Näin itsekin luin inttervepistä, mutta selvästi rajummin koittaa vedellä sähköllä mun mielestä Sitä ihmettelinkin.... Sitten kun ruudulla menee battery oranssille,käynnistää kutosen pellin alla ja kulutus-seuranta näytöstä näkee, että sähköä on kulunut rajusti.mattijus kirjoitti:TeroPee kirjoitti: Näyttää Ottoauto.de mukaan olevan kolmen tonnin molemmin puolin.Aita ja aidanseiväswillez kirjoitti: Autovero on 300€/v.
300 eurolla olisin jo Tallinnanlautassa, 3k vähän turhan hapokas minun lompakolle.
Ainakin työväenluokan hybridissä B -asento tarkoittaa moottorijarrutuksen maksimoimista, eikä Suomessa liene juuri syitä moisen asennon käyttämiseen. D:llä saa kerättyä enemmän sähköä, kun polttomoottoria ei käytetä jarrutuksissa.
Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Autonvaihtoketju
Re: Autonvaihtoketju
Itse toin 4 vuotta sitten Rx 400h:n Itävallasta tuliaisina. 7000 käteishinta. Meinasin käyttöautoksi itselle kun piti olla laadukas. Verot oli silloin muistaakseni 2800 tai jotain sinnepäin.
Auto oli vajaa 200 tkm ajettu, ruosteeton ja täysillä varusteilla. Mutta... Laadullisesti paskin mitä olen omistanut.
3. kerta kun käytin kattoluukkua, jumahti auki. Ei ollut muuten ihan helppo sulkea. Vaijerit rispaantuneet, tyyppivika. YouTube täynnä tarinaa tästä. Takalasinpyyhkimen moottori hajosi, en kunnostanut. Peruutuskamera hajosi, löysin eBaysta käytetyn. Takajarrusatulat meni uusiksi. Xenonien ballastit pimenivät, uudet Kiinasta. Kolme viikkoa parkeilla ajellen. Jäähdytin kävi vuotamaan päädystä, Pietarin merkkihuollossa sain 100 eurolla sunnuntaina tarvike jäähdyttimen.
Viimeinen niitti oli kojetaulussa "check hybrid system" varoitusvalo. Merkkihuollossa löysivät vettä boksista, "kuulemma" ensimmäinen kerta. Tästä huollosta maksoin 400 ja samantien toiselle puolelle tietä vaihtamaan paskaläjä W211 Mersuun V6 bensakoneella.
Kesällä paikallisajossa Lexukselle pääsee 8 litralla, tien päällä menee kymppi. Talvella kun oli pakkasta, bensakone oli käynnissä koko ajan ja kulutukset 12-14 satasella. Laaduttomimmat 15 tkm mitä olen autolla kokenut. Olihan niitä pikkuvikojakin vielä mutta ei halua muistella enää.
Viimeinen Toyota ikinä ainakin mulle.
Auto oli vajaa 200 tkm ajettu, ruosteeton ja täysillä varusteilla. Mutta... Laadullisesti paskin mitä olen omistanut.
3. kerta kun käytin kattoluukkua, jumahti auki. Ei ollut muuten ihan helppo sulkea. Vaijerit rispaantuneet, tyyppivika. YouTube täynnä tarinaa tästä. Takalasinpyyhkimen moottori hajosi, en kunnostanut. Peruutuskamera hajosi, löysin eBaysta käytetyn. Takajarrusatulat meni uusiksi. Xenonien ballastit pimenivät, uudet Kiinasta. Kolme viikkoa parkeilla ajellen. Jäähdytin kävi vuotamaan päädystä, Pietarin merkkihuollossa sain 100 eurolla sunnuntaina tarvike jäähdyttimen.
Viimeinen niitti oli kojetaulussa "check hybrid system" varoitusvalo. Merkkihuollossa löysivät vettä boksista, "kuulemma" ensimmäinen kerta. Tästä huollosta maksoin 400 ja samantien toiselle puolelle tietä vaihtamaan paskaläjä W211 Mersuun V6 bensakoneella.
Kesällä paikallisajossa Lexukselle pääsee 8 litralla, tien päällä menee kymppi. Talvella kun oli pakkasta, bensakone oli käynnissä koko ajan ja kulutukset 12-14 satasella. Laaduttomimmat 15 tkm mitä olen autolla kokenut. Olihan niitä pikkuvikojakin vielä mutta ei halua muistella enää.
Viimeinen Toyota ikinä ainakin mulle.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Autonvaihtoketju
Tähän kohti olisi Like-nappula hyvä, mutta kun sellaista ei ole, niin pakko hoitaa se näin kommentilla.Riccardo kirjoitti:Viimeinen Toyota ikinä ainakin mulle.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Autonvaihtoketju
Eihän tuo nyt mitenkään poikkeuksellista ole noinkin käytetylle autolle. Toyotan luottomaine on perustunut erityisesti kahteen asiaan: Pätevään huolto-organisaatioon ja pyrkimykseen käyttää käytössä kestäviksi havaittuja osia ja rakenteita. Jälkimmäinen on johtanut siihen, että ominaisuuksiltaan autot ei ole olleet ihan uudenaikaisia ja muutenkaan luokkakärkeä. Tojotisti on kuitenkin voinut luottaa siihen, että Avensis kitisee ja rämisee 300tkm ajettuna ihan kuin uutenakin. Esimerkiksi alustarakenne voidaan tehdä pitkäikäiseksi kaikilta osin, mutta mukavuuteen vaikuttavat pehmeämmät puslat ei sellaiseen sovi. Samoin kun lisätään varusteita, lisätään myös vikakohteita. Kun on lähdetty käyttämään uudempiaikaisia ja paremmin eurooppalaiseen makuun sopivia ratkaisuja, on tultu myös tavallisemmaksi kuolevaiseksi.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
Juuri näin. Sitten lisäksi vielä aidot Made in Japan- mallit ovat harventuneet kovasti... mm. 2000-luvun alun Camryt lienevät vielä kovassa iskussa ... mm. tämä yksilö kestänee saman verran käyttöä lisää kuin Afrikkaan menevät Hiacet ...mutt kirjoitti:Eihän tuo nyt mitenkään poikkeuksellista ole noinkin käytetylle autolle. Toyotan luottomaine on perustunut erityisesti kahteen asiaan: Pätevään huolto-organisaatioon ja pyrkimykseen käyttää käytössä kestäviksi havaittuja osia ja rakenteita. Jälkimmäinen on johtanut siihen, että ominaisuuksiltaan autot ei ole olleet ihan uudenaikaisia ja muutenkaan luokkakärkeä. Tojotisti on kuitenkin voinut luottaa siihen, että Avensis kitisee ja rämisee 300tkm ajettuna ihan kuin uutenakin. Esimerkiksi alustarakenne voidaan tehdä pitkäikäiseksi kaikilta osin, mutta mukavuuteen vaikuttavat pehmeämmät puslat ei sellaiseen sovi. Samoin kun lisätään varusteita, lisätään myös vikakohteita. Kun on lähdetty käyttämään uudempiaikaisia ja paremmin eurooppalaiseen makuun sopivia ratkaisuja, on tultu myös tavallisemmaksi kuolevaiseksi.
