Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
Re: Yleinen avautumis-ketju
Taitaapa olla juurikin se musta muoviputki. Minullakin vuotaa ihan pikkuisen jäähdytysnestettä. öljynsuodattimessa oli jäähdytysnesteeen jälkiä. Hyviä arvauksia ? Muoviputki vaihdettu vuosi sitten.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Yleinen avautumis-ketju
Öljynsuodattimen jalassa kiertää jäähyneste.dnapekko kirjoitti:TMinullakin vuotaa ihan pikkuisen jäähdytysnestettä. öljynsuodattimessa oli jäähdytysnesteeen jälkiä. Hyviä arvauksia?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Yleinen avautumis-ketju
Yleisön edessä jätti Alfa käynnistymättä . Lambdan liitin auki ja käy, syyllinen selvillä. Oli se lambda vaihtolistalla ja osakin odottamassa, mutta olisi vika voinut odottaa ulostuloa kuitenkin vielä hetken
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Yleinen avautumis-ketju
Taas hyvä kannustin olla hankkimatta, maalämpöä ja sähköautoa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005654245.html
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005654245.html
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Yleinen avautumis-ketju
Iltana eräänä manailin jonkun teppoteeitsensä suoritteita ruosteen ja huonon hitsisauman jemmaamisessa. Samalla ajalla, energialla ja edes pienellä hippusella yritystä sen olisi voinut tehdä paljon paremmin. Nyt ei ole edes yritetty.
Jos kenelläkään ikinä tulee mieleen paikata 156:staan jollain märkää sinitarraa hajultaan ja koostumukseltaan muistuttavalla aineella, joka ei ikinä edes kuivu, niin mene hetki itseesi ja jätä idea toteuttamatta. Se EI OLE hyvä idea ja sillä saa vain vitutuksen hänelle, joka ko. ongelmakohdan löytää ja yrittää korjata edes etäisesti vähän paremmin mitä jo tehdyiltä vaurioilta on pelastettavissa.
PERKELE
Jos kenelläkään ikinä tulee mieleen paikata 156:staan jollain märkää sinitarraa hajultaan ja koostumukseltaan muistuttavalla aineella, joka ei ikinä edes kuivu, niin mene hetki itseesi ja jätä idea toteuttamatta. Se EI OLE hyvä idea ja sillä saa vain vitutuksen hänelle, joka ko. ongelmakohdan löytää ja yrittää korjata edes etäisesti vähän paremmin mitä jo tehdyiltä vaurioilta on pelastettavissa.
PERKELE
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Ihan normaalia. Samalla työmäärällä kun jonkun asian ranettaa päin vittua tekisi sen myös oikein.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Hauskaa luettavaa tuonkin kommentit, kun 90% kommentoijista ei ole mitään tietoa tuosta mikä määrää siirtomaksun himnan.kurppa kirjoitti:Taas hyvä kannustin olla hankkimatta, maalämpöä ja sähköautoa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005654245.html
=Tietty tuotto% verkko-omaisuuden arvosta ja maakaapeli on selvästi kalliimpaa kuin avojohto. Ja nyt kun laki vaatii melkeimpä turhan kovaa toimitusvarmuutta sähkölle, on melkeimpä pakko maakaapeloida haja-asutusalueellakin. ( + Tämä ihan huhua: Olen kuullut että tuo carunan omistama fortumin entinen sähköverkko ei olisi ollut kovin hyvässä kunnossa...)
Suoraan vaan suoraa
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Yleinen avautumis-ketju
327,- käyttömaksu. Nousee mukavasti vuosittain. Ymmärrän jonkun tason vero-ohjauksen, mutta kyllä nyt Näissä wanhoissa on kuitenkin ollu jonkinmoinen autovero ostettaessa, joten alkaa tuntumaan riistolta. Sitäpaitti ei nämä maailman tappiiin täällä pyöri, luontainen poistuma iskee kuitenkin.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^
Tuo on irstasta shittiä.
Tuusula (Caruna): Kerrostaloasuja maksoi muutama vuosi sitten 25€/kk siitä, että asui Tuusulassa. 3 kilometrin päässä Keravalla (Keravan Energia) sama hinta oli 5,00€/kk (nyt 5,50€/kk).
Eli pelkkä sopimushinta on VIISINKERTAINEN kuukaudessa, koska Carunalla on jossain jotain ilmanaruja (ei Tuusulassa juuri mitään). Nyt k.o hinta muuten Tuusulassa taitaa olla jotain 26,xx€.
Lisäksi siirtohinta per kWh oli ainakin muistaakseni veroineen jotain 1.x snt/kWh kalliimpi, mitä Keravan Energialla *nyt*.
Halpaa lystiä siis.
Niin, Keravalla 3*63A liittymä kerrostalossa on halvempi, kuin tuusulassa 1*25A Niinku mitävit? ((1*25 muistan lapussa lukeneen. Saattaa ehkä olla myös 3x25A tai sitten joku 1x63A tjsp).
Tuo on irstasta shittiä.
Tuusula (Caruna): Kerrostaloasuja maksoi muutama vuosi sitten 25€/kk siitä, että asui Tuusulassa. 3 kilometrin päässä Keravalla (Keravan Energia) sama hinta oli 5,00€/kk (nyt 5,50€/kk).
Eli pelkkä sopimushinta on VIISINKERTAINEN kuukaudessa, koska Carunalla on jossain jotain ilmanaruja (ei Tuusulassa juuri mitään). Nyt k.o hinta muuten Tuusulassa taitaa olla jotain 26,xx€.
Lisäksi siirtohinta per kWh oli ainakin muistaakseni veroineen jotain 1.x snt/kWh kalliimpi, mitä Keravan Energialla *nyt*.
Halpaa lystiä siis.
Niin, Keravalla 3*63A liittymä kerrostalossa on halvempi, kuin tuusulassa 1*25A Niinku mitävit? ((1*25 muistan lapussa lukeneen. Saattaa ehkä olla myös 3x25A tai sitten joku 1x63A tjsp).
