Liikenteestä
Valvoja: Moderators
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
^Tietämättä kaikkia tosiasioita joiden perusteella oikeus on ratakaisuunsa päätynyt on aika paha lähteä arpomaan ratkaisun oikeellisuutta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
Jutussa ainakin annetaan ymmärtää perustelun olleen se, että vaikka kolmion takaa eteen ajaminen on vakava rike, se ei kokonaisuudessa kuitenkaan ole paha (kun ei tiedetä, onko ajellut muuten hyvin)...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
^Niin kolmion takaa ajaminen itsessään ei ole vielä törkeä liikenteen vaarantaminen.
Liikenteestä
Lainaus lehdestä ”Pakettiautoa ajanut mies huomasi moottoripyörän lähestyvän risteystä, mutta hän uskoi ehtivänsä ajaa turvallisesti alta pois” tuon perusteella tahallinen teko, koska on uskonut ehtivänsä, ei ole ollut varma että ehtii. Eli todella suurta välinpitämättömyyttähän tuo osoittaa.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Ja silti oikeus on päätynyt päinvastaiseen näkemykseen. Edelleen olen siis sitä mieltä, että lehtitietojen perusteella ei kannata lähteä jakamaan tuomioita.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Liikenteestä
Pyörän nopeudesta ei puhuta, mutta jos ajatteli ehtivänsä ja etulokasuojaan tämähti?
Siltikin Tuomas on oikeassa, lehtitieto ei kerro riittävästi asian ruotimiseen ja muutenkin se on oikeuden eikä kansan asia jaella tuomioita.
Siltikin Tuomas on oikeassa, lehtitieto ei kerro riittävästi asian ruotimiseen ja muutenkin se on oikeuden eikä kansan asia jaella tuomioita.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
Toisaalta alioikeus totesi syylliseksi törkeästä lt vaarantamisesta. Hovi kumosi.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Liikenteestä
Kävin Lappeenrannassa hammaslääkärissä siinä torin laidalla. Pysäköin tyhjälle P-paikalla, mutta tulessa siihen oli parkkeerannut toinenkin auto.
Taitaa Kia tykätä Alfoista, kun ihan kylkeen pitää pysäköidä.
Taitaa Kia tykätä Alfoista, kun ihan kylkeen pitää pysäköidä.
- Liitteet
-
- ArviLpr1.jpg
- (223.68 KiB) Tiedosto ladattu 4877 kertaa
-
- ArviLpr2.jpg
- (143.7 KiB) Tiedosto ladattu 4877 kertaa
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Liikenteestä
Läheisriippuvainen KIA
aika läheltä takanurkkaa on ajanut, renkaanjäljistä päätellen...
aika läheltä takanurkkaa on ajanut, renkaanjäljistä päätellen...
Re: Liikenteestä
Olipa hauska aamu. Pieni sakea 30minsan lumikuuro sekotti koko liikenteen. Jengi näköjään unohti lumen elementin...
Anyway tiesin jo aika pian 3.tien kolarisuman jälkeen, että Vihdintie tulee menemään tukkoon kuten se menikin. Siinä sitä mentiin 10kmh Lahnus-Kehä3.
Huvittavaa oli Vihdintiellä Kalajärvi-Odilampi välissä olevat pysäkit.
Yhtenäinen autojono, jonka nopeus 10-15kmh. Annas olla kun lähdit sieltä pysäkiltä mitä siitä seurasi. Joka ikinen kerta takana ollut auto löi niin sanotusti hanan tiskiin, joko kiilasi, kiersi tai kiihdytti, etten pääse hänen eteensä.
Todellisia Teiden kynttilöitä nää kyllä...... sillä kun oli tosiaan iso merkitys päästä hinnalla millä hyvänsä siihen eteen, menin 100m päästä taas pysäkille. Odilammen kiertoliittymässä oli pakko kuroa 15m delayta kiinni ihan ihmisten takiakin, ja ohitin oikeaa kaistan kautta kaikki paitsi yhden näistä kiilaajista...
On se...................joillekin se bussin lähteminen pysäkiltä on maailman isoin asia.
Kuvitelkaa...15kmh tunnissa ennakointi 0.
Anyway tiesin jo aika pian 3.tien kolarisuman jälkeen, että Vihdintie tulee menemään tukkoon kuten se menikin. Siinä sitä mentiin 10kmh Lahnus-Kehä3.
Huvittavaa oli Vihdintiellä Kalajärvi-Odilampi välissä olevat pysäkit.
Yhtenäinen autojono, jonka nopeus 10-15kmh. Annas olla kun lähdit sieltä pysäkiltä mitä siitä seurasi. Joka ikinen kerta takana ollut auto löi niin sanotusti hanan tiskiin, joko kiilasi, kiersi tai kiihdytti, etten pääse hänen eteensä.
Todellisia Teiden kynttilöitä nää kyllä...... sillä kun oli tosiaan iso merkitys päästä hinnalla millä hyvänsä siihen eteen, menin 100m päästä taas pysäkille. Odilammen kiertoliittymässä oli pakko kuroa 15m delayta kiinni ihan ihmisten takiakin, ja ohitin oikeaa kaistan kautta kaikki paitsi yhden näistä kiilaajista...
On se...................joillekin se bussin lähteminen pysäkiltä on maailman isoin asia.
