Skodillac Kodiaqin räsäversion koeajo Tuulilasissa.
"Tehdas on tehnyt äänitapettiin lisää rintakarvoitusta pakoputkiston takaosasta löytyvällä Dynamic Sound Booster -kaiutinsysteemillä, jolla tupaöljykäyttöisen perhemaasturin saa kuulostamaan vielä paperillakin luvattua uhkaavammalta."
Tätä automaailmassa onkin kaivattu
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
^ Täh, ei kai se Skodillaqqi sentään ulospäin niitä soittele? Tuo kaiuttimista kuuluva pörinä kyllä pääsi yllättämään itseni kun taannoin 2018-vuotisella uudella M5:llä pitkän viikonlopun verran ajelin. Kesti ainakin 5min hoksata että soundi tulee kajareista eikä moottorista.
mutt kirjoitti:Lexus ja Bemarihan on harrastaneet tuota jo vuosia.
Eikö nuo soitellut pörinöitä vain äänentoistojärjestelmän kautta kuskin iloksi? Tottakai skodillacissa on myös tämä perusvälttämättömyys.
Niin joo, sotkako pöristelee ulospäin?
No joo. Mulla oli penskana fillarissa sellainen kahva, josta kiertämällä sai "mopon ääntä." Ikäluokkani on nyt siinä iässä, että ostellaan uusia skodia, joten kysyntäänhän tässä vain vastataan...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Ei ole ns. varmaa tietoa äänenlähteestä eikä Skodat tai muutkaan vaginaattorit kauheasti iske. Joskus vuosia sitten kuitenkin puoli vahingossa ajelin koeajoa toinen jalka ostohousuissa SQ5:llä ja siinä oli jo silloin juurikin joku (lisävarusteena ruksittu) sport napista aktivoituva kaiutin tsydeemi putkistossa ja se kuulosti ulospäin lähinnä bensa kasilta eli ihan ok sinänsä, mutta jotenkin kuskinpenkillä tuntui kusettajalta. Kovaa kulki ja ulkopuoliset varmaan kuvitteli olevankin bensakone vaikka traktoripolttoainetta joi. Todettakoon vielä, että tuo Audin 3.0 diesel kyllä on ihan ok kuuloinen omillaankin - dieseliksi.
Skoda kieltämättä kuulostaa 4 dieselin ja subbarin yhdistelmältä, kyllä se Audin kutosdieselin leluääni oli ainakin omasta mielestä ok jos sellaisesta melusta yleensä pitää. Varmaan niitäkin soundeja jostain interwebin uumenista löytyy. Voi olla, että tuota 4 dieselin ääntä vaan ei pysty millään peittämään.
sataviisysi kirjoitti: kyllä se Audin kutosdieselin leluääni oli ainakin omasta mielestä ok jos sellaisesta melusta yleensä pitää.
Kolleegalla on omassa Audillacissaan tuo pata. Kuullostaa feikiltä mutta hyvältä sekä ulos, että osittain myös sisään.
Ko. laitteella liikkuminen muuten kyllä nostaa mieleen ajatuksen siitä, että onhan se pienten kiusaaminen sitten kai ihan normaalia ja hyväksyttävää.
Penkit siinä ovat hyvät ja liikahtaa tarvittaessa.
Kiinalaiset haluaa että Bemarin näkee kaukaa, munuaisten pitää olla ISOT. Ei ole todellista. Jos tämä muotokieli jatkuu pitkään, niin se alkaa häiritä jo niin paljon että ei enää pysty! Eikä toi nykyinenkään ole erityisen kaunis, eli ei oo haitannut lievä kyttyräselkäisyys tai ulkomittojen epäsuhta. Mutta naurettavan raja kun ylittyy, niin ei se enää käy käyttöautossakaan. Mitä ihmettä noi miettii? Eikö Euroopan markkinalla ole mitään merkitystä?
Maranellon uusin luomus: historian tehokkain 986hv, plug-in -hybridi, neliveto
V8 3990cc 780 hv + 3x sähkömoottori 220 hv = 1000 hv
ei pakkia hoidetaan sähkömoottorilla
8-speed dual-clutch transmission that shifts 100 milliseconds faster than the transmission in the 488 Pista
mahdollista ajaa 15 mailia etuvetoisena sähköllä
Assetto Fiorano ratapaketti myös
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Ei nyt mikään uutuus, mutta nyt ekaa kertaa Suomen tuontiohjelmassa uuden Méganen RS.
Suomalainen media kävi tutustumassa nykyisen Renault Méganen suorituskykyisempään Renault Sportin viimeistelemään malliin jo yli vuosi sitten, mutta sen tulo meille on viivästynyt useaan otteeseen. Nyt hanat avautuvat, ja valittavana on joko tavallinen Mégane R.S. tai vielä tehokkaampi ja urheilullisempi Mégane R.S. Trophy.
