Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tänään toinen projekti nytkähti kunnolla eteenpäin.
Eli AVK:lta ostamani palanut Volvo EC240BLC lähti käymään ja hydrauliikkakin alkoi toimimaan.
Tässä sai siis huokaista helpotuksesta pelättyjen ECU vaurioiden vuoksi.
Nyt säästyi pitkä penni ja koneenkin voisi saada ennen lumia siirrettyä mökille.
Q4 odottaa vielä koekäyttöä ilman turboa. Täytyy vähän induktiokuumentimella lämmitellä turbon/pakosarjan välisiä muttereita.
Huomenna toivottavasti saisi sitäkin projektia eteenpäin.
Tänään täytyísi vielä vaihtaa toimivaan 159:siin hehkutulpat.
Eli AVK:lta ostamani palanut Volvo EC240BLC lähti käymään ja hydrauliikkakin alkoi toimimaan.
Tässä sai siis huokaista helpotuksesta pelättyjen ECU vaurioiden vuoksi.
Nyt säästyi pitkä penni ja koneenkin voisi saada ennen lumia siirrettyä mökille.
Q4 odottaa vielä koekäyttöä ilman turboa. Täytyy vähän induktiokuumentimella lämmitellä turbon/pakosarjan välisiä muttereita.
Huomenna toivottavasti saisi sitäkin projektia eteenpäin.
Tänään täytyísi vielä vaihtaa toimivaan 159:siin hehkutulpat.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ne mutterit ei pitäis olla piukassa.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hain lato-Lancian omaan talliin.
- Liitteet
-
- WP_20181006_10_39_25_Pro.jpg
- (226 KiB) Tiedosto ladattu 7634 kertaa
-
- WP_20181006_10_39_59_Pro.jpg
- (196.82 KiB) Tiedosto ladattu 7634 kertaa
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ohhoh...Komeeeta!....hiukan "kauhtunut" mutta pelastettavissa....Tuleeko omaksi projektiksi vai asiakkaalle??
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Mitä teit tänään tallissa?
kaikkea sitä ladoista löytyy.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kuvissahan kaikki näyttää aina paremmalta kuin mitä oikeasti ovat.pitkämies kirjoitti:Ohhoh...Komeeeta!....hiukan "kauhtunut" mutta pelastettavissa....Tuleeko omaksi projektiksi vai asiakkaalle??
Kyllä tämä on koriltaan aika huonossa kunnossa. Etenkin takapää.
300tkm ajettu Suomi-auto, joten ei ole iso yllätys. 2-kilpinen, aikoinaan kiertänyt AVK:n kauttakin.
Ihan ekaksi ei tästä aleta autoa tekemään. Saattaa päätyä osiksi. Aika näyttää, ei kiirettä.
Toin nyt vain kotiin, kun vuosi sitten jo ostin ja tutun myyjän kanssa sovittiin että saa olla tuolla ylisillä niin kauan kuin haluan.
Tämä on niitä autoja joiden kohdalla voi sanoa ympyrän sulkeutuneen, niinkuin tuon oman keltaisenkin kohdalla..
Eli v.1998 kun olin hankkimassa itselle Gralea, oli tämäkin auto Keltaisessa Pörssissä myynnissä. Taisi olla silloin jossain Humppilan tienoilla. Sovimme treffit silloiselle Humppilan Shellille Vt9:n varteen.
Myyjä tuli näyttämään autoa kuten sovittiin. Auto oli ihan suht siistin näköinen, mutta ovet, luukut ja lokasuojat istui normaalia huonommin. Hyvinhän ne ei näissä istuneet edes uutena tehtaasta ulos tullessa, mutta tässä vielä huonommin.
Kun avasin hantinpuoleisen etuoven, näkyi A-pilarin ylä-ja alakulmissa hitsaus saumat. Lisäksi rekisteri ote kertoi uudelleen rekisteröinnistä.
Kaupat jäi silloin tekemättä.
Nyt kun sain auton tuolta vintin ahtaudesta ulos ja avasin hantin etuoven, oli samat tunnusmerkit yhä tallella.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Niin, ja varmaan vielä jossain on. Etenkin vanhoja N-ryhmän kilpureita, joita 80-90-luvun taitteessa oli paljon.kovan onnen soturi kirjoitti:kaikkea sitä ladoista löytyy.
Tämän olemassa olon olen tiennyt jo n. 10 vuotta. Omistaja vain ei ollut halukas siitä luopumaan aiemmin.
Ilmoitin jo kauan sitten että jos joskus tulee se päivä että haluat siitä luopua, niin ilmoita ensin minulle.
No, mies piti sanansa.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Q4:sen turbo räjähdyksen selvittelyä.