https://www.nettiauto.com/toyota/camry/9795810 ... varma valinta jos huoletonta automaattia on hankkimassa vaikka pk-seudun nurkkapyöritykseen tai muuten välille kilometreille ...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Autonvaihtoketju
Lexukseni oli Made on Japan. Kuinkakohan paskoja nuo Turkintekeleet on kun "aitojapsi" näytti laatunsa.
Toyotasta muuten hajoaa aina vaihteisto viimeistään 250 tkm ajettuna. Kaikki -06/-11 Rav4'set on vaihteistovikaisia. Samoin petti loota henkilökuntaani kuuluvan kaverin -96 Corollasta aikoinaan 250 tkm ajettuna. Viime kesänä firmani pihalle työnnettiin lähistölle vaihteistonsa hajottanut Land Cruiser.
Talvella näin monta uusikoppaista Rav4'sta hinurin lavalla. Enemmän kuin mitään muuta yksittäistä autoa.
Onhan ne vanhat Toyotat varmaan hyviä koska niillä ei ole karvahatut ajelleet kuin sen 60 tkm 15 vuoden aikana.
Toyotasta muuten hajoaa aina vaihteisto viimeistään 250 tkm ajettuna. Kaikki -06/-11 Rav4'set on vaihteistovikaisia. Samoin petti loota henkilökuntaani kuuluvan kaverin -96 Corollasta aikoinaan 250 tkm ajettuna. Viime kesänä firmani pihalle työnnettiin lähistölle vaihteistonsa hajottanut Land Cruiser.
Talvella näin monta uusikoppaista Rav4'sta hinurin lavalla. Enemmän kuin mitään muuta yksittäistä autoa.
Onhan ne vanhat Toyotat varmaan hyviä koska niillä ei ole karvahatut ajelleet kuin sen 60 tkm 15 vuoden aikana.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
^ Kiva Toyotakin herättää tunteita ... nekin on yksilöitä, ja sulle on sattunut käytetty paska Lexus.
Asia selvä.
Asia selvä.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Autonvaihtoketju
Rakkaiden vanhempieni Corollasta (pirssi taisi olla joku 2005 tms. mallinen, ei ollut harmaa) porsi vaihdeaski myös.Riccardo kirjoitti: Toyotasta muuten hajoaa aina vaihteisto viimeistään 250 tkm ajettuna. Kaikki -06/-11 Rav4'set on vaihteistovikaisia. Samoin petti loota henkilökuntaani kuuluvan kaverin -96 Corollasta aikoinaan 250 tkm ajettuna. Viime kesänä firmani pihalle työnnettiin lähistölle vaihteistonsa hajottanut Land Cruiser.
VMP
Re: Autonvaihtoketju
Mulle oli viimeinen tojota se hiace joka oksensi töistä tullessa, onneksi vasta parkeeratessani sitä rivarin katokseen, kuulansa ulos simpukasta.155156 kirjoitti:Tähän kohti olisi Like-nappula hyvä, mutta kun sellaista ei ole, niin pakko hoitaa se näin kommentilla.Riccardo kirjoitti:Viimeinen Toyota ikinä ainakin mulle.
Lievästi olin hetken hämilläni (rattihan siis pyöri vaikka 50 kierrosta jos jaksaa vaan pyöritellä) kuskinpenkillä ja mietiskelin vartti sitten ohiteltuja rekkoja.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Suomalaista ilmastoa ja käyttöä 1/4 miljoonaa kilometriä nähnyt vaihteisto on enemmänkin kestänyt sinne asti. Ihan ok suoritus. Se on toki sitten käyttöauton loppu se, harrasteautot pidetään hengissä yli fataalienkin sattumusten.
Toisaalla jo kirjoitinkin että kaikki autot hajoavat. Hajoamisen hetki ja paikka autossa on kiinni siitä missä kohtaa toimitusketjua on säästetty eniten.
- Jos hajoaa fataalisti ennen 10 vuoden ikää tai 200 000 ajokilometriä, niin sitten voidaan miettiä että mahtoiko olla liian halpaa osaa tai laadunvalvonnan pettämistä jossain kohtaa. Varsinkin jos kohtalotovereita punkeaa esiin.
Toyotan bashing-rinkiin on itselläkin houkutus hypätä, kun aikoinaan hajosi Celica 140tkm ajettuna pahasti. Pelastin tuolloin, mutta suhteemme kärsi kolauksen. Ei silti mitenkään erityisen poikkeuksellista autojen maailmassa, oli tapahtumahetkellä ikääkin jo 7 vuotta kulkineella. Hieman anteeksiantamattoman puolella - mutta vain jos ottaa merkin maineen tosissaan.
Nyt hulluutta ilmoilla sen verran, että jos olisi paikkaa harrasteautolle ja rahaa mokoman ylläpitoon, hakisin tämän (pahoittelut puritaanisille forumisteille, älkäätten klikatko linkkiä):
https://www.nettiauto.com/bmw/635/9830160
Toisaalla jo kirjoitinkin että kaikki autot hajoavat. Hajoamisen hetki ja paikka autossa on kiinni siitä missä kohtaa toimitusketjua on säästetty eniten.
