GT vai GTV
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
GT vai GTV
Eipä ole tänne tullut kirjoiteltua moneen vuoteen.
Nyt kuitenkin alkanut polttelemaan kesä-alfan hankinta.
Olisi kiva hankkia itsellä aikaisemmin ollut GT (vm 2003->) mutta toisaalta houkuttelisi GTV (1995-> ).
Mielipiteitä, näkemyksiä ja mutuja kiitos.
Nyt kuitenkin alkanut polttelemaan kesä-alfan hankinta.
Olisi kiva hankkia itsellä aikaisemmin ollut GT (vm 2003->) mutta toisaalta houkuttelisi GTV (1995-> ).
Mielipiteitä, näkemyksiä ja mutuja kiitos.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: GT vai GTV
Mielipide, näkemys ja ainoa oikea totuus: olet ostamassa autoa itsellesi, joten käy katselemassa ja osta sellainen yksilö, joka miellyttää eniten. Ei kai noiden kahden mallin välillä ole oikeasti mitään, mikä tekisi toisesta ehdottomasti paremman kesä-/harrasteauton kuin toisesta, etenkään jos ostaa ehjän. Toki GT:n kanssa saa vähän kuntoa katsoa tarkasti, jos vaihtoehtolistalla on JTS ja/tai Selespeed, mutta ei kai sekään ylitsepääsemätön ongelma ole.
Molemmat on hienoja autoja. Jos ei osaa päättää kumman tahtoo, niin ostaa molemmat
Molemmat on hienoja autoja. Jos ei osaa päättää kumman tahtoo, niin ostaa molemmat
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: GT vai GTV
GT:n siis tiedät. Sehän on kiva auto, jossa on käyttökelpoinen tavaratila. GTV:ssä oon ollut vaan kyydissä. Siinä on sisällä "urheilullisempi" fiilis. Ja sittenhän se on ahtaampi varsinkin tavaratiloiltaan. Jos tilan tarve ei ole ongelma niin etsisin hyvän yksilön, kumpi se sitten olisikaan.
Re: GT vai GTV
En ole kumpaakaan autoa omistanut joten kommenttini ei sisällä suurta asiantuntemusta mutta yleisesti hupiautoiluun liittyen kehottaisin harkitsemaan Bussoa kummassakin vaihtoehdossa. Hupiautolla ei tule sen vertaa kilometrejä että Busson 15l/100km tekisi suurta eroa TS/JTS 10l/100km kulutukseen. TS ja JTS ovat molemmat hauskoja ja kiertäviä koneita ja kuljettavat hupiautoa ihan riittävästi. Jos olisit etsimässä kylän nopeinta laitetta niin jokin JZ2 vekotin jossa on ratti väärällä puolella olisi paljon parempi sijoitus mutta V6:n pörinä vain sopii näihin vehkeisiin täydellisesti. Hupi on hupia!
Kun itse kesän alussa etsin 916 BussoSpideria niin totesin nopeasti että Ph1 laitteiden sisustus ja ratti eivät vain sovi silmääni ja rajasin etsinnän Ph2 - Ph3 laitteisiin mutta nämä ovat makuasioita.
Jos päädyt GTV:hen niin osta sellainen jossa on alkuperäiset 17" Teledial vanteet. Voin sitten ostaa ne sinulta sopuhintaan kun päivität UltraLeggeroihin tms.
Kun itse kesän alussa etsin 916 BussoSpideria niin totesin nopeasti että Ph1 laitteiden sisustus ja ratti eivät vain sovi silmääni ja rajasin etsinnän Ph2 - Ph3 laitteisiin mutta nämä ovat makuasioita.
Jos päädyt GTV:hen niin osta sellainen jossa on alkuperäiset 17" Teledial vanteet. Voin sitten ostaa ne sinulta sopuhintaan kun päivität UltraLeggeroihin tms.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: GT vai GTV
Jos ihan puhtaasti saisi vain valita niin valitsisin välimallin GTV:n, eli uudemmalla sisustalla mutta pienellä scudettolla eli pre-facelift keulalla. Moottori on itsestäänselvyys valitsi sitten kumman tahansa.
