
Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
En tallissa, mutta jäin töiden jälkeen pajalle pyörittelemään sorvia. Löytyi malmin sisältä jäämikroautoprokkikseen pyörännavat ja rattaalle keskiö
Onneksi on vielä pari manuaalisorviakin nc-koneiden armeijan keskellä. Ei mistään löytynyt napoja jotka kävisi vanhaan dinon runkoon ja joihin kävisi maranellon magnesiumvanteet. Rataskeskiötäkään ei ollut mihin kävisi pv:n 28-piikkinen takaratas kun noissa yleensä on joku 80-piikkinen.

Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- TonninAlfa
- Viestit: 297
- Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
- Car(s): -04 156 V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
-05 GT 2.0 JTS (project) - Paikkakunta: Akaa/Viiala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Emäntä valitteli ettei alfojani erota toisistaan... Joten vaihdoin käyttikseen korinväristen peilien tilalle mustat. Eli tummensin peilit
ny o hyvä!

Money well spent? Well, money spent...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Ajatko sä ilman kilpiä jos ei autoissa ole mitään tunnusmerkkejä? 

- TonninAlfa
- Viestit: 297
- Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
- Car(s): -04 156 V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
-05 GT 2.0 JTS (project) - Paikkakunta: Akaa/Viiala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ kilvet eivät ole (vielä) kelvanneet esim. poliisille, mutta ilmeisesti liian vaikeita muistaa tommoset 

Money well spent? Well, money spent...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Voineeko parkkipaikkaa ihan talliksi kutsua, mutta ajelin seiskafemman vaihteeksi lämpimäksi. Tulipa otettua taiteellisesti korkeatasoinen videotallennekin käynnistyksestä
https://www.youtube.com/watch?v=cD-M6ZE3vTY

https://www.youtube.com/watch?v=cD-M6ZE3vTY
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
K18Tuomas K kirjoitti:Voineeko parkkipaikkaa ihan talliksi kutsua, mutta ajelin seiskafemman vaihteeksi lämpimäksi. Tulipa otettua taiteellisesti korkeatasoinen videotallennekin käynnistyksestä![]()
https://www.youtube.com/watch?v=cD-M6ZE3vTY

- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pesin, kuivasin ja vahasin 156 JTD:n farmilla etätallissa ja kytkin ylläpitolaturin talveksi päälle. Tankki täyteen talviriisseliä. Kosteudenpoistaja sitten sisälle ja wanhat lakanat päälle --> hyvää talvilepoa varttikuutoselle, kesällä taas nähdään
336 tkm odometrissä. Ei nää alfat ole
ihan kertakäyttökamaa...virallinen status JTD:llä siis kesäkäyttöharrasteauto, vaihdan ´10 Cfemman nyt talveksi ajoon ( talvikäyttöharrasteautoko ? )

ihan kertakäyttökamaa...virallinen status JTD:llä siis kesäkäyttöharrasteauto, vaihdan ´10 Cfemman nyt talveksi ajoon ( talvikäyttöharrasteautoko ? )

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Niin komee keli, että en jaksanu hankkiutua sisätiloihin, joten puuhasin pihalla. Nyppäsin penarista lisäpitkän irti, kevyt 2,5h jumppa sekin 

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Joko löytyi bimmerin korvaaja?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juu, pääset tässä jossain välissä pinnoittamaan sen saksanraudan, josta syyskokouksessa oli puhetta 

