^^^^Se minun kirjoitus oli sarkasmia. Googleta mitä on sarkasmi, kyllä se siitä selviää. Mut lukemisessa näyttää olevan pikkasen ongelmia, tiedä sitten...
^^^ Ei ole kiitos paitaa, mutta kiitollinen tosin olen sotiemme veteraaneille. Kukapa ei olisi?
Bebbu kirjoitti:^Taas hörpätät omiasi? Syytä en voi kuin arvailla?
Mä tässä odottelen edelleen että oikeasti lukisit ne kommentit joista vedit herneet nenään, mutta taitaa olla turha toivo. Kun ennakkoluulo ja todellisuus eivät kohtaa, vika on todellisuudessa nähtävästi
No, käy lukemassa kommentti josta hermoistuit, ota tuohon lainaus, ja kerro, mikä siinä oli se juttu mitä kohtaan tuo viiltävä sarkasmisi oli suunnattu?
^
Onneksi dissaan farkkuja ja käytän oikeita vaatteita. Varusteleka ja sieltä kamat, ftw. Kestää vuosia ja on jopa käytännölliset, reisitaskut ja kaikki....
Joo, ei tapella nyt siitä et mikä o paras vaate kellekin ja koska =D Jos vaikka kiukuttelisin siitä, että selkäniskahartiajumi.
Ja maton pesun hinta satasen. Onneksi sitä ei viimeksi ehditty pesettää ennen kuin toinenkin kupeitteni hedelmä päätti siihen byytata. Ei siinä jää enää kuin viiskymppiä laaki!
^Pari muuta byyttausta niin hinta vaan laskee . Tsemppiä. Meitin poitsu aikoinaan teki saman 156:n takapenkille. Etikalla sai pestyä hajuttomaksi pesuhuoneessa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Ai että tuli hienot muistot 307:n irtopenkeistä ja niistä erikseen irrotettavaksi tarkoitetuista verhoiluista . Verhoilut suihkuun ja (kesällä) aurinkoon kuivumaan ja parin tunnin päästä takaisin paikoilleen.
Avaudutaan vaikka kipeistä käsistä. Erehdyin eilen kuntosalille vuoden tauon jälkeen ja salin kulkupurkki näytti edellisen käyntikerran joulukuulle -16. 2017 oli siis muita kiireitä, jos nyt seuraava käynti olisi vähän nopeammin
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
alum kirjoitti:En haluaisi viilata pilkkua, mutta jotta historiaa ei kirjoitettaisi uusiksi, Turku ei ole vanha Hansa-kaupunki. Sen sijaan muistaakseni Rääveli on. Mitä monikulttuurisuuteen ja kansainvälisyyteen tulee, sitä oli ennen kaikkea Wiipuri.
Meillä turkulaisilla on lentokenttäkin ollut vasta vuodesta 1957 (vai oliko se -56?), joten pakkohan se on jotenkin parantaa omaa heikkoa itsetuntoa. Mitä nyt faktuaalisista virheistä.
Musta tuntuu että alkaa olemaan vähän turhan kylmä. -22 näytteli kotimittari ja Alfa väitti tuossa työmatkalla olleen -24 C. Vissiin kyllä huomiseen mennessä pitäisi alkaa jo lauhtua. Ei hirveästi huvita mennä ulos mitään touhuilemaan.
Alfakin aamulla kuulosti vähän karhealta vaikka silitysrauta yritti moottoria nelisen tuntia lämmitelläkin ja auto oli tallissa.
Eilen illasta jatkoin kodinhoitohuoneen kaappien kasailua vähän. Vähän tympeää hommaa kun ei kaappien rungoissa ole mitään porauksia noille saranoille. Syö aikaa jonniin verran mittailla saranoille paikat ja porailla upotukset jne. Seinät on tietty kipsiä, niin kaappien kiinnitykset saa rakentaa ankkureilla. Olisikin ihan liian helppoa ja nopeaa vaan ruuveilla vedellä. Illan saldona siis yksi yläkaappi neljästä on seinässä. Jotenkin tuntuu ettei tuo aina oikein etene.