Molempia on tullut koeajettua mutta kumpaakaan en ole omistanut.. siisti GTV kuitenkin houkkutelis jos sellasen seuraavaksi hankkisi
Molempia on tullut koeajettua mutta kumpaakaan en ole omistanut.. siisti GTV kuitenkin houkkutelis jos sellasen seuraavaksi hankkisi
Noni
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: GT vai GTV
Getvosen orggisalustasta en tiedä - mutta GT JTS formissaan tarvitsee alustasarjan ollakseen oikeasti hyvä. Kulku riittää arkeen ja jos jarruja ei upgreidaa - radallekin!
Olisko Busson kanssa tullut parempaa kilkettä ihan tehtaalta jousitukseen. Jarruihin nyt ainakin.
Veloce aika puhdasta harrastamista, 147/156 hybridikupee ihan käyttöautoksikin sopiva. Helmat sitten suurella todennäköisyydellä rutussa ja ruosteessa kun nostettu ruttuun 10 vuotta sitten väärästä paikasta...
Auton kauneus on katselijan silmässä, mutta sopivalla stanssilla ja kaaret täyttävillä vanteilla joissa offset paremmin kaareen sopiva, GT ei ole ainoastaan paremman näköinen kuin GTV vaan myös hottiksempi kuin Brera (joka kestää huonommin aikaa kuin luulin). But that’s just me. Kaikista mainituista ottaisin mieluiten MiTo QV:n! ’Cause I’m a tad bit foolish.
Olisko Busson kanssa tullut parempaa kilkettä ihan tehtaalta jousitukseen. Jarruihin nyt ainakin.
Veloce aika puhdasta harrastamista, 147/156 hybridikupee ihan käyttöautoksikin sopiva. Helmat sitten suurella todennäköisyydellä rutussa ja ruosteessa kun nostettu ruttuun 10 vuotta sitten väärästä paikasta...
Auton kauneus on katselijan silmässä, mutta sopivalla stanssilla ja kaaret täyttävillä vanteilla joissa offset paremmin kaareen sopiva, GT ei ole ainoastaan paremman näköinen kuin GTV vaan myös hottiksempi kuin Brera (joka kestää huonommin aikaa kuin luulin). But that’s just me. Kaikista mainituista ottaisin mieluiten MiTo QV:n! ’Cause I’m a tad bit foolish.
Re: GT vai GTV
Ph3 malleja on onneksi tehty sen verran vähän että riski sellaisen ostamiseen on melko pieniV6 kirjoitti:itekin ottaisin vanhemman GTVn, mielestäni parempi design ja moottorista ei epäselvyyttä-
Ph3
Ph2
Valmistusmäärät:
http://www.bozhdynsky.com/916-productio ... rs-update/
Karkeasti Ph3 GTV Bussoja tehty yhteensä noin 500kpl ja pikku-jötsejä noin 1200kpl kun 916 GTV/Spidereitä on kokonaisuudessaan valmistettu noin 81000kpl.
Re: GT vai GTV
Onhan tuo 3. naama ihan karsean ruma... Ei mikään ihme jos ei myynyt.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: GT vai GTV
Itsekin olin täysin samaa mieltä, siihen asti kunnes ph3 nokkanen oli omassa pihassa ja sen näki livenä. Yksi niistä autoista mille kuvat eivät tee oikeuttaRiccardo kirjoitti:Onhan tuo 3. naama ihan karsean ruma... Ei mikään ihme jos ei myynyt.
Re: GT vai GTV
Tiedän ainakin yhden Ph3 JTS:n johon on vaihdettu vanha keula. Ja itselläni siis ex-Tiige, ex-alfa 156 v6 Ph2 johon on vaihdettu Ph3 keula.alfa 156 v6 kirjoitti:Itsekin olin täysin samaa mieltä, siihen asti kunnes ph3 nokkanen oli omassa pihassa ja sen näki livenä. Yksi niistä autoista mille kuvat eivät tee oikeuttaRiccardo kirjoitti:Onhan tuo 3. naama ihan karsean ruma... Ei mikään ihme jos ei myynyt.
