Valovirta mig
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Valovirta mig
Alfan omistat on varmaan joutuneet hitsailemaan autojaan, vanha kempak joutaa rosikseen ja toinen pitäis löytää, kannettava sellainen.
Onkos telwin 210:stä kokemuksia?
Onkos telwin 210:stä kokemuksia?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Valovirta mig
Kyseisestä laitteesta ei ole kokemusta, mutta itsellä on käytössä Kemppi Minarc Mig 200, joka on osoittautunut erittäin hyväksi hankinnaksi.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Valovirta mig
Mä olen tyytyväinen Kemppi Minarc Mig 170 omistaja. Aluksi oli tarkoitus ostaa tuon tapainen Telwin mutta tuttu ammattihitsari puhui ympäri ja ostin Kempin. Ei valittamista tähän mennessä. Kempin 170:kin on kuormitettavuudeltaan parempi kuin Telwinin 210.
Re: Valovirta mig
Itselläni on kannettavaan koneena Telwin 152, ikää laitteella on yli 10 vuotta ja tähän asti ei ongelmia. Hitsattu on 10-20 lankarullaa tyhjäksi, paljon enemmän mihin sitä aikanaan hankkiessa suunnittelin. Yksinkertainen perus kone jota joutuu jäähdyttelemään, jos käyttää isompaa virtaa pitkään. Hoitanut hommansa kuitenkin hienosti ja helppo siirrellä. Siltikin; Kemppi on Kemppi.
Giulia Super -69
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Valovirta mig
Telwini ollu jo yli 15 vuotta. Oon ootellu että hajoais, ni sais ostettua hyvällä omallatunnolla paremman koneen.
Peltihommissa ajannu asiansa, ja välillä vähän paksummankin matskun kanssa.
Se homma noissa halppiskoneissa on ongelmana, ettei ole vaihdettavaa kolvin johtoa ja johdot muutenkin älyttömän lyhyet. Seuraava kone tulee kyllä melko varmasti olemaan voimavirta Kemppi.

Peltihommissa ajannu asiansa, ja välillä vähän paksummankin matskun kanssa.
Se homma noissa halppiskoneissa on ongelmana, ettei ole vaihdettavaa kolvin johtoa ja johdot muutenkin älyttömän lyhyet. Seuraava kone tulee kyllä melko varmasti olemaan voimavirta Kemppi.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Valovirta mig
Jos vain lompakko antaa myöden, niin Kemppi Minarc Mig 200. Kaverilla on ja olen sillä jotain tehnyt ja seurannut vieressä. Hyvä laite. Itselle hankin Most fanmig 170i:n joita taitaa saada kolme Kempin hinnalla. Kerran vasta kokeillut sillä pienen paikan hitsata eikä voi vielä arvostella.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Valovirta mig
Tuota mostin fanmig 175i:tä voin jollain tavalla suositella, muutaman pullollisen oon sillä hitsaillut ja tuntuu toimivan. Ja työn kautta oon huomannut että ei takuuseen ole tullut montaakaan yksilöä.
Ja tuohon saa myös lift-tigin, sitä oon harmillisen vähän kerennyt kokeilemaan, mutta osaavissa käsissä silläkin saisi varmasti hyvää jälkeä.
Ja tuohon saa myös lift-tigin, sitä oon harmillisen vähän kerennyt kokeilemaan, mutta osaavissa käsissä silläkin saisi varmasti hyvää jälkeä.
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Valovirta mig
Ei se hintaero ihan noin suuri taida olla. Pikainen googlaus sanoo:jyrkip kirjoitti:Itselle hankin Most fanmig 170i:n joita taitaa saada kolme Kempin hinnalla.
Most Fanmig 175i: 760€
Kemppi MinarcMig 170 evo: 961€
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Valovirta mig
Minarc Mig Evo 200 löytyy ja on ollut kyllä joka pennin väärtti.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Valovirta mig
Kemppi olis varma ostos ja jos ostohousut jalassa pääsis koepalkoakin vetämään.
Motonetissä ei varmaan pääse telwiniä testaamaan.
Kehtaako yhtä autoa varten sijoittaa yli tonnia tai sitten pitäis sprinttikin hitsata, ni tasoittais kuluja.
"Pistehitsejä" ei välttämättä tartteis tehä, löytys niille koneet "lainaan" ja ostin parilla kympillä jokunen vuos sitten geboran 200 voimavirtakoneen, ilman kaapeleita ja yksi käämi palanut. Tuota paljon siirrellä eestaas ja eikä ole vielä pistokettakaan et sais virtoihin.
Edit. Mikäs tää most on, tuli nimi vastaa ekaa kertaa?
