Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Kiitos paljon.
Uusi tolueniton VHT tuntuu toimivan ihan yhtä hyvin kuin vanhakin. Ja haisee yhtä pahalle.
Uusi tolueniton VHT tuntuu toimivan ihan yhtä hyvin kuin vanhakin. Ja haisee yhtä pahalle.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aika lyhkäset pultit muuten
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Menee pahvista läpi.Satakuusnelonen kirjoitti:Aika lyhkäset pultit muuten
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eihän Pelen pajalla nyt sormikosketuksella osasia siirrellä. Siirtoalustoillahan ne.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jep, ja itse kaipaisin mietiskelyhymiötäJiiPee kirjoitti: Btw. hymiövalikoimasta puuttuu selkeästi muun muassa peukutushymiö, höh.
Noni
- MiNkO^^
- Viestit: 869
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: Mitä teit tänään tallissa?
siivosin alfan ympäriltä kaikkea "hyödyllistä" ,nyt taas kelpaa liikkuskella auton ympärillä.
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mistä hankit wrinkleä? Löytykö ihan Suomesta?Pele kirjoitti:^ Kiitos paljon.
Uusi tolueniton VHT tuntuu toimivan ihan yhtä hyvin kuin vanhakin. Ja haisee yhtä pahalle.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pikaisella haulla ei ainakaan silloin löytänyt suomalaisilta kauppiailta.alfa 156 v6 kirjoitti:Mistä hankit wrinkleä? Löytykö ihan Suomesta?Pele kirjoitti:^ Kiitos paljon.
Uusi tolueniton VHT tuntuu toimivan ihan yhtä hyvin kuin vanhakin. Ja haisee yhtä pahalle.
Ebaysta ostin. Saksasta tuli paketti n. viikossa kotiovelle.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ja Wrinkleä tuli taas suihkittua. Evon imusarja saatettiin alkuperäisen näköiseksi.
Ennen ja jälkeen:
Ennen ja jälkeen:
- Liitteet
-
- WP_20180202_21_38_22_Pro.jpg
- (152.66 KiB) Tiedosto ladattu 5948 kertaa
-
- WP_20180319_21_23_21_Pro.jpg
- (139.48 KiB) Tiedosto ladattu 5948 kertaa
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Upeata jälkeä jälleen kerran. Millä puhdistat kaasuläpän tuohon kuosiin? Ei varmaan pelkkä UÄ-pesu riitä?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Kiitos.
Useimmiten puran kaasuläpän ja lasikuulapuhallan ulkopuolen.
Nyt lähtökohta oli suht hyvä, niin pädyin vain pesemään hyvin ja sitten pehmeällä harjalla kevyesti kiilloittamaan.
Tuli ehkä hieman liiankin kiiltävä vrt. alkuperäinen.
Kännykkäkuva tuosta ei ole paras mahdollinen.
Jotenkin nuo keltapassivoinnin sävytkin näyttää laimeilta.
Kaasuläpän vivut on kyllä oikeasti ihan hyvän keltaiset.
Useimmiten puran kaasuläpän ja lasikuulapuhallan ulkopuolen.
Nyt lähtökohta oli suht hyvä, niin pädyin vain pesemään hyvin ja sitten pehmeällä harjalla kevyesti kiilloittamaan.
Tuli ehkä hieman liiankin kiiltävä vrt. alkuperäinen.
Kännykkäkuva tuosta ei ole paras mahdollinen.
Jotenkin nuo keltapassivoinnin sävytkin näyttää laimeilta.
Kaasuläpän vivut on kyllä oikeasti ihan hyvän keltaiset.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pele kirjoitti:^ Kiitos.
Useimmiten puran kaasuläpän ja lasikuulapuhallan ulkopuolen.
Nyt lähtökohta oli suht hyvä, niin pädyin vain pesemään hyvin ja sitten pehmeällä harjalla kevyesti kiilloittamaan.
Tuli ehkä hieman liiankin kiiltävä vrt. alkuperäinen.
Kännykkäkuva tuosta ei ole paras mahdollinen.
Jotenkin nuo keltapassivoinnin sävytkin näyttää laimeilta.
Kaasuläpän vivut on kyllä oikeasti ihan hyvän keltaiset.
Puutelistaan jatkoksi: ei ollut laittaa imusarjan alle auton valmistuspäivän La Gazzetta dello Sportin sivuja, niin joutui tyytymään ruskeaan aluspahviin
Työn jälki jaksaa kyllä hämmästyttää joka kerta, kun kuvia ilmestyy. Hienoa työtä!
VMP
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Suosittelen alustaksi Mulberry-silkkistä peittoa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Jospa pysyttelen vain ruskeassa aaltopahvissa.
Noita lavojen pohjilta riittää vino pino.
Toivottavasti se ei vie kuitenkaan päähuomiota kuvissa.
Noita lavojen pohjilta riittää vino pino.
Toivottavasti se ei vie kuitenkaan päähuomiota kuvissa.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pitäiskö tuokin herätellä ajoon tänä kesänä?
Vähän niinkuin juhlavuosi. Auto täyttää 30v, ja tulee olleeksi omistuksessani kesällä 20v.
Leimalla tuli käytyä viimeksi muistaakseni 2010.
Vähän niinkuin juhlavuosi. Auto täyttää 30v, ja tulee olleeksi omistuksessani kesällä 20v.
Leimalla tuli käytyä viimeksi muistaakseni 2010.
- Liitteet
-
- WP_20180321_12_10_38_Pro.jpg
- (232.32 KiB) Tiedosto ladattu 5642 kertaa
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pitäis!Pele kirjoitti:Pitäiskö tuokin herätellä ajoon tänä kesänä?
Vähän niinkuin juhlavuosi. Auto täyttää 30v, ja tulee olleeksi omistuksessani kesällä 20v.
Leimalla tuli käytyä viimeksi muistaakseni 2010.
21.4 jkl:ään näytille Piazza Areen!
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Voi olla liian aikaista tuo päivä. Talli ja kädet on nyt täynnä muita hommia. Mutta esim. Bella voisi olla realistinen.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Öljyt ja suodatin, keväthuollon aloitusta, vaikka vielä metri lunta...
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Käytät tuota ryppymaalia useammin; onko siihen jotain mitä pitäisi tietää tai ennakoida, eikö noita lämmitetty ensin?Pele kirjoitti:Ja Wrinkleä tuli taas suihkittua. Evon imusarja saatettiin alkuperäisen näköiseksi.
Ennen ja jälkeen:
Viimeksi vuosia sitten maalasin imusarjaa, ihan ok onnistui, mutta ihan yhtä "kuohkea" siitä ei tullut, kuin aluperäinen.
- Liitteet
-
- Imusarja1.jpg
- (128.33 KiB) Tiedosto ladattu 5386 kertaa
-
- Imusarja2.jpg
- (121.83 KiB) Tiedosto ladattu 5386 kertaa
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ En osaa sanoa mikä ois ainoa oikea/paras tapa.
Senverran harvoin kuitenkin tulee touhuttua. You Tubesta noita välillä kanssa katsellut miten porukat maalailee.
Pitäisi joskus kokeilla eri tyyleillä pellin paloihin että miten lopputulos muuttuu, vai muuttuuko se?
Maalin määrällä lienee kuitenkin vaikutus siihen miten ryppyinen lopputulos on.
Muistan vaan että ekan kerran kun maalasin, siitä tuli niin kauheaa hämähäkin seittiä että uusiksi meni. Vedin silloin maalia runsaasti.
Uuni olisi kuivatuksen kannalta varmasti paras vaihtoehto. Nyt lämmitän vain kuumailma puhaltimella.
Ja kyllä, lämmitän kappaleen ennen maalausta. Ei kuumaksi, mutta enemmän kuin käden lämpöiseksi.
Samoin maalipurkki on myös jokin aikaa lämpöpatterin päällä. Lämmin maali toimii paremmin, on se
sitten paukkupullo tavaraa, tai ruisku.
Senverran harvoin kuitenkin tulee touhuttua. You Tubesta noita välillä kanssa katsellut miten porukat maalailee.
Pitäisi joskus kokeilla eri tyyleillä pellin paloihin että miten lopputulos muuttuu, vai muuttuuko se?
Maalin määrällä lienee kuitenkin vaikutus siihen miten ryppyinen lopputulos on.
Muistan vaan että ekan kerran kun maalasin, siitä tuli niin kauheaa hämähäkin seittiä että uusiksi meni. Vedin silloin maalia runsaasti.
Uuni olisi kuivatuksen kannalta varmasti paras vaihtoehto. Nyt lämmitän vain kuumailma puhaltimella.
Ja kyllä, lämmitän kappaleen ennen maalausta. Ei kuumaksi, mutta enemmän kuin käden lämpöiseksi.
Samoin maalipurkki on myös jokin aikaa lämpöpatterin päällä. Lämmin maali toimii paremmin, on se
sitten paukkupullo tavaraa, tai ruisku.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Minä olen laittanut kaasugrilliiin pienellä lämmöllä. Pinta on tasaisen pientä ryppyä. Mastonin ja bilteman ryppynmaalit on pinnaltaan ja kestoltaan kuraa.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Satakuusnelkun pakoputki vuoti jo viime kesänä kymmenestä eri kohtaa ja nyt päätin tehdä asialle jotain. Hitsailin keskiputkeen useita paikkalappuja ja uuden ulostulon. Sinkkimaali päälle. Sitten mietin tuota käärmeenmuotoista loppupätkää, niminmerkki alfa 156 v6 olikin tästä jo modannut yhden änkkärin pois. Mietin että fiksumpi laittaa yksi änkkäri pitkittäissuuntaan. Äänet tais koventua liikaa, no leimasetä sanoo sitten jos on liian kova ääni
- Liitteet
-
- 20180323_141503.jpg
- (84.8 KiB) Tiedosto ladattu 5244 kertaa
-
- 20180323_153724.jpg
- (115.76 KiB) Tiedosto ladattu 5244 kertaa
-
- 20180323_171947.jpg
- (119.58 KiB) Tiedosto ladattu 5244 kertaa
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
- RiTo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
- Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98 - Paikkakunta: Laihia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aloittelin uuden työpöydän rakennusta tekemällä säätötassut
Tarvikkeet:
-4 jääkiekkoa
-30mm oksapora
-16.5mm poranterä
-M16x50 pultit, mutterit ja korilaatat
-M16 jatkomutterit jotka hitsataan pöydän runkoon
Pultit olisi saaneet olla pidemmät mutta Motonetin laareista ei löytynyt pidempiä täysikierteisiä. Onneksi nuo on helppo vaihtaa jos vaikuttaa tarpeelliselta
Tarvikkeet:
-4 jääkiekkoa
-30mm oksapora
-16.5mm poranterä
-M16x50 pultit, mutterit ja korilaatat
-M16 jatkomutterit jotka hitsataan pöydän runkoon
Pultit olisi saaneet olla pidemmät mutta Motonetin laareista ei löytynyt pidempiä täysikierteisiä. Onneksi nuo on helppo vaihtaa jos vaikuttaa tarpeelliselta
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ihmettelin sitikan sielunelämää.
Ei pali oo 12v/250kkm aikana tarttenu totakaan opiskella. No nyt tuli tilanne ja aika sillekkin. Hö.
Ja esso väittää nuita vikaherkiksi. Voinen rakentaa yksinäisen taistelijan parrikaadin, ja huudella sieltä vastalauseita...
Ei pali oo 12v/250kkm aikana tarttenu totakaan opiskella. No nyt tuli tilanne ja aika sillekkin. Hö.
Ja esso väittää nuita vikaherkiksi. Voinen rakentaa yksinäisen taistelijan parrikaadin, ja huudella sieltä vastalauseita...