Autoa purettu lisää, mutta turbo edelleen kiinni pakosarjassa. Yksi mutteri ei halua aueta.
Seuraavaksi käytetään rälläkkää tai vastaavaa koko turbon palasteluun.
Jotain sentään sain tehtyäkin. Eli turbon öljyletkut sain tulpattua ja lisättyä öljyä koneeseen.
Lisäsin parilitraa ja tikku näytti täyttä, joten toiveikkaana laitoin akun kiinni ja painoin start nappia.
Imusarjan päästä oli letkut auki.
Ja kas kummaa kone suostui käynnistymään todella suurella savutuksella. Sammutin koneen ja totesin ettei mikään ollutkaan syttynyt tuleen.
Uudelleen kone käyntiin ja koko halli valkeaksi savusta. Savutus alkoi vähentyä ja kone kävi ilman mitään ylimääräisiä ääniä.
Nyt olisi tarkoituksena hankkia uusi turbo ja välijäähdytin. Välijäähyn voisi tietty pestä, mutta en taida ottaa sitä riskiä, että sinne voi jäädä pieniä turbonpalasia.
Autoa purettu lisää, mutta turbo edelleen kiinni pakosarjassa. Yksi mutteri ei halua aueta.
Seuraavaksi käytetään rälläkkää tai vastaavaa koko turbon palasteluun.
Jotain sentään sain tehtyäkin. Eli turbon öljyletkut sain tulpattua ja lisättyä öljyä koneeseen.
Lisäsin parilitraa ja tikku näytti täyttä, joten toiveikkaana laitoin akun kiinni ja painoin start nappia.
Imusarjan päästä oli letkut auki.
Ja kas kummaa kone suostui käynnistymään todella suurella savutuksella. Sammutin koneen ja totesin ettei mikään ollutkaan syttynyt tuleen.
Uudelleen kone käyntiin ja koko halli valkeaksi savusta. Savutus alkoi vähentyä ja kone kävi ilman mitään ylimääräisiä ääniä.
Nyt olisi tarkoituksena hankkia uusi turbo ja välijäähdytin. Välijäähyn voisi tietty pestä, mutta en taida ottaa sitä riskiä, että sinne voi jäädä pieniä turbonpalasia.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Välijäähdytintä ei taida kohtuu vaivalla saada puhtaaksi joten uutta vaan kehiin, lopulta halpa varmistus.
Giulia Super -69
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Minkälainen välijäähdytin tässä on? Koko alumiininen, vai sellainen jossa on muovipäädyt?Gasolina kirjoitti:^Välijäähdytintä ei taida kohtuu vaivalla saada puhtaaksi joten uutta vaan kehiin, lopulta halpa varmistus.
Jos muovipäädyillä, on ne yleensä prässätyillä kynsillä kiinni. Ne pystyy helposti avaamaan jolloin puhdistus on helppoa.
Sitten vain puristelee taas takaisin kiinni.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Iltapuhteina ratin fixaus.
Hyvä, laadukas ja ajanmukainen ratti oli pinnaltaan vähä kauhtunut. Kyllähän siitä taas ihan käyttökelpoinen tuli!
Suurin työ oli tuossa MOMO-tekstissä. Syvyyttä kun kirjaimilla ei ole juuri mitään. Pitää vielä pikku viimeistely tehdä niille parin päivän päästä kun ovat kunnolla kuivuneet.
Hyvä, laadukas ja ajanmukainen ratti oli pinnaltaan vähä kauhtunut. Kyllähän siitä taas ihan käyttökelpoinen tuli!
Suurin työ oli tuossa MOMO-tekstissä. Syvyyttä kun kirjaimilla ei ole juuri mitään. Pitää vielä pikku viimeistely tehdä niille parin päivän päästä kun ovat kunnolla kuivuneet.
- Liitteet
-
- WP_20181007_13_36_55_Pro.jpg
- (140.19 KiB) Tiedosto ladattu 7365 kertaa
-
- WP_20181007_18_50_37_Pro.jpg
- (125.47 KiB) Tiedosto ladattu 7365 kertaa
-
- WP_20181007_18_52_38_Pro.jpg
- (132.83 KiB) Tiedosto ladattu 7365 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Valmis!
