Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei se purkki tosiaan varsinaista rakettitiedettä ole. Noista kun orggisjuotokset eivät niin kauheasti ole tupanneet leviämään, niin jos siinä ei ole tehtaan sinettiä enää tallella niin ekana tulisi mieleen tarkistaa juotoksiltaan viritysvastukset R40, R42 ja R138. Lisäksi toki vähän katella F- ja P-potikoiden arvoja, mihin ne on ruuvailtu.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pari konkkaa oli vähän epäilyttävän näköisiä joten vaihdoin ne kaikki, mutta siitä ei ollut apua. Silmällä katsoen sieltä ei löydy huonoja juotoksia, mutta täytynee tarkistaa mainitut. Purkin sinetti ei ole enää tallessa, mutta säätöpotikoihin ei ole koskettu, niissä on ehjät tehtaan lakkasinetit. Löytyyköhän noiden vakioarvot jostain netin syövereistä?
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Näprättiin vähän Isolan QP3:sta.....Hieno ja laadukas auto. Uushankinta hinnan tuntee kaikessa mihin koskee. Kaikki lähtee auki ja on kasattu selkeästi ajatuksella, laatuosilla. Kaikki on lähtenyt toimintaan pienellä pitelyllä tähän mennessä. Ja seisonta-aika on selkeästi ollut pitkä.........Nahka ja sisustan materiaalit huikean laadukkaita. Pykälän verran ylempänä kuin "saman" aikakauden bi-turboissa......QP4 on periaatteessa vertailukelpoinen mutta edustaa liukuhihnatuotantoa eli köyhien Maseratia. Kolmosessa huokuu käsityön jälki. ...Nahka tuoksuu tallissa jo metrien päähän ja on hyvinhyvin pehmeää.....Vain pari saumaa on auki ja vuosimalli oli siis -80.....Käsitelty ties koska viimeksi ja silti lähes virheettömät. Tarvittavat osat purettu ja menevät suutarille(tarv. verhoilijalle?)hetimmiten. Penkkien sähköt elvytetty toimintaan....Kolme Boschin sähkömoottoria per nojatuoli. Irtomatot lähtevät pesuun.
Seuraavaksi irroitetaan kattoverhoilu ja eikun pesuun ja pieneen korjaukseen.....Kattoluukun mekanismi otetaan tarkasteluun tod.näk Jussin aikoihin....Luukun toiminta itsessään lähes moitteeton mutta takapään "nosto" on vaillinainen kuskin puolelta....Kiskosta löytyi pieni muoviosa joka on irti/rikkoutunut joten tässä tod.näk syy luukun pieneen kiukutteluun....Itse moottorit toimivat ja ohjaavat liukkaasti halutttuihin asentoihin joten eiköhön tuohon seppäillä korjaus jollain tapaa! Uutta luukkua aika turha metsästää mistään! Kannet irtoavat Heinäkuun aikana ja lähtevät käsittelyyn.....
PS: 1980 kg omapaino ei ole omiaan kun siirreellään autoa talliin ja tallista ulos lihasvoimalla...... -ne liian monet juodut oluet-......
Seuraavaksi irroitetaan kattoverhoilu ja eikun pesuun ja pieneen korjaukseen.....Kattoluukun mekanismi otetaan tarkasteluun tod.näk Jussin aikoihin....Luukun toiminta itsessään lähes moitteeton mutta takapään "nosto" on vaillinainen kuskin puolelta....Kiskosta löytyi pieni muoviosa joka on irti/rikkoutunut joten tässä tod.näk syy luukun pieneen kiukutteluun....Itse moottorit toimivat ja ohjaavat liukkaasti halutttuihin asentoihin joten eiköhön tuohon seppäillä korjaus jollain tapaa! Uutta luukkua aika turha metsästää mistään! Kannet irtoavat Heinäkuun aikana ja lähtevät käsittelyyn.....
PS: 1980 kg omapaino ei ole omiaan kun siirreellään autoa talliin ja tallista ulos lihasvoimalla...... -ne liian monet juodut oluet-......
- Liitteet
-
- IMG_20180620_194341.jpg
- (162.72 KiB) Tiedosto ladattu 6516 kertaa
-
- IMG_20180620_224411.jpg
- (149.92 KiB) Tiedosto ladattu 6516 kertaa
Viimeksi muokannut pitkämies, 22 Kesä 2018, 00:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kuvia....
- Liitteet
-
- IMG_20180620_194318.jpg
- (152.76 KiB) Tiedosto ladattu 6516 kertaa
-
- IMG_20180620_194328.jpg
- (149 KiB) Tiedosto ladattu 6516 kertaa
-
- IMG_20180620_202202.jpg
- (167.95 KiB) Tiedosto ladattu 6516 kertaa
Viimeksi muokannut pitkämies, 21 Kesä 2018, 23:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Oliko se nyt Hollannissa joku firma, mikä korjaa kaikennäköisiä elektroniikkakytköksiä...
