Tiedoksi niille joita asia kiinnostaa:
- Ostin auton vuosi sitten n. 10% kalliimmalla hinnalla ilman webastoa
- En katsonut muita vastaavia nettiautosta kun niitä tuntui huonosti olevan myynnissä viimeisen 6kk aikana muutenkin
- Auto ei ole pakkomyynnissä toisin kuin kamuxilla, kokeillaan vaan kepillä jäätä
- Autossa toki on eri varusteet kuin kamuxin versiossa ja onhan se paljon paremman värinenkin
Näkyy olevan erona noihin kymppitonnin halvempiin kattoluukku ja webasto. Muuten varusteet ovat samat.
Kyllä siellä näyttäs takapenkillä olevan ihan hyvät oltavat, eli jos on kuski ajamassa niin ei häiritte itteä ajo-ominaisuudet, ja ku ite on sisällä niin ei häiritte ulkonäkökään. Kelpais mulle maateitse tapahtumaan siirtymiseen, kunhan jääkaappi ois täynnä ölsää.
Mulla on tosi tarkkaa tietoa. Olen auton keskimmäinen omistaja ja ostin auton takaisin harrastajalta jolle auton möin muutama vuosi sitten.
Auto on nyt siis myytävänä autoliikkeessäni.
Tilanne on onneksi lähtenyt lopulta parempaan suuntaan, "Eventually a deal was made to sell all nine cars to a dealer who could take the time to find the right owners for each of them, almost all of them have now found homes with new owners, and it’s believed that almost all of them are now on their way to being driven again."
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Tuttu auto ja omistaja, mielestäni todella hyvä yksilö. Jopa halvalla myy..
Riisseli ja neliveto, ja ikääkin alkaa olla. Nelarissa on erikoisosat, jotka kalliimpia kuin 2-vedon... sitten vielä manuaalinkin kysyntä lienee laskusuunnassa. Hyvin hinnoiteltu, jos haluaa joskus myydäkin.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Jiitee kirjoitti:Riisseli ja neliveto, ja ikääkin alkaa olla. Nelarissa on erikoisosat, jotka kalliimpia kuin 2-vedon... sitten vielä manuaalinkin kysyntä lienee laskusuunnassa. Hyvin hinnoiteltu, jos haluaa joskus myydäkin.
Totta, mutta onneksi se takapään voimalinja on aika robustia kamaa eikä sitä tartte pelätä (nyt tähän toki ilmoittautuu foorumin molemmat käyttäjät, joille on vaihdettu keskitasuri sekä se yksi, jonka kardaani on käynyt operoitavana ja julistavat, että kyllä nääkin hajoo - kaikkihan joskus hajoo, mutta ei tuo voimalinja varsinaisesti pelkäämisen aihe ole).
Hinta on tosiaan sopiva. Tuossa olisi loistava talvinen työmatkahiipijä. Voisin melkein hakea pois, jos tilillä olisi muutama irtotonni enempi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Jiitee kirjoitti:Riisseli ja neliveto, ja ikääkin alkaa olla. Nelarissa on erikoisosat, jotka kalliimpia kuin 2-vedon... sitten vielä manuaalinkin kysyntä lienee laskusuunnassa. Hyvin hinnoiteltu, jos haluaa joskus myydäkin.
Totta, mutta onneksi se takapään voimalinja on aika robustia kamaa eikä sitä tartte pelätä (nyt tähän toki ilmoittautuu foorumin molemmat käyttäjät, joille on vaihdettu keskitasuri sekä se yksi, jonka kardaani on käynyt operoitavana ja julistavat, että kyllä nääkin hajoo - kaikkihan joskus hajoo, mutta ei tuo voimalinja varsinaisesti pelkäämisen aihe ole).
Hinta on tosiaan sopiva. Tuossa olisi loistava talvinen työmatkahiipijä. Voisin melkein hakea pois, jos tilillä olisi muutama irtotonni enempi.
Joo, kyllähän tuo on vahva voimalinja. Kunhan sitä joskus vähän hoivaa.
PS, yli tonnin halvempi pyynti kuin omassa rikkinäisessä yksilössäni (kiitti vaan v*tusti linkistä )
Miksi joka autoon tarttee mahtua perhe ja viikon tavarat? Eikös se nykyinenkin Giulietta ole lähinnä yhden henkilön työmatkakulkine, kun niitä perheliikehdintöjä varten on se ökybemari?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Itse olen ajatellut että kun perheen asumiset, autot ja lomailut maksan, niin ylijäävien pennosteni käytöstä joko sijoituksiin tai leluihin en kysele keltään lupia.
lerppu kirjoitti:^forwasin validin kysymyksen, kerron kun saan koherentin vastauksen.
