Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin DCNF:n kalvon. Ensin yhdestä alkoi tihkua bensaa, pian toisestakin. Päätin säästää ja tilata kolme kappaletta eli yhden varalla. Niiden saavuttua vuoti jo kolmaskin. Uusittuani kaikki kolme alkoi neljäskin laskea läpi. Uusi tilaus 2kpl, taas yksi varalle. Nyt viimeinenkin on vaihdettu, ei vuoda enää.
Unohdin Murphyn lakiin liittyvän vanhan perussäännön. Jos joku hankalassa paikassa oleva pitää korvata, kannattaa vaihtaa kerralla kaikki, koska loputkin vaativat uusimista ennemmin tai myöhemmin. Nyt maksoin ylimääräisen postimaksun aivan turhaan.
Tyhmyydestä saa aina maksaa (olikohan se kälviäläinen vai kempeleläinen sananparsi?).
Unohdin Murphyn lakiin liittyvän vanhan perussäännön. Jos joku hankalassa paikassa oleva pitää korvata, kannattaa vaihtaa kerralla kaikki, koska loputkin vaativat uusimista ennemmin tai myöhemmin. Nyt maksoin ylimääräisen postimaksun aivan turhaan.
Tyhmyydestä saa aina maksaa (olikohan se kälviäläinen vai kempeleläinen sananparsi?).
- Liitteet
-
- dcnf.jpg
- (124.57 KiB) Tiedosto ladattu 4547 kertaa
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jaa että mitäkö tehtiin? Tehtiin päivä remonttia 156:een, jotta saadaan tehdä talvella pari päivää lisää. Videon ja kerätyn lokitiedon perusteella jotain oli pielessä tehojen osalta. Raahen rataprofiili oli sellainen, että ensin on paljon hidasta ja mutkaista osuutta, radan jälkimmäisellä puoliskolla kolme pitkää suoraa ja loppu taas enemmän syheröä. Datan mukaan ensimmäinen puolisko mentiin kaikin puolin ok, radan nopea osuus laihalla (0.92) ja taas lopussa normaalilla seoksella. Miksi näin, vaikka muut käppyrät kuten vaikkapa suutinten kuormitus näytti kaiken olevan ok. Asioita suljettiin pois ja lopulta ainoa looginen selitys on, että kone ei tässä kyseisessä ajotilanteessa saa bensaa sitä määrää mitä se haluaa. Ei, vaikka vakio polttoainepumppu vaihdettiin talvella Walbro 255 -mallin pumppuun.
Tarkka tieteellinen mittaus suoritettiin asentamalla railin päähän paineensäädin, painemittari ja pätkä letkua. Polttoainetta pumpattiin tasan 60s kanisteriin, se punnittiin ja sen pohjalta laskettiin mitä pumppu tuottaa tunnissa. Tuloksena 2.0bar lukemalla 101l/h ja 3.0bar lukemalla 104l/h. Luigin asentama bensalinjasto tietysti haukuttiin pystöön, koska sehän on vain parhaimmillaankin 8mm putkea ja erinäiset liitokset kaventavat paikka paikon sisähalkaisijan noin 4-5mm tienoolle. Tämän (5/16" / 8mm) putken (ilman kuristimia) pitäisi riittää noin 170l/h virtaukseen. Päätettiin vielä mitata lukema suoraan tankista, pumppuyksikön liittimestä. Tuloksena samat lukemat. Jos linja ei ahdista, niin mikä sitten?
Vika tai sanotaanko että ominaisuus löytyi tankin pumppuyksiköstä ja sen (http://www.tmuukkonen.fi/shop/wp-conten ... 536501.jpg) rakenteesta. Sehän on sellainen malja tankin pohjalla, jonka sisällä on suodatin sekä pumppu. Kuppeessa mittarin koho ja yläosassa paineen säädin. Normaali ajotilanteessa ylimääräinen, paineensäätimeltä ohivirtaava bensa virtaa maljan ulkoreunan putkea pitkin pohjalle, tehden 90 asteen kulman ja puhaltaen bensan pienen matkan päässä olevaan takaiskuventtiiliin, mikä sitten täyttää maljaa. Näytti olevan sen verran hieno rakennelma, että se saa maljan täytettyä vaikka bensaa olisi vain vähän tankissa. Maljan idea on että pumppu saa bensaa kaikissa ajotilanteissa. Valitettavasti rakenteen rajat tulevat vastaan kun bensaa tarvitaan enemmän kuin mitä vakio GTA ikinä tarvitsee. Walbro hörppäsi maljan tyhjäksi 12s pumppauksella ja loput tuosta minuutin pumppauksesta on vain ryystämistä.
Korjaus oli helppo mutta epämiellyttävä. Tankataan tankki täyteen, mikä tuo sitten ylimääräistä ja turhaa panoa autoon noin 50kg. Kun tankki täytetään 3/4 mittaan, on bensan pinta tasan tuossa maljan reunalla ja se täyttyy väkisinkin ja riippumatta pohjaventtiilin toiminnasta. Railin päästä mitattuna tuotto nousi 3bar paineella jopa 130l/h lukemaan. Jännite pumpulla tosin oli onneton 10,8V ja laturi kytkettynä 12,8V. Laturin kytkentä nosti tuoton 138l/h lukemaan. Tämän pohjalta tiedetään, että loppukausi ajetaan liian raskaalla autolla ja tulevan talven aikana alkuperäinen tankki, sähköt ja linjasto saa väistyä uuden tieltä pois. Kilpatankin asennus tuo hieman lisää peltitöitä turvamääräysten osalta.
