ja helmat?
Nämä oli neljä vuotta seisonu hyllyssä ja tarvivat varastoon tilaa, joten viis hunttia riitti korvaukseksi sisustalle ovipahveineen.
Nyt vähän morkkis päällä, etten ostanut rattiakin kun se siellä silloin vielä oli, mut nyt on häipyny.
Kuka tunnustaa ostaneensa vanteet ja helmat?
Viimeksi muokannut kovan onnen soturi, 22 Joulu 2017, 11:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tommosen nahkasisustuksen joskus bongasin romuttamolta, mutta hintapyynti taisi olla luokkaa 1600 euroa. Jos on sama, niin ei ihme, että on viisi vuotta seissyt hyllyssä
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kai ne samat on.Tuomas K kirjoitti:Tommosen nahkasisustuksen joskus bongasin romuttamolta, mutta hintapyynti taisi olla luokkaa 1600 euroa. Jos on sama, niin ei ihme, että on viisi vuotta seissyt hyllyssä
Ei nämä kuulu suomessa ihan joka purkaamon tuote valikoimaan.
Onko kellään tietoa onko iso homma jälkeenpäin vaihtaa sellasen ratin missä on radion kauko-ohjaus? Tai sopiiko tuo nappulaton ratin keskiöpala nappulallisiin?
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Siis jos sillä palalla tarkoitat airbagiä niin sopii.
Kellojousen joutuu varmastikin myös vaihtamaan ja voi olla ettei ratilta radiolle mene johtoja.
Mutta ainahan voi tietysti kokeilla. Osiakin olisi saatavissa sopuhintaan
Kellojousen joutuu varmastikin myös vaihtamaan ja voi olla ettei ratilta radiolle mene johtoja.
Mutta ainahan voi tietysti kokeilla. Osiakin olisi saatavissa sopuhintaan
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiroilin. Kiroilen ylihuomennakin..........Sietokyky on nyt aika nollassa......On aika viittä vaille että välipäivinä tehdään autokauppaa......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sovittelin 75:sen tehostettua hammastankoa ja ohjauspylvästä projekti-Alfettaan.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
75tkm huolto Fiatiin ja aux-in liitäntä Renaultin radioon.
Tein itse - säästin
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Lähtikö Thesis vaihtoon?pitkämies kirjoitti:Kiroilin. Kiroilen ylihuomennakin..........Sietokyky on nyt aika nollassa......On aika viittä vaille että välipäivinä tehdään autokauppaa......
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sataviiskutoseen kallistuksenvakaaja, ja samalla koiranluut. Aika savotta. Pakoputkiston pultit olivat kohtuutiukassa, alkuperäiset varmasti,ja se ensimmäinen kiinnityspantakin piti rakennella ihan uusiksi. On se induktiokuumennin ihme peli. Nyt on kiva kun ei keula lotise
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei lähtenyt vielä.....Pistin 510e tilauksen tarvittavista osista menemään ja nielin kiukkuni......Ajossahan tuo on toki koko ajan , mutta AutoScout24.de:tä katsellessa en voi välttyä ajatukselta; "Miksi miehellä ei voisi olla kolmea Bi-Turboa..." ....._rico kirjoitti:Lähtikö Thesis vaihtoon?pitkämies kirjoitti:Kiroilin. Kiroilen ylihuomennakin..........Sietokyky on nyt aika nollassa......On aika viittä vaille että välipäivinä tehdään autokauppaa......
Noin 115000km omistussuhteen aikana tietty määrä remonttia on sallittua ja tietenkin myös odotettua.....Mutta jossain kulkee myös raja siitä miten vaativa auto voi olla. Puhutaan kuitenkin käyttöautosta......Vaikka ei olekaan perhettä niin ihan jokaista viikonloppua ei voi viettää auton alla....Tai pistää siihen kaikkia viimeisiä rahojaan.....Nyt aletaan olemaan siinä tilanteessa että kierros alkaa alusta....Tarkoittaa sitä että jo kertaalleen rempattuja alueita aletaan operoimaan uudelleen........
