Voita tyylikäs "SÄHKÖVIKAINEN"-pipo
Valvoja: Moderators
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Voita tyylikäs "SÄHKÖVIKAINEN"-pipo
Tässä ketjussa esitetyt sähköviat ovat mukana kilpailussa, jossa voittona on musta pipo, jossa lukee isoilla kirjaimilla SÄHKÖVIKAINEN.
Voittavan jutun kriteereinä on mm. vian luonteikkuus. Voittavassa viassa on oltava tiettyä taiteellisuutta ja omaleimaisuutta, joka erottaa sen tavallisista vioista. Omalaimasuutta voi löytyä myös vian oheistoiminnasta: myös hankalasta diagnosoinnista, mahdollisimman huonoon saumaan osuneista ilmenemisajankohdista sekä turhaan tehdyistä korjauksista saa pisteteitä.
Tuomarina toimii Seiska5mma ja yleiset mielipiteet. Kilpailu on voimassa heinäkuun loppuun.
Voittavan jutun kriteereinä on mm. vian luonteikkuus. Voittavassa viassa on oltava tiettyä taiteellisuutta ja omaleimaisuutta, joka erottaa sen tavallisista vioista. Omalaimasuutta voi löytyä myös vian oheistoiminnasta: myös hankalasta diagnosoinnista, mahdollisimman huonoon saumaan osuneista ilmenemisajankohdista sekä turhaan tehdyistä korjauksista saa pisteteitä.
Tuomarina toimii Seiska5mma ja yleiset mielipiteet. Kilpailu on voimassa heinäkuun loppuun.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- pikkis77
- Viestit: 501
- Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
- Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
- Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)
Kuskinpuoleinen sähköikkuna aukeaa yhdellä napinpainalluksella vain 1-2cm. naipin painalluksen jälkeen täytyy venttaa 5 sekkaa ennenkuin painaa uudestaan. Jos painaa liian nopeasti, mitään ei tapahdu ja taas on uusi viive... siin pitäs olla zydeemi et nopealla painalluksella menee alas asti...MUTTA EI MEE!!!
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Entinen 75:n teki kuskin ikkunalla pieniä temppuja, talvella se ei toiminut ollenkaan ja pilvisellä säällä heikosti, mutta kesällä aurinkoisella säällä ihan ok! Tiedä sitten mistä johtuu, mutta kosteudesta ei ole kyse koska auto oli parkissa kuivassa hallissa.
Toinen tapaus on kun mentiin kerran vanhempien GTV:tä katsastamaan joku viistoista vuotta takaperin, niin hän tietysti sammui keskelle kehä I:stä pahimpaan ruuhka aikaa ja poliisit tuli työntää jalkakäytävälle. Parinkymmenen minuutin odottelun ja startti yritysten jälkeen ajettiin katsastuskonttorin pihaan normaalisti. No kun vuoro tuli niin ensiksi ei meinannu lähteä käyntiin, mut sitten kaikki toimi normaalisti paitsi katsastusmies huomas että puolet valoist oli pimeänä. Hylsy tuli ja ajettiin kotiin, jossa valot alkoi toimia normaalisti tekemättä mitään.
Eli yhteenvetona Alfat tykkää aurinkoisesta säästä ja inhoaa katsastuskonttoreita!
Toinen tapaus on kun mentiin kerran vanhempien GTV:tä katsastamaan joku viistoista vuotta takaperin, niin hän tietysti sammui keskelle kehä I:stä pahimpaan ruuhka aikaa ja poliisit tuli työntää jalkakäytävälle. Parinkymmenen minuutin odottelun ja startti yritysten jälkeen ajettiin katsastuskonttorin pihaan normaalisti. No kun vuoro tuli niin ensiksi ei meinannu lähteä käyntiin, mut sitten kaikki toimi normaalisti paitsi katsastusmies huomas että puolet valoist oli pimeänä. Hylsy tuli ja ajettiin kotiin, jossa valot alkoi toimia normaalisti tekemättä mitään.