- Liitteet
-
- WP_20181007_19_30_40_Pro.jpg
- (122.4 KiB) Tiedosto ladattu 7365 kertaa
-
- WP_20181007_20_55_13_Pro.jpg
- (110.47 KiB) Tiedosto ladattu 7365 kertaa
-
- WP_20181007_20_55_24_Pro.jpg
- (108.36 KiB) Tiedosto ladattu 7362 kertaa
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:55
- Car(s): Projekti:
155 2.5 V6 -92
Ex: 33 1.7 16V QV -90
Ex: 33 1.7 16V QV -90
Ex: 75 T.SPARK -92
Ex: 159 SW 2.2 JTS -06
Ex: 75 T.SPARK -90
EX: 33 1.5 QV -85 - Paikkakunta: Sastamala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Ja siitäkin ratista tuli niin kuin uusi. Odotan mielenkiinnolla, millainen itse autosta tulee sitten jossain vaiheessa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitos vain! Ratti menee hyllyy odottamaan. Katsotaan sitten mihin se ruuvataan. Tämä ei siis ollut peräisin eilisestä lato-Lanciasta vaan tallissa seisovasta HF4WD;stä. Pitkään sitä jo katellut, että mitäköhän sille keksisi..
Eilen hain suutarilta nahkamaalia, niin päätin kokeilla.
Eilen hain suutarilta nahkamaalia, niin päätin kokeilla.
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:55
- Car(s): Projekti:
155 2.5 V6 -92
Ex: 33 1.7 16V QV -90
Ex: 33 1.7 16V QV -90
Ex: 75 T.SPARK -92
Ex: 159 SW 2.2 JTS -06
Ex: 75 T.SPARK -90
EX: 33 1.5 QV -85 - Paikkakunta: Sastamala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Ok. Jokatapauksessa tuli kuin uusi
Tuossa kun mainitsit että tämä ladossa ollut auto on varsin pehmeä takapäästä, niin onko samat paikat pehmeää kuin 155 malleissa yleensä?
Olen miettinyt ja tuumannut, että korjaanko tuon oman 155 V6 v.92 vai pitääkö vaan laittaa osiksi kuitenkin. Omaa tuskaa tekee se, että auto on ollut uutena suomessa maahatuojan esittelyautona. Toisaalta, tekisi sen takia mieli entisöidä, kun osiakin on jo hankittuna melkoisen paljon. Ja takapää on tosiaan ihan pehmeä takapenkin kohdalta taakse.
Ok. Jokatapauksessa tuli kuin uusi
Tuossa kun mainitsit että tämä ladossa ollut auto on varsin pehmeä takapäästä, niin onko samat paikat pehmeää kuin 155 malleissa yleensä?
Olen miettinyt ja tuumannut, että korjaanko tuon oman 155 V6 v.92 vai pitääkö vaan laittaa osiksi kuitenkin. Omaa tuskaa tekee se, että auto on ollut uutena suomessa maahatuojan esittelyautona. Toisaalta, tekisi sen takia mieli entisöidä, kun osiakin on jo hankittuna melkoisen paljon. Ja takapää on tosiaan ihan pehmeä takapenkin kohdalta taakse.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ 155:n ja sen sukulaisten Tempran, Tipon ja Dedran rakenteet on täysin erilaiset VS. vanha Delta,eli sikäli ei ole vertailukelpoinen, joten paha sanoa tuohon mitään.
Molemmat joka tapauksessa pehkaantuu...
Tipoistakin kertyi takavuosina senverran kokemusta, että tutulta kuulostaa.
Molemmat joka tapauksessa pehkaantuu...
Tipoistakin kertyi takavuosina senverran kokemusta, että tutulta kuulostaa.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
On siinä muovi päädyt, joten periaatteessa voisi tehdä putsauksen mainitsemallasi tavalla.Pele kirjoitti:Minkälainen välijäähdytin tässä on? Koko alumiininen, vai sellainen jossa on muovipäädyt?Gasolina kirjoitti:^Välijäähdytintä ei taida kohtuu vaivalla saada puhtaaksi joten uutta vaan kehiin, lopulta halpa varmistus.
Jos muovipäädyillä, on ne yleensä prässätyillä kynsillä kiinni. Ne pystyy helposti avaamaan jolloin puhdistus on helppoa.
Sitten vain puristelee taas takaisin kiinni.
Tilasin kuitenkin jo Italiasta käytetyn jäähyn noin 80e posteineen.