Mies tarvitsee vaihtelua.......
Jos nyt joku kulkee 5kiloeuroa housuntaskussa ja haluaa ajaa harvinaisella Italiaanolla jolla on .....hmmmm...."vankka" huoltohistoria, niin on aika pistää privaa.......Tankin saa täyteen läksiäisiks.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Siinä sivussa jeesattiin toki kohtalotoveria. Liki vuoden seissyt Audi S6 Avant lähtee jälleen hyvin pian liikenteeseen. Lähes täydellinen koneremontti ja hieman muuta "pientä" on tuohon tehty. Harvinainen yksilö alkaa olla jo ja manuaalilootalla.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ihmetellyt tässä kun Stilon ikkunat ei tahdo pysyä kirkkaina. Hikoavat ja huurtuvat.
Raittarin vaihto korjasi jonkinverran asiaa.
Hytissä lattiat kuivat.
Tänään kun siivosin tavaratilaa ja otin kaukalomaton pois, huomasin että se oli alapuolelta märkä. Ja tietysti ,myös tavaratilan pohjamatto oli märkä.
Nostin mattoa, niin kappas! Varapyöräkotelossa oli n. 5cm vettä!
Saapasmaan rasvaletit ei ole tehneet minkäänsortin poistoreikiä tuonne pohjaan
No nyt niitä on siellä pari kappaletta...
Mistä sitten lie tuo vesi tullut? Takaluukun tiiviste ehjä ja hyvin paikoillaan.
Ehkä takavalon tiivistys?
Täytyy tarkkailla.
No nyt aikakin vesi pääsee sieltä pois, jos jostain tulee.
Raittarin vaihto korjasi jonkinverran asiaa.
Hytissä lattiat kuivat.
Tänään kun siivosin tavaratilaa ja otin kaukalomaton pois, huomasin että se oli alapuolelta märkä. Ja tietysti ,myös tavaratilan pohjamatto oli märkä.
Nostin mattoa, niin kappas! Varapyöräkotelossa oli n. 5cm vettä!
Saapasmaan rasvaletit ei ole tehneet minkäänsortin poistoreikiä tuonne pohjaan
No nyt niitä on siellä pari kappaletta...
Mistä sitten lie tuo vesi tullut? Takaluukun tiiviste ehjä ja hyvin paikoillaan.
Ehkä takavalon tiivistys?
Täytyy tarkkailla.
No nyt aikakin vesi pääsee sieltä pois, jos jostain tulee.
- Liitteet
-
- WP_20171230_12_41_44_Pro.jpg
- (168.91 KiB) Tiedosto ladattu 5863 kertaa
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuliko tomaattiin jotakin laittoa vai? Muistaakseni Thesiksen myyntisäikeessä puhuit jotakin asiasta...pitkämies kirjoitti:Ei lähtenyt vielä.....Pistin 510e tilauksen tarvittavista osista menemään ja nielin kiukkuni......Ajossahan tuo on toki koko ajan , mutta AutoScout24.de:tä katsellessa en voi välttyä ajatukselta; "Miksi miehellä ei voisi olla kolmea Bi-Turboa..." ....._rico kirjoitti:Lähtikö Thesis vaihtoon?pitkämies kirjoitti:Kiroilin. Kiroilen ylihuomennakin..........Sietokyky on nyt aika nollassa......On aika viittä vaille että välipäivinä tehdään autokauppaa......
Noin 115000km omistussuhteen aikana tietty määrä remonttia on sallittua ja tietenkin myös odotettua.....Mutta jossain kulkee myös raja siitä miten vaativa auto voi olla. Puhutaan kuitenkin käyttöautosta......Vaikka ei olekaan perhettä niin ihan jokaista viikonloppua ei voi viettää auton alla....Tai pistää siihen kaikkia viimeisiä rahojaan.....Nyt aletaan olemaan siinä tilanteessa että kierros alkaa alusta....Tarkoittaa sitä että jo kertaalleen rempattuja alueita aletaan operoimaan uudelleen........
Mies tarvitsee vaihtelua.......
