
Koko historia tässä. Olkaapa hyvät.!
https://samiaal.kuvat.fi/kuvat/1995-199 ... ASSIS+05R/
Ja niin....tämä hetki on aika syvällä meikäläisen sydämmessä.
https://youtu.be/pI80qno3pmM?t=163
Valvoja: Moderators
Oli tosiaan hyvä tarina. Aika hurjaa touhua ollut.Polforea kirjoitti:Aiheeseen liittyen: https://www.youtube.com/watch?v=FLMGlkC ... e&t=32m58s
Mikan selittävä vastaus on näkemisen arvoinen.
S_A kirjoitti:Tämä auto voitti Helsingissä 1997. Tulipa oltua paikalla.
Tämä auto osallistui Ranskassa järjestettyyn kokoontumiseen 2017.
Tulipa oltua paikalla.
Iso pala Suomalaista Moottoriurheiluhistoriaa.
Suuri, mahdoton haave toteutui Ranskassa kun saan nyt kirjoittaa tästä autosta omilla sivuillani.
Moni ei varmasti oikeen ymmärrä ja jaksa lämmetä... Jokaisella kun on nämä omat intohimonsa.
Tosiaan, tässä videossa on tuo sama auto näissä kuvissa.
https://www.youtube.com/watch?v=MlwCIpvdya4
Anyway. Tässä koko stoori. Olkaa hyvät.
https://samiaal.kuvat.fi/kuvat/1995-199 ... ASSIS+21R/
Juu näitä on tullut katsottua. Pitää tuo katsoa taas uusiksi joku päivä hyvällä ajalla!mattijus kirjoitti:S_A varmaan nähnyt jo moneen kertaan, mutta tuli Gordon Murraypätkä vastaan youtuubassa (imo ihan katsomisen arvoinen alusta saakkakin):
https://youtu.be/Yl0Zo9h_DCY?t=38m43s
No joo kiitos palautteesta. F1 on ollut mulle intohimo 25 vuotta, joten tähän autoon jos johonkin koitan panostaa sitten kaiken olematta kuitenkaan ihan hiusten halkomislinjalla. Teksti on joo ihan OK varmaan, joskin ei se kieli opillisesti varmasti ole mitään kympin tasoa. Muttei se ole tarkotuskaan. Jonkinlainen tavote ollut kirjoittaessa, että "aivan kuin puhuisin nämä asiat jollekin kasvotusten", mutta tietyt asiat pitää kuitenkin pitää hanskassa.Satakuusnelonen kirjoitti:Hienoa luettavaa ovat olleet, aiemmin postaamasi historia artikkelit tuli luettua tarkkaan ja nämä nyt laittamasi myös. Et ole kirjailijaksi aatellut ryhtyä, ihan sujuvaa tekstiä ja mielenkiintoista.
Joo kiitos tästäkin palautteesta. Tiedän tosiaan ihan kuultuna tietona, ettei F1 ole ihan se Suomalaisten juttu johtuen siitä, että on niin tavoittamaton unelma.Tazio kirjoitti:Nostan borsalinoa S_A:lle näistä F1 jutuista
-Tazio
Ei tuo ole se, se uusi näkyy alimman kuvan toisena autona.JiiPee kirjoitti:^Onko tuo se uutisoitu 1M€ Ford ?
Uus GT ei oo kilvissä vielä, joten jos joku tuli vastaan niin se on tämä eräs vanhempi replika tai sitten tämä 2005 GT.Polforea kirjoitti:Tuollainen Gulf-GT tuli eilen vastaan töistä kotiin ajaessa kolmostarilla. Ei noita välttämättä kovin montaa Suomessa ole, joten saattoi osua.
Samana päivänä töihin mennessä samalla tiellä ohitseni viiletti Aston Martin DB9 Volante. Kai se kevät on tullut....
Juuh eiköhän nää molemmat piakkoin ole jossain jälleenmyynti pisteessä näytillä vierekkäin ja en usko, että vanhempi GTkään tallissa aikaa nyt kauheasti kesällä viettää välttämättä.Polforea kirjoitti:Joo siis nimenomaan vanhempi malli, eli tosiaan todennäköisesti tuo joka näissäkin kuvissa on kilvissä.
Jenkki-kollegani osti vuonna 2006 "ylivuotisen" Ford 2005 GT:n Pittsburghista ja piti sitä käytännössä ilmastoidussa tallissaan viime vuoteen saakka kunnes sai tarjouksen "josta ei voi kieltäytyä". Siinä meni hyvä 1200 miles ajettu GT uuteen kotiin mutta hintaa en tiedä vieläkään. Ilmeisesti kuitenkin tarpeeksi iso pino dollareita.S_A kirjoitti: Kaipaatko 60-luvun Le Mansin tunnelmia?
Mietitkö ehkä millasta niiden autojen kuljettajilla on ehkä ollut?
Mietitkö kenties sitä fiilistä ja äänimaailmaa?
Ei hätää, tässä sinulle ratkaisu ilman replikoita ja 10 miljoonan euron punnan dollarin sijoituksia aitoon GT40seen.
Tämä 2005 vuoden Ford GT on varmasti lähellä sitä, mitä sen pitääkin olla. Äänellisesti ja tunnelmallisesti. Vailla mitään ajonvakautusestosysteemejä, paitsi ABSt löytyy.
Tällänen voisi olla kova sana.... ihan omaankin talliin!
Joo nää on aika hintavia tänään nää GT:t. Ilmeisesti jos Euroopassa tälläsen haluaa niin nää Eu Spec versiot, 101 kappaletta tuotu tänne ; ne on vieläkin arvokkaampia. MItä kattelin tossa kerran että ei nää ihan halpoja ole.FinPat kirjoitti:Jenkki-kollegani osti vuonna 2006 "ylivuotisen" Ford 2005 GT:n Pittsburghista ja piti sitä käytännössä ilmastoidussa tallissaan viime vuoteen saakka kunnes sai tarjouksen "josta ei voi kieltäytyä". Siinä meni hyvä 1200 miles ajettu GT uuteen kotiin mutta hintaa en tiedä vieläkään. Ilmeisesti kuitenkin tarpeeksi iso pino dollareita.S_A kirjoitti: Kaipaatko 60-luvun Le Mansin tunnelmia?
Mietitkö ehkä millasta niiden autojen kuljettajilla on ehkä ollut?
Mietitkö kenties sitä fiilistä ja äänimaailmaa?
Ei hätää, tässä sinulle ratkaisu ilman replikoita ja 10 miljoonan euron punnan dollarin sijoituksia aitoon GT40seen.
Tämä 2005 vuoden Ford GT on varmasti lähellä sitä, mitä sen pitääkin olla. Äänellisesti ja tunnelmallisesti. Vailla mitään ajonvakautusestosysteemejä, paitsi ABSt löytyy.
Tällänen voisi olla kova sana.... ihan omaankin talliin!
Eipä tullut paljon kuvia otettua, pääasiassa muistikuvia. Minun kameran älykäs tarkennus kun halusi ottaa kuvia aitaverkosta ja autot jäivät epätarkoiksi taustalle. Median edustajat pääsevät turva-aidan toiselle puolelle, kun rahvas joutuu kuvaamaan aidan läpi. Kalusto oli mielenkiintoista ja sitä oli paljon. Kelitkin sattuivat kohdilleen, reilu 30C ja pilvetön taivas. Nyt on palanut vain käsivarret, niska ja naama.S_A kirjoitti:Se ois taas Le Mans classic tänä viikendinä. Ikäväkyllä en ole menossa. Vähän tyyris setti kuten aina mutta kalusto sielä on kohdallaan. GTR McLareita on vain yksi ajossa, mutta toisaalta sielä on 1966 vuoden Le Mans voittoauto ajossa.... Ja vaikka mitä muuta mitä vaan Le Mans historiaa voi toivoa näkevänsä...
Ne jotka menee...ottakaa 100000 kuvaa.
Joo Silverstone Classic on yks niistä hienoista eventeistä, sen mitä siitä tiien. Revival taas pukukoodeineen ja kaluston ikärajauksen takia varmasti vähän vanhemman väen juttu, mutta toisaalta jos diggaa tietyistä asioista ; GT40, 250 sarjan Ferrarit, ym. sen aikakauden harvinaiset Astonit, niin sinne sitten näitten takia ehdottomasti.tsav kirjoitti:Ensi vuonna mahdollisesti Sislverstone classic. Goodwood revivalissa kolme kertaa käyneenä sinne kannattaa suunata jos pitää vanhoista (20-luvulta 60-luvun puliväliin) autoista. Tuolla Festival of speed tapahtumassa on enempi uudempaa kalustoa, joka ei taas minua säväytä.
Tälle kesälle on vielä Ahveniston historic race, jossa tosin suomikalustosta johtuen puuttuu ne miljoonaluokan laitteet. Mutta viihdytävää katseltavaa silti.
On. 6,1L V12, noin 600hv, 700Nm, suorahampainen 6-lovinen manuaali. Tätä parempaa ei ole.Albertolli kirjoitti:On siinä kyllä raaka soundi sisäkuvissa.
CGT on ikoni omalla tavallaan. Mutta sun pitäs kyllä kuulla racespec F1 GTR 2,3,4,3,2 vaihdoilla...Riccardo kirjoitti:Hieno tarina, hienosta autosta. Kiitoksia.
Bongasin ja ikuistin Carrera GT'n kameralle 2008 Toscanassa. Soundit oli hienot liikennevaloissa.
Siellä oli silloin meneillään joidenkin varakkaiden harrastajien Firenze - Monte Carlo ralli. Oli lukuisia autoja teipattuna moisilla mainoksilla.
Mieleen ja kameralle parhaiten ikuistuivat Ford GT, Pagani Zonda, Carrera GT ja Ferrari Enzo. Enzon rekisteri oli ENZO 1. Ja Enzon soundit ovat muuten parhaat mitä olen ikinä kuullut...
Joo F1 on niin super mega vaikea nähdä saati kuulla kunnolla rundeilla. Ei niitä nää ees Monacossa. Tapahtumissa näkee, tuurilla ajossa. Mutta sekin tapahtuma on sitten jotain ihan muuta kuin perus cars and coffee. Joo samaa mieltä yllättäen tosta Bemarin moottorin äänestä, itse olen se auton sisällä kuullut, ja auton ulkona. Niin F1 roadcar kuin GTR, tosin GTR vain ulkopuolelta. Ei ole mitään mikä pääsisi lähelle ees.Riccardo kirjoitti:Jotenkin olen aina ollut väärässä paikassa väärään aikaan kun F1 on jäänyt näkemättä ja kuulematta.
Lähes kaikki superautot koettu tätä lukuunottamatta.
Juu, kyllä se V12 soundi on tajuttoman hieno tuossa McLarenissa. Onhan moottorin suunnitellut kaikkien aikojen paras moottorivelho, edesmennyt Paul Rosche. Meriittilista herralla komea etten sanoisi täydellinen.