quppe kirjoitti:^ meinasinkin tuosta ylimääräisestä mittarista myös kysäistä ja heittää myös rengaspainetunnistimen prototyypiksi tuon toisen. Eli ei olisi kaukana totuudesta sitten ollutkaan
80-luvun joissain Ranskalaisissa tuo vikapaneeli oli toteutettu puheella. Suomeksi ei tainnut saada. Renault 25 ainakin?
Kyllä sai suomeksikin. Isällä oli moinen... Satunnaisen matkustajan ilme saattoi olla hiukan yllättynyt, kun yhtäkkiä auto kertoi : "Polttoaine on vähissä"
Ei varmaan huono vaihtoehto. Heti 1000€ säästö kun ei tarvitse MA-yksikön kanssa tapella.
Tosin kilometrejä senverran että jos alustaa/jarruja/pakoputki puolta ei ole vielä käyty läpi, niin lienee edessä.
Ei varmaan huono vaihtoehto. Heti 1000€ säästö kun ei tarvitse MA-yksikön kanssa tapella.
Tosin kilometrejä senverran että jos alustaa/jarruja/pakoputki puolta ei ole vielä käyty läpi, niin lienee edessä.
JiiPee kirjoitti:^^ Eikös kaikissa Giulietoissa ole C635 eikä M32?
Jos näin on, seison korjattuna. Tuolloin T-jet Giulietta olisi se "paras" versio poislukien QV-mallit.
Toki eihän C635 tarkoita, etteikö probleemia olisi taikka tulisi. Muun muassa Syncrot näyttäisivät olevan C635:n yksi keskeinen ongelma eri lähteiden perusteella. Laakereita lienee mennyt vain jokusesta. Boxi, jota lienee valmistettu vuodesta 2008 alkaen, vaan ei vielä ole saavuttanut sellaisia legendaarisia mittasuhteita kuin M32, jota käytetään todella monissa GM:n eri automalleissa. M32:n etu on selkeästi tunnistetut ongelmat ja markkinoilla olevat kohtuullisen edulliset korvausosat.
Jotenkin mulla on sellainen tuntuma, että T-jet -koneista ei ole juurikaan pahaa sanottavaa kellään. Taitavat olla ilmeisen luotettavia moottoreita?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Ilmeisesti luotettavia kyllä, mutta onhan se nyt varsin alitehoinen mylly varsin sporttiseen autoon (noin niinkuin ainakin omasta mielestäni. Elekää ottako herneitä nenään näin perjantaina parin kaljan jälkeen).
lerppu kirjoitti:^T-Jet sport packillä (suht harvinainen combo) ja tuohon hintaan - Mihin lähetän käsirahan?
Pliis, älä lankea "halpaan" . Pidä MiTo, niin meillä riittää tarinoitavaa .
Ei hätää - ei ole ylivertainen MiTo vaihtumassa pois! ... otin kantaa ilmoituksen uskottavuuteen ... (Sain btw työpaikan parkkiin houkuteltua QV:n, toki MiTo myi itsensä koeajolla - luonnollisesti. Tönin vain kaveria valoa kohden!)
^140 heppaa on ihan mukavasti esim Skoda Fabiassa, mutta Giulietassa ei.. Omassani on lastutettuna 202hv ja välillä kaipaisin jopa vähän lisää, mutta makuasioita.
TeroPee kirjoitti:Paljoon tehoon tottuu aina, liian vähään ei ikinä...
Makuasioita. Kaikissa neljässä autossani on 100 kW , joka riittää Suomessa hyvin.
Jos asuisin Saksassa ja työmatkassa rajoittamattoman nopeuden autobahnia niin sitten
150 kW voisi olla ok.
Hondassani ( VFR ) löytyy vain 82 kW, mutta tehopainosuhde
320kg / 82 kW --> n. 4 kg /kW = n. 2,9 kg /hp olisi talvikäytössä ihan turhaa.
Joutuisi vain köröttelemään turhaan.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Komppaan Teroa, mutta mainitsen, että se liian vähän tehon raja riippuu paitsi laitteesta, myös käyttäjästä, käytöstä ja hetkestä. Normaalisti neidon Ibizan 63kW riittää hienosti, toisaalta ökybemarin 172kW saatika isojötsin 191kW ei ole vielä kertaakaan tuntunut liialliselta. Kaikki on suhteellista.
Pahoittelen, en bongannut tänään chattiautosta mitään. Juur nyt ei ole yhtään autokuumetta, because reasons.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
^Parikolme vuotta ajelin tolla vuosikymmenen alussa. Baijerissa ollut alunperin italialaisen rouvan käytössä, sitten uitettu Suomeen minulle. Joku "tehoputki" siinä oli ostaessa, laittelin säädettävän alustan ja muutoskatsastin (mutta tämä oli jossain 100 tkm kohdalla, vaihdatin myös hihnan ja termarin tähän - siis kauan sitten). Kakkonen ei halunnut mennä silmään, piti nykäistä kuskia kohden jos halusi vauhdikkaasti vaihtaa. Siis jo silloin - jos ei korjattu, niin luulisi ettei itsekseen korjaannu. Apurunko oli pois vaihtaessa pahasti ruostunut kuten myös ryttyyn nostetut helmat. Muistaaksen laittelin kiertoon 2012 tai -13. Ainakin kerran sen jälkeen käynyt autoliikkeessä ennen tätä. Bose audio oli, hmm, ok. Navi käyttökelvoton. Vanhahtava näyttö jo silloin keskikonsolissa nolohko. Hyvät jakkarat, normaali pelkääjän penkin liikkeen mukana tuleva airbag-valon satunnaisuus. Nahat olivat oikein hyvät. Xenonit uusin silloin, lienevät toisen uusintakierroksen paikkeilla. Ikkunoita joutui "opettamaan" aika usein, hukkasivat asemoinnin. Kesävanteet näemmä kadonneet ja tulleet tarvikevanteet tilalle. Talvivanteet ovat 156:sta minun hankkimat. Forumilta tietenkin, kuten myös alusta joka oli moottoriratoja kiertänyt busso GT:ssä. Jos orkkis-offsettiä vanteissa, renkaat syvällä kaarien sisällä. Itse ratkaisin spacereilla, mutta rahamiehet tietenkin ratkaisee paremmin istuvilla vanteilla. Good times.
Onkos tuo jollekkin tuttu? Koska tuokin on jo eksynyt nettiauton suosikkeihini. Saabistia ei minusta tainnut tulla ja nyt tekee TAAS mieli vaihtaa autoa..
Viimeksi muokannut Mandeprkl, 04 Joulu 2018, 00:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mandeprkl kirjoitti:
Onkos tuo jollekkin tuttu? Koska tuokin on jo eksynyt nettiauton suosikkeihini. Saabistia ei minusta tainnut tulla ja nyt tekee TAAS mieli vaihtaa autoa..
On tuttu, olin ko.yksilön ensimmäinen omistaja.
Minulla oli tuon auton kanssa paljon ongelmia ja kannattaa varmaan selvittää, jatkuivatko ne seuraavan/vien omistajan/jien kanssa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Sähkö on käyttövoimana tosi halpaa, ja tuossa on myös halvat huollot ja käyttömaksut. Ja tärkeimpänä juttuna tykkään ajaa sillä: Etäisesti sama fiilis kuin lentäisi.
Se vaan on niin, että 20 tonnin auton arvonalenemalla nuo edellämainitut voisivat olla vaikka ilmaisia ja silti kokonaiskulut ovat isommat kuin jollakin tonnin autolla. Kuuden tonnin autolla ei tosin ole enää ihan sama juttu.
Kuvaaja kirjoitti:Ei ole kovin paljoa viitsitty ilmoitukseen panostaa,kuviakin vaan yksi.Lancia Delta HF Integrale -88 https://www.tori.fi/vi/52856501.htm
Välillä mietin tällaisten autojen kohdalla että kumpi on parempi myyntikeino; mahdollisimman hyvät kuvat ja paljon informaatiota auton kunnosta ja historiasta jolloin ostaja tietää jo ilmoitusta selatessa auton hyvistä ja huonoista puolista. Vai, yksi tai muutama kuva sekä lyhyt teksti auton nykyisestä tilasta jolloin ostajalle tulee oma mielikuva autosta ja kiinostus kysyä tarkempia lisätietoja jolloin pääsee jo vääntämään kauppaa samalla..
Kuvaaja kirjoitti:Ei ole kovin paljoa viitsitty ilmoitukseen panostaa,kuviakin vaan yksi.Lancia Delta HF Integrale -88 https://www.tori.fi/vi/52856501.htm
Välillä mietin tällaisten autojen kohdalla että kumpi on parempi myyntikeino; mahdollisimman hyvät kuvat ja paljon informaatiota auton kunnosta ja historiasta jolloin ostaja tietää jo ilmoitusta selatessa auton hyvistä ja huonoista puolista. Vai, yksi tai muutama kuva sekä lyhyt teksti auton nykyisestä tilasta jolloin ostajalle tulee oma mielikuva autosta ja kiinostus kysyä tarkempia lisätietoja jolloin pääsee jo vääntämään kauppaa samalla..
Tuossa kyseinen taktiikka ei ainakaan ole toiminut kun on ollut piiitkään myynnissä kyseinen Delta... Minusta hintapyyntökin on noussut pariin otteeseen myyntiaikana?
Integrale kiinnostaa kyllä kun osuisi sopivanhintainen kohdalle, projektikin kelpaisi. Hinnat noilla vaan alkaneet karata niin että sopivanhintaiset on jo aika vähissä.
Mandeprkl kirjoitti:
Onkos tuo jollekkin tuttu? Koska tuokin on jo eksynyt nettiauton suosikkeihini. Saabistia ei minusta tainnut tulla ja nyt tekee TAAS mieli vaihtaa autoa..
On tuttu, olin ko.yksilön ensimmäinen omistaja.
Minulla oli tuon auton kanssa paljon ongelmia ja kannattaa varmaan selvittää, jatkuivatko ne seuraavan/vien omistajan/jien kanssa.
Höh, mähän kävin kesällä ajamassakin tuo yksilön. Muuten ihan kiva peli, mutta ainakin mulle moottoriltaan pieni pettymys, varsinkin isommilla kierroksilla tuntui melko puhdittomalta. Liekö sitten joku yksilövika, mutta vaikutti ainakin omiin ostohaluihin.
Kuvaaja kirjoitti:Ei ole kovin paljoa viitsitty ilmoitukseen panostaa,kuviakin vaan yksi.Lancia Delta HF Integrale -88 https://www.tori.fi/vi/52856501.htm
Välillä mietin tällaisten autojen kohdalla että kumpi on parempi myyntikeino; mahdollisimman hyvät kuvat ja paljon informaatiota auton kunnosta ja historiasta jolloin ostaja tietää jo ilmoitusta selatessa auton hyvistä ja huonoista puolista. Vai, yksi tai muutama kuva sekä lyhyt teksti auton nykyisestä tilasta jolloin ostajalle tulee oma mielikuva autosta ja kiinostus kysyä tarkempia lisätietoja jolloin pääsee jo vääntämään kauppaa samalla..
Tuossa kyseinen taktiikka ei ainakaan ole toiminut kun on ollut piiitkään myynnissä kyseinen Delta... Minusta hintapyyntökin on noussut pariin otteeseen myyntiaikana?
Integrale kiinnostaa kyllä kun osuisi sopivanhintainen kohdalle, projektikin kelpaisi. Hinnat noilla vaan alkaneet karata niin että sopivanhintaiset on jo aika vähissä.
Tätä ilmoitustyyliä ihmettelen itse aina kovasti. Oma mielipiteeni on; mitä enemmän hyvälaatuisia kuvia, ja mitä enemmän tietoa myytävästä kohteesta, sitä vähemmän turhia kyselijöitä.
Hutaistu yhden kuvan ilmoitus antaa mielestäni sellaisen signaalin, ettei paljon kiinnosta...Ei sen enempää myyjää kuin ostajaakaan.
Mitä tulee tarjolla oleviin Graleihin suomessa. Nettiauton valikoimasta kelpuuttaisin vain tämän, mikäli kukkaro antaisi myöden: https://www.nettiauto.com/lancia/delta/9847310
Helkkarin siisti, ruosteeton, alkuperäisessä maalissa. Hinta ihan kurssissa vrt. euroopan tarjokkaat. Ja kurssi on kokoajan nousujohteinen. Voitanee jo puhua sijoituksesta enemmän kuin harrasteautosta.
https://www.nettiauto.com/lancia/delta/10159953
Siitä projekti.
Liekö sama jonka käännytin pari talvea sitten pihaltani? Britti kilpi oli siinäkin. Piti olla vain pientä laittoa ja kokoamista.
156 on erilainen keppi selessä. Tuosta puuttuu myös "city" nappi vaihdekepin vierestä + läpät ratin takaa. (jaa lukeehan se näköjään ilmoituksessa että manuaali. Mistähän ovat ton selespeedin keksineet otsikkoon kirjoittaa.)