FinPat kirjoitti:Sananvalintasi oli siis tarkoituksella provosoiva. Mielenkiintoisesti kuitenkin et saanut provosoituneita vastauksia.
Ajattelin itse että naurettava, mutta voihan siitä joku provosoituakin.
FinPat kirjoitti:Tuomas K kirjoitti:FinPat kirjoitti:Ehkä joku kehäteiden ulkopuolella asuva voisi tulkita tämänkin vaahtoamiseksi?
Kuinka sattuikaan että asun kehäteiden ulkopuolella
Siinä toinen kuvitteellinen jakaja, joka määrittelee ihmisen arvoa.
Nyt joko luetun ymmärryksesi ei toiminut tai sitten rakensit olkiukon. Missään kohdassa en ole ihmistä arvottanut tässäkään viestiketjussa.
Et suoraan, mutta en sanoisi että tapasi puhua vaikkapa Kalliossa asuvista vihreiden äänestäjistä varsinaisesti huokuisi arvostusta.
FinPat kirjoitti:Sen lisäksi en ole kommentoinut sinusta mitään vaan yleisellä tasolla PKS vs Muu Suomi polarisaatiokehityksestä ja arvomaailmoista.
En sanonutkaan niin, enkä tarkoittanut. Yleistyksesi vain ovat niin laveita etteivät ne enää kerro mistään mitään, mistä tuo oli esimerkki. Uskon kuitenkin olevani mielipiteiltäni aika lähellä heitä, joita kutsut pseudoliberaaleiksi, vaikka en Kalliossa asukaan, joten peilaan tässä ihan oma-aloitteisesti väitteitäsi itseeni.
FinPat kirjoitti:Tuomas K kirjoitti:
Hakemattakin tästä tulee mieleen havainto, että kun keskustelee jonkun "ei-pseudoliberaalin" kanssa, niin toistuvasti minulle on kerrottu mitä mieltä olen minulta kysymättä. Kyseenalaistan määritelmäsi siis vahvasti, koska se perustunee etupäässä faktojen sijasta ennakkoluuloihin.
En pysty kommentoimaan millaisten ihmisten kanssa olet keskustellut, mistä ja kuinka itse olet heidät luokitellut. Oman Pseudoliberaalin määritelmän jo avasin.
No juu, niin avasit. Pseudoliberaali asuu Kalliossa ja äänestää Vihreitä tai Vasemmistoliittoa. Taas on sen verran laveaa, ettei määritelmästi oikeasti kerro mistään mitään.
Sanoit toki, että he käyttäytyvät rajoittavasti, antamatta ainoatakaan esimerkkiä tai muuten avaamatta mitä tuo rajoittava käytös voisi olla.
No, aika vahvalla kokemuksella tuollaisen määritelmän saa monelta konservatiivilta olemalla ihan vain liberaali. Kun liberaali haluaa antaa kaikkien elää haluamallaan tavalla kokee konservatiivi että liberaali ei hyväksy hänen elämäntapaansa tai aatteitaan, koska konservatiivi haluaa määrätä, miten muut elävät. Ehkä sellaisia oikeitakin pseudoliberaaleja joku löytyy, mutta mulla on aika vahva kutina peräaukon ympärillä, että he, joita kutsut pseudoliberaaleiksi saattavat oikeasti ollakin liberaaleja.
FinPat kirjoitti:Aloitetaan kuitenkin Uusi Vuosi 2019 jostakin mistä voimme olla yhtä mieltä.
Esimerkiksi siitä että Alfan pitäisi tuoda sähköauto portfolioonsa?
Jotenkin tuli mieleen italialaisten autojen sähköjen oletettu luotettavuus tai sen puute, ja vitsit mitä se saattaisi kirvoittaa Alfan julkaistessa sähköauton...