Jos ei saa korjattua, ei maksa mitään.
Meil kävi töistä ysärin alun servo-ohjainyksikkö siellä ja tuli ehjänä takas. Ei ollu hirmu tyyriskän, oliko muutaman satkun.
Varsinki ku uusia/vanhojakaan ei oo ees eepäyssäkään myynnis.
Vuosia sitten löysin tohon ohjaimeen moottorin ameriikasta satasella eepäystä, muutaman päivän toimitusajalla. Wanha meni rikki.
Valmistaja lupas moottorin 3k€ hintaan 6kk toimitusajalla. No ei ostettu sitä.
Eli lie välillä tuurikauppaa vanhojen laitteiden korjaus/korvaaminen...
Jos ei saa korjattua, ei maksa mitään.
Meil kävi töistä ysärin alun servo-ohjainyksikkö siellä ja tuli ehjänä takas. Ei ollu hirmu tyyriskän, oliko muutaman satkun.
Varsinki ku uusia/vanhojakaan ei oo ees eepäyssäkään myynnis.
Vuosia sitten löysin tohon ohjaimeen moottorin ameriikasta satasella eepäystä, muutaman päivän toimitusajalla. Wanha meni rikki.
Valmistaja lupas moottorin 3k€ hintaan 6kk toimitusajalla. No ei ostettu sitä.
Eli lie välillä tuurikauppaa vanhojen laitteiden korjaus/korvaaminen...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuomas K kirjoitti:Pari konkkaa oli vähän epäilyttävän näköisiä joten vaihdoin ne kaikki, mutta siitä ei ollut apua. Silmällä katsoen sieltä ei löydy huonoja juotoksia, mutta täytynee tarkistaa mainitut. Purkin sinetti ei ole enää tallessa, mutta säätöpotikoihin ei ole koskettu, niissä on ehjät tehtaan lakkasinetit. Löytyyköhän noiden vakioarvot jostain netin syövereistä?
R40:n pitäisi olla 600ohm, se rajoittaa maksimipaineita, R42:n vakioarvosta ei ole tietoa, mutta sen tilalle vaihdetaan yleensä suora hyppylanka - tämä vaikuttaa ahtojen laskemiseen kierrosten noustessa.
Parhaiten infoa löytyy varmaan 900aero.com:sta, ylhäältä Tech ja vasemmalle tulee yläreunaan APC-sivuja valittavaksi. Frameteknistä sivua on vähän huono linkata suoraan, mutta tässä esim. tuo APC:n virityssivu: http://900aero.com/main/tech_main_apcmod.htm
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No jaahas.
Uudet alaetutukivarret hiivattiin pykäsin.
Strongflexin etupuslat samalla - paitti toisella puolella mätänetin varren puslan läpi 0,5mm pieni. Urska tykkää pidentyä tolla Deellä. Moralla lyhensin vähä, mut mennee uusiks joskus.
Ei oo hoonauskalua, viilalla ja hijomapaperilla sai kympin toista pois.
Ja muka hapotin ja maalasin vakaajan päiden pellit flexeille. Keskellä eibachin vakio urskat.
Uudet 16" renkaat jos viel sais pykättyä, ni vois taas mennä tol alustalla.
Uudet alaetutukivarret hiivattiin pykäsin.
Strongflexin etupuslat samalla - paitti toisella puolella mätänetin varren puslan läpi 0,5mm pieni. Urska tykkää pidentyä tolla Deellä. Moralla lyhensin vähä, mut mennee uusiks joskus.
Ei oo hoonauskalua, viilalla ja hijomapaperilla sai kympin toista pois.
Ja muka hapotin ja maalasin vakaajan päiden pellit flexeille. Keskellä eibachin vakio urskat.
Uudet 16" renkaat jos viel sais pykättyä, ni vois taas mennä tol alustalla.
- giils
- Viestit: 202
- Liittynyt: 17 Syys 2017, 10:58
- Car(s): Alfasud 1.2 -87
156 2.5 V6 -01
159 2.4 JTDm -06
159 2.4 JTDm Q4 -09
Fiat Barchetta 1.8 -96 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tänään tuli Polforean kanssa vihdoin askarreltua Pizzan laatikko kokonaan irti asti. Alusta lähtien laskeskelin että 5 pulttia taisi kaikkiaan katketa irroitusvaiheessa + 2 piti laikata pois kun eivät suosiolla halunneet irrota. Noh, se on nyt irti, Jippiii! Oli myös hieman tetristä saada aski tiputettua auton alta, kun auto tosiaan on pukeilla kotipihassa, eikä nyt satu olemaan monttua siinä alla. Mahtui kuitenkin juuri ja juuri tulemaan pois. Huomenna pitäisi käydä hakemassa lisää työkaluja, kun saksalaiset haluaa laittaa kaikki kannat erilaisiksi, jotta vaihtaminen olisi mahdollisimman jouhevaa ...eikun. Sitten pääsee vaihtamaan tarvittavat osat uuteen askiin ja paikoilleen. Kyllä se siitä ja kuitenkin alfan ostin vihdoin kaveriksi kun tartti kulkine saada ja alfan kanssa on ollut oikein mukavia ajohetkiä, mitä nyt ehkä kohta tarvii peltorit ostaa kun siitä kuuluu vähän ääniä
You put this kid behind the wheel, there's nothing she can't do.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Irroitin Meganen tukivarren, suurimmalta osalta. Pierre on tehnyt yhden kiinnityspultin kanssa saman jekun kuin Luigi 159:n laturin kanssa. Huomenna jatkuu pultin katkaisemisella. Sen jälkeen lakkaa joko kolina tai huumori.
Tein itse - säästin
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoitko mahdollisesti alapalloniveltä? Tuosta pulttijekusta johtuen vaihdoin itse pallot parilla vanhalla laakerinkoolilla, Spiderin sylinterinputkella ja lekalla. Toinen puoli lähti jopa yllättävän nätisti, toista taas sai hakata ihan tosissaan.
Tämä nyt ei enää menossa olevaa remppaasi pelasta, mutta kypsyy se toinenkin puoli ennen pitkää...
Tämä nyt ei enää menossa olevaa remppaasi pelasta, mutta kypsyy se toinenkin puoli ennen pitkää...
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jep, tämä oli operaation nimi. Auto piti selvää kolinaa vasemmalta edestä vaikka mistään ei väljää löytynytkään, joten päädyin vaihtamaan koko tukivarren. Todellinen syypää siellä oli kyllä juurikin pallonivel. Jännä etten minä eikä katsastusmies kumpikaan onnistuttu paikantamaan välystä sinne.
Tukivarsi lähti loppuviimein pois kun katkaisi kiinnityspultin rälläkällä. Tai itse asiassa tilan vähyydestä johtuen pultista lähti kanta kolmena siivuna, ja sen jälkeen pultin sai vedettyä toiselta puolelta irti. Uusi pultti kiinni toisinpäin ja taas mennään.
Nyt on uusi tukivarsi paikallaan eikä enää harmita niin kovasti kuin eilen. Työmatkakin kävi mukavasti moottoripyörällä auton seisoessa pukkien päällä.
EDIT: Koetin vielä googlata eilen löytämääni operaation kuvausta renufoorumilta, niin sieltähän tuli prkl parempi ohje vastaan. http://renaultkeskustelu.net/foorumi/in ... =11398.165
Tukivarsi lähti loppuviimein pois kun katkaisi kiinnityspultin rälläkällä. Tai itse asiassa tilan vähyydestä johtuen pultista lähti kanta kolmena siivuna, ja sen jälkeen pultin sai vedettyä toiselta puolelta irti. Uusi pultti kiinni toisinpäin ja taas mennään.
Nyt on uusi tukivarsi paikallaan eikä enää harmita niin kovasti kuin eilen. Työmatkakin kävi mukavasti moottoripyörällä auton seisoessa pukkien päällä.
EDIT: Koetin vielä googlata eilen löytämääni operaation kuvausta renufoorumilta, niin sieltähän tuli prkl parempi ohje vastaan. http://renaultkeskustelu.net/foorumi/in ... =11398.165
Tein itse - säästin
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tässä päivänä eräänä (olikos lauantaina) tuli tehtyä jarrujen PPVK Giuliettaan. Kyllä oli syytäkin, pärkele. Osa paloista kunnolla jumissa, mutta mitään rikkinäistä ei onneksi löytynyt.
Samalla vaihtui hieman kärsinyt ilmanputsari. On muuten jumaliste viritys tuo pohjapanssari... On ruuvia niin maan pirusti!
Samalla vaihtui hieman kärsinyt ilmanputsari. On muuten jumaliste viritys tuo pohjapanssari... On ruuvia niin maan pirusti!
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Härväsin B&G konetta ja totesin, että vauhtipyörä hieman soikea. Voi perkele.
Jos jollain pyörii nurkissa käyntikuntoinen edullinen briggs strattoni, niin voisi kiinnostaa! Pitäisi saada jyrsin pelittämään, nyt on vaan kaksi epäkuntoista mosaa.
Jos jollain pyörii nurkissa käyntikuntoinen edullinen briggs strattoni, niin voisi kiinnostaa! Pitäisi saada jyrsin pelittämään, nyt on vaan kaksi epäkuntoista mosaa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei-käyvä eli paska, mutta varmasti eri vialla varustettu löhöää toistaiseksi tallin lattialla odottamassa matkaa paaliin. Partnerin logo. Tuu hakeen pois.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ilmasin vielä kerran jarrut. On se jännä, että 3 alle millimetrin kuplaa saa jarrun laahaamaan.