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Yleinen avautumis-ketju
Olen aina kironnut Kuopion Energian sähkönsiirron hintaa. Eipä tuo niin paha olekaan.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Yleinen avautumis-ketju
Loisteholla nousee siirtomaksut myös:
-30€/kk perusmaksu yli 3 ktp liittymissä
-47€/kk perusmaksu 1-2 ktp liittymä
-Päiväenergia 6,78snt
-Yöenergia 5,24snt
-30€/kk perusmaksu yli 3 ktp liittymissä
-47€/kk perusmaksu 1-2 ktp liittymä
-Päiväenergia 6,78snt
-Yöenergia 5,24snt
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Yleinen avautumis-ketju
Miksi about joka toisen pakettitoimituksen matkavauhti hyytyy kun on päästy Suomen rajojen sisäpuolelle
Saksasta tilatut romppeet ovat kiertäneet puoli eurooppaa parissa päivässä, mutta sitten kun päästään helsinkiin niin siellä sitten pitää pakettia pyöritellä pari viikkoa ees taas. Yhteistyötä Postin kanssa??
Saksasta tilatut romppeet ovat kiertäneet puoli eurooppaa parissa päivässä, mutta sitten kun päästään helsinkiin niin siellä sitten pitää pakettia pyöritellä pari viikkoa ees taas. Yhteistyötä Postin kanssa??
Re: Yleinen avautumis-ketju
Jos sulla on se seurantakoodi, niin tsekkaa, pyöriikö jossain Postin lajittelukeskuksista. Omien kokemusteni mukaan Liedossa sijaitseva Postin lajittelukeskus hieroo tilaamiani kamoja suht pitkään, kunnes yhtäkkiä seurantakoodin mukaan Posti alkaa kuljettaa pakettia ja tuo sen iltapäivällä ulko-oveni taakse haettavaksi, kun olen töissä.Vainio kirjoitti:Miksi about joka toisen pakettitoimituksen matkavauhti hyytyy kun on päästy Suomen rajojen sisäpuolelle
Saksasta tilatut romppeet ovat kiertäneet puoli eurooppaa parissa päivässä, mutta sitten kun päästään helsinkiin niin siellä sitten pitää pakettia pyöritellä pari viikkoa ees taas. Yhteistyötä Postin kanssa??
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^ Osaa ne ulkomaillakin. Tilasin 17.4 kesäkumit 1001renkaat.com putiikista. Seurantakoodit tuli 18.4. Kolme tuli kotiovelle 25.4 ja viimeinen tänään. Tuo vika oli jämähtänyt hampuriin muutamaksi päiväksi ja melko hitaasti valui sieltä kotisuomeen.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
^
Mulle tekivät melkein saman.
Monta päivää kesti, että lähti liikkeelle. Lähti kahdessa paketissa. Toinen siisti teholava, mihin niputettu kaks rengasta. Toiseen laitettu sitten pelkällä teipillä läjään nippu
Vähän kiroilivat rengasliikkeessä...
Mulle tekivät melkein saman.
Monta päivää kesti, että lähti liikkeelle. Lähti kahdessa paketissa. Toinen siisti teholava, mihin niputettu kaks rengasta. Toiseen laitettu sitten pelkällä teipillä läjään nippu
Vähän kiroilivat rengasliikkeessä...
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Yleinen avautumis-ketju
Pieni puhelu kuriirifirman asiakaspalveluun auttoi selvityksessä.
Paketti on menossa parhaillaan postijakeluun, mutta suurin ongelma on ollut ilmeisesti tavassa kirjoittaa postinumero lähetyslappuun.
Yhteystietoihin kirjoitettu postinumero 15900 on muutettu muotoon FI15 900. Tästä johtuen pakettia on yritetty viedä jonnekin stadin itäosiin 0900 postinumeroalueelle.
Onkohan toi FIXX XXX postinumeron muoto joku saksalainen uusi standardi kun tota näkee aika usein toimituslapuissa?
Paketti on menossa parhaillaan postijakeluun, mutta suurin ongelma on ollut ilmeisesti tavassa kirjoittaa postinumero lähetyslappuun.
Yhteystietoihin kirjoitettu postinumero 15900 on muutettu muotoon FI15 900. Tästä johtuen pakettia on yritetty viedä jonnekin stadin itäosiin 0900 postinumeroalueelle.
Onkohan toi FIXX XXX postinumeron muoto joku saksalainen uusi standardi kun tota näkee aika usein toimituslapuissa?
Re: Yleinen avautumis-ketju
Minä olen aina ulkomailta tilatessani kirjoitellut postinumeron muotoon FIXXXXX ihan vaan siksi kun se on käsittääkseni virallinen eurooppalainen tapa ilmoittaa postinumero josta käy ilmi myös vastaanottajamaa. Se että jos se FIXX XXX toimiikin väärin tai on joissain käytetty niin en osaa sanoa mitään. Tuolla itse kirjoittamallani ulkoasulla on 2000-luvun alusta tullut aina paketit perille ilman mitään krumeluureja.
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Yleinen avautumis-ketju
33:sta hävisi virrat 100 vauhdista kun laitoin pyyhkijät päälle. Äkkiä tiensivuun, hetki hämmästelyä ja matka jatkuu. Kymmenen kilometrin päästä laitoin radion takaisin päälle, ja taas virrat pois. Ehkä virtalukonpohja paskana?
Oli tarkoitus lähteä lauantaina lahteen, mutta eipä taida tuoltaan uskaltaa. Seinäjoelta lähti matkahuollolla yksi virtalukon pohja mutta saa nähdä kerkeääkö perille.