Nykyinen jäähy on otettu purkuautostani ja on nyt noin 300tkm ajettu, joten parempi taitaa olla vaihto kuin putsaus.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Thesiksestä kyykkäsi kampiakselin asentoanturi...Jäi mukavasti lähikaupan mäkeen! Sammui kesken ajon ja käyntiin ei millään....10 minuuttia jäähdyttelyä ja käyntiin! mjoottorin vikavalo palaa....Ajella nilkutin kotiin kilometrin ja luettiin naapurin ukon piuhoilla koodit....Juu...kampuran anturi. Käynnistin uudelleen, ei vikavaloa....hain juoksujalkaa uuden anturin kotoa hyllystä( ) ja ajelin asennuspisteeseen....Parin tunnin jumpan jälkeen kaikkineen oli uus anturi paikallaan....Toimii no problem.....Alkup anturi kesti 286tkm joten ihan hyvin.......Tänään laitettiin "Isolan" kanssa 222:een uusi (Ricambi originali Maserati) sulaketaulu ja pienen sekoilun ( miten niin KAIKKI liittimet muka pitää kytkeä?! ) jälkeen alla oli jälleen 100% toimiva ja hienosti kulkeva Bi-Turbo....Olikin upeaa ajella suoraan talvisäilöön!! ....Ensi kesänä sitten saa jälleen nauttia........Samalla tallireissulla repäisin myös Quattroporte IV:n käyntiin buusterilla, pesin ja ajelin nopeasti(sekä hiukan laittomasti) lähi-Nesteelle, ja tankkasin 20 litraa uutta 98:ia tankkiin....Kaikki toimii 100% mikä on hämmästyttävää ottaen huomioon auton monivuotisen seisonnan....Hyvä olikin hiukan antaa kohteille liikuntaa ja paikkojen vähän notkistua.....Ensi keväänä tähän toivottavasti sitten uusi jakopää ja leima... ja ajoon. Valkoinen saattaa jäädä ensi kesäksi lepäämään jos harmaa saadaan Levin-reissu kuntoon
Juu ja Quattroporte III:een laiteltiin kattoluukkua kuntoon....Osittainen onnistuminen, hiukan ns....hmmm....materiaali-Ongelmaa....Muuten erittäin onnistunut sessio....
PS: Saattoi olla viimeinen mukavan leppeä viikonloppu, joten ensi kesänä taas jatkuu...
Juu ja Quattroporte III:een laiteltiin kattoluukkua kuntoon....Osittainen onnistuminen, hiukan ns....hmmm....materiaali-Ongelmaa....Muuten erittäin onnistunut sessio....
PS: Saattoi olla viimeinen mukavan leppeä viikonloppu, joten ensi kesänä taas jatkuu...
- Liitteet
-
- IMG-20181009-WA0007.jpeg
- (124.73 KiB) Tiedosto ladattu 7136 kertaa
-
- IMG-20181009-WA0011.jpg
- (115.64 KiB) Tiedosto ladattu 7136 kertaa
-
- IMG_20181013_173017.jpg
- (166.59 KiB) Tiedosto ladattu 7136 kertaa
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Perjantaina ensin 159:iin termostaatin vaihto ja sitte lisävaloja kehittelemään keulalle. Lopulta sunnuntai-illalla pimeys oli siirtynyt auton edestä auton taakse Valot on Lazerin ST4 evot. Arvokkaat ostaa, mutta todellakin hintansa arvoiset
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aika hyvin kesti. Oma kyykkäsi n. 200 tkm kohdalla. Hiukan jännitti lähteä korjausreissulle 160 km päähän, kun jo heti alkuvaiheessa oli vähän liikennevaloja ja jonoa, mutta liikkeelle päästyä homma meni hyvinkin nätisti, ts. ei sammunut eikä tarvinnut odotella jäähtymistä. Olin tilannut jo ennalta kasan uusia vaarnaruuveja, muttereita, tiivisteitä ym, mutta yllättävästi JOKAINEN liitos pakoputkistosta irtosi ilman minkäänlaista väkivaltaa tahi avautunutta rystystä.pitkämies kirjoitti:Thesiksestä kyykkäsi kampiakselin asentoanturi...Jäi mukavasti lähikaupan mäkeen! Sammui kesken ajon ja käyntiin ei millään....10 minuuttia jäähdyttelyä ja käyntiin! mjoottorin vikavalo palaa....Ajella nilkutin kotiin kilometrin ja luettiin naapurin ukon piuhoilla koodit....Juu...kampuran anturi. Käynnistin uudelleen, ei vikavaloa....hain juoksujalkaa uuden anturin kotoa hyllystä( ) ja ajelin asennuspisteeseen....Parin tunnin jumpan jälkeen kaikkineen oli uus anturi paikallaan....Toimii no problem.....Alkup anturi kesti 286tkm joten ihan hyvin
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei tänään, mutta lauantaina vähän erilaista touhua. Juniori halusi tehdä nuotiopaikan. Ihan heti en keksinyt mitä oikein hahmotteli kun alkoi päättäväisesti vanerista saahaamaan palaa irti. No mutta kyllä se ajatus siitä sitten selvisi:
Pohja about 30x30 cm.
Tavallaan ihan hauskaa nyhräämistä.
Joku pätevä kuvaaja jolloin muulla kun puhelimella olisi voinut saada paljon näyttävämmänkin otoksen.
