LE categoriasta city-ympäristön taktisiin tilanteisiin
Toimivan näköinen kenkä, saako noita Suomen kivijalkakaupoista? Varuste.net näkyy jotain myyvän muttei ainakaan tuota mallia.
Ei löytynyt Härmästä eikä vanhalta mantereelta tuota. Malli taisi olla Scorch side-zip 6”, hot. Suomeksi siis toppaukseton, lyhyt vartinen vetoketjuin. Kyllästyin siis kääntelemään hakutuloksia ja suuntasin selaimen valmistajan sivuille.
Haix tarjoaa hyvin lähellä olevaa mallia, mutta ei ole minun kenkäni, koska Germania
JiiPee kirjoitti:^^ Sietääkö kysyä mitä Blaadi kustansi ?
Pelkkä runkohan ei nykyisellään ole kallis, n. 150, nuo muut osat kun oli jo ennestään; optiikka, etsin ja filmiperä. Ne varmaan nykypäivänä jollain 500 - 600 € saa käytettynä. Halpaa huvia, kun vertaa 80-lukuun.
Kirppikseltä löytyi vielä Wildin "The Hasselblad manual" lisäksi. Ihan mukavaa vaihtelua bittikuvaukseen.
-cr
^Muistelen, kun olin 80-luvun alkupuolella kesätöissä eräässä valokuvausliikkeessä, niin siellä ei ollut myynnissä Hasseleita. Ei niitä kukaan sieltä olisi ostanut. Vaikka olisin säästänyt koko kesäajan palkan, en olisi sellaista ikinä saanut. Siispä ensimmäinen järkkärini oli Olympus OM-10, jonka hinta noihin verrattuna oli ihan pähkinöitä. Toki eihän niitä voi toisiinsa edes verrata. Vähän sama kuin vertaisi Ladaa ja Mersun S-mallia. Blaadit näyttävät olevan hyvissä hinnoissa vielä tuollaisenaankin. Onnittelut !
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Keltsi kirjoitti:Tuollainen tuli poimittua talteen, vm. -04 3.0 + automaatti, mustat nahat ja sähköjakkarat yms. Onhan se leppoisa peli ajella
Hieno valinta! Vähän Thesiksen tyyppinen mutta hiukan urheilullisempi valinta. Thesis on löllyvä, yli-mukava tankkeri, mutta 166 on hiukan "Trimmatumpi ja kireämpi" versio....Kulkukin hiukan pirteämpää..
1) Vaellusbuutsit, Salomon, Vantaan XXL:stä
2) Lusikkahaarukka, muovia, halpa, varustelekasta
3) Old Engine Oil, 1 plo, Alko
Edit:
4) Goodyear EfficientGrip Performance, kesärengas, 4kpl, vanteille asennettuna, tyttären Stiloon. Tällä menettelyllä voisi kuvitella auton arvon nousseen 40%
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
JiiPee kirjoitti:1) Vaellusbuutsit, Salomon, Vantaan XXL:stä
2) Lusikkahaarukka, muovia, halpa, varustelekasta
3) Old Engine Oil, 1 plo, Alko
Edit:
4) Goodyear EfficientGrip Performance, kesärengas, 4kpl, vanteille asennettuna, tyttären Stiloon. Tällä menettelyllä voisi kuvitella auton arvon nousseen 40%
Audi RS5. Jo kolmas samanlainen auto, mutta tällä kertaa eri värinen ja " lepakko " etupenkeillä.
Vaimon on mukava ajelle töihin 450:n hevosvoiman ja nelivedon turvin.
HANU kirjoitti:Audi RS5. Jo kolmas samanlainen auto, mutta tällä kertaa eri värinen ja " lepakko " etupenkeillä.
Vaimon on mukava ajelle töihin 450:n hevosvoiman ja nelivedon turvin.
Onko se kasi-koneella vai niitä uudempia kutos-koneella? Joka tapauksessa hieno laite.
Oma hankinta on hiukan vaatimattomampi: laturi Alfaan. Traamaqueen otti itseensä, kun joutui runsaat puoli vuotta olemaan yksin tallissa. Starttasi kyllä hyvän akun turvin, mutta sytytti sitten latauksen merkkivalon kesken ajon. Mittaamalla selvisi, ettei laturi enää pelittänyt.
Onko se kasi-koneella vai niitä uudempia kutos-koneella? Joka tapauksessa hieno laite.
