Saa sitä tulla koittamaan mikillä jos siinä on käyttöliittymä mukana.Gasolina kirjoitti:Mullakin on mig täällä, yhden pultin takia ei kannata ostaa. Ainakin Telvin toimii ihan ok.
Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
Re: Mitä teit tänään tallissa?
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin sisätilapuhaltimen kun vanha alkoi visertää kuin pöntöllinen nälkäisiä linnunpoikasia. Jotenkin huvittavaa että puhaltimen vaihto on selvästi vaivattomampi operaatio kuin säännölliseen huolto-ohjelmaan kuuluva raitisilmasuodattimen vaihto.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Korjasin kauan vaivanneen lambdan liittimen jossa oli yksi johdoista poikki.
Hyvin toimii toistaiseksi.
Hyvin toimii toistaiseksi.
- Liitteet
-
- rsz_wp_20180121_12_08_20_pro.jpg
- (118.74 KiB) Tiedosto ladattu 6712 kertaa
-
- rsz_wp_20180121_12_50_00_pro.jpg
- (133.19 KiB) Tiedosto ladattu 6712 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Moottorinlämmittimen , huomiseksi ennustaneet pakkasta. Oli helppo homma, kun joku oli joskus korvannut lämmittimen putkenpätkällä, kaikki kaapelit olivat paikoillaan, sisätilahaaroitusta myöten.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Portteriin uuden eperiyksikön ja siihen pakoputken joustoputkineen ja vetarigummit vasemmalle, oikea jäi odottamaan
Viimeksi muokannut Ossiv, 22 Tammi 2018, 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Kuva ei näy suoraan, mut siistiä jälkeä.
Jos meet imgurin "Images"-valikon alta ja valitset kuvan, sitten "Share" ja sieltä "Linked BBCode" tai "BBCode" niin pitäs toimia suoraan ongelmitta. Ehkä.
Tai sit mun selain hajos
Kuva ei näy suoraan, mut siistiä jälkeä.
Jos meet imgurin "Images"-valikon alta ja valitset kuvan, sitten "Share" ja sieltä "Linked BBCode" tai "BBCode" niin pitäs toimia suoraan ongelmitta. Ehkä.
Tai sit mun selain hajos
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Danke ! ei jostain syystä tai toisesta imguria saanu pelaamaan ku mopiilina yritti sitä laittaa, mut nyt näyttäisi pelaavan normaalistiAquatica kirjoitti:^
Kuva ei näy suoraan, mut siistiä jälkeä.
Jos meet imgurin "Images"-valikon alta ja valitset kuvan, sitten "Share" ja sieltä "Linked BBCode" tai "BBCode" niin pitäs toimia suoraan ongelmitta. Ehkä.
Tai sit mun selain hajos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pääsin lopultakin aloittamaan tämän projektin!
- Liitteet
-
- WP_20170930_18_05_14_Pro.jpg
- (192.69 KiB) Tiedosto ladattu 6391 kertaa
-
- WP_20180122_21_18_12_Pro.jpg
- (198.82 KiB) Tiedosto ladattu 6391 kertaa
-
- WP_20180122_21_18_46_Pro.jpg
- (204.99 KiB) Tiedosto ladattu 6391 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen tein taas Suuressa Tallissa (TM) asioita.
Eli irroitin haljenneen pissapojan suuttimen konepeitosta, toin sen sisälle ja laitoin Würthin pikaliimalla pakettiin.
Ei toiminut ei.
Onneksi mulla oli Lidlistä (!) ostettua pikaliimaa (Pattex Superglue, valmistaja Henkel) joka sitten ajoi asian. Pari kuvaa hommasta.
Suuttimen irroitus periaatteessa on simppeli: tuulilasin puoleisessa päässä on kaksi pikaklipsiä, jotka vääntämällä suuttimen muovia vasten ja kampeamalla pitäisi paketin aueta irti.
No, ei se ihan. Mut melkein. Tiukassa nimittäin oli, mutta ruuvimeisseli (talttapäinen, keskikoko) jos on käsissä ni homma on helppo. Kiinnitys menee vielä helpommin: letku paikalleen, lämmittimen johto (jos on) paikalleen, keulan puoleinen pääty koloon ja NAPS painaa kiinne.
Pahoittelen perunoita.
Eka liimakerros yritys...
Tässä sit lopullista
Eli irroitin haljenneen pissapojan suuttimen konepeitosta, toin sen sisälle ja laitoin Würthin pikaliimalla pakettiin.
Ei toiminut ei.
Onneksi mulla oli Lidlistä (!) ostettua pikaliimaa (Pattex Superglue, valmistaja Henkel) joka sitten ajoi asian. Pari kuvaa hommasta.
Suuttimen irroitus periaatteessa on simppeli: tuulilasin puoleisessa päässä on kaksi pikaklipsiä, jotka vääntämällä suuttimen muovia vasten ja kampeamalla pitäisi paketin aueta irti.
No, ei se ihan. Mut melkein. Tiukassa nimittäin oli, mutta ruuvimeisseli (talttapäinen, keskikoko) jos on käsissä ni homma on helppo. Kiinnitys menee vielä helpommin: letku paikalleen, lämmittimen johto (jos on) paikalleen, keulan puoleinen pääty koloon ja NAPS painaa kiinne.
Pahoittelen perunoita.
Eka liimakerros yritys...
Tässä sit lopullista
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Uuden holkin askartelua tuoho wizardin loppupöntön ja kilpailevan tuotteen välille.
eivät " sattumalta" olleet samankokoisia niinko kilpailijoil yleensä, mutta ei auta kun katkasta siitä Rst keskiputkesta pätkä pois ja tikkaa sovite kiinni lähipäivinä.