Jos nyt joku kulkee 5kiloeuroa housuntaskussa ja haluaa ajaa harvinaisella Italiaanolla jolla on .....hmmmm...."vankka" huoltohistoria, niin on aika pistää privaa.......Tankin saa täyteen läksiäisiks.
joo kyllähän harrastuksiin saa kaikki yli menevät rahat menemään ja ylikin...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Automaagi-vaihteisto hoitaa ihmekyllä työnsä siivosti edelleen. Mitään akuuttia vikaahan tuossa ei ikinä ole ollut. Olen ehkä vaan liian kranttu. Kolmosen-kakkosen väli on näissä usein kuulemma vähän nyppivä...Niin myös tässä. Venttiilikoneistoon on vaihdettu venttiilit/ Shift-Kit juuri k.o väliin on asennettu, Öljyjä on huuhdeltu......Loota toimii aina samalla tavalla kaikesta huolimatta ....Perimätiedon mukaan kestävät sen 400000km. Samaa lootaa käytetty käsittääkseni Saabeissa ja Volvoissa ainakin....Aisin-Warner 55-50 SN.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Lähinnä ihmettelin. Näinkö tän pitäskin olla?
Lähinnä ihmettelin. Näinkö tän pitäskin olla?
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Ei mulla ainakaan ole. Tosin tuo lienee vanhemman mallin kiinteä pakka ja '79:ssä on "swing spring." Onhan noita progressiivisia lehtijousia, mutta enemmäkseen raskaassa kalustossa. Jospa tuota on haluttu madaltaa pakan korkeutta muuttamatta.
Operating at the speed of dark
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juu niin minäkin arvailin.Edellinen omistaja on kai käsittänyt väärin. Kuulemma toi 3 alin lehti käännetään kun halutaan laskea perää. Itse meinasin jättää yhen lehen kokonaan pois ja kääntää kolmannen sieltä alapäästä. Heraldin pakkahan tuo tosiaan on.Teddy kirjoitti:^ Ei mulla ainakaan ole. Tosin tuo lienee vanhemman mallin kiinteä pakka ja '79:ssä on "swing spring." Onhan noita progressiivisia lehtijousia, mutta enemmäkseen raskaassa kalustossa. Jospa tuota on haluttu madaltaa pakan korkeutta muuttamatta.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Melkein enempi avautumisketjuun..
Vaihtelin Freemonttiin eilen akkua sisäloksun takana pyöränkotelossa. Ensinnäkin se on vähän ahdas, ja kuka sen kiinnityksen on suunnitellut täytyy olla pulmapeleihin mieltynyt jonkinasteinen sadisti. Nitkuttele 20 kg painava akku paikoilleen, akun päälle jää tilaa mutama sentti. Pujota kiinnikerauta A paikoilleen, käännä se sivuun varoen ettei putoa kolostaan, pujota muovikiinnike B paikoilleen, yritä yhdistää osat A ja B. Totea ettei onnistu millään 2 cm tilassa. Pura ja viilaa muovissa oleviä kynsiä väljemmiksi. Aloita alusta. Päädy samaan pisteeseen ja totea ettei edelleenkään mene 2 cm tilassa kasaan. Pidä osia A ja B paikoillaan samalla kun yrität pujottaa kiinnityspultin C paikoilleen, pidä osia A, B ja C paikoillaan kun yrität saada mutterin osaan C ja yritä vedättää mutterilla osat A ja B yhteen. Totea, että rauta A alkaa vaan vääntyä. Pura ja viilaa osaa B lisää sekä laita rasvaa. Aloita pujottelu taas alusta ja saa osat loksahtamaan paikoilleen. Tämän jälkeen ei enää tarvitse kun nyhrätä navat kiinni tuolla 2 cm kolossa. Miinuspuolelle sentään saa räikkälenkin pujoteltua, plussapuolelle ei saa kun kiintolenkin kitapään vinosta asennosta.
Kasaa sisälokasuoja takaisin, asenna rengas ja muista, että se sisäloksun takana ollut sumarin polttimo on muuten palanut. Freemonttihan ei tunnista palaneita polttimoita niin ei ollut ihan kirkkaimpana mielessä tuo palanut sumari.