Aiheen vierestä vielä, niin viritysvaraa GTA:ssa on siis varsin vähän mitä tulee vaikkapa tuohon polttoaine järjestelmään. Laskennallisesti tuo noin 100l/h tuotto riittää vain noin 290hp teholukemiin. Sen 12s rykäisyn ajaksi toki hieman suurempaan lukemaan.
Tarkka tieteellinen mittaus suoritettiin asentamalla railin päähän paineensäädin, painemittari ja pätkä letkua. Polttoainetta pumpattiin tasan 60s kanisteriin, se punnittiin ja sen pohjalta laskettiin mitä pumppu tuottaa tunnissa. Tuloksena 2.0bar lukemalla 101l/h ja 3.0bar lukemalla 104l/h. Luigin asentama bensalinjasto tietysti haukuttiin pystöön, koska sehän on vain parhaimmillaankin 8mm putkea ja erinäiset liitokset kaventavat paikka paikon sisähalkaisijan noin 4-5mm tienoolle. Tämän (5/16" / 8mm) putken (ilman kuristimia) pitäisi riittää noin 170l/h virtaukseen. Päätettiin vielä mitata lukema suoraan tankista, pumppuyksikön liittimestä. Tuloksena samat lukemat. Jos linja ei ahdista, niin mikä sitten?
Vika tai sanotaanko että ominaisuus löytyi tankin pumppuyksiköstä ja sen (http://www.tmuukkonen.fi/shop/wp-conten ... 536501.jpg) rakenteesta. Sehän on sellainen malja tankin pohjalla, jonka sisällä on suodatin sekä pumppu. Kuppeessa mittarin koho ja yläosassa paineen säädin. Normaali ajotilanteessa ylimääräinen, paineensäätimeltä ohivirtaava bensa virtaa maljan ulkoreunan putkea pitkin pohjalle, tehden 90 asteen kulman ja puhaltaen bensan pienen matkan päässä olevaan takaiskuventtiiliin, mikä sitten täyttää maljaa. Näytti olevan sen verran hieno rakennelma, että se saa maljan täytettyä vaikka bensaa olisi vain vähän tankissa. Maljan idea on että pumppu saa bensaa kaikissa ajotilanteissa. Valitettavasti rakenteen rajat tulevat vastaan kun bensaa tarvitaan enemmän kuin mitä vakio GTA ikinä tarvitsee. Walbro hörppäsi maljan tyhjäksi 12s pumppauksella ja loput tuosta minuutin pumppauksesta on vain ryystämistä.
Korjaus oli helppo mutta epämiellyttävä. Tankataan tankki täyteen, mikä tuo sitten ylimääräistä ja turhaa panoa autoon noin 50kg. Kun tankki täytetään 3/4 mittaan, on bensan pinta tasan tuossa maljan reunalla ja se täyttyy väkisinkin ja riippumatta pohjaventtiilin toiminnasta. Railin päästä mitattuna tuotto nousi 3bar paineella jopa 130l/h lukemaan. Jännite pumpulla tosin oli onneton 10,8V ja laturi kytkettynä 12,8V. Laturin kytkentä nosti tuoton 138l/h lukemaan. Tämän pohjalta tiedetään, että loppukausi ajetaan liian raskaalla autolla ja tulevan talven aikana alkuperäinen tankki, sähköt ja linjasto saa väistyä uuden tieltä pois. Kilpatankin asennus tuo hieman lisää peltitöitä turvamääräysten osalta.
Aiheen vierestä vielä, niin viritysvaraa GTA:ssa on siis varsin vähän mitä tulee vaikkapa tuohon polttoaine järjestelmään. Laskennallisesti tuo noin 100l/h tuotto riittää vain noin 290hp teholukemiin. Sen 12s rykäisyn ajaksi toki hieman suurempaan lukemaan.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin tallin vieressä pihalla Breraan vitospytyn puolan. Yllättävän aikaavievä homma, eLearnin ohjeet ovat lähinnä viittelliset, mutta näkeehän siitä imusarjasta, mitä kaikkea pitää irroittaa ) Jäähdytysvesiletkun (?) kannakkeen pultti oli haastellinen paikoilleenlaitettava. Sitten eka käynnistyksellä kävi viidellä, oho, ja toisella ei edes käynnistynyt, prkl. Hetki ihmettelyä, uusi yritys puolikaasulla, ja sitten lähti käymään normaalisti, ja toimii ihan jees.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Rakentelin GTA:n etuiskareihin yläpään kiinnitysosat, orkkisiskareissa varsi on 10mm, keltaisessa Konissa 12mm.