- Jos hajoaa fataalisti ennen 10 vuoden ikää tai 200 000 ajokilometriä, niin sitten voidaan miettiä että mahtoiko olla liian halpaa osaa tai laadunvalvonnan pettämistä jossain kohtaa. Varsinkin jos kohtalotovereita punkeaa esiin.
Toyotan bashing-rinkiin on itselläkin houkutus hypätä, kun aikoinaan hajosi Celica 140tkm ajettuna pahasti. Pelastin tuolloin, mutta suhteemme kärsi kolauksen. Ei silti mitenkään erityisen poikkeuksellista autojen maailmassa, oli tapahtumahetkellä ikääkin jo 7 vuotta kulkineella. Hieman anteeksiantamattoman puolella - mutta vain jos ottaa merkin maineen tosissaan.
Nyt hulluutta ilmoilla sen verran, että jos olisi paikkaa harrasteautolle ja rahaa mokoman ylläpitoon, hakisin tämän (pahoittelut puritaanisille forumisteille, älkäätten klikatko linkkiä):
https://www.nettiauto.com/bmw/635/9830160
Re: Autonvaihtoketju
E28 pohjainen E24 on vieläkin ihan soiva harrastepeli.
Itselläni oli -90 luvun alussa E12 pohjainen Karmann korilla ja getrag 265/5 "dog leg" -laatikolla. Yksilöni oli harvinaisen ruosteeton mutta nämä kilpailevat kyllä ihan Alfasud-luokassa tässä suhteessa. BMW:n tekemät kai hieman jäykempiä ja vähäruosteisempia.
Anyway, lerppu, hommaa tuo ja siihen kaveriksi E31 850 Csi niin tulee seuraa F34:lle. Aidon 3.0 CS:n hankkiminen sarjaa täydentämään voi tosin tulla jo kalliiksi...
Itselläni oli -90 luvun alussa E12 pohjainen Karmann korilla ja getrag 265/5 "dog leg" -laatikolla. Yksilöni oli harvinaisen ruosteeton mutta nämä kilpailevat kyllä ihan Alfasud-luokassa tässä suhteessa. BMW:n tekemät kai hieman jäykempiä ja vähäruosteisempia.
Anyway, lerppu, hommaa tuo ja siihen kaveriksi E31 850 Csi niin tulee seuraa F34:lle. Aidon 3.0 CS:n hankkiminen sarjaa täydentämään voi tosin tulla jo kalliiksi...
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Autonvaihtoketju
^^vaan onpa komia puimuri!
Noita tuli silloin vuonna kivi ja hakku nuorena poikana kuolattua ihan tosissaan.
Silloin olisin halunut sellaisen, mutta ei ollut varaa. Nyt olisi varaa, mutta ei halua
Noita tuli silloin vuonna kivi ja hakku nuorena poikana kuolattua ihan tosissaan.
Silloin olisin halunut sellaisen, mutta ei ollut varaa. Nyt olisi varaa, mutta ei halua
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
En tue väitettä - sen verran on kolmosella tai nelosellakin alkaneita mittarilukemia tullut tutuksi ilman vaihteisto-ongelmia, väitän että ne pääosin on aika huolettomia kapistuksia. Nytkin kalustoon kuuluu yli 270tkm nähnyt F40, joka toimii kuin uutena. Eikä ihan kaikkia meikäläisen askeja ole säälitty vakiotehoilla ja -väännöillä hyssytellen, parhaimmillan kytkinakselilta on toistuvasti työnnetty sisään yli 100Nm enemmän kuin aski on speksattu kestämään (näitäkin askeja on ainakin 2, parista en ole ihan varma ylittyikö tuo +100Nm).lerppu kirjoitti:Suomalaista ilmastoa ja käyttöä 1/4 miljoonaa kilometriä nähnyt vaihteisto on enemmänkin kestänyt sinne asti. Ihan ok suoritus.
Vai losahtaakohan tuo penarin aski 6tkm päästä . Keppikonsolissa on jotain väljää, mutta itse aski toimii hienosti - mittarissa tosin onkin vasta 244tkm.
Tästä olemme samaa mieltä.lerppu kirjoitti: - Jos hajoaa fataalisti ennen 10 vuoden ikää tai 200 000 ajokilometriä, niin sitten voidaan miettiä että mahtoiko olla liian halpaa osaa tai laadunvalvonnan pettämistä jossain kohtaa. Varsinkin jos kohtalotovereita punkeaa esiin.
Osta, osta. Ylläpito on halvempaa kun tekee itse ja säästää ja kyllähän nyt paikkoja löytää, joko vuokralle tai omaksi. Ostohousut jalkaan ja matkaan! Olet ihan liian pitkään ollut ilman erillistä harrasteautoa.lerppu kirjoitti: Nyt hulluutta ilmoilla sen verran, että jos olisi paikkaa harrasteautolle ja rahaa mokoman ylläpitoon, hakisin tämän (pahoittelut puritaanisille forumisteille, älkäätten klikatko linkkiä):
https://www.nettiauto.com/bmw/635/9830160
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Autonvaihtoketju
Hieno Demari! Skidinä noita tuli kanssa kuolattua mutta vaikka kahden polkimen käyttöjärjestelmästä tykkäänkin tuollaisen pitäisi olla kyllä kolmella... Ja alle aidot RS:t.
