Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
No tana.
Näemmä korkeus kääntääkin camberia...
Näemmä korkeus kääntääkin camberia...
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei mene läpi, tai katsurille voi mennä mutta trafi puuttuu asiaan.jalittam kirjoitti:Jaahas.
Mahtaisko Fiatin saada muutoskatsastettua alustaltaan, kun taka cambert on 10 - 20 minuuttia yli maksimin?
Vois kokeilla katsurin sen hetkistä mielentilaa?
Jos hiekkaa vaginassa, niin sit tuuppaa orkkis jouset taakse ja on tyytyväinen, vaik camberit oikeesti jää käytännössä samoiksi.
Päästöt oli ok, kun sitikkapajalta lapun hajin.
Jarrut pitää polkea konttorille mennessä, ku tuo raukka on vessateessa.
Toki vois kynkän laakerit tarkistaa, mut lienevät ok, kun auraus käytännössä nominaalissa.
6v vanhaa kulmalappua en tietenkään ole löytänyt ja kun ei enää muista takacambereiden silloista arvoa. Jos olis muka kopsahtanut symmetrisesti...
Re: Muiden merkkien murheita.
Oisko an pitänyt tulla tännekin... Täällä on näitä ekoja vm 2015 malleja.insinörtti kirjoitti:Volkkarissa kuolee, jos ajaa kolarin ja takapenkillä on matkustajia.
Viagrassa kuolee, jos vastaavassa tilanteessa takapenkillä ei ole matkustajia. Turvavyönkiristin voi tällöin onnistua repimään selkänojan lukituskahvan kehyksen rikki ja avaamaan lukituksen, jolloin selkänoja kippaa ja kaikki roinat lentävät edessäistuvien niskaan.
Tuli siis takaisinkutsu aiheesta.
Re: Muiden merkkien murheita.
Onko Staubfilter (saksaa) raitisilmasuodatin suomeksi? Ja mikähän on kombifiltterin suomen kielen vastine? Kitoos, Jos joku jaksaa vastata. Google ei oikein anna vastauksia.
Re: Muiden merkkien murheita.
Emmä muuta tiiä, mutta staub on pölyä kyllä.
Operating at the speed of dark
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Paha sanoa. Kutsu oli päällepäin normi mainostauhkan näköinen eikä ihme, koska jakelu on toteutettu Bisnode Marketing Oy:n kautta -> mennyt roskiin mainosten mukana? Tai ei vielä kerinnyt perille? Tai ei tarvita, koska palikoilla eri toimittaja tai ongelma koskee vain tiettyä varustetasoa (lounge)?Shuttle kirjoitti:Oisko an pitänyt tulla tännekin... Täällä on näitä ekoja vm 2015 malleja.
Kampanjatunnus joka tapauksessa 6199, ehkä marmorilta saa tuolla jotain tietoa puristettua.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Onko niin, että kombissa on lisänä aktiivihiili?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Muiden merkkien murheita.
Tattista, voisi ensi kerralla kysellä kun menee mootorin ecu päivitykseen.insinörtti kirjoitti:Paha sanoa. Kutsu oli päällepäin normi mainostauhkan näköinen eikä ihme, koska jakelu on toteutettu Bisnode Marketing Oy:n kautta -> mennyt roskiin mainosten mukana? Tai ei vielä kerinnyt perille? Tai ei tarvita, koska palikoilla eri toimittaja tai ongelma koskee vain tiettyä varustetasoa (lounge)?
Kampanjatunnus joka tapauksessa 6199, ehkä marmorilta saa tuolla jotain tietoa puristettua.
Re: Muiden merkkien murheita.
^^
Joo, käsittääkseni. Mesessä, tuossa mun mallissa on paperinen (tai kai siihen voi aktiivihiilenkin laittaa) konehuoneen puolella ja kaks aktiivihiilisuodatinta hanskalokeron alla. Sitten, kun vaihdan vielä ilmansuodattimen ja öljyt suodattimineen, niin ei jäis enää, kun bensasuodatin vaihtamatta. enkä sitä niinkuin en öljyjäkään itse vaihda, kun en pysty.
Joo, käsittääkseni. Mesessä, tuossa mun mallissa on paperinen (tai kai siihen voi aktiivihiilenkin laittaa) konehuoneen puolella ja kaks aktiivihiilisuodatinta hanskalokeron alla. Sitten, kun vaihdan vielä ilmansuodattimen ja öljyt suodattimineen, niin ei jäis enää, kun bensasuodatin vaihtamatta. enkä sitä niinkuin en öljyjäkään itse vaihda, kun en pysty.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Ikuinen eeper ongelma..
Hilppeet vaihdettu sisälle..
Akku pakasta vedetty..
Vesipumppu lorisee/syöttöpumppu nakuttaa
Käynnistyy ja palaa ihanasti, mut tasan 3min jonka jälkeen sammuu ilman mitään ihmeellistä syytä. Äänen peristeella palaa niin hyvin kuin polttoaine voi vaan palaa.. ideoita?
Hilppeet vaihdettu sisälle..
Akku pakasta vedetty..