Oma hankinta on hiukan vaatimattomampi: laturi Alfaan. Traamaqueen otti itseensä, kun joutui runsaat puoli vuotta olemaan yksin tallissa. Starttasi kyllä hyvän akun turvin, mutta sytytti sitten latauksen merkkivalon kesken ajon. Mittaamalla selvisi, ettei laturi enää pelittänyt.
Hanun postauksissa haisee kyllä pieni asiallinen leuhkiminen.. milloin vaimolle ärrässää tai kuvaa arvo kellosta Bentleyn ratti koristeena Vieläkö B löytyy?
Mun mielestä se on äärettömän hienoa, et jos on varaa niin sitä käyttää kaikkeen hienoon. Miksi ihmeessä pitäis tyytyä 50-luvun paskaiseen rintamamiestaloon ja Toyotaan, jos voi oikeasti elämässä nauttia? Hanulle vaan iso peukku, et vetää korkealla lujaa, niin sen pitää ollakin!
^ Se on just näin. Itsekkin tekisin niin, mutta aloitetaan nyt ensimmäisestä omistusasunnosta ilman toyotaa.. eikä ole rintamamiestalo. Avaimet saan huomenna, joten sopii siis tähän ketjuun!
Päivällä kuriiri kiikutti ovelle Odroid C1+:n, jonka jälkeen suunta kaupunkiin ja rahaa palamaan - tähän mennessä kyytiin poimittu juotinasema ja pikkuhilpettä, sekä ostettu ja maksettu tiskinhinkkain, joka tosin pääsee kotiin vasta lauantaina.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
^ Jaahas, mitä sulla on rakenteilla nyt? Kuulostaa mielenkiintoiselta
Omat hankinnat tänään:
1. Uudet Liittimet etutolppien kiihtyvyyssensoreille. MiTo:ssa on oikeasti niin paskat johdot edessä, että ne on uusittava kokonaan liittimiä myöten. Niitä saa nyt olla paikkailemassa kokojan. Tänäänkin tein jälleen "pikafiksin". Kerran kun tekisi kunnolla ja kunnon osilla, niin se olisi sitten siinä.
2. Erilaisia johtoja Partco:sta
3. Polttoainehana, alipainetoiminen, pojan mopoon
4. London Porter
5. Pistole-Kors
6. Old Engine Oil
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Fiat Stilo farkku vm. 2005 Mittarissa vasta 150 000km ja kaikki huollot tehty ajallaan. Käytön jälkiä kuten kuuluukin olla, mutta mukavasti kulkeva yksilö
JiiPee kirjoitti:^ Jaahas, mitä sulla on rakenteilla nyt? Kuulostaa mielenkiintoiselta
Odroidista kokeillaan vähän reititys-/palomuurauskykyjä ja katsotaan josko sillä tekisi jotain ko. saralla. Juotinasema tähän työpisteelle ihan vaan, kun ei mulla sellaista vielä ollut (mikä voi vähän yllättää). Tiskikone siksi, että vanha alkaa vanhuuttaan prakaamaan ja TV-sävel pisti ihan hyvän tarjouksen pöytään uudesta.
Eli ei sinänsä mitään ihmeellistä, normaalia elämää
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
JiiPee kirjoitti:Omat hankinnat tänään:
1. Uudet Liittimet etutolppien kiihtyvyyssensoreille. MiTo:ssa on oikeasti niin paskat johdot edessä, että ne on uusittava kokonaan liittimiä myöten. Niitä saa nyt olla paikkailemassa kokojan. Tänäänkin tein jälleen "pikafiksin". Kerran kun tekisi kunnolla ja kunnon osilla, niin se olisi sitten siinä.
Oliko MiTo:n alkuperäiset johdot jotain perus piuhaa? En nyt muista millä nimellä esim. moton hakkuupäässä käytettävä johto on, mutta se on jotain erittäin hienosäikeistä, kestää pakkasta, öljyä ja jatkuvaa taivuttelua. Kenties jos täällä foorumilla on teollisuusrobottien sähköjen parissa askartelevia, niin he voivat avata tarkemmin asiaa. Tavallinen johto ei varmaankaan kestä tuolla pyöränkotelossa pitkään.
Uusi kahvinkeitin (Siemensin testivoittaja, todettu hyväksi) jo koekäytetty.
Nyt tänään tuli ostettua kahvimylly, käsikäyttönen - voi ostaa papuja!
Ja huomenna pitäisi tulla tiskikoneen asentaja (samalla tuo sen koneen). Tietää ainakin, miksi mennä töihin...
Giuliettaan pitäs vielä huoltosatsi (tulpat ja ilmanputsari) tilailla.
