FCA uutisia
Valvoja: Moderators
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: FCA uutisia
https://www.clubalfa.it/76342-fusione-f ... ovo-gruppo
Mahdollisia merkki sijoitteluja:
Alfa Romeo jatkaa premium merkkinä ja yrittää 3+1 mallistolla saadan myynnin nousuun. Maserati nostetaan kärkeen tottakai!
Jeep jatkaan maastoautojen tekoa ja maailmanvalloitus jatkuu!
Muilla merkeillä sama homma jatkuu paitsi:
Lancialle ei välttämättä ole tulevaisuutta eikä myöskään DS:lle.
Chrysler saattaanee poistua markkinoilta joka mielestäni olisi todella surullista sillä itsekkin 2 autoa omistaneena ovat olleet hyviä autoja!!
Mahdollisia merkki sijoitteluja:
Alfa Romeo jatkaa premium merkkinä ja yrittää 3+1 mallistolla saadan myynnin nousuun. Maserati nostetaan kärkeen tottakai!
Jeep jatkaan maastoautojen tekoa ja maailmanvalloitus jatkuu!
Muilla merkeillä sama homma jatkuu paitsi:
Lancialle ei välttämättä ole tulevaisuutta eikä myöskään DS:lle.
Chrysler saattaanee poistua markkinoilta joka mielestäni olisi todella surullista sillä itsekkin 2 autoa omistaneena ovat olleet hyviä autoja!!
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: FCA uutisia
Pienenä sivuosumana(ofttopic
),tuli tuosta linkistä mieleen, onko Datsun tulossa vai tullut takaisin? Joskus oli puhetta?

- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: FCA uutisia
Nopea Offtopic eli Datsun on tullut joitakin vuosia sitten ja yritettiin tehdä Dacian kaltaista halpamerkkiä mutta epäonnistuttiin pahasti ja kohta varmaan kuopataan taas.
Re: FCA uutisia
Toivottavasti mallivalikoima päivittyy ja kasvaa pikapuoliin. Tällä hetkellä Italian merkeistä ei löydy mitään mitään vastaavaa mihin tuon meidän Giuliettan vaihtaisi. 

-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: FCA uutisia
Kannattaa pitää mielessä, että kun nyt tämä epäpyhä liitto toteutuu, ei se välttis tarkoita että päällekkäisiä malleja karsitaan. Itseasiassa uskon päinvastoin. Miettikääpä VAG:n ratekiaa: ihan aikuisten oikeasti malleja on n. kymmenen, mutta ne sitten naamioidaan eri Audeiksi, Volkkareiksi, Seateiksi ja Skodiksi. Sitten on luiskaperät ja farkut erikseen. Koko autoilevan kansan kirjo pienimunaisista mulkeroista järkiautoilijoihin saadaan katettua vain kosmeettisilla muutoksilla. Kätevää.
Jännää Alfan suhteen on se, kuinka käy Giorgio -alustan, pidetäänkö ja laajennetaanko sen käyttöä, vai tekeeko etuvetoalfa paluun. Maallikkona kuvittelisin, että kun tuohon alustaan on pitkä penni pistetty, ja se ilmeisesti tarjoaa verrattoman ajokokemuksen, ei sitä ihan heti roskiin laiteta.
Erityinen riski piilee päätöksenteon voimasuhteissa: jos kerran PSA saa 6 hallituspaikkaa ja FCA 5, niin on ihan selvää kuka hommaa pyörittää.
Jännää Alfan suhteen on se, kuinka käy Giorgio -alustan, pidetäänkö ja laajennetaanko sen käyttöä, vai tekeeko etuvetoalfa paluun. Maallikkona kuvittelisin, että kun tuohon alustaan on pitkä penni pistetty, ja se ilmeisesti tarjoaa verrattoman ajokokemuksen, ei sitä ihan heti roskiin laiteta.