Tuohon kestävyyteen - siis auton. Jos 1/4 miljoonan jälkeen kamppeet jo oksentaa on vika joko tuotteessa tai asianmukaisen huollon laiminlyönnissä. Tietysti joku halpa kippo on tehtykin jo ennen sitä hajoamaan (muistuu mielee ekan sukupolven Alto johon ei ollut nokkaremmin vaihtoa edes speksattu, oletettiin että paalataan ennen sitä )
Tuohon kestävyyteen - siis auton. Jos 1/4 miljoonan jälkeen kamppeet jo oksentaa on vika joko tuotteessa tai asianmukaisen huollon laiminlyönnissä. Tietysti joku halpa kippo on tehtykin jo ennen sitä hajoamaan (muistuu mielee ekan sukupolven Alto johon ei ollut nokkaremmin vaihtoa edes speksattu, oletettiin että paalataan ennen sitä )
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Täältäkin peukku Jeesuscoupelle. Jos nyt olisin hommaamassa harrasteautoa niin tuollainen olisi kärkiehdokkaita, tosin mieluummin kolmella polkimella varustettuna.
Ja noitten laitteiden kestosta; Mielestäni vaihteisto, jonka normaali kestoikä on kakssataa-jotain tuhatta, kuuluu luokkaan sysipaska. Kyllä normaaleilla, ilman isompia suunnitteluvirheitä olevilla ja puolisäädyllisesti huolletuilla ja käytetyillä moottoreilla ja vaihteistoilla usein nelosella tai vähintään kolmosella alkavia kilometrejä ajellaan. Ajettaisiin ehkä enemmänkin mutta tyypillisesti muu auto alkaa tuossa kohtaa olla niin loppu ettei tekohengityksessä ole enää mieltä.
Ja noitten laitteiden kestosta; Mielestäni vaihteisto, jonka normaali kestoikä on kakssataa-jotain tuhatta, kuuluu luokkaan sysipaska. Kyllä normaaleilla, ilman isompia suunnitteluvirheitä olevilla ja puolisäädyllisesti huolletuilla ja käytetyillä moottoreilla ja vaihteistoilla usein nelosella tai vähintään kolmosella alkavia kilometrejä ajellaan. Ajettaisiin ehkä enemmänkin mutta tyypillisesti muu auto alkaa tuossa kohtaa olla niin loppu ettei tekohengityksessä ole enää mieltä.
- Epäkelpokeräilijä -
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
En tietenkään kiellä ansioituneiden moottoripäiden arvioita laadukkaiden osien kestävyydestä.
- Ajattelin asiaa valmistajan näkökulmasta. Lienee selvää että kestävä osa on laadukas. Laatu maksaa aina. Jos valmistaja saa aikaan saman toiminnallisuuden vähemmän laadukkaalla osalla (halvemmalla), mutta kuitenkin riittävän kestävällä tuotteen ostajaa ajatellen, tämä osa valitaan tuotantoon. Nykyisessä kvartaalitaloudessa voi pitää pienenä ihmeenä ja markkinointiosaston imagon istutuksena että tuote kestää 10 vuotta tai 200 tkm. Ei liene autonvalmistajan edun mukaistakaan sitouttaa ostajaa tuotteeseen näin pitkäksi aikaa. Malli-iät taitavat olla puolet tuosta ja väliin kasvojenkohotus. Kukaan ei ole suunnitellut että osat kestävät 15 vuotta tai 300 tkm. Eikä kukaan ole tehtaalla huolissaan 15 vuoden kuluttua tapahtuvasta imagotappiosta 3 sukupolvea vanhalla tuotteella.
Mutta joo - samaa mieltä tietenkin sekä siitä että saisihan ne kilkkeet kestää ja hitto että ois kiva toi penari-kupee!
- Ajattelin asiaa valmistajan näkökulmasta. Lienee selvää että kestävä osa on laadukas. Laatu maksaa aina. Jos valmistaja saa aikaan saman toiminnallisuuden vähemmän laadukkaalla osalla (halvemmalla), mutta kuitenkin riittävän kestävällä tuotteen ostajaa ajatellen, tämä osa valitaan tuotantoon. Nykyisessä kvartaalitaloudessa voi pitää pienenä ihmeenä ja markkinointiosaston imagon istutuksena että tuote kestää 10 vuotta tai 200 tkm. Ei liene autonvalmistajan edun mukaistakaan sitouttaa ostajaa tuotteeseen näin pitkäksi aikaa. Malli-iät taitavat olla puolet tuosta ja väliin kasvojenkohotus. Kukaan ei ole suunnitellut että osat kestävät 15 vuotta tai 300 tkm. Eikä kukaan ole tehtaalla huolissaan 15 vuoden kuluttua tapahtuvasta imagotappiosta 3 sukupolvea vanhalla tuotteella.
Mutta joo - samaa mieltä tietenkin sekä siitä että saisihan ne kilkkeet kestää ja hitto että ois kiva toi penari-kupee!
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Autonvaihtoketju
Teinivuosien märkä uni oli täälläkin tuo bemari. Sittemmin maku on jalostunut muidenkin märkien unien suhteen, mutta onhan tuo hieno laite edelleen.
200tkm on käsittääkseni lukema, johon autojen kulutusosien kestoikä tähdätään. Ei ole ihan sattumaa, että monilla merkeillä tuon lukeman paikkeilla vaihdetaan alustaan läjä palikoita, ja sitten taas mennään. Kuinka pitkään, riippuu tietysti käytetyistä osista.
200tkm on käsittääkseni lukema, johon autojen kulutusosien kestoikä tähdätään. Ei ole ihan sattumaa, että monilla merkeillä tuon lukeman paikkeilla vaihdetaan alustaan läjä palikoita, ja sitten taas mennään. Kuinka pitkään, riippuu tietysti käytetyistä osista.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Autonvaihtoketju
Hep. Mulla oli 635CSi, ostin projektina Jenkeistä. Viimeistä vuosikertaa -89. Niillä hienoilla pienillä puskureilla. Olikin projektia vähän liikaa ja sisustan osien saatavuus/hinnat yllättivät. Jos ostatte, mahdollisimman ehjä. Kulutusosat ovat puoli-ilmaisia mutta ehjä kojetaulu halkeilleen tilalle alkaa pyöriä 3 donan paikkeilla...
Myin pois viime syksynä harrastajalle kenellä oli ruosteinen varaosaraato elimenluovuttajaksi. Olihan hänellä myös E30 M3 Evoluzione... Ja 850i.... Ja...