Pohja about 30x30 cm.
Tavallaan ihan hauskaa nyhräämistä.
Joku pätevä kuvaaja jolloin muulla kun puhelimella olisi voinut saada paljon näyttävämmänkin otoksen.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tätä olen ihmetellyt myös kolmen oman eri kappan kanssa.JT Newman kirjoitti:Aika hyvin kesti. Oma kyykkäsi n. 200 tkm kohdalla. Hiukan jännitti lähteä korjausreissulle 160 km päähän, kun jo heti alkuvaiheessa oli vähän liikennevaloja ja jonoa, mutta liikkeelle päästyä homma meni hyvinkin nätisti, ts. ei sammunut eikä tarvinnut odotella jäähtymistä. Olin tilannut jo ennalta kasan uusia vaarnaruuveja, muttereita, tiivisteitä ym, mutta yllättävästi JOKAINEN liitos pakoputkistosta irtosi ilman minkäänlaista väkivaltaa tahi avautunutta rystystä.pitkämies kirjoitti:Thesiksestä kyykkäsi kampiakselin asentoanturi...Jäi mukavasti lähikaupan mäkeen! Sammui kesken ajon ja käyntiin ei millään....10 minuuttia jäähdyttelyä ja käyntiin! mjoottorin vikavalo palaa....Ajella nilkutin kotiin kilometrin ja luettiin naapurin ukon piuhoilla koodit....Juu...kampuran anturi. Käynnistin uudelleen, ei vikavaloa....hain juoksujalkaa uuden anturin kotoa hyllystä( ) ja ajelin asennuspisteeseen....Parin tunnin jumpan jälkeen kaikkineen oli uus anturi paikallaan....Toimii no problem.....Alkup anturi kesti 286tkm joten ihan hyvin
Onkohan noissa joku materiaalivika
Alfan ja fiatin pulttien kanssa välillä saa taistella niin maan öö enempi.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pykäsin parin vuoden tauon jälkeen taas kasvihuoneen talliin. Valitettavasti jäi homma vähän vaiheeseen, kun punamulta lopahti kesken.
Eli läjäsin rima- ja höyrynsulkumuovirakenteisen maalauskopin, että pääsee talvirassin puhallettuja alustan osia sotkemaan. Paha vaan kun happiksen tarve tuli vähän aliarvioitua. No huomenna lisää ja pääsee sitten kiskomaan polyuretaania päälle. Ei tää oo mun juttu ollenkaan, mutta... rust never sleeps.
Eli läjäsin rima- ja höyrynsulkumuovirakenteisen maalauskopin, että pääsee talvirassin puhallettuja alustan osia sotkemaan. Paha vaan kun happiksen tarve tuli vähän aliarvioitua. No huomenna lisää ja pääsee sitten kiskomaan polyuretaania päälle. Ei tää oo mun juttu ollenkaan, mutta... rust never sleeps.
Operating at the speed of dark
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tulevan talven projekti tuotiin tänään tontille.
Lancia Delta Evo1 8V Kat.
Lancia Delta Evo1 8V Kat.
- Liitteet
-
- WP_20181019_16_47_34_Pro (2).jpg
- (246.67 KiB) Tiedosto ladattu 6611 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Lancia Delta Evo1 8V Kat?????
Onko tämmöinen EVO joku Sveitsi-versio vai mikä on auton tarina?
Nimim. kaverin puolesta kyselen...
Onko tämmöinen EVO joku Sveitsi-versio vai mikä on auton tarina?
Nimim. kaverin puolesta kyselen...
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^ Lienee Suomen eka kilvitetty Evo? Eikös siinä ollut myös vetokoukku?
^Sveitsin malli juu, ja eikös tuo ollut alussa ainoa vähäpäästöinen malli Evosta.
^Sveitsin malli juu, ja eikös tuo ollut alussa ainoa vähäpäästöinen malli Evosta.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Q4:nen sai tänään keulalle uuden (käytetyn) välijäähdyttimen.
Samalla pesin imupuolen osat öljystä ja turbon palasista. Ilmanputsariin asti ole öljyä mennyt eli sekin menee vaihtoon. No olihan tuolla ja 2tkm ajettukin.
Nyt vaan odotellaan turbon saapumista. Ranskalainen verkkokauppa, josta ostin turbon ei vastaa meileihin, joten tilasin toisen turbon saksasta. Saa nähdä tuleeko molemmat turbot vai meneekö luottokorttiyhtiön kanssa neuvotteluksi ranskalaisen verkkokaupan ostoksesta.
Samalla pesin imupuolen osat öljystä ja turbon palasista. Ilmanputsariin asti ole öljyä mennyt eli sekin menee vaihtoon. No olihan tuolla ja 2tkm ajettukin.