Erityinen riski piilee päätöksenteon voimasuhteissa: jos kerran PSA saa 6 hallituspaikkaa ja FCA 5, niin on ihan selvää kuka hommaa pyörittää.
932 937 955
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
FCA uutisia
Taitaa olla FCAlla enemmän voitettavaa tässä diilissä.
Jos siis saavat:
- PSAlta ruostumattomuuden
- Tiukat päästörajat alittavan tekniikan
- Kestävämmät jakopäät
- PSAn kultaisen kosketuksen jälkeen FCA alkaa takomaan tulosta
Jos siis saavat:
- PSAlta ruostumattomuuden
- Tiukat päästörajat alittavan tekniikan
- Kestävämmät jakopäät
- PSAn kultaisen kosketuksen jälkeen FCA alkaa takomaan tulosta
Re: FCA uutisia
Niin mitkä!?Giovinazzi kirjoitti:Taitaa olla FCAlla enemmän voitettavaa tässä diilissä.
Jos siis saavat:
- Kestävämmät jakopäät

Mut joo, eikai näitä paljoa vähempää voi enää myydä myymättä mitään... Eli varmaan tässä kohtaa kaikki muutos on lähtökohtaisesti hyvästä? Olkoon merkeistä ja brändeistä sitten mitä mieltä tahansa...
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: FCA uutisia
No just sen hihnan, millä PSA kulkineella voi vetää huoletta 10v ja FCA tekniikan omaavalla max 3v ja voi sitäkin ennen katketaJarsan kirjoitti:
Jos siis saavat:
- Kestävämmät jakopäät
Niin mitkä!?![]()

- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: FCA uutisia
No ketjujakopäät ei PSA:llla taida olla iha parhaassa maineessa... 

- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: FCA uutisia
Kyllähän se näin on joo että myyntimäärät ei pahemmin voi pienentyä. Ainoastaan Jeep on ollut kova myyntitykki maailmalla mutta yllättäen ei suomessa....Giovinazzi kirjoitti:Taitaa olla FCAlla enemmän voitettavaa tässä diilissä
- PSAn kultaisen kosketuksen jälkeen FCA alkaa takomaan tulosta
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: FCA uutisia
Puretechissähän on tiettävästi hihna, joka kestää mooottorin eliniän.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: FCA uutisia
alum kirjoitti:Fuusion vaikutus alfabbs-foorumille? Ehkä tänne tulee nyt Fiat-fiudeilijoiden lisäksi pösilö.... pösöilijöitä ja sitroënisteja rikastuttamaan Alfa-tietämystä.
alfista kirjoitti:FCA PSA fuusio meneillään. Mitä ajatuksia tästä?
Sattumalta ajoin 308 lla hiljattain ja joiltain osin se oli ihan loistava. Alusta +++ moottori +++ ohjaus +++ ( vaihteisto --- liiallinen tousch screen meininki ---)
Lisäksi e-208 näyttää helkutin hyvältä


Re: FCA uutisia
vaikea uskoa että kaikki nämä merkit säilyvät, toisaalta Vaginalla taitaa olla n 12 eri brandia. tuolla muuten sitikka foorumin mietteitä fuusiosta. https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=30244.0
Aixam
Peugeot
Fiat (abarth)
Citroen
Opel (vauxhall)
Fiat Professional
Lancia
DS
Alfa Romeo
Maserati
Jeep
Chrysler
RAM
Dodge
Aixam
Peugeot
Fiat (abarth)
Citroen
Opel (vauxhall)
Fiat Professional
Lancia
DS
Alfa Romeo
Maserati
Jeep
Chrysler
RAM
Dodge
Re: FCA uutisia
Fiat plans to exit Europe's minicar segment, aika erikoista....toisaalta 500e piti olla seuraava uusi malli..
https://europe.autonews.com/sales-segme ... ar-segment
https://europe.autonews.com/sales-segme ... ar-segment
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: FCA uutisia
"Fiat now plans to win back customers in the small-car (subcompact) segment it exited last year when the Punto hatchback was discontinued.V6 kirjoitti:Fiat plans to exit Europe's minicar segment, aika erikoista....toisaalta 500e piti olla seuraava uusi malli..
https://europe.autonews.com/sales-segme ... ar-segment
The Punto had been Fiat's best-selling car in Europe for a long time but former FCA CEO Sergio Marchionne said its sales were not large enough to build a successor profitably."