Oli tarkoitus lähteä lauantaina lahteen, mutta eipä taida tuoltaan uskaltaa. Seinäjoelta lähti matkahuollolla yksi virtalukon pohja mutta saa nähdä kerkeääkö perille.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Yleinen avautumis-ketju
^ Tulee mieleen mun vanha Taunus taannoin. Lähtiessä oli aina hyvä kokeilla liikkuuko pyyhkijät. Jos ne liikkui, niin silloin ajovalotkin paloi Kuivalla kelillä harvemmin oli ongelmaa, sateella taas oli vähän fifty-sixty
^^ Kyllä tuo FI-muotoinen postinumero pitäisi olla ihan normi. Tuota itsekin käyttänyt ja meillä firman järjestelmä antaa tuon automaattisesti ihan kotimaan lähetyksiinkin. Mutta eikö se kirjoiteta kokonaan pötköön, ei siis vällyöntiä? Postin järjestelmä katkaisee merkkijonon välilyönnin kohdalta, tunnistaa numeron "900" ja täyttää loput nollilla? Jotain tuollaista voisin veikata joskus itsekin jotain tietojenkäsittelykoodeja kirjoitelleena.
^^ Kyllä tuo FI-muotoinen postinumero pitäisi olla ihan normi. Tuota itsekin käyttänyt ja meillä firman järjestelmä antaa tuon automaattisesti ihan kotimaan lähetyksiinkin. Mutta eikö se kirjoiteta kokonaan pötköön, ei siis vällyöntiä? Postin järjestelmä katkaisee merkkijonon välilyönnin kohdalta, tunnistaa numeron "900" ja täyttää loput nollilla? Jotain tuollaista voisin veikata joskus itsekin jotain tietojenkäsittelykoodeja kirjoitelleena.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Jep, ylimääräinen välilyönti postinumerossa aiheutti koneaivoille virhetulkinnan
Netissä täytettävään tilauslomakkeeseen ei pystynyt syöttämään postinumeroa euromuodossa.
Postinumerokenttään kelpaa ainoastaan numerot ja toimitusmaa valitaan pudotusvalikosta ja bittiaivo vääntää sen automaattisesti tommoseen muotoon jota ei sitten toinen bittiaivo osannut tulkita oikein
No paketti löysi eilen perille, tosin melko kolhiintuneena. Yksi pienempi osa oli paketista karannut jonnekkin.
Ilmeisesti särkyvän tavaran tarra kannustaa viskomaan pakettia oikein tunteella
Netissä täytettävään tilauslomakkeeseen ei pystynyt syöttämään postinumeroa euromuodossa.
Postinumerokenttään kelpaa ainoastaan numerot ja toimitusmaa valitaan pudotusvalikosta ja bittiaivo vääntää sen automaattisesti tommoseen muotoon jota ei sitten toinen bittiaivo osannut tulkita oikein
No paketti löysi eilen perille, tosin melko kolhiintuneena. Yksi pienempi osa oli paketista karannut jonnekkin.
Ilmeisesti särkyvän tavaran tarra kannustaa viskomaan pakettia oikein tunteella
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ei ketään kiinnosta ne tarrat siinä päällä. Jos ei ole maksettu ekstraa särkyvän tavaran kuljetuksesta niin sitä heitellään ihan normaalisti oli siinä päällä mikä tarra vain.Vainio kirjoitti:Ilmeisesti särkyvän tavaran tarra kannustaa viskomaan pakettia oikein tunteella
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
^
Ihan yhtälailla heitellään, koska kuski ei saa sentinlatia enempää normipakettiin.
Nuo särkyvät, tai siis "erilliskäsiteltävät" on omissa rullakoissaan. Eli siis esimerkiksi yhteen autoon voi mennä 40 kpl "erilliskäsiteltävä"-tarroitettua, jotka on sitten... Tada! 40 rullakossa! Oho, autoon ei muuten mahdu ihan niin montaa. Mut ei se ole ongelma, kuski hoitaa! Eli ne kaikki romut tungetaan vaikkapa yhteen rullakkoon pinottuna päällekäin.
Aikataulut on tiukat, niin ne myös lentää ihan samalla tavalla kuin muutkin romut.
Ja tiedän tuon, kun olen itse ollut kahden eri firman kuskin kaverina, ihan livenä näkemässä ja itsekin noita heittelemässä
Ihan yhtälailla heitellään, koska kuski ei saa sentinlatia enempää normipakettiin.
Nuo särkyvät, tai siis "erilliskäsiteltävät" on omissa rullakoissaan. Eli siis esimerkiksi yhteen autoon voi mennä 40 kpl "erilliskäsiteltävä"-tarroitettua, jotka on sitten... Tada! 40 rullakossa! Oho, autoon ei muuten mahdu ihan niin montaa. Mut ei se ole ongelma, kuski hoitaa! Eli ne kaikki romut tungetaan vaikkapa yhteen rullakkoon pinottuna päällekäin.
Aikataulut on tiukat, niin ne myös lentää ihan samalla tavalla kuin muutkin romut.
Ja tiedän tuon, kun olen itse ollut kahden eri firman kuskin kaverina, ihan livenä näkemässä ja itsekin noita heittelemässä
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
Pikku FIAT isot VIAT.
Teinpä ekaa suodatinhuoltoa "uuteen ostokseeni". Ilmansuodatinkotelosta pitää irrottaa letku joka tulee hmmm..jostain. Letku irtosi ja sain moottoriöljykylvyn samalla! Koteloon on selkeästi rakennettu sellanen noin 0,5 Litran vetoinensäiliö johon letku tulee.. Turboko siellä nyt on paskana vai huohotin tukkeessa?? Auto toimii kuitenkin ihan normaalisti vetää hyvin eikä kuluta öljyäkään (viikon ajan kokemuksella) Edellisestä öljynvaihdosta oli kirjanmukaan kulunut aikaa noin 30.0000km
Eikös tää 1.9 JTD Multijet löydy myös Alfoista. Kellään ollu samansuuntaisia kokemuksia? Mitä pitäs tutkia? Ennenkuin hutkitaan
Teinpä ekaa suodatinhuoltoa "uuteen ostokseeni". Ilmansuodatinkotelosta pitää irrottaa letku joka tulee hmmm..jostain. Letku irtosi ja sain moottoriöljykylvyn samalla! Koteloon on selkeästi rakennettu sellanen noin 0,5 Litran vetoinensäiliö johon letku tulee.. Turboko siellä nyt on paskana vai huohotin tukkeessa?? Auto toimii kuitenkin ihan normaalisti vetää hyvin eikä kuluta öljyäkään (viikon ajan kokemuksella) Edellisestä öljynvaihdosta oli kirjanmukaan kulunut aikaa noin 30.0000km
Eikös tää 1.9 JTD Multijet löydy myös Alfoista. Kellään ollu samansuuntaisia kokemuksia? Mitä pitäs tutkia? Ennenkuin hutkitaan
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ei välttämättä ihan normaalisti. Muistan parinkymmenen vuoden takaa jakeluhommista tapauksen, jossa kuski katsoi paketin päälle piirrusteltua "särkyvää"-merkintää, huikkasi iloisesti "Ei oo virallinen!", heitti paketin ilmaan ja potkaisi sen auton perälle.Tuomas K kirjoitti:Jos ei ole maksettu ekstraa särkyvän tavaran kuljetuksesta niin sitä heitellään ihan normaalisti oli siinä päällä mikä tarra vain.