Kuvitelkaa...15kmh tunnissa ennakointi 0.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Nyt on oikein tilastoa asiasta jonka näkee joka päivä...No on tässä jotain hyvääkin, valtion kassa saa kaipaamansa lisätäytettä näiltä pöljiltä...
Saksalaiset BMW, Audi ja Mercedes-Benz saivat viime vuonna eniten ylinopeusrangaistuksia automerkeistä.
https://yle.fi/uutiset/3-10120288
Saksalaiset BMW, Audi ja Mercedes-Benz saivat viime vuonna eniten ylinopeusrangaistuksia automerkeistä.
https://yle.fi/uutiset/3-10120288
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
^tuolla voi olla jotain tekemistä nopeusmittarin vihreen ym. kanssakin. Nimim. vajaassa vuodessa kymmenkunta räpsyä, sakkoja toistaiseksi nolla
Ja nuo "tunnolliset" autot on just niitä, mitkä köröttää satasen rajoituksella 85 km/h ja painelee peltipoliisien kohdalla jarrua. Mutta taajamissa ja tietyömaiden kohdalla marssinopeus melkein poikkeuksetta 20 yli rajoituksen. Eli silmänpalvonnan määrää tässä todellisuudessa mitataan.
Ja nuo "tunnolliset" autot on just niitä, mitkä köröttää satasen rajoituksella 85 km/h ja painelee peltipoliisien kohdalla jarrua. Mutta taajamissa ja tietyömaiden kohdalla marssinopeus melkein poikkeuksetta 20 yli rajoituksen. Eli silmänpalvonnan määrää tässä todellisuudessa mitataan.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Ei ole nopeusmittarin virheestä kyse kun:
– Kärki ei yllättänyt. Tuntuma on ollut sama entuudestaan ja jo pitkään, varsinkin kovissa ylinopeuksissa (yli 20 km/h) saksalaismerkit ovat olleet kärjessä, sanoo Poliisin liikenneturvallisuuskeskuksen johtaja, ylikomisario Dennis Pasterstein.
Samanlainen tuntuma minullakin on...
Ja jos menee sen yli 20 km/h
Päiväsakkoja reilusta ylinopeudesta:
Ylinopeuden ylittäessä 20 kilometriä tunnissa, kiireistä kuljettajaa rangaistaan päiväsakoilla. Päiväsakon rahamäärään vaikuttavat autoilijan tulot, kappalemäärään teon vakavuus. Sakon määrän voit laskea poliisin sakkolaskurilla.
ja sitten varmuusvähennys mitatusta nopeudesta:
Varmuusvähennys:
Käytännössä poliisi vähentää mitatusta nopeudesta mahdolliseen mittausvirheeseen perustuen 3km/h,
– Kärki ei yllättänyt. Tuntuma on ollut sama entuudestaan ja jo pitkään, varsinkin kovissa ylinopeuksissa (yli 20 km/h) saksalaismerkit ovat olleet kärjessä, sanoo Poliisin liikenneturvallisuuskeskuksen johtaja, ylikomisario Dennis Pasterstein.
Samanlainen tuntuma minullakin on...
Ja jos menee sen yli 20 km/h
Päiväsakkoja reilusta ylinopeudesta:
Ylinopeuden ylittäessä 20 kilometriä tunnissa, kiireistä kuljettajaa rangaistaan päiväsakoilla. Päiväsakon rahamäärään vaikuttavat autoilijan tulot, kappalemäärään teon vakavuus. Sakon määrän voit laskea poliisin sakkolaskurilla.
ja sitten varmuusvähennys mitatusta nopeudesta:
Varmuusvähennys:
Käytännössä poliisi vähentää mitatusta nopeudesta mahdolliseen mittausvirheeseen perustuen 3km/h,
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Tämä on niin tyypillistä, niin lähellä että kuskin puolelta et tainnut päästä sisään? Yleensä pyrin jättämään auton kauemmaksi parkkipaikalle että saa olla rauhassa kolhuilta, no kyllä aina joskus siihen pelmahtaa toinen kaara ihan iholle... vaikka tilaa olis muille jakaa...alamajy kirjoitti:Kävin Lappeenrannassa hammaslääkärissä siinä torin laidalla. Pysäköin tyhjälle P-paikalla, mutta tulessa siihen oli parkkeerannut toinenkin auto.
Taitaa Kia tykätä Alfoista, kun ihan kylkeen pitää pysäköidä.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Liikenteestä
Kyllä siitä kuskin ovesta just ja just mahtu eikä ovi osunut Kiaan. Keulathan on hieman etäämmällä kuin perät kun Kia on aika vinossa.Ricambi kirjoitti:Tämä on niin tyypillistä, niin lähellä että kuskin puolelta et tainnut päästä sisään? Yleensä pyrin jättämään auton kauemmaksi parkkipaikalle että saa olla rauhassa kolhuilta, no kyllä aina joskus siihen pelmahtaa toinen kaara ihan iholle... vaikka tilaa olis muille jakaa...alamajy kirjoitti:Kävin Lappeenrannassa hammaslääkärissä siinä torin laidalla. Pysäköin tyhjälle P-paikalla, mutta tulessa siihen oli parkkeerannut toinenkin auto.
Taitaa Kia tykätä Alfoista, kun ihan kylkeen pitää pysäköidä.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Liikenteestä
^silti tulee mieleen kasari"hittibiisi":
Ystävyys, läheisyys - poikarakkaus"
Se tsygologin vetämä viisu.
Ystävyys, läheisyys - poikarakkaus"
Se tsygologin vetämä viisu.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Tämä on mun mielestä mielenkiintosempi havainto samasta jutusta.Ricambi kirjoitti:Nyt on oikein tilastoa asiasta jonka näkee joka päivä...No on tässä jotain hyvääkin, valtion kassa saa kaipaamansa lisätäytettä näiltä pöljiltä...
Saksalaiset BMW, Audi ja Mercedes-Benz saivat viime vuonna eniten ylinopeusrangaistuksia automerkeistä.
https://yle.fi/uutiset/3-10120288
Saksalaiskolmikon kyseenalaista kärkitilaa selittää osin se, että niillä ajetaan paljon, keskimäärin yli 20 000 kilometriä vuodessa. Kun ajokilometrit otetaan vertailussa huomioon, napsahtaa ylinopeusrangaistus useimmiten amerikkalaismerkeille: Dodgelle, Jeepille ja Chevroletille.
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
En tajua kun pariinkin otteeseen yksi Mersu ja yksi Audi on ajanut takanani ja väläytellyt pitkiä!?!? Minulla palaa kaikki valot yms eli en ymmärrä.
Ajavat perässä kiinni eli lieneekö heillä joku ongelma en tiedä
Kieltämättä tollainen toiminta alkaa itseäni ärsyttää aikalailla!
Ajavat perässä kiinni eli lieneekö heillä joku ongelma en tiedä
Kieltämättä tollainen toiminta alkaa itseäni ärsyttää aikalailla!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
^
Itse olen muistuttanut lähellä elämisestä pissapojalla... Jotkut suuttuu ja toiset antaa vähän väliä
Ehkä niiltä on pesuneste loppu ja toivovat pientä ruikkasua?
Itse olen muistuttanut lähellä elämisestä pissapojalla... Jotkut suuttuu ja toiset antaa vähän väliä
Ehkä niiltä on pesuneste loppu ja toivovat pientä ruikkasua?
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Liikenteestä
Näin keväällä voi tarjota sille perskärpäselle myös kevyttä hiekkapuhallusta, ajamalla siellä kaistan reunassa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Ajat liian lujaa, turvallisuuden nimissä voi vähän hidastaa
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Liikenteestä
Niin tai jos on unohtunut ajamaan tarpeettomasti ohituskaistaa voi olla ihan vaan fiksu ja siirtyä sinne oikealle että ne kovempaa haluavat pääsee ohi .
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Tämäkin on joskus käynyt mutta nyt lähiaikoina kaistoja ollut vaan yksi-HH- kirjoitti:Niin tai jos on unohtunut ajamaan tarpeettomasti ohituskaistaa voi olla ihan vaan fiksu ja siirtyä sinne oikealle että ne kovempaa haluavat pääsee ohi .
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
Tällaiset tuomiovaatimukset on kyllä omiaan vaikuttamaan siihen, ettei ketään enää huvita välittää liikennesäännöistä. Rangaistuksia kun ei näköjään tule edes törkeästä kuolemantuottamuksesta, törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja liikennepaosta.
Ja puolustusasianajajan iskulause on niin kova, että varmaan voittaa vielä jutun kokonaan - vierittää uhrin niskalle koko homman.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2018041 ... 9_u0.shtml
Ja puolustusasianajajan iskulause on niin kova, että varmaan voittaa vielä jutun kokonaan - vierittää uhrin niskalle koko homman.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2018041 ... 9_u0.shtml
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Liikenteestä
Onhan tuolla kommenteissakin sanottu, että mitäs ajoi vasemmalla kaistalla alinopeutta Tuollaisten ihmisten ei pitäisi päästä auton rattiin eikä lisääntymään.Aquatica kirjoitti:Tällaiset tuomiovaatimukset on kyllä omiaan vaikuttamaan siihen, ettei ketään enää huvita välittää liikennesäännöistä. Rangaistuksia kun ei näköjään tule edes törkeästä kuolemantuottamuksesta, törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja liikennepaosta.
Ja puolustusasianajajan iskulause on niin kova, että varmaan voittaa vielä jutun kokonaan - vierittää uhrin niskalle koko homman.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2018041 ... 9_u0.shtml
Re: Liikenteestä
Miksiköhän tuossa puhutaan kilpa-ajosta, kun kyseessä on perseily eikä autokilpailu?
VMP
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Liikenteestä
Koska sexivau.mattijus kirjoitti:Miksiköhän tuossa puhutaan kilpa-ajosta, kun kyseessä on perseily eikä autokilpailu?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
alta viikko katseltu noita lapsia piikeillä ja jo nyt tuntuu, että ei noille pitäisi antaa mitään skootteria ripeämpää. Ihan käsittämättömiä pujotteluita ja takakontin päällä ajelua. Ja sitten ekassa ylämäessä ollaan kuin täit tervassa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Liikenteestä
Heh tänään Hämeenlinnan moottoritie 3.tie siis ja Kivistön liittymä suunta HKI.
Uudehko 5 sarjan Farkku bemari...Niittautuu kiinni oikean kaistan autojen perään...siitä vilkuttta keskikaistalle...ja edelleen vasemmalle. Hevoskuljetus-yhdistelmän ohi aivan edessä olevan luukussa kiinni ja keulan edestä suoraan keskikaistan yli oikeammaiselle kaistalle näiden kahden auton eteen, joiden takana äsken oli ja siitä Kehä 3:selle....