Ei uskaltanut lähteä tuota modaamaan suoraa ku enemmä siinon rahaa kiinni
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ja taas mennään.
Kiinnostuksen kilpikonna mateli, mutta pakko raahautua tallille. Kun kerrankin vapaa lauantai. Uusi takasatula ja Lambdat ovat maanneet lootassa muutaman viikon ja nyt oli käytävä toimeen..Satulasta hajosi ajossa motarilla (!) pyörintänopeusanturi, ja oireillut siis jo hetken....Taisin asiasta jotain marista jo aiemmin...Satulan vaihto alkaa olla jo niin rutiinia että tähän meni yhteensä noin tunti.....Sisälsi sisustan purun(jälleen kerran..)....TRW:n laatikosta tuli ulos Pimeyden Ruhtinaan valmistama tekele. Kiinni ilman turhia ihmettelyjä....Levyt ja palat tip top, joten no need to change these....Liukutapit joutunee vaihtaan seuraavalla kerralla.....Ruostepeikko alkaa purra näihin....No 276000km and counting...Pyörä kiinni ja pieni pyöräytys. Rohistaa!?? Uudelleen. Jep. Selvä. Tukivarresta kiinni ja laakeri paskana. Ei mitään epäselvyyttä. Tosi kiva kun takalaakerit olis ollu KOTONA HYLLYSSÄ! .....Turha itkeä. Ne ei sieltä tänne asti lennä itsekseen...Syvä huokaus.....
Step Two. Vaihta etummainen ja takimmainen säätölambda. Helppoa..... .....Juu no ehkä joissain autoissa. Etummainen oli näkyvillä kohtuu mukavasti ja vaati vaan yhden avaimen lämmitystä ja vääntelyä sekä parin kiinnikkeen modausta ilmastoinnin kompuran alta. Lambda hylsy menee kyllä kohteelle hienosti mutta apurunko on suunniteltu huolella tielle.....No pikku kikkailulla tämä vaihtui alle puoleen tuntiin.....Sitten se takimmainen..........Alapuolelta palikan näkee lampulla. Siis näkee. Jep. Ei vaihdu täältä kautta. Auto alas ja mitenkäs yläpuolelta sitten?? Lampulla näkee. Ja se oli siinä. ....Käsittämättömän ahtaasti. Pitääkö imusarja tosiaan purkaa?! Pitää. Hetken jo aatteli että myös pakosarja pitää ottaa alas(johon tämä homma olisi tainnut jäädäkin..), mutta ei aivan....Uitat vasemman käden kyynärtaivetta myöden koneen ja tulipellin väliin ja katkaistulla avaimella(27 vaikka pitäis olla 26..) yrität avata . Luojan kiitos ei ollut purrut kaamean tiukkaan ja narahti auki. Loput sit helppoa, vai mitä. Haha! Tilaa nylkyttää auki on noin neljä senttiä molempiin suuntiin joten ei onnistu! Sormin ei todellakaan onnistu. Lambdahylsy on niin lähellä tulipeltiä, että kun käännät auki puolikierrosta niin johto kiilautuun jumiin tulipellin väliin ja ei liiku milliäkään. Edelleen siis koko ajan vasemmalla kädellä suorittaen ja lampulla näkee sisäkennolle menevien letkujen alta vain juuri ja juuri yhdestä kohtaa. Aika kaivaa esiin kohteen "pieni kätisin mies" joka onnistuu kiertämään lambdan auki mutta sitten hylsy ei enää tulekaan pois kun on jumissa. No kiinni alle pari kierrosta ja ihmeen kaupalla hylsy muljahtaa pois ja lambda suostuu kääntymään pienemmillä kahdella sormella auki tarvittavat 1,23- kierrosta....Oma käsi on vereslihalla kyynärvarren alta ja kananmunan kokoisella turvotuksella varustettuna...Saan kuulemma kiinnittää uuden ihan sitten itse, ja niin myös teen. Nyt jo verikin lentää perinteisesti. Saan uuden anturin kierteelle ja narautettua kiinni lopulta suht helposti. EI satu kuin ihan helvetisti . Uuden johdon reititys, siihen termostaatin alla olevaan boxiin, vedetään hieman suoraviivaisemmin kuin vanha. Kunhan ei osu pakosarjaan niin avot. Success. Kasaan kaiken. Ajan testerillä jarruille vaihtotestin 1. ja 2. Testi menee läpi ja nyt jarrujen aktivoituessa kuuluu taas pehmeä surahdus molemmin puolin. Sublime! Lambda-arvoja vähän ihmettelen kun testerillä katselin.....Kuormalla käyrät on kelvollisia mutta tyhjäkäynnillä hiukan omituisia?! Myös vanhat puretut lambdat olivat aivan valkoisia päistään....Ainakin etummainen pakosarja vuotaa hieman kylmänä joten aiheuttaako ekstra happi tällaista?? Pitääkö näitten "Oppia" jotain vai oliko kone mitatessa vielä liian kylmä?? Mene ja tiedä.
Kotimatkalla seurailin ajotietokoneen kulutuslukemaa.....Normaalisti pyörinyt siinä 10,5 litran tuntumassa moottoritiellä....Nyt tippui melkein heti 8,3 litraan! joka on jotain huikeeta kun kesällä mennyt parhaimmillaan, nuoruudessaan pitkällä siivulla, 7,7 litraan.....Ehkä tämä remontti siis jopa korjasi jotain....Ehkä......Tai sitten ajotietokone rikkoutui heti käynnistyksen jälkeen.....