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nostin TS-moottorin Alfettaan. Tuli hyvä.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Varmasti hieno hankinta. Saako siihen vetokoukkua?Polforea kirjoitti:Juu, pääset tässä jossain välissä pinnoittamaan sen saksanraudan, josta syyskokouksessa oli puhetta
Tuleeko turbo myös?ristojärvelä kirjoitti:Nostin TS-moottorin Alfettaan. Tuli hyvä.
Kävin itsekkin tallilla hiplaamassa 75:ttä; enemmän meni terapian puolelle. Paisari näytti olevan vaihtokunnossa, saikos näitä vielä uutena jostain?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Juu, asentuu keskiviikkona, sen jälkeen auton saakin hakea.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Öljyjen ja suodattimen vaihto Flaviaan. On se helppoa näiden kanssa, kun ei tarvia edes keulaa nostaa, että saa pesuvadin alle ja propun auki.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaparina mennään, moottorissa on nordin kiertokanget, eli korkeammat puristukset. Läppärungot, mega ja peltisarja kiinnostaisi, mutta katellaan jos joskus tulee sopivat vastaan. Nyt tässä vaiheessa kasataan normi imu-ja pakopuolella.
Mitä teit tänään tallissa?
Pesin auton ja pinnoitin Korrekin Pro TFC aineella.
Saa nähdä kuinka kauan pinta kestää helposti puhtaana pidettävänä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saa nähdä kuinka kauan pinta kestää helposti puhtaana pidettävänä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Päätä kivistää ja väsyttää. Vähän ketuttaa, mutta kuten tunnettua, itku ei markkinoilla auta, vaan on pakko painaa pitkää pääääiväää. Bemarin matkaan pitäisi kaivaa yksi kierros kesäpyöriä ja se kierros, jonka haluan mukaan antaa, on tietenkin viimeisenä tallissa. Ihan siellä nurkassa, jonka eteen on kasattu iso kasa kaikkea muuta rojua. Eikä viime aikoina ole muutenkaan meinannut olla aika/energia/motivaatio -komboa järjestelyyn.
Kiskon siis työhousut jalkaan ja takin päälle. Avaan tallin oven ja kiroan itseäni. Ihan ekana vastassa on isojötsin kesäkitkat. Seuraavana miggi, pari pressua, ruohonleikkuri, äänisaha sekä Ibizan vanha vaihdelaatikko. Selvittelen näiden väliin askelmerkit ja nostan rengaspinon edestä pois lastulevyn, kaapinoven, sekalaisen kasan 156:n huoltotarvikkeita ja Celican peräkontin poskiverhoilut. Urakka voi alkaa, joten nappaan syliin ensimmäisen pyörän ja kannan sen kärrylle. Toistan kolmesti. Kannettuani rennot 94kg kesäpyöriä kyytiin ja sidottuani kuorman totean, että kivistys alkaa helpottaa - kummallista.
Päätän nostaa Jiven kesäkitkat sinne, mistä bemarin kesäpyörät lähti. Katselen hetken aikaa tallin toivotonta tilannetta - sisälle pitäisi saada auto, mutta aiemmin mainittujen lisäksi huoltopaikkaa valtaa moottoripyörä (josta pitäisi nypätä tankki irti, koska se vuotaa - ei, bensa ei katoa, mutta se näyttää sateella lisääntyvän, mikä ei oikein ole hyvä asia), pari pukkina toimivaa pölkkyä, kasa huoltotarvikkeita ja työkaluja, 3 hallitunkkia, nurtsinnylkijärobotin laturi, isojötsin sisälokari, 156:n sisusta ynnä muuta pientä. No, takaseinustan tilanne ei näytä pahalta, joten siirtelen asioita paikoilleen tai ainakin vähemmän väärille paikoille ja teen seinustalle tilaa. Haen avaimen ja lykin pyörän seinustalle. Hitto, täähän näyttää jo paljon avarammalta.
Heivaan 156:n sisustan ylähyllylle (sori giils, jelppaan kyllä alasotossa sitten kun sen aika on). Järkkäilen pukit ja pölkyt sivummalle ja nakkaan Jiven sisälokarin jonnekin niiden kesäkitkojen seuraan. Kiskon ison hallitunkin tallin etupäähän ja nostelen pienet sivummalle, omalle paikalleen. Roskis täyttyi, nostan siitä pussin seinäkoukkuun (jolloin sitä voi täyttää vielä vähän) ja nostan pussittoman roskakorin sivummalle. Lattialle kertyy vähitellen auton mentävä reikä.
Käyn jälleen sisällä avainkaapin luona. Kömmin sisään jäiseen autoon ja käännän avaimen ON -asentoon. Bensapumppu herää, jännitemittari nousee uskottaviin lukemiin, seosmittari lämmittää lambdan ja jää odottelemaan enempiä tapahtumia. Öljynpainevalo syttyy. Käännän avaimen starttiasentoon ja br...ei. Ei brömm. Ei edes naks. No voi ny p*****e. H******i näitä hybrideitä, taasko tästä on sähkömoottori jäässä, kuten viime talvenakin. Ei edes jännitemittari dippaa, eli solenoidi ei vedä. No ei piru, enhän mää tätä nyt kesken jätä. Kaivelen työkalulaatikosta käsilämpötykin, ruuvaan pyynniksi 150°C ja pistän sen pöhnöttämään kohti starttimoottoria. Kotvan odotus ja uusi yritys - ei mitään. Ruuvaan käsilämpötykin pyynniksi 230°C, käytän aikaa hyödyksi lakaisemalla tallin lattian ja haen IR-lämpömittarin. Startin kuori sanoo alle asteen pakkasta, solenoidi pari astetta plussaa, mutta ei, vielä ei ole tarpeeksi lämpöä että surahtaisi. Ruuvaan pyynniksi 260°C, vien rauhaksiin kasan roskia roskiin, kolautan tunkinkangella solenoidin kylkeen ja kokeilen. Vvvviiu-Br, Br, Brrr, Brrrrömmm! Veekasi jyrähtää kuin jyrähtääkin tulille ja jää raksuttelemaan tyhjäkäyntiä omillaan, kun kerään lämppärisysteemin pois. Lasit on jäässä, joten lasken kuskin sivuikkunan alas, työnnän pääni pihalle ja sihtaan ovesta sisään.
Auto on sisällä ja moottori käy nätisti kaikilla kahdeksalla, kunnes sammutan sen tylsästi virta-avaimesta. Mittaan oikealta pakosarjalta n. 70°C. Laitan akkulaturit kiinni molempiin brittisportteihin, sammutan valot ja suljen ovet.
Taas väsyttää, mutta pään kivistys on muisto vain. Fiilis on hyvä - huonosta alusta huolimatta sain asioita aikaan enemmän kuin oli tarkoitus. Kohta on pirun kiva mennä nukkumaan, kun asiat on reilassa, lelut talvivalmiina ja kaikenkaikkiaan asiat varsin mallillaan.
Kiskon siis työhousut jalkaan ja takin päälle. Avaan tallin oven ja kiroan itseäni. Ihan ekana vastassa on isojötsin kesäkitkat. Seuraavana miggi, pari pressua, ruohonleikkuri, äänisaha sekä Ibizan vanha vaihdelaatikko. Selvittelen näiden väliin askelmerkit ja nostan rengaspinon edestä pois lastulevyn, kaapinoven, sekalaisen kasan 156:n huoltotarvikkeita ja Celican peräkontin poskiverhoilut. Urakka voi alkaa, joten nappaan syliin ensimmäisen pyörän ja kannan sen kärrylle. Toistan kolmesti. Kannettuani rennot 94kg kesäpyöriä kyytiin ja sidottuani kuorman totean, että kivistys alkaa helpottaa - kummallista.
Päätän nostaa Jiven kesäkitkat sinne, mistä bemarin kesäpyörät lähti. Katselen hetken aikaa tallin toivotonta tilannetta - sisälle pitäisi saada auto, mutta aiemmin mainittujen lisäksi huoltopaikkaa valtaa moottoripyörä (josta pitäisi nypätä tankki irti, koska se vuotaa - ei, bensa ei katoa, mutta se näyttää sateella lisääntyvän, mikä ei oikein ole hyvä asia), pari pukkina toimivaa pölkkyä, kasa huoltotarvikkeita ja työkaluja, 3 hallitunkkia, nurtsinnylkijärobotin laturi, isojötsin sisälokari, 156:n sisusta ynnä muuta pientä. No, takaseinustan tilanne ei näytä pahalta, joten siirtelen asioita paikoilleen tai ainakin vähemmän väärille paikoille ja teen seinustalle tilaa. Haen avaimen ja lykin pyörän seinustalle. Hitto, täähän näyttää jo paljon avarammalta.
Heivaan 156:n sisustan ylähyllylle (sori giils, jelppaan kyllä alasotossa sitten kun sen aika on). Järkkäilen pukit ja pölkyt sivummalle ja nakkaan Jiven sisälokarin jonnekin niiden kesäkitkojen seuraan. Kiskon ison hallitunkin tallin etupäähän ja nostelen pienet sivummalle, omalle paikalleen. Roskis täyttyi, nostan siitä pussin seinäkoukkuun (jolloin sitä voi täyttää vielä vähän) ja nostan pussittoman roskakorin sivummalle. Lattialle kertyy vähitellen auton mentävä reikä.
Käyn jälleen sisällä avainkaapin luona. Kömmin sisään jäiseen autoon ja käännän avaimen ON -asentoon. Bensapumppu herää, jännitemittari nousee uskottaviin lukemiin, seosmittari lämmittää lambdan ja jää odottelemaan enempiä tapahtumia. Öljynpainevalo syttyy. Käännän avaimen starttiasentoon ja br...ei. Ei brömm. Ei edes naks. No voi ny p*****e. H******i näitä hybrideitä, taasko tästä on sähkömoottori jäässä, kuten viime talvenakin. Ei edes jännitemittari dippaa, eli solenoidi ei vedä. No ei piru, enhän mää tätä nyt kesken jätä. Kaivelen työkalulaatikosta käsilämpötykin, ruuvaan pyynniksi 150°C ja pistän sen pöhnöttämään kohti starttimoottoria. Kotvan odotus ja uusi yritys - ei mitään. Ruuvaan käsilämpötykin pyynniksi 230°C, käytän aikaa hyödyksi lakaisemalla tallin lattian ja haen IR-lämpömittarin. Startin kuori sanoo alle asteen pakkasta, solenoidi pari astetta plussaa, mutta ei, vielä ei ole tarpeeksi lämpöä että surahtaisi. Ruuvaan pyynniksi 260°C, vien rauhaksiin kasan roskia roskiin, kolautan tunkinkangella solenoidin kylkeen ja kokeilen. Vvvviiu-Br, Br, Brrr, Brrrrömmm! Veekasi jyrähtää kuin jyrähtääkin tulille ja jää raksuttelemaan tyhjäkäyntiä omillaan, kun kerään lämppärisysteemin pois. Lasit on jäässä, joten lasken kuskin sivuikkunan alas, työnnän pääni pihalle ja sihtaan ovesta sisään.
Auto on sisällä ja moottori käy nätisti kaikilla kahdeksalla, kunnes sammutan sen tylsästi virta-avaimesta. Mittaan oikealta pakosarjalta n. 70°C. Laitan akkulaturit kiinni molempiin brittisportteihin, sammutan valot ja suljen ovet.
Taas väsyttää, mutta pään kivistys on muisto vain. Fiilis on hyvä - huonosta alusta huolimatta sain asioita aikaan enemmän kuin oli tarkoitus. Kohta on pirun kiva mennä nukkumaan, kun asiat on reilassa, lelut talvivalmiina ja kaikenkaikkiaan asiat varsin mallillaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Itselläkin tahtoo aina kesän aikana tavaramäärä levittyä siten, että syksyn tullen saa ihmetellä miten autot saisi taas talveksi katon alle. Mutta niinhän se menee, että kaaos lisääntyy huomaamatta ja järjestyksen aikaansaanti vaatii energiaa.
Itse eilen askartelin moottoripukkia jääkarttiprojektiin ja koitin ajaa mönkijää alas peräkärrystä viime sunnuntaisen metsäreisun jälkeen. Jälkimmäinen vähän vastusti kun pakkasta nyt ollut kokoajan ja olihan tuo välillä penkkiä myöten kuraliejussa/vedessä. Kaasuvaijeri jäässä, startti jäässä ja vinssi jäässä (tällä varmistussidonta kärryyn..). Sain sen tapeltua kärrystä alas manuaalisesti, työnsin talliin ja laitoin oven kiinni. Tutkitaan myöhemmin.
Itse eilen askartelin moottoripukkia jääkarttiprojektiin ja koitin ajaa mönkijää alas peräkärrystä viime sunnuntaisen metsäreisun jälkeen. Jälkimmäinen vähän vastusti kun pakkasta nyt ollut kokoajan ja olihan tuo välillä penkkiä myöten kuraliejussa/vedessä. Kaasuvaijeri jäässä, startti jäässä ja vinssi jäässä (tällä varmistussidonta kärryyn..). Sain sen tapeltua kärrystä alas manuaalisesti, työnsin talliin ja laitoin oven kiinni. Tutkitaan myöhemmin.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen väkertelin maskisuojan retkipatjasta & kiinnitin paikalleen. Eka auto johon tuli moinen laitettua talveksi.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^Eristetyn systeemin prosessi etenee kohti suurinta todennäköisyyttä. Termodynamiikan toinen pääsääntö.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ jep, tai tasapainotilaa. Itse olen havainnut, että se tarkoittaa mahdollisimman tasaista tavaramattoa kaikkialla tallien ja säiltystilojen lattioilla. Tätä vastaan on pakko taistella energialla. Toimii kotona ja koulussa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Ihan oppikirjaesimerkki mahdollisimman suuresta entropiasta.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^ Meinaatko, että paikat on niin täynnä rojua ettei meinaa päästä kulkemaan? Jotenkin tunnistan tilanteen ....
Tänään sain vaihdettua varavaihdelaatikon pidemmälle sivuakselille 5. ja 6. rattaat, niiden neulalaakerit ja molemmille rattaille synkrot pakkaan. Luulin, että hommassa tarvitaan prässiä, mutta huomasin, että hieman soveltamalla ja isohkolla ulosvetäjällä homma onnistuu. Asennuksessä käytin ulosvetäjää sitten paikalleen vetäjänä muun muassa ko rattaiden pakalle. Onneksi vaarin mökistä luopumisen myötä olin saanut kaasupullon ja pienen tohon, jolla lämmittelin aluslieriöt (3kpl), jotta sain ne sujahtamaan akselille omille paikoilleen. Lämmitystä toki vain sen verran ettei väri muuttunut. Nyt olisi siis pidempi sivuakseli paketissa ja seuraavaksi laitetaan laatikko kasaan. Laakerit ovat vielä erinomaisessa kunnossa. Kunhan tuleva talvi on paketissa joskus keväällä, niin vaihdetaan laatikko jälleen alle, jotta sen voi testata. Hullun hommaa
Tänään sain vaihdettua varavaihdelaatikon pidemmälle sivuakselille 5. ja 6. rattaat, niiden neulalaakerit ja molemmille rattaille synkrot pakkaan. Luulin, että hommassa tarvitaan prässiä, mutta huomasin, että hieman soveltamalla ja isohkolla ulosvetäjällä homma onnistuu. Asennuksessä käytin ulosvetäjää sitten paikalleen vetäjänä muun muassa ko rattaiden pakalle. Onneksi vaarin mökistä luopumisen myötä olin saanut kaasupullon ja pienen tohon, jolla lämmittelin aluslieriöt (3kpl), jotta sain ne sujahtamaan akselille omille paikoilleen. Lämmitystä toki vain sen verran ettei väri muuttunut. Nyt olisi siis pidempi sivuakseli paketissa ja seuraavaksi laitetaan laatikko kasaan. Laakerit ovat vielä erinomaisessa kunnossa. Kunhan tuleva talvi on paketissa joskus keväällä, niin vaihdetaan laatikko jälleen alle, jotta sen voi testata. Hullun hommaa

Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo ja kun se energia ja aika pitää allokoida eri asioiden kesken. Jostain syystä mm. Jiven renkaanvaihto oli huomattavasti mielenkiintoisempaa kuin tallin siivousGasket kirjoitti:Mutta niinhän se menee, että kaaos lisääntyy huomaamatta ja järjestyksen aikaansaanti vaatii energiaa.

Tämä termi on tulut bongattua kerran aikaisemminkin, mutta nyt on pakko sanoa, että kerroppa lisää. Kuulostaa nimittäin paitsi rouheelta, myös hauskalta.Gasket kirjoitti:jääkarttiprojektiin
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
- Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Varaosa 156 99 2.0ts päästelin irti etupuskurin,aika kivuttomasti läksi iskevällä ruuvinvääntimellä kaikki auki,lisäksi ilokseni huomasin että tuossakin on Defan pistoke valmiina ja kun värikin on sama kuin tuossa 156 88 2.5 v6 niin pitäisi mennä aika helpolla paikalleen.Olettaen että molemmissa autoissa on täsmälleen sama kori ??Eihän tuo ihan priima ole kunnoltaan mutta reilusti parempi kuin entinen jota on kolhittu useampaan paikkaan ja alareunasta murtunut parista paikasta.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^ ei tuo mun jääkartti nyt niin kovin ihmeellinen. Tuli vaan tässä syksyllä mieleen näpräillä moinen. Vanha Dinon runko lähtökohtana ja siihen olen sovittelmassa Lifanin 125 cc sähköstartillista, puoliautomaattista monkey-kloonia isovenakannella, virinokalla ja isolla kaaasarilla höystettynä. Eihän tuohon lie tehoa tule kun joku 8..10 heppaa. Puoliautomaatin halusin, että muksutkin voi tuolla ajaa ja että sillä voi ajella vaikka pihassa vähän hiljempaa taloa ympäri, mutta taas jäällekin saa suorille kulkua ilman, että täytyisi aina olla välityksiä roplaamassa. Nuo oikeat karttikoneet ei oikein mielestäni taivu tuohon. Tylsähän sellainen mikroauto on millä ei voisi rinkiä pyörittää.. Liikkuvan penkin kun tuohon näprää, niin saanee kuskit about 130..180 cm mahtumaan ihan kivasti.
Sehän tuossa on tehnyt vähän tuskaa, kun esimerkiksi takarattaat on noissa normikarteissa luokkaa 80-piikkiä ja tuon koneen tarvitsema noin 28-piikkinen mahtuu suurinpiirtein moisen keskireikään. Koitappa sitten etsiä rataskeskiötä 25 mm akselille ja tuolle rattaalle. Ei ole juu. Samoin karttien vanteistahan ei ilmoitella mitään jakoja missään. Ajattelin, että olisiko noissa sitten joku vakiojako. Juu, ei ole. Löysin kapeat Maranellon vanteet piikkirenkaille, mutta eihän nuo mihinkään napoihin käyneet eikä taas moisille löydy napoja noille Dinon akseleille. Renkaiksi löysin Heidenaun ice-racerit rallipiikein. Noiden luulisi jo vähän lumenkin läpi purevan paremmin mitä yleisemmin käytetyt henkilöautonastoitetut Dakot.
Luulisin kuitenkin että hupikerroin/kulutetut eurot/poltettu bensa tuolla pitäisi olla kohdillaan. Rouhean siitä saisi kun laittaisi moiseen vaikka 30..40 heppaa
Sehän tuossa on tehnyt vähän tuskaa, kun esimerkiksi takarattaat on noissa normikarteissa luokkaa 80-piikkiä ja tuon koneen tarvitsema noin 28-piikkinen mahtuu suurinpiirtein moisen keskireikään. Koitappa sitten etsiä rataskeskiötä 25 mm akselille ja tuolle rattaalle. Ei ole juu. Samoin karttien vanteistahan ei ilmoitella mitään jakoja missään. Ajattelin, että olisiko noissa sitten joku vakiojako. Juu, ei ole. Löysin kapeat Maranellon vanteet piikkirenkaille, mutta eihän nuo mihinkään napoihin käyneet eikä taas moisille löydy napoja noille Dinon akseleille. Renkaiksi löysin Heidenaun ice-racerit rallipiikein. Noiden luulisi jo vähän lumenkin läpi purevan paremmin mitä yleisemmin käytetyt henkilöautonastoitetut Dakot.
Luulisin kuitenkin että hupikerroin/kulutetut eurot/poltettu bensa tuolla pitäisi olla kohdillaan. Rouhean siitä saisi kun laittaisi moiseen vaikka 30..40 heppaa

Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Minä nappasin kokeeksi lumilingossa pari talvea töitä tehneen 196cc kiinalaisen Honda-kopio paikallismoottorin (vakiona 6.5hv) karttiin kiinni. Rajoitin pois ja sytkää jokunen aste aikaisemmalle kiilaa viilaamalla. Äänenvaimentajasta sisuskaluja hieman vähemmälle ja keskipakokytkimen kanssa kiinni, niin ihan yllättävän hyvin se kulki noinkin, kun 85cc Raketiin vertasi. Siis ei tietenkään samaa tahtia kuitenkaan. Hengitystä kaipaisi lisää, eli isompaa kaasaria ja mielellään vahvemman kiertokangen ja vauhtipyörän kasvaneiden kierrosten takia. Talvileikeissä saattaisi mennä noinkin, mutta ei ole oikein paikkaa ajella.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kyllä mulla olisi tallissa 9 hp (350 cc) Lombardini joutilaana, mutta en kuitenkaan tuota päätynyt käyttämään. Noissa on kierroslukualue kuitenkin niin kapea, että melkein se varin tarvitsisi ja sitten taas kaasuvaste on melkoinen kuminauha. Kyllä tuollainen keskipakokytkimellä voisi mennä radalla ihan ok, mutta ei oikein tuossa pihassa. Polttaa vaan sen kytkimen.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin tukivarren tuohon alfaa edeltävään väliaikaiskulkuneuvoon. 1h3min meni ekassa siitä kun sain auton pukille, siihen että on uusi paikoillaan ja pultit hollilla. Amatöörille ihan hyvä aika omasta mielestäni. Toista kertaa eläissään tukivarrren vaihdossa, kerran joskus vaihdoin E36-bemariin, ja se oli kyllä helpompaa kuin tähän etuvetoon.

Vielä pitäisi toiselle puolelle vaihtaa, niin voi käyttää jälkinäytössä.

Vielä pitäisi toiselle puolelle vaihtaa, niin voi käyttää jälkinäytössä.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Lancian Gr A Abarth pedalboxia pikkuhiljaa huoltanut.Sylinterien päihin tulevat alumiiniset tulpat oli vähän kolhiintuneet, niin tehtiin ne uudet.
Niitä vielä odotellaan anodisoinnita, niin saa valmiiksi.
Niitä vielä odotellaan anodisoinnita, niin saa valmiiksi.
- Liitteet
-
- WP_20170731_12_08_27_Pro.jpg
- (156.31 KiB) Tiedosto ladattu 4572 kertaa
-
- WP_20181125_15_24_09_Pro.jpg
- (159.65 KiB) Tiedosto ladattu 4572 kertaa
-
- WP_20181125_15_23_33_Pro.jpg
- (118.57 KiB) Tiedosto ladattu 4572 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
On tullut ennenkin kehuttua osaavaa ja yhteistyökykyistä työkaveria. 

- Liitteet
-
- IMG-20181125-WA0003.jpg
- (176.7 KiB) Tiedosto ladattu 4584 kertaa
-
- WP_20181015_07_31_27_Pro.jpg
- (153.02 KiB) Tiedosto ladattu 4584 kertaa
-
- WP_20181015_07_32_25_Pro.jpg
- (154.57 KiB) Tiedosto ladattu 4584 kertaa
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hieno tulee. Tuon jarrubalanssin säätimen kanssa ei taida saada leimaa siviili liikenteeseen??
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitos.
Se voipi olla juu noin...
Katsotaan nyt mihin tätä raaskii ylipäätään laittaa. Maailmalta löytyy kyllä tarvittaessa tälle ottajia.
Sprint-autoon kelpaa kyllä joku uusi kaupan hyllyltäkin, koska ei muutenkaan ole mikää Abarth-osista koottu kilpa-auto.

Se voipi olla juu noin...
Katsotaan nyt mihin tätä raaskii ylipäätään laittaa. Maailmalta löytyy kyllä tarvittaessa tälle ottajia.
Sprint-autoon kelpaa kyllä joku uusi kaupan hyllyltäkin, koska ei muutenkaan ole mikää Abarth-osista koottu kilpa-auto.

- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin 250 Anjovikseen öljyt.( EI luojankiitos omaan...
).....On kyllä kuolettavan tylsä ajokatos. Luotettava varmaan ja hoitaa hommansa. Tää yksilö oli 1,8 automaatti sedan viininpunaisella metallivärillä joten ei ihan se perus beige d4d farmari.....Muutenkin siisti ja hyvin pidetty auto josta erikoishuomio omistajalle. Kolmessa vuodessa ei kuulemma ole ollut yhtään ainoaa vikaa. Tosin tämä öljynvaihto olikin sit ensimmäinen 2,5 vuoteen.....Mitä sitä turhaan ylihuoltamaan 


"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Siinä on ollut kyllä melko jono Toyotia tallin ovella, eikä päiväkään lie ollut ihan lyhyt.pitkämies kirjoitti:Vaihdoin 250 Anjovikseen öljyt.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Säädin saa olla, mutta ei ajon aikana säädettävä. Näin ainakin oli aiemmin.Satakuusnelonen kirjoitti:Hieno tulee. Tuon jarrubalanssin säätimen kanssa ei taida saada leimaa siviili liikenteeseen??
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
- Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laitoin varaosa-autosta ehjemmän puskurin tuohon 156 v6 nokalle .Samalla vaihdoin alla olevat contin kitkat vuodelta 06 vähän uudempiin vuonna 16 tehtyihin halpis nastapyöriin kun en lumen tultua uskaltanut noilla enää ajella vaikka poika kehu että vielä hyvin pitävät.Sitä se teetättää kun on tottunut ajovakautuksen ja parempien renkaiden kanssa liikkumaan.
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ensimmäistä kertaa pääsin kokeilemaan ultraäänipesurin tehoa kaverin tallissa.
Pojan tuleva pikkumönkijä ei käy ollenkaan tyhjää ja lähdin syytä etsimään. Tyhjäkäyntisuutin tukossa. Pestiin sitten koko kaasutin motonetin Oregonin ultraäänipesuaineella. Aine oli hintavaa mutta pesujälki upeaa. Liuoksen voi pikkuhommissa käyttää useaan kertaan, säilöö vaikka tyhjään kanisteriin. Tukkeutunutta suutinta ei kuitenkaan pessyt auki vaan piti paineilmalla auttaa.
Kaasuttimien kanssa edes vuosittain puljaavalle melkein pakollinen työkalu
Pojan tuleva pikkumönkijä ei käy ollenkaan tyhjää ja lähdin syytä etsimään. Tyhjäkäyntisuutin tukossa. Pestiin sitten koko kaasutin motonetin Oregonin ultraäänipesuaineella. Aine oli hintavaa mutta pesujälki upeaa. Liuoksen voi pikkuhommissa käyttää useaan kertaan, säilöö vaikka tyhjään kanisteriin. Tukkeutunutta suutinta ei kuitenkaan pessyt auki vaan piti paineilmalla auttaa.
Kaasuttimien kanssa edes vuosittain puljaavalle melkein pakollinen työkalu

- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tänään vaihtui uudemman 166:n narinahela uuteen ja selvä välyshän siellä oli. Samalla käytetty alatukivarsi uudella kumi ja kääntyvällä helalla varustettuna. Huomenna tai Maanantaina sitten vasen puoli.
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kasailin moottorin imupuolta TS Alfettaan.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Stiloon vähän talvihuoltoa.
Öljyt+suodatin ja raittari tuli vaihdettua.
Viikolla pimeni myös kuskin puoleinen lähivalo...
Valmiiksi oli jo sarvi otsassa kun aattelinkin sen vaihtoa.
Yllätyin positiivisesti, sillä -08:ssa olikin tilaa vallan hyvin vs. -02.
Akusta on jätetty muovinen laatikko ympäriltä pois, niin se antaa jo heti muutaman sentin lisätilaa. Mahdollisesti tuo farkun umpio on myös takuseltaan eri mallinen kuin 3-ovisen, joten siitäkin voi tulla pari lisä milliä?
Polttimoiksi meni Philips X-Treme Vision +130%.
Jos niistä nyt edes vähän saisi apuja näinä pimeinä aikoina, kun nuo Stilon valot ei muuten kovin hääppöiset ole.
Joku kunnon led-palkki keulalle vois olla poikaa.
Puskuriin tuli ruuvailtua myös lämmityksen pistoke. Laiska kolari korjaaja oli sen jättänyt pois. Haaroitus oli kyllä, ja kaikki tuntui toimivan...
Termostaatti kaipaisi vaihtoa, sillä lämmöt ei tahdo näilläkään keleillä nousta millään normaaliin.
Sen vaihdon tosin saa hoitaa luotto korjaamomme. Samalla saavat tsekata hehkut, ja vaihtaa vaihteisto öljyt.
Öljyt+suodatin ja raittari tuli vaihdettua.
Viikolla pimeni myös kuskin puoleinen lähivalo...
Valmiiksi oli jo sarvi otsassa kun aattelinkin sen vaihtoa.
Yllätyin positiivisesti, sillä -08:ssa olikin tilaa vallan hyvin vs. -02.
Akusta on jätetty muovinen laatikko ympäriltä pois, niin se antaa jo heti muutaman sentin lisätilaa. Mahdollisesti tuo farkun umpio on myös takuseltaan eri mallinen kuin 3-ovisen, joten siitäkin voi tulla pari lisä milliä?
Polttimoiksi meni Philips X-Treme Vision +130%.
Jos niistä nyt edes vähän saisi apuja näinä pimeinä aikoina, kun nuo Stilon valot ei muuten kovin hääppöiset ole.

Joku kunnon led-palkki keulalle vois olla poikaa.
Puskuriin tuli ruuvailtua myös lämmityksen pistoke. Laiska kolari korjaaja oli sen jättänyt pois. Haaroitus oli kyllä, ja kaikki tuntui toimivan...
Termostaatti kaipaisi vaihtoa, sillä lämmöt ei tahdo näilläkään keleillä nousta millään normaaliin.
Sen vaihdon tosin saa hoitaa luotto korjaamomme. Samalla saavat tsekata hehkut, ja vaihtaa vaihteisto öljyt.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nyt kun sai osat eloksoinnista, niin sai saatettua pedalbox-projektin loppuun. 
Tuolla koko setti: https://deltateam.kuvat.fi/kuvat/RESTOR ... +PEDALBOX/

Tuolla koko setti: https://deltateam.kuvat.fi/kuvat/RESTOR ... +PEDALBOX/
- Liitteet
-
- WP_20181213_19_30_54_Pro.jpg
- (130.73 KiB) Tiedosto ladattu 3624 kertaa
-
- WP_20181213_19_32_04_Pro.jpg
- (128.49 KiB) Tiedosto ladattu 3624 kertaa
-
- WP_20181213_19_33_00_Pro.jpg
- (119.63 KiB) Tiedosto ladattu 3624 kertaa
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Kohtalaisen hienoja tuotoksia kyllä tulee. 
Tänään ei paljo muuta tehty kuin kiroiltu, mutta viikonlopun aikana tuli tehtyä jotain. On muuten aivan mahtava duunailla omassa tallissa, vaikka onkin kylmä ja sähköt tulevat toistaiseksi roikalla:
-Passattiin myös vasemmalle uusi vetonivel. Olkavarteen kiinnittyvät ylätukivarret(pallonivel) lähtisivät irti, mutta niitä kiristävä pitkä pultti aivan kiinniruostunut. Onneksi sai irroitettua lootan päästä koko akselin ja mahtui taittamaan ulos. Vanha nivel oli niin paha, että ilman vetoa hakkasi rattia todella voimakkaasti oikealle, pelko perseessä sai ajella.
-Vitoon uusittu yksi pätkä uutta PA linjaa, sekä löydetty vääriä O-renkaita. Lopputulos se, että vika edelleen päällä, mutta löydettiin muutama kohde taas mitä parantaa. Diesel ja ilma
-Kiroilu liittyi siihen, että Passatti päätti vetästä kaikki jarrut kohtalaisen voimakkaasti päälle - tämä vika onneksi kyllä poistui, ilmeisesti abs tai tehostinpuolella aivopierua. Volkkarit

Tänään ei paljo muuta tehty kuin kiroiltu, mutta viikonlopun aikana tuli tehtyä jotain. On muuten aivan mahtava duunailla omassa tallissa, vaikka onkin kylmä ja sähköt tulevat toistaiseksi roikalla:
-Passattiin myös vasemmalle uusi vetonivel. Olkavarteen kiinnittyvät ylätukivarret(pallonivel) lähtisivät irti, mutta niitä kiristävä pitkä pultti aivan kiinniruostunut. Onneksi sai irroitettua lootan päästä koko akselin ja mahtui taittamaan ulos. Vanha nivel oli niin paha, että ilman vetoa hakkasi rattia todella voimakkaasti oikealle, pelko perseessä sai ajella.
-Vitoon uusittu yksi pätkä uutta PA linjaa, sekä löydetty vääriä O-renkaita. Lopputulos se, että vika edelleen päällä, mutta löydettiin muutama kohde taas mitä parantaa. Diesel ja ilma

-Kiroilu liittyi siihen, että Passatti päätti vetästä kaikki jarrut kohtalaisen voimakkaasti päälle - tämä vika onneksi kyllä poistui, ilmeisesti abs tai tehostinpuolella aivopierua. Volkkarit

Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hain Fixus kaupasta Stiloon tuommoisen ledi patterin. 120W 10800 Lumen.
On muuten vanhat Hellarallyt melko myrskylyhtyjä näiden nykyvalojen rinnalla.
Varmaan löytyy vielä parempiakin, mutta nuo nyt oli sopivasti "tyrkyllä" kun muutakin tavaraa hain.
On muuten vanhat Hellarallyt melko myrskylyhtyjä näiden nykyvalojen rinnalla.

Varmaan löytyy vielä parempiakin, mutta nuo nyt oli sopivasti "tyrkyllä" kun muutakin tavaraa hain.

- Liitteet
-
- WP_20181216_16_54_49_Pro.jpg
- (169.62 KiB) Tiedosto ladattu 3381 kertaa
-
- WP_20181216_17_39_55_Pro.jpg
- (157.06 KiB) Tiedosto ladattu 3381 kertaa
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kaukana autotallista
3D tulostusta kaupungin kirjastossa. Aiheena 155 halkinainen polttoainelähdön nippa tankin päälle. Solid edgellä aiemmin jo mallinsin kappaleen ja sitten etsimään 3d printteriä. Google antoi Seinäjoelta heti ensimäisten joukossa kirjastoa
Ei tosin aivan näin enskertalaiselta moinen tulostus onnistunut kun vaaditut tuet jäi liian mataliksi ja tiivisteen urista tuli kolmion malliset.. No oppiihan heti jotain ko. mielenkiintoisesta aiheesta! Täytyy käydä joulun pyhien jälkeen kun on aikaa niin koittamassa uudelleen.
Jos täältä löytyy muita 3D-printtaajia (tai muuten tietäviä ihmisiä) niin voi heittää vinkkiä onko tuollainen PLA-muovi edes kunnolla sopivaa polttoainelinjoissa käytettäväksi? Kestääkö kemikaaleja kuinka hyvin.?
Muistan että joku muukin oli täältä värkkäillyt autoaan kaupungin kirjastossa


Jos täältä löytyy muita 3D-printtaajia (tai muuten tietäviä ihmisiä) niin voi heittää vinkkiä onko tuollainen PLA-muovi edes kunnolla sopivaa polttoainelinjoissa käytettäväksi? Kestääkö kemikaaleja kuinka hyvin.?
Muistan että joku muukin oli täältä värkkäillyt autoaan kaupungin kirjastossa

- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Näköjään wikistä löytyi noi tulostusmateriaalien kemikaalikestävyydet. Yllättävän hyvin tuo näköjään kestää. ABS voisi olla parempi materiaali tosin.
http://www.appropedia.org/Chemical_resi ... ic_acid.29
Vaaditut tuet? Tulostamiseen tarvittavat, vai itse kappaleessa olevat?
http://www.appropedia.org/Chemical_resi ... ic_acid.29
Vaaditut tuet? Tulostamiseen tarvittavat, vai itse kappaleessa olevat?
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tulostukseen vaadittavat tuet. 

- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mitä sliceriä(miten huonoa
) se tulostin käyttää jos se ohjelma ei kerran osaa niitä tukia laittaa kunnolla. Ei tuommoinen nippa nyt niin monimutkaiselta komponentilta vielä kuulosta, että siinä pitäisi joutua ite säätämään tulostustukia paremmin. (Cura mitä ite olen käyttänyt ei ainakaan ennen edes antanut ite niitä tukia asetella, mikä huono sekin sinänsä.)

Suoraan vaan suoraa
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
TunnustanBerlinettaSport kirjoitti:Muistan että joku muukin oli täältä värkkäillyt autoaan kaupungin kirjastossa![]()

Pitääpä kysyä kuinka kallis tuo kattoluukun käikäle olisi tulostaa paikallisessa pajassa polyamidista. Kaupalliset tulostajat tuntuvat järjestään käyttävän PA2200:aa, jos kappaleen pitää kestää koskettelua. Joskus kesällä 2017 kyselin Granolta muista materiaaleista, ja he eivät suositelleet muita materiaaleja tämän tyyppiseen käyttöön. Ongelmia tulee joko suurehkon kerrospaksuuden tai sitten materiaalin haurauden suhteen.
Järkiautoilija