Onko siellä teltassa wifi?
Yllättävän varusteltu, joo!
Yleisemmin aiheesta ”eikö mies voi rahansa käyttää kuten haluaa”, juu, voi - mutta kun sugamama pistää 75%, ni ei täällä ”omilla” hiluilla harrasteta... Lisäksi tykkään näin vanhaksi mieheksi vielä yllättävän paljon seksistä! Tiedän - asento on naurettava, kuumakin tulee ja kiusallista läheisyyttä joutuu sietämään. Silti mielelläni jatkan mokomaa puuhaa.
75tkm ajettu Giulia 13k€ Saksassa. Ei ole kalliita vaikka olisikin diesel, manuaali ja ilman istuin + rattilämmitystä. Verotkaan eivät voi olla kuin luokkaa 4k€. Vaikka ottaisi hieman hakupalkkaa niin alle 20k€ jää. Nettiauton halvin on 28k€. Tosin tomaatti mutta kuitenkin.
FinPat kirjoitti:75tkm ajettu Giulia 13k€ Saksassa. Ei ole kalliita vaikka olisikin diesel, manuaali ja ilman istuin + rattilämmitystä. Verotkaan eivät voi olla kuin luokkaa 4k€. Vaikka ottaisi hieman hakupalkkaa niin alle 20k€ jää. Nettiauton halvin on 28k€. Tosin tomaatti mutta kuitenkin.
Epäpätevästi laadittu EU:n lainsäädännön hengen vastainen tilapäinen himmeli vuodelta 1959 näyttää tässäkin hampaansa.
Noh, ehkä ennenkuin aivan alkaa henkeä pidättämään tuollaisen hintatason kanssa, niin kannattanee tehdä niinkutsuttu "Kuponkiuutiset-check"; kysäise itseltäsi että voisiko tämä olla liian hyvää ollakseen totta... Ilmoitustekstissä mainitaan että myyjä "oleilee ulkomailla", joten yhteydenotot vain whatsappilla. Melkein uskaltaisin veikata että kun alat kauppoja hieromaan niin maksua western unionilla ehdotetaan.
On siinä toki mainittu että pientä laittoa on kolhujen muodossa ja auto on peräisin ranskalaisesta huutokaupasta. Eli jos auto oikeasti sattuisikin olemaan olemassa ja tarjolla, niin ei siinä ehkä helmeä halvalla olisi tarjolla.
Beta Julio kirjoitti:
On siinä toki mainittu että pientä laittoa on kolhujen muodossa ja auto on peräisin ranskalaisesta huutokaupasta. Eli jos auto oikeasti sattuisikin olemaan olemassa ja tarjolla, niin ei siinä ehkä helmeä halvalla olisi tarjolla.
Joo, tuo 13k€ on outlier ja sitä kautta epäilyttävä mutta haarukkaan 16-18k€ on jo jonkin verran tarjontaa.
Beta Julio kirjoitti:
On siinä toki mainittu että pientä laittoa on kolhujen muodossa ja auto on peräisin ranskalaisesta huutokaupasta. Eli jos auto oikeasti sattuisikin olemaan olemassa ja tarjolla, niin ei siinä ehkä helmeä halvalla olisi tarjolla.
Joo, tuo 13k€ on outlier ja sitä kautta epäilyttävä mutta haarukkaan 16-18k€ on jo jonkin verran tarjontaa.
Jep, ja sillä 18k€ auto + 2k€ haut ja talvivarusteet + 4k€ verot niin laskelma onkin jo hieman erinäköinen.
https://www.nettiauto.com/10599310
Vaihteeksi helsinkiläisillä alkuperäiskilvillä 70-luvun 2000 Berlina, jota ei ole pilattu tekemällä siitä "urheiluauto".
alum kirjoitti:https://www.nettiauto.com/10599310
Vaihteeksi helsinkiläisillä alkuperäiskilvillä 70-luvun 2000 Berlina, jota ei ole pilattu tekemällä siitä "urheiluauto".
Siitäpä Nortti laulammaan sinne 4500 --> ylöspäin niin äänet ja meno paranee...
Suosittelen, tuo 2,0 TC on vielä varsin vääntävä moottori, 50 km-/h -> ylöspäin lähtee viitosella oikein hyvin.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
alum kirjoitti:https://www.nettiauto.com/10599310
Vaihteeksi helsinkiläisillä alkuperäiskilvillä 70-luvun 2000 Berlina, jota ei ole pilattu tekemällä siitä "urheiluauto".