Nyt on kurlailtu varmaan 4 litraa nesteitä, et jokohan alkaisi olemaan
Nyt on kurlailtu varmaan 4 litraa nesteitä, et jokohan alkaisi olemaan
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No nyt se on käyvä paska! Ei ollu ku kolmas mosa, mutta tää pelittää ihan jees. Duunasin myös konversion manuaalikaasulle.Polforea kirjoitti:Ei-käyvä eli paska, mutta varmasti eri vialla varustettu löhöää toistaiseksi tallin lattialla odottamassa matkaa paaliin. Partnerin logo. Tuu hakeen pois.
Sit pitäs hakee parempi pora, teriä ja porata pois katkenneet kiinnityspultit, niin sais tohon jyrsimen päälle ton mosan, tsajaj!
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei ollut. Matkalla tuulilasinvaihtoon jarrut alko jumittamaan ja jouduin pysähtymään ja päästämään 1s piirin paineet, että matka jatkuisi. Sen verran kuumaks tuli jarrut, että abs/vdc errorit pamahti tauluun. Vissiin magneetit navoissa lakkas antamasta signaalia.wileythecoyote kirjoitti:Ilmasin vielä kerran jarrut. On se jännä, että 3 alle millimetrin kuplaa saa jarrun laahaamaan.
Nyt on kurlailtu varmaan 4 litraa nesteitä, et jokohan alkaisi olemaan
Toivotaan, että tää nyt häviää huolellisella ilmaamisella.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Muistankohan oikein että joillain jarruletkujen vaihtaminen auttanut tuohon.
Suoraan vaan suoraa
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaikea uskoa että ilma jarrupiirissä aiheuttaisi laahaamista... Eiköhän tuossa joku vika ole vieläkin pääsylinterin suunnalla
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kyllä. Kolmessa nurkassa on jo ollut sama harmi.Garmund kirjoitti:Muistankohan oikein että joillain jarruletkujen vaihtaminen auttanut tuohon.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo ei tuo oo ilmasta kiinni, kyllä siellä ihan oikea vika on oltava.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Uus pääsylkky tosin a.b.s valmistama.alfa 156 v6 kirjoitti:Vaikea uskoa että ilma jarrupiirissä aiheuttaisi laahaamista... Eiköhän tuossa joku vika ole vieläkin pääsylinterin suunnalla
Onko mahdollista, että tehostajan tangon säädöt in pielessä? Ainakin tuntui siltä, että pedaalin matka oli turhan lyhyt ennen kuin alkoi tapahtumaan...
Edit: vika tosiaan on vain piirissä, jossa kuljettajan etupyörä ja repsikan takafillari. Kuskin letku vaihdettu tovi sitten, mutta kait rempan aikana on voinut tapahtua jotain kummia. Vika voi tietenkin olla myös pääsylkyn ja abs yksikön primauksessa, joka tehdään softapuolelta.
Kyllähän ilma kait voi aiheuttaa pientä laahaamista, joka lämmön avulla muuttuu isoksikin jumiksi. Kertokaa vain jos olen väärässä.
Viimeksi muokannut wileythecoyote, 29 Kesä 2018, 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
En jaksanut kelata muinaisuuteen että mistä projektista/autosta on edes kyse, mutta jos abs niin 1: venttiiliviat voi saada jumimaan 2: sähköviat voi saada venttiilit päälle 3: abs yksikön ilmaus ei ole läpihuutojuttu, kirjaimellisesti. Jos ei saa yksikköä huolto/ilmaustilaan niin vaatii kunnon liittimet ja imun että kaikki ilma tulee yksiköltä. Ei auta vaikka pedaalilla pumppais 500 litraa nestettä läpi venttiiliyksiköstä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Mitä teit tänään tallissa?
156 2.4 jtd 20v johon vaihdettu pääsylinteri ja tehostin.sämpy kirjoitti:En jaksanut kelata muinaisuuteen että mistä projektista/autosta on edes kyse, mutta jos abs niin 1: venttiiliviat voi saada jumimaan 2: sähköviat voi saada venttiilit päälle 3: abs yksikön ilmaus ei ole läpihuutojuttu, kirjaimellisesti. Jos ei saa yksikköä huolto/ilmaustilaan niin vaatii kunnon liittimet ja imun että kaikki ilma tulee yksiköltä. Ei auta vaikka pedaalilla pumppais 500 litraa nestettä läpi venttiiliyksiköstä.
Ohjelmalla alustettu abs yksikkö/pääsylkky ja myös ilmattu abs pumpun avulla ja vielä perinteisin metodein perään.
Vika on uusi. Vanhat vaihdettiin tehostimen venttiilikoneiston hajottua (päästi alipaineet ulos kevyessä jarrutuksessa)
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jotenkin tuntuu että tuossa olet vahvasti ongelman aiheuttajan jäljillä.wileythecoyote kirjoitti:Onko mahdollista, että tehostajan tangon säädöt in pielessä? Ainakin tuntui siltä, että pedaalin matka oli turhan lyhyt ennen kuin alkoi tapahtumaan...alfa 156 v6 kirjoitti:Vaikea uskoa että ilma jarrupiirissä aiheuttaisi laahaamista... Eiköhän tuossa joku vika ole vieläkin pääsylinterin suunnalla
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Toivotaan, että on jotain helpompaa. Ei se tanko tuntunut pääsylkkyä painavan kun sen pääsylkkyyn naitin. Eipä siinä kai juurikaan välystäkään pitäisi olla. Pedaali ei myöskään lähde itsestään painumaan yhtään kun pirssin rysäyttää käyntiin.alfa 156 v6 kirjoitti:Jotenkin tuntuu että tuossa olet vahvasti ongelman aiheuttajan jäljillä.wileythecoyote kirjoitti:Onko mahdollista, että tehostajan tangon säädöt in pielessä? Ainakin tuntui siltä, että pedaalin matka oli turhan lyhyt ennen kuin alkoi tapahtumaan...alfa 156 v6 kirjoitti:Vaikea uskoa että ilma jarrupiirissä aiheuttaisi laahaamista... Eiköhän tuossa joku vika ole vieläkin pääsylinterin suunnalla
Tuota tankoa ei taida pystyä säätämään purkamatta ainakin absia ja pääsylkkyä pois.
Viisainta vois olla ratkoo ensin helpot ilmaiset toimenpiteet alta pois. Eli abs yksikön ilmaus ja piirin ilmaus sekä letkujen tarkistus.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pystyiskö vika päällä antamaan vasaraa pääsylkkyyn ja absiin? Pitää vissiin tehdä tien päällä. Josko jompikumpi jumittaa. Kun se pääsylkkykin taisi olla halpamallia.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jeremy Clarkson korjaus?sämpy kirjoitti:Pystyiskö vika päällä antamaan vasaraa pääsylkkyyn ja absiin? Pitää vissiin tehdä tien päällä. Josko jompikumpi jumittaa. Kun se pääsylkkykin taisi olla halpamallia.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laita siihen tehostimen ja sylinterin väliin kokeeksi sellaiset leikatut korilaatat; ikäänkuin C. Pääsylinterin kiinnitysmutterit löysälle ja sujauttaa laatat paikoilleen, vaseliinin avulla pysyvät paikoillaan kiristettäessä. Helpohko kokeilla ilman sen suurempaa purkamista ja putket varmasti joustavat sen verran.wileythecoyote kirjoitti: Toivotaan, että on jotain helpompaa. Ei se tanko tuntunut pääsylkkyä painavan kun sen pääsylkkyyn naitin. Eipä siinä kai juurikaan välystäkään pitäisi olla. Pedaali ei myöskään lähde itsestään painumaan yhtään kun pirssin rysäyttää käyntiin.
Tuota tankoa ei taida pystyä säätämään purkamatta ainakin absia ja pääsylkkyä pois.
Viisainta vois olla ratkoo ensin helpot ilmaiset toimenpiteet alta pois. Eli abs yksikön ilmaus ja piirin ilmaus sekä letkujen tarkistus.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vanhempi 159:si päätti kiukutella emännälle aamulla.
Tehot katosi ja kaikki mahdolliset varoitusvalot paloivat, jopa polttoainemittarin valo vilkkui. Samalla katosi myös ABS, VDC, hill holder.
Multiecuscan totesi 4. sylinterin suuttimen olevan rikki, joten otin liittimen auki ja laitoin uudestaan kiinni.
Kaikki viat poistuivat eikä vika enää uusiutunut vaikka heiluttelin suuttimen johtoja.
Kaipa se kuntoon sitten tuli.
0€ on aina kiva summa korjauksesta.
Tehot katosi ja kaikki mahdolliset varoitusvalot paloivat, jopa polttoainemittarin valo vilkkui. Samalla katosi myös ABS, VDC, hill holder.
Multiecuscan totesi 4. sylinterin suuttimen olevan rikki, joten otin liittimen auki ja laitoin uudestaan kiinni.
Kaikki viat poistuivat eikä vika enää uusiutunut vaikka heiluttelin suuttimen johtoja.
Kaipa se kuntoon sitten tuli.
