Voita tyylikäs "SÄHKÖVIKAINEN"-pipo

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Voita tyylikäs "SÄHKÖVIKAINEN"-pipo

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Tässä ketjussa esitetyt sähköviat ovat mukana kilpailussa, jossa voittona on musta pipo, jossa lukee isoilla kirjaimilla SÄHKÖVIKAINEN.

Voittavan jutun kriteereinä on mm. vian luonteikkuus. Voittavassa viassa on oltava tiettyä taiteellisuutta ja omaleimaisuutta, joka erottaa sen tavallisista vioista. Omalaimasuutta voi löytyä myös vian oheistoiminnasta: myös hankalasta diagnosoinnista, mahdollisimman huonoon saumaan osuneista ilmenemisajankohdista sekä turhaan tehdyistä korjauksista saa pisteteitä.

Tuomarina toimii Seiska5mma ja yleiset mielipiteet. Kilpailu on voimassa heinäkuun loppuun.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Minulla on auto, jonka pyyhkijät menevät päälle 130 km/h nopeudessa. Ne saa pois päältä hiljentämällä 120 km/h -nopeuteen.

Siankarlo
Viestit: 82
Liittynyt: 13 Heinä 2004, 18:55

Viesti Kirjoittaja Siankarlo »

Tuolla toisaalla jo vähän valittelinkin, että 164 QV:n kone sammuu heti (releen sulake palaa) kun hipaiseekaan jarrua.

Voiko Alfa enää selvemmin osoittaa mielipidettään turhasta jarruttelusta 8)
164 3.0 V6 QV -90

Avatar
pikkis77
Viestit: 501
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Kuskinpuoleinen sähköikkuna aukeaa yhdellä napinpainalluksella vain 1-2cm. naipin painalluksen jälkeen täytyy venttaa 5 sekkaa ennenkuin painaa uudestaan. Jos painaa liian nopeasti, mitään ei tapahdu ja taas on uusi viive... siin pitäs olla zydeemi et nopealla painalluksella menee alas asti...MUTTA EI MEE!!!

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Entinen 75:n teki kuskin ikkunalla pieniä temppuja, talvella se ei toiminut ollenkaan ja pilvisellä säällä heikosti, mutta kesällä aurinkoisella säällä ihan ok! Tiedä sitten mistä johtuu, mutta kosteudesta ei ole kyse koska auto oli parkissa kuivassa hallissa.

Toinen tapaus on kun mentiin kerran vanhempien GTV:tä katsastamaan joku viistoista vuotta takaperin, niin hän tietysti sammui keskelle kehä I:stä pahimpaan ruuhka aikaa ja poliisit tuli työntää jalkakäytävälle. Parinkymmenen minuutin odottelun ja startti yritysten jälkeen ajettiin katsastuskonttorin pihaan normaalisti. No kun vuoro tuli niin ensiksi ei meinannu lähteä käyntiin, mut sitten kaikki toimi normaalisti paitsi katsastusmies huomas että puolet valoist oli pimeänä. Hylsy tuli ja ajettiin kotiin, jossa valot alkoi toimia normaalisti tekemättä mitään.

Eli yhteenvetona Alfat tykkää aurinkoisesta säästä ja inhoaa katsastuskonttoreita! :mrgreen:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Sprintin takakontista rupesi nousemaan savua kun laittoi takalasin lämmittimen päälle ekaa kertaa... toista kertaa ei ole tullut laitettua sitä päälle :crazyeyes:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Seiska5mma kirjoitti:Minulla on auto, jonka pyyhkijät menevät päälle 130 km/h nopeudessa. Ne saa pois päältä hiljentämällä 120 km/h -nopeuteen.
Kuva

Pelastit päivän... tuosta on kyllä hankala pistää paremmaksi
Kuva

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Omissa autoissa ei ole ollut mitään mystisiä sähkövikoja, mutta Samuelin entisessä Lancia dedrassa oli hieno "ominaisuus". Jos tööttäsi, niin lasinpyyhkijät meni päälle.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Muistaakseni jollakin tämän forumin jäsenellä meni pyyhkijät päälle, kun kännykkä vastaanotti puhelun. Kuka oletkin, tunnistaudu, pipo on käytännöllisesti katsoen sinun. :wink:
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

sprintistä lähti takarengas kurvissa ku piti NÄYTTÄÄ jonottavalle porukalle morizin(ent.yökerho vaasassa) edessä kuinka alfa vetää curvat joskus nuorena kaks pulttia löyty jokka sormin kiinni ja eikun nolona naureskellen linkutettu kotia. turbolla ilman tuulilasia ja takaluukkua ajaen hetken hurmiosta ku jurvaan muutettiin mittariin 240 ja isävainaa päivitteli kuormaautossa et onkohan pojalla kaikki kotona ku ohitin ne ja tavaraa lenteli takaluukusta pihalle....no on kerran mittaristo vetäny sekaseks..öljynpaine valo vilkkunu rankassa sateessa ja kierrosmittari näyttäny täysllä kierroksilla 2500,ja ne pyyhkijät lähti samalla päälle..eikä millään pois...mut ei kai sekään vika ollu ku silloon sato...jos alfa on kehittäny ton automaattisen tihku kytkimen paljon ennen muita....jooo niin varmaan on :mrgreen:

Black Label
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Black Label »

Mulla on Alfassa aiempiin autoihini verrattuna semmonen omituinen "sähkövika", että kun polkasee kaasua niin tuntuu "nakissa ja potuissa" siltä että laitettais parikyt amppeerii niiden läpi.

Musta ihan hyvä vika :P

T: Musta-Leima

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Pakko kuitenkin kertoa oma vaikkei pipo päähän tule ikinä :)
Varashälyttimen laiton jäljiltä poltin jonkun sulakkeen ja aina kun laitto radion päälle, lattiavalot löi diskoa ja takaluukun merkkivalo palo, heti kun vaihto CD:n puolelle niin ongelmat katosi kokonaan :D
Alfassani on/oli siis myös paskan musiikin tunnistus tai musiikin tahtiin vilkkuvat valot :D

Avatar
jkoivula
Viestit: 286
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja jkoivula »

Tuulettimen moottori ei tahtonut lähteä pyörimään ennen kun laitoin sen sormin pyörimään. Siihen pääsee käsiksi kun avaa tuuletus venttiiilin jaloille asentoon, ja sitten nousee penkille takapuoli pystyssä ja pää apukuskin jalkatillaan ja sormet aukosta sisään. Sitten vähän sormella vauhtia ja sittenhän hyrrää 8) Ei ole tullut avattua sitä että en tiedä onko se sähkövika vai tiukka laakeri :crazyeyes:
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vanhassa TS:ssä oli mystinen vika hetken aikaa ennen kuin keksin, että siellä oli joku vanha hälytin/ajonestolaite.

Armeijaan piti lomilta mennä, mutta juuri kun olin saanut kaverit kyytiin niin auto ei käynnistynyt. Se piti sammuttaa, että sai takakonttiin rojut.
Ei kyllä auennut enää kontin luukkukaan nappia painamalla.
Siinä sitten yritettiin, mutta ei käynnisty niin ei käynnisty. Ei päästänyt edes virtaa startille.
Samalla kun koitin startata, kaveri osui kontin avausnappiiin, samasta taikaiskusta tärähti auto käyntiin. Pienellä riskillä sammutettiin ja kokeiltiin, ei käynnisty, sormi kontin avausnapille ja kääntö avaimesta, laakista käyntiin.

Tammikuu, aikaa tunti, matkaa 76km + 500m kävelyä päivystäjän pöydälle. Liukasta oli, mutta ehdittiin.

Matkalla ehdimme hieman ihmetellä myös hanskalokeron takaa kuulunutta vaimeaa tviiuutviiuu-ääntä. Ei ollut aikaa ihmetellä enempää.

Seuraavan kerran lomille lähtiessä havaitaa, että akku on tyhjä. Jälkeen päin viisastuneena ei kannata jättää autoa, jos siitä kuuluu vaimea tviiuuutviiuuu-ääni tulipellin ja rintapellin välistä, se on kuolleista herännyt hälytin joka juttelee ja vie virtaa.
No kavereilta sitten virtaa ja liikkeelle tviiuutviiuu-ääni tulee taas takaisin heräten hetkittäin täydeksi mekkalaksi. Netistä löytyi jälkeenpäin laitteen merkin perusteella, jotta tämä mekkala oli 120 desibeliä, uskon.
Se mekkala kesti onneksi vain pari sek. kerrallaan joten ei huolta. Tankata piti, mutta ei ollut rahaa, Hämeenlinnan Prisman automaatin eteen auto parkkiin ja käyntiin. Samalla hetkellä, kun kortti sujahtaa Otton syövereihin se jumalaton mekkala alkaa, eikä lopu! Ikinä en ole niin nopeasti rahaa nostanut automaatilta, nopeasti pois paikalta ilmeisesti poliisit mustan 164:n kannoilla :mrgreen: . Onneksi häly taas hiljenee hetkeksi, joten uskaltaa käydä tankilla.

Nokka kohti Riihimäkeä motaria pitkin, vauhtia n. 140 km/h kun se häly alkaa huutamaan, eikä lopu. Samalla huomataan, että autossa vilkkuu myös pitkät valot hälyttimen tahdissa, ja vasen kaista tyhjenee autoista :shock: . Suomen ainoa musta 164, jota luullaan poliisiksi, häly huutaa ja pitkät vilkkuu :crazyeyes: , kaveri kanssa neurettiin itsemme kipeiksi. Kotiin selvittiin, samantien kaivoin sireenin puhaltimen kaukalosta seurasin johtoja vaihdelaatikon päälle ja irroitin kaikki laitteeseen kuuluvat johdot.

Aikaisempi omistajakaan ei tiennyt koko laitteesta mitään, joten se oli ollut melko kauan unillaan. Yhtäkkiä keksinyt herätä henkiin ja vetää jonkun oikosulun jolloin auto ei käynnistynyt muuten kuin painamalla takakontin nappia, ja napista ei mitään muuta tapahtunut. Heti alkoi kontti toimimaan kun revin laitteen vittuhun sieltä.

Sori pitkä teksti, mutta en osannut lyhentääkään :oops: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Alfissimo kirjoitti:Sori pitkä teksti, mutta en osannut lyhentääkään :oops: .
Pitkä, mutta HAUSKA! :mrgreen: Tänä iltanahan (yönä) on saanut nauraa oikein tosissaan kaikenlaisille kommelluksillenne... Noo - kohta kolahtaa varmasti omaan nilkkaan... :oops:

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Pyyhkijöistä...

Joskus tästä tarinan kirjoitinkin, mutta minulla pyyhkijät on lähteneet itsestään päälle, kun kännykkä on soinut :crazyeyes: Hulvaton pyyhkiminen loppui kun pysäytti auton ja sammutti virran. Oli emännällä hauskaa...
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Muutamia sähkövikoja on kyllä sattunut mutta tuo 166:sen pieni mutta autosähköistä ymmärtävän yli menevä vika. Matkamittari näyttää muuten ok, siis numeron 8:kin, paitsi kun sadoissa kilometreissä on numerot 5-7 niin silloin kymmenissä kilometreissä ei näy oikeanreunan pystypalkit.
Pesin aikoinaan turbosta konetilaa ja eipä käynnistynyt enää sen jälkeen. Jakajan yms kuivailuiden jälkeen ei luvannut edes. Huomattiin vaan isän kanssa että bensaa saa reippaasti. Tutkailujen jälkeen huomattiin että releen kotelo on halki ja (bensa?)rele oli vettä täynnä. Samassa releessä oli pieni piirilevy. Otettiin sisuskalut irti kotelosta ja kuivattiin paikat ja korjattiin koppa. Takaisin laitossa piirilevy meni tietty väärään uraansa ja katkaisi ohuet välikarvat jotka ohjaavat virtaa siihen. Karvat nähtävästi nojasivat toisiinsa, auto siis toimi täysin. Säädettiin seokset yms ja polttelin bensat pois putkesta. Mairea hymy naamalla pudotin konepellin alas, moottori sammui..... ja sen karva vian löytyminen ei ollutkaan sitten niin nopeaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Tätä vikaa on ollut muillakin, mutta tässä kuitenkin. Vanhassa 164TS:ni nopeusmittarin sai päälle laittamalla takasumarin päälle ja pois. Kätevä jos ei halua että apukuski kommentoi nopeutta :wink: .

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Täällä myös edellinen ominaisuus :-D
Anturin vaihto, korjasi asian. Ainiin, takasumaria ei tietenkään ole :lol:

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Mulla kärähti vilkku/valoviiksi keksen moottoritietä yhtenä syysiltana. Kivaa oli kunnes poliisi setä tuli perään. Oli vain pakko yrittää ajaa lähimpään ramppiin pelkillä sumareilla. Ihme homma niin ei tullut sakkoja, poliisi vain katsoi Alfaa ja mutisi jotain sähkövioista ja italiaanoista. :oops: :oops: :oops:

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Tästä vois ainakin noita diagnostisointivaikeuspisteitä saada. 166 ajetaan normaalisti talliin muttei seuraavalla kerralla lähde millään käyntiin, vähän hörähtää vain. Myöhemmin seuraa hinaus korjaamolle jossa tutkimusten jälkeen käymättömyyden syyksi vahvistetaan tyhjä bensatankki! Asiaan kuuluva sähkövika oli se että tankin tienoilla olevat anturasysteemit olivat jotensakin "palaneessa" kunnossa ja näyttivät silti puolta tankkia vaikkei tankissa ollut mitään.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Head
Viestit: 41
Liittynyt: 01 Huhti 2004, 02:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Head »

Meikäläisen ladassa onkin semmonen juttu et ku sen starttaa nii se sammuu jos ei pidä virta-avainta käynnistys asennos :lol: Se on melko turhauttavaa OMINAISUUS.
Aaaaallllrightythen!

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

166 kirjoitti: Myöhemmin seuraa hinaus korjaamolle jossa tutkimusten jälkeen käymättömyyden syyksi vahvistetaan tyhjä bensatankki!
Heh - mun entisessä saabissa ihan samanlainen case... :-) Melkein nolotti, kun selvisi, että tankki oli tyhjä, mutta sain sentään synninpäästön, kun anturi jumitti...

Avatar
Fild
Viestit: 65
Liittynyt: 26 Joulu 2003, 04:38
Car(s): 156 v6
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Fild »

Mulla on kanssa omaperäinen varashälytin 164:ssa.
Se toimi viime kesänä, mutta syksyllä sitten lakkasi toimimasta. No, ei se hälytin siinä ollu välttämätön. Kuukauden tai parin päästä ilmestyi vähän enemmän häiritsevä ilmiö: kun avaimella avasi ovet lukosta, niin se heti perään lukitsi ne uudestaan. Oli aika urheilua aina yrittää keretä avata ovi.
Tätä jatkui noin kuukauden verran, jonka aikana yritin epätoivoisesti metsästää käyttöohjeita hälyttimeen. Ongelma kuitenkin ratkesi itsestään (??).
Oltuaan pari kuukautta "normaali" kysyi kaverini nähtyään avaimenperänä olevan kauko-ohjaimen, että onko tässä kauko-ohjaimella toimiva keskuslukitus. Vastasin, että on siinä joskus ollut, mutta se ei toimi enää, vahvistaakseni tämän painoin nappia: "kliks kliks" ovet aukesi. Nyt kauko-ohjaus ja hälytin toimii, mutta hälyäänet on vaan hiljaset.
Liekkö sikura karhulle sukua, kun nukkuu talvet?