FCA:n panostus jatkuvuuteen ei ole ollut ihan parasta A-ryhmää. Punton annettiin näivettyä ja asiakkaiden siirtyä muihin merkkeihin, ja nyt sitten haaveillaan niiden paluusta. Nyt suunnitellaan saman toistamista pienemmässä luokassa, jossa myös ollaan markkinajohtaja, kuten Punto-luokassa taidettiin olla.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: FCA uutisia
tää on sitä samaa soutamista edestakaisin jota tapahtuu FCAssa. Nt panostetaan Maseratiin sitte se unohdetaan taas jonkin ajan päästä (ala Alfa) ja hommat alkaa kusee, sitten vaihdetaan taas takaisin eri merkin panostukseen ja tätä rataa edestakaisin
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: FCA uutisia
^
Joo, tempoilevaa on touhu. Mutta ehkä kohta taas näemme hienon PowerPoint -esityksen, jossa on komeita kuvia vanhoista autokilpailuista ja lopussa peittojen alla tulevia malleja.
Eikös muuten PSA:lla ole se 300 -heppainen hybriditekniikka - siitä suoraan Stelvioon ja Giuliaan?
Joo, tempoilevaa on touhu. Mutta ehkä kohta taas näemme hienon PowerPoint -esityksen, jossa on komeita kuvia vanhoista autokilpailuista ja lopussa peittojen alla tulevia malleja.
Eikös muuten PSA:lla ole se 300 -heppainen hybriditekniikka - siitä suoraan Stelvioon ja Giuliaan?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
FCA uutisia
Juu ja eikös Pögötin pomo just hehkuttanu, että heillä tän hetkinen tuotanto, mitä tulee linjalta pihalle alittaa helposti ens vuoden tiukat päästörajat.
Kuinkakohan sit konsernitasolla ku FCA yhdistyy, vai vieläkö Teslan avulla huijataan FCA päästöjä alemmas.
Kuinkakohan sit konsernitasolla ku FCA yhdistyy, vai vieläkö Teslan avulla huijataan FCA päästöjä alemmas.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: FCA uutisia
Jotenkin tuntuu että FCA:lla on viime vuosina nimenomaan keskitytty vain ja ainoastaan näihin PPT -haihatteluhin. Suunnitelmien toimeenpano sitten onkin ontunut pahasti. Varmaankin siksi, että mitään oikeita suunnitelmia ei ole alunalkaenkaan ollut.Vittorio Jano kirjoitti:Joo, tempoilevaa on touhu. Mutta ehkä kohta taas näemme hienon PowerPoint -esityksen, jossa on komeita kuvia vanhoista autokilpailuista ja lopussa peittojen alla tulevia malleja.
...
932 937 955
Re: FCA uutisia
on vai? onko linkkiä? tiedän että pösöllä tuli juuri se 208e mutta tästä ei taida Alfaan olla paljon iloa. Onko edes Fiatille, jolla on oma 500e tuloillaan.Vittorio Jano kirjoitti:^
Joo, tempoilevaa on touhu. Mutta ehkä kohta taas näemme hienon PowerPoint -esityksen, jossa on komeita kuvia vanhoista autokilpailuista ja lopussa peittojen alla tulevia malleja.
Eikös muuten PSA:lla ole se 300 -heppainen hybriditekniikka - siitä suoraan Stelvioon ja Giuliaan?