0€ on aina kiva summa korjauksesta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^PNV:n suutinvaiva ei ollut liittimestä kiinni, osille tuli hintaa n. 300e. Tänään siis vaihdoin moisen, ainakin ensituntumalla bensatrimmit parani paljon ja misfiret toistaiseksi lopussa, tosin testilenkki oli tosi lyhyt.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Voishan tuota kokeilla, mutta en usko, että ihan milli riittää. Mittasin kyllä molemmista tehostimista tangot ja totesin olevan samanmittaiset. Polkimen pään tanko oli saman osakoodin omaavas tehostimessa lyhyempi, mutta sekin meni vielä jarruvalokytkimen toleransseihin.arv kirjoitti:Laita siihen tehostimen ja sylinterin väliin kokeeksi sellaiset leikatut korilaatat; ikäänkuin C. Pääsylinterin kiinnitysmutterit löysälle ja sujauttaa laatat paikoilleen, vaseliinin avulla pysyvät paikoillaan kiristettäessä. Helpohko kokeilla ilman sen suurempaa purkamista ja putket varmasti joustavat sen verran.wileythecoyote kirjoitti: Toivotaan, että on jotain helpompaa. Ei se tanko tuntunut pääsylkkyä painavan kun sen pääsylkkyyn naitin. Eipä siinä kai juurikaan välystäkään pitäisi olla. Pedaali ei myöskään lähde itsestään painumaan yhtään kun pirssin rysäyttää käyntiin.
Tuota tankoa ei taida pystyä säätämään purkamatta ainakin absia ja pääsylkkyä pois.
Viisainta vois olla ratkoo ensin helpot ilmaiset toimenpiteet alta pois. Eli abs yksikön ilmaus ja piirin ilmaus sekä letkujen tarkistus.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Yleisesti jos vain toisessa/yhdessä piirissä ongelmia, vika löytyy kyseisestä piiristä.
Hapertunut jarruputki (todistettu livenä itse) liki identtisillä oireilla. Ulospäin täysin ehjä. Vasta, kun joku vahingossa tökkäsi siihen lenkillä ja sai siihen muodonmuutoksen aikaiseksi, tutkittiin enemmän.
Siellä oli kovasit syöpynyt sisäpuoli tukkoon, joten paine ei päässyt palautumaan. Se ei tietenkään selittäisi sitä, miksi jarruun koskematta alkaisi itsekseen laahaamaan (näinkö tekee? niin ainakin ymmärsin) mikä viittaisi siihen, että sylinteri pyrkii tekemään töitä. Mutta miksi?
Siihen taas osuis just tuo säätö.
Anyways, olen kuullut et jotkut vetää ihan jotain mittauksia putkien virtauksista kumpaankin suuntaan, vaan työkaluista ja menetelmistä en tiedä. Kuulostaa ainakin hankalalta, hitaalta ja hintavalta.
Hapertunut jarruputki (todistettu livenä itse) liki identtisillä oireilla. Ulospäin täysin ehjä. Vasta, kun joku vahingossa tökkäsi siihen lenkillä ja sai siihen muodonmuutoksen aikaiseksi, tutkittiin enemmän.
Siellä oli kovasit syöpynyt sisäpuoli tukkoon, joten paine ei päässyt palautumaan. Se ei tietenkään selittäisi sitä, miksi jarruun koskematta alkaisi itsekseen laahaamaan (näinkö tekee? niin ainakin ymmärsin) mikä viittaisi siihen, että sylinteri pyrkii tekemään töitä. Mutta miksi?
Siihen taas osuis just tuo säätö.
Anyways, olen kuullut et jotkut vetää ihan jotain mittauksia putkien virtauksista kumpaankin suuntaan, vaan työkaluista ja menetelmistä en tiedä. Kuulostaa ainakin hankalalta, hitaalta ja hintavalta.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuskin yks viallinen jarruputki/letku voi aiheuttaa noin suuria ongelmia koko piiriin? Tukkoisen putken luulisi vaikuttavan yhteen pyörään ja muotoansa pitämättömän letkun vain heikentävän jarrutustehoa.Aquatica kirjoitti:Yleisesti jos vain toisessa/yhdessä piirissä ongelmia, vika löytyy kyseisestä piiristä.
Hapertunut jarruputki (todistettu livenä itse) liki identtisillä oireilla. Ulospäin täysin ehjä. Vasta, kun joku vahingossa tökkäsi siihen lenkillä ja sai siihen muodonmuutoksen aikaiseksi, tutkittiin enemmän.
Siellä oli kovasit syöpynyt sisäpuoli tukkoon, joten paine ei päässyt palautumaan. Se ei tietenkään selittäisi sitä, miksi jarruun koskematta alkaisi itsekseen laahaamaan (näinkö tekee? niin ainakin ymmärsin) mikä viittaisi siihen, että sylinteri pyrkii tekemään töitä. Mutta miksi?
Siihen taas osuis just tuo säätö.