Ja sitten nää vielä ihmettelee, nää tiettyjen merkkien autoilijat, että niitä kiusataan liikenteessä tai niihin suhtautudaan nihkeesti.....
Kun tehään tollasia SIKA TEMPPUJA....todellisia SIKA TEMPPUJA. Ai että kun ois se hevoskuljetus-yhdistelmä nostanut vähän vauhtia...mitä siitä oiskaan seurannut....
Uudehko 5 sarjan Farkku bemari...Niittautuu kiinni oikean kaistan autojen perään...siitä vilkuttta keskikaistalle...ja edelleen vasemmalle. Hevoskuljetus-yhdistelmän ohi aivan edessä olevan luukussa kiinni ja keulan edestä suoraan keskikaistan yli oikeammaiselle kaistalle näiden kahden auton eteen, joiden takana äsken oli ja siitä Kehä 3:selle....
Ja sitten nää vielä ihmettelee, nää tiettyjen merkkien autoilijat, että niitä kiusataan liikenteessä tai niihin suhtautudaan nihkeesti.....
Kun tehään tollasia SIKA TEMPPUJA....todellisia SIKA TEMPPUJA. Ai että kun ois se hevoskuljetus-yhdistelmä nostanut vähän vauhtia...mitä siitä oiskaan seurannut....
Re: Liikenteestä
Jaha.... urpot ajaa kilpaa liikenteessä eikä osaa katsoa peiliin kuka on oikeasti syyllinen. Myöntäis nyt olevansa aaseja niin kaikki ois tyytyväisiä. Viaton täysin ulkopuolinen kuoli, koska kaksi aasia luuli osaavansa ajaa autoa, eivätkä osanneet ees murto-osaa siitä mitä siitä pitäisi osata.Kertsu kirjoitti:Onhan tuolla kommenteissakin sanottu, että mitäs ajoi vasemmalla kaistalla alinopeutta Tuollaisten ihmisten ei pitäisi päästä auton rattiin eikä lisääntymään.Aquatica kirjoitti:Tällaiset tuomiovaatimukset on kyllä omiaan vaikuttamaan siihen, ettei ketään enää huvita välittää liikennesäännöistä. Rangaistuksia kun ei näköjään tule edes törkeästä kuolemantuottamuksesta, törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja liikennepaosta.
Ja puolustusasianajajan iskulause on niin kova, että varmaan voittaa vielä jutun kokonaan - vierittää uhrin niskalle koko homman.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2018041 ... 9_u0.shtml
Toivottavasti tulee ehdotonta vankeutta lopulta. Ja ikuinen ajokielto.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
^ Kirjottelenpa hetken pitkälti faktoihin liittyvistä seikoista liikenteen vaarantamisesta kun faktoista itse tykkään.
Yleisesti ottaen liikenteen suurimmat vaarantajat/häiritsijät on henkilöitä jotka kökertää liikenteessä niin että takanatulijat joutuu yllättäen jarruttamaan reilusti. Ja vaaralliset ohitukset syntyy usein kun ei enää jakseta ajella kökertäjän perässä.
Johtuu siitä että tämä häiritsee TODELLA paljon suurempaa määrää ihmisiä kun muut liikenteenvaarantamistoimet.
Ajan itse paljon, ja juuri ikinä ei kaaharit ole aiheuttaneet minulle minkäänlaista häiriötä. Menevät vasenta kaistaa ohi ilman mitään draamaa. Aivopestyt ihmiset vaan haluaa väkisin tehdä tästä itselleen draamaa kun ylinopeutta ajaminen on laitonta toisin kun alinopeus. (joo alinopeus on joskus laitonta)
Alinopeutta ajelijat/kökertäjät taasen aiheuttavat helvetisti vaaratilanteita kun liikenne yllättäen pysähtyy/ lähes pysähtyy ja sitten tulee peräänajoja. Puhumattakaan jarrujen, polttoaineen ja ajan tuhlauksesta, joka koskettaa todella isoa määrää tielläliikkujia mikä tekee ongelman kokonaissummasta todella ison.
Yksinkertainen fakta on että molemmat osapuolet on syyllisiä tähän onnettomuuteen.
Mikäli kumpi tahansa osapuoli olisi ajanut niinkuin kuuluu, onnettomuudelta olisi erittäin todennäköisesti vältytty.
En tiedä onnettomuuden tarkkoja todellisia faktoja joten en rupea sitä nyt tämän tarkemmin kommentoimaan kuinka suuri osa on kummankin osapuolen syytä.
Ps. Vaikka minun profiilissa näkyvät omat autot on sporttisen tyylisiä, niin ajelen lähes aina liikenteessä autolla joka on yksi liikenteen hitaimmista, lastissa oleva 'alitehoinen' täysperävaunu. Eikä tämä asia minua suuremmin häiritse. Enemmän se häiritsee ihmisiä jotka joutuvat takanani ajamaan.
Yleisesti ottaen liikenteen suurimmat vaarantajat/häiritsijät on henkilöitä jotka kökertää liikenteessä niin että takanatulijat joutuu yllättäen jarruttamaan reilusti. Ja vaaralliset ohitukset syntyy usein kun ei enää jakseta ajella kökertäjän perässä.