Re: FCA uutisia
kyllähän se varmaan alittaa kun on vain pieniä moottoreita, hybridiä? ja nyt tuli vielä toi 208e sähköauto.Giovinazzi kirjoitti:Juu ja eikös Pögötin pomo just hehkuttanu, että heillä tän hetkinen tuotanto, mitä tulee linjalta pihalle alittaa helposti ens vuoden tiukat päästörajat.
Kuinkakohan sit konsernitasolla ku FCA yhdistyy, vai vieläkö Teslan avulla huijataan FCA päästöjä alemmas.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: FCA uutisia
https://www.chrysler.com/2020/pacifica/ ... specs.htmlV6 kirjoitti:on vai? onko linkkiä? tiedän että pösöllä tuli juuri se 208e mutta tästä ei taida Alfaan olla paljon iloa. Onko edes Fiatille, jolla on oma 500e tuloillaan.Vittorio Jano kirjoitti:^
Joo, tempoilevaa on touhu. Mutta ehkä kohta taas näemme hienon PowerPoint -esityksen, jossa on komeita kuvia vanhoista autokilpailuista ja lopussa peittojen alla tulevia malleja.
Eikös muuten PSA:lla ole se 300 -heppainen hybriditekniikka - siitä suoraan Stelvioon ja Giuliaan?
260 hp on nettoteho - tuon kun sujauttaa Stelvioon vielä vähän tuunattuna...

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: FCA uutisia
Tuossa yksi toteutus. Pieni bensaturbo keulalla ja sähkömoottori takana.V6 kirjoitti:on vai? onko linkkiä? tiedän että pösöllä tuli juuri se 208e mutta tästä ei taida Alfaan olla paljon iloa. Onko edes Fiatille, jolla on oma 500e tuloillaan.Vittorio Jano kirjoitti:^
Joo, tempoilevaa on touhu. Mutta ehkä kohta taas näemme hienon PowerPoint -esityksen, jossa on komeita kuvia vanhoista autokilpailuista ja lopussa peittojen alla tulevia malleja.
Eikös muuten PSA:lla ole se 300 -heppainen hybriditekniikka - siitä suoraan Stelvioon ja Giuliaan?
https://www.opel.fi/autot/grandland-x/hybrid.html
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
FCA uutisia
Vaikuttaa hyvältä.
PSAn omistuksessa oon alkanut pitämään jopa Opeleista, joka oli ennen inhokkimerkkini.
PSAn omistuksessa oon alkanut pitämään jopa Opeleista, joka oli ennen inhokkimerkkini.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: FCA uutisia
Joo, vaikuttaa hyvältä kunnes miettii minkälainen tuo on esim. talvella: haluat ajaa sähköllä mutta koska on liukasta, auto päättää käynnistää polttomoottorin ja viiveen jälkeen etupyörät alkavat vetää. Kuvittele tilanteeseen vielä risteys, jossa sivusta onkin lähestymässä rekka, jota et arviontivirheen vuoksi havainnut ja koitat päästä ns. alta pois.
Toki kesäkaudella toimii hienosti tuollainenkin voimalinja.
Ja jotta ei olisi ihan OT niin tässä linkki Moottori -lehden pohdintoihin.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/aja ... aailmassa/
Toki kesäkaudella toimii hienosti tuollainenkin voimalinja.
Ja jotta ei olisi ihan OT niin tässä linkki Moottori -lehden pohdintoihin.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/aja ... aailmassa/
Re: FCA uutisia
juu, tehoa on kivasti mutta tolkuton paino syö suorituskyvyn, kulutus on tietysti kohdallaan.TeroPee kirjoitti:Tuossa yksi toteutus. Pieni bensaturbo keulalla ja sähkömoottori takana.V6 kirjoitti:on vai? onko linkkiä? tiedän että pösöllä tuli juuri se 208e mutta tästä ei taida Alfaan olla paljon iloa. Onko edes Fiatille, jolla on oma 500e tuloillaan.Vittorio Jano kirjoitti:^
Joo, tempoilevaa on touhu. Mutta ehkä kohta taas näemme hienon PowerPoint -esityksen, jossa on komeita kuvia vanhoista autokilpailuista ja lopussa peittojen alla tulevia malleja.