Motonetissä ei varmaan pääse telwiniä testaamaan.
Kehtaako yhtä autoa varten sijoittaa yli tonnia tai sitten pitäis sprinttikin hitsata, ni tasoittais kuluja.
"Pistehitsejä" ei välttämättä tartteis tehä, löytys niille koneet "lainaan" ja ostin parilla kympillä jokunen vuos sitten geboran 200 voimavirtakoneen, ilman kaapeleita ja yksi käämi palanut. Tuota paljon siirrellä eestaas ja eikä ole vielä pistokettakaan et sais virtoihin.
Edit. Mikäs tää most on, tuli nimi vastaa ekaa kertaa?
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Valovirta mig
Most on puolalaisten tekemä kone. Suomessa käsittääkseni myyty vain tuota yhtä mallia, jossa puikko ja mig samassa + tig mahdollisuus. Tuota on testattu jossain asiantuntijalla ennen kuin otettu myyntiin, ja päteväksi koneeksi todettu.JVTL kirjoitti:Kemppi olis varma ostos ja jos ostohousut jalassa pääsis koepalkoakin vetämään.
Motonetissä ei varmaan pääse telwiniä testaamaan.
Kehtaako yhtä autoa varten sijoittaa yli tonnia tai sitten pitäis sprinttikin hitsata, ni tasoittais kuluja.
"Pistehitsejä" ei välttämättä tartteis tehä, löytys niille koneet "lainaan" ja ostin parilla kympillä jokunen vuos sitten geboran 200 voimavirtakoneen, ilman kaapeleita ja yksi käämi palanut. Tuota paljon siirrellä eestaas ja eikä ole vielä pistokettakaan et sais virtoihin.
Edit. Mikäs tää most on, tuli nimi vastaa ekaa kertaa?
Myös mostin automaattimaskeja ja rälläkän laikkoja on suomessa myynnissä.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Valovirta mig
Kempin minarcmig evo 200:n hajin paikallisesta (Rauman akku), ku oli edullisempi ku wepistä tilaamalla.
Amatööri sai laakista kohtuu saumaa automatiikan avustuksella. Pullo mätätänetistä omaksi.
En ostanut laitetta kovaan käyttöön.
Amatööri sai laakista kohtuu saumaa automatiikan avustuksella. Pullo mätätänetistä omaksi.
En ostanut laitetta kovaan käyttöön.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Valovirta mig
Alennuskorista löyty esab mag c140 origo saas nähä tekeekö tuolla mitään.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Valovirta mig
Palataas tähän, kun taas harmittaa ettei itellä oo miggiliimainta. Ainahan sitä voi työntää tonnin Kemppiin tai Esabiin, mutta kun käyttö on vähäistä ja satunnaista, niin rohkeisiko sitä kuitenkin kokeilla vähän edullisempaa?
Äkkiseltään hintajärjestyksessä:
Biltema, 200e. Pelottava ajatus, että paperilla speksit näyttää äkkiseltään aika hyvältä.
Telwin TelMig 150 314e, vanhaa varastoa poistomyynnissä, vanha malli. Ei ydinjätelankatukea.
Telwin BiMax Turbo, 330e. Kalliimpi kuin Bilteman tahi tarjouksessa oleva vanha Telmig. Edelleen kuitenkin edullisessa luokassa ja olisihan tämä sentään pakokaasuahdettu.
Telwin Technomig 150 Dual, 550e. Tätä jo kehutaan mikroprosessoriohjatuksi ja kaikkea. Biltemalaisia saa tämän hinnalla 2, jäljelle jää vielä fyrkkaa tarvikkeisiin. Kaasuhitsaukseen tarvii lyödä pöytään lisää euroja, oletuksena syö ydinjätelankaa.
Onko kellään kokemuksia noista Telwinin malleista? Entä Biltemalaisesta? Niin ankeata kuin se onkin, näen ydinjätelangan käyttömahdollisuuden positiivisena asiana, mutta kaasumahdollisuuden välttämättömänä.
Äkkiseltään hintajärjestyksessä:
Biltema, 200e. Pelottava ajatus, että paperilla speksit näyttää äkkiseltään aika hyvältä.
Telwin TelMig 150 314e, vanhaa varastoa poistomyynnissä, vanha malli. Ei ydinjätelankatukea.
Telwin BiMax Turbo, 330e. Kalliimpi kuin Bilteman tahi tarjouksessa oleva vanha Telmig. Edelleen kuitenkin edullisessa luokassa ja olisihan tämä sentään pakokaasuahdettu.