Eli yhteenvetona Alfat tykkää aurinkoisesta säästä ja inhoaa katsastuskonttoreita!
sprintistä lähti takarengas kurvissa ku piti NÄYTTÄÄ jonottavalle porukalle morizin(ent.yökerho vaasassa) edessä kuinka alfa vetää curvat joskus nuorena kaks pulttia löyty jokka sormin kiinni ja eikun nolona naureskellen linkutettu kotia. turbolla ilman tuulilasia ja takaluukkua ajaen hetken hurmiosta ku jurvaan muutettiin mittariin 240 ja isävainaa päivitteli kuormaautossa et onkohan pojalla kaikki kotona ku ohitin ne ja tavaraa lenteli takaluukusta pihalle....no on kerran mittaristo vetäny sekaseks..öljynpaine valo vilkkunu rankassa sateessa ja kierrosmittari näyttäny täysllä kierroksilla 2500,ja ne pyyhkijät lähti samalla päälle..eikä millään pois...mut ei kai sekään vika ollu ku silloon sato...jos alfa on kehittäny ton automaattisen tihku kytkimen paljon ennen muita....jooo niin varmaan on
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: 28 Huhti 2005, 21:27
- Paikkakunta: Helsinki
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Pakko kuitenkin kertoa oma vaikkei pipo päähän tule ikinä
Varashälyttimen laiton jäljiltä poltin jonkun sulakkeen ja aina kun laitto radion päälle, lattiavalot löi diskoa ja takaluukun merkkivalo palo, heti kun vaihto CD:n puolelle niin ongelmat katosi kokonaan
Alfassani on/oli siis myös paskan musiikin tunnistus tai musiikin tahtiin vilkkuvat valot
Varashälyttimen laiton jäljiltä poltin jonkun sulakkeen ja aina kun laitto radion päälle, lattiavalot löi diskoa ja takaluukun merkkivalo palo, heti kun vaihto CD:n puolelle niin ongelmat katosi kokonaan
Alfassani on/oli siis myös paskan musiikin tunnistus tai musiikin tahtiin vilkkuvat valot
- jkoivula
- Viestit: 286
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
- Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08 - Paikkakunta: Ylihärmä
Tuulettimen moottori ei tahtonut lähteä pyörimään ennen kun laitoin sen sormin pyörimään. Siihen pääsee käsiksi kun avaa tuuletus venttiiilin jaloille asentoon, ja sitten nousee penkille takapuoli pystyssä ja pää apukuskin jalkatillaan ja sormet aukosta sisään. Sitten vähän sormella vauhtia ja sittenhän hyrrää Ei ole tullut avattua sitä että en tiedä onko se sähkövika vai tiukka laakeri
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Vanhassa TS:ssä oli mystinen vika hetken aikaa ennen kuin keksin, että siellä oli joku vanha hälytin/ajonestolaite.
Armeijaan piti lomilta mennä, mutta juuri kun olin saanut kaverit kyytiin niin auto ei käynnistynyt. Se piti sammuttaa, että sai takakonttiin rojut.
Ei kyllä auennut enää kontin luukkukaan nappia painamalla.
Siinä sitten yritettiin, mutta ei käynnisty niin ei käynnisty. Ei päästänyt edes virtaa startille.
Samalla kun koitin startata, kaveri osui kontin avausnappiiin, samasta taikaiskusta tärähti auto käyntiin. Pienellä riskillä sammutettiin ja kokeiltiin, ei käynnisty, sormi kontin avausnapille ja kääntö avaimesta, laakista käyntiin.
Tammikuu, aikaa tunti, matkaa 76km + 500m kävelyä päivystäjän pöydälle. Liukasta oli, mutta ehdittiin.
Matkalla ehdimme hieman ihmetellä myös hanskalokeron takaa kuulunutta vaimeaa tviiuutviiuu-ääntä. Ei ollut aikaa ihmetellä enempää.