Tuota juuri eilen fundeerailin. Noissa yläkaapeissa kun saranat on yläreunassa ja ovet siis aukeaa ylöspäin, niin myös saranan koron saa kaapin katosta. Saranat on kuitenkin kaapin sivuissa. Nyt on yksi sarana mittailtu paikoilleen, niin niillä sellaisilla terävillä reikiin painettavilla merkkaustapeilla olisi nyt helppo siirtää tuo kuvio vaikka vaneriin. Mulla on noita tuollaisia nastoja mitä olen jossain tapitusten teossa käyttänyt.
alum kirjoitti:En haluaisi viilata pilkkua, mutta jotta historiaa ei kirjoitettaisi uusiksi, Turku ei ole vanha Hansa-kaupunki. Sen sijaan muistaakseni Rääveli on. Mitä monikulttuurisuuteen ja kansainvälisyyteen tulee, sitä oli ennen kaikkea Wiipuri.
Meillä turkulaisilla on lentokenttäkin ollut vasta vuodesta 1957 (vai oliko se -56?), joten pakkohan se on jotenkin parantaa omaa heikkoa itsetuntoa. Mitä nyt faktuaalisista virheistä.
Kompressorista petti paineensäätimen kalvo sopivasti juuri sillä kertaa kun koneeseen oli jäänyt virta päälle. Kone louskutti tallissa vuorokauden putkeen. Ei tee oikein painetta ja alko kolisemaan... Takuu sopivasti kesällä umpeutunut. 159 lootaremonttiin Ooppelin marmorilta tilattu varaosatoimitus pikana on kestänyt nyt 1,5viikkoa.
Ei siis voi unohtua päälle, kun sammutus tapahtuu automaattisesti. Kompurassa tuo on juuri näppärä, kun se ei yleensä ilmaise päälläoloansa siinä kohtaa kun tallista lähtee.
Oletteko ikinä koettaneet kävellä lähes täysin pimeään huoneeseen, laittaa silmät kiinni jo ovella, istahtaa seinän viereen, painaa vielä kädet silmien eteen ja silti nähdä (tutun, mutta silti) huoneen valonkajastukset käsien läpi, terästettynä jännästi tanssivilla valoefekteillä samalla kun joku poraa tylsällä kiviporalla reikää aivoihin silmien takana? Ei, se ei ole selvännäkemistä eikä ufoanturien asentamista. Se on migreeniä ja aika hemmetin ärsyttävää, vaikka tirggeröijä on tiedossa ja tilanteen tunnistaa suht. aikaisin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Kuulostaa pirun järiältä kompuralta. Mutta joo, ainakaan tuo kyseinen palikka ei mainittavan hyvin voimavirrassa palvele, mutta jotain vastaavaa saattaisi löytyä niihinkin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Enpä ole koskaan kuullut voimavirtapitokkeeseen kytkettävistä lyhytajastimista.
Parempi hyökätä kompressorin ohjausvirtapiirin kimppuun. Olisiko tuon kokoluokan vehkeissä peräti kontaktori moottorille virtaa annostelemassa? Tällöin vaan mekaaninen lisaikakytkin mallia munakello kytkettynä sarjaan painekytkimen kanssa ja se on siinä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Jalamari kirjoitti:Kompressorista petti paineensäätimen kalvo sopivasti juuri sillä kertaa kun koneeseen oli jäänyt virta päälle. Kone louskutti tallissa vuorokauden putkeen. Ei tee oikein painetta ja alko kolisemaan... Takuu sopivasti kesällä umpeutunut. 159 lootaremonttiin Ooppelin marmorilta tilattu varaosatoimitus pikana on kestänyt nyt 1,5viikkoa.
Noniin, samahan kävi oman kompuran kanssa viime keväänä. Sattu juuri sillä kertaa kun koneeseen oli jääny virta päälle JA viikon työreissu päällä, montako päivää putkeen paukuttanu, sitä en tiedä talli oli kuitenniin melko lämmin ja täynnä savua...
Korjaantu öljyjen ja kannentiivisteen vaihdolla tuo oma, käviskö yhtä hyvä tuuri? tuo kolina tosin ei kuulosta hyvältä
^No siellä on ollut tilanne päällä vähän pidempään. Täytyy lyödä muttereiksi kun saa 159n pois tallista. Kalvossa oli kunnon reikä joten isoa painetta vasten kompuran ei ole tarvinnut taistella. Vajaata 2 bar näytti mittari sammuttaessa. Koneessa oli öljyt normitasossa ja sylinteri ei käsin kokeilemalla ollut mahdottoman kuuma. Viimeset pari bar tekee painetta todella hitaasti ja alkaa kolkottamaan. Saapa nähdä saako tähän Italiaanoon varaosia.
No. Onni onnettomuudessa, ettei sattunut silloin kun on pidempään pois ja palanut koko talli.
Itse miettinyt laittaa tallilla kompuran 3~ pistorasian kontaktorin taakse ja kontaktorille ohjaus tallin valoista. Jäänyt tekemättä "ajan puutteen" vuoksi
Oli hiukkasen vettä Turuntiellä aamulla.
Etäältä näki, että jokin hälytys- ym. ajoneuvo vilkut päällä etäämmällä, joten osasin jo vähän himmata vauhtia. Paitsi että olin ohituskaistalla, joka oli veden peitossa. Kuin seinään olisi ajanut. Kiipesihän se auto siitä, samalla huomasinkin, että hinausautohan se oli tien oikealla puolella pelastamassa uudenkarheaa valkoista autoa, josta oli etupuskuri tuhannen palasina. Oli ilmeisesti ajanut vähän kovempaa siihen samaan rapakkoon.
Ajelin sitten töipaikan parkkihalliin. Kuskin puolen sisälokarista puuttuu nyt palanen, mitähän vielä... mutta eipä ollut sentään vänkärin puoleinen, joka tuli uusittua viime syksynä
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Laita tilaus sisään, niin seuraavana pvänä joku viron poika soittaa, et kaikki osat tarttee vaihtaa kalliimpiin. Kivasti muuttu 250€ tilaus 400€ tilaukseksi. Eikä eka kerta, mutta nyt varmasti viimeinen.
Laita tilaus sisään, niin seuraavana pvänä joku viron poika soittaa, et kaikki osat tarttee vaihtaa kalliimpiin. Kivasti muuttu 250€ tilaus 400€ tilaukseksi. Eikä eka kerta, mutta nyt varmasti viimeinen.
matti_vuorio kirjoitti:Laitetaan tämä vielä tähän ketjuun. Vaikka Quaife antaa itsestään aika ammattimaisen kuvan, niin kulissien takana homma ei mene ihan niin. Gearkit -tilaus on ollut vetämässä maaliskuulta 2017 saakka ja jotain lupauksia on saada laatikko jouluksi.
Laatikon osia on siis työstetty alkuvuonna hyllyyn kuten sarjatuotannossa yleensäkin, eli isot erät. Osat on myös karkaistu niiltä osin kun pitää. Semmonen pikku moka vaan, että pääakseliin on tehty vääränkokoinen boori. No, Quaife löysi jostain konepajan joka voi työstää karkaistuja osia, minne ne osat meni joskus huhtikuulla korjattavaksi. Asiaa karhuttiin taas kesäkuussa, jolloin selveni, että se kaveri joka tilauksista vastasi maaliskuulla otti huhtikuussa loparit ja tuolta ajalta kukaan ei tiedä mitä on tilattu. Tilauksia on tehty, mutta niitä ei ole kirjattu mihinkään. Saatiin siis oma laatikko työjonoon kesäkuussa sellaisella saatteella, että työstökoneilla on 18 viikon jono. Korjatut osat eivät tätä nopeuta, kun valmiista laatikoista oli otettu varaosia jonnekin muualle, joten yhtään kokonaista laatikkoa ei ollu hyllyssä toimittaa. Sitten ne vielä jotain mainitsi tuotannollisista ongelmista, kuten että edellisellä viikolla oli ollu koko yön kestävä sähkökatko, mistä aiheutui lisää viivettä tuotantoon.
Uskon vasta sitten, kun osat on tuossa pihalla.
