Volvon kestotesti

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Volvon kestotesti

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Ihan vaan siksi mainitsen tuon V***** kun Tuulilasista lueskelin V50:n kestotestistä, että oli kohtalaisen mukavasti pukannut sitä SÄHKÖvikaa tuossakin luotettavuuden perikuvassa. Mm. ABS ei toiminut, ei käynyt kaikilla pytyillä, radio mykkä, ajonhallintavikaa.....
Että osataan sitä muillakin merkeillä :lol:

Ikävää tuossa on se, että elektroniikka on vain lisääntymässä koko ajan uusissa autoissa. Sitten kun vehje ei toimi sen takia että auton internetyhteys on kaatunut, ollaan kohtalaisesti kusessa :shock:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

Muutaman vuoden päästä ei saa käyttää tinassa enää lyijyä!

Eli tinan kestävyys tulee ihan minimaaliseksi...

On se sitten hauskaa, kun ajaa kuoppaan vähän kovempaa ja komponentit lentelevät ympäri kapiinia :wink:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Parempi kun ei osta uutta autoa, vaan vetää niilläkin rahoilla tinat.
Alfaholismia vuodesta 2001

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Sauer kirjoitti:Muutaman vuoden päästä ei saa käyttää tinassa enää lyijyä!

Eli tinan kestävyys tulee ihan minimaaliseksi...

On se sitten hauskaa, kun ajaa kuoppaan vähän kovempaa ja komponentit lentelevät ympäri kapiinia :wink:
dojoo, luulisin että pysyvät kyllä kiinni. On tuota sen verran harjoiteltu ihan duuninkin puolesta. Komponentitkin muuttuvat lyijyttömiksi :wink:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

No eikös tähtimerkkimme mersu ole tällä hetkellä varsin suurissa ongelmissa juuri sähkölaitteiden takia. Kiirehtivät jo ilmoittamaan, että enää ei tuleviin malleihin laiteta sähköhydraulisia tms. jarruja ja jo paria viimeksi tullutta mallia esitellessään ovat painottaneet nyt kiinnitetyn laatuun erityistä huomiota :mrgreen: Mä kun luulin että just laadun takia jotkut on valmiita maksamaan mersusta niin paljon :wink:

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Meseissäkin vara vanhassa parempi; viimeinen "rautamersu" oli 123, ehkä vielä 124. Näissä uusissa tuntuu olevan nyt viimeistä muotia ladata mp3 biisejä netistä :lol:
Missä pihvi...?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

AlfaTom kirjoitti:Meseissäkin vara vanhassa parempi; viimeinen "rautamersu" oli 123, ehkä vielä 124.
Laittaisin listaan myös samanikäiset W201 -mallit l. tuttavallisemmin 190 -sarja. Malli näyttää vanhanaikaiselta, mutta kai yli 20-vuotias auto saa vanhalta näyttääkin? 1981 tai -82 oli koeajo TM:ssä, taisi olla 190 E kyseessä ja noin vuosikymmenen ajan mallia valmistettiin ja helpolla auto ei ruostu. En tiedä miksi MB:t eivät vastaa enää ennakko-odotuksiin auton laadukkuudesta, ovat ehkä siirtäneet auton suunnittelussa tavoitteet toiseen tärkeysjärjestykseen. En tarkoita että laadusta tietoisesti tingittäisiin mutta jos auton käyttöikä monissa maissa Suomeen verrattuna alhainen, niin miksi tehdä turhan kestäviä autoja.

Noista Volvon sähkövioista, eikös Ford omista koko puljun niin se ehkä selittää syyn. :mrgreen:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no enne mersussa maksoi laatu mutta nykyään vain merkki..
W124:n oli viimmeine laatumersu..

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Vaikka tämä onkin Alfa foorumi niin pakko mainita että meidän "aakkonen" on jo 230 tkm ajettu eikä vielä ole isompia murheita ollut ja auto tuntuu ihan napakalta ajossa. A-malliinhan tuli sama ajonhallintajärjestelmä kuin S-sarjaan v. 1998.
Toivon kuitenkin että kytkin kestää vielä jonkin aikaa, se on nimittäin otettava koko masiina irti korista kytkimen vaihtoa varten :crazyeyes:
Ei siis kovin 'user friendly' toimenpide!

No, mitäs tuosta, Mese vaihtuu syksyllä melko todennäköisesti 156 JTS Sele Sportwagoniin tai ehkä V6 SW:iin. Can't wait ..... :-D :-D :-D
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

K kirjoitti: Noista Volvon sähkövioista, eikös Ford omista koko puljun niin se ehkä selittää syyn. :mrgreen:
Ai niin, valmistaako Lucas vieläkin ne sähköt?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jostain muistan lukeneeni, että tuo 124-sarja olisi ollut viimeinen malli, joka on suunniteltu kustannuksista tinkimättä. Kyllä ne tänäpäivänä säästävät Stuttgartissa yhtälailla, kuin Milanossakin.
Taitaa se tähti siinä keulalla maksaa jo sen kymmenen tuhatta, toinen kymppi tulee tähden tuomasta ego-lisästä ja yksi kymppi siitä että se tähti jostain ihmeen syystä saa naapurin kateelliseksi.
60000e-30000e=, nythän ollaankin jo Alfan hinnoissa... :mrgreen: :mrgreen:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

Mulla oli tuossa pari kukautta siten oman ruottinlauttani paikaushuollossa ja kolmeksi päiväksi sain uuden V50 1.8 koneella tilalle. Vehje oli ihan bränd newesi, mittarissa 10km kun sain alle. Heti lötyi seuraavat viat;
-oikean puoleinen sähköpeili ei toiminut
-radio ei toiminut, ainoastaan CD
-pyyhkijänsulat alkoivat yhtäkkiä viuhtomaan kuivalla kelillä, ei menneet pois päältä viiksestä, vaan vehje piti pysäköidä ja sammuttaa ennen kuin 'järjestelmä' resetoitui. :shock:

Mitä olen kuullut, niin paljon on yksilövikoja noissa uusissa 40/50 vehkeissä. Joillakin on kokoajan vikoja ja toisilla ei taasen mitään. Huonoa laatua siis kun ei tule tasalaatuista tehtaala ulos. Ford varmaankin suurin syyllinen ongelmiin. FORDhan on romuraudan kemiallinen merkki.
Viimeksi muokannut MM, 12 Kesä 2005, 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mahtaisiko olla niin, että pari vuotta vanhat pelit ovat pikkuvikojen suhteen jopa paremmassa kunnossa kuin uudet? Niistähän on takuuseen korjautettu kaikki pienet murheet joita valmistuslinjalla on autoon jäänyt, ja aika montaa asiakasta niiden vikojen korjauttaminen varmaankin kiinnostaa kun ei maksa itselle mitään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Juuri niin kuin Rasvis mainitsi..aika harvoin mikään uusi auto on täysin vapaa ns. pikkuvioista :?

Joten kuvittelisi, että nämä viimeiset 156:t ovat luotettavia pelejä..? :roll:


Edit: Onhan mun vanha 156 suht luotettava peli, joten otin sanan "suht" pois tosta ylhäältä.. :wink:

Terv. CC
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

MM
Viestit: 143
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 00:48

Viesti Kirjoittaja MM »

Tuntuu olevan kilpailu niin kireää ja alihankkijoiden normeista ja tuotantoprosesseista huolimatta tekevät hyvien rakennustapojen mukaisesti sutta ja sekundaa. Vaikka autot olisivatkin hyvin suunniteltuja, niin just tuo alihankkijoiden ahtaalle puristaminen pakottaa tekemään osista mitä sattuu. Samanlaista sutta kuin vaikka esim. Nokian kännykätkin, susia jo tehtaalta tullessaan.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Eihän tuossa mitään outoa ole. Ensimmäisen sukupolven S/V40-mallien kanssahan Volvo tappeli vuosikausia, ennekuin tuote saatiin edes jonkinmoiseen kuntoon. Uuden mallin ostava asiakas toimii testikuljettajana. Ja halukkaitahan Suomessa piisaa: Esson baarin kaverillakin oli 70-luvulla ollut 240:n, eikä siinä ollut koskaan mitään vikaa. Ihan toista kuin jotkut Italian ihmeet...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Tuntuu vähän merkiltä kun merkiltä laitetaan asiakkaat nykyään koekaniineiksi joilla testataan autojen lapsentaudit. Nyky tuotanto tahdilla tehtaat ei kerkeä testaamaan riittävästi niin homma jätetään asiakkaiden huoleksi. Elektroniikkaa on mielestäni tullut jo liikaa autoihin, mites kymmenen...kahdenkymmenen vuoden päästä nämä nykyautot toimii? Kun kaikkia ohjataan elektroniikan avulla. Onkohan tässä käynyt sillä tavalla että kestävyys on mennyt heikompaan suuntaan 90-luvun puolesta välistä?

Vastaa Viestiin