Seuraavan kerran lomille lähtiessä havaitaa, että akku on tyhjä. Jälkeen päin viisastuneena ei kannata jättää autoa, jos siitä kuuluu vaimea tviiuuutviiuuu-ääni tulipellin ja rintapellin välistä, se on kuolleista herännyt hälytin joka juttelee ja vie virtaa.
No kavereilta sitten virtaa ja liikkeelle tviiuutviiuu-ääni tulee taas takaisin heräten hetkittäin täydeksi mekkalaksi. Netistä löytyi jälkeenpäin laitteen merkin perusteella, jotta tämä mekkala oli 120 desibeliä, uskon.
Se mekkala kesti onneksi vain pari sek. kerrallaan joten ei huolta. Tankata piti, mutta ei ollut rahaa, Hämeenlinnan Prisman automaatin eteen auto parkkiin ja käyntiin. Samalla hetkellä, kun kortti sujahtaa Otton syövereihin se jumalaton mekkala alkaa, eikä lopu! Ikinä en ole niin nopeasti rahaa nostanut automaatilta, nopeasti pois paikalta ilmeisesti poliisit mustan 164:n kannoilla . Onneksi häly taas hiljenee hetkeksi, joten uskaltaa käydä tankilla.
Nokka kohti Riihimäkeä motaria pitkin, vauhtia n. 140 km/h kun se häly alkaa huutamaan, eikä lopu. Samalla huomataan, että autossa vilkkuu myös pitkät valot hälyttimen tahdissa, ja vasen kaista tyhjenee autoista . Suomen ainoa musta 164, jota luullaan poliisiksi, häly huutaa ja pitkät vilkkuu , kaveri kanssa neurettiin itsemme kipeiksi. Kotiin selvittiin, samantien kaivoin sireenin puhaltimen kaukalosta seurasin johtoja vaihdelaatikon päälle ja irroitin kaikki laitteeseen kuuluvat johdot.
Aikaisempi omistajakaan ei tiennyt koko laitteesta mitään, joten se oli ollut melko kauan unillaan. Yhtäkkiä keksinyt herätä henkiin ja vetää jonkun oikosulun jolloin auto ei käynnistynyt muuten kuin painamalla takakontin nappia, ja napista ei mitään muuta tapahtunut. Heti alkoi kontti toimimaan kun revin laitteen vittuhun sieltä.
Sori pitkä teksti, mutta en osannut lyhentääkään .
Armeijaan piti lomilta mennä, mutta juuri kun olin saanut kaverit kyytiin niin auto ei käynnistynyt. Se piti sammuttaa, että sai takakonttiin rojut.
Ei kyllä auennut enää kontin luukkukaan nappia painamalla.
Siinä sitten yritettiin, mutta ei käynnisty niin ei käynnisty. Ei päästänyt edes virtaa startille.
Samalla kun koitin startata, kaveri osui kontin avausnappiiin, samasta taikaiskusta tärähti auto käyntiin. Pienellä riskillä sammutettiin ja kokeiltiin, ei käynnisty, sormi kontin avausnapille ja kääntö avaimesta, laakista käyntiin.
Tammikuu, aikaa tunti, matkaa 76km + 500m kävelyä päivystäjän pöydälle. Liukasta oli, mutta ehdittiin.
Matkalla ehdimme hieman ihmetellä myös hanskalokeron takaa kuulunutta vaimeaa tviiuutviiuu-ääntä. Ei ollut aikaa ihmetellä enempää.
Seuraavan kerran lomille lähtiessä havaitaa, että akku on tyhjä. Jälkeen päin viisastuneena ei kannata jättää autoa, jos siitä kuuluu vaimea tviiuuutviiuuu-ääni tulipellin ja rintapellin välistä, se on kuolleista herännyt hälytin joka juttelee ja vie virtaa.