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aloitin vaihtamaan raidetangon sisä- ja ulkopäät, kun säätö oli muuttunut molemmin puolin pysyväksi. Paperilla helppo homma mutta eihän mikään kohtuudella mene:
Olkavarsi on alumiinia johon ulkopään pallonivelen pultti oli "hieman" tarrannut kiinni kuluneen 9 vuoden aikana. Parin tunnin aikana kävin läpi kaikki talouden ulosvetäjät huonolla menestyksellä, lotrasin kaikki tahtotilaa auttavat kemikaalit, paukuttelin 2kg lekalla, väänsin purkuraudalla - ja lopulta kasasin takaisin soitellakseni huomenna korjaamot läpi.
Viikon päästä olisi viikonloppuohjelmassa Oulu-Helsinki-Oulu-Kemijärvi, joten olisi korkea aika saada kesärenkaat kitkojen tilalle ja kulmat kuntoon. Puuh...
Olkavarsi on alumiinia johon ulkopään pallonivelen pultti oli "hieman" tarrannut kiinni kuluneen 9 vuoden aikana. Parin tunnin aikana kävin läpi kaikki talouden ulosvetäjät huonolla menestyksellä, lotrasin kaikki tahtotilaa auttavat kemikaalit, paukuttelin 2kg lekalla, väänsin purkuraudalla - ja lopulta kasasin takaisin soitellakseni huomenna korjaamot läpi.
Viikon päästä olisi viikonloppuohjelmassa Oulu-Helsinki-Oulu-Kemijärvi, joten olisi korkea aika saada kesärenkaat kitkojen tilalle ja kulmat kuntoon. Puuh...
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Lämpö olisi auttanut, varsinkin alumiinin kanssa.
Ei tallissa ihmeempiä, kun ruohonleikkuussa meni iso osa päivän vapaa-ajasta. Pakkailin jo autoon työkalut mukaan, ja sitten muistin, että huomenna on työpaikan pihalla ongelmajätteiden keräys, joten loisteputkia, öljynsuodattimia ja jäteöljyjä kyytiin. Jäähdytin- ja jarrunesteitä eivät kerää kuitenkaan...
Ei tallissa ihmeempiä, kun ruohonleikkuussa meni iso osa päivän vapaa-ajasta. Pakkailin jo autoon työkalut mukaan, ja sitten muistin, että huomenna on työpaikan pihalla ongelmajätteiden keräys, joten loisteputkia, öljynsuodattimia ja jäteöljyjä kyytiin. Jäähdytin- ja jarrunesteitä eivät kerää kuitenkaan...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kyllä kävi mielessä että ollappa pikkuinen toho - tai vielä ennemmin semmonen ökyisä induktiolämmitin. No, ehkä huomenna vielä uusi yritys. Loppuu vaan aika kesken.mutt kirjoitti:^Lämpö olisi auttanut, varsinkin alumiinin kanssa.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Ruskon Ilotalosta haet apuja lämmittimen muodossa.
Ruskon Ilotalosta haet apuja lämmittimen muodossa.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei riitä teho, alumiini johtaa lämmöt tehokkaasti pois... Ellei sitten satu olemaan jo ihan hilkulla irtoamassa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei tarvinut kokeilla, lähti mekaanisella voimalla kun vaihtoi vähän taktiikkaa. No, jos ei pikkutoho käy irroittamiseen, niin keittiöön sitten. Turhaksi ei jää.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Millä taktiikalla? Yleensähän nuo on totelleet kahta kilon-parin moskaa, toinen vastimeksi ja toisella kylkeen. Eli miten tuon nyt paremmin selittäisi, lyödään siis rinkulan ulkopulelle ja toinen moska toisella puolella vastimena. Tai jotenkin
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nostin jousituksen toisella tunkilla suunnilleen ajokorkeuteen. Sitten totteli voimaa paremmin tai ehkä ero oli vaan plaseboa. Toiselta puolen irtosikin viidellä iskulla(!) samalla alkuvalmistelulla.
Työkaluina ja kahden kilon moska.
Työkaluina ja kahden kilon moska.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Tuollaisella kunnon haarukalla ja voimalla lähtee yleensä jos ei tarvitse vanhaa niveltä sääliä. Jos taas haluaa ehjänä irti niin uskallan suositella moista tai vastaavaa ulosvetäjää: https://m.motonet.fi/fi/tuote/804027/Pa ... svetaja-HD
Tuon kiristää kunnon pänniin (mutteri kannattaa jättää kierteen päähän niin ei paina nivelen tappia luttuun) ja sitte lekalla kunnon moukari ulosvetäjään.
Tuon kiristää kunnon pänniin (mutteri kannattaa jättää kierteen päähän niin ei paina nivelen tappia luttuun) ja sitte lekalla kunnon moukari ulosvetäjään.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Minä sain tuon ulosvetäjän ensimäisellä käyttökerralla banaaniksi. No tulipa tietoon millaista voimaa tuon kanssa suunnilleen kuuluu käyttää.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuollaisella biltemalaisella on avattu monet kartioliitokset. Hyvä peli ollut, ei ole edes pää mennyt pahasti tatille, vaikka moukaria on saanut.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Vesa AJ
- Viestit: 271
- Liittynyt: 09 Marras 2007, 12:55
- Car(s): Alfa 159 3.2 Q4, Alfa GT 3.2, Alfa Romeo GTV6, Alfa Romeo GTV 2.0TS, Honda VFR, Toyota Proace / Ex Alfa 159 1.9 JTS, Alfa Romeo Sprint 1.5 QV, Alfa Romeo 33 1.7 16V, Alfa Romeo 156 2.0 TS SW, 2 x Alfa Romeo 156 2.5 V6, Alfa Romeo 147 2.0 TS
- Paikkakunta: Jakkula
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tallissa ja vähän ulkonakin...
Kuormaajan viimeistelyä. Jäähdytysnestevuodon korjailua ja öljynpaineanturin vaihto. Seuraavaksi pitää sovitella kaivulaitetta keulaan, että pääsee urakoimaan saunarakennuksen maansiirtotöitä
Kuormaajan viimeistelyä. Jäähdytysnestevuodon korjailua ja öljynpaineanturin vaihto. Seuraavaksi pitää sovitella kaivulaitetta keulaan, että pääsee urakoimaan saunarakennuksen maansiirtotöitä
- Liitteet
-
- Alfant 40.jpg
- (103.46 KiB) Tiedosto ladattu 3996 kertaa
rakkaudesta rautaan...
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
John Deere Alfant 40? Hieno on, ja kateeksihan moinen jo käy!
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Vesa AJ
- Viestit: 271
- Liittynyt: 09 Marras 2007, 12:55
- Car(s): Alfa 159 3.2 Q4, Alfa GT 3.2, Alfa Romeo GTV6, Alfa Romeo GTV 2.0TS, Honda VFR, Toyota Proace / Ex Alfa 159 1.9 JTS, Alfa Romeo Sprint 1.5 QV, Alfa Romeo 33 1.7 16V, Alfa Romeo 156 2.0 TS SW, 2 x Alfa Romeo 156 2.5 V6, Alfa Romeo 147 2.0 TS
- Paikkakunta: Jakkula
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Täytyihän siihen vähän Alfaakin saada mukaan
- Liitteet
-
- Kabiini.jpg
- (77.81 KiB) Tiedosto ladattu 3972 kertaa
rakkaudesta rautaan...
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tosi hieno!Vesa AJ kirjoitti:Täytyihän siihen vähän Alfaakin saada mukaan
Saisiko konehuoneeseen ängetyksi vielä Busson?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Niin tulos olisi jotain tämmöistä?FinPat kirjoitti:Tosi hieno!Vesa AJ kirjoitti:Täytyihän siihen vähän Alfaakin saada mukaan
Saisiko konehuoneeseen ängetyksi vielä Busson?
https://www.youtube.com/watch?v=9yHl24QynOM
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kadehdittavan hieno on!Vesa AJ kirjoitti:Kuormaajan viimeistelyä. Jäähdytysnestevuodon korjailua ja öljynpaineanturin vaihto. Seuraavaksi pitää sovitella kaivulaitetta keulaan, että pääsee urakoimaan saunarakennuksen maansiirtotöitä
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Se mikä erityisesti pistää silmään on, että ei näytä ollenkaan omatekoselta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Vesa AJ
- Viestit: 271
- Liittynyt: 09 Marras 2007, 12:55
- Car(s): Alfa 159 3.2 Q4, Alfa GT 3.2, Alfa Romeo GTV6, Alfa Romeo GTV 2.0TS, Honda VFR, Toyota Proace / Ex Alfa 159 1.9 JTS, Alfa Romeo Sprint 1.5 QV, Alfa Romeo 33 1.7 16V, Alfa Romeo 156 2.0 TS SW, 2 x Alfa Romeo 156 2.5 V6, Alfa Romeo 147 2.0 TS
- Paikkakunta: Jakkula
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Olishan se paat komiaa, jos Busso laulaisi matalalta, mutta väkevästi selän takana
Siinäpä tavoitetta seuraavaksi...
Siinäpä tavoitetta seuraavaksi...
rakkaudesta rautaan...
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Poistin pikkukiven etujarrulevyn ja -kilven välistä. Osasi pitää aivan helvetillistä metakkaa
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihtelin Mondeoon etupäähän orkkis pahvikartioiden tilalle Ground Zeron kajarit tilalle.
Nyt soi pärisemättä.
Nyt soi pärisemättä.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Busson hitsaukset saatu päätökseen. Molemmat helmat ja takakaaren alaosat Kemppiliimattu ja suhkittu 3 pulloa kotelosuojaa kaikista mahdollisista raoista . Pohja paikottu jo 2018. Talven ulkosäilytyksen jälkeen hörähti ekalla tulille eikä syttynyt mikään vikavalokaan
Seuraavaksi helmojen pohjatyöt + tuulilasinvaihto niin uskaltaisi ehkä viedä syyniin. Onhan tuo edellinen leima vuodelta 2014 jo aika kuiva
Seuraavaksi helmojen pohjatyöt + tuulilasinvaihto niin uskaltaisi ehkä viedä syyniin. Onhan tuo edellinen leima vuodelta 2014 jo aika kuiva
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin Breraan öljynpaineen merkkivalon anturin. Myyjäliike lähetti perään, kun ei ollut osa ehtinyt saapua annan Suomeen rahtausta. Lupasivat maksaa vaihdonkin, mutta teinpähän itse
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kun tuli julkisesti luvattua paikkamaalata GT, niin olihan se tehtävä. Tai eilen aloitin ja tänään jatkan. Väliaikainen korjaushan tästä tulee. Kyllä se koko auton maalautus on edessä. Onkohan tää maalin lohkeaminen puneisen värin ongelma vai mistähän tää johtuu?