Eipä se tilaaminenkaan ollu ihan suoraviivaista. Tilattiin pelkkä gearkit ilman kasausta, kun se kasaaminen oli vain yksi optio muiden joukossa. Autolusso möi pelkän gearkitin, joten asia kunnossa? Ei. Tilauksen jälkeen Quaife veti herneet ja haukkui Autolusson, että kenellekään ei saa myydä pelkää kittiä ilman kasaamista. Alfan laatikko on aina uniikki tapaus ja toleranssit mitä sattuu, joten asiakas ei saa laatikkoa itse kasata. Se ei toimi. No, myyty mikä myyty ja sieltä tulee sitten vain ne osat ilman kasaamista. Ihan mielenkiintoista nähdä millaisia osia sieltä sitten tulee kun niitä ei uskalla asiakkaalle näyttää.
Pukki tuo kovan paketin. Englannista on löydetty viimein malmia ja laatikon osat on saatu valmiiksi. Eihän siinä menny kuin 9 kuukautta. Vielä vaan pitää säätää vaijerin pituuden kanssa. Pyysivät mittaamaan että saa kepin oikeaan paikkaan ohjaamossa. Tähän ei ole kuulema mitään vakio mittaa millä sarja toimitetaan asiakkaalle, eikä myyjä muistanut yhtään millä mitalla näitä on toimitettu. Noh, mitattiin ja ilmoitettiin mitta, mutta epäilivät että on liian lyhyt. Sitten yllättäen löytyi valmiita vaijereita 125cm ja 132cm mitoilla.
Pukki ei tuonu kovaa pakettia. Asiaa karhuttiin taas ja ilmeni joku kommunikointikatkos Autolusson ja Quaifen välillä. Quaifen viestin perusteella 132cm vaijeri lähti tilaukseen saatesanoilla "maybe couple of weeks". Enää tätä ei kuitenkaan odotella, vaan 28.2.2018 tulee vuosi täyteen tilauksesta ja siinä vaiheessa alkaa rahojen karhuaminen takaisin oli se toimitus vaikka miten toimitusvalmiina. Surkeaa touhua.
Tapahtui jo jonkun aikaa sitten, mutta mutta... Viagrafiatista varastettiin takakilpi. Kyllä. Joku pölli yön aikana takana olevan rekisterikilven. Eipä siinä, niitä saa aina uusia, mutta koska se oli irroitettu väkivalloin, kaikki takakontin ruuvikiinikkeet ovat nyt rikki. Eli uutta kilpeä ei saa siihen mitenkään fiksusti kiinni. Kilpi löytyi parin kilometrin päästä jonkun tuntemattoman toimesta. Tottakai se oli heitetty jonnekin, jossa aurauskalusto sitä vähän kurmotti.
Mutta hei ihan oikeasti. Miksi helvetissä joku varastaa kilven? Onneksi muut kuin ruuvien kiinnikekohdat ei tuossa vaurioituneet, mutta kylläpä ottaa silti aivoon. Saatana.
Ei sattunut silmään "Kokemuksia varaosaverkkokaupoista" topiccia, mutta mielentilan puitteissa tämäkin ketju käy mainiosti
Asiointikokemus muuan Autodoc-variantin kanssa. Tilasin JTS:ääni ilmeisesti TS:n termarin kun nappasin vain sokeasti mitä haku rekkarilla tarjosi ensimmäisenä.
Lähestyin asiakaspalvelua viestillä, jossa kerroin tulleen termostaatin olevan väärä autooni, kylläkin juuri se minkä tilasin mutta tämän tuotehaku rek.nro:lla listasi omaani sopivaksi -> siksi väärän osan tilaus tapahtui.
Vastaus:
---- ---- ----
Hyvä asiakas!
Olemme teidän yhteydessä koskien tilausta nro XXX .
Palauta tavarat alkuperäisessä pakkauksessa, jossa on kaikki valmistajan tarrat ja etiketit, kuten sinäkin olet saanut ne meiltä, ja kääri se varovasti vahingoittumisen estämiseksi. Me palautamme rahat samalle tillille, jolla maksoit tilauksesi, kun paketti saapuu varastoomme. Tavaroiden palauttamisesta on sinun suoritettava kuluja.
Huomaa, että emme tee hyvityksiä asennetuista tavaroista tai tavaroista, jotka ovat vahingoittuneet väärän käytön takia tai tavaroiden, jotka on palautettu 14 päivän kuluttua toimituspäivästä.