Anyways, olen kuullut et jotkut vetää ihan jotain mittauksia putkien virtauksista kumpaankin suuntaan, vaan työkaluista ja menetelmistä en tiedä. Kuulostaa ainakin hankalalta, hitaalta ja hintavalta.
Juuri se tässä vetää pois tehostimen ääreltä, että vain yksi piiri kärsii ongelmista. Pääsylinteri sitten taas on joko valmiiksi viallinen (epäsymmetrinen) tai siellä on ko. piirissä ilmaa.
Toisaalta ilmakuplien ei pitäisi aiheuttaa laahaamista, sillä pääsylinterin lepoasennossa kaiken paineen pitäisi palata nestesäiliöön. Tiedän näin kuitenkin joillekuille - mukaanlukien itselleni - käyneen, mutta en ymmärrä mikä tuon voisi aiheuttaa. Voiko joku abs pumpussa pitää painetta yllä vaikka on varma tieto, että abs/vdc ei ole kytkeytynyt ajomatkalla kertaakaan?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Se ongelmahan voi olla välittömästi tehostimelta lähtevässäkin putkessa. Nyt en osaa ihan täysin hahmottaa rakennetta, niin pitää pikkuisen mutuilla (silloin kun oli 156, tuli itsekin ihmeteltyä tuota rakennetta ja olin edes jossain määrin kärryillä. Nyt mennään muistinvaraisesti), mutta jos esim. ABS tekee jotain turhaa (pitää painetta ylhäällä) edes hieman, vois se vaikuttaa.
Eikös tuolle ollut ihan sulake/rele? Ei lienee vaikea testata tuolla tavalla.
Ja tosiaan yksi ummessa ollut putki aiheutti koko piirin laahauksen tuossa mun näkemässä tapauksessa. Eipä siinäkään todellakaan ensimmäisenä sitä ees uskottu, kun eihän se nyt voi vaikuttaa kuin yhteen renkaaseen. Koskaan en ymmärtänyt sitä syytä, miksi koko piiri tilttasi tuollain.
Eikös tuolle ollut ihan sulake/rele? Ei lienee vaikea testata tuolla tavalla.
Ja tosiaan yksi ummessa ollut putki aiheutti koko piirin laahauksen tuossa mun näkemässä tapauksessa. Eipä siinäkään todellakaan ensimmäisenä sitä ees uskottu, kun eihän se nyt voi vaikuttaa kuin yhteen renkaaseen. Koskaan en ymmärtänyt sitä syytä, miksi koko piiri tilttasi tuollain.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Letku kun menee tukkoon, niin kyllä se tyypillisesti vaikuttaa niin päin, että jarru toimii, mutta ei irtoa.wileythecoyote kirjoitti:muotoansa pitämättömän letkun vain heikentävän jarrutustehoa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joutessani viettelin aikaa ja tunkkasin tallin lattialta irtonaisen vaihdelaatikon giilsin Ibizan konehuoneeseen. Neidon saavuttua töistä jatkettiin kahteen pekkaan ja saihan siinä jotain pientä aikaankin.
Ai niin, Eput laulaa että taivaassa perseet tervataan. Leppäkoskella tervattiin tänään öljypohja - ulkopuolelta.
Ai niin, Eput laulaa että taivaassa perseet tervataan. Leppäkoskella tervattiin tänään öljypohja - ulkopuolelta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihoin lämppärin puhaltimen etuvastuksen fiattiin, joka löytyi aadeekaupan hyllystä, käytännössä samaan hintaan mitä olis tilannu maailmalta/mätänetistä.
Samas kaupas kuulema odottaa mulle hyvitys fiatin gates jakoremmisetin kiristäjästä. Oli löysähköllä jousella se.
Samas kaupas kuulema odottaa mulle hyvitys fiatin gates jakoremmisetin kiristäjästä. Oli löysähköllä jousella se.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Fiksasin kaksi kolmesta minikrossista! Kivaa hommaa. Sähköviallisina kaupatut hörähtivät kummasti eloon, kun putsasi kaasarit ja tankit.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen maanantaina tuli askarreltua vasemman vetoakselin uusi sisempi vetonivel paikalleen. Nyt kolinattomuus suorastaan häiritsee .
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Thesiksen ajovalojen korkeussäädön takapään anturin johdotus ja liitin on uusittu aikaisemmin, joten päätin sitten vaihtaa koko anturin. Uusi anturi löytyi Quattroporte V:n varaosana ja on muuten samanlainen, mutta yhdystanko on Maseratissa pidempi. Vanha tanko oli ruostunut kelvottomaksi, joten askartelin uuden parista kulmanivelestä ja kierretangon pätkästä. Näytti hyvältä, kunnes heti ensimmäisessä jousituksen liikkeessä pamahti vikailmoitus mittaristoon. Jo tässä vaiheessa viisas ihminen ymmärtää ottaa MESin käyttöön ja todeta vikailmoituksen tulevan etupään anturista
Järkiautoilija
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Totesin olevan vaarallista sanoa puhelimessa Thesiksessä kaiken olevan kunnossa. Seuraavalla startilla syttyi mittaristoon komea joulukuusi, ja totesin MESillä ABS-anturin menetyksen.