Luonnossa OK ja esim. Bellassa Ph1 ja Ph2 vehkeiden vierellä ei näyttänyt yhtään huonolta. Ehkä hän ei vain ole valokuvauksellinen?
Ph3 keula ilmeisesti edusti uutta "Corporate Look:ia" samalla lailla kuin FL 156:n nose job.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: GT vai GTV
Minä kyllä pidin ph3 lookista kun Finpatin autoa hämmästelin Bellassa.
Alfa Romeo 155 V6 1992
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 27 Touko 2017, 23:12
- Car(s): Ex. 156 2.0 JTS
Nyk. GTV V6 TB - Paikkakunta: Lahti
Re: GT vai GTV
Itse suosittelen GTV:tä. Itselläni oli sellainen v6 tb tuossa vuoden ajan. GTV on vaan ihan älyttömän hauska ajaa ja kääntää varmemmin päät missä ikinä liikutkaan.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: GT vai GTV
GT Bussolla on parasta mitä Alfa Romeo tarjoaa, koeajettu on
GTV 150hv:lla koneella on miellyttävä myös. GTV/spider tuntuu jopa paremmalta mutka-ajossa kuin GT, painopiste ehkä alempana ja
kallistelu mielestäni vähäisempää, edessä jäykkä vakaaja ilman palloniveliä.
GT JTS jättäisin kauppaan, kaikki muut vaihtoehdot hienoja.
GTV/Spider varaosien saanti alkaa olla jo haastavaa...
GTV 150hv:lla koneella on miellyttävä myös. GTV/spider tuntuu jopa paremmalta mutka-ajossa kuin GT, painopiste ehkä alempana ja
kallistelu mielestäni vähäisempää, edessä jäykkä vakaaja ilman palloniveliä.
GT JTS jättäisin kauppaan, kaikki muut vaihtoehdot hienoja.
GTV/Spider varaosien saanti alkaa olla jo haastavaa...
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
Re: GT vai GTV
Kiitos kaikille erinomaisesta pohdiskelusta.
Edellinen kirjoittaja mainitsi että GTV:n osien saaminen saattaisi olla hankalaa.
Onko se hankalaa ei löydy Biltemasta tasolla vai ei löydy kohtuullisella vaivalla netistä?
Mitä muuten kannattaisi erityisesti katsoa / ottaa huomioon / tarkistaa ko autoja ostaessa?
Edellinen kirjoittaja mainitsi että GTV:n osien saaminen saattaisi olla hankalaa.
Onko se hankalaa ei löydy Biltemasta tasolla vai ei löydy kohtuullisella vaivalla netistä?
Mitä muuten kannattaisi erityisesti katsoa / ottaa huomioon / tarkistaa ko autoja ostaessa?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: GT vai GTV
Kyllä se joissain osissa alkaa olla haasteita löytyä ihan maailmaltakin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: GT vai GTV
Juu, esim V6 TB moottorin kampiakseli ei löytynyt ihan ensimmäisellä eikä toisellakaan kyselykierroksella. Tähän asti tosin ihan jokainen osa GTV:hen ja Spideriin (916) on kyllä löytynyt.
Se on sanottava että kun Maseratin huolto-osia viime talvena etsin kivien ja kantojen alta niin onhan GTV:n osien metsästys ollut kuitenkin helppoa ja terapeuttista siihen verrattuna
Se on sanottava että kun Maseratin huolto-osia viime talvena etsin kivien ja kantojen alta niin onhan GTV:n osien metsästys ollut kuitenkin helppoa ja terapeuttista siihen verrattuna
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: GT vai GTV
Etuiskarin ylätuki vasemmalle puolelle on ainakin kaikkialta loppunut. Motonet ei tunne koko autoa ja fixus-liikkeistäkään ei saa enää kuin tiettyjä osia.
Saksassa tarjonta parempaa.
Saksassa tarjonta parempaa.