---- ---- ----
Vastasin tähän: vaihto on ok, mutta minusta olisi kohtuullista että kustantaisitte palautuskulut. Tilasin väärän tuotteen sen vuoksi, että sivunne ehdotti sitä autooni rekisteritunnuksen perusteella.
---- ---- ----
Vastaus:
Hyva asiakas !
Kiitos vastauksesta.
Varaosat eroavat eri autossa ja eri valmistajilla. Varaosa, joka sopii sinun auton malliin ei voi sopia samaan malliin auton mallin arkkitehtuurin vuoksi.
Emme myy osia, jotka eivät toimi. Varaosat ja autot eivät ole samoja, vaikka jos ne näyttäisivät niin.
Eri valmistajat voivat valmistaa samaa osaa. Yhdelle automallille voit laittaa erilaisia varaosia, esimerkiksi samassa autossa voit asettaa 15, 16 ja 17 tuuman pyöriä. Koska varaosia voi olla erilaisia, mutta auto on edelleen sama.
Autolle, jossa on automaattivaihteisto, sopivat muut varaosat, jotka eivät sovi autolle, jossa on käsivaihteisto. Järjestelmä ei ota tätä huomioon.
Parhain tapa varmistaa osan sopivuus on tarkistaa se alkuperäisnumerolla tai auton valmistenumerolla.
Rekisterinumerolla löytyy varosaa auton malliin.
Teillä oli mahdollisuus tehdä "turvallisen tilauksen"/"safe order" (4,95 euroa) - se tarkoittaa sitä, että teillä on 100 päivän palautusoikeus, jos varaosa on käyttämätön eli asentamaton.
Ole hyvä ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme seuraavana kerrana, etsimme mielellämme juuri autoosi sopivaa varaosaa (palvelu on ilmainen).
Kiitos ymmärtämisestä. Hyvää päivänjatkoa!
---- ---- ---- ----
Tarinan opetus: tarkistetaan ne OEM-numerot ennen tilaamista ja saksalainen ei jousta (ainakaan tuon copypaste Google Translate - Suomi vastauksen perusteella).
_rico kirjoitti:Enemmän toi revitään irti ja heitetään menemään kuulostaa joltain koltiaisten neronleimaukselta.
Tätä epäilen itsekin. Rikosilmoitus tehtiin varmuudeksi, mutta ei ainakaan ollut ko. rekkarilla mitään tehty. No kaipa tuon jotenkin kiinnittää takaisin..
Vaikka niillä kilvillä jotain rikollista olisi tehtykin, niin taitaa olla epätodennäköistä että rosvot ruuvaisivat ne samanlaiseen autoon kuin mistä ne on pöllitty, eli kilpien oikea omistaja ei ihan helposti joudu sen takia itse ongelmiin. Rikosilmoitus toki hyvä tehdä aina.
^
Tässä naapurikunnassa kuulemma käynyt niin, että vakuutusyhtiö ja poliisi syyttänyt uhria siitä, ettei tehnyt nopeasti rikosilmoitusta... Eli meni välinpitämättömyys-lausekkeella "sun vika"-syyttelyksi.
Oli kilvet viety ja pöllitty ainakin bensaa jostakin, mutta ei tosiaan vaivautunut tekemään rikosilmoitusta heti kun huomasi, vaan vasta joskus.
Kai se loppujen lopuksi hyvin päin kääntyi, mutta syytteleminen on nykyään suurta intoa viranomaisillekin...
Miten joutuukin aina lämpötolpan jakamaan naapurin kanssa joilla ei ymmärrys riitä, että ne pitäisi pitää lukossa. Jo kolmas kerta kun tälläinen osuu kohdalle.
Täälläpäin joku huoltoyhtiö on keksinyt tempun; ne takavarikoivat kaikki piuhat, jos tolppa ei ole lukossa TAI piuha roikkuu siinä ilman autoa. Palauttavat sitten panttia vastaan takasin... Turvallisuussyistä.
Aquatica kirjoitti:Täälläpäin joku huoltoyhtiö on keksinyt tempun; ne takavarikoivat kaikki piuhat, jos tolppa ei ole lukossa TAI piuha roikkuu siinä ilman autoa. Palauttavat sitten panttia vastaan takasin... Turvallisuussyistä.