Eikös muuten PSA:lla ole se 300 -heppainen hybriditekniikka - siitä suoraan Stelvioon ja Giuliaan?
https://www.opel.fi/autot/grandland-x/hybrid.html
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: FCA uutisia
Pienipäästöiset A-segmentin mallit on tippumassa pois mallistosta päästöjensä (!) vuoksi.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/fia ... -mallinsa/
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/fia ... -mallinsa/
Re: FCA uutisia
^ Ratkaisu ongelmaan. Nimetään Maserati Quattroporte Fiat Tipo Custom Broughamiksi.
Re: FCA uutisia
Hyvää pohdintaa, mutta tätä kohtaa en toimittajan tekstissä ymmärtänyt.TeroPee kirjoitti:Joo, vaikuttaa hyvältä kunnes miettii minkälainen tuo on esim. talvella: haluat ajaa sähköllä mutta koska on liukasta, auto päättää käynnistää polttomoottorin ja viiveen jälkeen etupyörät alkavat vetää. Kuvittele tilanteeseen vielä risteys, jossa sivusta onkin lähestymässä rekka, jota et arviontivirheen vuoksi havainnut ja koitat päästä ns. alta pois.
Toki kesäkaudella toimii hienosti tuollainenkin voimalinja.
Ja jotta ei olisi ihan OT niin tässä linkki Moottori -lehden pohdintoihin.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/aja ... aailmassa/
"Toivotaan kuitenkin, ettemme kohta näe Grand Cherokeehen pohjautuvaa Citroënia – tästä on jo varoittava esimerkki Maserati Levantena."
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: FCA uutisia
Hieman ylempänä oleva maininta 500:n lakkauttamisesta jatkossa on suorastaan looginen FCA-päätös. Miksi suotta jatkamaan mallia, jonka avulla koko lafka on seissyt viimeisen 10v ajan Euroopassa. Kyllä paukut kannattaa laittaa uuteen Puntoon, kun se ei myynyt ennenkään tarpeeksi tai tuottanut massia tarpeeksi ohueksi viipaloidun katteen vuoksi. Surullista sen sijaan on, jos 500:sta ei olisi voitu muka saada paremmaksi II sukupolven versioksi. Korjattavaa olisi ollut vaikka kuinka istuimesta, ajoasennosta, tahmeasta ohjaustuntumasta ja pompottavasta takajousituksesta alkaen. Tai joku Bravo (2007-) jo melkein osui oikeaan, niin miksi ei yrittää vielä. Ei se Golf tai Octavia nyt mikään mahdoton tavoite ole saavuttaa.
Re: FCA uutisia
Aikoinaan Stilo lanseerattiin Golfin haastajaksi. Tästä voi muutaman kehäpäätelmän jälkeen todeta, että fiksumpaa tappaa Golfin haastajat jo suunnittelupöydälle.
VMP
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: FCA uutisia
Tietääkseni tuo ei pidä paikkaansa edes sillä tasolla, että Levante ei perustu Jeepiin, vaan Maserati Ghibliin.ORBITA kirjoitti:Hyvää pohdintaa, mutta tätä kohtaa en toimittajan tekstissä ymmärtänyt.
"Toivotaan kuitenkin, ettemme kohta näe Grand Cherokeehen pohjautuvaa Citroënia – tästä on jo varoittava esimerkki Maserati Levantena."
Re: FCA uutisia
Se on vähänkun Stephen Elopin palava öljynporauslautta, loput on sitten historiaa...Kivijärvi kirjoitti:Hieman ylempänä oleva maininta 500:n lakkauttamisesta jatkossa on suorastaan looginen FCA-päätös. Miksi suotta jatkamaan mallia, jonka avulla koko lafka on seissyt viimeisen 10v ajan Euroopassa. Kyllä paukut kannattaa laittaa uuteen Puntoon, kun se ei myynyt ennenkään tarpeeksi tai tuottanut massia tarpeeksi ohueksi viipaloidun katteen vuoksi. Surullista sen sijaan on, jos 500:sta ei olisi voitu muka saada paremmaksi II sukupolven versioksi. Korjattavaa olisi ollut vaikka kuinka istuimesta, ajoasennosta, tahmeasta ohjaustuntumasta ja pompottavasta takajousituksesta alkaen. Tai joku Bravo (2007-) jo melkein osui oikeaan, niin miksi ei yrittää vielä. Ei se Golf tai Octavia nyt mikään mahdoton tavoite ole saavuttaa.

Re: FCA uutisia
Ehkä toimittaja ei erota Maseratia ja Lanciaa toisistaan?155156 kirjoitti:Tietääkseni tuo ei pidä paikkaansa edes sillä tasolla, että Levante ei perustu Jeepiin, vaan Maserati Ghibliin.ORBITA kirjoitti:Hyvää pohdintaa, mutta tätä kohtaa en toimittajan tekstissä ymmärtänyt.
"Toivotaan kuitenkin, ettemme kohta näe Grand Cherokeehen pohjautuvaa Citroënia – tästä on jo varoittava esimerkki Maserati Levantena."

- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: FCA uutisia
Kivijärvi kirjoitti:Hieman ylempänä oleva maininta 500:n lakkauttamisesta jatkossa on suorastaan looginen FCA-päätös. Miksi suotta jatkamaan mallia, jonka avulla koko lafka on seissyt viimeisen 10v ajan Euroopassa. Kyllä paukut kannattaa laittaa uuteen Puntoon, kun se ei myynyt ennenkään tarpeeksi tai tuottanut massia tarpeeksi ohueksi viipaloidun katteen vuoksi. Surullista sen sijaan on, jos 500:sta ei olisi voitu muka saada paremmaksi II sukupolven versioksi. Korjattavaa olisi ollut vaikka kuinka istuimesta, ajoasennosta, tahmeasta ohjaustuntumasta ja pompottavasta takajousituksesta alkaen. Tai joku Bravo (2007-) jo melkein osui oikeaan, niin miksi ei yrittää vielä. Ei se Golf tai Octavia nyt mikään mahdoton tavoite ole saavuttaa.
Ehkä olisi aika tuoda uusi Fiat 600. Jos kasvatettaisiin punton mittoihin..
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: FCA uutisia
^Se olisi kowa veto. Nuova Abarth 1000TCR mallia odotellessa. 

- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: FCA uutisia
Fiat 600 oliskin mahtava veto..! Tai mites olis uusi 850 tai 127... 

Re: FCA uutisia
850 Coupe?Kivijärvi kirjoitti:Fiat 600 oliskin mahtava veto..! Tai mites olis uusi 850 tai 127...
Takamoottorinen, takavetoinen?
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: FCA uutisia

Ajatella että ennen Fiatilla on ollut myös suuri ylellinen 6-sylinterinen coupe, 130. Jos nykyäänkin olis edelleen kaikkea väliltä 500 - tuo
No joo, menee jo hiukan ot:ksi
Noni
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: FCA uutisia
Näitä FCA konseptiautojahan on tipahdellut tuon tuostakin. Ihan hienoja pelejä kyllä piirrellään ja ideoidaan, mutta siihempä se tuntuu jäävän. Tässä muutama esimerkki autoista, joiden olisi suonut/soisi tulevan valmistukseen saakka.
