Apukuskin ovesta ulos ja takana ollutta kanssa-autoiljaa kysymään josko voisi vähän jelpata

Hinurin boosterilla auto käyntiin ongelmitta ja ajelin kotiin. Suoraan talliin ja sitten testiä - lähti käyntiin normaalisti. Vaihtoehdot on lie huono kontakti akun kengässä, tai sitten akku kaputt ja ne muutama käynnistys peräjälkeen väsyttivät sen. Jännä kuitenkin ettei ole missään kylmästarteissa oireillut lainkaan ja aika paljon tällä vieläpä ajetaan noin 7..8 km pätkää kokoajan. Täytynee huomenissa tehdä tuolle vähän stressitestiä. Vähän kyllä siltä tuntuu, että tuo akku lähtee vaihtoon joka tapauksessa ellei siinä jotain ihan tuoretta päivämäärää ole merkattuna. Akku on muuten aika hienossa paikassa jossain vaihdelaatikon päällä. Nippa nappa näkee plus-navan kun oikein johtojen ja putkien välistä kurkkii lampulla alas. Vaihto pyöränkotelon kautta. On myös mahdollista, että tässä on optima-tyyppinen 50 Ah akku. Jotkin puljut näyttäisi tarjoavan moista ja toiset perinteisempää 70..75 Ah mallia.
Jos on tuo "Optima", niin onko noille tyypillistä, että vanhettuaan pystyvät antamaan ison kylmäkäynnistysvirran, mutta tavallaan kapasiteetti on vain muutaman ampeeritunnin luokkaa? Moinen ominaisuus selittäisi hyvin tuon mitä tänään tapahtui.
Jos ny jotain hyvää, niin Hesen piha ei tietty ole huonoin mahdollinen paikka halvaantua. Vaikka hinuri tulikin nopeasti, niin ei tullu vilu eikä nälkä