Niin ja kuskin puolen polttimoista parkki ja lyhyt valo on muuten tuon akun takana. Ei vaihdeta tien päällä ei.. Lyhyen polttimon kyllä vaihdoin nyt jostain kumman syystä vaikka vanhakin oli vielä ehjä. Parkki olikin palanut ja senkin vaihdoin. Luulisin kyllä, että nuo onnistuu vaihtaa sentään akkua irroittamatta, mutta ahdas se on.
Vaihtelin Freemonttiin eilen akkua sisäloksun takana pyöränkotelossa. Ensinnäkin se on vähän ahdas, ja kuka sen kiinnityksen on suunnitellut täytyy olla pulmapeleihin mieltynyt jonkinasteinen sadisti. Nitkuttele 20 kg painava akku paikoilleen, akun päälle jää tilaa mutama sentti. Pujota kiinnikerauta A paikoilleen, käännä se sivuun varoen ettei putoa kolostaan, pujota muovikiinnike B paikoilleen, yritä yhdistää osat A ja B. Totea ettei onnistu millään 2 cm tilassa. Pura ja viilaa muovissa oleviä kynsiä väljemmiksi. Aloita alusta. Päädy samaan pisteeseen ja totea ettei edelleenkään mene 2 cm tilassa kasaan. Pidä osia A ja B paikoillaan samalla kun yrität pujottaa kiinnityspultin C paikoilleen, pidä osia A, B ja C paikoillaan kun yrität saada mutterin osaan C ja yritä vedättää mutterilla osat A ja B yhteen. Totea, että rauta A alkaa vaan vääntyä. Pura ja viilaa osaa B lisää sekä laita rasvaa. Aloita pujottelu taas alusta ja saa osat loksahtamaan paikoilleen. Tämän jälkeen ei enää tarvitse kun nyhrätä navat kiinni tuolla 2 cm kolossa. Miinuspuolelle sentään saa räikkälenkin pujoteltua, plussapuolelle ei saa kun kiintolenkin kitapään vinosta asennosta.
Kasaa sisälokasuoja takaisin, asenna rengas ja muista, että se sisäloksun takana ollut sumarin polttimo on muuten palanut. Freemonttihan ei tunnista palaneita polttimoita niin ei ollut ihan kirkkaimpana mielessä tuo palanut sumari.
Niin ja kuskin puolen polttimoista parkki ja lyhyt valo on muuten tuon akun takana. Ei vaihdeta tien päällä ei.. Lyhyen polttimon kyllä vaihdoin nyt jostain kumman syystä vaikka vanhakin oli vielä ehjä. Parkki olikin palanut ja senkin vaihdoin. Luulisin kyllä, että nuo onnistuu vaihtaa sentään akkua irroittamatta, mutta ahdas se on.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Feel you.pitkämies kirjoitti:Nyt aletaan olemaan siinä tilanteessa että kierros alkaa alusta....Tarkoittaa sitä että jo kertaalleen rempattuja alueita aletaan operoimaan uudelleen........
Sinänsä pientä, mutta vaihdoin tuossa pari kk sitten eteen KAIKKI puslat ja pari tukivarttakin. Jos pallonivel oli OK -> pelkkä pusla prässäten. Samalla vaihdoin etulevyt ja -palat.
No, nyt auto alkoi jarruttaessa tuntua vähän hassulta, käänsi rattia oikealle pari astetta mutta kiskoi vasemmalle. Arvelin, että olisikohan liukutapit juntturassa (jäi tekemättä, hyi minua) tahi satula edestä oikealta heikompi, tai letku huonona.