127 https://www.arch2o.com/fiat-127-concept ... bendorfer/
127 https://www.motorionline.com/foto/nuova ... ndering/6/
600 https://www.autoevolution.com/news/fiat ... 88805.html
600 https://www.designboom.com/design/david ... 1-11-2014/
Delta https://www.motor1.com/news/43006/lanci ... -imagined/
Delta https://www.motorage.it/2015/04/nuova-l ... e-revival/
127 https://www.arch2o.com/fiat-127-concept ... bendorfer/
127 https://www.motorionline.com/foto/nuova ... ndering/6/
600 https://www.autoevolution.com/news/fiat ... 88805.html
600 https://www.designboom.com/design/david ... 1-11-2014/
Delta https://www.motor1.com/news/43006/lanci ... -imagined/
Delta https://www.motorage.it/2015/04/nuova-l ... e-revival/
Alfa Romeo 155 V6 1992
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: FCA uutisia
Polttomoottori hyppää näissä nykyhybrideissä mukaan kyllä käsittämättömän nopeasti. Menetät ehkä puoli sekkaa, jonka kyllä käytännössä voitat sillä että pakenet sitä epähuomioitua rekkaa nelivedolla, versus pelkällä etu- tai takavedolla jossa tilanteessa olisit ilman tuota hybridijärjestelyä.TeroPee kirjoitti:Joo, vaikuttaa hyvältä kunnes miettii minkälainen tuo on esim. talvella: haluat ajaa sähköllä mutta koska on liukasta, auto päättää käynnistää polttomoottorin ja viiveen jälkeen etupyörät alkavat vetää. Kuvittele tilanteeseen vielä risteys, jossa sivusta onkin lähestymässä rekka, jota et arviontivirheen vuoksi havainnut ja koitat päästä ns. alta pois.
...
932 937 955
Re: FCA uutisia
oliko näistä yksikään FCAn konsepti? taitaa olla yksityisten henkilöiden piirustuksia.Janne kirjoitti:Näitä FCA konseptiautojahan on tipahdellut tuon tuostakin. Ihan hienoja pelejä kyllä piirrellään ja ideoidaan, mutta siihempä se tuntuu jäävän. Tässä muutama esimerkki autoista, joiden olisi suonut/soisi tulevan valmistukseen saakka.
127 https://www.arch2o.com/fiat-127-concept ... bendorfer/
127 https://www.motorionline.com/foto/nuova ... ndering/6/
600 https://www.autoevolution.com/news/fiat ... 88805.html
600 https://www.designboom.com/design/david ... 1-11-2014/
Delta https://www.motor1.com/news/43006/lanci ... -imagined/
Delta https://www.motorage.it/2015/04/nuova-l ... e-revival/
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: FCA uutisia
^
Ei varmaankaan, mutta hyviä ideoita kyllä konsernin autojen ympärillä pyörii.
Ei varmaankaan, mutta hyviä ideoita kyllä konsernin autojen ympärillä pyörii.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: FCA uutisia
ClubAlfa sivulla Carlos Tavares vahvistaa ettei yhtään tuotantolaitosta suljeta eikä myöskään yhtään merkkiä lopeteta ainakaan aluksi. "Näen, että kaikilla näillä tuotemerkeillä on poikkeuksetta yhteinen piirre: näillä on upea historia. "Rakastamme automerkkihistoriaa"
Oikein hyvältä kuulostaa mikäli Lanciallekkin annetaan mahdollisuus!
Oikein hyvältä kuulostaa mikäli Lanciallekkin annetaan mahdollisuus!

- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: FCA uutisia
Ellei se sitten unohtanut, että sellainenkin tuli fuusiossa mukana.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
FCA uutisia
Ellei sitten puhunut vain "omista" merkeistään.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: FCA uutisia
Näillä hyvillä ideoilla vaan ei ole mitään arvoa jos ne eivät ole FCA:n konsepteja.Janne kirjoitti:^
Ei varmaankaan, mutta hyviä ideoita kyllä konsernin autojen ympärillä pyörii.