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aina ei jaksa valokuvata. https://www.youtube.com/watch?v=gQM3VNUvcGg
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Valokuvat on upeita mutta videoitakin saa laittaa lisää!
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Hankalaa vain tuo kännykkäkuvaaminen yksinään jos jotain yrittää tehdä.
Otti aikaa nytkin saada se iskarin ja jarrusatulan väliin. Siksi tuli tuollainen pystyvideo.
Onneksi on halpa puhelin jota voi säälittä runnoa minne vain.
Otti aikaa nytkin saada se iskarin ja jarrusatulan väliin. Siksi tuli tuollainen pystyvideo.
Onneksi on halpa puhelin jota voi säälittä runnoa minne vain.
- RiTo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
- Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98 - Paikkakunta: Laihia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Koko illan metsästänyt vikaa 147 1.6:sta kun ei käynnistynyt. Nyppinyt liittimiä ja releitä. Ihmetellyt kun vikakoodeja ei löydy. Kokeillut toista avainta. Ei lähtenyt käyntiin ennen kuin laittoi bensaa tankkiin
Silloin tällöin sitä tuntee itsensä tyhmäksi
Silloin tällöin sitä tuntee itsensä tyhmäksi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
"Kokoonpano hommia"
Jakopää osasto ready!
Jakopää osasto ready!
- Liitteet
-
- P1270013.JPG
- (138.22 KiB) Tiedosto ladattu 4662 kertaa
-
- WP_20180329_14_29_52_Pro (2).jpg
- (160.35 KiB) Tiedosto ladattu 4662 kertaa
-
- WP_20180329_20_05_23_Pro.jpg
- (149.98 KiB) Tiedosto ladattu 4662 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin nelospytyn puolan Pohjolan Liikenteen tallissa (ulkona), ja taas pelittää. Huomenna Luostolle
Nyt ei ole varapuolaa
Nyt ei ole varapuolaa
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tää alkaa toistaa itseään mutta koittakaa nyt kestää......Eli kuskin oven lukkopesä pyörähti maanantaina "tyhjää"....Ei hyvä. Tiesin heti kun sattui että nyt sattui......Paras vielä kun sisäkahva alkoi taas jumitella yöpakkasten aikaan.....Vaijerin mutkassa oli ilmeisesti vettä joka jäätyy....Muuta selitystä en enää keksi. Parasta tietenkin kun lukko on kaputt niin autosta noustessa ( kun kahva jumii..) jää ovi ns. "auki"-asentoon eli lämpsyy menemättä kiinni ollenkaan.....Eikun auto firman halliin ja PääJohtajan Jeep Grand Cherokee "OverLand" VM:n 3,0 dieselillä alle.....Tänään otin työn alle asenteella "Johan Nyt on PERKELE"! Purin kuskin oven, lukkomoottorin ja kahvan...Irroittelin lukkosylinterin kahvakombinaatiosta....Ilmeenkään värähtämättä harkitsin kahvojen vaihtamista päikseen mutta päätin kuitenkin suolistaa ne pöydälle....molemmat...Siis myös repsikan ovi palasiksi. Eikun hommiin.... Tässä koko viikkoa ole aikaa ja vituttaa muutenkin.....Kuinka paljon pitää tehdä samoja asioita uudelleen....Ihan nyt täysi poropeukalo en kuitenkaan ole autojen kanssa ja samoja paikkoja uudelleen ja uudelleen... ....
Nyt tilanne on se että purun jälkeen kuskin lukkosylinteristä oli katkennut kaksi pienen pientä metallikiilaa, jotka kääntävät sylinterin ulkokuorta ja näin ollen linkkua joka kääntää blaa blaa blaa ja blaa blaa......Vaihdoin repsikan lukkosylinterin päikseen kuskin kahvaan ja vice versa.....Nyt toimii hienosti koska repsikan lukkosylinteri oli lähes koskematon. Paskainen sisältä mutta käytetty todennäköisesti murto-osa siitä mitä kuskin lukkoa.....Repsikan lukko kääntyy nyt tyhjää mutta aivan sama. En ala tilaamaan uutta kahvaa ainakaan nyt ja sarjoittamaan avainta tms....Jos jatkossa jumii pakkasella niin mitään ei voi enää tehdä. Kaikki on uitettu putsissa ja voideltu oikeista paikoista....Vaijerin kuorten sisään on valutettu aseöljyt jne jne....Lukkomoottorit purettu atomeiksi ja putsattu ja voideltu.........Nyt riittää.
Nyt tilanne on se että purun jälkeen kuskin lukkosylinteristä oli katkennut kaksi pienen pientä metallikiilaa, jotka kääntävät sylinterin ulkokuorta ja näin ollen linkkua joka kääntää blaa blaa blaa ja blaa blaa......Vaihdoin repsikan lukkosylinterin päikseen kuskin kahvaan ja vice versa.....Nyt toimii hienosti koska repsikan lukkosylinteri oli lähes koskematon. Paskainen sisältä mutta käytetty todennäköisesti murto-osa siitä mitä kuskin lukkoa.....Repsikan lukko kääntyy nyt tyhjää mutta aivan sama. En ala tilaamaan uutta kahvaa ainakaan nyt ja sarjoittamaan avainta tms....Jos jatkossa jumii pakkasella niin mitään ei voi enää tehdä. Kaikki on uitettu putsissa ja voideltu oikeista paikoista....Vaijerin kuorten sisään on valutettu aseöljyt jne jne....Lukkomoottorit purettu atomeiksi ja putsattu ja voideltu.........Nyt riittää.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Mitä teit tänään tallissa?
Otin pienen kiven jarrukilven ja -levyn välistä. Piti ikävähköä ääntä.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eikö siitä ole kaukosäätöistä lukitusta?pitkämies kirjoitti:Tää alkaa toistaa itseään mutta koittakaa nyt kestää......Eli kuskin oven lukkopesä pyörähti .
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Huhhuh! Ostin vuosia sitten Thema 16V Turbon moottorin.
Avasin tänään silkasta uteliaisuudesta jakopään kopan...
Joku on joskus asentanut jakohihna kiristimen viimeisenpäälle!
Tuurilla on menty!
Hammastusten väli tuossa kiristimen kohdalla n.10mm.
Sopivasti kun vähän löystynyt remmi värisee, niin tuleekin silppua.
Avasin tänään silkasta uteliaisuudesta jakopään kopan...
Joku on joskus asentanut jakohihna kiristimen viimeisenpäälle!
Tuurilla on menty!
Hammastusten väli tuossa kiristimen kohdalla n.10mm.
Sopivasti kun vähän löystynyt remmi värisee, niin tuleekin silppua.
- Liitteet
-
- WP_20180330_16_09_55_Pro.jpg
- (126.02 KiB) Tiedosto ladattu 4102 kertaa
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Oikeaoppinen kiristys siis myötäpäivään kääntämällä?
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
On. Mutta kun on ihana Keski-Euroopn tuonti niin avaimia on tasan yksi(!) kappale. Ja kun kyseinen "kake" on hiukan...hmmm...käytetty...niin varminta on lukita kulkuneuvo lukkopesästä ja avata kakella! Jos nimittäin käy niin että kake ei suostukaan avaamaan autoa....Kun tällöin käännät lukkopesää manuaalisesti, tuloksena on kaamea kirkuminen!.......Jalamari kirjoitti:Eikö siitä ole kaukosäätöistä lukitusta?pitkämies kirjoitti:Tää alkaa toistaa itseään mutta koittakaa nyt kestää......Eli kuskin oven lukkopesä pyörähti .
