Ihan vaan siksi mainitsen tuon V***** kun Tuulilasista lueskelin V50:n kestotestistä, että oli kohtalaisen mukavasti pukannut sitä SÄHKÖvikaa tuossakin luotettavuuden perikuvassa. Mm. ABS ei toiminut, ei käynyt kaikilla pytyillä, radio mykkä, ajonhallintavikaa.....
Että osataan sitä muillakin merkeillä
Ikävää tuossa on se, että elektroniikka on vain lisääntymässä koko ajan uusissa autoissa. Sitten kun vehje ei toimi sen takia että auton internetyhteys on kaatunut, ollaan kohtalaisesti kusessa
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
No eikös tähtimerkkimme mersu ole tällä hetkellä varsin suurissa ongelmissa juuri sähkölaitteiden takia. Kiirehtivät jo ilmoittamaan, että enää ei tuleviin malleihin laiteta sähköhydraulisia tms. jarruja ja jo paria viimeksi tullutta mallia esitellessään ovat painottaneet nyt kiinnitetyn laatuun erityistä huomiota Mä kun luulin että just laadun takia jotkut on valmiita maksamaan mersusta niin paljon
Meseissäkin vara vanhassa parempi; viimeinen "rautamersu" oli 123, ehkä vielä 124. Näissä uusissa tuntuu olevan nyt viimeistä muotia ladata mp3 biisejä netistä
Missä pihvi...?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
AlfaTom kirjoitti:Meseissäkin vara vanhassa parempi; viimeinen "rautamersu" oli 123, ehkä vielä 124.
Laittaisin listaan myös samanikäiset W201 -mallit l. tuttavallisemmin 190 -sarja. Malli näyttää vanhanaikaiselta, mutta kai yli 20-vuotias auto saa vanhalta näyttääkin? 1981 tai -82 oli koeajo TM:ssä, taisi olla 190 E kyseessä ja noin vuosikymmenen ajan mallia valmistettiin ja helpolla auto ei ruostu. En tiedä miksi MB:t eivät vastaa enää ennakko-odotuksiin auton laadukkuudesta, ovat ehkä siirtäneet auton suunnittelussa tavoitteet toiseen tärkeysjärjestykseen. En tarkoita että laadusta tietoisesti tingittäisiin mutta jos auton käyttöikä monissa maissa Suomeen verrattuna alhainen, niin miksi tehdä turhan kestäviä autoja.
Noista Volvon sähkövioista, eikös Ford omista koko puljun niin se ehkä selittää syyn.
Vaikka tämä onkin Alfa foorumi niin pakko mainita että meidän "aakkonen" on jo 230 tkm ajettu eikä vielä ole isompia murheita ollut ja auto tuntuu ihan napakalta ajossa. A-malliinhan tuli sama ajonhallintajärjestelmä kuin S-sarjaan v. 1998.
Toivon kuitenkin että kytkin kestää vielä jonkin aikaa, se on nimittäin otettava koko masiina irti korista kytkimen vaihtoa varten
Ei siis kovin 'user friendly' toimenpide!
No, mitäs tuosta, Mese vaihtuu syksyllä melko todennäköisesti 156 JTS Sele Sportwagoniin tai ehkä V6 SW:iin. Can't wait .....
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
Jostain muistan lukeneeni, että tuo 124-sarja olisi ollut viimeinen malli, joka on suunniteltu kustannuksista tinkimättä. Kyllä ne tänäpäivänä säästävät Stuttgartissa yhtälailla, kuin Milanossakin.
Taitaa se tähti siinä keulalla maksaa jo sen kymmenen tuhatta, toinen kymppi tulee tähden tuomasta ego-lisästä ja yksi kymppi siitä että se tähti jostain ihmeen syystä saa naapurin kateelliseksi.
60000e-30000e=, nythän ollaankin jo Alfan hinnoissa...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Mulla oli tuossa pari kukautta siten oman ruottinlauttani paikaushuollossa ja kolmeksi päiväksi sain uuden V50 1.8 koneella tilalle. Vehje oli ihan bränd newesi, mittarissa 10km kun sain alle. Heti lötyi seuraavat viat;
-oikean puoleinen sähköpeili ei toiminut
-radio ei toiminut, ainoastaan CD
-pyyhkijänsulat alkoivat yhtäkkiä viuhtomaan kuivalla kelillä, ei menneet pois päältä viiksestä, vaan vehje piti pysäköidä ja sammuttaa ennen kuin 'järjestelmä' resetoitui.
Mitä olen kuullut, niin paljon on yksilövikoja noissa uusissa 40/50 vehkeissä. Joillakin on kokoajan vikoja ja toisilla ei taasen mitään. Huonoa laatua siis kun ei tule tasalaatuista tehtaala ulos. Ford varmaankin suurin syyllinen ongelmiin. FORDhan on romuraudan kemiallinen merkki.
Viimeksi muokannut MM, 12 Kesä 2005, 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mahtaisiko olla niin, että pari vuotta vanhat pelit ovat pikkuvikojen suhteen jopa paremmassa kunnossa kuin uudet? Niistähän on takuuseen korjautettu kaikki pienet murheet joita valmistuslinjalla on autoon jäänyt, ja aika montaa asiakasta niiden vikojen korjauttaminen varmaankin kiinnostaa kun ei maksa itselle mitään.
Tuntuu olevan kilpailu niin kireää ja alihankkijoiden normeista ja tuotantoprosesseista huolimatta tekevät hyvien rakennustapojen mukaisesti sutta ja sekundaa. Vaikka autot olisivatkin hyvin suunniteltuja, niin just tuo alihankkijoiden ahtaalle puristaminen pakottaa tekemään osista mitä sattuu. Samanlaista sutta kuin vaikka esim. Nokian kännykätkin, susia jo tehtaalta tullessaan.
Eihän tuossa mitään outoa ole. Ensimmäisen sukupolven S/V40-mallien kanssahan Volvo tappeli vuosikausia, ennekuin tuote saatiin edes jonkinmoiseen kuntoon. Uuden mallin ostava asiakas toimii testikuljettajana. Ja halukkaitahan Suomessa piisaa: Esson baarin kaverillakin oli 70-luvulla ollut 240:n, eikä siinä ollut koskaan mitään vikaa. Ihan toista kuin jotkut Italian ihmeet...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Tuntuu vähän merkiltä kun merkiltä laitetaan asiakkaat nykyään koekaniineiksi joilla testataan autojen lapsentaudit. Nyky tuotanto tahdilla tehtaat ei kerkeä testaamaan riittävästi niin homma jätetään asiakkaiden huoleksi. Elektroniikkaa on mielestäni tullut jo liikaa autoihin, mites kymmenen...kahdenkymmenen vuoden päästä nämä nykyautot toimii? Kun kaikkia ohjataan elektroniikan avulla. Onkohan tässä käynyt sillä tavalla että kestävyys on mennyt heikompaan suuntaan 90-luvun puolesta välistä?