Tekniikka kyllä pelaa maailman tappiin saakka noissa 635'issa. Siinä mielessä harrasteautojen aatelia. Itse sain vaihdossa Bemuun rahaa ja Audi A4 cabrion. Meni kesä aurinkoa otellessa ja V6-murinaa kuunnellen.
Myin pois viime syksynä harrastajalle kenellä oli ruosteinen varaosaraato elimenluovuttajaksi. Olihan hänellä myös E30 M3 Evoluzione... Ja 850i.... Ja...
Tekniikka kyllä pelaa maailman tappiin saakka noissa 635'issa. Siinä mielessä harrasteautojen aatelia. Itse sain vaihdossa Bemuun rahaa ja Audi A4 cabrion. Meni kesä aurinkoa otellessa ja V6-murinaa kuunnellen.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Juu, niin ne tekee, se on totta. Siitä huolimatta vaihdelaatikko on yksi niitä osia, jotka jopa Suomessa kestäessään yli 200tkm tuppaa kestämään helposti sen 300-400tkm - ellei sitten sisälokari hankaa sitä puhki.lerppu kirjoitti:- Ajattelin asiaa valmistajan näkökulmasta. Lienee selvää että kestävä osa on laadukas. Laatu maksaa aina. Jos valmistaja saa aikaan saman toiminnallisuuden vähemmän laadukkaalla osalla (halvemmalla), mutta kuitenkin riittävän kestävällä tuotteen ostajaa ajatellen, tämä osa valitaan tuotantoon. Nykyisessä kvartaalitaloudessa voi pitää pienenä ihmeenä ja markkinointiosaston imagon istutuksena että tuote kestää 10 vuotta tai 200 tkm
Enemmän kuin Lexuksessa?Riccardo kirjoitti:Hep. Mulla oli 635CSi, ostin projektina Jenkeistä. Viimeistä vuosikertaa -89. Niillä hienoilla pienillä puskureilla. Olikin projektia vähän liikaa
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Pääsin tänään eroon Mersusta. Sain valita suoran kaupan, ja vaihto-Audin ja cäshin välillä.
Päädyin ottamaan 2001 A4 2.0:n vaihdossa tietämättä/muistamatta tuon laitteen tekniikasta oikein mitään.
Tykkään etenkin mittaristosta, (Verraten Mersuun) mutta muutoin on suht ankea laite lähes karvalakkina.
Päädyin ottamaan 2001 A4 2.0:n vaihdossa tietämättä/muistamatta tuon laitteen tekniikasta oikein mitään.
Tykkään etenkin mittaristosta, (Verraten Mersuun) mutta muutoin on suht ankea laite lähes karvalakkina.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Autonvaihtoketju
@Riccardo
Aika huonoa tuuria ollut Kyllähän se ihan selvä asia on, että nää japsit vaan kulkee menemään tuolla maantiellä. Karu käytännön fakta. Töiden ja omien kokemusten perusteella tuen väitettä (3 italiaanoa ja 3 japsia). Sanotaan, että saksalainen on nykyajan renault
Aika huonoa tuuria ollut Kyllähän se ihan selvä asia on, että nää japsit vaan kulkee menemään tuolla maantiellä. Karu käytännön fakta. Töiden ja omien kokemusten perusteella tuen väitettä (3 italiaanoa ja 3 japsia). Sanotaan, että saksalainen on nykyajan renault
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Jenkkimallin puskurit tulivatkin tutuksi lapsuusvuosien (yhdessä) suosikkielokuvassa, jossa minulle päähahmo oli pahiksen käyttämä 635CSi.Riccardo kirjoitti:Hep. Mulla oli 635CSi, ostin projektina Jenkeistä. Viimeistä vuosikertaa -89. Niillä hienoilla pienillä puskureilla.
Filmin nimi oli Innerspace ja elokuvatähti oli tämännäköinen:
- Liitteet
-
- SNAPON.jpg
- (28.94 KiB) Tiedosto ladattu 5490 kertaa
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Autonvaihtoketju
Mietin vakaasti vaihtaa tuon saksalaisen hyötyajoneuvon veks ja tilalle 156 FL diisselin. 2.4 vai 1.9? Käsitin että 1.9 omistaa sen heikomman laatikon, josta työkaverilla olikin kokemusta.. ongelma vain on että noita kamalasti löydy Suomest.
Onko järkiä/ideaa hakea saksasya 04-07 mallin 2.4jtdm ku ei ne kyllä mitää maksakkaan, kuin vain sen vaivan
Onko järkiä/ideaa hakea saksasya 04-07 mallin 2.4jtdm ku ei ne kyllä mitää maksakkaan, kuin vain sen vaivan
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Hullua ottaa Audi vapaaehtoisesti.gYdEbUh kirjoitti:Pääsin tänään eroon Mersusta. Sain valita suoran kaupan, ja vaihto-Audin ja cäshin välillä.
Päädyin ottamaan 2001 A4 2.0:n vaihdossa tietämättä/muistamatta tuon laitteen tekniikasta oikein mitään.
Tykkään etenkin mittaristosta, (Verraten Mersuun) mutta muutoin on suht ankea laite lähes karvalakkina.
Vaikkakin on kyllä todettava että tuo B6-kori on varsin laadukkaan maineessa ja 2.0 vapari varsin luotettava osa voimalinjaa. Puolia saattaa mennä, mutta muuten ei mitään ihmeellistä. Ja Audi osaa jopa kertoa vioistaan VCDS:n avulla aika hyvin tuossa ikäluokassa.
Re: Autonvaihtoketju
Mulla oli tämän mallin 635. Näillä viimeisillä Jenkkipuskureilla ja helmoilla.
Ironista kyllä, vähemmän tässä oli projektia kuin Lexuksessa...
Auto oli kärsinyt Kalifornian auringosta, maalipinta, takavalojen kromikehykset (löysin muuten toisen eBaysta 40 eurolla, toista en, uusi Suomessa ja maailmalla n. 800 euroa...) kojetaulu ja muu sisusta osin. Tekniikka oli täys 10.
Pahan karman Lexuksesta meni muuten tuulilasikin halki kiveniskusta ja puhkesi syksyisenä aamuyönä takarengas Venäjällä pimeydessä...