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pulttasimma giilsin kanssa viimein ökybemarin keulalle lisäkaukovalon. Operaatio on antanut odottaa itseään 'bout puolitoista kuukautta, koska keulan muotoilun ja valovalinnan takia homma meni "irroita puskuri" -tyylillä. Sehän nyt ei mahdoton jumppa ole, mutta kun lisäksi auto on bi-xenoneilla jo tehtaan jäljiltä, piti ohjausta varten asentaa hall-pohjainen puolijohderelepurkki ja kaivaa anturi umpion sisään, xenonin varjostimen solenoidin ohjauskarvaan. Kokonaisuutena tarvii tilaa sen verran, että kivempi suorittaa isommassa tallissa ja kun aikaa kuitenkin meni viitisen tuntia, piti bongata päivä jona A) on aikaa, B) kimppatallin huoltopaikka on vapaa.
...ja ajettuani auton ulos totesin luukkuja kiinni ruuvatessa hall-anturin ja solenoidin piuhan tärähtäneen ikävästi asentoon, ettei ohjaus enää tallin ulkopuolella toiminut. Tarttee joku päivä kaivautua uudestaan umpion sisään operoimaan... Enää ei onneksi tarvi tehdä muuta asentelua, joten tuosta selvinnee tunnissa-parissa.
...ja ajettuani auton ulos totesin luukkuja kiinni ruuvatessa hall-anturin ja solenoidin piuhan tärähtäneen ikävästi asentoon, ettei ohjaus enää tallin ulkopuolella toiminut. Tarttee joku päivä kaivautua uudestaan umpion sisään operoimaan... Enää ei onneksi tarvi tehdä muuta asentelua, joten tuosta selvinnee tunnissa-parissa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kyllä vain. On aikalailla erinäköinen sen jälkeen.Satakuusnelonen kirjoitti:Oikeaoppinen kiristys siis myötäpäivään kääntämällä?
Taas heräsi kysymyksiä, kun näiden Lancian hihnojenkin mitoitusta ja kestoa on aikojen saatossa parjattu...
Moniko hihnarikko on johtunut virheellisestä asennuksesta...
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mun aikoinaan ostamassa Thema 16V:ssä oli todella pahasti yliaikainen hihna ja ihan tolkuttoman löysällä. Ehjä se oli vielä hihnaa vaihtaessa... tasapainoakselien hihnakin oli katkennut, ja kulunut puoleen väliin poikki toisesta kohdasta, kun katkennut pätkä oli nojannut nokkahihnaan. Ei ne nyt ihan heikoimpia ole olleet. Yliajasta kertonee jotain sekin, että tasapainoakselien hihnapyörät oli käyttämättömyyttään niin paksussa ruosteessa, että uusia ne olisi pitänyt, jos olisi uuden remmin aikonut laittaa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pala kerrallaan
- Liitteet
-
- prempro1.jpg
- (57.88 KiB) Tiedosto ladattu 3817 kertaa
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kattelin tota lancian mosaa. Eikös Fiat Coupessa ole sama moottori? Niissä vanhemmissa,, 2L turbo.16V. Uudemmissahan on 5 pyttynen.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tässä Evossa hihnalla oli kilometrejä n. 10tkm. Vuosia sensijaan 14.mutt kirjoitti:Mun aikoinaan ostamassa Thema 16V:ssä oli todella pahasti yliaikainen hihna ja ihan tolkuttoman löysällä. Ehjä se oli vielä hihnaa vaihtaessa... tasapainoakselien hihnakin oli katkennut, ja kulunut puoleen väliin poikki toisesta kohdasta, kun katkennut pätkä oli nojannut nokkahihnaan. Ei ne nyt ihan heikoimpia ole olleet. Yliajasta kertonee jotain sekin, että tasapainoakselien hihnapyörät oli käyttämättömyyttään niin paksussa ruosteessa, että uusia ne olisi pitänyt, jos olisi uuden remmin aikonut laittaa.
Autoa säilytetty lämpimässä tallissa.
Enpä uskaltanut ajaa kuin trailerista talliin-pesupaikalle-talliin. Ei yhtään ylimääräistä käyttöä..
Onneksi..
- Liitteet
-
- WP_20180210_19_14_21_Pro.jpg
- (91.64 KiB) Tiedosto ladattu 3612 kertaa