Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Ettei olisi tuon THP:n jakoketjuhimmelin mallina ollut 12v Busson kiristin? Siinä on jousi joka vetää hihnan kireälle ja öljynpainetoiminen kikkare joka löysää sitä koneen käydessä. Tämäkin vuotaa öljyt ulos koneen seistessä, luonnollisesti moottorin ulkopuolelle lähimaastoon.
Noilla sähköautoilla muuten tuntuu olevan yllättävä yhteys Alfa Romeoon. Kummissakin on keskivertokuljettimeen verrattuna selvästi hyviä ja selvästi huonoja puolia, ja mies kadulta osaa kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa ettei kummillakaan tee mitään täällä Pohjolan oloissa. Tämä ei luonnollisestikaan edellytä että puheena olevassa kamppeessa olisi koskaan tullut istuttua.
Noilla sähköautoilla muuten tuntuu olevan yllättävä yhteys Alfa Romeoon. Kummissakin on keskivertokuljettimeen verrattuna selvästi hyviä ja selvästi huonoja puolia, ja mies kadulta osaa kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa ettei kummillakaan tee mitään täällä Pohjolan oloissa. Tämä ei luonnollisestikaan edellytä että puheena olevassa kamppeessa olisi koskaan tullut istuttua.
- Epäkelpokeräilijä -
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
No pökötissä onneksi öljyt pysyy koneen sisäpuolella
Öljyt tosin katoaa huohottimen kautta polttoon vaihtelevalla tahdilla.
Nyt on jakopään lelut uusittu ja imukanavat nuohottu. Boschin laadukas 25k ajettu sytytystulppa oli myös puhaltanut posliinin välistä ulos ja noennut sytystulpan poteron eli sarja tulppiakin meni vaihtoon. No nyt ainakin pösöön tuli tehot takaisin ja rallatukset vaimeni.
PRKL alkaa tulee ihan vastaavia fiiliksiä kuin audin omistamisen aikoihin.

Öljyt tosin katoaa huohottimen kautta polttoon vaihtelevalla tahdilla.
Nyt on jakopään lelut uusittu ja imukanavat nuohottu. Boschin laadukas 25k ajettu sytytystulppa oli myös puhaltanut posliinin välistä ulos ja noennut sytystulpan poteron eli sarja tulppiakin meni vaihtoon. No nyt ainakin pösöön tuli tehot takaisin ja rallatukset vaimeni.
PRKL alkaa tulee ihan vastaavia fiiliksiä kuin audin omistamisen aikoihin.
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Selvisi auton etukeulan jäykkyys, kun käytin eri asemalla. On kuulemma iskarit ruosteessa, täysin vaihtokunnossa. On siinä edelleen nuo muut viat, joten taitaa olla aika katsoa uutta kulkuvälinettä. Alfan kun sais taas hankittuaMuuttohaukka kirjoitti:Mazda pomppas katsastuksesta ihan kunnolla, oli päästöt, iskari/jousitus, koiranluu ja just paikatun ruostealueen viereinen pelti.
Yksi asia ihmetyttää eniten eli miten etujousitus voi olla jäykkä? Katsastushenkilö ei osannut sanoa onko jousitus vai iskaritIskarit vaihdettu noin 20000km sitten eli noin 1,5 vuotta sitten. Voiko katsurin laitteessa olla vikaa, kun viime vuonna oli priimatulos (eri paikka ja laite) vai onkohan auton jousissa tai iskareissa tosiaan vikaa? Miten tuon saa helpoiten itse selvitettyä?

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
@Vainio
Me ihmeteltiin myös tota THP:n pelleratkaisua. Koreassa toteutettu räikkätyylisesri - öljynpaine kiristää ja tietyn liikkeen jälkeen naksahtaa "lukkoon" odottamaan seuraavaa hammasta kiristyksessä.
Ongelmia tulee joskus, jos öljyjä vaihdetaan liian laiskasti ja ei anneta kenkää koskaan koneelle - eli öljynpaine ei välttämättä saa kiristintä naksahtamaan seuraavaan pykälään... Ja sit alkaa rallattaa. Ja samalla kiristin toki jämähtää :p
En tiedä, onko Kiassa ollut ruuvia, räikkää, hammasta vai mitä, mutta ainakin suhteellisen hyvin toimiva rakenne.
Me ihmeteltiin myös tota THP:n pelleratkaisua. Koreassa toteutettu räikkätyylisesri - öljynpaine kiristää ja tietyn liikkeen jälkeen naksahtaa "lukkoon" odottamaan seuraavaa hammasta kiristyksessä.
Ongelmia tulee joskus, jos öljyjä vaihdetaan liian laiskasti ja ei anneta kenkää koskaan koneelle - eli öljynpaine ei välttämättä saa kiristintä naksahtamaan seuraavaan pykälään... Ja sit alkaa rallattaa. Ja samalla kiristin toki jämähtää :p
En tiedä, onko Kiassa ollut ruuvia, räikkää, hammasta vai mitä, mutta ainakin suhteellisen hyvin toimiva rakenne.
Muiden merkkien murheita.
Haluaisin muistuttaa tässä vaiheessa hennosti, että tuo THP-moottorihan on sitten BMW:n lahja ranskalaiselle autoteollisuudelle, PSA on vain käyttäjä. Bemarin track record nelipyttyisten moottorien kanssa ei ole kovinkaan mairitteleva. 

- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Muiden merkkien murheita.
^ M10 oli kyllä melko hyvä esitys. Tuoreemmat ei niinkään.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Harva kone taitaa kovin kummoisesti vaatia kierroksia tuottaakseen täyden öljynpaineen.Aquatica kirjoitti:ei anneta kenkää koskaan koneelle - eli öljynpaine ei välttämättä saa kiristintä naksahtamaan seuraavaan pykälään... Ja sit alkaa rallattaa. Ja samalla kiristin toki jämähtää :p
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo, ja sen johdannainen S14. Siihen ne taitavatkin sitten melkeinpä jäädä.Eero kirjoitti:^ M10 oli kyllä melko hyvä esitys. Tuoreemmat ei niinkään.

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Juu, ei.Tuomas K kirjoitti:Harva kone taitaa kovin kummoisesti vaatia kierroksia tuottaakseen täyden öljynpaineen.Aquatica kirjoitti:ei anneta kenkää koskaan koneelle - eli öljynpaine ei välttämättä saa kiristintä naksahtamaan seuraavaan pykälään... Ja sit alkaa rallattaa. Ja samalla kiristin toki jämähtää :p
Mutta tosiaan yli 4000rpm nuo tuppas pääsemään seuraavalle hampaalle, ei ennen. Toki siinä voi olla yhteisvaikutus öljynpaineesta ja ketjun liikkeestä tms?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Aika vähän Suomessa kirjoiteltu Ford RS ongelmista. Siis 2,3 turbosta.
Maailmalla tuntuu olevan joka omistajalla oma itkutopikki kuinka tehdas ei saa ongelmia ratkottua. Kansipahvit ei kestä, koska märät putket ilman sivutukea värisee ja syö tiivisteen. Lohkot halkeaa 2:sen ja 3:sen välistä moottorin takaa, koska ei tajuttu tehdä alumiinilohkoon mitään sivuvahviketta tuohon kohtaan. Vielä ei ole näyttöä korjaako uusi kannentiiviste suunnitteluvirheen, kun tehtaan vaihtokampanja ei tahdo lähteä käyntiin puuttuvien osien takia, sinne pitää jotain putkiakin uusia samalla. Ja uudessa pahvissa on ongelmakohdassa vaan isommalla alueella paksumpaa vesitiivistettä, perusongelmaa eli sylinteriputkien tuentaa se ei korjaa, eikä lohkon halkeamista.
Vaikuttaa netin perusteella olevan täysi susi. Auto on ilmeisesti muuten onnistunut.
Maailmalla tuntuu olevan joka omistajalla oma itkutopikki kuinka tehdas ei saa ongelmia ratkottua. Kansipahvit ei kestä, koska märät putket ilman sivutukea värisee ja syö tiivisteen. Lohkot halkeaa 2:sen ja 3:sen välistä moottorin takaa, koska ei tajuttu tehdä alumiinilohkoon mitään sivuvahviketta tuohon kohtaan. Vielä ei ole näyttöä korjaako uusi kannentiiviste suunnitteluvirheen, kun tehtaan vaihtokampanja ei tahdo lähteä käyntiin puuttuvien osien takia, sinne pitää jotain putkiakin uusia samalla. Ja uudessa pahvissa on ongelmakohdassa vaan isommalla alueella paksumpaa vesitiivistettä, perusongelmaa eli sylinteriputkien tuentaa se ei korjaa, eikä lohkon halkeamista.
Vaikuttaa netin perusteella olevan täysi susi. Auto on ilmeisesti muuten onnistunut.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^Jossain oli juttu, että noissa on ollut vikoja koska kokoonpanossa on käytetty väärää kansipahvia, mutta juttu taitaakin olla astetta monimutkaisempi 

- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei taida olla Pinto-kone, vaikka onkin tutulta kuulostava tilavuus?sämpy kirjoitti:Aika vähän Suomessa kirjoiteltu Ford RS ongelmista. Siis 2,3 turbosta.

Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Lisää ongelmia Fordilla!
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/arti ... in/6820318
Ratti saattaa irrota Ford Fusionissa (Mondeo) ja Lincoln Mkz:sta joka perustuu mondeoon. Tosin tämä on havaittu vain jenkeissä.
"Neljä kirjainta kehityksen kärjessä. Ford"
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/arti ... in/6820318
Ratti saattaa irrota Ford Fusionissa (Mondeo) ja Lincoln Mkz:sta joka perustuu mondeoon. Tosin tämä on havaittu vain jenkeissä.
"Neljä kirjainta kehityksen kärjessä. Ford"

- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Taivaspaikan voi saada muillakin autoilla, mutta Fordilla se käy nopeammin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuo ecoboosti on alumiinilohko, jossa on vesitila sylinteriputkien ympärillä. Teräksiset sylinteriputket on prässätty/valettu (?) valussa olevaan ohueen alumiiniputkeen, jonka ulkopuolella siis avoin vesitila.
Normaalisti tuollaiset ohuet alumiiniputket tuetaan kansitasossa useilla kiinnikkeillä lohkoon, etteivät liiku sivusuunnassa. Fordin ratkaisussa niitä tukia on 0kpl, eli putket on kiinni vain pohjasta. Toimii ilmeisesti pienemmissä moottoriversioissa, mutta ei tehomyllyssä, jossa hiertää kansipahvin rikki.
En tiedä kuinka yleistä lohkon halkeaminen on, lienee yleisintä piristetyissä moottoreissa joissa reilummin ahtopainetta. 2,3 on hyvin erilainen kuin kuvan pikkulohko, siinä puuttuu tuo vaakaripa kakkossylinterin alaosasta. Etupuolella jäykisteitä on runsaasti. Hiukan on loppunut ajatus kesken suunnittelupöydällä.

Normaalisti tuollaiset ohuet alumiiniputket tuetaan kansitasossa useilla kiinnikkeillä lohkoon, etteivät liiku sivusuunnassa. Fordin ratkaisussa niitä tukia on 0kpl, eli putket on kiinni vain pohjasta. Toimii ilmeisesti pienemmissä moottoriversioissa, mutta ei tehomyllyssä, jossa hiertää kansipahvin rikki.
En tiedä kuinka yleistä lohkon halkeaminen on, lienee yleisintä piristetyissä moottoreissa joissa reilummin ahtopainetta. 2,3 on hyvin erilainen kuin kuvan pikkulohko, siinä puuttuu tuo vaakaripa kakkossylinterin alaosasta. Etupuolella jäykisteitä on runsaasti. Hiukan on loppunut ajatus kesken suunnittelupöydällä.

Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Muiden merkkien murheita.
Eihän se noin yksinkertaista ole. Suunnitteluun sisältyy valtava määrä tietokonesimulointia, dyno ajoa sekä pilotointia.sämpy kirjoitti:Hiukan on loppunut ajatus kesken suunnittelupöydällä.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Vaikka sämpy hieman oikaisikin "suunnittelupöydän" tarkkuudessa, niin eiköhän idea selvinnyt
. Sitä suuremmalla syyllä voortilla on oikaistu aika pahasti, kun tuollaista ongelmaa ei ole testeissä havaittu tai se on sivuutettu.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Löytyhän siitä kuva. Eli ei alhaalta jossa sivujäykkäri, vaan ylempää siitä, mihin kannenpultit loppuu. Siinä on seinämäpaksuus 3mm luokkaa. Joku viripaja oli ihan sahannut yhden lohkon parista kohtaa poikki nähdäkseen miksi nämä halkeaa.


Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien murheita.
Guuglettamatta paras.. mutta onko näissä litran 3-syl ecoboosteissa jotain vikaa myös, kun niiden ei ennakoida puheissa kauaa kestävän (edes 200tkm)..?
Re: Muiden merkkien murheita.
Hyvin läheistä sukua näyttää Fordsonin lohko olevan Volvon tinalohkolle, vapaasti seisovat putket niissäkin.
Operating at the speed of dark
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Huhupuheissa oletus heikosta kestosta tuntuu perustuvan pieneen iskutilavuuteen ja korkeaan viritysasteeseen.Kivijärvi kirjoitti:Guuglettamatta paras.. mutta onko näissä litran 3-syl ecoboosteissa jotain vikaa myös, kun niiden ei ennakoida puheissa kauaa kestävän (edes 200tkm)..?
Re: Muiden merkkien murheita.
Eikös jossain Toyotan isommassa dieselissä ollut samaa kansipahvin pureskelua, taisi olla 2,2-litrainen
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien murheita.
Se ei Kiinan poika ymmärtänyt, että Märssyn navigointi ja autonomiset järjestelmät suuntaavat automaattisesti kohti Puolaa:
http://mp.weixin.qq.com/s/RFkFpGRbD3864XLznUIIEg
Veikkaan, että tuo ohitetaan syöttämällä 'Angela' Kuolontähden osoitekirjaan
-Tazio
http://mp.weixin.qq.com/s/RFkFpGRbD3864XLznUIIEg
Veikkaan, että tuo ohitetaan syöttämällä 'Angela' Kuolontähden osoitekirjaan
-Tazio
Re: Muiden merkkien murheita.
^Jos kyseessä olisi ollut italialainen auto vakkarin jumittaessa navi neuvoisi automaattisesti lähimpään essonbaariin...? 

- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei tuo Fordillakaan ihan uutta ole, jatkavat vain Cossu Sierrojen ja Escojen perinnettä
Niissähän sylinterit pullistui suuremmilla ahtopaineilla... Sarlinin Kallen koneita vaan tullut joskus katseltua ja niissä on aikamoisia muutoksia tehty että on saatu koneet kestämään 


"No smoke => no power => no hope"
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei mitään mihin lohkon betonointi ei auttaisi.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Näin Kanta-Hämeessä (on siellä betoniakin):


-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Sehän on suorastaan koristeellinen. 

Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Muiden merkkien murheita.
Ovat toimineet erittäin hyvin. Yksi tyyppivika karkeasti ennen 3/2015 valmistetuissa on yhden jakopään kotelon vesikanavan tiivisteen pettäminen. Työläs operaatio vaihtaa, vaatii erikoistyökaluja ja vaikka tiiviste maksaa muutaman euron, niin jakopään koppa on miljoonalla venyvällä pultilla kiinni mitkä pitää uusia.Kivijärvi kirjoitti:Guuglettamatta paras.. mutta onko näissä litran 3-syl ecoboosteissa jotain vikaa myös, kun niiden ei ennakoida puheissa kauaa kestävän (edes 200tkm)..?
Tosiaan jakohihnan vaihtoväli 240tkm ja hemmetin työläs=kallis operaatio. Eli yli 200tkm ajetuissa arvo varmasti romahtaa, tämähän ei muualla maailmassa niin kiinnosta, kun halvat pikkuautot menee paaliin noilla kilometreillä kuitenkin.
Uskaltaisi ehkä tuota ennenkin valmistetun 1.0 foxin ostaa, kunhan kattoo ettei jäähynestettä ole valunut laturia ja ilmastoinnin kompuraa pitkin.
Onhan noilla focus RS versioillakin ihan hyviä kilometrejä ajettu, ilmeisesti vaatii sen ettei ole käyttänyt autoa sille tarkotetulla tavalla.

- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
"Näille automerkeille peltipoliisi välähtää useimmin" ei näy Alfaa listoilla
FCA:sta Dodge ja Jeep napsivat sakkoja!
https://yle.fi/uutiset/3-10120288?origin=rss

https://yle.fi/uutiset/3-10120288?origin=rss
Re: Muiden merkkien murheita.
^Hämmästyttää nuo jenkkien sijoitukset. Onko esim. autoja joiden mittari ei mainitse km/h vaan mi/h kenties?
AR on niin harvinainen jo täällä että sen edes listaaminen tilastoista alkaa olla tuurista kiinni.
AR on niin harvinainen jo täällä että sen edes listaaminen tilastoista alkaa olla tuurista kiinni.

-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos ne vastoin autotoimittajien mielipiteitä on sittenkin hyviä ajaa?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Muiden merkkien murheita.
Dodgea on tällä hetkellä nettiautossa myynnissä 303 kappaletta, joten siihen nähden tuo määrä on hurja. Eikä nuo nyt niin nopeitakaan oo..
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Janonen japski, riisi maistuu näköjään
Menee "höyryillä", kun tottunut busson 11-13 lukemiin




-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Nyt se sitten tapahtui.
Sitikka jätti matkalle, lähikaupan pihaan - toimi normisti kunnes muijan piti kotiin startata. Pyörittää, muttei yritä käynnistyä.
2001 C5 450kkm, rhy 2.0hdi eli siemens vehjes.
Kaupan pihassa lähipajan pitäjä käytti boshläppärin kiinni ja se herjas nokan tunnistinta joka vaihdettiin. Ei auttanu.
Nyt kosla tallissa.
Mistäpä löytyisi sähkökuvat?
Vinkkejä saa antaa vianhakuun...
Sitikka jätti matkalle, lähikaupan pihaan - toimi normisti kunnes muijan piti kotiin startata. Pyörittää, muttei yritä käynnistyä.
2001 C5 450kkm, rhy 2.0hdi eli siemens vehjes.
Kaupan pihassa lähipajan pitäjä käytti boshläppärin kiinni ja se herjas nokan tunnistinta joka vaihdettiin. Ei auttanu.
Nyt kosla tallissa.
Mistäpä löytyisi sähkökuvat?
Vinkkejä saa antaa vianhakuun...
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Toivottavasti ei.
Kuulema kampuran tunnistimen porsiminen herjaa bossin testerillä nokan anturia. Autoasi laitilan pitäjältä sain vinkin...
Ma-ti saanee kampura-anturin. Nyt yritän ettiä sen fyysisesti ja vois kurkata jakoremminkin samoilla lihaksilla. Itellä tuli kans remmi mieleen liki ekana muijan soittaessa salen pihalta...
Kuulema kampuran tunnistimen porsiminen herjaa bossin testerillä nokan anturia. Autoasi laitilan pitäjältä sain vinkin...
Ma-ti saanee kampura-anturin. Nyt yritän ettiä sen fyysisesti ja vois kurkata jakoremminkin samoilla lihaksilla. Itellä tuli kans remmi mieleen liki ekana muijan soittaessa salen pihalta...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Noinhan se kampuran anturi helposti antautuu. Eihän noissa remmit yleisiä ongelmapaikkoja edes ole?
No, toivotaan ainakin et vika olis perus sähkövika, et anturi vaan tööt
No, toivotaan ainakin et vika olis perus sähkövika, et anturi vaan tööt

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuo kampuran tunnistin voi hyvin olla se pelastusvene. Melkiiste se on joko-tai.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuo kampuran tunnistin lie joku reed johdannainen. Kovasti nappaa rautaan kiinni ja on kaksnapainen. Vastus no-tilassa noin 400ohmia ja peltiä lähestyttäessä lähestyy ääretöntä (fluke vaihtaa skaalaa/näyttää ääretöntä) ja sit taas 400 pellissä.
Lie moro tuo.
Kampuran anturi lie edullisempi mitä nokan vastaava. Nokan anturi oli kahden aadeeliikken kautta liki neljäkymppiä. Ei vielä konkurssi tule muijalle. Kai.
Lie moro tuo.
Kampuran anturi lie edullisempi mitä nokan vastaava. Nokan anturi oli kahden aadeeliikken kautta liki neljäkymppiä. Ei vielä konkurssi tule muijalle. Kai.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
No ei ollu kampuran anturi. Uudella myös samat mittaustulokset ja lopputulos - sahaa muttei käynnisty.
Re: Muiden merkkien murheita.
Onko commonrail? Imuvuotoa polttoainelinjassa?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Olikos se niin että tuossa Siemensin versiossa ei ole erillistä siirtopumppua?
Tuo polttoainelinjan vuoto kuulostaa hyvältä veikkaukselta.
Tuo polttoainelinjan vuoto kuulostaa hyvältä veikkaukselta.
- Epäkelpokeräilijä -
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Purin Saabista takavalot irti puhdistusta varten. Polttimoiden sähkökontaktit on kaikki hapettuneet ja monelta osin vuorattu myös paksulti ruostesuojamassalla.
Millähän tuota massaa olisi kätevä liuotella pois tuolta sulattamatta itse valaisinta? Saisikohan kuparisia sähkökontakteja putsattua kemiallisesti jotenkin helposti? Eli millä hapettunutta kuparia saisi puhdistettua turvallisesti? Miten se reagoisi vaikka sitruunahappoon?
Millähän tuota massaa olisi kätevä liuotella pois tuolta sulattamatta itse valaisinta? Saisikohan kuparisia sähkökontakteja putsattua kemiallisesti jotenkin helposti? Eli millä hapettunutta kuparia saisi puhdistettua turvallisesti? Miten se reagoisi vaikka sitruunahappoon?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Kotelosuojaöljy voi liueta ihan lakkabensiiniinkin. Ei pitäisi olla liian paha muoville, kunhan ei kuukausiksi sinne unohda. Kupariosien reagointi hapon kanssa riippunee siitä, kuinka puhdasta kuparia ovat. En ainakaan tunneiksi jättäisi ilman vahtimista. Jos kerran ovat pinnoittamatonta kuparia, niin hapettumat lähtee mekaanisestikin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Lähteehän ne hapettumat mekaanisestikin, mutta parikymmentä kappaletta pieniä teräväkulmaisia kuparinpalasia on vähemmän miellyttävä hinkata käsin puhtaaksi. Ihan täysin riskitöntä se ei myöskään liene, eli jonkun osan vääntymisen riski lienee olemassa. Etupäässä tuo vaiva kuitenkin houkuttaisi kemialliseen puhdistukseen.
Re: Muiden merkkien murheita.
Juurikin noin. Imee korkeapainepumpulla, ja putkessa siis ali paine, pieni vuoto hankala löytää. On Citikassa suodattimen yhteydessä sitä kumituttia? Sillä vois kokeilla nostaa painetta pumpulle.Rasvis kirjoitti:Olikos se niin että tuossa Siemensin versiossa ei ole erillistä siirtopumppua?
Tuo polttoainelinjan vuoto kuulostaa hyvältä veikkaukselta.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Käsikumipumppu on juu, ei siirtopumppua.
Kumilutturaa myös pumppailtu ennen starttausta.
Mites se tos sitikas, pitäskö kiekkamittarin heilua startin pyörittäessä moottoria?
Toi kun on tärähtäny laakista käymään ennen, ni ei mielikuvaa runtumittarin käytöksestä.
Kumilutturaa myös pumppailtu ennen starttausta.
Mites se tos sitikas, pitäskö kiekkamittarin heilua startin pyörittäessä moottoria?
Toi kun on tärähtäny laakista käymään ennen, ni ei mielikuvaa runtumittarin käytöksestä.
Re: Muiden merkkien murheita.
Paljonko dieseliä tankissa? Jos ilmavuoto, niin ongelma ilmenee vajaalla, alle puolella tankin la, ja/tai keula ylhäällä pysäköitynä. Muistelen että kiekkamittarin neula ei heilui, ei 100 varma tästä. Vaatii kumitutista melko paljo pumppaa mistä jos horassu ilmaa. Koveneeko tutin vaste pumpatessa?
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei ihan putkeen ole mennyt vaimon uuden yariksen kanssa. Luovutuksen jälkeen päästiin suoralle tielle jossa totesin ratin olevan vinossa. Ajeltiin riksuun anoppilaan ja jätettiin kesäkumit sinne. Poislähdettyämme syttyi rengaspaineen valo vilkuttuaan hetken, käyttöohjeen mukaan vikaa järjestelmässä, Google kertoi että anturit vaihtamatta järjestelmään. Siitä selvisi napinpainelulla, pyörän kulmien säätöön piti viedä liikkeeseen. Vasen etu, auraus punaisella. Viikon vanhana vein puleeraukseen ja pinnoitukseen jossa löytyi jonkun sankarin tekemät pikkujäljet etupään merkin alapuolelta, yritetty ilmeisesti jollain avaimella tms. irroittaa hienoa toijotasoikiota... Myyjäliike kiistää niiden olleen luovutuksessa, tarkkaakin tarkempi varustelu olisi kuulemma varmasti havainnut... Ei ole meilläkin tulleet, kotipihalla ja vaimon töissä tosi epätodennäköistä moista sattua, muualla ei siihen mennessä ollut paitsi kulmien säädössä yön yli myyjäliikkeessä. Tänä aamuna ei ollut lämminnyt, lohkiksen/sisätilan johtosarja varmaan asennettu pereseelleen, sähkö tuli piuhaan ja sisäpuhallin toimi irrallaan autosta. Ärsyttävää kun ton piti olla vehje jolla vain ajetaan ja käytetään vieraalla huolloissa, eikä mun tarvitsisi puuttua kuin korkeintaan pesuihin.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04