Minä nyt sitten perjantaina auton ylös nostaen ja satulaa vaihtamaan, ja huomasinkin, että oikean pitkittäisen alatukivarren iso pusla (joka vaihdettiin prässillä) oli sitten korkannut HETI. Vaihdoin kuitenkin mitä vaihdettavissa oli ja herkistelin liukutapit, ja eipä muutosta ajossa ollut, eli nyt sitten vaihtamaan koko tukivarsi uusiksi. En ala pelaamaan irtopuslan kanssa, ellen sitten vaihda urtsiversiota tähän uuteen. Kokonaan uutta jo senkin takia, että pallonivelen irrotuksessa kumi otti hiukkasen kipeää, ja sehän on pallon menoa tässä suolasumussa hyvinkin nopeasti.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Muistaakseni saabistikaverini kertoi että jos saabissa on paksu kuminen matto takaloosterissa, niin kerää sinne (kondenssi?)vettä.Pele kirjoitti:Ihmetellyt tässä kun Stilon ikkunat ei tahdo pysyä kirkkaina. Hikoavat ja huurtuvat.
Raittarin vaihto korjasi jonkinverran asiaa.
Hytissä lattiat kuivat.
Tänään kun siivosin tavaratilaa ja otin kaukalomaton pois, huomasin että se oli alapuolelta märkä. Ja tietysti ,myös tavaratilan pohjamatto oli märkä.
Nostin mattoa, niin kappas! Varapyöräkotelossa oli n. 5cm vettä!
Saapasmaan rasvaletit ei ole tehneet minkäänsortin poistoreikiä tuonne pohjaan
No nyt niitä on siellä pari kappaletta...
Mistä sitten lie tuo vesi tullut? Takaluukun tiiviste ehjä ja hyvin paikoillaan.
Ehkä takavalon tiivistys?
Täytyy tarkkailla.
No nyt aikakin vesi pääsee sieltä pois, jos jostain tulee.
Ja mulla onkin nykyään saabin kumimatto halkopinon peittona
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Paikansin vuodon oikeaan takavaloon. Jätin maton nyt suosiolla pois. Pitää koittaa viikonloppuna ehtiä ottaa takavalo pois, ja tutkia tarviiko jotain lisätiivistystä.
Nyt kun sateli niin niiltä nurkin oli vähän tullut vettä tavaratilaan.
Nyt kun sateli niin niiltä nurkin oli vähän tullut vettä tavaratilaan.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Virittelin Tom Tom naville virransaannin avaimen takaa. Sulakerasiaan asensin ns. piggybag ryöstäjän. Toimii ainakin toistaiseksi...
Makaroonia jo vuodesta -98
Mitä teit tänään tallissa?
Eilen kylläkin, mutta kuitenkin. Kiinasoitin alkoi siirtyä kohti MiTon kojelautaa. Blue&Me-boksi velcrolla ja pehmusteilla kojelaudan sisään jotta ei rämise, soitinkehys irti ja melkein sellaisenaan paikalleen sopiva 2din-kehys paikalleen. Auton johtosarjasta ei tule ISO-liittimelle herätettä ollenkaan, orkkissoitin saanee sen jotain muuta kautta. Heräte tehtävä vielä uudelleen, laitettiin nyt vaan +12v ja heräte yhteen, joka aiheuttaa sen että soitinta ei saa sammumaan. Varmaan järkevin ottaa virtalukolta? Kojelaudan peitepaneeli ei mahdu kunnolla paikalleen, koska soittimen näytön reunukset ovat isohkot. Täytyy vielä sitäkin modifioida.
Mitä teit tänään tallissa?
^ ottaisko herätteen väylästä?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
"Käsijarru vasen taka, pyörintanopeustunnistin, virheellinen"...."Käsijarru vasen taka, ali-jännite".....EpB Fault.....Werkstatt gesuchen!! JooJoo....."Airbag fault".....JooJoo
Akkujännite alhainen.....Perinteistä. Latausjännite tyhjäkäynnillä ja kuormalla kunnossa. Ensimmäinen auto joka syö 100aH akun vuodessa!! Ja mikään ei makaa päällä ennenkuin joku ehtii kysyä... No uusi akku. Halapaa 169,90e korjaa Bägiviat käynnistyksessä....