Nyt vaan odotellaan turbon saapumista. Ranskalainen verkkokauppa, josta ostin turbon ei vastaa meileihin, joten tilasin toisen turbon saksasta. Saa nähdä tuleeko molemmat turbot vai meneekö luottokorttiyhtiön kanssa neuvotteluksi ranskalaisen verkkokaupan ostoksesta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
SW:n iskarien ja jousien vaihdon viimeinen nurkka valmiiksi. Tai olisi tullut - viimeisiä kiristelyjä varten momenttiavainta hakiessa osui hyllyltä silmään jotain jonka siellä ei olisi pitänyt olla: iskarin pölysuojus.
Sen siitä saa kun flunssaisena koittaa jotain tehdä, loppuilta täytynee omistaa lääkitykselle...
Sen siitä saa kun flunssaisena koittaa jotain tehdä, loppuilta täytynee omistaa lääkitykselle...
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Turre kirjoitti:SW:n iskarien ja jousien vaihdon viimeinen nurkka valmiiksi. Tai olisi tullut - viimeisiä kiristelyjä varten momenttiavainta hakiessa osui hyllyltä silmään jotain jonka siellä ei olisi pitänyt olla: iskarin pölysuojus.
Sen siitä saa kun flunssaisena koittaa jotain tehdä, loppuilta täytynee omistaa lääkitykselle...
Itelle kävi sama kerran, otin valokuvaa valmiista hommasta maalatuin osin ja ihmettelin mikäs sielä niin kirkkaana kiiltää, kun kaiken pitäisi olla mustaa: Paljaana näkyvä iskarin männänvarsi
Suoraan vaan suoraa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo, nämä erikoismarkkinoille tehdyt Evo 1 8V:t oli suunnattu Sveitsiin ja Saksaan. Valmistettiin. v.91-92 4650kpl.savijo-r kirjoitti:^Lancia Delta Evo1 8V Kat?????
Onko tämmöinen EVO joku Sveitsi-versio vai mikä on auton tarina?
Nimim. kaverin puolesta kyselen...
- Liitteet
-
- IMG-20181021-WA0028.jpg
- (45.18 KiB) Tiedosto ladattu 6345 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tallissa tänään.
22 kpl loisteputkia ja sytkäreitä uusiksi. Lisäksi suihkaus putken kantoihin asiaan kuuluvaa sprayta, niin eivät murene.
Taas näkee, ja syttyy kaikki välittömästi ja yhtäaikaa.
Pari putkea oli pimeänä, mutta uusin kaikki.
Valotehoa on ihan eri malliin uudessa putkessa vs. vanha.
22 kpl loisteputkia ja sytkäreitä uusiksi. Lisäksi suihkaus putken kantoihin asiaan kuuluvaa sprayta, niin eivät murene.
Taas näkee, ja syttyy kaikki välittömästi ja yhtäaikaa.
Pari putkea oli pimeänä, mutta uusin kaikki.
Valotehoa on ihan eri malliin uudessa putkessa vs. vanha.
- Liitteet
-
- WP_20181021_17_20_02_Pro.jpg
- (100.31 KiB) Tiedosto ladattu 6346 kertaa
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin 156:een keskinäyttöön uuden LCD-paneelin. Nyt taas saa tolkun infoteksteistä; vanhassa oli pikselit sekaisin ja silloin tällöin koko näyttökin meni pimeäksi.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sain tänään kaivinkoneen sen verran hyvään kuntoon, että nyt voi tilata lavetin kuljettamaan sen pesupaikan kautta mökille.
Enää puuttuu kauha, jotta voisi kaivaakin jotain.
Kotitallissa sain tasapainotuskoneen kalibroitua. Ihme kyllä koneen huoltomanuaali löytyi netistä vaikka onkin vuodelta 1982.
Yksi valokennoanturi tosin kaipaisi vaihtoa. Uudemmasta koneestakin kaupat tuli tänään myös sovittua.
Alfa odottaa edelleen uutta turboa. Nyt sentään paketti jo näkyy postin seurannassa.
Siis se saksasta tilattu versio. Turbosfrance ei ole edelleenkään vastannut mitään. Nordeakin vastausta odottelen, jos vaikka saisivat maksun peruutettua.
Enää puuttuu kauha, jotta voisi kaivaakin jotain.
Kotitallissa sain tasapainotuskoneen kalibroitua. Ihme kyllä koneen huoltomanuaali löytyi netistä vaikka onkin vuodelta 1982.
Yksi valokennoanturi tosin kaipaisi vaihtoa. Uudemmasta koneestakin kaupat tuli tänään myös sovittua.