Mutta mutta, täysin tuohon liittymättä: milläs ilveellä (tai maalilla) saisi peltipintaan tällaista kuviota? Kyse on Maseratin ilmansuodatinkotelosta.
Mutta mutta, täysin tuohon liittymättä: milläs ilveellä (tai maalilla) saisi peltipintaan tällaista kuviota? Kyse on Maseratin ilmansuodatinkotelosta.
Järkiautoilija
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Vht wrinkle
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo. Jostain syystä kuvittelin sillä tulevan voimallisempaa kuviota, mutta nähtävästi aika lailla toivotun kaltaista. No, sitä on jo tulossa muutenkin.
Järkiautoilija
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuon käyttö vaatii harjoittelua ja oikeita otteita, jotta sillä saa oikeaa jälkeä aikaiseksi. Mallikuvassa ollaan sinne päin, mutta ei ihan. Pitää olla niin paksu kerros, että meinaa valua, mutta ei ihan. Ja parhaiten saa kuvion tulemaan, kun kuivumisvaiheessa lämmittelee sopivasti (ei niin, että alkaa kuivumaton maali kiehumaan) kuumailmapuhaltimella. Lopuksihan tuo pitää vielä paistaa, että tulee kestävä ja kuvioon viimeinen silaus.
VHT on tietämistäni valmistajiasta ainoa, jonka wrinkle-maali on kelvollista. Mastonit ja muut ei tiettävästi ole, joskaan itse en ole kokeillut.
Eilen vaihtelin jäähdytysnesteet Flaminiaan, kun ei ole mitään tietoa, miten vanhat nesteet siellä on sisällä. Aika mustaa tavaraa, mutta ei ruosteista. Samalla lähti jarrujen tehostinyksikkö jo irti odottamaan kunnostusta.
VHT on tietämistäni valmistajiasta ainoa, jonka wrinkle-maali on kelvollista. Mastonit ja muut ei tiettävästi ole, joskaan itse en ole kokeillut.
Eilen vaihtelin jäähdytysnesteet Flaminiaan, kun ei ole mitään tietoa, miten vanhat nesteet siellä on sisällä. Aika mustaa tavaraa, mutta ei ruosteista. Samalla lähti jarrujen tehostinyksikkö jo irti odottamaan kunnostusta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juu, kaasugrilli on hyvä osien lämmittämiseen. Ainakaan mastonilla ja biltemalla ei tee mitään. Pinta ei kestä.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Mitä teit tänään tallissa?
166:n moottorin ylätuen kumipuslan kävin äsken vaihtamassa. Entinen olikin ihan murusina. Olipas kerrankin helppo homma, kun oli prässi käytössä. Kaks pulttia irti, entinen pusla pois ja uusi Silent Block paikalleen: Total time 20 min! Ja kylläpäs katosi moottorin värinät täysin. Kyyti tuntuu taas premiumilta!
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Viimeisen parin viikon kliimaksi oli tänään, eli 2.5 V6 käy tasaisen hienosti remminvaihdon jälkeen, Sopivasti sikäli että Range alkoikin käydä alle 6:lla pytyllä, siis pois liikennekäytöstä ja huomenna Alfa käyttöön.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mitsu 3000gt:n etupuskuri on hivenen ylisuunniteltu. Nimittäin sen irroittamiseksi maalaukseen pitää irroittaa 80-100 pulttia/mutteria, (en muista enää oliko tuossa sadassa lokarin kiinnikkeet mukana) kun kaikki tehtaan kiinnikkeet lasketaan. Tänään laitoin raakapuskurin kuoreen kiinni siihen kuuluvat 12 rauta-osaa, joista pieninkin on n. 25cm pitkä, ja aika kapea. Näihin rautoihin ei lukeudu mitään rekisterikilpeen tai puskurin alaosaan kiinnittyvää, ne on erikseen. Neljän isohkon rautakappaleen tarkoitus on pitää lamppujen alatiivisteet paikoillaan.. Tässä yksi esimerkki miksi tuo laite on aika raskas kokoisekseen.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tänään aloittelin Theman jakohihna- ja muuta huoltoa. Samalla vaihdoin murentuneen iskarin pohjaanlyöntikumen ehjempään. Kuvat löytyy tuolta myyntialueelta.
Eilen taas purin Flaminian jarruja. Tuli ihan sellanen bon voyage-tunne, että tämän on kokenut ennenkin.
Eilen taas purin Flaminian jarruja. Tuli ihan sellanen bon voyage-tunne, että tämän on kokenut ennenkin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta