Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Ranttall
Viestit: 195
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

FinPat kirjoitti:
Ranttall kirjoitti:Tänään lähti reilun kolmen vuoden jälkeen Alfa liikkeeseen ja tilalle tuli '06 Volvon S40 220 heppaisella T5:lla ja automaattina. Nollasta sataseen noin 7 sekuntia ja vitoskoneen ääni tuntuu melkoisen sporttiselta 2.2 JTS:n jälkeen. 8) :drinking:
Come on, jos 5-pyttyisen ääni ja hiukan yli 200hp kiehtovat niin olisihan 159:kin saanut moisilla varusteilla... ;)
Diesel ei valitettavasti innosta ja 3.2:n hinnat ja ylläpitokulut karkaavat budjetista. Muutenkin olen tähän asti pyrkinyt pitämään niin, että uusi auto on aina jotain mitä ei ole ennen ollut.

Suurimmat syyt Volvon hankintaan olivat luotettavampi maine (159:n sai upottaa turhan paljon euroja 3v/80tkm aikana), turvallisuus ja kyseisen liikkeen antama kohtuullisen reilu hyvitys Alfasta.

Tästä huolimatta kun opiskelut joskus päättyvät ja pääsee taas töihin niin Giulia on edelleen haaveena. 8)

Avatar
sataviisysi
Viestit: 211
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Samoilla spekseillä S40 T4 AWD Gtronic on itselläkin joskus aikoinaan ollut. Kulkupuoli ei muistin mukaan ollut mitekään henkeä salpaava lupauksiin nähden, lähinnä johtuen tuosta Vollen/Aisinin sen aikaisesta automaatista. Äänikin oli ihan ok vakio putkilla. Kulki kuitenkin ihan riittävästi ainakin omiin tarpeisiini ja liukkaalla vetomiesten haukkuma haldex teki ajamisesta kuitenkin nopeampaa hauskempaa ainakin etuvetoihin nähden. Itselläni tuo oli vajaan vuoden eikä mitään remonttitarvetta ollut vuoden aikana. Taas muistin sopukoista kaivellen - käyttökulut oli tuossakin kohtuu kovat pieneksi perheautoksi kun bensaa tuo vanhahko tomaatti, awd ja 5mukia osasi poltella ihan riittävästi, yli kymppiä/100 aina eli tuskin paljoa vähenee Alfaan nähden. Takaboksihan tuossa on onneton, mutta samaa luokkaa 159 kanssa. Bernerin mielestä olet yhteiskunnan vihollinen numero jotain kun et ostanut Teslaa kuten hänkin ja köyhät kaverinsa ja pelastanut koko tellusta.

Onnea uudesta hankinnasta ei tuo kauheesti pieleen voi mennä, paketti on ihan jepulis.

Ranttall
Viestit: 195
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

^ Kiitos jo juu, on tässä sen huomannut että automaatti hukkaa tehoja aika reippaasti, mutta on se silti niin paljon leppoisampi ajettava etenkin kaupungissa että ei haittaa. Ja eihän tuo silti mikään raketti ole mutta eron 159:n huomaa selkeästi kun painoa on kuitenkin 100kg vähemmän ja tehoa +35hp ja vääntöä +90Nm.

Besankulutus oli tiedossa, mutta ilmoitettujen lukemien mukaan menee aika lailla samoihin kuin tuo 159:n 2.2 JTS, maantiellä tehtaan mukaan jopa hieman pienemmällä. Nykyään kilometrejä tulee muutenkin sen verran vähemmän, lähinnä kouluun ja takaisin sekä silloin tällöin jokin pidempi reissu, että kulutuksella ei ole niin merkitystä. Perheeseenkin kuuluu vain avopuoliso ja pieni koira niin takakontin tiloillekkaan ei ole tarvetta. Ylläpitokuluilla meinasinkin lähinnä remonttikustannuksia. :-D

Josko tällä nyt tosiaan malttaisi ajella opiskeluajan ja katselisi sitten paluuta takaisin Alfakantaan. 8)

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

Itse katselin raision valta-autosta samanmoista etuvetona, tyylikäs peli 8) Tuo T5 on klassikko, potentiaalia on vaikka ja mihin kun perusta on vakaalla pohjalla.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^Rattorimiähet meinaa lähteä laukalle. :mrgreen:
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

BOOOOOMMMMM!

Oma Alfa tällä hetkellä pajalla. Saas nähdä saadaanko siitä enää kalua.

Yllättävän huonosti nettiautossa on myynnissä toista Alfa 159:ä (järkevillä kilometreillä), toisaalta autonvaihto voisi tehdä ihan hyvää vaihtelu mielessä.

Nyt lähinnä tsiigaillut näitä...

Audi S5
BMW 600 sarja
MB CLS

Millään noista autoista en ole ikinä käynyt koeajolla mutta noin yleisellä tasolla kiinnostavat. Osaako joku arvioida mikä näistä voisi olla autona ns. PARAS tai vastaavasti minkä kanssa kannattaisi olla varovainen, kriittinen, tyyppivikoja tiedossa tms?

Nuo siis kaikki käytettynä varmaan jostain 15-20-25 tonnia hintaluokasta.

Kiitos avusta!

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Waverunner kirjoitti:BOOOOOMMMMM!

Oma Alfa tällä hetkellä pajalla. Saas nähdä saadaanko siitä enää kalua.

Yllättävän huonosti nettiautossa on myynnissä toista Alfa 159:ä (järkevillä kilometreillä), toisaalta autonvaihto voisi tehdä ihan hyvää vaihtelu mielessä.

Nyt lähinnä tsiigaillut näitä...

Audi S5
BMW 600 sarja
MB CLS

Millään noista autoista en ole ikinä käynyt koeajolla mutta noin yleisellä tasolla kiinnostavat. Osaako joku arvioida mikä näistä voisi olla autona ns. PARAS tai vastaavasti minkä kanssa kannattaisi olla varovainen, kriittinen, tyyppivikoja tiedossa tms?

Nuo siis kaikki käytettynä varmaan jostain 15-20-25 tonnia hintaluokasta.

Kiitos avusta!
Tuollahan saisi jos AMG CLS:n... :roll:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Nytkö se 159 oli kuitenkin rikki?

Ja miksi ihmiset karsastaa kilsoja? Auto, jolla ei ajeta = paljon pajalla tai ruostumassa pihalla, usein... Toki tää vaan mun kakssenttiä.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Aquatica kirjoitti:Nytkö se 159 oli kuitenkin rikki?

Ja miksi ihmiset karsastaa kilsoja? Auto, jolla ei ajeta = paljon pajalla tai ruostumassa pihalla, usein... Toki tää vaan mun kakssenttiä.
Joo, ei saanut se luottokaverini sitä fiksattua kuntoon. Toisella sivustolla tarkempia speksejä kuinka paljon tuli tänään paskaa housuun ;=D

En tiedä mikä siinä on. Jos tietäisin, niin voisin ehkä tonnin laittaa vielä tohon vitun remppaan. Epävarmuus syö eniten.

Vaimo sanoi jo että "eiköhän se olisi aika ostaa jo uusi auto. Ja mielellään välillä joku toinen merkki" ;=D

Kenelläkään kokemusta noista ylempänä mainitsemistani autoista? Onko tiedossa jotain ongelmaa?

Avatar
nipaka
Viestit: 1047
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja
Paikkakunta: Askola

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Mitä nyt vanhempia mersuja nähnyt niin ruoste.
Merkkifoorumeita seuraamaan. Sieltä yleensä totuus löytyy.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Noissa 600-sarjan bemareissa (ko. hintahaarukkaan osuu käytännössä E63) voi helposti houkuttaa isompi V8(/V10) -moottori, kun niitä saa yllättävänkin edullisesti. Jos kuitenkin meinaa haksahtaa, niin siihen edullisuuteen tuppaa olemaan syy - eivät nimittäin ole yleensä ihan halvimmasta päästä ylläpitää eikä tankata. Ei nekään toki kaikki hajoa, mutta potentiaali siihen on ikävä, kun isommat viat harvoin ovat halpoja korjata.

Näissä(kin) taikasana tuntuu olevan se kuutoismoottori, jonka kanssa kuukausibudjetiksi yleensä riittää se normaali ämpärillinen rahaa. Jonokuutonen vaikuttaisi olevan N52 -sarjaa (tämä tieto ihan suoraan Wikipediasta, en ylläty jos sieltä voi löytyä myös N53/N54/N55 jostain versiosta), jossa vesipumppu maksaa kultaa ja mirhamia, Vanoksen solenoidit saa vaihtaa jossain kohtaa ja sen lisäksi voi jännittää Valvetronicia jos jaksaa mutta muuten on sellainen ihan peruskelpo mylly.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Waverunner kirjoitti:BOOOOOMMMMM!

Oma Alfa tällä hetkellä pajalla. Saas nähdä saadaanko siitä enää kalua.

Yllättävän huonosti nettiautossa on myynnissä toista Alfa 159:ä (järkevillä kilometreillä), toisaalta autonvaihto voisi tehdä ihan hyvää vaihtelu mielessä.

Nyt lähinnä tsiigaillut näitä...

Audi S5
BMW 600 sarja
MB CLS

Millään noista autoista en ole ikinä käynyt koeajolla mutta noin yleisellä tasolla kiinnostavat. Osaako joku arvioida mikä näistä voisi olla autona ns. PARAS tai vastaavasti minkä kanssa kannattaisi olla varovainen, kriittinen, tyyppivikoja tiedossa tms?

Nuo siis kaikki käytettynä varmaan jostain 15-20-25 tonnia hintaluokasta.

Kiitos avusta!
Audi S5 ei vielä varsinaisesti sano mitään. Noita on kahdella eri peruskonstruktiolla eli 4.2 vaparikasi (vain Coupe) ja 3.0 kompressori (kaikki korimallit eli Coupe, Cabriolet ja Sportback). Lisäksi tuo helposti viriävä (http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=123499) 3.0T (vaikka siis pitäisi olla oikeasti 3.0K) löytyy myös A4, S4, A5 (B8-kori) , A6 (sekä 4F että 4G -korimallit) A7 sekä A8 ja Q7 -malleista eri viritysasteilla. Ihan kaikki variaatiot ei toki mahdu sun budjettiin. :)

Myös vaihteistoja on erilaisia noiden perässä mutta kaksoiskytkinlaatikkoja on jouduttu noidenkin koneiden perästä remppaamaan. http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=166136

Tuossa hiukan lisää lukemista
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=75677
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=153801
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=120312

Audista turvallisin, kaunein ja viihdyttävin versio olisi Coupe 4.2 V8 manuaalina. Aina kannattaa varautua useamman tonnin rahanmenoon, mutta niin se on kaikkien noiden vaihtoehtojen kanssa. Esim. Keyless Entry on temppuillut joillakin. Vikaa löytynee yleensä mikrokytkimistä.

Varusteista kannattaa katsoa että listalla on Sprtdiffrential. Se auttaa todella paljon kun autoa pitää saada kääntymään. Käytännössä se siirtää voimaa ulommalle takapyörälle ja sitä enemmän mitä lähempänä sukka on syylaria. Tuntuu suorastaan kummalta kun puskeva Audi saadaan kääntymään sillä että lisätään kaasua.

Tuossa olisi aika maukas värimaailmakin.. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =268147781

Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

Audi S5 Coupe 4.2 FSI quattro/Navi/Xenon/B&O
Erstzulassung: 04/2008
Kilometerstand: 203.000 km
Kraftstoffart: Benzin
Leistung: 260 kW (354 PS)

Preis: 12.950 €

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Waverunner kirjoitti:BOOOOOMMMMM!

Oma Alfa tällä hetkellä pajalla. Saas nähdä saadaanko siitä enää kalua.

Yllättävän huonosti nettiautossa on myynnissä toista Alfa 159:ä (järkevillä kilometreillä), toisaalta autonvaihto voisi tehdä ihan hyvää vaihtelu mielessä.

Nyt lähinnä tsiigaillut näitä...

Audi S5
BMW 600 sarja
MB CLS

Millään noista autoista en ole ikinä käynyt koeajolla mutta noin yleisellä tasolla kiinnostavat. Osaako joku arvioida mikä näistä voisi olla autona ns. PARAS tai vastaavasti minkä kanssa kannattaisi olla varovainen, kriittinen, tyyppivikoja tiedossa tms?

Nuo siis kaikki käytettynä varmaan jostain 15-20-25 tonnia hintaluokasta.

Kiitos avusta!
Jotenkin tulee mieleen käyttäjäprofiilistasi, että suosittelen tutustumaan käytettyihin Lexuksiin,
joita löytyy jo aika hyvin 15-25 keuron hintaluokassa. Toyota- luotettavuutta ja elämisen helppoutta pienellä luxuksella varustettuna.... :wink:

esim. pienille vuotuisille ajokilsoille tämä : https://www.nettiauto.com/lexus/es350/9943271
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Kun minä kyselin mahdollisia kokemuksia Fiatin 1.6 e-Torq moottorista, niin nimimerkki Jiitee sai siihenkin ketjuun ympättyä Toyota-propagandaa. Ei kiinnosta.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Jiitee kirjoitti:
Waverunner kirjoitti:BOOOOOMMMMM!

Oma Alfa tällä hetkellä pajalla. Saas nähdä saadaanko siitä enää kalua.

Yllättävän huonosti nettiautossa on myynnissä toista Alfa 159:ä (järkevillä kilometreillä), toisaalta autonvaihto voisi tehdä ihan hyvää vaihtelu mielessä.

Nyt lähinnä tsiigaillut näitä...

Audi S5
BMW 600 sarja
MB CLS

Millään noista autoista en ole ikinä käynyt koeajolla mutta noin yleisellä tasolla kiinnostavat. Osaako joku arvioida mikä näistä voisi olla autona ns. PARAS tai vastaavasti minkä kanssa kannattaisi olla varovainen, kriittinen, tyyppivikoja tiedossa tms?

Nuo siis kaikki käytettynä varmaan jostain 15-20-25 tonnia hintaluokasta.

Kiitos avusta!
Jotenkin tulee mieleen käyttäjäprofiilistasi, että suosittelen tutustumaan käytettyihin Lexuksiin,
joita löytyy jo aika hyvin 15-25 keuron hintaluokassa. Toyota- luotettavuutta ja elämisen helppoutta pienellä luxuksella varustettuna.... :wink:

esim. pienille vuotuisille ajokilsoille tämä : https://www.nettiauto.com/lexus/es350/9943271
Vähän ankean oloinen tuo Lexuksen kojetaulu. Onko mallikierron loppupäästä vai miksi 2010 vuoden autossa on 2000-luvun alun henkistä tunnelmaa noinkin paljon? Tuo hopeanharmaa muovipinta vihreänä loistavien valotaulujen kanssa tuo mieleen vuosituhannenvaihteen ministereojärjestelmät.

Avatar
Teddy
Viestit: 367
Liittynyt: 03 Tammi 2017, 17:57
Paikkakunta: Kaakkois-Suomen idioottireservaatti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Raimo Miettinen kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:
Waverunner kirjoitti:BOOOOOMMMMM!

Oma Alfa tällä hetkellä pajalla. Saas nähdä saadaanko siitä enää kalua.

Yllättävän huonosti nettiautossa on myynnissä toista Alfa 159:ä (järkevillä kilometreillä), toisaalta autonvaihto voisi tehdä ihan hyvää vaihtelu mielessä.

Nyt lähinnä tsiigaillut näitä...

Audi S5
BMW 600 sarja
MB CLS

Millään noista autoista en ole ikinä käynyt koeajolla mutta noin yleisellä tasolla kiinnostavat. Osaako joku arvioida mikä näistä voisi olla autona ns. PARAS tai vastaavasti minkä kanssa kannattaisi olla varovainen, kriittinen, tyyppivikoja tiedossa tms?

Nuo siis kaikki käytettynä varmaan jostain 15-20-25 tonnia hintaluokasta.

Kiitos avusta!
Jotenkin tulee mieleen käyttäjäprofiilistasi, että suosittelen tutustumaan käytettyihin Lexuksiin,
joita löytyy jo aika hyvin 15-25 keuron hintaluokassa. Toyota- luotettavuutta ja elämisen helppoutta pienellä luxuksella varustettuna.... :wink:

esim. pienille vuotuisille ajokilsoille tämä : https://www.nettiauto.com/lexus/es350/9943271
Vähän ankean oloinen tuo Lexuksen kojetaulu. Onko mallikierron loppupäästä vai miksi 2010 vuoden autossa on 2000-luvun alun henkistä tunnelmaa noinkin paljon? Tuo hopeanharmaa muovipinta vihreänä loistavien valotaulujen kanssa tuo mieleen vuosituhannenvaihteen ministereojärjestelmät.
Eikö tuo lie aivan normaalia tojomopoa. Yhdessä vaiheessa tuli IS leksoja silmäiltyä (ei hyvän tähden omaan käyttöön) ja kylläpä olivat selvästi samaa kuraa valtavirtamerkin kanssa.
Operating at the speed of dark

Avatar
sataviisysi
Viestit: 211
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Penari rivikutosella noista vaihtoehdoista joka päivä jos budjetti pyörii 20 luokassa eikä ole tarkoitus laittaa toista mokomaa remontteihin. Silti voi mennä valuuttaa kun eivät ihan tuoreita laitteita ole. Vaatimuksena myös, että tuo pnweeen perä näyttää vielä kolmannellakin vilkaisulla siedettävältä - hienolta se ei näytä koskaan ellei ole jotenkin pervo :shock:

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

sataviisysi kirjoitti:Penari rivikutosella noista vaihtoehdoista joka päivä jos budjetti pyörii 20 luokassa eikä ole tarkoitus laittaa toista mokomaa remontteihin. Silti voi mennä valuuttaa kun eivät ihan tuoreita laitteita ole. Vaatimuksena myös, että tuo pnweeen perä näyttää vielä kolmannellakin vilkaisulla siedettävältä - hienolta se ei näytä koskaan ellei ole jotenkin pervo :shock:
Eli tällä foorumilla suurinpiirtein enemmistö... :roll: Itse tykkään tuosta coupe penarista juuri sen omituisuuden vuoksi. Uudemmat korimallit ei paljoa massasta erotu.

esim
https://www.nettiauto.com/bmw/630/10033122
https://www.nettiauto.com/bmw/630/9903029

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Mandeprkl kirjoitti:
sataviisysi kirjoitti:Penari rivikutosella noista vaihtoehdoista joka päivä jos budjetti pyörii 20 luokassa eikä ole tarkoitus laittaa toista mokomaa remontteihin. Silti voi mennä valuuttaa kun eivät ihan tuoreita laitteita ole. Vaatimuksena myös, että tuo pnweeen perä näyttää vielä kolmannellakin vilkaisulla siedettävältä - hienolta se ei näytä koskaan ellei ole jotenkin pervo :shock:
Eli tällä foorumilla suurinpiirtein enemmistö... :roll: Itse tykkään tuosta coupe penarista juuri sen omituisuuden vuoksi. Uudemmat korimallit ei paljoa massasta erotu.

esim
https://www.nettiauto.com/bmw/630/10033122
https://www.nettiauto.com/bmw/630/9903029
Pappa tykkää noista em. eniten Mersun 1st gen CLS-klassisen kauniit muodot yhdistettynä asiallisiin materiaaleihin, laadukkaaseen kokoonpanoon ja kestävään tekniikkaan, noin suhteellisesti ottaen. Makuasioita, sano ....jne
20-35 v ymmärrän penarinjatkeinnon oikein hyvin... suvunjatkamisiässähän siin just ollaan :wink:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Teddy kirjoitti:Eikö tuo lie aivan normaalia tojomopoa. Yhdessä vaiheessa tuli IS leksoja silmäiltyä (ei hyvän tähden omaan käyttöön) ja kylläpä olivat selvästi samaa kuraa valtavirtamerkin kanssa.
Se että Is:ät olisi samaa valtamerkin kanssa ei todellakaan pidä paikkansa.
Ainakin ensimmäisessä malliversiossa on sisustassa tyylikästä yksityiskohtaa, joka pyörälle monivarsituenta takavedolla minkä huomaa ajossa. Ja kutonen murisee ihan kivasti. Ja meikäläinen on hyvin pitkälti neutraali kiesien suhteen, tietyt ominaisuudet kiinnostaa vaihtelevasti.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Macela »

Jiitee kirjoitti:
Mandeprkl kirjoitti:
sataviisysi kirjoitti:Penari rivikutosella noista vaihtoehdoista joka päivä jos budjetti pyörii 20 luokassa eikä ole tarkoitus laittaa toista mokomaa remontteihin. Silti voi mennä valuuttaa kun eivät ihan tuoreita laitteita ole. Vaatimuksena myös, että tuo pnweeen perä näyttää vielä kolmannellakin vilkaisulla siedettävältä - hienolta se ei näytä koskaan ellei ole jotenkin pervo :shock:
Eli tällä foorumilla suurinpiirtein enemmistö... :roll: Itse tykkään tuosta coupe penarista juuri sen omituisuuden vuoksi. Uudemmat korimallit ei paljoa massasta erotu.

esim
https://www.nettiauto.com/bmw/630/10033122
https://www.nettiauto.com/bmw/630/9903029
Pappa tykkää noista em. eniten Mersun 1st gen CLS-klassisen kauniit muodot yhdistettynä asiallisiin materiaaleihin, laadukkaaseen kokoonpanoon ja kestävään tekniikkaan, noin suhteellisesti ottaen. Makuasioita, sano ....jne
20-35 v ymmärrän penarinjatkeinnon oikein hyvin... suvunjatkamisiässähän siin just ollaan :wink:
Kuva

Se yksi harvoista kaunislinjaisista saksalaisista. Jos olisin vaikka lievästi valuuttapäällikkö niin omistaisin ehdottomasti yhden kuvan auton.
Noni

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Noista listatuista lebensraum vaihtoehdoista ääneni menee CLS:lle.
Aito germaaniwagen, ei baijerilainen peeniksenjatke tai pimpattu KdF-vessa.
Bonuksena vielä se, että tuo 1. sukupolvi kantaa mielestäni linjoissaan jotain brittiläistä tyyligeeniä.
Se on siis hillityn tyylikäs olematta nykytyylin mukaisesti yliagressiivinen karkki.
Vähän modern day Rover P5B coupe methinks

-Tazio

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

CLS ykköskoppaisena on ehdottomasti noista vaihtoehdoista kaunein ja käytännöllisinkin ainakin jos vertaa toiseksi kauneimpaan eli S5 Coupeen. Se muuten on noihin 6series ja CLS -malleihin verrattuna pykälää alemman luokan auto sillä sehän perustuu A4:ään, jonka verrokkeja ovat C-Mersu ja 3series. 6series ja CLS on sitten 5series ja E-klasse -luokan autoja pohjimmiltaan ja siten Audiltakin verrokkina olisi paremmin A6/A7/. Siinä saa vielä enemmän käytännöllisyyttä kuin CLS-mersussa, onhan seiska aito liftback isoine takaluukkuineen.

Seiskan muotoilu perän osalta jakaa mielipiteitä. Tuossa vielä kuva jos joku ei muista: https://goo.gl/images/YxHgiX
Viimeksi muokannut TeroPee, 26 Loka 2018, 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rolle »

CLS riittää hyvin 350, faijalla oli sellainen aikanaan ja kohtalaisen ripeä laite. Ajettavuudeltaan tyypillinen mersu, jossa ohjaus ei palauta, en itse innostunut. Ostaisin silti 500:sen, ilmeisesti kestävämpi tekniikka.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

CLS on teknisesti w211 eli vanhemmissa autoissa on SBC jarrut joita itse en koe hyväksi jutuksi. Airmaticille myös ei. Jakopää ongelmat on samat V6 ja V8 koneissa, mutta kertaalleen korjattu kestää, ellei ole korjattu se tulee eteen jossain vaiheessa. Nämä on paljon herkempiä oikeille pyöränkulmille kuin 159, oikea takarengas kuluu loppuun hetkessä vaikka kaikki olisi kohdallaan.
Kannattaa yrittää löytää auto joka on ollut omistajalla jolla on ollut varaa teettää siihen tarvittavat huollot ajallaan. Kaunis auto ja koneissa on kivasti paukkua jo mukavan alhaalta.
Giulia Super -69

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja peksu »

Citikka myyty seuraavalle onnelliselle käyttäjälle.
Puoli vuotta ja 9 tkm tuli ajettua; ihan mukava laite ja voi olla seuraavakin samanlainen.
Hinta/varustelu/moottori/mukavuus/laatu-suhde C4 automaatti 130 hv PureTechissä oikein hyvä.
Jos taas talven pärjäisi ilman autoa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Syksy ja "masennus". Mieli alkanut kutoa ajatusta että autonvaihto toisi valoa pimeyteen. Citikka toiminut todella luotettavasti. Periaatteessa siinä on kaikki hyvin. Mukava kyyti mutta ei sytytä ajamaan lainkaan. Järki sanoo että ei kannata vaihtaa vaan ajaa loppuun. Kunpa ois 10v nuorempi niin ois jo auto vaihtunut. Iloa ja kiimaa kestää tosiaan maksimissaan muutama viikko mutta vaihtanuthan tuon jo ois. Tosin kevään lumipyykkilaudalla tuo BMW kertoi just miten ikäviä autot on pahimmillaan kuopissa. Citikalla ei ees huomannut niitä. 159 ollut taas ajatuksissa ruosteet ja ne mekaaniset ongelmat tai riskit ei nosta yhtään ostohaluja.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Waverunner kirjoitti:BOOOOOMMMMM!
Nyt lähinnä tsiigaillut näitä...
Audi S5
BMW 600 sarja
MB CLS
Kiitos avusta!
Itse ostin alkukesästä BMW 645 Ci -05, ajettu ostaessa reilut 150 tkr ja nyt jo 160. Auto on kuin uusi sisältä ja ulkoa eikä oikeastaan anna aihetta huoleen teknisestikään millään tavalla. Totta kai silti välillä voi tulla sellainen huoli että jos se siltikin särkyy niin sehän voi maksaa vaikka mitä. Toistaiseksi ei siis bensan lisäksi mitään ylläpitokuluja. Maantiellä pääsee yllättävänkin kohtuullisella kulutuksella motarinopeksillakin (noin 10 l) mutta kaupunkikulutus on paha. En tiedä miten varustelut eri mallien välillä vaihtelee, omassani on esim aktiiviohjaus (vaihtuva välitys), aktiivi alusta ja oliko vielä joku dynaamninen alustajuttu lisäksi. Auto on älyttömän tukeva mutta ei Alfan tapaan eloisa, ajotuntuma ei välity ratin kautta samaan tapaan. Olo on kyllä kuin kuninkaalla kun sillä ajelee ja penkit on parhaat mihin olen törmännyt. V8 moottori oli se joka minut vei kun autoa menin katsomaan ja edelleenkin pääsyy auton pitämiseen. Mutta kaiken kaikkiaankin erittäin hyvä auto. Bonuksena myös tilava matkatavarasäiliö jos haluaa matkustella.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Syksy ja "masennus". Mieli alkanut kutoa ajatusta että autonvaihto toisi valoa pimeyteen. Citikka toiminut todella luotettavasti. Periaatteessa siinä on kaikki hyvin. Mukava kyyti mutta ei sytytä ajamaan lainkaan. Järki sanoo että ei kannata vaihtaa vaan ajaa loppuun. Kunpa ois 10v nuorempi niin ois jo auto vaihtunut. Iloa ja kiimaa kestää tosiaan maksimissaan muutama viikko mutta vaihtanuthan tuon jo ois. Tosin kevään lumipyykkilaudalla tuo BMW kertoi just miten ikäviä autot on pahimmillaan kuopissa. Citikalla ei ees huomannut niitä. 159 ollut taas ajatuksissa ruosteet ja ne mekaaniset ongelmat tai riskit ei nosta yhtään ostohaluja.
Moro

Hydro-C5 sullako ? Juuri muutama vko sitten hankin moisen mark3:sen talvikäyttöön... pitkään puntaroin myös sopivan 159 JTD:n hankintaa, mutta sopivaa ei puolen vuoden aikana ilmaantunut, joten sitikka oli helppo hankinta. Kovaa nämä femmatkin menettävät käytettynä arvoaan , ainakin ekat 3-5 vuotta... Omalla hankinnalla ,n. 8 vuotiaalla kahden omistajan 180 tkm ajetulla yksilöllä oli uuden ostohinnasta enää reilu 15 % jäljellä , lähdöt siis yli 40 kEuroa ... :silent:

Oikein tyytyväinen cittaristi täällä, mm. nuo kaarrevalot on kaasunestejousituksen ohella ihan klassikot :-D
Talviajoon hyvinkin rentouttava valinta .
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Yksi ranskalaisen auton parhaita ominaisuuksia on jälleenmyyntiarvo - ja sekin nimenomaan käytettyä ostaessa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kolmisen vuotta sitten meni Fiat lunastukseen. Ei oltu C5 ostamassa, eikä varsinkaan "sedan". Kun ei ollut vaihtoautoa. Hinta meni alle 200tkm 2007 ajetussa n.3000€. Kilsat ollu huolettomia ja edullisia. Pakolliset ollu alapallot katsastukseen. Omaksi iloksi pallot porattuihin comforteiksi, kynkän laakerit, takapuslat. Mut on se niin pappamallia. Penkit siedettävät ja ajettavuus. Mukavuus hyvä.
Tosin niin edullinen hankinta että pääomakulut pysyneet melkein nollassa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja BillJean »

Nyt auto, bmw e90 325i b30, on ollut ajossa muutaman viikon. On aivan uskomattoman hyvä ajaa,
hymy nousee naamalle joka päivä. Tämä on vähän sitä samaa kun seiskavitosen kanssa värkkäsi,
mutta more!

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Laitan tätä kautta alustavan mainoksen, ku vielä ei oo "oikeassa" myynnissä. Siskon miehellä on tullut tarve isommalle autolle ja Lancia ei oikein täytä tarpeita. Ypsilon '08 1.4 8v tulossa myyntiin tässä kohtsillään, mittarissa jtn 125 tuhatta. Noista kahdesta siis tuo harmaampi.KuvaKuvaKuva

Sent from my K10000 Max using Tapatalk
Viimeksi muokannut -TTY-, 13 Marras 2018, 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Oliko tuo 16V kuitenkaan? Muistelisin nähneeni joskus myynnissä L-kilpisen saman värisen 8v:n. Ei näitä nyt täällä niin paljon kuitenkaan ole...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja A Bart »

mutt kirjoitti:Oliko tuo 16V kuitenkaan? Muistelisin nähneeni joskus myynnissä L-kilpisen saman värisen 8v:n. Ei näitä nyt täällä niin paljon kuitenkaan ole...
EPerin kertomaa.

TE - YPSILON (2003-2009)
101.011.1.0 - 1.4 8V E4 75CV 55KW ARGENTO FL.2006
Engine: 3895393 Vehicle: 03075209 Manuf. date: 27/7/2007

VERSIONE SPECIALE NO SPECIAL VERSION (LV0)
M 1400 8V MPI CF4 77CV/56KW (M11)
V ARGENTO F.L. ' 06 (V13)

Eli kasiventtiilinen näkyy olevan,
Tonni tarjottu, jos ottaa 156 pitkäkaton vaihdossa.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^ja ^^ Seison korjattuna :oops:
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Beta Julio
Viestit: 589
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

Waverunner kirjoitti:BOOOOOMMMMM!

Oma Alfa tällä hetkellä pajalla. Saas nähdä saadaanko siitä enää kalua.

Yllättävän huonosti nettiautossa on myynnissä toista Alfa 159:ä (järkevillä kilometreillä), toisaalta autonvaihto voisi tehdä ihan hyvää vaihtelu mielessä.

Nyt lähinnä tsiigaillut näitä...

Audi S5
BMW 600 sarja
MB CLS

Millään noista autoista en ole ikinä käynyt koeajolla mutta noin yleisellä tasolla kiinnostavat. Osaako joku arvioida mikä näistä voisi olla autona ns. PARAS tai vastaavasti minkä kanssa kannattaisi olla varovainen, kriittinen, tyyppivikoja tiedossa tms?

Nuo siis kaikki käytettynä varmaan jostain 15-20-25 tonnia hintaluokasta.

Kiitos avusta!
Jos se pajoittaminen tai pajalla seisottaminen ei kiinnosta, niin noista vaihtoehdoista paras lienee MB CLS tietyin rajauksin. Alkupään CLS500:t on vanhalla kunnon M113-moottorilla, minkä ainoa tyyppivika on säännöllisesti uusiutuva venttiilikoppien hikoilu, ja tuo on helppo hoitaa kunhan omistaa vain 8Nm:ään kalibroidun momenttiavaimen, ettei vääntele kopan alumiiniruuveja poikki. Tiivisteet ja ruuvit vain uusiksi ja taas mennään pari huoltoväliä ilman hikoilua. Laatikot on enemmän tai vähemmän lujia 722-lootia. Myöhemmissä 500:ssa (oliko 372hv, kun tuo vanha on 306hv) on sama jakopäävaiva kuin 350:ssä, minkä senkin kyllä saa rahalla korjattua mutta vaatii joko laatikon tai koneen noston poijes kyytiltä, eli vähän kallis/töisevä homma. Diesel-tekniikoista noissa ei tietoa itsellä muuta kuin 320cdi:ssäkin on omat perusheikkoutensa mutta on kai niillä taksimiehet samalla tekniikalla puoli miljoonaa höylännyt vaivatta.

S5 on noista ainoa josta itsellä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta lukemani perusteella sanoisin että siitä löytyy tyyppivikoja vähintään yhtä paljon kuin bensa-kutossarjalaisista. Melkein jos ei remontoinnille ole perso, niin CLS:n jälkeen kakkosvaihtoehtona pitäisin diesel-kutosta. Toki kasikoneisenkin uskaltaa ostaa jos osaa tutkia kaikki tyyppiviat tai niiden hiljattaisesta korjaamisesta on luotettava dokumentaatio. Kunnossa ollessaanhan ne on hienoja pelejä.

Avatar
TTi
Viestit: 209
Liittynyt: 20 Marras 2009, 22:05
Car(s): ex-α β κC
Paikkakunta: Helsinki

!!! Ostin UUDEN KIAN ...

Viesti Kirjoittaja TTi »

... hinnalla vuoden vanhan Jagge XE:n. Beigen ruskea ulkoa, vaaleat nahat sisällä. Tykkään kissan ulkonäöstä, sisänäöstä, ajettavuudesta ja mukavasta jousituksesta. Potkua voisi olla vaikka nyt 100 hp enemmän, mutta kaikkea ei voi saada kerralla. XF olisi tarjonnut vielä hienomman kyydin, mutta kahdelle aikuiselle ja pienelle koiralle viisimetrinen maantielaiva oli turhan iso, eikä pihan parkkipaikkakaan olisi tuolle riittänyt. Ja pikkukissa käy paremmin käteen.

Erinomaisen hyvin palvellut, 98 % luotettavaksi osoittautunut, 10-vuotias, 180 tkm ajettu 159 1,9 JTDm Qtronic - ei sattumalta myös vaalealla nahkaverhoilulla, mutta ulkoväri tuossa musta - siirtyy suvussa nuoremmalle polvelle. Kohdelkoon poikani sinua hyvin!

Nähtäväksi jää, onko brunetten brittiladyn luonne petollista sorttia. Bella donna italiana oli jopa hieman tylsä tuossa suhteessa. Tykkäsin kyllä kovasti, kestihän suhteemme kahdeksan ja puolen vuoden ajan. Mutta aloit hieman vanheta, vaikka tyylisi on edelleen ajaton, eikä ryppyjä vielä pahasti näy. Tämä nuori aistikas lady kutkuttaa turhamaista minääni enemmän, ja istuu paremmin Lanciojen ratissa vanhentuneisiin käsiini.

Jääköön hyvästit myös tälle foorumille!
TTi

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Ei ihan mennyt putkeen tälläkään kertaa järkevän käyttöauton hankinta... Järki piti vapaapäivän ja nyt on pihassa Type R. Tarkennuksena, että se Jaguarin näkemys asiasta :shock:

Avatar
nipaka
Viestit: 1047
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja
Paikkakunta: Askola

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Ghost kirjoitti:Ei ihan mennyt putkeen tälläkään kertaa järkevän käyttöauton hankinta... Järki piti vapaapäivän ja nyt on pihassa Type R. Tarkennuksena, että se Jaguarin näkemys asiasta :shock:
Sydän löi tyhjää hetken. Itäautoko? No onneksi ei, huh.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Ghost kirjoitti:Ei ihan mennyt putkeen tälläkään kertaa järkevän käyttöauton hankinta... Järki piti vapaapäivän ja nyt on pihassa Type R. Tarkennuksena, että se Jaguarin näkemys asiasta :shock:
Ehdin jo säikähtää. :mrgreen: Kerro ihmeessä lisää millaisesta type r jaguaarista kyse.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Ihan perinteinen S-type R... 4,2L V8 ja remmiahdin. Ihan siisti yksilö. Eiköhän sillä järkeviä ja edullisia kilometrejä ajella :-D

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Onnittelut! Lincoln LS kuorissa olen aikoinaan kokeillut ja ainakin se oli hieno laite. Pitäisi olla kissan kanssa lähisukua - toki erilaisen ulkokuoren alla eikä Ralliversiota ollut tarjolla.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Onko jotain varoitettavaa tai vinkattavaa seuraavista autoista. Tai perusteluja mihin kannattaa päätyä ja mitä välttää kuin ruttoa. Hintaluokka näille aikalailla tuo max 6-7k€

Alfa GT 2.0
Alfa 159 2.2
Lancia Delta T-Jet
Peugeot 407 Coupe 2.2
Peugeot 207 RC
Ford Focus ST 2.5T
Megane Turbo
(Ehkä)Fiat Bravo T-Jet

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Yllä mukava lista autoja! FCA:n tuotteista Lancialle ääni. Jotenkin ylevä Bravoon nähden, eikä ole Jötsin ongelmia moottorissa. Onkos M32 kuiten yhdistävä tekijä..?

Focuksissa tulee kai vastaan Vollen teho hyvässä kuin pahassa. Vetarit kovilla ja remontti kai usein edessä kovaan hintaan. Honda Civic Type-R vois ola (2006-2011) huoleton vaihtoehto.. ?

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Hyvin pikaiset mietteet:

Alfa GT 2.0 -- JTS, öljysyöppö
Alfa 159 2.2 -- lussu, tuntuu Audilta olematta sitä hyvässä tai pahassa, löytyykö M32?
Lancia Delta T-Jet -- vähän kumman näköinen, hukkaaminen voi olla hankalaa
Peugeot 407 Coupe 2.2 -- 406 Coupe on nätimpi, ei oikein kulje
Peugeot 207 RC -- Periaatteessa pitäisi olla hauska. Vieläkö näistä menee taka-akseilt?
Ford Focus ST 2.5T -- ahdettu vitoskone ei väärin ole. Ulkonäkö sitten perusperheautoa
Megane Turbo -- Yhden sortin outolintu tämäkin. Ei varmaan helppo hukattava tai halpa ylläpidettävä?
(Ehkä)Fiat Bravo T-Jet -- Tavallinen auto ilman isompaa tunnetta

Mutta nuo siis ihan puhtaasti omia ajatuksia. Joku toinen ajattelee varmasti ihan eri tavalla. Itse en ehkä valitsisi tuolta listalta mitään mutta en kyllä toisaalta osaa sanoa minkä muun ostaisin samalla rahalla.

Ehkä tämän: https://www.nettiauto.com/suzuki/jimny/10079008

Tai tämän: https://www.nettiauto.com/porsche/944/9921389

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Helppo lista. GT all day any day. JTS on mainettaan parempi, ainakin later day incarnations. Omasta yksilöstä ei aikoinaan kulunut öljyä lainkaan. Ruokitaan 98:lla ja ajetaan kovaa. Siis jos ei ruostu. Se on se mitä GT:n omistajan pitää ajatella. Opel 159 on M32 laatikoineen ja venyvine ketjuineen melkoinen vekotin, kun vastineeksi saa paljon painoa eikä ollenkaan Alfan ketteryyttä. Hienon näköinenhän se on ja jotenkin ajan hammaskaan ei ole purrut pahasti... Järjestys itselle olisi: GT (listan ylivoimaisin), 159 (jos pakko ja erinomainen yksilö tulisi vastaan) viimeisenä Delta (on riittävän weirdo, eikös siinäkin tosin ole M32). Muut blaah. Paitsi Vokukselle :puke:

EDIT: Toi Jimny on eri hieno - ottaisin!

Pavunlaskija
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Pavunlaskija »

Mandeprkl kirjoitti:Onko jotain varoitettavaa tai vinkattavaa seuraavista autoista. Tai perusteluja mihin kannattaa päätyä ja mitä välttää kuin ruttoa. Hintaluokka näille aikalailla tuo max 6-7k€

Alfa GT 2.0
Alfa 159 2.2
Lancia Delta T-Jet
Peugeot 407 Coupe 2.2
Peugeot 207 RC
Ford Focus ST 2.5T
Megane Turbo
(Ehkä)Fiat Bravo T-Jet
Joskus tuli itsekin katseltua noista focusta ja meganea . Megane varmasti hankala hävitettävä. Pitkään tuntui samat yksilöt olevan myynnissä. Focus on janoinen, mutta ei itsellä ostopäätökseen vaikuttanut.
Peugeoteista 206 rc voisi olla myös yksi vaihtoehto, jos vanhemmat mallit kelpaa. Tai Rellulla clion sporttisemmat mallit. Yksi avk-historian omaava clio 197 on näköjään nettiautossa 6500 pyynnillä.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/10120860

Tuota kävin kokeilemassa.
- Vaihteet meni oudosti silmään. Keppi vetelä ja kolmosta ei meinannut löytyä ennenkuin haki vähän oikeammalta.
- Kynnyksissä edelleen tunkin lommot ja nyt ainakin alaosissa paksu tuore massa päällä. Ei tedä onko hyvät vai huonot.
- Alustasarja oli edelleen alla. Muistaisko lerppu minkä alustan laittoi?
- Pakoputkena ainakin loppupää Supersprint. Murisi.
- Korissa aika paljon naarmuja mutta myllyttämällä varmaan hoidettavissa.

Hyvääkin oli.
-Ainakin sisusta oli vielä yllättävän ryhdikkäässä kunnossa.

Oli kiva ajaa ja jäi positiivinen fiilis kaikkine vikoineenkin.... On se outoa...

Onkohan tuo vaihteiston "normaaliksi" saaminen kovan työn takana?

Muista ehdotetuista vaihtoehdoista Civikki on vähä liian japanialainen. Vaikka taitaa ola briteissä valmistettu... Mutta ei vain maistu vaikka VTEC ihana onkin. 206 RC alkaa olla ehkä vähän jo vanhahtava vaikka niin oli kyllä Alfa GT:kin. Olen kyllä omistanut 206 GTi:n ja C4 VTS:n jossa siis sama kone kuin 206 RC:ssä. Tuota ruttu-Clioa katsoin kanssa ja on kyllä epäilyttävän edullinen muihin samanlaisiin verrattuna. Mitä lie tarkoittaa "huonot kiinnityskohdat"..

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^ 207 RC koneessa voi olla ongelmia karstoittumisen ja ketjun kanssa. On siis THP sukua. Siinä mielessä vanha 206 RC voisi olla varmempi. Tosin on niitäkin koneita mennyt C4 VTS:än nokalla. Mites pikkuinen C2 VTS? Ovat nykyään halpoja, mutta ehkä vähän pieni ja meluisa.

Vastaa Viestiin