Alfa odottaa edelleen uutta turboa. Nyt sentään paketti jo näkyy postin seurannassa.
Siis se saksasta tilattu versio. Turbosfrance ei ole edelleenkään vastannut mitään. Nordeakin vastausta odottelen, jos vaikka saisivat maksun peruutettua.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Brittipyörä alkaa lähestymään toimintakuntoa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Tästä voisi mieluusti lukea pari sanaa lisääkin.
Ja jotta pysytään aiheessa, tuuppasin BSA:n tallista varaston puolelle talvehtimaan. Tulihan sillä kesän mittaan kolme kertaa ajettuakin, kertaalleen jopa niinkin pitkälle että täytyi vetää potta päähän.
Ja jotta pysytään aiheessa, tuuppasin BSA:n tallista varaston puolelle talvehtimaan. Tulihan sillä kesän mittaan kolme kertaa ajettuakin, kertaalleen jopa niinkin pitkälle että täytyi vetää potta päähän.
Operating at the speed of dark
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Epäilen, että nyt odotettiin hieman toisenlaista englantilaista pyörää?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Uusi käytetty tasapainotuskone tuli haettua tänään.
Enää puuttuu koneen salasana, jotta voi kalibroida laitteen. Nyt kun ei suostu pyörähtämään.
Enää puuttuu koneen salasana, jotta voi kalibroida laitteen. Nyt kun ei suostu pyörähtämään.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Q4 sai tänään uuden turbon.
Kävi ihan nätisti, joten ehkä se tuli kuntoon.
Turbolta lähtevä ahtoputki on saanut osansa turbon palasista. Näyttää revenneen muutamasta kohdasta.
Täytyy vielä vaihtaa tuokin. Onneksi varaosa löytyy omasta hyllystä.
Tasapainotuskoneen salasanan sain tehtaalta, joten sekin alkaa pikkuhiljaa toimimaan.
Sain tänään vielä laatikollisen unohtuneita osia koneeseen. Nyt on paljon helpompi saada rengas kiinni koneeseen kun on lukitusholkki.
Tässä koneessa on paineilmakäyttöinen renkaan kiristys, joten olisi ollut aika hankalaa löytää sopivaa holkkia.
Kävi ihan nätisti, joten ehkä se tuli kuntoon.
Turbolta lähtevä ahtoputki on saanut osansa turbon palasista. Näyttää revenneen muutamasta kohdasta.
Täytyy vielä vaihtaa tuokin. Onneksi varaosa löytyy omasta hyllystä.
Tasapainotuskoneen salasanan sain tehtaalta, joten sekin alkaa pikkuhiljaa toimimaan.
Sain tänään vielä laatikollisen unohtuneita osia koneeseen. Nyt on paljon helpompi saada rengas kiinni koneeseen kun on lukitusholkki.
Tässä koneessa on paineilmakäyttöinen renkaan kiristys, joten olisi ollut aika hankalaa löytää sopivaa holkkia.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nyt kun kaivuri liikkuu, nii vedetäänkö joku hölmö veto, jonka häviät, ja hävijänä joudut AJAMAAN kaivurin mökille?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kaivuri siirtyi tänään lavetilla jo noin 25km päähän mökistä, mutta taitaa olla parempi ettei tee mitään vetoa.
Työkunnossa kun tuo kuitenkin painaa sen 30 tonnia, niin kyyti on sen mukaista.
Huomenna kaivurin pesu. Kauhankin sain koneeseen hankittua, tosin väärällä kiinnityksellä. Koneessa luultavasti NTP-30 tai ehkä NTP-20 ja kauhassa NTP-10.
Sain kauhan mukana NTP-10 pikakiinnikkeen. Nyt täytyy vaan tutkia sopiiko se suoraan puomin päähän vai pitääkö siihen tehdä jotain muutoksia.
Paperillahan 210:ssä on 4cm kapeampi puomi kuin 240:ssä, joten varmastikin vähän täytyy holkkeja ainakin muokata, mutta voi olla että menee leikkaa ja miggi liimaa hommaksi.
Työkunnossa kun tuo kuitenkin painaa sen 30 tonnia, niin kyyti on sen mukaista.
Huomenna kaivurin pesu. Kauhankin sain koneeseen hankittua, tosin väärällä kiinnityksellä. Koneessa luultavasti NTP-30 tai ehkä NTP-20 ja kauhassa NTP-10.
Sain kauhan mukana NTP-10 pikakiinnikkeen. Nyt täytyy vaan tutkia sopiiko se suoraan puomin päähän vai pitääkö siihen tehdä jotain muutoksia.