Vesipumppu lorisee/syöttöpumppu nakuttaa
Käynnistyy ja palaa ihanasti, mut tasan 3min jonka jälkeen sammuu ilman mitään ihmeellistä syytä. Äänen peristeella palaa niin hyvin kuin polttoaine voi vaan palaa.. ideoita?
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Viikkokelloa ei vissiin ole? Tai Easystart R+ kauko-ohjainta? Niillähän saa vikakoodit ulos.Ossiv kirjoitti:Ikuinen eeper ongelma..
Hilppeet vaihdettu sisälle..
Akku pakasta vedetty..
Vesipumppu lorisee/syöttöpumppu nakuttaa
Käynnistyy ja palaa ihanasti, mut tasan 3min jonka jälkeen sammuu ilman mitään ihmeellistä syytä. Äänen peristeella palaa niin hyvin kuin polttoaine voi vaan palaa.. ideoita?
Jos sulla on KKL-adapteri tietokoneeseen, niin sillä saat toimimaan Edith-ohjelman tarkempaan diagnosointiin.
Eberspächerin diagnostiikkajohto kytketään K-lineen (pin 7). KKL-adapteri tarvitsee lisäksi 12 v (pin 16) ja maadoituksen (pin 4). Pin 5 on signaalimaa, joka kannattanee maadoittaa myös.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Taitaa olla minikello mallia, ei tästä saa vikakoodeja ulos tai mitään.
Pitääpä tässä vklp koittaa ottaa pöydälle ja katsoa mitä se on syönyt. Tutkin johtoja ja huomasin että sieltä ohjainyksiköstä lähtevästä nipusta mustan kaapelin irronneen, mutta joka liittimissä oli kyllä ( 1-7 ) kohdalleen johdot paikallaan, liekö diagnostiikka johto? Olipas huonosti selitetty noh sulakkeet oli ehjän näköiset kyllä.
Edit1.
https://youtu.be/xiLOy7St_tg
Pitääpä tässä vklp koittaa ottaa pöydälle ja katsoa mitä se on syönyt. Tutkin johtoja ja huomasin että sieltä ohjainyksiköstä lähtevästä nipusta mustan kaapelin irronneen, mutta joka liittimissä oli kyllä ( 1-7 ) kohdalleen johdot paikallaan, liekö diagnostiikka johto? Olipas huonosti selitetty noh sulakkeet oli ehjän näköiset kyllä.
Edit1.
https://youtu.be/xiLOy7St_tg
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Jahas, taas heitti pökötin THP moottori uutta ominaisuutta esiin
Ei ehtinyt vielä venttiilikoppaa vaihtamaan uuteen kun uutta vikaa pukkaa.
Pari päivää toi rakkine on kulkenut aika tahmean tuntuisesti ja eilen heitti keltaista valoa kojelautaan palamaan.
Aktiivista vikakoodia oli muistissa turbon paineensäätelystä. Diagbox kertoi koodin selitykseksi vapaasti suomennettuna, että ahtopaine ei vastaa pyydettyä arvoa.
Turboko se sitten rupes reistailemaan??? Liekkö hukkaportin tai kylmän puolen sähkösäätimessä jotain häikkää vai mikä lie vaivana.
Hukkaportin alipainekello on ainakin helppo tarkistaa, mut onkos kellään hyvää ideaa kuinka ton painepuolen sähkömokkulan toiminnan osaa tarkistaa?
Ei ehtinyt vielä venttiilikoppaa vaihtamaan uuteen kun uutta vikaa pukkaa.
Pari päivää toi rakkine on kulkenut aika tahmean tuntuisesti ja eilen heitti keltaista valoa kojelautaan palamaan.
Aktiivista vikakoodia oli muistissa turbon paineensäätelystä. Diagbox kertoi koodin selitykseksi vapaasti suomennettuna, että ahtopaine ei vastaa pyydettyä arvoa.
Turboko se sitten rupes reistailemaan??? Liekkö hukkaportin tai kylmän puolen sähkösäätimessä jotain häikkää vai mikä lie vaivana.
Hukkaportin alipainekello on ainakin helppo tarkistaa, mut onkos kellään hyvää ideaa kuinka ton painepuolen sähkömokkulan toiminnan osaa tarkistaa?
Re: Muiden merkkien murheita.
Sammuuko ihan lennosta eikä jää tekemään jäähdytyspuhalluksia?Ossiv kirjoitti:Ikuinen eeper ongelma..
Hilppeet vaihdettu sisälle..
Akku pakasta vedetty..
Vesipumppu lorisee/syöttöpumppu nakuttaa
Käynnistyy ja palaa ihanasti, mut tasan 3min jonka jälkeen sammuu ilman mitään ihmeellistä syytä. Äänen peristeella palaa niin hyvin kuin polttoaine voi vaan palaa.. ideoita?
Edellisestä Eperistä aivot kuoli juuri noin. Eli vähän lämmetessään sammui kuin töpselin olis ottanut seinästä.
Mulla saattaa muuten olla yhdet uudet aivot Eperiin.... Jos ilmenee tarvetta.
Re: Muiden merkkien murheita.
^P0299 koodilla on THP:ssä yhdeksän kertaa kymmenestä turbo kaput.Vainio kirjoitti:Jahas, taas heitti pökötin THP moottori uutta ominaisuutta esiin
Ei ehtinyt vielä venttiilikoppaa vaihtamaan uuteen kun uutta vikaa pukkaa.
Pari päivää toi rakkine on kulkenut aika tahmean tuntuisesti ja eilen heitti keltaista valoa kojelautaan palamaan.
Aktiivista vikakoodia oli muistissa turbon paineensäätelystä.
Imuilmaputki irti turbosta ja kurkkaa onko siivet raapineet reunoille. Sormin voi koittaa pyöriikö herkästi ja onko klappia. Todennäköistä, että purkuventtiilin viereltä pakopesä halki, mutta tuon tarkastus vaatii jo sitten katalysaattorin irroituksen ja uutta turboa.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
^No niin, eipä voi muuta kuin todeta, että oot vissiin joskus ennenkin näitten kanssa joutunut tekemisiin
Otin äsken imuputken irti ja näinhän se menee:
-P0299 löytyy
-Siivet raapineet reunoille
-Pyöriikö turbon siipi herkästi? No ei todellakaan. Tahmeasti ja rahisten. Moottorin käydessä näky siipi välillä pysähtyvän kokonaan.
-Klappia löytyy ehkä 0.5mm sormituntumalla
-Ahdinpuoli on musta noesta. Ei siis mitään öljykarstaa vaan ihan kuivaa nokea.
-Turbon alapuoli on kostea öljystä.
Ei tartte sitten paljoa säätimiä testata, eiköhän toi hyrrä ole ihan valmis kierrätykseen
E: Ihme ettei toi turbo ole pitänyt mitään ylimääräistä ääntä vammoistaan huolimatta.
Otin äsken imuputken irti ja näinhän se menee:
-P0299 löytyy
-Siivet raapineet reunoille
-Pyöriikö turbon siipi herkästi? No ei todellakaan. Tahmeasti ja rahisten. Moottorin käydessä näky siipi välillä pysähtyvän kokonaan.
-Klappia löytyy ehkä 0.5mm sormituntumalla
-Ahdinpuoli on musta noesta. Ei siis mitään öljykarstaa vaan ihan kuivaa nokea.
-Turbon alapuoli on kostea öljystä.
Ei tartte sitten paljoa säätimiä testata, eiköhän toi hyrrä ole ihan valmis kierrätykseen
E: Ihme ettei toi turbo ole pitänyt mitään ylimääräistä ääntä vammoistaan huolimatta.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Jäi tekemään jäähdytyspuhallusta.. otin tänään ulkolämpötila anturin irti, putsasin ja alkoi pelaa(?)savijo-r kirjoitti:Sammuuko ihan lennosta eikä jää tekemään jäähdytyspuhalluksia?Ossiv kirjoitti:Ikuinen eeper ongelma..
Hilppeet vaihdettu sisälle..
Akku pakasta vedetty..
Vesipumppu lorisee/syöttöpumppu nakuttaa
Käynnistyy ja palaa ihanasti, mut tasan 3min jonka jälkeen sammuu ilman mitään ihmeellistä syytä. Äänen peristeella palaa niin hyvin kuin polttoaine voi vaan palaa.. ideoita?
Edellisestä Eperistä aivot kuoli juuri noin. Eli vähän lämmetessään sammui kuin töpselin olis ottanut seinästä.
Mulla saattaa muuten olla yhdet uudet aivot Eperiin.... Jos ilmenee tarvetta.
Niin ajossa kuin pelkällä kellolla. Sitä en tiedä olisiko ollut vika siinä kumminkaan.
Pääasia että lähti pelaa. Jos jatkuu samainen 3min käynti ja arvonta, niin ei auta kun purkaa ja kurkata esim. Liekkivahtia
Re: Muiden merkkien murheita.
Oon mää muutaman diagnoosin noihin(kin) tehny...Vainio kirjoitti:^No niin, eipä voi muuta kuin todeta, että oot vissiin joskus ennenkin näitten kanssa joutunut tekemisiin
Öljyn syöttöputki turbolle samalla vaihtoon, kun uusit turbon. Luultavasti tukkeessa ja vaikka ei olisikaan, niin O-renkaan varassa kelluva banjoliitin ei pidä öljyä enää sisäpuolella irroituksen jälkeen. Paluuputkikin myös vaihtoon, kun ei montaa euroa maksa. Vaihto-ohjeen mukaan pakosarjantiivistekin tulisi aina uusia, mutta jos oma olisi niin menisin vanhalla.
Toimiihan sulla siinä turbon vesipumppu? Vikakoodit P2600 tai P2603.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Kiitos ja kumarrus vihjeistä, osuu aika hyvin omiin ajatelmiin siitä mitä osia meinasin remppaa varten haalia.
Turbon vesipumppu pitäisi olla kunnossa, se vaihdettiin n. vuosi sitten myyjän takuuseen eikä siitä ollut tällä kertaa vikakoodia muistissa.
Sitä jäin vielä pohtimaan mikä ton turbon tappoi, mutta taisitkin mainita jo ainakin hyväksi epäilyn kohteeksi tukkeutuneen öljyn syöttöputken.
Tarvii ainakin syynätä syöttöputki kun ottaa sen irti.
Harmi jos turbo sen takia meni, koska oon pitänyt aina kaikissa autoissa max. öljynvaihtovälinä 10tkm, kuten myös pösössä. Eli vuoden aikana öljyt on vaihdettu tohon THP pösöön neljä kertaa.
Sitä en osaa sanoa onko siinä järkeä vai ei, mutta pistetään tämä neuroosi ex. Golfin long life ohjelmalla 1.6FSI ajetun moottorin avaamisen piikkiin.
Se karstamäärä mikä koneesta löytyi sai mielen järkkymään niin, että oon suosinut lyhyitä öljynvaihtovälejä kaikissa kulkuneuvoissa
Turbon vesipumppu pitäisi olla kunnossa, se vaihdettiin n. vuosi sitten myyjän takuuseen eikä siitä ollut tällä kertaa vikakoodia muistissa.
Sitä jäin vielä pohtimaan mikä ton turbon tappoi, mutta taisitkin mainita jo ainakin hyväksi epäilyn kohteeksi tukkeutuneen öljyn syöttöputken.
Tarvii ainakin syynätä syöttöputki kun ottaa sen irti.
Harmi jos turbo sen takia meni, koska oon pitänyt aina kaikissa autoissa max. öljynvaihtovälinä 10tkm, kuten myös pösössä. Eli vuoden aikana öljyt on vaihdettu tohon THP pösöön neljä kertaa.
Sitä en osaa sanoa onko siinä järkeä vai ei, mutta pistetään tämä neuroosi ex. Golfin long life ohjelmalla 1.6FSI ajetun moottorin avaamisen piikkiin.
Se karstamäärä mikä koneesta löytyi sai mielen järkkymään niin, että oon suosinut lyhyitä öljynvaihtovälejä kaikissa kulkuneuvoissa
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
No ei menny läpi. Katsurille.jargon kirjoitti:Ei mene läpi, tai katsurille voi mennä mutta trafi puuttuu asiaan.
En näyttäny NOT OK kulmalappua. Mut nyt 6v jälkeen kyseli, onko alusta otteessa.
Ej ole...
Eli hylätty katsastuksessa.
Kehu muutoin, ihmetteli ruosteettomuutta jne. Mittas korkeuden ja printtas tuv laput valmiiks ja sano et "Tuo alustalappu ennen lumia."
Meinas periä sit 50€, liekkö siks, kun on jälkitarkastus. Muutoinhan se olis 150€.
Autoa ei tartte enää näyttää...
No käynen säädättämässä alustan ensviikolla kohilleen.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Staubfilter on raitisilmasuodatin, merssussa löytyy mm.konehuoneen hanttarin nurkasta, viistetty reuna. Hanskalokeron takana juuri nuo kombifiltterit, kaksi simmosta vhs-kasettia, missä pyöristetyt reunat, maksaa muistaakseni hunajaa... Niitä harva vaihtaa,koskaan...Bebbu kirjoitti:^^
Joo, käsittääkseni. Mesessä, tuossa mun mallissa on paperinen (tai kai siihen voi aktiivihiilenkin laittaa) konehuoneen puolella ja kaks aktiivihiilisuodatinta hanskalokeron alla.
Re: Muiden merkkien murheita.
Ilmeisesti PSA:n VTi 120 kone on sukua TS:lle. Näyttää syövän tai juovan 5W-30 öljyä noin ~1L/6000km. Ilmeisesti normaalia näille koneille internetin mukaan.
No, ei paha jos ei tuosta nouse. Tarkkaillaan.
No, ei paha jos ei tuosta nouse. Tarkkaillaan.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Missä se karsta tarkalleen ottaen oli? Jos imusarjassa ja imuventtiileissä ennen palotilaa niin kyseessä on pakokaasujen takaisinkierrätyksen ja suorasuihkutuksesta johtuvan imusarjan huuhtelemattomuuden yhteisvaikutusta. Siihen on vaikea öljynvaihtoväliä tihentämällä vaikuttaa.Vainio kirjoitti:
Sitä en osaa sanoa onko siinä järkeä vai ei, mutta pistetään tämä neuroosi ex. Golfin long life ohjelmalla 1.6FSI ajetun moottorin avaamisen piikkiin.
Se karstamäärä mikä koneesta löytyi sai mielen järkkymään niin, että oon suosinut lyhyitä öljynvaihtovälejä kaikissa kulkuneuvoissa
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
^Volsun koneesta karstaa oli öljypohjassa, öljypumpun imusihdissä, venttiikopan alla ja mäntien alapinnoilla.
Sieltä löyty sekä kovaa "rapeaa" karstaa ja semmosta tahmasta lietettä.
Kyllä sitä mustaa mönjää löyty volsun imusarjastakin ihan mukavasti, mutta siihen ei auttanut kuin nuohoaminen
Sain pökötistä otettua turbon irti ihmeteltäväksi. Turbossa näky olevan pakopuolen pesässä pieni halkeama ja hukkaportti heiluu kun hullun peli sitä liikuttelevan varren päässä.
Uusi ahdin on hyllyssä, mutta asennus jäi vielä oottelemaan uusia öljyputkia.
Öljyn syöttöputkessa ei näkynyt olevan mitään ylimääräistä tavaraa, joten oiskohan toi turbon hajoaminen lähtenyt liikkeelle halkeaman muodossa?
E:
Pari videoklippiä vuoden moottorin turbosta
https://www.youtube.com/watch?v=TD0L1mubJ8A
https://www.youtube.com/watch?v=DMNdi_o4XIU
Toi hukkaportti tipahti lattialle kun aikani pyörittelin turboa käsissä. Oli vivun akselissa sitten pientä kulumaa
Sieltä löyty sekä kovaa "rapeaa" karstaa ja semmosta tahmasta lietettä.
Kyllä sitä mustaa mönjää löyty volsun imusarjastakin ihan mukavasti, mutta siihen ei auttanut kuin nuohoaminen
Sain pökötistä otettua turbon irti ihmeteltäväksi. Turbossa näky olevan pakopuolen pesässä pieni halkeama ja hukkaportti heiluu kun hullun peli sitä liikuttelevan varren päässä.
Uusi ahdin on hyllyssä, mutta asennus jäi vielä oottelemaan uusia öljyputkia.
Öljyn syöttöputkessa ei näkynyt olevan mitään ylimääräistä tavaraa, joten oiskohan toi turbon hajoaminen lähtenyt liikkeelle halkeaman muodossa?
E:
Pari videoklippiä vuoden moottorin turbosta
https://www.youtube.com/watch?v=TD0L1mubJ8A
https://www.youtube.com/watch?v=DMNdi_o4XIU
Toi hukkaportti tipahti lattialle kun aikani pyörittelin turboa käsissä. Oli vivun akselissa sitten pientä kulumaa
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Muiden merkkien murheita.
VTi on ehtaa baijerilaista suunnittelua. Ja VTi tosiaan syö öljyä, toiset yksilöt enemmän kuin toiset. Jos haluaa vähentää öljynkulutusta, niin koneeseen laitetaan Castrolia, ei missään nimessä Mobilia tai muuta. Merkkiin perehtyneet korjaamot ovat tästä hyvin tietoisia, mutta takakontin täyttöpulloksikin kannattaa ostaa samaa Castrolia, niin ei tarvitse täytellä kuin kerran öljynvaihtovälissä.FinPat kirjoitti:Ilmeisesti PSA:n VTi 120 kone on sukua TS:lle. Näyttää syövän tai juovan 5W-30 öljyä noin ~1L/6000km. Ilmeisesti normaalia näille koneille internetin mukaan.
No, ei paha jos ei tuosta nouse. Tarkkaillaan.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Hiljattain ostamani Punton vaihteisto, jännittävän äänen ja öljyvuodon syy löytyi.
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Muiden merkkien murheita.
Minkälaista ääntä tuo piti? Itse ostamani punto pitää ainakin 3 ja 4 vaihteella jonkinlaista naputusta n 1800 kierroksen tienoilla, pintakaasulla ajellessa.arv kirjoitti:Hiljattain ostamani Punton vaihteisto, jännittävän äänen ja öljyvuodon syy löytyi.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Nyt on pösö nipussa uuden turbon kera. Katotaan kauan pääsee ajelemaan ilman seuraavaa THP remonttia
Turbon öljylinjan ilmaaminen aiheutti hieman ihmettelyä kun en heti keksinyt miten konetta saa pyöritettyä startilla ilman käynnistystä pösön starttinappilogiikalla.
Ruiskujen liittimien irroitus olisi vaatinut imusarjan irroituksen joten en muuta keksinyt kuin ottaa tulpat irti ja jättää katin irti turbosta.
Kiva bensankäry lähti tolla menetelmällä
Turbon hajoamisen syy jäi täysin mysteeriksi, koska öljyn tulopuolelta ei löytynyt mitään tukoksia.
Jäähdytysnestekierron syöttöpuolen banjossa oli pari pientä muovinpalaa, mutta ne ei voineet nestekiertoa tukkia.
Mittasin öljynpaineet tehtaan ohjeen mukaan ja näky öljynpaine pysyvän hyvin spekseissä.
Turbon banjon kohdalta löyty melkein samat paineet kuin suodattimen luota.
Huohotinvika on ollut tiedossa jo pitempään, mutta ei kait turbo pitäis sen takia hajota??
Turbon öljylinjan ilmaaminen aiheutti hieman ihmettelyä kun en heti keksinyt miten konetta saa pyöritettyä startilla ilman käynnistystä pösön starttinappilogiikalla.
Ruiskujen liittimien irroitus olisi vaatinut imusarjan irroituksen joten en muuta keksinyt kuin ottaa tulpat irti ja jättää katin irti turbosta.
Kiva bensankäry lähti tolla menetelmällä
Turbon hajoamisen syy jäi täysin mysteeriksi, koska öljyn tulopuolelta ei löytynyt mitään tukoksia.
Jäähdytysnestekierron syöttöpuolen banjossa oli pari pientä muovinpalaa, mutta ne ei voineet nestekiertoa tukkia.
Mittasin öljynpaineet tehtaan ohjeen mukaan ja näky öljynpaine pysyvän hyvin spekseissä.
Turbon banjon kohdalta löyty melkein samat paineet kuin suodattimen luota.
Huohotinvika on ollut tiedossa jo pitempään, mutta ei kait turbo pitäis sen takia hajota??
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Ykkösvaihteella vedätettäessä ja moottorilla jarrutettaessa aikamoista jurinaa. Isommilla vaihteilla ei niinkään.jargon kirjoitti:arv kirjoitti:Hiljattain ostamani Punton vaihteisto, jännittävän äänen ja öljyvuodon syy löytyi.
Minkälaista ääntä tuo piti? Itse ostamani punto pitää ainakin 3 ja 4 vaihteella jonkinlaista naputusta n 1800 kierroksen tienoilla, pintakaasulla ajellessa.
Vaihdoin siihen kytkinlevyn ja kampiakselin stefan ensin, kun kytkinkopasta vuotanut öljy oli tummaa. Uusi kytkin ravisti liikkeellelähdössä ja tarttuili kiinni. Öljyvuoto jatkui ja oli vaihteistoöljyä.
Taitaa olla kuitenkin aika yleinen vika ja jos kytkinkopasta vuotaa vaihteistoöljyä, niin samalla vaihteiston avaamisella tuon vaihtaa kuin stefankin. Pikkuhomma, laakeri on 6204.
Tuossa ohjeita: https://www.fiatforum.com/punto-ii/1583 ... newal.html
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Jippii, tais tulla vielä tehtäväksi imuventtiilien nuohous pösöön.
Nyt kun turbo jaksaa taas puhaltaa niin alko huomaamaan, että vedoista löytyy laiska kohta jossain 3500-4000rpm välillä.
Nokkien ajoitus oli vielä spekseissä kun tuli tsekattua se turbon ja venakopan vaihdon yhteydessä, joten kokeillaan nyt tuo nuohous ekaks ennen kuin alkaa muuta vikaa etsimään.
Ecu tuskin opiskelee montaa päivää uuden turbon säätöjä, varsinkin kun tuli nollattua eculta "self adaptivet" turbon vaihdon yhteydessä.
Ois pitänyt kuitenkin irrottaa se imusarja viime rempan yhteydessä
Nyt kun turbo jaksaa taas puhaltaa niin alko huomaamaan, että vedoista löytyy laiska kohta jossain 3500-4000rpm välillä.
Nokkien ajoitus oli vielä spekseissä kun tuli tsekattua se turbon ja venakopan vaihdon yhteydessä, joten kokeillaan nyt tuo nuohous ekaks ennen kuin alkaa muuta vikaa etsimään.
Ecu tuskin opiskelee montaa päivää uuden turbon säätöjä, varsinkin kun tuli nollattua eculta "self adaptivet" turbon vaihdon yhteydessä.
Ois pitänyt kuitenkin irrottaa se imusarja viime rempan yhteydessä
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
THP:n imuventtiilit saivat kylkeensä viikonloppuna muovirouhepuhalluksen kotitallissa.
Työkaluina toimi imuri, jäähdytinletkunpätkä ja pieni hiekkapuhalluslaite kompuroineen sekä tähystyskamera.
Olipas yllättävän helppo operaatio irrottaa imusarja ja puhaltaa venttiilit imuaukkojen kautta muovirouheella puhtaiksi. Puhalluspistoolin kärkeen joutu tekemään mutkalle taivutetun jatkeen kupariputkesta jotta sai rouheet suihkittua oikeaan paikkaan, mutta muutenhan tuo oli varsin nopea toimenpide. Tunnistamattomiksi möykyiksi karstottuneet venttiilit lähtivät muutamalla töhäyksellä puhtaaksi.
Johan muuttui moottorin käytös imuventtiilien putsauksella paremmaksi.
Veto on taas tasaista läpi koko kierrosalueen ja karanneet hevoset palautuivat
Kyllähän ton putsihomman ulkoistaisi ihan mielellään, mutta 400-600€ haarukkaan osuvat tarjoukset ko. hommasta kannustivat taas kerran pukemaan työhanskat käteen
Työkaluina toimi imuri, jäähdytinletkunpätkä ja pieni hiekkapuhalluslaite kompuroineen sekä tähystyskamera.
Olipas yllättävän helppo operaatio irrottaa imusarja ja puhaltaa venttiilit imuaukkojen kautta muovirouheella puhtaiksi. Puhalluspistoolin kärkeen joutu tekemään mutkalle taivutetun jatkeen kupariputkesta jotta sai rouheet suihkittua oikeaan paikkaan, mutta muutenhan tuo oli varsin nopea toimenpide. Tunnistamattomiksi möykyiksi karstottuneet venttiilit lähtivät muutamalla töhäyksellä puhtaaksi.
Johan muuttui moottorin käytös imuventtiilien putsauksella paremmaksi.
Veto on taas tasaista läpi koko kierrosalueen ja karanneet hevoset palautuivat
Kyllähän ton putsihomman ulkoistaisi ihan mielellään, mutta 400-600€ haarukkaan osuvat tarjoukset ko. hommasta kannustivat taas kerran pukemaan työhanskat käteen
Re: Muiden merkkien murheita.
Aisinin fordiin pultattu tf-80sc.
Emäntä soitteli viime viikolla kun vaihteisto oli elänyt omiaan siten että kaasua hellittäessä oli meinannut sammua(eli kierrokset laskeneet tyhjä käynnille vauhdissa?) ja pamauttanut jonkun vaihteen sisään kovasti. Ilmeisesti myös kaasuttaessa oli isompaa vaihdetta tarjonnut kun normaalisti. Pyaähtyessä oli palaneen haju.
Sen jälkeen toiminut normaalisti mutta tänään haju osui omiin sieraimiin. Palaneen kumin ja vivahde kuumentunutta piirilevyä hajussa. Onkohan tuo haju welldone+ kypsytetty vaihteistoöljy?
E: Lisätään vielä kysymys että onko kellään kokemusta Shellin Spirax S5 atf öljystä, kun tuota tyrkyttivät huuhtelua varatessa BG:n oman öljyn tilalle
Emäntä soitteli viime viikolla kun vaihteisto oli elänyt omiaan siten että kaasua hellittäessä oli meinannut sammua(eli kierrokset laskeneet tyhjä käynnille vauhdissa?) ja pamauttanut jonkun vaihteen sisään kovasti. Ilmeisesti myös kaasuttaessa oli isompaa vaihdetta tarjonnut kun normaalisti. Pyaähtyessä oli palaneen haju.
Sen jälkeen toiminut normaalisti mutta tänään haju osui omiin sieraimiin. Palaneen kumin ja vivahde kuumentunutta piirilevyä hajussa. Onkohan tuo haju welldone+ kypsytetty vaihteistoöljy?
E: Lisätään vielä kysymys että onko kellään kokemusta Shellin Spirax S5 atf öljystä, kun tuota tyrkyttivät huuhtelua varatessa BG:n oman öljyn tilalle
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Käsi ylös, joka yllättyy että mulla on E93:ssa edessä väljä alapallo.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Asiakas luuli ostaneensa uuden auton, saikin Fordin.
https://www.is.fi/autot/art-20000058727 ... e=tf-other
https://www.is.fi/autot/art-20000058727 ... e=tf-other
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Tästä tuli sellainen juttu mieleen että on kannattavaa ostaa injektioruisku josta voi kumin läpi ruutata öljy/rasvaa palloniveleen, niin mistä tuollainen injektioruisku mahtaa olla kannattavinta ostaa? Apteekista kuulemma voi saada. (Siis metallipillillä olevaa tietysti haetaan) mutta jostain lienee saatavilla ainakin paremmalla hintalaatusuhteella.Polforea kirjoitti:Käsi ylös, joka yllättyy että mulla on E93:ssa edessä väljä alapallo.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Joistain puistoistahan noita löytyy ihan ilmaiseksi.gYdEbUh kirjoitti:Tästä tuli sellainen juttu mieleen että on kannattavaa ostaa injektioruisku josta voi kumin läpi ruutata öljy/rasvaa palloniveleen, niin mistä tuollainen injektioruisku mahtaa olla kannattavinta ostaa? Apteekista kuulemma voi saada. (Siis metallipillillä olevaa tietysti haetaan) mutta jostain lienee saatavilla ainakin paremmalla hintalaatusuhteella.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Muiden merkkien murheita.
Kerran satuin apteekista noita ostamaan kyseiseen tarkoitukseen, ei ne ainakaan silloin maksaneet juuri mitään. Sattumalta apteekissa olleen naapurin rouvan ilmeestä olisi jo voinut jotain maksaakin, ei vissiin heti hoksannut että autoa vartenhan noita ostelin..mutt kirjoitti:Joistain puistoistahan noita löytyy ihan ilmaiseksi.gYdEbUh kirjoitti:Tästä tuli sellainen juttu mieleen että on kannattavaa ostaa injektioruisku josta voi kumin läpi ruutata öljy/rasvaa palloniveleen, niin mistä tuollainen injektioruisku mahtaa olla kannattavinta ostaa? Apteekista kuulemma voi saada. (Siis metallipillillä olevaa tietysti haetaan) mutta jostain lienee saatavilla ainakin paremmalla hintalaatusuhteella.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Apteekista saa eikä maksa juuri mitään.gYdEbUh kirjoitti:Tästä tuli sellainen juttu mieleen että on kannattavaa ostaa injektioruisku josta voi kumin läpi ruutata öljy/rasvaa palloniveleen, niin mistä tuollainen injektioruisku mahtaa olla kannattavinta ostaa? Apteekista kuulemma voi saada. (Siis metallipillillä olevaa tietysti haetaan) mutta jostain lienee saatavilla ainakin paremmalla hintalaatusuhteella.Polforea kirjoitti:Käsi ylös, joka yllättyy että mulla on E93:ssa edessä väljä alapallo.
Re: Muiden merkkien murheita.
Operating at the speed of dark
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Validi pointti ihan yleisestikin. Et varmaan tätä keissiä erityisesti tarkoittanut, mutta vähän tekisi mieli lyödä, jos saksalainen alkuperäisosa vaatisi jotain tuollaista "ylimääräistä!" manuaalioperointia. Tuo tukivarsi on siis vaihdettu viime vuoden kesällä ja ollut auton alla vähän yli 60tkm. Keskustelen merkkiliikkeen kanssa takuuasioista tukivarren tiimoilta lähiaikoina.gYdEbUh kirjoitti:Tästä tuli sellainen juttu mieleen että on kannattavaa ostaa injektioruisku josta voi kumin läpi ruutata öljy/rasvaa palloniveleen, niin mistä tuollainen injektioruisku mahtaa olla kannattavinta ostaa?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Muiden merkkien murheita.