- Liitteet
-
- Paikkamaalausta.jpg
- (74.78 KiB) Tiedosto ladattu 3546 kertaa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Taitaa olla Alfan ongelma, mulla teki niin 156 kuin 159 noin.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
sinkityn pellin ikävä ominaisuus että maali ei tahdo pysyä?
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Erilaisilla happokylvyillä yms. ilmeisesti saa maalin pysymään sinkitynkin pinnan päällä. Possuissa osittainen sinkitys tuli jo joskus -71 ohjelmaan ja 911 korit sinkittiin kokonaisuudessan -76 eteenpäin. Ainakin omien kokemusten mukaan -80 luvun loppupuolelta eteenpäin olevissa pikku-Possuissa tehtaan maali pysyy kiinni sinkityssä ja sinkittömässä ihan yhtä lailla.alfa 156 v6 kirjoitti:sinkityn pellin ikävä ominaisuus että maali ei tahdo pysyä?
Taitavat nykyään melkein jokainen valmistaja enemmän tai vähemmän sinkitä korinsa ja maali pysyy kuitenkin vähintään kohtuullisesti joten kyllä teollisuudessa taitaa olla osaaminen tähän. En tiedä kuinka Alfa sitä sitten hyödyntää.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Itselläkin noista lokareiden pokkauksien sisäpinnoista lohkeillut maalia GT ja 159 vaikka eivät ole punaisia. Noi nyt on helppo vaikka pensselillä töpötellä maalia kun ei ole kovin näkyvässä paikassa. Volkkareissa näyttää maalit lohkeavat samaan tapaan mutta näkyvimmiltä paikoilta.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Myös Giulietassa tämä aiheuttaa harmia. Onhan tuo kulma paikassa jossa maalilta odotetaan aika paljon. Omassa autossa viime talvi oli erityisen julma tuolle kohdalle niin spray maalasin paljaat kohdat ja asensin roiskeläpät.Savo kirjoitti:Kun tuli julkisesti luvattua paikkamaalata GT, niin olihan se tehtävä. Tai eilen aloitin ja tänään jatkan. Väliaikainen korjaushan tästä tulee. Kyllä se koko auton maalautus on edessä. Onkohan tää maalin lohkeaminen puneisen värin ongelma vai mistähän tää johtuu?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Scudoon vaihdoin jakohihnan ja vesipumpun. On tuo mk2 tässäkin suhteessa helpompi kuin vanha ja lisäksi tässä "uudemmassa" PSA moottorissa CR pumppukin on nokan pyörittämä, eli jakopäässä vain 2 ratasta, rulla ja kiristin.
Hiukan yllättäen ajoitussäätö olikin leveä kiilaura alapyörässä kun vanhassa oli pultit nokkapyörässä. Joku tuolla vuotaa öljyä, mutta ei ole aikaa tilailla tiivistettä tai edes selvittää miten nokkapyörän voi irrottaa. Tässä ajoituslukitus menee samalla kun pyörän irrottaa enkä usko että tuolla on kiilaa. Huomenna pitää ajaa jo Kainuuseen joten vuotakoon, onhan tuo vain käyttöauto.
No vielä olisi jakopään teko vanhaan malliin työlistalla, kun ehtisi..
Hiukan yllättäen ajoitussäätö olikin leveä kiilaura alapyörässä kun vanhassa oli pultit nokkapyörässä. Joku tuolla vuotaa öljyä, mutta ei ole aikaa tilailla tiivistettä tai edes selvittää miten nokkapyörän voi irrottaa. Tässä ajoituslukitus menee samalla kun pyörän irrottaa enkä usko että tuolla on kiilaa. Huomenna pitää ajaa jo Kainuuseen joten vuotakoon, onhan tuo vain käyttöauto.
No vielä olisi jakopään teko vanhaan malliin työlistalla, kun ehtisi..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Uudet liemet lootaan ja perään....12000km/kahteen kesään, joten nyt oli korkea aika!....Vanhat litkut vielä terveen oloisia. Magneeteista ei löytynyt mitään hälyyttävää...Perä-öljy ehkä aavistuksen vesittyneen oloista...Uusilla Castroleilla Getrag tuntuu nyt muutaman sadan kilsan jälkeen HUOMATTAVASTI liukkaammalta. Pieni kylmän lootan takertelu ykköseltä kakkoselle/neloselta vitoselle tuntuu häipyneen.. Siis kun kilometri kaks on takana eli edes vähän muljut kiertäneet....