Telwin Technomig 150 Dual, 550e. Tätä jo kehutaan mikroprosessoriohjatuksi ja kaikkea. Biltemalaisia saa tämän hinnalla 2, jäljelle jää vielä fyrkkaa tarvikkeisiin. Kaasuhitsaukseen tarvii lyödä pöytään lisää euroja, oletuksena syö ydinjätelankaa.
Onko kellään kokemuksia noista Telwinin malleista? Entä Biltemalaisesta? Niin ankeata kuin se onkin, näen ydinjätelangan käyttömahdollisuuden positiivisena asiana, mutta kaasumahdollisuuden välttämättömänä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Valovirta mig
Entä käytetty Kemppi tai Esabbi? Tosin niitä ei hirveän usein ole tarjolla järkevään hintaan, ja jos on, niin jostain syystä menevät heti...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Valovirta mig
Validi vaihtoehto, jos osuu kohdalle. Tarvii surffata toria jne aktiivisesti. Tarjota toki saa, jos joku kokee omansa ylimääräiseksi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- nurmi
- Viestit: 166
- Liittynyt: 22 Heinä 2011, 23:11
- Car(s): Gtv 2.0 -00
1502 -77
X3 3.0sd -07
ex.156 V6 -00 - Paikkakunta: Turenki
Re: Valovirta mig
Mulla on toi telwin technomic 150 dual. Miinuksena kovin lyhköset kaapelit.
Kaasuja mulla ei ole kun ulkona joutuu kumminkin käyttään.
Voit kokeilla tota jos kiinnostaa.
Kaasuja mulla ei ole kun ulkona joutuu kumminkin käyttään.
Voit kokeilla tota jos kiinnostaa.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Valovirta mig
Ei oo biilteman masiinoista omakohtaista kokemusta, mutta kaveri pärjäsi kyllä monta vuotta jollain bilteman vehkeellä.... Hitsaili jopa aikanaan 33:stakin minulle 
Mene ja tiedä, itse en kuitenkaan biltema konetta ostaisi.

Mene ja tiedä, itse en kuitenkaan biltema konetta ostaisi.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Valovirta mig
^^ Mulla on kans tuo sama Telwin. Todella lyhyet kaapelit ja ei tuolla yli 3mm kappaleita paljon kannata yrittää liimailla yhteen. Kyllä tuolla ohutta peltiä hitsailee ja paksumpiakin saa laitettua heftiin. En kyllä ehkä 550€ tuosta kuitenkaan maksaisi...
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Valovirta mig
Jos näin on niin mulla lojuu yksi vähän ajettu Kempin Migger tuolla nurkissa.Polforea kirjoitti:Validi vaihtoehto, jos osuu kohdalle. Tarvii surffata toria jne aktiivisesti. Tarjota toki saa, jos joku kokee omansa ylimääräiseksi.
Omat hitsailutarpeet on nykyisin sen verran paksua rautaa tahi alumiinia ettei migillä ole ollut juurikaan muuta virkaa kuin hyllyn koriste.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Valovirta mig
^^Huomattavaa tosiaan on, että se 550e IKH:lla ei sisällä kaasuvarustusta, vaan pelkän ydinjätelankamahdollisuuden.
Näillä näkymin Bilteman ja Telwinin kokemukset jää minultakin väliin, tarkempi keskustelu käytetystä ja sopuhintaisesta Kempistä on käynnissä
Näillä näkymin Bilteman ja Telwinin kokemukset jää minultakin väliin, tarkempi keskustelu käytetystä ja sopuhintaisesta Kempistä on käynnissä

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Valovirta mig
Esabin sai alta 300€. Pienen testailun jälkeen ei ainakaan vielä kaduta.
Sirisee voimavirta koneen tapaan eikä pihise/puhise kuin kempakki ja esabissa paremman tuntuinen pistooli mitä halpamarketin malleissa.
Sirisee voimavirta koneen tapaan eikä pihise/puhise kuin kempakki ja esabissa paremman tuntuinen pistooli mitä halpamarketin malleissa.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Valovirta mig
Hyökkää tähän tarjoukseen heti kiinni, mulla on migger ollut 15 v ja monta 156:ta sillä on Alfissimo tielle pelastanutVainio kirjoitti:Jos näin on niin mulla lojuu yksi vähän ajettu Kempin Migger tuolla nurkissa.Polforea kirjoitti:Validi vaihtoehto, jos osuu kohdalle. Tarvii surffata toria jne aktiivisesti. Tarjota toki saa, jos joku kokee omansa ylimääräiseksi.
Omat hitsailutarpeet on nykyisin sen verran paksua rautaa tahi alumiinia ettei migillä ole ollut juurikaan muuta virkaa kuin hyllyn koriste.