Olenhan maininnut jo monta kertaa, että viime talvena katkennutta etujousta lukuun ottamatta Toyota:ssani on kaikki ensiasennus osat, kilometrejä on 300tkm ja ikää 23 vuotta.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Muiden merkkien murheita.
^On ollut kestävät polttimot ja ilmeisesti jokunen öljynvaihto jäänyt välistä jos on vielä alkuperäinen tehtaan filtterikin käytössä.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
samoin renkaiden kesto on hämmästyttävä ToyotassaAAW kirjoitti:^On ollut kestävät polttimot ja ilmeisesti jokunen öljynvaihto jäänyt välistä jos on vielä alkuperäinen tehtaan filtterikin käytössä.
Re: Muiden merkkien murheita.
Jarruista puhumattakaan. Ja silti se on edelleen tojota, eli... no joo. Eipä silti, minäkin saatan olla kohta Daihatsun omistaja. Siinä on jo vähintään kolmas (vuotava) kannentiiviste menossa ja vasta baut 150 tuhatta taulussa; kohtalaisen kunnioitettava suoritus, sanoisin.
Operating at the speed of dark
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Myyjän väittämä vuosimallista kyl uskomatonta paskaa. Vain tässä maassa voi olla, että ensirekisteröinti = vuosimalli. Idioottikin sen tajuaa, ettei se noin mene, mut autokauppias onkin vielä kovempi idiootti.mutt kirjoitti:Asiakas luuli ostaneensa uuden auton, saikin Fordin.
https://www.is.fi/autot/art-20000058727 ... e=tf-other
PS.
Tuo firma on todennäköisesti Vaunula, ainakin kaikki kokemukseni kyseisen ketjun kanssa on ihan samaa tasoa.
Ja miksi sähkötoimintojen puuttumisesta ei alennettu niiden arvoa? Varmaan maksaneet uutena enemmän kuin tuon 2000e...
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Pääsinpä nussimaan pilkkuaAquatica kirjoitti:Ja miksi sähkötoimintojen puuttumisesta ei alennettu niiden arvoa? Varmaan maksaneet uutena enemmän kuin tuon 2000e...
Kuluttajariitalautakunta suositti 200 €, ei 2000 € alennusta noiden merkityksettömien pikkupuutteiden vuoksi. Liike puolestaan on sitä mieltä, että ostohetkellä, siis ennen puutteiden paljastumista, hinnasta vuolaistu 2000 € ale kattaa myös kaikki jälkikäteen paljastuneet väärät tiedot/vedätykset. Sitä ei vielä tiedetä, noudattaako liike lautakunnan suositusta.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Käyttötavalla ja -ympäristölläkin on aika paljon merkitystä. Kahdessa samanlaisessa autossa etupään nivelet ja puslat kesti toisessa yli 300tkm, toisessa taas tavanomaisen 200tkm tienoilla menivät uusiksi. Ensimmäinen yksilö liikkui eteläisen Suomen pääteillä, jälkimmäinen näki kilometrejä Itä-Suomen venäläishenkisillä pelloilla. No, on tässä jälkimmäisessä sentään alkuperäiset iskarit vielä karvan alle 280tkm ajettuna, mutta etujouset joutui viime keväänä uusimaan katkeamisen takia. Ja takajarrusatulan on toisen joutunut uusimaan, toinen tokeni voitelulla. Mutta nehän onkin samat Avensiksen kanssa. Tosin se ensimmäinenkin olisi varmaan Avensiksen alla kestänyt, kun veikkaan Toyota-huollon tekevän jarrupalojen vaihdon (sellaisiakin tähän on jo pariinkin otteeseen joutunut vaihtamaan, kuten myös levyt) yhteydessä muutakin, kuin palojen vaihdon ja ratin rasvaamisen.unknown kirjoitti:Olenhan maininnut jo monta kertaa, että viime talvena katkennutta etujousta lukuun ottamatta Toyota:ssani on kaikki ensiasennus osat, kilometrejä on 300tkm ja ikää 23 vuotta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Kiitosta noista neulainfoista!
Ja jos kaikki (osaisi) / käyttäisi kiesejään samalla tapaa kuin Unknowni, niin olisi varmastikin aika helkkarimoisesti vähemmän tarvetta varaosamyynnissä
Ja jos kaikki (osaisi) / käyttäisi kiesejään samalla tapaa kuin Unknowni, niin olisi varmastikin aika helkkarimoisesti vähemmän tarvetta varaosamyynnissä
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
"Myyjän mukaan valmistusvuosi määräytyy ensirekisteröinnin mukaan ja se oli 2017."Aquatica kirjoitti:Myyjän väittämä vuosimallista kyl uskomatonta paskaa. Vain tässä maassa voi olla, että ensirekisteröinti = vuosimalli.
Voi toki olla toimittajankin sekoilua, mutta tuossa on kyllä erinomaisen vahva aivopieru. Valmistusvuosi ei vaan mitenkään voi tarkottaa mitään muuta vuotta kuin sitä, jonka aikana tuote ruuvataan valmistajan toimesta kasaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.