legza kirjoitti:Näkisin että kaasupolkimen tuntumallekin voisi antaa jotain arvoa. Ja jos kehuu Auriksen ohjaustuntumaa, niin haluaisin kuulla referenssit.
Toki keskivertoa vähävikasempi lienee kun välttää tietyt miinat.
Eilen kävin ajamassa uutta Hyprrrrid Corollaa. Kyllähän siinä oli menty huomattava harppaus eteenpäin. Ohjauksessa on nyt jotain tolkkua, se ei ole enää yli kevyt ja tunnoton ees kitkapyörillä. Kevyt silti kääntää ja vastetta on löydetty jostain siihen lisää. Jousitus ottaa montut ja heitot paremmin. Jarrut on samaa tavaraa, tunnokkaat ja helpot käyttää. Nyt oli keskikonsoliin lisätty jarrumerkillä oleva HOLD nappula, joka on siis mäkilähtöavustin tai jotain sinne päin. Parasta oli, että sen käyttö jäi autolla muistiin, joten joka valoissa kun pysähdyt, HOLD menee päälle ja voit lepuuttaa varpaita. Hanaa antamalla se lähtee pois päältä.
Vakkareita on kai kaksi, rajanopeus vakkari, säädät nopeuden 76kmh, ei kulje kovempaa ja sitten on vielä kai joku etäisyydensäätötutka tai joku joka säätelee nopeuden etäisyyden mukaan. En ehtinyt kokeilla. Mittaristo digitaalinen, mutta numeroilla ja viisareilla. Iso parannus kierroslukumittarin tuleminen takaisin, nykyisessä auriksessahan se on HDG HSG POWER ECO joku mittari, mistä ei oikeen tiie mikä se on ees. Penkit no........samaa tavaraa ainahan ne vois enemmän tukea näissä autoissa. Melutaso alhasempi kuin Auriksessa, sisätilat Hatchbakia ajoin ja ihan riittävät. Kojelaudan muotoilu on huomattavasti rauhallisempi, materiaalit pehmeitä kovan muovin sijaan.
Iso kosketusnäyttö on helppo käyttää ja helppo lukuinen, iso plussa ne nappullat kun Auriksessa on lasiseen kosketusnäyttöön laitettu tekstit jonne koitat sohia sitten...
Muutenkin kulkupuoli oli 1,8 koneessa parantunut, hypridi tekniikka toimii paremmin yhteen kiukaan kanssa ja muutenkin voimaa oli enemmän ja EV moodilla pystyi ajamaan vapauttammin, eikä niin pihtaillen. Kaikkia ominaisuuksia en tästä Corollasta ehtinyt tutkia, mutta nuorekas iloselle mielelle ulkoa päin saava auto joka on mennyt huiman harppauksen eteenpäin joka osa alueella. Muistetaan tässä vielä mainita se, että se farkun akseliväli on pidempi kuin hatschpakissa, tilaa on 10cm lisää ja kontissa ainakin 20cm lisää.
Hyvä positiivinen kokemus. En tiedä sitten tästä ajettavuudesta, pitäs käydä ajamassa muita saman kokoluokan uusia autoja, kuten Peugeot, Alfa ym..että sais käsityksen näistä ohjaustuntumista. Mutta se mitä koin Ranskassa vanhan 405:sen ratissa, siinä oli tuntumaa...............TODELLA OLI.!