Perän pelästyin tuhonneeni kun ajelin kotiin eräänä iltana tallilta hieman ....hmmm....ripeämmin......Vauhti oli siellä mittariston "etenemis-päädyssä"...ehkä jotain 170+( mitään en myönnä... ) kun alkoi sellainen kumea jyrinä kabiinissa. Pelästyin tietenkin ( Bi-Turbolla kun ajaa niin mitään "aivot-asennossa-off juttua ei ole. Kyttäät koko ajan kaikkea ja kaikkia ääniä..)...No kumminkin laskin hiukan marssivauhtia ja lasia.....Takapöntöistähän tuo tuli! HUH. Ilmeisesti noilla tienoilla ja lämpiminä pöntöt alkaa resonoida hyvin jännästi ja ääni oli sen verran voimakas että todellakin kiinnitti huomion....
PS.Vaihdoin uudet Championin sulat lasille vaikka yritän kaikin keinoin välttää sateella ajoa!
Perän pelästyin tuhonneeni kun ajelin kotiin eräänä iltana tallilta hieman ....hmmm....ripeämmin......Vauhti oli siellä mittariston "etenemis-päädyssä"...ehkä jotain 170+( mitään en myönnä... ) kun alkoi sellainen kumea jyrinä kabiinissa. Pelästyin tietenkin ( Bi-Turbolla kun ajaa niin mitään "aivot-asennossa-off juttua ei ole. Kyttäät koko ajan kaikkea ja kaikkia ääniä..)...No kumminkin laskin hiukan marssivauhtia ja lasia.....Takapöntöistähän tuo tuli! HUH. Ilmeisesti noilla tienoilla ja lämpiminä pöntöt alkaa resonoida hyvin jännästi ja ääni oli sen verran voimakas että todellakin kiinnitti huomion....
PS.Vaihdoin uudet Championin sulat lasille vaikka yritän kaikin keinoin välttää sateella ajoa!
- Liitteet
-
- IMG_20190606_200629.jpg
- (168.23 KiB) Tiedosto ladattu 3358 kertaa
-
- IMG_20190606_184444.jpg
- (143.96 KiB) Tiedosto ladattu 3358 kertaa
-
- IMG_20190606_184455.jpg
- (165.27 KiB) Tiedosto ladattu 3358 kertaa
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Maserati tykkää castrollista, Qp nyt pari vuotta noilla samoilla mennyt.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laiteltu kuosiin.jeQQ kirjoitti:Sytytin Zetan palamaan.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tallin edessä pihalla tuli vaihdettua 159:n ylätukivarsi väljän pallonivelen takia. Homma meni niin helposti ja sutjakasti alle tunnissa, että päätin vaihtaa myös toiselle puolelle samalla kertaa vaikkei siellä väljyyttä (vielä) ollutkaan, varaosa oli kuitenkin jo valmiina. Kerrankin oli onneksi melko inhimillinen homma..
Oletusarvo yli 10v vanhan 159:n ropailujen kanssa tuntuu kuitenkin olevan, että useampi allaolevista täyttyy:
- pultit/mutterit ovat järjettömän tiukassa tai jopa jumissa, (lisäksi joihinkin paikkoihin lämpöä ja/tai irroitusöljyä on vaikeaa/mahdotonta saada tehokkaasti)
- tiukassa tai jumissa olevan pultin/mutterin sijainti on sellainen, ettei hylsyyn tai avaimeen saa jatkovartta tai avaimeen ei mahdu lyömään esim. moskalla
- pultin/mutterin kantaan on mahdoton päästä käsiksi pulttipyssyllä, räikällä tai välillä edes kiintoavaimella TAI pulttiin/mutteriin käsiksi pääsy vaatii kaiken mahdollisen purkamista edestä (esim. SW takaiskarien/-jousien yläpää, jota varten pitää purkaa käytännössä koko takakontin verhoilu)
- pultin/mutterin kanta on kulunut tai syöpynyt lähes käyttökelvottomaksi (tämä on erityisen mukava, jos yksi tai useampi ylemmistä täyttyvät myös)
- jos pulttia/mutteria täytyy avatessa pitää vastaan jollain pyörimisen estämiseksi (esim. pallonivelet, koiranluut kuusiokoloavaimella) on tähän avainväliin myös mahdoton päästä siten käsiksi, että vastaan pitäminen oikeasti onnistuisi
- pultin/mutterin vihdoin löystyttyä se ei mahdu tulemaan pois paikaltaan eikä ainakaan kasatessa mahdu takaisin (ks. ylempi kohta kaiken mahdollisen purkamisesta)
Muutama kohta kun noista täyttyy, niin alkaa suunniteltu "helppo tunnin homma, pultit auki pultit kiinni" muuttumaan useamman tunnin kiroilun täyteiseksi savotaksi..
