CARF Ahvenisto 12.6.05
Valvoja: Moderators
Morot vaan.
Meikäläinenkin raahautui kaveriporukan kanssa eilen Ahvenistolle, oikein kahden auton voimin. Toinen oli SE 33 16v, jota tossa on tullut paikkailtua (kaverin), toinen kiesi '62 mallin Proche 912 (911 look, amerikan tuontia tjsp., niin ikään kaverin) Alfalla ei kehdannut radalle, kun etupää rutisee niin pahasti ja muutenkin toistaiseksi vähän ongelmia (justiin saatiin laturi taas pelaamaan)
Oli tosi hieno huomata, että radalle pääsi muillakin kuin Alfoilla (tästä ei minulla etukäteen ollut tietoa), muuten olisi jäänyt ajamatta. Hauskaa oli Possullakin vetää, ekaa kertaa olin itse radalla. Autossa olleet kitkarenkaat olisi tietty voinut vaihtaa joksikin toisiksi mutta on niillä kuulemma ennenkin radalla vedetty.
Hauskaa oli ja porukka oli aivan mahtavaa, se kaverin 33 keräsi kyllä ihailuja, kiitos siitä.
Useammalla näytti olevan kamera mukana, kuvia olisi kiva saada esim. Possusta radalla.
Kierrosajoista sen verran, että niille Subaru STi:lle kellotettiin joku 1.40 (luulisi pystyvän parempaan). Possulla paras veto oli sen omistajan ajamana 1.47. Itse vedin 1.52. Ehdittiin missaamaan se Alfa cup, eli niille ei aikoja mittailtu. Nopein taisi olla se mintun värinen Corsa.
Meikäläinenkin raahautui kaveriporukan kanssa eilen Ahvenistolle, oikein kahden auton voimin. Toinen oli SE 33 16v, jota tossa on tullut paikkailtua (kaverin), toinen kiesi '62 mallin Proche 912 (911 look, amerikan tuontia tjsp., niin ikään kaverin) Alfalla ei kehdannut radalle, kun etupää rutisee niin pahasti ja muutenkin toistaiseksi vähän ongelmia (justiin saatiin laturi taas pelaamaan)
Oli tosi hieno huomata, että radalle pääsi muillakin kuin Alfoilla (tästä ei minulla etukäteen ollut tietoa), muuten olisi jäänyt ajamatta. Hauskaa oli Possullakin vetää, ekaa kertaa olin itse radalla. Autossa olleet kitkarenkaat olisi tietty voinut vaihtaa joksikin toisiksi mutta on niillä kuulemma ennenkin radalla vedetty.
Hauskaa oli ja porukka oli aivan mahtavaa, se kaverin 33 keräsi kyllä ihailuja, kiitos siitä.
Useammalla näytti olevan kamera mukana, kuvia olisi kiva saada esim. Possusta radalla.
Kierrosajoista sen verran, että niille Subaru STi:lle kellotettiin joku 1.40 (luulisi pystyvän parempaan). Possulla paras veto oli sen omistajan ajamana 1.47. Itse vedin 1.52. Ehdittiin missaamaan se Alfa cup, eli niille ei aikoja mittailtu. Nopein taisi olla se mintun värinen Corsa.
- Garrett
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Viesti:
Keltsi 1,37.77Abarth kirjoitti:No minkäslaisia aikoja Alfoilla tällä kertaa tuli?
Top 5 aika ja auto?
Alfacupista en muista kuin 3 ekaa
Vainio Alfetta 1,40.12
Kuusisto Sprint Tbo 1,42.7?
Leino 156 GTA 1,42.8?
Subaruille kuulin ajat 1,33 mustalle ja 1,36 siniselle. Todennäköisesti se Corsa oli nopein, mutta aika ei ole tiedossa.Onko päivän nopeimmasta ajasta/autosta tietoa?
Itse kävin radalla vain hinaustehtävissä...
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- KJS
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Oliko Subarut 4-veto turbo Imprezoja? Tuo turkoosi Corsa on varmaan aika pirteä peli. En nyt muista sen numeroarvoja, mutta tehopainosuhde on varmaan aika raju ja jos kuski on vielä rattimies, niin saattaa olla vaikea lyötävä. Kasittääkseni Corsassa on myös jarrut ja alusta kunnossa.
Alfaholismia vuodesta 2001
P.Vainion 1.40. aika taisi olla kaikille asiaa seuranneille aikamoinen yllätys! Herra taisi viimevuoden räpellyksen jälkeen näyttää nöösipojille kuinka ajetaan. Ite ajelin Cupin ihan turhaan liian varovaisesti, ilman mitään tilanteita, olis kantsinu vähän hyökätä niin ei olisi ollut ero Vainioon niin iso. Vainiohan ajaa muuten kilparenkailla!
- Rolle
- Site Admin
- Car(s): RRS + F20
Nyt olisi pari Alfissimon kuvaa galleriassa, lisääkin saa lähettää jos löytyy.
Eikös häntä sen takia hylätty cupista ainakin jokunen vuosi sitten ja herneitä vedettiin puolin ja toisin?HANU kirjoitti:Vainiohan ajaa muuten kilparenkailla!
- Garrett
- Viesti:
Nehän EI ole kilparenkaat, vaan ihan katuliikenteeseen hyväksytyt renkaat, joilla voi ajaa vaikka katsastukseen.Rolle kirjoitti:Eikös häntä sen takia hylätty cupista ainakin jokunen vuosi sitten ja herneitä vedettiin puolin ja toisin?HANU kirjoitti:Vainiohan ajaa muuten kilparenkailla!