Väsyttää....
Kiinnostuksen kilpikonna mateli, mutta pakko raahautua tallille. Kun kerrankin vapaa lauantai. Uusi takasatula ja Lambdat ovat maanneet lootassa muutaman viikon ja nyt oli käytävä toimeen..Satulasta hajosi ajossa motarilla (!) pyörintänopeusanturi, ja oireillut siis jo hetken....Taisin asiasta jotain marista jo aiemmin...Satulan vaihto alkaa olla jo niin rutiinia että tähän meni yhteensä noin tunti.....Sisälsi sisustan purun(jälleen kerran..)....TRW:n laatikosta tuli ulos Pimeyden Ruhtinaan valmistama tekele. Kiinni ilman turhia ihmettelyjä....Levyt ja palat tip top, joten no need to change these....Liukutapit joutunee vaihtaan seuraavalla kerralla.....Ruostepeikko alkaa purra näihin....No 276000km and counting...Pyörä kiinni ja pieni pyöräytys. Rohistaa!?? Uudelleen. Jep. Selvä. Tukivarresta kiinni ja laakeri paskana. Ei mitään epäselvyyttä. Tosi kiva kun takalaakerit olis ollu KOTONA HYLLYSSÄ! .....Turha itkeä. Ne ei sieltä tänne asti lennä itsekseen...Syvä huokaus.....
Step Two. Vaihta etummainen ja takimmainen säätölambda. Helppoa..... .....Juu no ehkä joissain autoissa. Etummainen oli näkyvillä kohtuu mukavasti ja vaati vaan yhden avaimen lämmitystä ja vääntelyä sekä parin kiinnikkeen modausta ilmastoinnin kompuran alta. Lambda hylsy menee kyllä kohteelle hienosti mutta apurunko on suunniteltu huolella tielle.....No pikku kikkailulla tämä vaihtui alle puoleen tuntiin.....Sitten se takimmainen..........Alapuolelta palikan näkee lampulla. Siis näkee. Jep. Ei vaihdu täältä kautta. Auto alas ja mitenkäs yläpuolelta sitten?? Lampulla näkee. Ja se oli siinä. ....Käsittämättömän ahtaasti. Pitääkö imusarja tosiaan purkaa?! Pitää. Hetken jo aatteli että myös pakosarja pitää ottaa alas(johon tämä homma olisi tainnut jäädäkin..), mutta ei aivan....Uitat vasemman käden kyynärtaivetta myöden koneen ja tulipellin väliin ja katkaistulla avaimella(27 vaikka pitäis olla 26..) yrität avata . Luojan kiitos ei ollut purrut kaamean tiukkaan ja narahti auki. Loput sit helppoa, vai mitä. Haha! Tilaa nylkyttää auki on noin neljä senttiä molempiin suuntiin joten ei onnistu! Sormin ei todellakaan onnistu. Lambdahylsy on niin lähellä tulipeltiä, että kun käännät auki puolikierrosta niin johto kiilautuun jumiin tulipellin väliin ja ei liiku milliäkään. Edelleen siis koko ajan vasemmalla kädellä suorittaen ja lampulla näkee sisäkennolle menevien letkujen alta vain juuri ja juuri yhdestä kohtaa. Aika kaivaa esiin kohteen "pieni kätisin mies" joka onnistuu kiertämään lambdan auki mutta sitten hylsy ei enää tulekaan pois kun on jumissa. No kiinni alle pari kierrosta ja ihmeen kaupalla hylsy muljahtaa pois ja lambda suostuu kääntymään pienemmillä kahdella sormella auki tarvittavat 1,23- kierrosta....Oma käsi on vereslihalla kyynärvarren alta ja kananmunan kokoisella turvotuksella varustettuna...Saan kuulemma kiinnittää uuden ihan sitten itse, ja niin myös teen. Nyt jo verikin lentää perinteisesti. Saan uuden anturin kierteelle ja narautettua kiinni lopulta suht helposti. EI satu kuin ihan helvetisti . Uuden johdon reititys, siihen termostaatin alla olevaan boxiin, vedetään hieman suoraviivaisemmin kuin vanha. Kunhan ei osu pakosarjaan niin avot. Success. Kasaan kaiken. Ajan testerillä jarruille vaihtotestin 1. ja 2. Testi menee läpi ja nyt jarrujen aktivoituessa kuuluu taas pehmeä surahdus molemmin puolin. Sublime! Lambda-arvoja vähän ihmettelen kun testerillä katselin.....Kuormalla käyrät on kelvollisia mutta tyhjäkäynnillä hiukan omituisia?! Myös vanhat puretut lambdat olivat aivan valkoisia päistään....Ainakin etummainen pakosarja vuotaa hieman kylmänä joten aiheuttaako ekstra happi tällaista?? Pitääkö näitten "Oppia" jotain vai oliko kone mitatessa vielä liian kylmä?? Mene ja tiedä.
Kotimatkalla seurailin ajotietokoneen kulutuslukemaa.....Normaalisti pyörinyt siinä 10,5 litran tuntumassa moottoritiellä....Nyt tippui melkein heti 8,3 litraan! joka on jotain huikeeta kun kesällä mennyt parhaimmillaan, nuoruudessaan pitkällä siivulla, 7,7 litraan.....Ehkä tämä remontti siis jopa korjasi jotain....Ehkä......Tai sitten ajotietokone rikkoutui heti käynnistyksen jälkeen.....
Väsyttää....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Koska sunnuntain piti olla rauhallinen siivouspäivä, saunomista ja lueskelua, makaronilaatikon tekemistä yms. niin loogisinta on tietenkin jättää kaikki tämä ja mennä tallille hakkaamaan pyöränlaakeria Thesikseen. Olivathan laakerit vieläpä omasta takaa. Jep. Hyllystä kaivoin kaksi isoa pakettia johon oli merkitty tussilla "Taka" ja varmuuden vuoksi vielä etulaakeritkin heitin kassiin. Täysin voitonvarmana lähdin kohteelle. Eilen kasatut jarrut olikin mukava jälleen purkaa pois ja naputella levy lekalla irti....Suureksi yllätykseksi takalaakereita ei oman väärennetyn huoltokirjan mukaan ole koskaan( ) vaihdettu! Takasatula muuten, by the way, kesti miehekkäät 4v/70000km.....Melko surkeeta joten jos nämä ovat menneet 276000km niin........vakaajan välitangon yläpään kun irrotat niin muuten pärjää ilman pilliä/prässiä/juna-kokoluokan työkaluja. Kolmekasilla ja vääntöraudalla vähän vakaajaa vääntäen saa tilaa parille pultille ja ne kaksi muuta tulee kuin itsestään.....Laakeri käteen ja lootasta uutta. Näin. Paitsi että ei. Koska pöydällä on neljä avattua pakettia joissa kaikissa onkin etulaakeri! Kuvittelin navan olevan irrotettavissa koska varsinainen laakeri on identtinen edessä ja takana. Ei ole irrotettava .....Pientä naureskelun tynkää on ilmassa. "Mistäs meinaat tähän hätään löytää" jne.....Välähtää. Bisnespuhelu Ylöjärven reuna-alueelle ja puolen tunnin päästä kädessä on uusi Fag-laakeri-järjestelmä Thesiksen TAKA-akselille ....Loppu onkin rutiiniasennusta ja kahvinjuontia.
PS: seuraava vika ilmestyi vasta kotipihassa joten remontti oli onnistunut. Ja Saarioisen Äidit pelastivat lopun illasta.
PS: seuraava vika ilmestyi vasta kotipihassa joten remontti oli onnistunut. Ja Saarioisen Äidit pelastivat lopun illasta.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kyllähän tuollaiseen tusina-autoon kuin Thesis nyt aina yksi laakeri löytyy mistä tahansa
Järkiautoilija
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Huomenna voisi käydä näyttämässä autoa leimakonttorilla, joten sen kunniaksi oikaisin kuljettajan turvavyön. Kesällä irroitin penkin, mutta jätin vyön kiinni penkkiin. Asentaessa onnistuin saamaan vyön rullalle. Asensin myös vasemman takaoven ovipahvin, jonka myös jätin kesällä irti, kun jäi oven ehostus vähän vaiheeseen, ja sitten tuli talvi ja kiinnostus asiaan putosi nollan tasolta negatiiviseksi.
Ja näin, jos rivitalon parkkipaikka lasketaan talliksi, niin oletettavasti myös rivitalon takapiha, eli kannoin niin 159:n kuin vaimon (minun) pippanan kesäpyörät viimein kellariin.
Hmm. Asioiden tekeminen kuukausia myöhässä taitaa olla huono tapa
Ja näin, jos rivitalon parkkipaikka lasketaan talliksi, niin oletettavasti myös rivitalon takapiha, eli kannoin niin 159:n kuin vaimon (minun) pippanan kesäpyörät viimein kellariin.
Hmm. Asioiden tekeminen kuukausia myöhässä taitaa olla huono tapa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pihahommiksi meni täälläkin. Neljä tuntia silkkaa pesua+ alku-ja loppu askareet.
Umpi sadeasu olisi kyllä poikaa,niin ei kastuisi ihan kalsareita myöden. Vastaavasti siinä tulee kyllä varmaan tuskaisen hiki kun kuuman veden kanssa lutraa...
Umpi sadeasu olisi kyllä poikaa,niin ei kastuisi ihan kalsareita myöden. Vastaavasti siinä tulee kyllä varmaan tuskaisen hiki kun kuuman veden kanssa lutraa...
- Liitteet
-
- P1280080.JPG
- (214.51 KiB) Tiedosto ladattu 5918 kertaa
-
- P1280051.JPG
- (235.21 KiB) Tiedosto ladattu 5918 kertaa
-
- P1280100.JPG
- (146.09 KiB) Tiedosto ladattu 5918 kertaa
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen tuli rapelo päivän ratoksi vaihdettua hehkutulpat ja pyöränlaakeri.
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
156 etupenkki kävi levällään. Vaihdoin penkinlämmittimet, korjasin murtuneet ja hapertuneet istuinpehmusteet sivistyneesti uretaanivaahdolla ja laitoin takasin nippuun. Johtosarja piti tehdä melkein tyhjästä, alkuperäinen ei sopinut kytkennältään. Alkuperäinen lämmitin oli istuinosasta kitkunut vastuslangasta poikki, sekä kaikki virtajohdot olivat poikki istuimen takaa muutaman kerran siis kitkunut. Katsotaan kuinka kauan kiinan lämmittemet pelittää Tästä kiposta olisi pitänyt alun alkaen laittaa oma projekti topic, niin paljon tätä on veistetty.. Uusi lämmitin näkyy yläoikeassa kuvassa. Uretaanikorjailut toivat ryhdin takaisin, kangaskaan ei ole enää rutussa.
- Liitteet
-
- Kuskinpenkki.jpg
- (52.46 KiB) Tiedosto ladattu 5713 kertaa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihtelin valoja kaverin peräkärryyn. Hifistelin sen verran, että ahtaissa paikoissa olevat pultit vaihdoin kuusiokoloihin, että niihin pääsee avaimella käsiksi. Samalla laitoin prikoiksi ja muttereiksi kuumasinkittyjä versioita ja tervasin kierteet. Voi olla että seuraavalla kertaa lähtee irti ilman pyörivän ystävän suosiollista avustusta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kokeilin josko pari kuukautta seisseen Saabin akussa olisi vielä henkeä jäljellä, ja saappihan lähti käyntiin kuin sen kuuluisan palmun alta.
Käytin auton lämpimäksi että saa vähän sisätilojakin kuivattua, ja laitoin sinne säkillisen silikageeliä pitämään sisustusta kuivana.
Käytin auton lämpimäksi että saa vähän sisätilojakin kuivattua, ja laitoin sinne säkillisen silikageeliä pitämään sisustusta kuivana.
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Siis eilen. Korjasin 75:seta mystisen ulinavian, käydessään auto ulisi niin kuin laturin tai ohjaustehostimen hihna olisi luistanut, paitsi että ääni oli paljon kovempi. Irrottelin hihnat yksi kerrallaan, mutta ulina vaan jatkui kun auton käynnisti ilman apulaitteita. Aloin epäillä, että kardaanin tukilaakerin laakeri on jumissa, ja koko laakeri pyörii kannakkeessaan ja pitää ääntä, niinpä valmistauduin kardaaniremonttiin. Kardaani tosin on huollettu parisen vuotta sitten, eikä kilometrejä ole paljon tullut. Ennen auton alle ryömimistä koitin vielä kuunnella mistä ulina tulee, eikä se vaikuttanut tuleva auton alta, vaan konehuoneesta, joten ajattelin katsoa vielä miltä virranjakajat näyttää. Nokka-akselin päässä oleva jakaja oli kunnossa, mutta lohkon kyljessä olevan jakajan pyörijä oli palasina ja kansikin oli aika kärsineen näköinen. Motonetistä uudet osat ja kokeilemaan, ja kas kummaa ulina oli poissa. Vieläkin ihmetyttää, miten rikkinäinen pyörijä voi pitää sellaista melua. Nyt on tallissa kaksi korjattua kardaania, toinen projekti-Alfettaan ja toinen varalle.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sunnuntaina purin savuavaa kiinankrossia. Ajattelin jos olisi mäntä ottanut itseensä tai joku ohjurinkumi irronnut, mutta siinä olikin koko pytty halki. Tuo on 150 cc malli ja ehkä reilut 10 heppaa tehoa. Poraus 56,5 mm ja sylinteriputki ulkoa 59,5 mm. Kovin on siis ohut seinämä. Ei ole tainnut tykätä kun urku auki olen välillä avannut umpihankeen spooria hyvät piikit alla 10 v:llähän tuo on yleensä ajossa, mutta välillä itseäkin lapsettanut sen verta että on tullut sillä pöristeltyä. Vähän arvelen, että mun ajossa tuo antautuminen on tapahtunut..
Eipä tuo kovin työläs ole purkaa eikä uusi sylinteri maksa mansikoita, että eiköhän siitä vielä mopo tule.
Eipä tuo kovin työläs ole purkaa eikä uusi sylinteri maksa mansikoita, että eiköhän siitä vielä mopo tule.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tänään tuhersin hanttarinpenkin valmiiksi. Se vaati paljon vähemmän uretaania. Testasin myös eilisen kuskinpenkin postikonttorikeikalla ja kyllä hanuri lämpeääMokomakin kirjoitti:156 etupenkki kävi levällään. Vaihdoin penkinlämmittimet, korjasin murtuneet ja hapertuneet istuinpehmusteet sivistyneesti uretaanivaahdolla ja laitoin takasin nippuun. Johtosarja piti tehdä melkein tyhjästä, alkuperäinen ei sopinut kytkennältään. Alkuperäinen lämmitin oli istuinosasta kitkunut vastuslangasta poikki, sekä kaikki virtajohdot olivat poikki istuimen takaa muutaman kerran siis kitkunut. Katsotaan kuinka kauan kiinan lämmittemet pelittää Tästä kiposta olisi pitänyt alun alkaen laittaa oma projekti topic, niin paljon tätä on veistetty.. Uusi lämmitin näkyy yläoikeassa kuvassa. Uretaanikorjailut toivat ryhdin takaisin, kangaskaan ei ole enää rutussa.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kirjoitin lunttilapun E-torx ja kuusiokantojen ja normi kierrekokojen välille hylsyboksiin.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuli askarreltua jäykistettä mankeliin,
nii loppuu se vääntely rungosta! Oli edukasdiili Hollannista 110€. Suomesta 280
nii loppuu se vääntely rungosta! Oli edukasdiili Hollannista 110€. Suomesta 280
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Viiden tunnin lumitöiden jälkeen Lancian purkua.
Imusarja, vesipumppu ja jakopää veks.
Starttimoottori myös pois. Huolto ihan vaan varmuuden vuoksi nyt kun on hyvin esillä.
Huomenna jatketaan. (toivottavasti ei lumitöitä)
Imusarja, vesipumppu ja jakopää veks.
Starttimoottori myös pois. Huolto ihan vaan varmuuden vuoksi nyt kun on hyvin esillä.