^Ei varmaan yllätä, että tuo tavara tunnetaan nimellä robottikaapeli. Sitä saa metritavarana alan liikkeistä. Helsingissä kysyisin YE:stä tai Partcosta.
Tavallisen autojohdonkin pitäisi kestää, kun suojaa sen kurkkuputkella.
^Sehän se nimi on. PUR -tyyppinen kestää pakkasta ja PVC -tyyppinen ei. Tavallinen autojohto ei ilmeisesti kestä pidemmän päälle vaikka sen suojaisi, mutta tuolla robottikaapelilla remontti tarvii tehdä vain kerran.
quppe kirjoitti:^ ... aloitetaan nyt ensimmäisestä omistusasunnosta ...
Onnittelut investoinnista (ja sijoituksesta)
Kiitoksia. Naurettava tarjous mikä ei pitänyt mennä läpi hyväksyttiinkin, joten tässä sitä nyt ollaan tulevana kehyskuntalaisena.. Joten sijoitukseksikin voisi sanoa?
JiiPee: Montako karvaa ja minkä pituisia pitäisi löytyä? Voin katsella jäännöspätkiä, jahka palaan töihin viikon päästä. Nyt 156 toi Luostolle viikoksi hiihtelemään.
^ Moikka, Uskoisin, että seuraava laskelma pitää leikkuuvaroineen kutinsa aika hyvin. Molemmat puolet huomioitu eli kyseessä määrät yhteensä
0.75 = n. 4m (toiveena 2 eri väriä)
0.50 = n. 6m (toiveena 3 eri väriä)
Toisaalta ei sillä värillä niin väliä. Kun itse tekee niin tietää mihin ne langat kytkee.
Kestävästä tavarasta maksan ilomielin, jos sitä kerran on mahdollista saada (Tätä EI saa käsittää väärin ). Voidaan jatkaa tarvittessa vaikka privana, jos jonkinlaista kaapelia romulaarista löytyy .
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Tuli sitten tollanen enduro hommattua.
Mitään kokemusta lajista ei ole, mutta enduro- ja parkkivideoita on tullut viime aikoina pällisteltyä siihen malliin, että pakko päästä kokeilemaan iha itte
Mullakin on tollanen kaksi vuotta vanha Capra. Hauska peli. Nyt tässä talvella oon huoltanu sitä. Oma homma huoltaa esim toi hissitolppa. Huolto-ohje on lähemmäks 200 sivua...
Flunssa. Sitä ennen sarja sisämikrometrejä välille 5-75mm, ja etujouset ja yläpäiden rojut Lybraan, kun katsastusmies bongasi sieltä katkenneen jousen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
jaskas kirjoitti:Mullakin on tollanen kaksi vuotta vanha Capra. Hauska peli. Nyt tässä talvella oon huoltanu sitä. Oma homma huoltaa esim toi hissitolppa. Huolto-ohje on lähemmäks 200 sivua...
Suosittelen tulemaan mukaan endurokisoihin.
Ajatuksena oli tosiaan osallistua johonkin enskakisaan tulevana suvena harrastelijaluokassa.
Täytyypi selvitellä, että missä noita ajetaan.
Juu, kyl ulkotapahtumissa jotain tekee (esim. Bellassa, CdE:ssä ja vastaavissa - ratapäivillä taas tuppaa olemaan lyhyt, muttei ihan turha), mutta sisätapahtumissa (mm. CMS:ssä) osoittautuu todennäköisesti turhaksi painolastiksi, kun ei vaan pääse pakittamaan tarpeeksi ennenkö on viereinen osasto vastassa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Tuota olen himoinnut jo pitkään. Nyt sain myytyä ajatuksen itselleni sillä, että kämppä menee myyntiin, niin otanpa myyntikuvat itse. Tuon hinnalla tosin kuvauttaisi kämpän ammattilaisella toistakymmentä kertaa
Edit: on muuten yllättävän iso lasi. Ikinä en moista ollut nähnyt livenä ja odotin paljon pienempää, mutta tuo on ainakin yhtä iso kuin saman sarjan 12 - 40 mm joka myös löytyy.
Edit2: Piti oikein varmistaa, ja tuo on isompi kuin 12 - 40.
Aiemmin hankituksi raportoitu yksirivinen STI kaliberissa .40 S&W on vihdoin näpeissä.
Ehdin juuri ja juuri ottaa savut. Kyllä tuosta taas Via Doloroosa aukeaa kun tuon piipistä vetää kotelosta sen markkinoiden parhaan ysimillisen sijaan..
Mutta on se hieno ja Texasin kartta luistissa on Texasin kartta luistissa <peukkujutska>