Avon ACB-10 Sport
Kyllähän nuo aika lyhytikäiset ovat, että pitävät kyllä.
Edit: Ne edelliset, jotka kiellettiin, olivat puhtaat slicksit.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
Puoliltapäivin ilmoitettiin, että radalla on öljyä, mutta kukaan ei ole ilmoittanut autostaan sitä tulleen. Piti heti kurkistaa oman Tessun alle ja katsoa moottorista öljyt. Niin tuntui moni muukin 75-mies tekevän...
Tulin radalla heti kymmeneltä. Kymmenen ja kahdentoista välillä sai radalla ajaa aika rauhassa. Kyllä kannatti käydä. Parempi näin jaettuna, kuin ilman ratapäivää.
Kiitos Garretille informaatiosta, oli kiva tietää syy radan jakamiseen.
Kotimatkan kruunasi hotelli Tallukan pihassa olleet Areffilaisten Alfat. Vaikka kuulun Areffiinkin, en malttanut jäädä kerhon porukkaa jututtamaan. Olitte ilmeisesti syömässä/palkintojen jaossa (noin kello 14:00).
Tulin radalla heti kymmeneltä. Kymmenen ja kahdentoista välillä sai radalla ajaa aika rauhassa. Kyllä kannatti käydä. Parempi näin jaettuna, kuin ilman ratapäivää.
Kiitos Garretille informaatiosta, oli kiva tietää syy radan jakamiseen.
Kotimatkan kruunasi hotelli Tallukan pihassa olleet Areffilaisten Alfat. Vaikka kuulun Areffiinkin, en malttanut jäädä kerhon porukkaa jututtamaan. Olitte ilmeisesti syömässä/palkintojen jaossa (noin kello 14:00).
Viimeksi muokannut Savo, 13 Kesä 2005, 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- liekki
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Viesti:
mikäs se parkkipaikalla "levännyt" 406:nen oli? Oli kai kuulemma melkein heti oksentanut öljyt alleen kun oli radalle päässyt. Siinä se nökötti kahvion vieressä ja iso läikkä oli alla.
EDIT: siis se oli 405
piti tulla yöllä tarkistamaan kun painoi mieltä nukkumaan mennessä
Viimeksi muokannut liekki, 13 Kesä 2005, 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- glideslope
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Mäkin luulin aluksi, että olis öljyt pukanneet pösöstä ulos kun suolenkillä oli parissa mutkassa aivan helvetin liukasta. Parempi tieto kuitenkin kertoi, että glykolit sinne pugista levisivät. Onneksi rata saatiin kuitenkin kuntoon alta tunnissa vaikka myöhemmin tuli taas taukoa kun olivat nähneet kaksi hirveä varikkomutkan takana.liekki kirjoitti:mikäs se parkkipaikalla "levännyt" 406:nen oli? Oli kai kuulemma melkein heti oksentanut öljyt alleen kun oli radalle päässyt. Siinä se nökötti kahvion vieressä ja iso läikkä oli alla.
Hyvä oli tapahtuma, eikä ainaakaan minua ulkopuoliset häirinneet vaikka nyt pari subarua, yksi Type-R, Carrera ja ralli Clio ilmestyivät jostain syystä silloin tällöin kohtalaisella vauhdilla peräpeiliin.
Oma vanha keulapainoinen lehmäkin tuntui tykkäävän radasta ja tehon turvin tuntui taistelevan kunniakkaasti uudempia 156:ia vastaan, vaikkakin lopputuloksena meinasivat renkaat kirjaimellisesti sulaa alle.
L. yhtään edullista kumikauppaa tiedossa pk -seudulla?
- Carlos
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
www.rengaslasi.comglideslope kirjoitti:L. yhtään edullista kumikauppaa tiedossa pk -seudulla?
tai http://www.rengasonline.com/
- glideslope
- glideslope
Osa porukoista puhui, että tämä sorsa pesee jatkuvati nämä pari imprezaa mutta ainakaan käsikellolla en tälle saanut parempaa kuin 1,39...siniselle Subarulle 1,36. Tämä mitattuna joskus iltapäivällä, jolloin ooppeli oli käynyt jo useampaan otteeseen radalla, jolloin edellisten kierosten ajat olivat noin 1,48 ja 1,40 mutta menosta päätelleen kyllä potentiaalia olisi ollut vielä huomattavasti parempaan vaikka epäilen kyllä 1,33 alittamista..? -viisaammat korjatkoon.
- Garrett
- Viesti:
Ja vielä lisää kuvia. Kuvaaja Peik Salonen.Carlos kirjoitti:Kuvia
- Toronado
- Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Minäkin niitä renkaita tutkailin Alfa cupin lähtöjonossa ja kyllä niistä tarpelliset DOT-merkinnät löytyi.Garrett kirjoitti:Nehän EI ole kilparenkaat, vaan ihan katuliikenteeseen hyväksytyt renkaat, joilla voi ajaa vaikka katsastukseen.Rolle kirjoitti:Eikös häntä sen takia hylätty cupista ainakin jokunen vuosi sitten ja herneitä vedettiin puolin ja toisin?HANU kirjoitti:Vainiohan ajaa muuten kilparenkailla!
Avon ACB-10 Sport
Kyllähän nuo aika lyhytikäiset ovat, että pitävät kyllä.
Edit: Ne edelliset, jotka kiellettiin, olivat puhtaat slicksit.
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.