Renault esitteli Mégane R.S:n vuonna 2003, ja se oli heti alusta alkaen suunniteltu ajajan ehdoilla suorituskykyiseksi autoksi, jolla on hauska ajaa. Nykyiseen sukupolveen tuotiin uutuutena 4Control eli nelipyöräohjaus, joka tekee autosta yhtä aikaa ketterämmän ja vakaamman. Alustavaihtoehtoja on kaksi, joista Trophyssä on vakiona tiukempi Cup-alusta, jonka saa lisävarusteena tavalliseen R.S:ään.
Moottori on ahdettu 1,8-litrainen, joka kehittää ”perusmallissa” 206 kilowattia ja 390 Nm. Trophyssä on tehoa vielä 15 kilowattia enemmän ja suurin vääntömomentti on käsivalintaisen vaihteiston kanssa 10 Nm ja kaksoiskytkinvaihteiston kanssa 30 Nm suurempi. Kaikki mallit alittavat helposti kuuden sekunnin ajan nollasta sataan kiihdytyksessä.
Yksi Mégane R.S:n hauskoja piirteitä on monipuolinen mahdollisuus säätää alustan ja moottorin toimintaa. Viisi ajotilaa ulottuu mukavuutta painottavasta Comfortista vain suljetuille alueille kuten radoille tarkoitettuun Raceen. Trophyssä on vielä uutena ominaisuutena mahdollisuus säätää auton ääntä viimeisen äänenvaimentajaan sijoitetun mekaanisen läpän avulla.
Renault Mégane R.S. maksaa Suomessa 39 990 euroa, ja ensimmäisiä autoja odotetaan Suomeen kesän jälkeen. Trophysta pyydettävä lisähinta on hyvin kohtuulliselta vaikuttava 3 000 euroa. (TM)
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Vittorio Jano kirjoitti:...Renault Mégane R.S. maksaa Suomessa 39 990 euroa, ja ensimmäisiä autoja odotetaan Suomeen kesän jälkeen. Trophysta pyydettävä lisähinta on hyvin kohtuulliselta vaikuttava 3 000 euroa.
No nyt on saatu Suomi-hinnat alhaisiksi jos nuo pitää paikkaansa. Tuohan on halpaa kuin jogurtti - toisin kuin viimeisimmän Clio RS:n Suomi-hinta joka on aivan kilpailukyvytön.
Vittorio Jano kirjoitti:Samat hinnat myös Rellun omilla sivuilla. Ei todellakaan paha!
Hinnat on todellakin linjassa. Hinta on samassa luokassa kun esim. Hyundai N-versiot, joita on tullut tiirailua asiakkaan aloitettua ko. merkin jälleenmyynti. Rellussa olisi parempi hp/buck suhde.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Hinnastot näkyy tosiaankin löytyvän Renault Suomen sivuilta.
Megane RS Trophyn autoveroton ohjehinta Saksassa Suomen 24% alvilla 40.836 eur. Suomessa vastaava autoveroton hinta 32.008 eur. Hintaeroa siis 8,8 teur. Tuli just ostettua itselle uusi auto, mutta noilla hinnoilla uusi RS Trophy olisi kyllä ollut houkutteleva paketti itselleni.
"Suomeen myyty" taitaa useinkin tarkoittaa "suomalaiselle myyty", mutta rekisteröintivaltio on sitten asia erikseen. Levanteja näkee liikenteessä tämän tästä, joten tuo lukema kuulostaa jopa matalalta.
En olisi ehkä ihan tätä päivää uskonut näkeväni tässä kohtaa vihreyden nostaessa päätään joka paikassa.
Siinä missä Ferrari ja muut hyperauto valmistajat esittelevät hybrid 1000hv myyntiautojaan, Gordon Murray Automovite lataa pöytään speksit:
- 3 istuttava, kuljettaja keskellä
- 980kg
- 3,9 litraa
- V12
- 12 100rpm
- 650hv
- 450Nm
- 6-lovinen H-kaavioinen manuaal
Jään kyllä tätä odottamaan todella isolla mielenkiinnolla. Okei 100kpl, 2 Miljoonaa on luvut, jotka takaavat auton olevan saavuttamissa suurimmalle osalle varakkaistakin ihmisistä. Silti tässä on yhtäläisyyksiä McLaren F1:seenkin niin paljon, että ehkä voi jopa melkeen virallisesti sanoa, että sen seuraaja tulee tässä. Unohtakaa Speedtail tai muut autot... Nyt on kyse ajamisen perusteista. Siihen ei oikeen kai tänään kykene tällä asenteella nykyään kuin Lotus.....tällä tiedolla.
unknown kirjoitti:Suomessa on myös se toinen liike joka myy Levante:a. Samainen liike on saanut vain kyselyitä tästä uudesta Ferrareista, mutta ei ole myynyt yhtään.
11 myyty uusia 90:siä. Kyllä täällä näemmä varaa on, vaikka joka paikasta sanotaan talouden sukeltavan pian.