"Lambda-tunnistin lohko2, etummainen(säätö), toiminta hidas"....."Lambda-tunnistin lohko 2, etummainen alijännite"= moottorin vikavalo!...Sammuu silloin tällöin, syttyy silloin tällöin....Uusi akku ei korjaa tätä vikaa. Käsijarrun merkkivalo korjaantui.....(hetkeksi oletan)
Tilanteesta selviää rahalla..
- uusi jarrusatula, vasen taka
- etummaiset säätölambdat 1/2 lohkoon
- öljynsuodatin
- ilmansuodatin
- uusi puola(bosch)
- 6x tulpat NGK platinum PFR6B....
Käkkärivika piti oikein varmistaa kun satula ei ole maailman halvin(tai uusi laturi..). Helppoa. Purat takapenkin pois. Siis istuin osan ja selkänojan. Purat sivubägin pois ja samalla tuhoat liittimen jonka korjaukseen menee vain pari tuntia....kaivat esiin liittimen joka ePerin mukaan on peräkontissa( juu ei ole). Kytket testerin ja ajat "jarrujen vaihto testi 1:sen ja sen jälkeen 2:sen.....Kaikki hyvin. Liikuntaa satuloille! Uudelleen. Virhe. "Käsijarru taka vasen tila virheellinen. Toiminta keskeytetty". Näin. EI toimi enää mikään. Onneksi jäivät ns. auki-Asentoon....DeAktivoit testerin ja kytket sen uudelleen. Akkuun laturi kiinni. Nyt riittää jännite testin ajamiseen läpi. Vika pysyy mutta testit menee läpi. Molemmat puolet toimii normaalisti mutta vikavalo ei sammu. Yleismittari kiinni testin aikana vasempaan ja oikeaan liittimeen....Eroa on. Vasen viallinen. Ajat kotiin. Aamulla käkkäri ilmoittaa viasta käynnistäessä. Tuttua. Et kiinnitä siihen huomiota kunnes tajuat että vasen takapyörä ei irroita. Kiva. Menet kotiin takaisin ja vaihdat haalarin päälle. Tunkkaat auton sohjossa ylös auton omalla tunkilla joka löytyy kontin lattian alta...Kätevä purkaa koko kontti sohjovelliin pahvin päälle. Poistat takapyörän. Hakkaat muutamalla napakalla iskulla käsijärrun sähkömoottorin kylkeen....Neljännellä yrittämällä jarru vapauttaa.....Kasaat kaiken. Menet vaihtamaan vaatteet. Naapurin ketju-polttaja-eukko kessuttelee ulko-ovellaan ja kysyy et onko jotain ongelmaa.....Eei tietenkään! Ihan huvikseni tässä. Normaalia lentoon-lähtö-tarkastusta........Ajat taas hallille ja otat vikakoodit. Molemmat puolet toimivat täydellisesti. Ei vikoja. Vikavalo tosin loistaa taulussa mutta kyyllä, molemmat puolet toimivat. Jep....
DHL Shipment for you is on it`s way. Estimated time of arrival is Monday 8/1/18....Signature required.....
Akkujännite alhainen.....Perinteistä. Latausjännite tyhjäkäynnillä ja kuormalla kunnossa. Ensimmäinen auto joka syö 100aH akun vuodessa!! Ja mikään ei makaa päällä ennenkuin joku ehtii kysyä... No uusi akku. Halapaa 169,90e korjaa Bägiviat käynnistyksessä....
"Lambda-tunnistin lohko2, etummainen(säätö), toiminta hidas"....."Lambda-tunnistin lohko 2, etummainen alijännite"= moottorin vikavalo!...Sammuu silloin tällöin, syttyy silloin tällöin....Uusi akku ei korjaa tätä vikaa. Käsijarrun merkkivalo korjaantui.....(hetkeksi oletan)
Tilanteesta selviää rahalla..
- uusi jarrusatula, vasen taka
- etummaiset säätölambdat 1/2 lohkoon
- öljynsuodatin
- ilmansuodatin
- uusi puola(bosch)
- 6x tulpat NGK platinum PFR6B....
Käkkärivika piti oikein varmistaa kun satula ei ole maailman halvin(tai uusi laturi..). Helppoa. Purat takapenkin pois. Siis istuin osan ja selkänojan. Purat sivubägin pois ja samalla tuhoat liittimen jonka korjaukseen menee vain pari tuntia....kaivat esiin liittimen joka ePerin mukaan on peräkontissa( juu ei ole). Kytket testerin ja ajat "jarrujen vaihto testi 1:sen ja sen jälkeen 2:sen.....Kaikki hyvin. Liikuntaa satuloille! Uudelleen. Virhe. "Käsijarru taka vasen tila virheellinen. Toiminta keskeytetty". Näin. EI toimi enää mikään. Onneksi jäivät ns. auki-Asentoon....DeAktivoit testerin ja kytket sen uudelleen. Akkuun laturi kiinni. Nyt riittää jännite testin ajamiseen läpi. Vika pysyy mutta testit menee läpi. Molemmat puolet toimii normaalisti mutta vikavalo ei sammu. Yleismittari kiinni testin aikana vasempaan ja oikeaan liittimeen....Eroa on. Vasen viallinen. Ajat kotiin. Aamulla käkkäri ilmoittaa viasta käynnistäessä. Tuttua. Et kiinnitä siihen huomiota kunnes tajuat että vasen takapyörä ei irroita. Kiva. Menet kotiin takaisin ja vaihdat haalarin päälle. Tunkkaat auton sohjossa ylös auton omalla tunkilla joka löytyy kontin lattian alta...Kätevä purkaa koko kontti sohjovelliin pahvin päälle. Poistat takapyörän. Hakkaat muutamalla napakalla iskulla käsijärrun sähkömoottorin kylkeen....Neljännellä yrittämällä jarru vapauttaa.....Kasaat kaiken. Menet vaihtamaan vaatteet. Naapurin ketju-polttaja-eukko kessuttelee ulko-ovellaan ja kysyy et onko jotain ongelmaa.....Eei tietenkään! Ihan huvikseni tässä. Normaalia lentoon-lähtö-tarkastusta........Ajat taas hallille ja otat vikakoodit. Molemmat puolet toimivat täydellisesti. Ei vikoja. Vikavalo tosin loistaa taulussa mutta kyyllä, molemmat puolet toimivat. Jep....
DHL Shipment for you is on it`s way. Estimated time of arrival is Monday 8/1/18....Signature required.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Voi hyvin olla. Me otettiin se nyt tupakansytkäriltä, todettiin helpoimmaksi paikaksi vetää johto soittimelle, hyvin pelaa. Toki soitin itse alkoi temppuilemaan, alkuun testatessa toimi 4g-yhteys ihan OK, sit kun olin saanut sen kojelaudan kehyksen modattua sopivaksi ja olin lähdössä hallilta kotiin, ei soitin enää tunnista sim-korttia ollenkaan. Jännä nähdä kuinka hoituu takuujutut kiinalaisen kanssaAVe kirjoitti:^ ottaisko herätteen väylästä?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jes. Meikällä kosahti vänkärin puolen satula 2015, veti renkaan jumiin. Pakkoproseduurilla (juokset väliä peräkontin hätänappi-käsijarruvipu) sain sen ajettua auki, sitten tilaamaan uutta siihen 360€ halpishintaan. Sehän vaihtui nätisti, kun se peräkontista löytyvä liitin löytyi peräkontista.pitkämies kirjoitti: Käkkärivika piti oikein varmistaa kun satula ei ole maailman halvin(tai uusi laturi..).
........Ajat taas hallille ja otat vikakoodit. Molemmat puolet toimivat täydellisesti. Ei vikoja. Vikavalo tosin loistaa taulussa mutta kyyllä, molemmat puolet toimivat. Jep....
Kuskin puolen satulan paskoin sitten itse, kun ajoin männän liian syvälle uusia levyjä ja paloja vaihtaessa siinä samassa satularemontissa. Luultavasti siitä meni vain se kympin tiiviste, mutta niin hitotti että laitoin toisen satulan heti tilaukseen.
Nyt on sitten 3/4 satuloista uusia.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hakkasin lekalla kahdesta aluvanteesta muodot takaisin pyöreäksi.
Kaveri oli jostain ostanut "hyvät" Fordin vanteet, mutta joku oli varmaankin ajanut vähän lujempaa katukivetyksen yli niillä. Noin 3mm oli painumaa vanteessa.
Yllättävän pienellä iskulla sai muodot takaisin ja renkaat tasapainoon.
Vanteiden edellinen omistaja oli käynyt tasapainottamassa vanteet ennen kauppaa. Yli 100g painoja oli laitettu per puoli. Lekan jälkeen 10-20g per puoli.
Kaveri oli jostain ostanut "hyvät" Fordin vanteet, mutta joku oli varmaankin ajanut vähän lujempaa katukivetyksen yli niillä. Noin 3mm oli painumaa vanteessa.
Yllättävän pienellä iskulla sai muodot takaisin ja renkaat tasapainoon.
Vanteiden edellinen omistaja oli käynyt tasapainottamassa vanteet ennen kauppaa. Yli 100g painoja oli laitettu per puoli. Lekan jälkeen 10-20g per puoli.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuntuuko siltä ettei ole tarpeeksi tekemistäMaunu kirjoitti:Hakkasin lekalla kahdesta aluvanteesta muodot takaisin pyöreäksi.
Kaveri oli jostain ostanut "hyvät" Fordin vanteet, mutta joku oli varmaankin ajanut vähän lujempaa katukivetyksen yli niillä. Noin 3mm oli painumaa vanteessa.
Yllättävän pienellä iskulla sai muodot takaisin ja renkaat tasapainoon.
Vanteiden edellinen omistaja oli käynyt tasapainottamassa vanteet ennen kauppaa. Yli 100g painoja oli laitettu per puoli. Lekan jälkeen 10-20g per puoli.
Pari 16" harjoitusvannetta voisi löytyä.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Tuo on oikeasti yllättävän helppoa. 4kpl aika melko pahasti mutkalla olleita vanteita "oikoneena". Toinen asia kannattaako. Muutamalla kympillä per vanne ammatilaisetkin tuota tekee.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Totesin että torque juttelee Giulian kans ok. Ei vikakoodeja ja viisarit heiluu.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ainahan sitä voi vähän lekan kanssa heilua. Tulehan siis pitämään vanteesta kiinniA Bart kirjoitti:Tuntuuko siltä ettei ole tarpeeksi tekemistäMaunu kirjoitti:Hakkasin lekalla kahdesta aluvanteesta muodot takaisin pyöreäksi.
Kaveri oli jostain ostanut "hyvät" Fordin vanteet, mutta joku oli varmaankin ajanut vähän lujempaa katukivetyksen yli niillä. Noin 3mm oli painumaa vanteessa.
Yllättävän pienellä iskulla sai muodot takaisin ja renkaat tasapainoon.
Vanteiden edellinen omistaja oli käynyt tasapainottamassa vanteet ennen kauppaa. Yli 100g painoja oli laitettu per puoli. Lekan jälkeen 10-20g per puoli.
Pari 16" harjoitusvannetta voisi löytyä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
159:n mittaristoon uusi(käytetty) näyttö. Kiitokset Maunulle sekä osista, että neuvoista.
Giulia Super -69
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nyt takkuaa samasta kannesta pakosarjan 2-3 milliä sisälle katkennut katkennut pinnapultti,Maunu kirjoitti:
Ainahan sitä voi vähän lekan kanssa heilua. Tulehan siis pitämään vanteesta kiinni
Vinkkejä otetaan vastaan, mikkiliimaa varmaan pitäis tuohon laittaa pultinpäähän
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eikös se miggiliima ja mutteri ole aika hyvä vaihtoehto.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Edellyttää mikkiä.
Onkohan noista halvoista mihinkään?
Onkohan noista halvoista mihinkään?
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mullakin on mig täällä, yhden pultin takia ei kannata ostaa. Ainakin Telvin toimii ihan ok.
Giulia Super -69