Ja ketjuun liittyen, nykybemareihin vuoden 1995 jälkeen en enää koske. Olisi nyt myynnissä halvalla äitini E46 jakoketjuvikaisena, mahdollisesti Vanoskin.
Kun BMW'llä asioista vastasivat moottoripuolella Paul Rosche ja muotoilusta Paul Bracq, asiat olivat enemmän kuin hyvin.
Ironista kyllä, vähemmän tässä oli projektia kuin Lexuksessa...
Auto oli kärsinyt Kalifornian auringosta, maalipinta, takavalojen kromikehykset (löysin muuten toisen eBaysta 40 eurolla, toista en, uusi Suomessa ja maailmalla n. 800 euroa...) kojetaulu ja muu sisusta osin. Tekniikka oli täys 10.
Pahan karman Lexuksesta meni muuten tuulilasikin halki kiveniskusta ja puhkesi syksyisenä aamuyönä takarengas Venäjällä pimeydessä...
Ja ketjuun liittyen, nykybemareihin vuoden 1995 jälkeen en enää koske. Olisi nyt myynnissä halvalla äitini E46 jakoketjuvikaisena, mahdollisesti Vanoskin.
Kun BMW'llä asioista vastasivat moottoripuolella Paul Rosche ja muotoilusta Paul Bracq, asiat olivat enemmän kuin hyvin.
- Liitteet
-
- 1708012-BMW-635-CSI-beige-12.jpg
- (244.35 KiB) Tiedosto ladattu 5355 kertaa
Re: Autonvaihtoketju
[quote="willez"]@Riccardo
Aika huonoa tuuria ollut :( Kyllähän se ihan selvä asia on, että nää japsit vaan kulkee menemään tuolla maantiellä. Karu käytännön fakta. Töiden ja omien kokemusten perusteella tuen väitettä (3 italiaanoa ja 3 japsia). Sanotaan, että saksalainen on nykyajan renault :)[/quote]
Kysymys. Kun sulla on toi 300 metriä työmatkaa minkä kuitenkin ajat autolla( tiedän koska olet kurvannut monesti eteeni parkkipaikalta) pääseekö pelkällä sähköllä vai pärähtääkö moottorikin käymään?
Aika huonoa tuuria ollut :( Kyllähän se ihan selvä asia on, että nää japsit vaan kulkee menemään tuolla maantiellä. Karu käytännön fakta. Töiden ja omien kokemusten perusteella tuen väitettä (3 italiaanoa ja 3 japsia). Sanotaan, että saksalainen on nykyajan renault :)[/quote]
Kysymys. Kun sulla on toi 300 metriä työmatkaa minkä kuitenkin ajat autolla( tiedän koska olet kurvannut monesti eteeni parkkipaikalta) pääseekö pelkällä sähköllä vai pärähtääkö moottorikin käymään?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Autonvaihtoketju
^ Hetkinen Kyl se lyä kutosen tulille ku painaa kick-downit siinä, tosin muutin juuri pois sieltä ghetosta
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Autonvaihtoketju
Mikä niihin meni?Riccardo kirjoitti:Rx 400h...
...
...Takajarrusatulat meni uusiksi...
t. pari sataa kilometriä olen RX 400h:lla ajanut ja osan siittä viettänyt tien sivussa jarrujen takia. Muistikuva olisi että jarrusatuloita tähänkin vaihdeltiin.
Noni
Re: Autonvaihtoketju
Tuommoinen 400h oli itselläkin aikanaan. 125tkm sillä tuli mentyä. Ja jarrulevyjä tuli jokuset setit uusittua syöpymisen takia. Ei satuloita kylläkään, mutta oli tuolloin uudehko.
Ongelma noissa hybrideissä on se että jarruja ei juuri käytetä kun hidastuu generaattorilla. Samaa vaivaa vaimon hybridissä. Vaatisi varmaan enemmän polkemistä sillä hidastimella niin saisivat käyttöä kunnolla.
Mutta oli muuten kyllä juuri niin huoleton kuin Toyotasta voi odottaa. Ja yhtä mauton ja hajutonkin. Voisin kyllä harkita uudestaankin, mutta kun periaatteesta aina pitää olla eri merkki kuin aikaisemmin niin ei vaan voi
Ongelma noissa hybrideissä on se että jarruja ei juuri käytetä kun hidastuu generaattorilla. Samaa vaivaa vaimon hybridissä. Vaatisi varmaan enemmän polkemistä sillä hidastimella niin saisivat käyttöä kunnolla.
Mutta oli muuten kyllä juuri niin huoleton kuin Toyotasta voi odottaa. Ja yhtä mauton ja hajutonkin. Voisin kyllä harkita uudestaankin, mutta kun periaatteesta aina pitää olla eri merkki kuin aikaisemmin niin ei vaan voi
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Autonvaihtoketju
Pitäskö olla huolissaan kun olen sortunut japanilaisen Aisinin laatikon omistajaksi, toki se on jo kertaalleen korjattu, mutta nyt pukkaa satunnaista vikakoodia.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Autonvaihtoketju
Nuo takajarrut on japseissa kautta-aikain ollut heikkous, tosi helposti ryytyy. Toyotan huolto-ohjelmassa joka huollossa jarrut auki (15tkm/1v).
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Sitä vielä varmasti helpottaa, että esim. Toyota on monen varsin rauhallisen kuljettajan valinta ja kevyissä, rauhallisissa jarrutuksissa tunnetusti takajarrut ei aina ihan täysillä työskentele.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Autonvaihtoketju
Ja "itselataavissa" hybrideissä vielä vähemmän.Polforea kirjoitti: Sitä vielä varmasti helpottaa, että esim. Toyota on monen varsin rauhallisen kuljettajan valinta ja kevyissä, rauhallisissa jarrutuksissa tunnetusti takajarrut ei aina ihan täysillä työskentele.
Re: Autonvaihtoketju
Itsellä vaihtui Peugeot 508 1.6HDi Style 2013 farkku hyvillä varusteilla 7X halvempaan Alfa 147 1.9 JTDm 150hv 2008, jota nyt laittelen parempaan kuosiin. Onhan tuolla ajettu jo 229tkm, mutta yllättävän hyvässä kunnossa kuitenkin.
Tehty tai tulossa:
- Takapyyhkijän moottori tilattu käytettynä ebayn kautta Italiasta
- Tuulilasin vaihto varattu
- Ohjaustehostimen nesteet vaihdoin
- Vaihteistoakselin fiksaus varattu
- Ilman ja raitisilman suodattimet tilattu
- Uusi keulamerkki tilattu
Vielä pitää kunnostaa tai uusia kuskin puolen umpio, selvittää etupään kolinat, hankkia parempi ovipahvi kuskin puolelle (sisäkahva ruvella). Samoiten ovien stopparit meinaa paukahdella ja ovien sulkeminen ei ole kovin tarkkaa, eli liene pitää säädellä jotenkin niitäkin.
Tehty tai tulossa:
- Takapyyhkijän moottori tilattu käytettynä ebayn kautta Italiasta
- Tuulilasin vaihto varattu
- Ohjaustehostimen nesteet vaihdoin
- Vaihteistoakselin fiksaus varattu
- Ilman ja raitisilman suodattimet tilattu
- Uusi keulamerkki tilattu
Vielä pitää kunnostaa tai uusia kuskin puolen umpio, selvittää etupään kolinat, hankkia parempi ovipahvi kuskin puolelle (sisäkahva ruvella). Samoiten ovien stopparit meinaa paukahdella ja ovien sulkeminen ei ole kovin tarkkaa, eli liene pitää säädellä jotenkin niitäkin.
Viimeksi muokannut rahi, 08 Syys 2018, 09:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Lievää autokuumetta ilmassa ja kohteena Saab 9-5 1.9 tid 2009. Kone on ilmeisesti sama kuin 1.9 JTDm Alfoissa? Miksi tuommoisesta kannattaisi pysyä erossa? Kyseinen yksilö on automaattilaatikolla, onko noiden automaateissa jotain ongelmia?
Mulla on sentään ollut B235E moottorinen Saabi, joten ei kai tuo huonompi pitäisi olla?
Mulla on sentään ollut B235E moottorinen Saabi, joten ei kai tuo huonompi pitäisi olla?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Joo, sama mylly, se 150hv 16v versio. Automaatti on Aisinin 5-vaihteinen, joka on vähän semmonen lehmänluonteinen malli ja välillä unohtaa olevansa vaihdelaatikko, jonka pitäisi vaihdellakin vaihteita, eli aika normaali sähköaivoautomaatti. Moottorin pahimmat hasardit/ikävyydet on vesipumppu ja EGR, eli samat kuin vastaavan myllyn FCA-tuotteissa. En nyt muista, että missä kaikissa versioissa oli imusarjoissa pyörreläppiä, mutta jos on niin ne toki on oma lukunsa.
Muut tyyppiviathan onkin suurinpiirtein samoja kun vanhemmissa eli sulle tuttuja, paitsi tuon SID ei enää hukkaa pikseleitä. Eikä ACC:kään, kun ei siinä paneelissa pikseleitä ole. Valot on vissiin heikommat kuin vanhemmassa keulassa.
Ai niin, miinuksena se GM:n ACC-paneeli ei mahdollista yksialuekäyttöä ollenkaan, plussana se on paljon helpompi käyttää näppituntumalla kuin vanhempi nappulaviidakko.
Muut tyyppiviathan onkin suurinpiirtein samoja kun vanhemmissa eli sulle tuttuja, paitsi tuon SID ei enää hukkaa pikseleitä. Eikä ACC:kään, kun ei siinä paneelissa pikseleitä ole. Valot on vissiin heikommat kuin vanhemmassa keulassa.
Ai niin, miinuksena se GM:n ACC-paneeli ei mahdollista yksialuekäyttöä ollenkaan, plussana se on paljon helpompi käyttää näppituntumalla kuin vanhempi nappulaviidakko.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Autonvaihtoketju
^Vesipumpusta on muuten saatavilla vahvistettua mallia. Olisiko ollut jopa Motonetin valikoimissa? Työkaverilla oli aikoinaan tuollainen Saab, ja sillä oli ihan helkkaristi kaikenlaista pikkuongelmaa, joista aika moni tiesi lavettikyytiä. En muista enää mitä kaikkea, ei kuitenkaan isoja, vaan sopivan pieniä - vesi- tai öljyletkun hajoamista ja sen sellaista, ja tietysti vikakoodeja. Taisi olla jotenkin kirottu yksilö.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Sellainen uteliaisuuskysymys, kun hain itse Saksasta muutama vuosi sitten melkein samanikäisen 508:n kattavalla varustuksella, niin sinultakin löytyi 19" alkuperäisvanteet, täysnahkasisusta hieronnalla, sos-nappi, akustinen tuulilasi, jarruvoiman talteenotto, nelivyöhyke ilmastointi, ja parempi audio?rahi kirjoitti:Itsellä vaihtui Peugeot 508 1.6HDi Style 2013 farkku kaikilla herkuilla...
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
^^Juu niin on, mutta sama kuin käytetyssä Bussossa - jos ei tiedä mitä siellä vesipumppurintamalla on, niin ei välttämättä kannata jakopäätä venyttää liian pitkään ja ottaa riskiä. En tosin tiedä tunnistaako noita ulkopuolelta, mutta eipä tuo kauhian kalliskaan huolto oikeastaan ole.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Autonvaihtoketju
Ihan hyvin oli varusteita Suomessa myytäväksi malliksi jos pitää saivarrella.gYdEbUh kirjoitti:Sellainen uteliaisuuskysymys, kun hain itse Saksasta muutama vuosi sitten melkein samanikäisen 508:n kattavalla varustuksella, niin sinultakin löytyi 19" alkuperäisvanteet, täysnahkasisusta hieronnalla, sos-nappi, akustinen tuulilasi, jarruvoiman talteenotto, nelivyöhyke ilmastointi, ja parempi audio?rahi kirjoitti:Itsellä vaihtui Peugeot 508 1.6HDi Style 2013 farkku kaikilla herkuilla...
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Akustinen tuulilasi?gYdEbUh kirjoitti:Sellainen uteliaisuuskysymys, kun hain itse Saksasta muutama vuosi sitten melkein samanikäisen 508:n kattavalla varustuksella, niin sinultakin löytyi 19" alkuperäisvanteet, täysnahkasisusta hieronnalla, sos-nappi, akustinen tuulilasi, jarruvoiman talteenotto, nelivyöhyke ilmastointi, ja parempi audio?rahi kirjoitti:Itsellä vaihtui Peugeot 508 1.6HDi Style 2013 farkku kaikilla herkuilla...
Edit. Nyt kun DS5, C350, 330, V60 ja Ioniq on tullut kokeiltua hybrideinä, niin valitettavasti taitaa Giulietta vaihtua Ioniq plug-in hybridiin heti kun sopiva käytetty osuu kohdalle. Uusia löytyy varastosta, mutta hinnat tuppaa olemaan vähän likaa meikäläisen lompakolle..
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Eli ei mitään aivan kauheaa, tuntuu kaikissa olevan merkistä riippumatta omat "ominaisuutensa".Polforea kirjoitti:Joo, sama mylly, se 150hv 16v versio. Automaatti on Aisinin 5-vaihteinen, joka on vähän semmonen lehmänluonteinen malli ja välillä unohtaa olevansa vaihdelaatikko, jonka pitäisi vaihdellakin vaihteita, eli aika normaali sähköaivoautomaatti. Moottorin pahimmat hasardit/ikävyydet on vesipumppu ja EGR, eli samat kuin vastaavan myllyn FCA-tuotteissa. En nyt muista, että missä kaikissa versioissa oli imusarjoissa pyörreläppiä, mutta jos on niin ne toki on oma lukunsa.
Muut tyyppiviathan onkin suurinpiirtein samoja kun vanhemmissa eli sulle tuttuja, paitsi tuon SID ei enää hukkaa pikseleitä. Eikä ACC:kään, kun ei siinä paneelissa pikseleitä ole. Valot on vissiin heikommat kuin vanhemmassa keulassa.
Ai niin, miinuksena se GM:n ACC-paneeli ei mahdollista yksialuekäyttöä ollenkaan, plussana se on paljon helpompi käyttää näppituntumalla kuin vanhempi nappulaviidakko.
Katsotaan miten homma etenee.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Joo, niinhän se tuppaa menemään, että ns. käyttöautoluokan autoissa on kaikissa joku oma kommervenkkinsä, mutta harvoissa kuitenkaan mitään ihmeellistä aikapommia. Sen vuoksi kannattaa ostaa auto josta tykkää eikä sitä, jonka naapurin Jorma tietää olevan absoluuttisesti Paras. Yhtään Jormia väheksymättä, ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Voi olla että muistan nimityksen väärin, mutta kyse on jotenkin erityis äänivaimennetusta tuulilasista._rico kirjoitti:Akustinen tuulilasi?gYdEbUh kirjoitti:Sellainen uteliaisuuskysymys, kun hain itse Saksasta muutama vuosi sitten melkein samanikäisen 508:n kattavalla varustuksella, niin sinultakin löytyi 19" alkuperäisvanteet, täysnahkasisusta hieronnalla, sos-nappi, akustinen tuulilasi, jarruvoiman talteenotto, nelivyöhyke ilmastointi, ja parempi audio?rahi kirjoitti:Itsellä vaihtui Peugeot 508 1.6HDi Style 2013 farkku kaikilla herkuilla...
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Autonvaihtoketju
Silläpä tuota vinkkasinkin, ettei asialla tarvitse enää päätä vaivata ensimmäisen jakopäähuollon jälkeen.Polforea kirjoitti:^^Juu niin on, mutta sama kuin käytetyssä Bussossa - jos ei tiedä mitä siellä vesipumppurintamalla on, niin ei välttämättä kannata jakopäätä venyttää liian pitkään ja ottaa riskiä. En tosin tiedä tunnistaako noita ulkopuolelta, mutta eipä tuo kauhian kalliskaan huolto oikeastaan ole.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Autonvaihtoketju
Anopille kauppakassi. Vinkkejä?
*budjetti noin 8000€.
*bensa
*automaatti
*2000-luvun auto, mitä uudenpi sen parempi
*mahdollisimman luotettava, mitään ei tehdä itse
Manuaaleista itsellä edes jotain tietoa, mutta automaattilootista ihan hukassa.
*budjetti noin 8000€.
*bensa
*automaatti
*2000-luvun auto, mitä uudenpi sen parempi
*mahdollisimman luotettava, mitään ei tehdä itse
Manuaaleista itsellä edes jotain tietoa, mutta automaattilootista ihan hukassa.
Re: Autonvaihtoketju
Koska anopista oli kyse, niin tähän kohtaan voinee tarjota Honda Insight?gaylord kirjoitti:Anopille kauppakassi. Vinkkejä?
*budjetti noin 8000€.
*bensa
*automaatti
*2000-luvun auto, mitä uudenpi sen parempi
*mahdollisimman luotettava, mitään ei tehdä itse
Manuaaleista itsellä edes jotain tietoa, mutta automaattilootista ihan hukassa.
VMP
Re: Autonvaihtoketju
^ kiitos vinkistä.
Tuollasesta evo puntosta kellää sanottavaa?
https://www.nettiauto.com/fiat/punto-ev ... ginautobil
Tuollasesta evo puntosta kellää sanottavaa?
https://www.nettiauto.com/fiat/punto-ev ... ginautobil
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Tonni lisää budjettiin niin tuolla irtoaa kolme vuotta vanha Mitsu Space Star. Itse autohan on kuin metallinhohtomaalattu pahvilaatikko mutta melkein uusi ja tuo CVT on käyttömukavuudeltaan paljon parempi kuin muiden pikkuautojen nyksnyks-robottiviritelmät.
- Epäkelpokeräilijä -