- Epäkelpokeräilijä -
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Yleinen avautumis-ketju
Eli sinulla ei ole harmaintakaan käsitystä mitä erilliskäsiteltävä tarkoittaaAquatica kirjoitti:^
Ihan yhtälailla heitellään, koska kuski ei saa sentinlatia enempää normipakettiin.
Nuo särkyvät, tai siis "erilliskäsiteltävät" on omissa rullakoissaan. Eli siis esimerkiksi yhteen autoon voi mennä 40 kpl "erilliskäsiteltävä"-tarroitettua, jotka on sitten... Tada! 40 rullakossa! Oho, autoon ei muuten mahdu ihan niin montaa. Mut ei se ole ongelma, kuski hoitaa! Eli ne kaikki romut tungetaan vaikkapa yhteen rullakkoon pinottuna päällekäin.
Aikataulut on tiukat, niin ne myös lentää ihan samalla tavalla kuin muutkin romut.
Ja tiedän tuon, kun olen itse ollut kahden eri firman kuskin kaverina, ihan livenä näkemässä ja itsekin noita heittelemässä
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
^
Sillähän ei ole mitään merkitystä, mitä sen pitäisi tarkottaa. Minä ostan Särkyvää-lisäpalvelun, pakettiin lätkästään "Erilliskäsiteltävä!"-lätkä. Aivan samalla tavalla kyllä kaikki erikoisuudet käsiteltiin, paitsi tietysti arvokuljetukset (joo, niitäkin säkkejä heitelty). Niissä oli vähän oma systeeminsä.
Ja vaikka se särkyvä tavara vietäisiin sinne rullakkoon silkkihansikkain, sillä ei ole tuon taivaallista merkitystä siinä vaiheessa, kun kuljetusfirman kuski ottaa laatikon ja heittää sen rullakkoon, missä on muita samaan paikkaan meneviä laatikoita.
Jos se on painava, se on pakko nätisti kantaa, mutta usein nuo on isokokoisia todella kevyitä paketteja.
Sillähän ei ole mitään merkitystä, mitä sen pitäisi tarkottaa. Minä ostan Särkyvää-lisäpalvelun, pakettiin lätkästään "Erilliskäsiteltävä!"-lätkä. Aivan samalla tavalla kyllä kaikki erikoisuudet käsiteltiin, paitsi tietysti arvokuljetukset (joo, niitäkin säkkejä heitelty). Niissä oli vähän oma systeeminsä.
Ja vaikka se särkyvä tavara vietäisiin sinne rullakkoon silkkihansikkain, sillä ei ole tuon taivaallista merkitystä siinä vaiheessa, kun kuljetusfirman kuski ottaa laatikon ja heittää sen rullakkoon, missä on muita samaan paikkaan meneviä laatikoita.
Jos se on painava, se on pakko nätisti kantaa, mutta usein nuo on isokokoisia todella kevyitä paketteja.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
Särkyvää. Juu minäkin ajelin paketteja työkseni noin 17 vuotta. Se kai on jokaisen työntekijän omasta moraalista kiinni miten niitä käsitellään. Itse yritin kyllä käyttää ns. maalaisjärkeä niitten kanssa. Ajattelin että ei kai kukaan turhaan moisia tarroja liimaile. Toki työntekijöitä on erilaisia.
Sillehän sitten ei voinu mitään että esim. talvipakkasilla ns. lämminkuljetukset kusi koska tekniikka petti eli esim. peräkärryn webastot sammu pakkasella.(juu on siinä merkkivalo jonka näkee peilistä tiukassa mutkassa yöllä) Kyydissä esim. 10 lavaa leikkoruusuja matkalla Ouluun. Kaikki paleltui....ja useaan kertaan. Hirvee laskuhan siitä työnantajalle tuli tietenkin... mutta seuraavana yönä homma taas uusiksi,..samoin tuloksin.
Sillehän sitten ei voinu mitään että esim. talvipakkasilla ns. lämminkuljetukset kusi koska tekniikka petti eli esim. peräkärryn webastot sammu pakkasella.(juu on siinä merkkivalo jonka näkee peilistä tiukassa mutkassa yöllä) Kyydissä esim. 10 lavaa leikkoruusuja matkalla Ouluun. Kaikki paleltui....ja useaan kertaan. Hirvee laskuhan siitä työnantajalle tuli tietenkin... mutta seuraavana yönä homma taas uusiksi,..samoin tuloksin.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ei voi ymmärtää, miksi töitä ei voi tehdä asiallisesti oli se sitten mitä hyvänsä hommaa.Rasvis kirjoitti:Muistan parinkymmenen vuoden takaa jakeluhommista tapauksen, jossa kuski katsoi paketin päälle piirrusteltua "särkyvää"-merkintää, huikkasi iloisesti "Ei oo virallinen!", heitti paketin ilmaan ja potkaisi sen auton perälle.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Yleinen avautumis-ketju
Jakeluhommiin päättyy jostain syystä aika paljon melko vajaita tapauksia. Itse kun olin varastolla töissä, tuli kyllä nähtyä sellaista seikkailijaa et huh huh. Parhaimmat ja asiallisimmat oli virolaiskuskit tai lähetit. Niiden setit tuli aina ajallaan ja kunnossa, mutta Anna's olla kun Jare tulee lippis väärinpäin, tupakka korvan takana ja pari läväriä naamassa....