No kavereilta sitten virtaa ja liikkeelle tviiuutviiuu-ääni tulee taas takaisin heräten hetkittäin täydeksi mekkalaksi. Netistä löytyi jälkeenpäin laitteen merkin perusteella, jotta tämä mekkala oli 120 desibeliä, uskon.
Se mekkala kesti onneksi vain pari sek. kerrallaan joten ei huolta. Tankata piti, mutta ei ollut rahaa, Hämeenlinnan Prisman automaatin eteen auto parkkiin ja käyntiin. Samalla hetkellä, kun kortti sujahtaa Otton syövereihin se jumalaton mekkala alkaa, eikä lopu! Ikinä en ole niin nopeasti rahaa nostanut automaatilta, nopeasti pois paikalta ilmeisesti poliisit mustan 164:n kannoilla . Onneksi häly taas hiljenee hetkeksi, joten uskaltaa käydä tankilla.
Nokka kohti Riihimäkeä motaria pitkin, vauhtia n. 140 km/h kun se häly alkaa huutamaan, eikä lopu. Samalla huomataan, että autossa vilkkuu myös pitkät valot hälyttimen tahdissa, ja vasen kaista tyhjenee autoista . Suomen ainoa musta 164, jota luullaan poliisiksi, häly huutaa ja pitkät vilkkuu , kaveri kanssa neurettiin itsemme kipeiksi. Kotiin selvittiin, samantien kaivoin sireenin puhaltimen kaukalosta seurasin johtoja vaihdelaatikon päälle ja irroitin kaikki laitteeseen kuuluvat johdot.
Aikaisempi omistajakaan ei tiennyt koko laitteesta mitään, joten se oli ollut melko kauan unillaan. Yhtäkkiä keksinyt herätä henkiin ja vetää jonkun oikosulun jolloin auto ei käynnistynyt muuten kuin painamalla takakontin nappia, ja napista ei mitään muuta tapahtunut. Heti alkoi kontti toimimaan kun revin laitteen vittuhun sieltä.
Sori pitkä teksti, mutta en osannut lyhentääkään .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Muutamia sähkövikoja on kyllä sattunut mutta tuo 166:sen pieni mutta autosähköistä ymmärtävän yli menevä vika. Matkamittari näyttää muuten ok, siis numeron 8:kin, paitsi kun sadoissa kilometreissä on numerot 5-7 niin silloin kymmenissä kilometreissä ei näy oikeanreunan pystypalkit.
Pesin aikoinaan turbosta konetilaa ja eipä käynnistynyt enää sen jälkeen. Jakajan yms kuivailuiden jälkeen ei luvannut edes. Huomattiin vaan isän kanssa että bensaa saa reippaasti. Tutkailujen jälkeen huomattiin että releen kotelo on halki ja (bensa?)rele oli vettä täynnä. Samassa releessä oli pieni piirilevy. Otettiin sisuskalut irti kotelosta ja kuivattiin paikat ja korjattiin koppa. Takaisin laitossa piirilevy meni tietty väärään uraansa ja katkaisi ohuet välikarvat jotka ohjaavat virtaa siihen. Karvat nähtävästi nojasivat toisiinsa, auto siis toimi täysin. Säädettiin seokset yms ja polttelin bensat pois putkesta. Mairea hymy naamalla pudotin konepellin alas, moottori sammui..... ja sen karva vian löytyminen ei ollutkaan sitten niin nopeaa.
Pesin aikoinaan turbosta konetilaa ja eipä käynnistynyt enää sen jälkeen. Jakajan yms kuivailuiden jälkeen ei luvannut edes. Huomattiin vaan isän kanssa että bensaa saa reippaasti. Tutkailujen jälkeen huomattiin että releen kotelo on halki ja (bensa?)rele oli vettä täynnä. Samassa releessä oli pieni piirilevy. Otettiin sisuskalut irti kotelosta ja kuivattiin paikat ja korjattiin koppa. Takaisin laitossa piirilevy meni tietty väärään uraansa ja katkaisi ohuet välikarvat jotka ohjaavat virtaa siihen. Karvat nähtävästi nojasivat toisiinsa, auto siis toimi täysin. Säädettiin seokset yms ja polttelin bensat pois putkesta. Mairea hymy naamalla pudotin konepellin alas, moottori sammui..... ja sen karva vian löytyminen ei ollutkaan sitten niin nopeaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Tästä vois ainakin noita diagnostisointivaikeuspisteitä saada. 166 ajetaan normaalisti talliin muttei seuraavalla kerralla lähde millään käyntiin, vähän hörähtää vain. Myöhemmin seuraa hinaus korjaamolle jossa tutkimusten jälkeen käymättömyyden syyksi vahvistetaan tyhjä bensatankki! Asiaan kuuluva sähkövika oli se että tankin tienoilla olevat anturasysteemit olivat jotensakin "palaneessa" kunnossa ja näyttivät silti puolta tankkia vaikkei tankissa ollut mitään.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
Mulla on kanssa omaperäinen varashälytin 164:ssa.
Se toimi viime kesänä, mutta syksyllä sitten lakkasi toimimasta. No, ei se hälytin siinä ollu välttämätön. Kuukauden tai parin päästä ilmestyi vähän enemmän häiritsevä ilmiö: kun avaimella avasi ovet lukosta, niin se heti perään lukitsi ne uudestaan. Oli aika urheilua aina yrittää keretä avata ovi.
Tätä jatkui noin kuukauden verran, jonka aikana yritin epätoivoisesti metsästää käyttöohjeita hälyttimeen. Ongelma kuitenkin ratkesi itsestään (??).
Oltuaan pari kuukautta "normaali" kysyi kaverini nähtyään avaimenperänä olevan kauko-ohjaimen, että onko tässä kauko-ohjaimella toimiva keskuslukitus. Vastasin, että on siinä joskus ollut, mutta se ei toimi enää, vahvistaakseni tämän painoin nappia: "kliks kliks" ovet aukesi. Nyt kauko-ohjaus ja hälytin toimii, mutta hälyäänet on vaan hiljaset.
Liekkö sikura karhulle sukua, kun nukkuu talvet?
Se toimi viime kesänä, mutta syksyllä sitten lakkasi toimimasta. No, ei se hälytin siinä ollu välttämätön. Kuukauden tai parin päästä ilmestyi vähän enemmän häiritsevä ilmiö: kun avaimella avasi ovet lukosta, niin se heti perään lukitsi ne uudestaan. Oli aika urheilua aina yrittää keretä avata ovi.
Tätä jatkui noin kuukauden verran, jonka aikana yritin epätoivoisesti metsästää käyttöohjeita hälyttimeen. Ongelma kuitenkin ratkesi itsestään (??).
Oltuaan pari kuukautta "normaali" kysyi kaverini nähtyään avaimenperänä olevan kauko-ohjaimen, että onko tässä kauko-ohjaimella toimiva keskuslukitus. Vastasin, että on siinä joskus ollut, mutta se ei toimi enää, vahvistaakseni tämän painoin nappia: "kliks kliks" ovet aukesi. Nyt kauko-ohjaus ja hälytin toimii, mutta hälyäänet on vaan hiljaset.
Liekkö sikura karhulle sukua, kun nukkuu talvet?
Eikä se Dedra vielä mitään. Pari viikkoa sitten mun 75 TS oli broidilla lainassa ja se soittaa mulle ja kiroo ettei se italian ihme lähe käyntiin, oli sammunut kesken työmatkan. No meikä paikalle ja tutkimaan, puhelin konsultaatio Jknracingille ja viaksi löydettiin viallinen rele. Äkkiä naapuri tallista rele lainaan ja kokeilemaan, kas kummaa kun itse sitä kokeilin niin sehän toimii. Broidi hyppää rattiin ja menoks, kolme metriä ja auto sammuu... Velimies on aika paljon mua isompi ja se oli säätänyt penkkiä ja rattia, ku mä niitä ruuvailin itelle paremmaks niin huomasin että ku ratti liikkuu eteen tai taakse niin virrat tulee ja virrat menee. Oli virtalukon jatkuvavirta piuha joutunut sen ratin lukitusvivun väliin ja hieroutunut melkein poikki, sehän siellä aina silloin tällöin iski maihin ja kipinää niin iloisesti. Eli lopullinen vika oli akuutti mazda-mies tulehdus.