Johtuu siitä että tämä häiritsee TODELLA paljon suurempaa määrää ihmisiä kun muut liikenteenvaarantamistoimet.
Ajan itse paljon, ja juuri ikinä ei kaaharit ole aiheuttaneet minulle minkäänlaista häiriötä. Menevät vasenta kaistaa ohi ilman mitään draamaa. Aivopestyt ihmiset vaan haluaa väkisin tehdä tästä itselleen draamaa kun ylinopeutta ajaminen on laitonta toisin kun alinopeus. (joo alinopeus on joskus laitonta)
Alinopeutta ajelijat/kökertäjät taasen aiheuttavat helvetisti vaaratilanteita kun liikenne yllättäen pysähtyy/ lähes pysähtyy ja sitten tulee peräänajoja. Puhumattakaan jarrujen, polttoaineen ja ajan tuhlauksesta, joka koskettaa todella isoa määrää tielläliikkujia mikä tekee ongelman kokonaissummasta todella ison.
Yksinkertainen fakta on että molemmat osapuolet on syyllisiä tähän onnettomuuteen.
Mikäli kumpi tahansa osapuoli olisi ajanut niinkuin kuuluu, onnettomuudelta olisi erittäin todennäköisesti vältytty.
En tiedä onnettomuuden tarkkoja todellisia faktoja joten en rupea sitä nyt tämän tarkemmin kommentoimaan kuinka suuri osa on kummankin osapuolen syytä.
Ps. Vaikka minun profiilissa näkyvät omat autot on sporttisen tyylisiä, niin ajelen lähes aina liikenteessä autolla joka on yksi liikenteen hitaimmista, lastissa oleva 'alitehoinen' täysperävaunu. Eikä tämä asia minua suuremmin häiritse. Enemmän se häiritsee ihmisiä jotka joutuvat takanani ajamaan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
Olikohan motarilla 120 vai 100 rajotus? Jos raakaa ylinopeutta kaahanneet apinat olisi ajaneet vaikka vain lievää ylinopeutta (120 jos 100 rajotus ja vaikkapa 140 kun 120 rajotus), ei edes vasemmalla kaistalla 40kmh hitaampaa ajava pitäisi olla kummonen este tai yllätys. Mutta kun nopeusero nostetaan 40kmh:sta 80kmh:iin, onkin asia jo aika kovastikin eroava.
Re: Liikenteestä
Mun silmääni tuossa pisti se, että Kansanauton eteen oli kai ilmestynyt Sorsan perä pimeänä, eli jos valoja ei ollut, niin lähinnä ooppelistin munaus.
Operating at the speed of dark
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Komppaan tässä S_A:ta ja Aquaticaa niiden tietojen pohjalta, mitä mediassa on esitetty. Uskon, että mikäli olisi ajettu rajoitusten mukaan, niin ei kait olisi ruumiitakaan syntynyt, ehkä (tämä on täysin minun omaa spekulaatiota). Romujen matkat törmäyspaikasta kertovat karua kieltään nopeudesta taikka nopeuserosta. Ymmärtääkseni tiestö ei ole tarkoitettu kilpa-ajoon edelleenkään (tai kaahaamiseenkaan).
Yleensäkin uutisten kommenttikentissä esitettävät asiat perustuvat 99% varmuudella spekulaatioon. Harva kommentoijista on itse ollut esimerkiksi paikalla tapahtuma-aikaan. Itse en anna niille juuri minkäälaista arvoa, ja yleensä niitä en edes lue. Vertaisin niitä lähinnä Suoli24:n taikka Vauva.fi palstan kirjoituksiin - jonkinlaista viihteellisyysarvoa niillä toki voi olla .
Edit: hieman lisätty tekstiä.
Yleensäkin uutisten kommenttikentissä esitettävät asiat perustuvat 99% varmuudella spekulaatioon. Harva kommentoijista on itse ollut esimerkiksi paikalla tapahtuma-aikaan. Itse en anna niille juuri minkäälaista arvoa, ja yleensä niitä en edes lue. Vertaisin niitä lähinnä Suoli24:n taikka Vauva.fi palstan kirjoituksiin - jonkinlaista viihteellisyysarvoa niillä toki voi olla .
Edit: hieman lisätty tekstiä.
Viimeksi muokannut JiiPee, 15 Huhti 2018, 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
80 km/h on alin sallittu nopeus motarilla edelleen, tiemmä. Mut jos tsetti on muropaketista ja asenne perseestä niin...
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
^ jäi tuo 80km/h juttu hieman kaivelemaan, kun en ole sellaiseen asiaan törmännyt. Niinpä googlettelin ja ihan eka osuma vei Liikenneturva.fi sivustolle eli sieltä poimittuna:
Kysymys:
Mikä on moottoritien alin sallittu nopeus?
Vastaus:
Moottoritielle ei ole suoraan määritetty alinta nopeusrajoitusta. Moottoritiellä tarkoitetaan kuitenkin nopealle ajoneuvoliikenteelle tarkoitettua tietä, jonka vuoksi ns. hitaiden ajoneuvojen (alle 50km/h) ajaminen moottoritiellä on kiellettyä.