Siitäpä Nortti laulammaan sinne 4500 --> ylöspäin niin äänet ja meno paranee...
Suosittelen, tuo 2,0 TC on vielä varsin vääntävä moottori, 50 km-/h -> ylöspäin lähtee viitosella oikein hyvin.
Muuttohaukka kirjoitti:Siinä jollekin projektia: https://www.tori.fi/paijat-hame/Alfa_Ro ... ?ca=18&w=3
Onko muuten mitään tietoa tapauksesta? Olisin varmaan itse käynyt hakemassa, mutta muutto edessä parin viikon päästä niin ei pysty
Traficomin tietojen mukaan katsastuksessa hyväksytty korjauskehoituksin:
-rekisterikilvet puuttuu tosin myynti-ilmon kuvassa kilpi on ainakin edessä
-ajovalojen korkeussäätö
-tuulilasi
Melkein kyllä tekis mieli käydä vilkaisemassa. Aika suolainen vero, 778;91€/vuosi, mutta ei veroja maksamatta, poistettu liikenteestä. Seisonut ilmeisesti ainakin puolisen vuotta ulkona talven yli ajamatta.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
Kävin kurkkaamassa Raison vaihtokaaran hopeista Giuliaa ja olisin voinut vaihtaa, mutta en ollut tyytyväinen pyydetyn setelirahan määrään, jos olisi ollut bensa niin olisin venynyt, mutta 150 d kohdalla en. En koeajanut.
Plussat: siisti, kaksin ok renkain.
Miinukset: Italiantuonti eli persegrillit puuttuu, ihan hienot orkkisvanteet talvirenkaissa ja ihan kanttariruvella, ilmeisesti nää huolletaan vuosittain ja 15tkm kohdalla on leima ja nyt ajotieturi ilmoittaa, että huoltoaika mennyt pitkäksi.
Kaiken kaikkiaan olisin voinut kuvitella itseni tuon omistajaksi pienen ohjelmoinnin jälkeen kun nuo puutteet ei itseä hirveästi olisi haitanneet - ei kuitenkaan jatkoon.
sataviisysi kirjoitti:Kävin kurkkaamassa Raison vaihtokaaran hopeista Giuliaa ja olisin voinut vaihtaa, mutta en ollut tyytyväinen pyydetyn setelirahan määrään, jos olisi ollut bensa niin olisin venynyt, mutta 150 d kohdalla en. En koeajanut.
Plussat: siisti, kaksin ok renkain.
Miinukset: Italiantuonti eli persegrillit puuttuu, ihan hienot orkkisvanteet talvirenkaissa ja ihan kanttariruvella, ilmeisesti nää huolletaan vuosittain ja 15tkm kohdalla on leima ja nyt ajotieturi ilmoittaa, että huoltoaika mennyt pitkäksi.
Kaiken kaikkiaan olisin voinut kuvitella itseni tuon omistajaksi pienen ohjelmoinnin jälkeen kun nuo puutteet ei itseä hirveästi olisi haitanneet - ei kuitenkaan jatkoon.
sataviisysi kirjoitti:Kävin kurkkaamassa Raison vaihtokaaran hopeista Giuliaa ja olisin voinut vaihtaa, mutta en ollut tyytyväinen pyydetyn setelirahan määrään, jos olisi ollut bensa niin olisin venynyt, mutta 150 d kohdalla en. En koeajanut.
Plussat: siisti, kaksin ok renkain.
Miinukset: Italiantuonti eli persegrillit puuttuu, ihan hienot orkkisvanteet talvirenkaissa ja ihan kanttariruvella, ilmeisesti nää huolletaan vuosittain ja 15tkm kohdalla on leima ja nyt ajotieturi ilmoittaa, että huoltoaika mennyt pitkäksi.
Kaiken kaikkiaan olisin voinut kuvitella itseni tuon omistajaksi pienen ohjelmoinnin jälkeen kun nuo puutteet ei itseä hirveästi olisi haitanneet - ei kuitenkaan jatkoon.
Aika rohkeasti liike väittää kilometrimääräksi 154tkm, kuten mittaristostakin voi lukea, mutta tuohon yksilöön on vaihdettu kerran mittaristo 25-35tkm kohdilla. En valitettavasti tarkkaa lukemaa muista, mutta tästä pitäisi löytyä merkintä huoltokirjasta, ja siten auton todellinen mittarilukema on kyllä lähempänä 200tkm kuin 150tkm. Täytyy olla tarkkana näiden kanssa..