Huomenna jatketaan. (toivottavasti ei lumitöitä)
- Liitteet
-
- WP_20180202_21_38_37_Pro.jpg
- (152.08 KiB) Tiedosto ladattu 5180 kertaa
-
- WP_20180203_20_44_35_Pro.jpg
- (164.61 KiB) Tiedosto ladattu 5180 kertaa
-
- WP_20180203_20_48_52_Pro.jpg
- (167.94 KiB) Tiedosto ladattu 5180 kertaa
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Pistä kuvia projektin edetessä
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Laitellaan. Nyt tämä on vielä pelkkää purkua..
Passivointiin lähtee lähipäivinä kuorma, ja sitten on puhallettavaa/ maalattavaa osaa jonkin verran.
Uusi vesipumppu tuli saksasta. Suomalaiset varaosaketjut eivät enää toimittaneet.
Passivointiin lähtee lähipäivinä kuorma, ja sitten on puhallettavaa/ maalattavaa osaa jonkin verran.
Uusi vesipumppu tuli saksasta. Suomalaiset varaosaketjut eivät enää toimittaneet.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei pidä paikkaansa, just katoin että 8v ja 16v pumppua saadan 1-2 työpäivän toimitusajalla, hinnat 73.10€ ja 75.02€. Tietenkin myyjällä pitää olla vähän enemmän tietoa että osaa nuo myydäPele kirjoitti:^
Uusi vesipumppu tuli saksasta. Suomalaiset varaosaketjut eivät enää toimittaneet.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mistä?jamper kirjoitti:Ei pidä paikkaansa, just katoin että 8v ja 16v pumppua saadan 1-2 työpäivän toimitusajalla, hinnat 73.10€ ja 75.02€. Tietenkin myyjällä pitää olla vähän enemmän tietoa että osaa nuo myydäPele kirjoitti:^
Uusi vesipumppu tuli saksasta. Suomalaiset varaosaketjut eivät enää toimittaneet.
Ainakin Kahan, Koivusen ja Örumin varastosaldot näytti nollaa. Hakuspeksit oli myyjällä kyllä ihan oikeat, kun itse katselin vieressä näyttöä.
Katsottiin myös varoiksi Coupe 16V:n tilanne. Sen pumpusta kun pystyy tekemään 16V Graleen sopivan. (ja on ollut ennen edullisempikin) Sama tilanne sen suhteen.
8V pumpun tilannetta ei katsottu, koska sille ei ollut tarvetta.
No, tulihan tuo Bugatti Saksastakin 2 päivässä, ja kotiovelle.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eli ei ollut asiantunteva myyjä, kyllä ne joltain noista löytyy. Nuo oli Motonetin hintoja, täytyy mennä paikanpäälle että nuo saa sieltä tilattua ja 99 % myyjistä sanoo ettei saa tilattua
Täytyy nuo ottaa varmaan parempaan jemmaan kun Bielsteinillä maksaa vähän enemmän.
Täytyy nuo ottaa varmaan parempaan jemmaan kun Bielsteinillä maksaa vähän enemmän.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Juu oli kanssa mielessä että pitäisikö ottaa varastoon, kun noita autoja nyt tuossa tutuilla pörrää.
Samalla rahdilla kun olisi tullut useampikin. Myyjällä oli vielä 5 kpl jäljellä 38,50€/kpl ei kuulostanut pahalta+ rahti 25,00€ kotiin tuotuna.
Samalla rahdilla kun olisi tullut useampikin. Myyjällä oli vielä 5 kpl jäljellä 38,50€/kpl ei kuulostanut pahalta+ rahti 25,00€ kotiin tuotuna.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No eipä ollut pahan hintaisia, jostain luin että Bugatti olisi heivannu gralen vesipumppujen valmistuksen mutta ainakin niiden luettelo kertoo vielä että on status olisi normaali. Jos näin on niin jossain kohtaa hinnat kerrotaan aika isolla kertoimella.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jep! Tämä myyjä on myynyt niitä 56 kpl, ja 4kpl on nyt jäljellä. Just katsoin.
Bugatin pumpusta on omakohtaisesti ainakin hyviä kokemuksia. Muistelen että joskus 8V:n pumpussa oli Lancian logo. Liekö siis alkuperäisosankin toimittaja?
Bugatin pumpusta on omakohtaisesti ainakin hyviä kokemuksia. Muistelen että joskus 8V:n pumpussa oli Lancian logo. Liekö siis alkuperäisosankin toimittaja?
Mitä teit tänään tallissa?