Uudessa tieliikennelaissa oli ehdotettu uutta vähimmäisnopeusmerkkiä, mutta sen käyttökohde toteutuessaankin on todennäköisesti enemmän kehäteiden tyyppisillä teillä, jotka eivät ole moottoriteitä, mutta joilla ei ole turvallista ajaa hitailla ajoneuvoilla.
Kysymys:
Mikä on moottoritien alin sallittu nopeus?
Vastaus:
Moottoritielle ei ole suoraan määritetty alinta nopeusrajoitusta. Moottoritiellä tarkoitetaan kuitenkin nopealle ajoneuvoliikenteelle tarkoitettua tietä, jonka vuoksi ns. hitaiden ajoneuvojen (alle 50km/h) ajaminen moottoritiellä on kiellettyä.
Uudessa tieliikennelaissa oli ehdotettu uutta vähimmäisnopeusmerkkiä, mutta sen käyttökohde toteutuessaankin on todennäköisesti enemmän kehäteiden tyyppisillä teillä, jotka eivät ole moottoriteitä, mutta joilla ei ole turvallista ajaa hitailla ajoneuvoilla.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Joo voi olla et 80 km/h tulee vuodelta 1983. Hinaava ajoneuvo pitää kuitenkin ajaa pois ekasta liittymästä ja semmoselle tais olla maksiminopeus 60 km/h, jos köydellä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
Joo, ei meillä ole lain mukaan alinta sallittua nopeutta (vielä) olemassa. Tai siis, onkohan se lakiin kirjattu, muttei otettu käyttöön? Tuostahan oli joku kuukausi sitten juttua, että tulisi uusia liikennemerkkejä (mm. tuo alin sallittu-nopeus). Hinattavissa sitten oma tarinansa.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Suhasin tossa torstaina länärille Suomenojalta. Punainen Giulia puikotti kybällä pujotellen eteeni kakkoskehän liittymään. Kuvittelin pääseväni letkaan kakkoseksi, mutta kuski ajoi kusipäisesti ainakin 120 km/h siellä. Tiedän sen siitä että ite sutasin markan lasiin ja se hävis näkyvistä Mankkaan liittymän kohdalla.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Liikenteestä
Tuli vaan tuosta corsa-casesta mieleen, että onkohan moisessa drl:iä Kun ei näe, niin ajaa hiljaa ja takaa näkee vielä vähempi. Ei ny niin kauaa kun moisen perässä pimeällä 5-tiellä ajelin. Kovaa on kyllä menty ja kun kävi mitä kävi, niin eiköhän syyllinen ole selvillä. Tosin 80 km/h nopeusero vastaa pysäköityä ajoneuvoa normi maantiellä. Mielestäni ehtii väistää helposti ja motarilla on mutkia vielä vähempi minkä takana piileksiä. Vaikka tuossa on rajusti tyhmäilty, niin itsellä herää epäilys ettei pelkkä nopeus tuota selitä. Tosin ymmärrän miksi asia niin halutaan esittää.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Vanhassa ritsassa mitään päiväajovaloja ole.... tosin osaa nekin ajella perä pimeänä = ei mitään valoja päällä.
Nuo puheet 80-0 jarrutuksista saatte työntää sanonko minne. Se on se nopeuden toinen potenssi mikä tässä jyllää. Joskus aiemmin laskeskelin, että auton liike-energia muuttuu 100 -> 60 km/h jarrutuksessa (normi tilanne, kun ääliö tulee liittymiskaistalta = kolmion takaa eteen eikä kaistaa pääse vaihtamaan) yhtä paljon kuin jarrutettaessa 80 km/h nopeudesta pysähdyksiin! Ja bensaa palaa, kun kiihdytetään takaisin marssivauhtiin -> yksi ääliö säästi 0,05 l ja kymmenen auton kulutus lisääntyi saman verran.
Taskulaskin käpälään ja selvittämään, miten paljon liike-energia muuttuu 160->80 jarrutuksessa. Noh, eihän se vastaa kuin jarrutusta liki 140 km/h nopeudesta pysähdyksiin! Jarrutusmatkakin on huimasti suurempi kuin jossain 80->0 jarrutuksessa, kun auto rullaa jarrutuksen aikana keskimäärin 33 vs 11 m/s. Matkana mitattuna puhutaan 100 vs. 30 m suuruusluokasta. On siinä kaistan vaihdollakin yms. vähän kovempi kiire.
Nuo puheet 80-0 jarrutuksista saatte työntää sanonko minne. Se on se nopeuden toinen potenssi mikä tässä jyllää. Joskus aiemmin laskeskelin, että auton liike-energia muuttuu 100 -> 60 km/h jarrutuksessa (normi tilanne, kun ääliö tulee liittymiskaistalta = kolmion takaa eteen eikä kaistaa pääse vaihtamaan) yhtä paljon kuin jarrutettaessa 80 km/h nopeudesta pysähdyksiin! Ja bensaa palaa, kun kiihdytetään takaisin marssivauhtiin -> yksi ääliö säästi 0,05 l ja kymmenen auton kulutus lisääntyi saman verran.