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
Yleisellä tasolla:
Valitettavasti monella firmalla hinnat niin alhaalla (jotta saa diilin ylipäätään Postin kanssa), että joutuvat ajattamaan porukkaa ihan järjettömillä aikatauluilla, jos haluavat saada pitää hommat.
Saattaa olla 5h reitille varattu aikaa 3h. Työnantaja totta kai hönkii koko ajan niskassa ja kovaa, kuski menee vaihtoon jos liikaa hidastelee.
Juu, perseestä se on. Mutta tuolla ei pärjää ns. rehdein keinoin, jos tuollaiseen firmaan joutuu/pääsee. Kyllä niitä varmasti asiallisiakin on.
^
Nykyisen työnantajan puolelta nähnyt aika monen moista viheltäjää.
mm. se, että eurolavoja ei saa pinota päällekkäin sellaisilla lavakauluksilla, joita ei siihen ole erikseen hyväksytty. Ja ne hyväksytyt muuten maksaa.
Eli kaikki pinotaan sitten niille samoille kauluksille ja toivotaan, että kestää (yleensä kestää, ei aina).
Sit onkin kiva, kun on 3 eurolavaa päällekkäin kahdella kauluksella, kun päällimmäisen paino 450kg...
Pahimmat kuskit on just noita "Jare lippis väärinpäin päässä ja naamassa metallia enemmän kuin mitaleita", mutta tuntuvat jostain syystä osuvan aika tehokkaasti parille isolle toimijalle (DHL on toinen, toinen on vähän pienempi). Kyllä noita staroja löytyy ihan kaikilta.
PS.
Omat kokemukset on, että aika paljon entisen itäblokin alueen kuskeista on niitä vähän heiveröisempiä.
Valitettavasti monella firmalla hinnat niin alhaalla (jotta saa diilin ylipäätään Postin kanssa), että joutuvat ajattamaan porukkaa ihan järjettömillä aikatauluilla, jos haluavat saada pitää hommat.
Saattaa olla 5h reitille varattu aikaa 3h. Työnantaja totta kai hönkii koko ajan niskassa ja kovaa, kuski menee vaihtoon jos liikaa hidastelee.
Juu, perseestä se on. Mutta tuolla ei pärjää ns. rehdein keinoin, jos tuollaiseen firmaan joutuu/pääsee. Kyllä niitä varmasti asiallisiakin on.
^
Nykyisen työnantajan puolelta nähnyt aika monen moista viheltäjää.
mm. se, että eurolavoja ei saa pinota päällekkäin sellaisilla lavakauluksilla, joita ei siihen ole erikseen hyväksytty. Ja ne hyväksytyt muuten maksaa.
Eli kaikki pinotaan sitten niille samoille kauluksille ja toivotaan, että kestää (yleensä kestää, ei aina).
Sit onkin kiva, kun on 3 eurolavaa päällekkäin kahdella kauluksella, kun päällimmäisen paino 450kg...
Pahimmat kuskit on just noita "Jare lippis väärinpäin päässä ja naamassa metallia enemmän kuin mitaleita", mutta tuntuvat jostain syystä osuvan aika tehokkaasti parille isolle toimijalle (DHL on toinen, toinen on vähän pienempi). Kyllä noita staroja löytyy ihan kaikilta.
PS.
Omat kokemukset on, että aika paljon entisen itäblokin alueen kuskeista on niitä vähän heiveröisempiä.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
No itseäni mietitytti tapaus jonka koin tossa tänätalvena. Olin viemässä roskia jätekatokseen ja näin kuinka jäteauton kuski oli vauhkona puhelimessa ja ilmeisesti jumissa. ( mainittakoon että 3 viikkoa aiemmin samaisen yhtiön kuski tölväisi katoksen melkein nurin ja hinuri auttoi auton silloin pois), Katseltuani ja ihmeteltyäni hieman koska kuski oli heittänyt TELIN alle hiekkaa päätin puuttua tilanteeseen. Kysyin että onko joku hätä kun auto on näköjään jumissa. Oman 17 vuoden kokemuksella tilanne ei näyttäny ollenkaan pahalta.
Kuski (Noin 21 Vuotta) vastasi että joo oon jumissa kun tää on niin paha paikka. Tähän sanoin että saanko neuvoa kun mulla on kokemusta autohommista. Ekaks nosta toi teli ylös niin saadaan painoa VETÄVÄLLEakselille. Kaveri oli ihan ihmeissään että mistä se nousee,, ja hädissään kokeili nappia josta takapään ilmapussit nousee...no hetken neuvottuani teli nousi. Sitten lähdin näyttämään mistä löytyy hiekka tälläkertaa VETÄVIENpyörien alle.
Tässä vaiheessa kaveri hiukan jo vapisi ja sanoi että kun mulla näköjään on tietoa niin voisinko hypätä kuskinpaikalle ja ajaa auton pois. Tähän vastasin jo hieman huvittuneena että meistä kahdesta SINÄ olet se jolla EU direktiivien mukaan on pätevyys ajaa ammatikseen kuorma-autoa. Mulla sitä lupaa ei ole vaikkakin 17 vuotta on työkokemusta alalta.
Kaveri hyppäsi kuskinpukille ja kas...auto läksi ilman mitään ongelmaa liikenteeseen.. (kunhan ekan yrityksen jälkeen olin sanonut että kannattaisi varmaan irrottaa käsijarru kun yrität lähteä)
Jotenkin tuli surullinen olo tulevaisuuden Suomesta. Kaveri oli kuulemma opiskellut kuorma-autokuskiksi 3 vuotta Ammattioppilaitoksessa.
Eikä mitään käsitystä miten työkalu toimii... Kai ne joillain simulaattoreilla ajelee.....kesäkelissä--
Kuski (Noin 21 Vuotta) vastasi että joo oon jumissa kun tää on niin paha paikka. Tähän sanoin että saanko neuvoa kun mulla on kokemusta autohommista. Ekaks nosta toi teli ylös niin saadaan painoa VETÄVÄLLEakselille. Kaveri oli ihan ihmeissään että mistä se nousee,, ja hädissään kokeili nappia josta takapään ilmapussit nousee...no hetken neuvottuani teli nousi. Sitten lähdin näyttämään mistä löytyy hiekka tälläkertaa VETÄVIENpyörien alle.
Tässä vaiheessa kaveri hiukan jo vapisi ja sanoi että kun mulla näköjään on tietoa niin voisinko hypätä kuskinpaikalle ja ajaa auton pois. Tähän vastasin jo hieman huvittuneena että meistä kahdesta SINÄ olet se jolla EU direktiivien mukaan on pätevyys ajaa ammatikseen kuorma-autoa. Mulla sitä lupaa ei ole vaikkakin 17 vuotta on työkokemusta alalta.
Kaveri hyppäsi kuskinpukille ja kas...auto läksi ilman mitään ongelmaa liikenteeseen.. (kunhan ekan yrityksen jälkeen olin sanonut että kannattaisi varmaan irrottaa käsijarru kun yrität lähteä)
Jotenkin tuli surullinen olo tulevaisuuden Suomesta. Kaveri oli kuulemma opiskellut kuorma-autokuskiksi 3 vuotta Ammattioppilaitoksessa.
Eikä mitään käsitystä miten työkalu toimii... Kai ne joillain simulaattoreilla ajelee.....kesäkelissä--
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^
Siitä 3v koulutuksesta n. 1.5v on yleisaineita.
1v on sitten "sitä itseään" ja sitten harjottelut yms. päälle. Ajotunnit kaverin kertoman mukaan amiksessa myös tasoa "ajetaan nyt johonkin hakee parit hampparit" ja sit joitakin testejä/harjotuksia kuormauksesta ja kuorman sitomisesta.
Työnantajan velvollisuus on kouluttaa k.o kalustolle, mitä ei kyllä nykypäivänä ihan kauheasti ees tapahdu - kun ei uskalleta pyytää sitä treeniä, koska se mukamas näyttää pahalta pomon silmissä.
Siitä 3v koulutuksesta n. 1.5v on yleisaineita.
1v on sitten "sitä itseään" ja sitten harjottelut yms. päälle. Ajotunnit kaverin kertoman mukaan amiksessa myös tasoa "ajetaan nyt johonkin hakee parit hampparit" ja sit joitakin testejä/harjotuksia kuormauksesta ja kuorman sitomisesta.
Työnantajan velvollisuus on kouluttaa k.o kalustolle, mitä ei kyllä nykypäivänä ihan kauheasti ees tapahdu - kun ei uskalleta pyytää sitä treeniä, koska se mukamas näyttää pahalta pomon silmissä.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
Juu. Oli se kaveri kuulemma ollu jo 2 viikkoo töissä. Ekan viikon jonkun kanssa ja sit tän tokan jo yksikseen. SURULLISINTA tapauksessa on että jos yhtään käyttäisi omaa päätä niin paikalle EI tarviisi peruuttaa lainkaan pääsis ajamaan suoraan läpi. Mutta senverran kävin ohjaamossa jossa oli iso näyttö jossa oli ilmeisesti pyöri karttaohjelma johon oli merkattu kaikkin tyhjennettävät roskikset reitillä. Kai se nykypäivän tyyli on: "saavuit määränpäähän. Nyt kytke peruutusvaihde ja käännä rattia vasempaan 3 täyttä kierrosta kunnes olet perillä"Aquatica kirjoitti:^^
Siitä 3v koulutuksesta n. 1.5v on yleisaineita.
1v on sitten "sitä itseään" ja sitten harjottelut yms. päälle. Ajotunnit kaverin kertoman mukaan amiksessa myös tasoa "ajetaan nyt johonkin hakee parit hampparit" ja sit joitakin testejä/harjotuksia kuormauksesta ja kuorman sitomisesta.
Työnantajan velvollisuus on kouluttaa k.o kalustolle, mitä ei kyllä nykypäivänä ihan kauheasti ees tapahdu - kun ei uskalleta pyytää sitä treeniä, koska se mukamas näyttää pahalta pomon silmissä.
Jotenkin vituttaa tää nykymeininki..
Onneksi itse teen nykyään työtä "jolla on tarkoitus" Pidän Leopardit ja muutkin liikenteessä...
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Yleinen avautumis-ketju
Jep, ei amiksessa taideta juurikaan enää opettaa, se on ulkoistettu harjoittelupaikkoihin. Alalla kuin alalla. Itse kun opettelin kuorkilla työajoa -80 luvulla kesätöissä 19 vanhana, oli ammattimies apurina liki koko kesän, sieltä sai neuvoa ja apua riittämiin. Ammattimiehellä ei vaan sattunut sillä hetkellä olemaan korttia, tais olla firman luottomies kun sai kuitenkin olla töissä. Jokunen vuosi on ratin takanakin palkkaa nautittu kauan sitten, nyt ei enää riitä pätevyys .
Poika sai intistä ammattipätevyydet ja c-kortin, alussa puhui kokeilevansa hommaa intin jälkeen mutta taisi intin ajot isolla autolla rittää...
Poika sai intistä ammattipätevyydet ja c-kortin, alussa puhui kokeilevansa hommaa intin jälkeen mutta taisi intin ajot isolla autolla rittää...
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Oman kokemuksen (tosin vähäisen) mukaan pahimpia on vuokratyöfirman kautta paikat. Ei tuntunut olevan mitään kiinnostusta opettaa hommia, sitten sai vittuilua ja huutoa kun esimerkiksi ei suoraan osannut käyttää itselle uutta traktoria ja isompaa kärryä kuin mitä olin ennen käyttänyt yhtä hyvin kuin ammattilainen. Samoin ei mitään ennakkovaroitusta milloin hommat alkaa ja sitten aina päivän varoitusajalla tuli tieto hommasta. Sitten vasta ottivatkin nokkiinsa kun sanoin ettei onnistu kun pitää käydä lekurilla. Eipä tullut sen jälkeen enää töihin kyselyä.
Suoraan vaan suoraa
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Taas avautuminen Postin toiminnasta. Reilu viikko sitten viikonloppuna tilasin Saksasta roipetta 155:een. Kamat lähti maanantaina (siis viikko sitten) kohti Suomea ja Oulua. Tiistai-iltana ne olivat jo Helsingissä logistiikkakeskuksessa, jonne jälki sitten kylmenikin. Sen jälkeen ei löydy mistään mitään tietoa paketista, ei edes Postilta itseltään.
Alkuperäinen kuljettaja oli DHL ja sitten kotimaantoimittaja Posti. On tämä saatana kumma homma kun joka ikinen paketti hukataan, kuljetellaan ympäri Suomea jne.
Alkuperäinen kuljettaja oli DHL ja sitten kotimaantoimittaja Posti. On tämä saatana kumma homma kun joka ikinen paketti hukataan, kuljetellaan ympäri Suomea jne.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ei niin. Ihmisten, mukaan lukien määä, käyttäytymisessä on niin paljon käsittämättömiä piirteitä että olisi ehkä pitänyt aikanaan keskittyä psykaan eikä derivointiin.Vittorio Jano kirjoitti:Ei voi ymmärtää, miksi töitä ei voi tehdä asiallisesti oli se sitten mitä hyvänsä hommaa.
Kolmen vuoden koulutus kuorma-auton ajamiseen? En tietty tiedä opintojen sisältöä, mutta... ööh. Aikanaan mulla oli ensin viikon verran oikea kuski apparina, sitten Scanian avaimet handuun ja anna palaa Frank. Ongelmia oli lähinnä paikkojen löytämisessä kun oma suuntavaisto ei ole ihan parhautta eikä navigaattoreista oltu vielä kuultukaan, mutta muuten ajelut menivät enimmäkseen ihan hyvin.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Yleinen avautumis-ketju
90-luvun alussa ei ollut ammattimies apparina kuin about viikon - sitten 18v lätkällinen kuski sai pärjätä yksinään. Saihan sitä ARP:lla soitettua ajojärjestelyyn jos joku paikka kadoksissa. Ja en edes päässyt ekana kesää Fulleriä kepittämään, toinen 18v sälli pääsi ja voi että olin kade. Kesän saldo rikotusta kalustosta oli yksi laajakulmapeili ja parissa kopassa naarmuja oksista, ja olikohan yksi kasaan peruutettu ränni ulkopuolisista vahingoista. Tokikaan ei aikataulut olleet silloin tiukkoja. Mukavia aikoja kyllä.jyrkip kirjoitti:Jep, ei amiksessa taideta juurikaan enää opettaa, se on ulkoistettu harjoittelupaikkoihin. Alalla kuin alalla. Itse kun opettelin kuorkilla työajoa -80 luvulla kesätöissä 19 vanhana, oli ammattimies apurina liki koko kesän, sieltä sai neuvoa ja apua riittämiin. Ammattimiehellä ei vaan sattunut sillä hetkellä olemaan korttia, tais olla firman luottomies kun sai kuitenkin olla töissä. Jokunen vuosi on ratin takanakin palkkaa nautittu kauan sitten, nyt ei enää riitä pätevyys .
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Yleinen avautumis-ketju
Janne kirjoitti:Taas avautuminen Postin toiminnasta. Reilu viikko sitten viikonloppuna tilasin Saksasta roipetta 155:een. Kamat lähti maanantaina (siis viikko sitten) kohti Suomea ja Oulua. Tiistai-iltana ne olivat jo Helsingissä logistiikkakeskuksessa, jonne jälki sitten kylmenikin. Sen jälkeen ei löydy mistään mitään tietoa paketista, ei edes Postilta itseltään.
Alkuperäinen kuljettaja oli DHL ja sitten kotimaantoimittaja Posti. On tämä saatana kumma homma kun joka ikinen paketti hukataan, kuljetellaan ympäri Suomea jne.
Voi olla jumissa Expressin puolellakin. Siellä on kuulemma "pikku" tilanne päällä saikkujen kanssa..
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Yleinen avautumis-ketju
Sama homma, mutta 2000 luvun alussa tuli ajettua muuttokeikkoja ja mm. Brämhultsin mehuja. Suurin vahinko sattui Kluuvikadun Fazer Cafen edessä olevalle patsaalle.... Onneksi ei mennyt omasta pussista.-HH- kirjoitti:90-luvun alussa ei ollut ammattimies apparina kuin about viikon - sitten 18v lätkällinen kuski sai pärjätä yksinään. Saihan sitä ARP:lla soitettua ajojärjestelyyn jos joku paikka kadoksissa. Ja en edes päässyt ekana kesää Fulleriä kepittämään, toinen 18v sälli pääsi ja voi että olin kade. Kesän saldo rikotusta kalustosta oli yksi laajakulmapeili ja parissa kopassa naarmuja oksista, ja olikohan yksi kasaan peruutettu ränni ulkopuolisista vahingoista. Tokikaan ei aikataulut olleet silloin tiukkoja. Mukavia aikoja kyllä.jyrkip kirjoitti:Jep, ei amiksessa taideta juurikaan enää opettaa, se on ulkoistettu harjoittelupaikkoihin. Alalla kuin alalla. Itse kun opettelin kuorkilla työajoa -80 luvulla kesätöissä 19 vanhana, oli ammattimies apurina liki koko kesän, sieltä sai neuvoa ja apua riittämiin. Ammattimiehellä ei vaan sattunut sillä hetkellä olemaan korttia, tais olla firman luottomies kun sai kuitenkin olla töissä. Jokunen vuosi on ratin takanakin palkkaa nautittu kauan sitten, nyt ei enää riitä pätevyys .
