Paljon se ottaa, mutta paljon se antaakin
Valvoja: Moderators
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Paljon se ottaa, mutta paljon se antaakin
Perkele. Siinä se jumalaudan Alfa seisoi jokseeenkin katsastusvalmiina ja korisi ensimmäisiä tahtejaan. Kaikki rahat ja hermot vienyt helvetinpeli siis kävi. Seisoi renkaillaan ja kävi! Theromotecit pakosarjojen ympärillä savusivat. Juuri korjautettu pakoputkisto petti välittömästi edestä ja takaa. Ihan sama. Annoin koneen vain käydä, ihan vain k-ä-y-d-ä. Hellitin hitaasti otteeni jauhesammuttimesta ja pahan varalle ottamastani eurokossusta. Kuuntelin tasaiseksi huminaksi muuttunutta koneen ääntä. Aloin mitään ajattelematta potkia työkalupakkeja pois auton ympäriltä. Löin konepellin kiinni. Käskin naapureita kauemmas, sanoin että nyt on pakko.
Alfa lähti kerrostalon parkkipaikalta yhdellä pitkällä liirrolla ja saatanallisen falsetin säestämänä.
Näin suomalaisena miehenä on vaikea pukea tunteita sanoiksi, joten valitsen Kalevalasta poistetun kohdan, jossa nuori Joukahainen on juuri käynyt köyrimässä ja huutaa pellon laidalla kehkojensa voimalla: vittu-että-tuntui-hyvältä!
Alfa lähti kerrostalon parkkipaikalta yhdellä pitkällä liirrolla ja saatanallisen falsetin säestämänä.
Näin suomalaisena miehenä on vaikea pukea tunteita sanoiksi, joten valitsen Kalevalasta poistetun kohdan, jossa nuori Joukahainen on juuri käynyt köyrimässä ja huutaa pellon laidalla kehkojensa voimalla: vittu-että-tuntui-hyvältä!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Siinä ei miehellä paljon sanaisen arkun saranat narise Arvaas muuten olisiko ollut yhtä mahtava fiilis jos olisit vaan lyönyt kasan voimapaperia autoliikkeen tiskiin ja poistunut paikalta moitteettomasti soivalla pelillä? Tulee ihan eri sävärit kun ensin aikansa iskee päätä seinään.
- Epäkelpokeräilijä -
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Tämä se on sitä oikeaa henkeä! Sitä mikä puuttuu kaikilta pertti peruspemaristeilta.. Sitten kun on tehnyt paljon hommaa että siitä autostaan saa nauttia niin kyllä se hyvältä tuntuu, ja jokainen kynsinauhat verisinä ja nyytit hiessä kiinni väännetty osa parantaa suhdetta alfaan huomattavasti, ja kyllä se hienolta tuntuu kun italianponit hirnuu paremmin kuin koskaan ennen.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Kiitos vaan kaikille. Ei tuon auton kesäajot ole vielä kirkossa kuulutetut, mutta kyllä tänään taas urina kuului nimeltämainitsemattomalla tiellä. Ensi viikolla on katsastus, ja jos tuulilasi ja molemmat kynnyskotelot menevät uusiksi, niin voipa olla, että henkinen kantti pettää. Sitä ennen (lepositeitä?) käyn ST-Motorsissa vähän penkittämässä, tosin vain 4 000 k./min - tarkoitus on säätää kone sisäänajoa varten, ettei mahdollinen liian laiha seos polta jotain, vaikka mäntiä. Koneen lämpötila kun nousee aivan älyttömän nopeasti, kilsa riittää.
Huomenna auto lähtee taas tapansa mukaan korjaamolle toista kertaa saman vian takia. Korjautan (sen kun näkis) samalla toisen vian, jota eräs toinen korjaamo ei saanut tehtyä. Voi olla, että kun seuraavan kerran jarrutan, eivät eturenkaat kolahda senttiä taakse.
"Jos säädät juuri vaihdettuja reaktiotankoja millintarkasti ja annat siitä komean printin, kiristä ne jumalaudan mutterit ensin tankojen etupäästä. Älä ilmaa takajarruja tuntitolkulla, jos etupäässä vuotaa".
Tässä vielä yksi ennätys: kirjoitin pakoputken kiinnitysohjeet korjaamolle näin: älkää taivuttako edestä vaan varokaa taivuttamasta, kiinnittäkää keskiosa, vaihtakaa takapönttö. Sain takaisin pakoputkiston, joka oli lämmitetty ja taitettu rikki edestä, keskiosan liitokset vuosivat ja takapönttö oli vaihtamatta. Ei siinä paljon mennytkään vikaan. No, olihan putki vanha, mitäs läksin. Oppirahaa 150 euroa. Koossa noin 1 500 euroa sutta ja turaa.
Mutta tosiaan, auto liikkuu.
Huomenna auto lähtee taas tapansa mukaan korjaamolle toista kertaa saman vian takia. Korjautan (sen kun näkis) samalla toisen vian, jota eräs toinen korjaamo ei saanut tehtyä. Voi olla, että kun seuraavan kerran jarrutan, eivät eturenkaat kolahda senttiä taakse.
"Jos säädät juuri vaihdettuja reaktiotankoja millintarkasti ja annat siitä komean printin, kiristä ne jumalaudan mutterit ensin tankojen etupäästä. Älä ilmaa takajarruja tuntitolkulla, jos etupäässä vuotaa".
Tässä vielä yksi ennätys: kirjoitin pakoputken kiinnitysohjeet korjaamolle näin: älkää taivuttako edestä vaan varokaa taivuttamasta, kiinnittäkää keskiosa, vaihtakaa takapönttö. Sain takaisin pakoputkiston, joka oli lämmitetty ja taitettu rikki edestä, keskiosan liitokset vuosivat ja takapönttö oli vaihtamatta. Ei siinä paljon mennytkään vikaan. No, olihan putki vanha, mitäs läksin. Oppirahaa 150 euroa. Koossa noin 1 500 euroa sutta ja turaa.
Mutta tosiaan, auto liikkuu.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei kuulosta hyvältä. Ainakin omassa kutosessa lämpötila nousi älyttömän hitaasti, termarin vaihdon jälkeenkin. Tosin se olikin nokalla väärinpäin, ajoviima varmaan jäähdyttää vähemmän pitkittäistä pannua.Seiska5mma kirjoitti:Koneen lämpötila kun nousee aivan älyttömän nopeasti, kilsa riittää.
- Epäkelpokeräilijä -
Omakohtaiseen kokemukseen perustuen väittäisin, että termostaatit tuppaavat jumiutumaan ollessaan pitempään käyttämättömänä. Alkuunsa olisikin hyvä tarkkailla lämpömittaria, laittaa lämmityslaite lämpimimpään asentoon ja kokeilla puhalluksesta kiertääkö jäähdytysneste lainkaan(kierron ongelman lisäksi järjestelmässä voi tietenkin olla ilmaa).
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Kiitos vinkeistä. Lämpö nousee laakista, mutta pysyy kyllä aisoissa.
Mutta ei sillä enää niin väliä. Jarruputki poikki keskeltä autoa. Olisin voinut keksiä yhden vittumaisemman kohdan, joka on vielä korjaamatta kaikkien korjattujen kohtien jälkeen. Mutta en keksi.
On ihan satavarma, että Alfani takalasissa tulee lukemaan seuraavasti.
Ottaa suihin, vie kaikki rahat
Mutta ei sillä enää niin väliä. Jarruputki poikki keskeltä autoa. Olisin voinut keksiä yhden vittumaisemman kohdan, joka on vielä korjaamatta kaikkien korjattujen kohtien jälkeen. Mutta en keksi.
On ihan satavarma, että Alfani takalasissa tulee lukemaan seuraavasti.
Ottaa suihin, vie kaikki rahat
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Mitähän tekee 0,5 mm kannen lasku - eli kai ne on nousseet. Ensi viikolla näkee. Tulee kokonaisedullinen viikko. Jarruputket, jarruletkut, jarrupalat, penkitys, ruiskun säätö, ontuvan tyhjäkäynnin korjaus ja sitten vielä (armoa) katsastus. Tarttis ainakin vänkärin puolen umpion, mutta narahtaahan se muustakin.OL kirjoitti:Jos puristuksia on nostettu (?), niin sillon lämmötkin nousee normaaliin nopeemmin. Mutta ehottomasti kannattaa tarkistaa ettei käy laihalla.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski