Jos nyt yksinkertaisista faktoista puhutaan niin tuo sinun vertaus on täysin virheellinen.insinörtti kirjoitti:^^ ^^^ onneksi tätä turhaa holhoamista on vain liikennesääntöjen suhteen ja muissa asioissa saa toimia pitkälti omien mielihalujensa / maalaisjärjen mukaan, kuten kuuluukiin. Esim. kaupasta saa napata suklaapatukan maksamatta, jos mieli tekee, mutta mieli ei tee jonottaa kassalle. Remonttia tehdessä purkujätteet voi käydä kippaamassa lähimpään puistoon, jos se on helpompaa tai halvempaa ym. pikkujuttuja, joista nyt tuskin on merkittävää haittaa kenellekään.
Noin 99,999% kerroista kun ajetaan nopeusrajoitusmerkkiä lujempaa ei tapahdu yhtään mitään merkittävää haittaa kellekään, eli hätäjarrutuksen tapaista tai sitä pahempaa.
Ja sinä väität että jos samat sadat tuhannet kerrat päivässä kun ihmiset ajaa Suomessa selkeästi rajoitusmerkin yli varastettaisiin kaupoista pieni tarvike, tai viskattaisiin sadattuhannet rakennusjätteet luontoon päivässä niin se olisi sama asia.. Ei mitään järjenhiventä tuossa väitteessä.
Kaikki jotka oikeasti jotain Suomen liikenteestä tietävät, tietää että etenkin vähäisen liikenteen aikaan nopeusrajoitukset on hyvin monessa paikkaa reilusti liian alhaisia.
Se millä on oikeasti merkitystä onnettomuuksien ehkäisyyn on se miten hyvin keskittyy siihen ajamiseen. Nykyiset rajoitukset on tehty ihmisiä varten jotka keskittyvät ison osan aikaa ihan muuhun kun siihen ajamiseen.
Ja sitten olisi myös mahdottoman hienoa jos ihmiset pystyisivät ajattelemaan sen verran nykyhetkeä pidemmälle että kun koko ajan annetaan vaikka vain pikkuhiljaa muiden tahojen kontrolloida ja valvoa enemmän ja enemmän normi-ihmisten tekemisiä niin ei mene kovin kauaa kun ollaan hyvin pitkälti enemmän tai vähemmän täydessä valvonnassa. Viimevuosina ihmisten valvomisen määrä on jo kasvanut niin isolla määrällä että tälläkin menolla ei mene kauaa kun vapaus sikäli kun se vielä tunnetaan on historiaa.