Paperillahan 210:ssä on 4cm kapeampi puomi kuin 240:ssä, joten varmastikin vähän täytyy holkkeja ainakin muokata, mutta voi olla että menee leikkaa ja miggi liimaa hommaksi.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
KX80 saatiin eilen ajoon! Oli vaan vähän turhan pimeetä testailulle.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Q4 sai uuden (käytetyn) ahtoputken.
Vanhassa oli reikä ja reiässä vielä pala vanhaa turboa. Ei ollut lähtenyt irti pestessä.
Jos nyt uskaltaisi kokeilla kunnon kiihdytystäkin ilman pelkoa siitä, että putki repeää.
Samalla vaihtui talvirenkaat alle.
Vanhassa oli reikä ja reiässä vielä pala vanhaa turboa. Ei ollut lähtenyt irti pestessä.
Jos nyt uskaltaisi kokeilla kunnon kiihdytystäkin ilman pelkoa siitä, että putki repeää.
Samalla vaihtui talvirenkaat alle.
- Liitteet
-
- putki.JPG
- (55.43 KiB) Tiedosto ladattu 5222 kertaa
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Mitä teit tänään tallissa?
Eilen ja tänään oli rutosti hinkkaamista että sai talvivanteiden sisäpuolet puhtaiksi.
N.2h per vanne meni.
Vielä pitäisi sitten pestä molemmin puolin ja pinnoittaa Korrekin tfc pinnoitteella, jospa kestäisi paremmin puhtaana.
Alla pari kuvaa ennen ja jälkeen.
Lisäksi tuli imusarja laitettua UÄ pesuriin karstan poistoon. Yllättävän vähän oli karstaa kertynyt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
N.2h per vanne meni.
Vielä pitäisi sitten pestä molemmin puolin ja pinnoittaa Korrekin tfc pinnoitteella, jospa kestäisi paremmin puhtaana.
Alla pari kuvaa ennen ja jälkeen.
Lisäksi tuli imusarja laitettua UÄ pesuriin karstan poistoon. Yllättävän vähän oli karstaa kertynyt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- RiQ
- Viestit: 75
- Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
- Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kuljettajan oven nappulapaneeli purettu ja putsattu. Toivottavasti pelittää ettei jää ikkuna alas kuten eilen meinas jäädä
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tänään vaihtui vielä Q4:seen MAP anturi. Nyt nousee ahtopainemittarissa taas normaalisti.
Ei tainnut tykätä öljykylvystä edellinen anturi.
Taitaa tuo vaikuttaa tehoihinkin jotain. Tuskin auto osaa ohjata turbon alipainesolenoidia ilman painetietoa.
En vielä ajanut autolla sensorin vaihdon jälkeen, mutta suht normaalisti tuntui toimivan rikkinäiselläkin, vaikka ahdot mittarissa nousi korkeintaan 0,4bariin ja loppupäivästä mittari lopetti liikkumisen.
Ei tainnut tykätä öljykylvystä edellinen anturi.
Taitaa tuo vaikuttaa tehoihinkin jotain. Tuskin auto osaa ohjata turbon alipainesolenoidia ilman painetietoa.
En vielä ajanut autolla sensorin vaihdon jälkeen, mutta suht normaalisti tuntui toimivan rikkinäiselläkin, vaikka ahdot mittarissa nousi korkeintaan 0,4bariin ja loppupäivästä mittari lopetti liikkumisen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- RiTo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
- Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98 - Paikkakunta: Laihia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jos teistä joku muukin on joskus miettinyt miltä näyttäisi Busson lohko ja etuvetoisen Audin laatikko vierekkäin, niin olkaapa hyvä, tältä ne näyttävät
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juuutuuubissa on Davide Cironin videosarja Lamborghini replikan rakentamisesta. Laitteessa käytetään ko.moottori-vaihteisto yhdistelmää. Saako udella mitä tässä on suunnitteilla?
- RiTo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 30 Kesä 2010, 20:28
- Car(s): 159 1.9 JTDm sw -07;
156 2.4 JTD sw -00 & V6 -98 - Paikkakunta: Laihia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitos vinkistä, pitääpä tutustua tuohon. Nämä ovat purkuvehkeistä talliin jääneitä paloja eikä mitään suurempia suunnitelmia ole. 156:sen takakontissa olisivat kyllä hieno pari
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kaivelin varastoista muutaman Lancian osan. Putsailin/fixasin ja lähetin MAT:lle.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kaverin autoon tuli saunatuikkujen tilalle laitettua lyhyet- ja pitkätvalot.
- Liitteet
-
- tojo1.jpg
- (105.13 KiB) Tiedosto ladattu 4422 kertaa
-
- tojo2.jpg
- (84.72 KiB) Tiedosto ladattu 4422 kertaa
Senza cuore saremmo solo macchine