Taskulaskin käpälään ja selvittämään, miten paljon liike-energia muuttuu 160->80 jarrutuksessa. Noh, eihän se vastaa kuin jarrutusta liki 140 km/h nopeudesta pysähdyksiin! Jarrutusmatkakin on huimasti suurempi kuin jossain 80->0 jarrutuksessa, kun auto rullaa jarrutuksen aikana keskimäärin 33 vs 11 m/s. Matkana mitattuna puhutaan 100 vs. 30 m suuruusluokasta. On siinä kaistan vaihdollakin yms. vähän kovempi kiire.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
^Ei nää tosiaan mitään salatieteitä ole. Fysiikasta on paha kiistellä, muusta sitten voidaankin olla montaa mieltä. Esim että onko ollenkaan järkevää keskustella siitä onko oikeutettua kuolla kotimatkalle jos takavalot eivät ole päällä.
Re: Liikenteestä
Sotketaan vielä autovero tähän soppaan. Jos autoveroa ei olisi, niin Corsa olisi ollut tuoreempaa sukupolvea, eikä kukaan olisi kuollut.
VMP
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Liikenteestä
Vanha Corsahan tuo näemmä oli. Ei illalla puhelin avannut jutun kuvia..
Ohitustilanteessa ei ainakaan itsellä ole tapana jarrutella jos ei ole tarvis. Eilenkin ohitin mm. hakerekan perävaunun joka oli parkissa tiellä 80-alueella. Fiksu paikka, niin ei tarvinnut hiljentää yhtään. Nopeusero oli tuossakin ohituksessa tuon noin 80 km/h eikä tilanne tullut mitenkään "silmille".
Toki liike-energia jyllää silloin kun jarrun päällä seisotaan tai muuten hiljennetään vauhtia, vaikka sitten peltiä kurttaamalla. Siksi on tuhoisampaa ajaa kolari kovalla vauhdilla liikkuvaankiin kohteeseen. Saksassakin autobahnoilla tuon hyvin huomaa jos alkaa seisovan autoletkan perä näkyä ja itsellä se joku liki kakkosella alkavia vauhteja. Parempi olla ajoissa jarrulla.. Ei ne turhaan hätävilkkuja käytä.
Ei ole mitenkään tarkoitus puolustella kyseisten sankarien hölmöilyä ja motarikin on ihan väärä paikka nopeushuimistelulle, mutta on mielestäni liian suoraviivaista vetää yhtäläisyysmerkit nopeuden ja onnettomuuden välille. Vaikka nykyään halutaankin noin aina tehdä. Muitakin tekijöitä siinä on. Pakko olla, tai sitten kuski todellakin on ollut täydellinen taulu. Esimerkiksi tuolla Saksassa onnistutaan ajamaan jatkuvasti suht hyvin vaikka bahnoilla on suurempiakin nopeuseroja mitä vajaa satanen. Tosin on siellä myös sakon paikka jos motarille pysäytät ilman auton hajoamista. Polttoaineen loppuminenkin on sakon paikka koska se ei ole itsestä riippumaton syy.
Trafin tutkimus: https://www.trafi.fi/trafi/ajankohtaist ... osuuksilla
Alempi nopeus = vähempi onnettumuuksia? Paitsi, että kuolemaan johtaneet onnettomuudet tutkimuksen mukaan kasvoivat 2,6%..
https://www.hs.fi/autot/art-2000005638671.html
Onhan tuo "kilpa-ajokin" aika säälittävä suoritus siinä mielessä, että melkein jokainen nyky-perheauto kelaa sen 200..230 ja jos motarilla on saatu vain 160..170. Säälittävää räpellystä.
Edit. Jokainen kuolema on aina tragedia ja täysin turha. Mutta fiksumpaa olisi edes yrittää oppia jotain kun hokea vaan suu vaahdossa ennalta päätettyä mantraa.
Ohitustilanteessa ei ainakaan itsellä ole tapana jarrutella jos ei ole tarvis. Eilenkin ohitin mm. hakerekan perävaunun joka oli parkissa tiellä 80-alueella. Fiksu paikka, niin ei tarvinnut hiljentää yhtään. Nopeusero oli tuossakin ohituksessa tuon noin 80 km/h eikä tilanne tullut mitenkään "silmille".
Toki liike-energia jyllää silloin kun jarrun päällä seisotaan tai muuten hiljennetään vauhtia, vaikka sitten peltiä kurttaamalla. Siksi on tuhoisampaa ajaa kolari kovalla vauhdilla liikkuvaankiin kohteeseen. Saksassakin autobahnoilla tuon hyvin huomaa jos alkaa seisovan autoletkan perä näkyä ja itsellä se joku liki kakkosella alkavia vauhteja. Parempi olla ajoissa jarrulla.. Ei ne turhaan hätävilkkuja käytä.
Ei ole mitenkään tarkoitus puolustella kyseisten sankarien hölmöilyä ja motarikin on ihan väärä paikka nopeushuimistelulle, mutta on mielestäni liian suoraviivaista vetää yhtäläisyysmerkit nopeuden ja onnettomuuden välille. Vaikka nykyään halutaankin noin aina tehdä. Muitakin tekijöitä siinä on. Pakko olla, tai sitten kuski todellakin on ollut täydellinen taulu. Esimerkiksi tuolla Saksassa onnistutaan ajamaan jatkuvasti suht hyvin vaikka bahnoilla on suurempiakin nopeuseroja mitä vajaa satanen. Tosin on siellä myös sakon paikka jos motarille pysäytät ilman auton hajoamista. Polttoaineen loppuminenkin on sakon paikka koska se ei ole itsestä riippumaton syy.
Trafin tutkimus: https://www.trafi.fi/trafi/ajankohtaist ... osuuksilla
Alempi nopeus = vähempi onnettumuuksia? Paitsi, että kuolemaan johtaneet onnettomuudet tutkimuksen mukaan kasvoivat 2,6%..
https://www.hs.fi/autot/art-2000005638671.html
Onhan tuo "kilpa-ajokin" aika säälittävä suoritus siinä mielessä, että melkein jokainen nyky-perheauto kelaa sen 200..230 ja jos motarilla on saatu vain 160..170. Säälittävää räpellystä.
Edit. Jokainen kuolema on aina tragedia ja täysin turha. Mutta fiksumpaa olisi edes yrittää oppia jotain kun hokea vaan suu vaahdossa ennalta päätettyä mantraa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
^Ymmärrän pointin. Vauhti ei tapa ketään. Äkkipysähdys sitten onkin kinkkisempi juttu.
Mutta tämä kyseinen keissi - ei sovi sujuvan tai reippaankin etenemisen keskustelun pohjaksi. Kääntyy järkevää aihetta vasten herkästi.
(Harmi kyllä, kun liikkumisnopeuden suitsiminen tuntuu tosiaan olevan nyt "lopullinen ratkaisu" - perinteistä oikeiden ongelmien sivuutusta yksinkertaisella ja populistisella "ratkaisulla".)
Mutta tämä kyseinen keissi - ei sovi sujuvan tai reippaankin etenemisen keskustelun pohjaksi. Kääntyy järkevää aihetta vasten herkästi.
(Harmi kyllä, kun liikkumisnopeuden suitsiminen tuntuu tosiaan olevan nyt "lopullinen ratkaisu" - perinteistä oikeiden ongelmien sivuutusta yksinkertaisella ja populistisella "ratkaisulla".)
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Liikenteestä
On totta, että aina löytyy yksittäistapauksia jotka sotivat suurta kuvaa vastaan. Siksi jokin tietty tapaus on huono lähtökohta millekään keskustelulle. Kuitenkin vuodessa taitaa motarilla kuolla muutama ihminen siinä missä muualla useampi sata. Sikäli raa'alla matematiikalla kannattaa keskittyä muualle.
Alkaa taas kesä tulla ja mökkiläiset lähtee liikkeelle. Itse tulee tuota 5-tietä ajeltua edes takas ja siinä näkee kyllä kaikenlaista kesäisin. Vaikka on kuinka kameroilla pommitettu, niin jostain syystä aika punaisena tuo tieosuus loistaa jollain Lusi-Juva -välillä onnettomuustilastoissa. Liikennekulttuuri on tuossa kesäisin ihan kauheaa. Viime keväänä ainakin oli vielä yksi sellainen tuntemattomasta syystä suoralla tiellä rekan keulaan tapaus.
Mutta koitetaanhan pitää maltti mukana liikenteessä vaikka alkaakin kesärengaskelit olla ja sitä myöten mukava kurvailla Taidan tänään itsekin alkaa rengastöihin ja huomenna kääntää Alfan keulan valtateille.
Alkaa taas kesä tulla ja mökkiläiset lähtee liikkeelle. Itse tulee tuota 5-tietä ajeltua edes takas ja siinä näkee kyllä kaikenlaista kesäisin. Vaikka on kuinka kameroilla pommitettu, niin jostain syystä aika punaisena tuo tieosuus loistaa jollain Lusi-Juva -välillä onnettomuustilastoissa. Liikennekulttuuri on tuossa kesäisin ihan kauheaa. Viime keväänä ainakin oli vielä yksi sellainen tuntemattomasta syystä suoralla tiellä rekan keulaan tapaus.
Mutta koitetaanhan pitää maltti mukana liikenteessä vaikka alkaakin kesärengaskelit olla ja sitä myöten mukava kurvailla Taidan tänään itsekin alkaa rengastöihin ja huomenna kääntää Alfan keulan valtateille.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Liikenteestä
Viitaten edelliseen. Perjantai-iltapäivien liikenne tuolta tsadista lahteenpäin tulee olemaan taas valtavan ihanaa...
Onneksi on nyt autossa adaptiivinen vakionopeudensäädin...
Onneksi on nyt autossa adaptiivinen vakionopeudensäädin...
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Re: Liikenteestä
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/sk ... aa/789442/
Hivenen vanha juttu jo, mutta olin itse juuri tuota tietä ajellut pääsiäisen viettoon, joten jäi mieleen. Onnettomuuspaikalta tien päättävään t-risteykseen pari kilometriä, taajama-alueelle (60km/h rajoitus) muuan sataa metriä, kannattiko... Tämä siis oletuksella että kyseessä oli ohitus / mutkan leikkaus. Saattoi olla sairaskohtauskin. Eiköhän tuo aikanaan kerrota.
Hivenen vanha juttu jo, mutta olin itse juuri tuota tietä ajellut pääsiäisen viettoon, joten jäi mieleen. Onnettomuuspaikalta tien päättävään t-risteykseen pari kilometriä, taajama-alueelle (60km/h rajoitus) muuan sataa metriä, kannattiko... Tämä siis oletuksella että kyseessä oli ohitus / mutkan leikkaus. Saattoi olla sairaskohtauskin. Eiköhän tuo aikanaan kerrota.
Viimeksi muokannut Ruokoton, 22 Huhti 2018, 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.