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
Menee aika avautumattimaksi mutta kuorma-autoa töissä suht usein ajavana, peruutuskamerat pakolliseksi. Valtava ero tekemiseen ja turvallisuuteen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- giils
- Viestit: 202
- Liittynyt: 17 Syys 2017, 10:58
- Car(s): Alfasud 1.2 -87
156 2.5 V6 -01
159 2.4 JTDm -06
159 2.4 JTDm Q4 -09
Fiat Barchetta 1.8 -96 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Yleinen avautumis-ketju
Pieni avautuminen eilisestä kotimatkasta. Miten se on niin vaikeeta ajaa omalla kaistalla? Vielä jotenkin loogisesti ymmärrän sen että oikaistaan pikkasen sisäkaarteessa.. mutta mutta.
Eilen siis ajelin kotio kohti ja lähden itse kaartamaan vasemmalle kääntyvään mutkaan. Itellä about suurin sallittu nopeus 80km/h. Vastaan tulee aivan keskellä tietä rekka. Näkyvyys on sillain vähän kehno kun ensin tullaan pieni ylämäki jonka päällä lähtee kaartamaan vasemmalle ja siitä alamäkeen, eli näin kyllä että rekka tulee vastaan, mutta en nähnyt että se tulee puoliksi väärää kaistaa.
Tämä päättyi siihen että minä lyön jarruja ja ohjaan niin pitkälle pientareelle kuin uskalsin. Hän kerkesi tekemään väistöliikkeen ja silti rekan kylki kopsahti pizzan peilin koteloon. "Onnksi" sisälle kuulosti paljon pahemmalta, kun pysähdyin sitten tarkastelemaan jälkiä niin ihan pieni kolo löytyi. Rekkapena jatkoi matkaa. Vähän sai adrenaliinia vereen ja sykkeen nousemaan, mutta onneksi näinkin pienellä selvittiin, ei kiinnosta pizzan kanssa kokeilla ottaa sen enempää yhteen tuommosen ison rekan kanssa.
Eilen siis ajelin kotio kohti ja lähden itse kaartamaan vasemmalle kääntyvään mutkaan. Itellä about suurin sallittu nopeus 80km/h. Vastaan tulee aivan keskellä tietä rekka. Näkyvyys on sillain vähän kehno kun ensin tullaan pieni ylämäki jonka päällä lähtee kaartamaan vasemmalle ja siitä alamäkeen, eli näin kyllä että rekka tulee vastaan, mutta en nähnyt että se tulee puoliksi väärää kaistaa.
Tämä päättyi siihen että minä lyön jarruja ja ohjaan niin pitkälle pientareelle kuin uskalsin. Hän kerkesi tekemään väistöliikkeen ja silti rekan kylki kopsahti pizzan peilin koteloon. "Onnksi" sisälle kuulosti paljon pahemmalta, kun pysähdyin sitten tarkastelemaan jälkiä niin ihan pieni kolo löytyi. Rekkapena jatkoi matkaa. Vähän sai adrenaliinia vereen ja sykkeen nousemaan, mutta onneksi näinkin pienellä selvittiin, ei kiinnosta pizzan kanssa kokeilla ottaa sen enempää yhteen tuommosen ison rekan kanssa.
You put this kid behind the wheel, there's nothing she can't do.
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Yleinen avautumis-ketju
7 päivän sisään kolme kuollutta ystävää/tuttavaa.... ei näitäkään viestejä aina jaksais
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ehkä jotkut ovat tietäneetkin Kamuxin taustat, mutta itsellä ei ollut moisesta mitään tietoa. Nyt vituttaa että on yksi autokauppa siellä tullut aikoinaan tehtyä. Virhe ei tapahdu uudelleen.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kaikenmoista on kuultu vuosien varrella, mutta juur nyt ei ole mitään erikoista niin kerro nyt vähän tarkemmin. Tai linkkaa edes.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tässä viitataan mahd. siihen, että Kamuxin omistajuus on syvällä lestadiolaisessa lahkolaisuudessa.Polforea kirjoitti:Kaikenmoista on kuultu vuosien varrella, mutta juur nyt ei ole mitään erikoista niin kerro nyt vähän tarkemmin. Tai linkkaa edes.
https://www.hs.fi/talous/art-2000005674806.html
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Yleinen avautumis-ketju
Jep, mutta ei kai tuo mikään salaisuus ole ollut?sanctus kirjoitti:Tässä viitataan mahd. siihen, että Kamuxin omistajuus on syvällä lestadiolaisessa lahkolaisuudessa.Polforea kirjoitti:Kaikenmoista on kuultu vuosien varrella, mutta juur nyt ei ole mitään erikoista niin kerro nyt vähän tarkemmin. Tai linkkaa edes.
https://www.hs.fi/talous/art-2000005674806.html
Re: Yleinen avautumis-ketju
Itse myönnän, että usein on tilanteita, joissa asioin kuluttajana kivijalkaliikkeen kanssa tsekkaamatta liikkeen omistajien taustoja. Ja kyllähän tämä tapaus Kamux pakottaa tarkistamaan toimintatapojani._rico kirjoitti:Jep, mutta ei kai tuo mikään salaisuus ole ollut?sanctus kirjoitti:Tässä viitataan mahd. siihen, että Kamuxin omistajuus on syvällä lestadiolaisessa lahkolaisuudessa.Polforea kirjoitti:Kaikenmoista on kuultu vuosien varrella, mutta juur nyt ei ole mitään erikoista niin kerro nyt vähän tarkemmin. Tai linkkaa edes.
https://www.hs.fi/talous/art-2000005674806.html
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ahh, enpä osannut yksittäistä yhtiötä etsiä tuollaisen otsikon alta, niin ei osunut silmään vaikka koetin uutisia katsellakin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.