Avatar
samuel
Viestit: 26
Liittynyt: 12 Huhti 2004, 18:02
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja samuel »

Eikä se Dedra vielä mitään. Pari viikkoa sitten mun 75 TS oli broidilla lainassa ja se soittaa mulle ja kiroo ettei se italian ihme lähe käyntiin, oli sammunut kesken työmatkan. No meikä paikalle ja tutkimaan, puhelin konsultaatio Jknracingille ja viaksi löydettiin viallinen rele. Äkkiä naapuri tallista rele lainaan ja kokeilemaan, kas kummaa kun itse sitä kokeilin niin sehän toimii. Broidi hyppää rattiin ja menoks, kolme metriä ja auto sammuu... Velimies on aika paljon mua isompi ja se oli säätänyt penkkiä ja rattia, ku mä niitä ruuvailin itelle paremmaks niin huomasin että ku ratti liikkuu eteen tai taakse niin virrat tulee ja virrat menee. Oli virtalukon jatkuvavirta piuha joutunut sen ratin lukitusvivun väliin ja hieroutunut melkein poikki, sehän siellä aina silloin tällöin iski maihin ja kipinää niin iloisesti. Eli lopullinen vika oli akuutti mazda-mies tulehdus.


:wink:
Ei värillä väliä, kunhan se on .........

116
Viestit: 66
Liittynyt: 02 Tammi 2004, 17:49

Re: Voita tyylikäs "SÄHKÖVIKAINEN"-pipo

Viesti Kirjoittaja 116 »

Seiska5mma kirjoitti:Tässä ketjussa esitetyt sähköviat ovat mukana kilpailussa, jossa voittona on musta pipo, jossa lukee isoilla kirjaimilla SÄHKÖVIKAINEN.

Voittavan jutun kriteereinä on mm. vian luonteikkuus. Voittavassa viassa on oltava tiettyä taiteellisuutta ja omaleimaisuutta, joka erottaa sen tavallisista vioista. Omalaimasuutta voi löytyä myös vian oheistoiminnasta: myös hankalasta diagnosoinnista, mahdollisimman huonoon saumaan osuneista ilmenemisajankohdista sekä turhaan tehdyistä korjauksista saa pisteteitä.

Tuomarina toimii Seiska5mma ja yleiset mielipiteet. Kilpailu on voimassa heinäkuun loppuun.
voisiko olla niin että tuuli nostaa ne pikkasen yli 0-asento ja ne lähtee siitä käyntiin?
Kun sä ajat 120 niin ne eivät nousee?
Ei ku ulos ja kokeilemaan.
tai sitten meet ostamaan kunnon sivuleikkuri....
/Kaj

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Kokeilin siirrellä pyyhkimiä heti kun vika ilmeni, ei lähtenyt pyyhkimään. Aktivoivana elementtinä rengastärinät, jotka alkavat 120-kohdalta.

Taidan ottaa juhannuksen ensin :drinking:
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 23 Kesä 2005, 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tämä ei ole Alfa-juttu, mutta Italiaan mennään kuitenkin.

Työmatka-ajoneuvossani Tipossa oli vielä viime kesänä vika, jonka takia se avasi molempien puolien ikkunat parkissa ollessaan aina kun satoi. Monena aamuna sateisen yön jälkeen oli siis penkitkin märkänä.

Vika johtui vuotavasta tuulilasin tiivisteestä, joka päästi sadeveden valumaan suoraan kojelaudan alla majailevaan sähkölasien ohjausboxiin.

Korjasin vian, en tietenkään tiivisteen korjauksella, vaan laittamalla lateksihanskan boxin ympärille suojaksi :)
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Mahtavia juttuja tääl :lol:

Itellä nyt ei muuta kun että hantin puolen sähköikkuna toimii vähän epämääräsesti.Välillä ei suostu aukeemaan ja välillä ei suostu menee kiinni.
Joona Karimaa
____________

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Vastaavaa vikaa oli meiän Tipossa kun Jakella. Äippä oli kerran menossa vesisateessa töihin kun kuskin ikkuna aukes, eikä sitten millään kiinni. Se ajeli sitten ikkuna auki vesisateessa (varmasti tyytyväisenä :-D ), ja kun pääsi työmaan pihaan ja löi oven kiinni, niin ikkuna nousi itekseen kiltisti ylös..

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tämä ei ole italiaanosta vaan japskista. Veljen entisessä civicissä takalasin pesuri huusi kokoajan kun virrat vaan oli päällä, mutta pyyhin ei inahtanutkaan. Ja olikohan se niin että vilkut toimi, mutta ajovalot sammui siksi aikaa kun niitä käytti. Ja lisäksi takalasin lämmitin toimi kun oli pitkät päällä. Se oli ihan joulukuusi koko vehje ja kaikki alkoi yhtäkkiä "itsestään". Syyksi lopulta selvisi entinen omistajn valopää joka oli ruuvannut jotain kuskin lattiaan ja samalla lattakaapelin läpi. Se sitten jossain vaiheessa sai kosteutta tai jotain ja kaikki sähköt sekosi :lol:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Kaverilla on nissan kirsikassa mielenkiintoiset lasinpyyhkijät. Pyyhkäisee n. kerran minuutissa, vaikkei niitä olisi edes laitettu päälle. Tosi näppärät talviaamuna, kun on -25C pakkasta :lol:

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Minulla on auto, jonka nopeus- ja matkamittari toimii vain täyskaasulla 3 800 k./min alkaen.

Ajoin juuri 500 km putkeen, jonka aikana matkamittariin tuli 11 km.

Alkaa selviämään, miksi täysin loppu olevassa autossa on mittarissa ujot 164 000 kilometriä.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Ei liity Alfoihin. Isotädin Golf IV Variant -01:ssä menee aina ovet lukkoon jos kännykkä soi kahden metrin säteellä autosta... Huolto ei (yllätysyllätys) voi asialle mitään.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Seiska5mma kirjoitti:Minulla on auto, jonka nopeus- ja matkamittari toimii vain täyskaasulla 3 800 k./min alkaen.

Ajoin juuri 500 km putkeen, jonka aikana matkamittariin tuli 11 km.

Alkaa selviämään, miksi täysin loppu olevassa autossa on mittarissa ujot 164 000 kilometriä.
Sillä on siis ajettu liian hiljaa 8) .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jari
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Helmi 2004, 17:12
Car(s): GTV 2.0 -84
Paikkakunta: Jylhänkylä

Viesti Kirjoittaja jari »

Muinoin omistin 3-litraisen 75:n joka kerran ei lähtenyt käyntiin ei sitten kirveelläkään :shock: . Sahasin akun jos toisenkin kunnes lopulta paikallistin vian bensapumppuun. Sähköjä ei tullut pumpulle. Vikaa ei meinannut löytyä millään. Autolla kuitenkin piti päästä ajelemaan, joten takapenkki pois ja lattian läpi piuha bensapumpulle ja toiseen päähän tupakansytyttimeen sopiva liitin. Piuha lojui takajalkatilassa ja aina kun lähdin ajelulle, starttasin auton ja tökkäsin liittimen takamatkustajien keskikonsolissa olevaan tupakansytyttimeen. Ajelun päätteeksi piti muistaa piuha irrottaa. Yhden kesän ajelin näin ja nämä aloitus ja lopetus toimet alkoivat tuntua jo "normaaleilta" autoilurutiineilta :lol: .
-Protected by Dobermann Security Systems- eikä autoasi näpelöidä.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

jari kirjoitti: Piuha lojui takajalkatilassa ja aina kun lähdin ajelulle, starttasin auton ja tökkäsin liittimen takamatkustajien keskikonsolissa olevaan tupakansytyttimeen.
Helppo varkaudenestolaite... harva varas rupeaa varmaankaan törkkimään pistoketta tupakansytyttimeen ennen kuin koittaa johdoista käynnistää tms ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Vastaa Viestiin