- Ramsester
- Viestit: 174
- Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
- Car(s): GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Valovirta mig
Minulla on tuon Esabin isoveli Origo Mag C171 ja hyvin on toiminut. Tuli ostettua tuo kone heti ensimmäisen 156:n ostamisen jälkeen 

-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Valovirta mig
Mulla olisi Kempin projekti-Miggeri. Periaatteessa toimii, mutta liekö kontaktorissa tai jossain liitoksissa hapettumaa kun teki huonoa jälkeä. Syy on varmaan se, kun makaa tuolla pihatallissa joka ei ole tiivis.
En tiedä mitä tuosta voisi pyytää.. hommasin enempi kannettavan MinarcMigin ja kun on joskus kunnon paja niin sitten jonkun järeemmän, joten migger joutaisi. Aika monta Fiattia ja Lanciaa silläkin on hitsattu.
En tiedä mitä tuosta voisi pyytää.. hommasin enempi kannettavan MinarcMigin ja kun on joskus kunnon paja niin sitten jonkun järeemmän, joten migger joutaisi. Aika monta Fiattia ja Lanciaa silläkin on hitsattu.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Valovirta mig
Hyökkäsin jo ennenkö vinkkasit, mutta hyvä tietää positiivisista kokemuksista ihan foorumiltakin. Nyt on Migger kotitallissa.vesamaan kirjoitti:Hyökkää tähän tarjoukseen heti kiinni
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Valovirta mig
Huomiona ainakin mainittuun Miggeriin, ja varmasti muihinkin, on työjälkeen iso vaikutus sillä, että kone saa kunnolla virtaa. Tekemisessä huomaa eron jo sillä, että lyö töpselien puutteessa hepposempaan jatkojohtoon kiinni. Järjestyksen vaihto ja mig kiinni järeämpään johtoon, niin iso ero.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Valovirta mig
Minarcmigin virransyötön pitäisi sietää perinteisiä paremmin jatkojohtoja. Mainostavat että toimisi hyvin yli 100 m jatkojohtojenkin kanssa. Tiedä sitten.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Valovirta mig
Rajansa kaikella, mutta periaatteessa pitää paikkansa. Migger perinteistä tekniikkaa edustavan laitteena on tarkka että saa tarpeeksi virtaa. Jo 10 metriä 1,5 neliön kaapelia saattaa olla liikaa. Itse tein tuota varten 5 metrin jatkojohdon 2,5 neliön kaapelista ja pistorasian oikosulkuvirrat oli muistaakseni pitkälti toistasataa amppeeria. Jos tallin sähköt on 1,5 neliön MMJ:n perässä voi tulla ongelmia vähänkään peltiä paksummassa. Eron huomasi myös ohutlevytöissä sauman laadussa.
Ero Minarciin on huomattava, sellaista hommaa ei ole vielä tullut vastaan, jossa olisin kokenut tarvetta saada laite paksumman narun jatkoksi.
Nuo tallin sähköt tulee hyvin esiin myös kompressorien kanssa. Ohuella kaapelilla 1-vaihekompura polttaa sulakkeen, koska ei saa tarpeeksi virtaa päästäkseen vauhtiin ja jää oikosulkuun.
Ero Minarciin on huomattava, sellaista hommaa ei ole vielä tullut vastaan, jossa olisin kokenut tarvetta saada laite paksumman narun jatkoksi.
Nuo tallin sähköt tulee hyvin esiin myös kompressorien kanssa. Ohuella kaapelilla 1-vaihekompura polttaa sulakkeen, koska ei saa tarpeeksi virtaa päästäkseen vauhtiin ja jää oikosulkuun.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Valovirta mig
En usko, että piuhalla on kovin suurta vaikutusta, johdon liitoksilla varmaan enemmän. Mutta vaikutusta on, kuinka pitkän matkan päässä muuntajasta töpseli sijaitsee, sillä niissä voi olla isoja eroja. Jonkun maatilan jälkeen pari kilometriä hiekkatietä, saattaa olla, että virta ei riitä. Saaristossa on myös tätä ongelmaa siellä sun täällä.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Valovirta mig
On sillä.
Ja kaupungissakin on tullut mitattua kehnoja oikosulkuvirtoja. Myös 80 luvulla tehdyt ja vanhemmat rakennukset sisältävät paljon 1,5mm2 sähköistyksiä pistorasioissa, joskus kymmeniä metrejä. Piharakennukseen menevä maakaapelikin voi olla tuota.
Ja kaupungissakin on tullut mitattua kehnoja oikosulkuvirtoja. Myös 80 luvulla tehdyt ja vanhemmat rakennukset sisältävät paljon 1,5mm2 sähköistyksiä pistorasioissa, joskus kymmeniä metrejä. Piharakennukseen menevä maakaapelikin voi olla tuota.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.