932 937 955
Re: FCA uutisia
Elämme historiallista hetkeä. On kulunut runsaat 30 vuotta siitä, kun Alfa Romeo siirtyi 1987 Fiatin omistukseen. Sen jälkeen Fiat on onnistunut tuhoamaan Lancian ja melkein tuhoamaan - paitsi Alfan ja Maseratin - myös itsensä. Joskus on herännyt ajatus, onko autojen valmistus Fiat-konsernin ensisijainen päämäärä, vaiko esimerkiksi italo-amerikkalaisen mafian huumerahojen pesu? Jälkimmäisessä tapauksessa olennaista on tietysti se, miltä homma näyttää ulospäin, ei se mitä oikeasti saadaan aikaan. Koska italialaiset kuitenkin tunnetaan kansana, jonka hyveisiin kuuluvat ahkeruus, perusrehellisyys, täsmällisyys ja oikeudenmukaisuus, olen aina nopeasti karkoittanut tuon ajatuksen.
Kaikki tietävät, että ranskalaiset ovat punanenäisiä, tärkeileviä, viiniä lipittäviä kiekujia, joilla on pysyvä alemmuuskompleksi vuoden 1940 traumasta, jolloin Saksa valtasi maan kuukaudessa. Jotta tämä FPASCA-konserni ei kukistuisi heti alkuunsa, voi vain toivoa ranskalaisten kiekuvan kokouksissa hetulat punaisina ja näyttävän kaapin paikan. Edesmenneen pääjohtaja Sergio Macaronin, joka ainakin minun mielestäni on suurin syntipukki konsernin nykytilaan, merkittävimmäksi aikaansaannokseksi jäi Ferrarin viimeisen maailmanmestarin Kimi Räikkösen savustaminen ulos tallista.
Oma toiveeni, että Alfa ja Maserati olisi erotettu Fiatista ja myyty Kansanautoyhtymälle, ei toteutunut. Alfistina voi vain toivoa, että ne erotettaisiin Fiatista itsenäisiksi merkeiksi, joiden tulevaisuudesta päättäisivät ranskalaiset. Muuten saatamme hyvinkin nähdä Fiat Quattroporten ja Fiat Gran Sportin Maseratin korvaajina. Olen ymmärtänyt, ettei halpojen autojen valmistus ole Fiatin nykyjohdon mielestä kannattavaa. Kummallista, kun se kannattaa muilla valmistajilla. Muuan Henry Ford järkeili aikanaan, että halvoissa autoissa täytyy olla alhaiset valmistuskustannukset.
Kaikki tietävät, että ranskalaiset ovat punanenäisiä, tärkeileviä, viiniä lipittäviä kiekujia, joilla on pysyvä alemmuuskompleksi vuoden 1940 traumasta, jolloin Saksa valtasi maan kuukaudessa. Jotta tämä FPASCA-konserni ei kukistuisi heti alkuunsa, voi vain toivoa ranskalaisten kiekuvan kokouksissa hetulat punaisina ja näyttävän kaapin paikan. Edesmenneen pääjohtaja Sergio Macaronin, joka ainakin minun mielestäni on suurin syntipukki konsernin nykytilaan, merkittävimmäksi aikaansaannokseksi jäi Ferrarin viimeisen maailmanmestarin Kimi Räikkösen savustaminen ulos tallista.
Oma toiveeni, että Alfa ja Maserati olisi erotettu Fiatista ja myyty Kansanautoyhtymälle, ei toteutunut. Alfistina voi vain toivoa, että ne erotettaisiin Fiatista itsenäisiksi merkeiksi, joiden tulevaisuudesta päättäisivät ranskalaiset. Muuten saatamme hyvinkin nähdä Fiat Quattroporten ja Fiat Gran Sportin Maseratin korvaajina. Olen ymmärtänyt, ettei halpojen autojen valmistus ole Fiatin nykyjohdon mielestä kannattavaa. Kummallista, kun se kannattaa muilla valmistajilla. Muuan Henry Ford järkeili aikanaan, että halvoissa autoissa täytyy olla alhaiset valmistuskustannukset.