Vaihtelin MiToon öljyt.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin ostamani pissapojan suuttimen. Ja uudesta suuttimesta katkesi heti toinen kahdesta pikalukituksesta, ei kestä pakkasta siis tämäkään malli
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaimon varttikutosen vuoro, kuskinpenkin vastukset vaihdettu. Ylihuomenna hanttari.Mokomakin kirjoitti:Tänään tuhersin hanttarinpenkin valmiiksi. Se vaati paljon vähemmän uretaania. Testasin myös eilisen kuskinpenkin postikonttorikeikalla ja kyllä hanuri lämpeääMokomakin kirjoitti:156 etupenkki kävi levällään. Vaihdoin penkinlämmittimet, korjasin murtuneet ja hapertuneet istuinpehmusteet sivistyneesti uretaanivaahdolla ja laitoin takasin nippuun. Johtosarja piti tehdä melkein tyhjästä, alkuperäinen ei sopinut kytkennältään. Alkuperäinen lämmitin oli istuinosasta kitkunut vastuslangasta poikki, sekä kaikki virtajohdot olivat poikki istuimen takaa muutaman kerran siis kitkunut. Katsotaan kuinka kauan kiinan lämmittemet pelittää Tästä kiposta olisi pitänyt alun alkaen laittaa oma projekti topic, niin paljon tätä on veistetty.. Uusi lämmitin näkyy yläoikeassa kuvassa. Uretaanikorjailut toivat ryhdin takaisin, kangaskaan ei ole enää rutussa.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Flaviasta pakosarjojen laippojen oikaisu paikallaan (siis putket kiinni, koneesta toki irti...), pakoputken kannattimien hajotus (ei kestäneet kun etupää oli irti ja reuhdottiin, toivottavasti eivät mene uusiksi), ja lämppärin kennon vaihto uuteen (Raision Jäähdytin teki uuden.) Viime mainitussa hommassa varmaan puolet ajasta meni yhtä mutteria asentaessa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tallin edessä pihalla, koska tallin ovi on liian kapea, mutta neidon kanssa etsimmä ja löysinnä kaverin kärryn kadonneet jarrut. Nyt pitäisi olla melko helppo morjestus inssille leimakonttorilla.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- giils
- Viestit: 202
- Liittynyt: 17 Syys 2017, 10:58
- Car(s): Alfasud 1.2 -87
156 2.5 V6 -01
159 2.4 JTDm -06
159 2.4 JTDm Q4 -09
Fiat Barchetta 1.8 -96 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vähän nyt ketjun topicia uhmaten, kyseinen jumppa suoritettiin eilen sekä se valitettavasti tehtiin tallin ulkopuolella. Mutta menkööt.
Eli siis eilen sai mun käyttöauto Seat Ibiza vm. 2009 lisäpitkät keulalleen. Alla olevasta videosta voi ensin ottaa vähän viitteitä pizzan orggispitkistä, jotka ovat sitä luokkaa, että oikeastaan kynttilänvalolla olisi enemmän tehoa. Videon laatu on suoraan sanoen aivan sheissea, mutta ehkä siitä pointin saa irti.
https://www.youtube.com/watch?v=iOpoH9jOjWY
Tästä sitten päästään tosiaan siihen että lisävalaistukselle oli oikeasti tarvetta. Tämmöset sitten tuli Lumiselta tilattua samalla kun Polforea tilaili penariinsa lisävaloa;
https://www.erikoistekniikka.fi/ajoneuv ... 010130015/
Jumppa alkoi maskin irroittamisella, ja kivasti kun muoviosat ovat jäässä, napsahteli muutamia turhia muoviosia keventämään autoa entisestään - mihin niitäkään tarvii..? Rekisterikilpeä irti - mutta eipäs edetä niin nopeasti! Ruuvit kun ovat olleet siinä sen jokusen vuotta.. (etupuskuri mitä ilmeisimmin jossain vaiheessa vaihdettu) Ruuvithan olivat rakastuneet vähän liialti puskuriin, joten poraa jouduttiin käyttämään kun oli autuaan selvää, etteivät samaiset ruuvit enää päädy ko. puskuriin takaisin.
Kilven puhdistus ja valojen rekisterikilpitelineen paikalleen asettelu. Tämä sujui yllättävän helposti. Valot kiinni telineeseen sekä puskurin yläosaan ja vetämään piuhoja maskin välistä ja sen taakse. Sen jälkeen päästiin piuhoja kiinnittelemään akun napoihin ynnä muuhun. Avataan pitkien umpio kun pitäisi löytää kaukovalon + -johdin... ja kiitos Fernando. Sieltä löytyy kaksi mustaa piuhaa. Yleismittarilla tutkimaan. Rele kiinni ja piuhat kiinni. Jippikaijeij, valot toimii!
Vähän vertailukuvia metsän siimeksessä, eka kuva ihan vaan lähivaloilla.
Pizzan omilla kaukovaloilla, tässä näkyy kuitenkin pieni ero lähivaloihin..
Ja sitten lisäpitkillä. Melkoinen ero.
Lisäksi eilen sain laitettua lämppärin pistokkeen suojaläpän vihdoin paikoilleen, kun sekin muoviperkele jäi käteen tuossa yhtenä kauniina pakkaspäivänä.
Kiitos Eero valojen pinnotuksesta
Kiitos Polforea valojen asennuksesta, vaikka yritinkin auttaa niin kunnia sille kenelle se kuuluu!
Ja loppuun vielä kiitos AuliJ jolla nyt sattui olemaan ylimääräinen suojaläppä talviajoharjoituksessa mukana ja myit sen mulle.
Eli siis eilen sai mun käyttöauto Seat Ibiza vm. 2009 lisäpitkät keulalleen. Alla olevasta videosta voi ensin ottaa vähän viitteitä pizzan orggispitkistä, jotka ovat sitä luokkaa, että oikeastaan kynttilänvalolla olisi enemmän tehoa. Videon laatu on suoraan sanoen aivan sheissea, mutta ehkä siitä pointin saa irti.
https://www.youtube.com/watch?v=iOpoH9jOjWY
Tästä sitten päästään tosiaan siihen että lisävalaistukselle oli oikeasti tarvetta. Tämmöset sitten tuli Lumiselta tilattua samalla kun Polforea tilaili penariinsa lisävaloa;
https://www.erikoistekniikka.fi/ajoneuv ... 010130015/
Jumppa alkoi maskin irroittamisella, ja kivasti kun muoviosat ovat jäässä, napsahteli muutamia turhia muoviosia keventämään autoa entisestään - mihin niitäkään tarvii..? Rekisterikilpeä irti - mutta eipäs edetä niin nopeasti! Ruuvit kun ovat olleet siinä sen jokusen vuotta.. (etupuskuri mitä ilmeisimmin jossain vaiheessa vaihdettu) Ruuvithan olivat rakastuneet vähän liialti puskuriin, joten poraa jouduttiin käyttämään kun oli autuaan selvää, etteivät samaiset ruuvit enää päädy ko. puskuriin takaisin.
Kilven puhdistus ja valojen rekisterikilpitelineen paikalleen asettelu. Tämä sujui yllättävän helposti. Valot kiinni telineeseen sekä puskurin yläosaan ja vetämään piuhoja maskin välistä ja sen taakse. Sen jälkeen päästiin piuhoja kiinnittelemään akun napoihin ynnä muuhun. Avataan pitkien umpio kun pitäisi löytää kaukovalon + -johdin... ja kiitos Fernando. Sieltä löytyy kaksi mustaa piuhaa. Yleismittarilla tutkimaan. Rele kiinni ja piuhat kiinni. Jippikaijeij, valot toimii!
Vähän vertailukuvia metsän siimeksessä, eka kuva ihan vaan lähivaloilla.
Pizzan omilla kaukovaloilla, tässä näkyy kuitenkin pieni ero lähivaloihin..
Ja sitten lisäpitkillä. Melkoinen ero.
Lisäksi eilen sain laitettua lämppärin pistokkeen suojaläpän vihdoin paikoilleen, kun sekin muoviperkele jäi käteen tuossa yhtenä kauniina pakkaspäivänä.
Kiitos Eero valojen pinnotuksesta
Kiitos Polforea valojen asennuksesta, vaikka yritinkin auttaa niin kunnia sille kenelle se kuuluu!
Ja loppuun vielä kiitos AuliJ jolla nyt sattui olemaan ylimääräinen suojaläppä talviajoharjoituksessa mukana ja myit sen mulle.
You put this kid behind the wheel, there's nothing she can't do.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tässä jo päivänä muutamanakin valmistellut osia passivointiin vietäväksi.
Suuri osa on Evo-projektista, mutta mukana myös muuta. Pitää huomenissa viedä aktiiviselle passivoitsijalle.
Lisäksi tänään tuli puhallettua mustaksi maalattavia osia. Muutama osa jäi vielä huomiselle.
Suuri osa on Evo-projektista, mutta mukana myös muuta. Pitää huomenissa viedä aktiiviselle passivoitsijalle.
Lisäksi tänään tuli puhallettua mustaksi maalattavia osia. Muutama osa jäi vielä huomiselle.
- Liitteet
-
- WP_20180211_20_17_00_Pro.jpg
- (191.35 KiB) Tiedosto ladattu 4261 kertaa
-
- WP_20180211_19_55_18_Pro.jpg
- (107.25 KiB) Tiedosto ladattu 4261 kertaa
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pelen tallissa näemmä pinnoitetaan myös 10mm kiintoavain
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^^ Se on Lancian työkalusetistä, kuten myös avaimen vieressä näkyvä pyöränpultti/kuusioavain sekä pahvilla oleva räikkä.
Ovat alunperinkin keltapassivoituja.
Ovat alunperinkin keltapassivoituja.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Muistaakseni 8/10mm.berliina kirjoitti:Taitaa olla 9-8 millinen
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mulla pitäisi olla jossain pussilinen noita räikkiä uutena, ohjelma taisi näyttää sitä tunkin räikäksi johonkin malliin mutta onko tuolla muuta käyttöä työkalusarjassa?Pele kirjoitti:^^^ Se on Lancian työkalusetistä, kuten myös avaimen vieressä näkyvä pyöränpultti/kuusioavain sekä pahvilla oleva räikkä.
Ovat alunperinkin keltapassivoituja.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Eipä sillä muuta käyttöä ole kuin pyöritellä pyöränpulttiavainta/ kuusiota.
Oiskohan niin että kuusion koko on sama kuin esim. Lancian öljypropun?
Oiskohan niin että kuusion koko on sama kuin esim. Lancian öljypropun?
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Iskän autoon maalasin lokarin, priimaa pukkaa ko ite tekee
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sehän se, ikuinen vitsaus.EmmiMaria kirjoitti: priimaa pukkaa ko ite tekee
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Husqvarnan moottorisahojen kanssa painittu. Ukon 42 special lopetti käymisen lämpimänä, tein ohivuotomittauksen jonka tulos oli 60%. Sylinterissä hiukan jälkiä imuaukkojen alapuolella, männän rengas loppu ja männässä naarmuja. Laitettiin uusi rengas ja terhakkaasti tuolla nyt taas päivän sahaili ilman ongelmia.
Oma 440e pätki täyskaasulla, purkailin ja puhdistin huolella kaasuttajan ja sähköosat sekä hiekkapuhalsin tulpan. Apu löytyi vasta kaasuttaa säätämisestä. Tehtaalla laitettu H säätö oli niin rikas ettei enää sisäänajon jälkeen halunnut sillä toimia. Onneksi oli jo ennestään säädön erikoismeisseli.
Oma 440e pätki täyskaasulla, purkailin ja puhdistin huolella kaasuttajan ja sähköosat sekä hiekkapuhalsin tulpan. Apu löytyi vasta kaasuttaa säätämisestä. Tehtaalla laitettu H säätö oli niin rikas ettei enää sisäänajon jälkeen halunnut sillä toimia. Onneksi oli jo ennestään säädön erikoismeisseli.