Moni ylläolevista toki koskee autoja yleisestikin ja osa on ratkaistavissa erikoistyökaluilla tai itse modatuilla työkaluilla sekä nosturin käytöllä, mutta muutamassa kohtaa on kyllä tullut mietittyä että miten paljon paremmin joitain kohtia olisi voinut toteuttaa esim. vain muuttamalla hieman pulttien sijaintia tai edes kasaustapaa (pultin ja mutterin suunta). Oma kokemus tosin rajoittuu nyt lähinnä alustaan ja jarruihin, pyöränlaakereihin yms. pihaolosuhteissa, mutta konetilaan vilkaisemalla tulee kyllä mieleen ettei siellä ainakaan tilan puolesta asiat helpotu..
Oletusarvo yli 10v vanhan 159:n ropailujen kanssa tuntuu kuitenkin olevan, että useampi allaolevista täyttyy:
- pultit/mutterit ovat järjettömän tiukassa tai jopa jumissa, (lisäksi joihinkin paikkoihin lämpöä ja/tai irroitusöljyä on vaikeaa/mahdotonta saada tehokkaasti)
- tiukassa tai jumissa olevan pultin/mutterin sijainti on sellainen, ettei hylsyyn tai avaimeen saa jatkovartta tai avaimeen ei mahdu lyömään esim. moskalla
- pultin/mutterin kantaan on mahdoton päästä käsiksi pulttipyssyllä, räikällä tai välillä edes kiintoavaimella TAI pulttiin/mutteriin käsiksi pääsy vaatii kaiken mahdollisen purkamista edestä (esim. SW takaiskarien/-jousien yläpää, jota varten pitää purkaa käytännössä koko takakontin verhoilu)
- pultin/mutterin kanta on kulunut tai syöpynyt lähes käyttökelvottomaksi (tämä on erityisen mukava, jos yksi tai useampi ylemmistä täyttyvät myös)
- jos pulttia/mutteria täytyy avatessa pitää vastaan jollain pyörimisen estämiseksi (esim. pallonivelet, koiranluut kuusiokoloavaimella) on tähän avainväliin myös mahdoton päästä siten käsiksi, että vastaan pitäminen oikeasti onnistuisi
- pultin/mutterin vihdoin löystyttyä se ei mahdu tulemaan pois paikaltaan eikä ainakaan kasatessa mahdu takaisin (ks. ylempi kohta kaiken mahdollisen purkamisesta)
Muutama kohta kun noista täyttyy, niin alkaa suunniteltu "helppo tunnin homma, pultit auki pultit kiinni" muuttumaan useamman tunnin kiroilun täyteiseksi savotaksi..
Moni ylläolevista toki koskee autoja yleisestikin ja osa on ratkaistavissa erikoistyökaluilla tai itse modatuilla työkaluilla sekä nosturin käytöllä, mutta muutamassa kohtaa on kyllä tullut mietittyä että miten paljon paremmin joitain kohtia olisi voinut toteuttaa esim. vain muuttamalla hieman pulttien sijaintia tai edes kasaustapaa (pultin ja mutterin suunta). Oma kokemus tosin rajoittuu nyt lähinnä alustaan ja jarruihin, pyöränlaakereihin yms. pihaolosuhteissa, mutta konetilaan vilkaisemalla tulee kyllä mieleen ettei siellä ainakaan tilan puolesta asiat helpotu..
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^159 koiranluujumppa meni aika helposti.
1) Nosta auto pukeille
2) Irrota pyörät
3) Rälläköi vanhat luut irti joka kulmasta
4) Kipinävartion aikana ehtii ruuvaamaan uudet luut kiinni ja pyörät paikoilleen, ei tee edes tiukkaa.
5) Laske auto pyörilleen
Moneen muuhun kohtaan auttaa ihmeesti, jos saa ruikittua irrotusöljyä muhimaan parina aiempana päivänä. Voi teettää vähän vaivaa, mutta maksaa usein ittensä takasin.
1) Nosta auto pukeille
2) Irrota pyörät
3) Rälläköi vanhat luut irti joka kulmasta
4) Kipinävartion aikana ehtii ruuvaamaan uudet luut kiinni ja pyörät paikoilleen, ei tee edes tiukkaa.
5) Laske auto pyörilleen
Moneen muuhun kohtaan auttaa ihmeesti, jos saa ruikittua irrotusöljyä muhimaan parina aiempana päivänä. Voi teettää vähän vaivaa, mutta maksaa usein ittensä takasin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juu, uusien vaihtaminen rikkinäisten tilalle meneekin helposti juuri tuolla rälläkkätaktiikalla. Alustasarjaa aikanaan laittaessani oli kuitenkin pakko päästää koiranluut auki rikkomatta niitä, jolloin homma oli vähän vittumaisempi. Toki kaukonäköinen olisi jo silloin ostanut uudet varalle, pahan hintaisia ne eivät kuitenkaan ole.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo, koiranluun hinta on aika siedettävä summa siitä helpotuksesta, ettei sitä tartte ottaa ehjänä irti
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Menettelee
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaimon 159ssä kuskin ulkokahva lakkas toimimasta. Ajattelin päästää itseni helpolla ja tilasin uuden vaijerin Puolasta. Ajattelin sen nyt sunnuntai iltana vaihtaa kun kelikin suosii ja ulkona se pitää vaihtaa ku talli on täynnä rampautuneita alfoja Eiku ovipahvi pois ja ihmettelemään. 159 onkin kasattu "saksalaistyyliin" hankalasti. Pahvin alla on pelti mihin ikkunamekanismi on kiinnitetty...kätevää,tai sit ei... saan jokatapauksessa taistelua pellin välistä katkenneen vaijerin pois ja kas kummaa,uus osa on sisäkahvaan. Ei oo toi puola vahvinta osaamista... Olin jo luvannut vaimolle et kahva tulee tänään kuntoon joten hetken mietinnän jälkeen päätän korjata vaijerin tavalla tai toisella. Tallista löytyy hetken penkomisen jälkeen 155n lukkolaite ehjällä vaijerilla. Syötän 155n vaijerin 159n kuoriin ja mietin millä pirulla lukitsen vaijerin pään muovin palaan mikä tulee lukkolaitteelle. Haen sokeripalan ja kaivan siitä sisukset vaijerin lukitukseksi. Säädän vaijerin pituuden sopivaksi ja testaan että kahva toimii ja toimiihan se! Ainoa ongelma on että kahvan puoleinen vaijerin pää tahtoo tulla pois reiästään kerta ei ollut täysin samanlainen kun alkuperäinen. Paikka on ahdas kun ikkuna tulee eteen,joten vaijerin päälle ei mahdu laittaan taitettua pellin palaa mikä painaisi sitä kahvan salpaa vasten. En halua kuitenkaan että vaijeri pomppaa viimeistään kovimmilla talvipakkasilla pois joten menen penkomaan 156n hylsystä jotain millä estää vaijeria pomppaamasta pois paikaltaan. Löysin pienen pellin palan jossa on ollut sähköliittimiä kiinni. Painan sen pellin reunaan ulkokahvan taakse ja näin vaijeri makaa tuota peltiä vasten eikä näin enää mahdu pois paikaltaan. Testaan vielä ja kaikki toimii. Aina sen pystyy jotenkin korjaan
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^MacGyver-miehellä ei remontti koskaan jää osien puutteen vuoksi kesken.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Busso sai alumiinisen pohjapellin paikoilleen, helmat maalattu, sävyero käyttöautoon kelpaa mutta lakkaus meni syvälle
Silikoni/vesi/öljy kraateria kuin kuun pinnalla meteoriitin osumia. Odotetaan huomiseen ja aletaan hiominen, josko sen verran tasoittuisi että voisi vetää vielä päälle tasoittavan.Toivotaan ettei menisi maaliin saakka puhki .
Silikoni/vesi/öljy kraateria kuin kuun pinnalla meteoriitin osumia. Odotetaan huomiseen ja aletaan hiominen, josko sen verran tasoittuisi että voisi vetää vielä päälle tasoittavan.Toivotaan ettei menisi maaliin saakka puhki .
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sain nuo aiemmin mainitut jakopäät laitettua, mutta viime maanantaina viimeisenä mahdollisena päivänä konttorille, niin vastapuolen vetarinkumi osoittautui rikkoutuneeksi.
Siitä varaosaliikkeeseen josta liimattava yleiskumi mukaan, Espooseen tekemään uutta logiikkaohjelmaa Joensuun laitteisiin, kotiin Hämeenlinnaan vähän puolen yön jälkeen, kolme tuntia unta, vetarin kumin vaihto pihalla miljoona hyttystä kaverina klo 03:30-05:00 ja sitten ajamaan kohti ekaa pysäkkiä eli Oulua, josta Kajaani, Joensuu, HML, Jyväskylä ja Lappeenranta.
Vähän pukkasi siis kiirusta mutta tulipa vaihdettua. Ihan perseestä tuollainen liimattavakin asentaa vetari paikoillaan, siinä tukivarren ja iskarin välissä laitettavaksi kun rasvat on räjähtäneet ympäriinsä. Ilman pikaliiman aktivaattorisuihketta ei olisi tullut mitään, kun sisäreikä piti olla 30mm asti, siis venytettynä..
Ja onneksi tuli aikoinaan ostettua viralliset pihdit noihin yleismallisiin kumiklemmareihin.
Siitä varaosaliikkeeseen josta liimattava yleiskumi mukaan, Espooseen tekemään uutta logiikkaohjelmaa Joensuun laitteisiin, kotiin Hämeenlinnaan vähän puolen yön jälkeen, kolme tuntia unta, vetarin kumin vaihto pihalla miljoona hyttystä kaverina klo 03:30-05:00 ja sitten ajamaan kohti ekaa pysäkkiä eli Oulua, josta Kajaani, Joensuu, HML, Jyväskylä ja Lappeenranta.
Vähän pukkasi siis kiirusta mutta tulipa vaihdettua. Ihan perseestä tuollainen liimattavakin asentaa vetari paikoillaan, siinä tukivarren ja iskarin välissä laitettavaksi kun rasvat on räjähtäneet ympäriinsä. Ilman pikaliiman aktivaattorisuihketta ei olisi tullut mitään, kun sisäreikä piti olla 30mm asti, siis venytettynä..
Ja onneksi tuli aikoinaan ostettua viralliset pihdit noihin yleismallisiin kumiklemmareihin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.