Ei värillä väliä, kunhan se on .........
Re: Voita tyylikäs "SÄHKÖVIKAINEN"-pipo
voisiko olla niin että tuuli nostaa ne pikkasen yli 0-asento ja ne lähtee siitä käyntiin?Seiska5mma kirjoitti:Tässä ketjussa esitetyt sähköviat ovat mukana kilpailussa, jossa voittona on musta pipo, jossa lukee isoilla kirjaimilla SÄHKÖVIKAINEN.
Voittavan jutun kriteereinä on mm. vian luonteikkuus. Voittavassa viassa on oltava tiettyä taiteellisuutta ja omaleimaisuutta, joka erottaa sen tavallisista vioista. Omalaimasuutta voi löytyä myös vian oheistoiminnasta: myös hankalasta diagnosoinnista, mahdollisimman huonoon saumaan osuneista ilmenemisajankohdista sekä turhaan tehdyistä korjauksista saa pisteteitä.
Tuomarina toimii Seiska5mma ja yleiset mielipiteet. Kilpailu on voimassa heinäkuun loppuun.
Kun sä ajat 120 niin ne eivät nousee?
Ei ku ulos ja kokeilemaan.
tai sitten meet ostamaan kunnon sivuleikkuri....
/Kaj
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Kokeilin siirrellä pyyhkimiä heti kun vika ilmeni, ei lähtenyt pyyhkimään. Aktivoivana elementtinä rengastärinät, jotka alkavat 120-kohdalta.
Taidan ottaa juhannuksen ensin
Taidan ottaa juhannuksen ensin
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 23 Kesä 2005, 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Tämä ei ole Alfa-juttu, mutta Italiaan mennään kuitenkin.
Työmatka-ajoneuvossani Tipossa oli vielä viime kesänä vika, jonka takia se avasi molempien puolien ikkunat parkissa ollessaan aina kun satoi. Monena aamuna sateisen yön jälkeen oli siis penkitkin märkänä.
Vika johtui vuotavasta tuulilasin tiivisteestä, joka päästi sadeveden valumaan suoraan kojelaudan alla majailevaan sähkölasien ohjausboxiin.
Korjasin vian, en tietenkään tiivisteen korjauksella, vaan laittamalla lateksihanskan boxin ympärille suojaksi
Työmatka-ajoneuvossani Tipossa oli vielä viime kesänä vika, jonka takia se avasi molempien puolien ikkunat parkissa ollessaan aina kun satoi. Monena aamuna sateisen yön jälkeen oli siis penkitkin märkänä.
Vika johtui vuotavasta tuulilasin tiivisteestä, joka päästi sadeveden valumaan suoraan kojelaudan alla majailevaan sähkölasien ohjausboxiin.
Korjasin vian, en tietenkään tiivisteen korjauksella, vaan laittamalla lateksihanskan boxin ympärille suojaksi
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Vastaavaa vikaa oli meiän Tipossa kun Jakella. Äippä oli kerran menossa vesisateessa töihin kun kuskin ikkuna aukes, eikä sitten millään kiinni. Se ajeli sitten ikkuna auki vesisateessa (varmasti tyytyväisenä ), ja kun pääsi työmaan pihaan ja löi oven kiinni, niin ikkuna nousi itekseen kiltisti ylös..
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Tämä ei ole italiaanosta vaan japskista. Veljen entisessä civicissä takalasin pesuri huusi kokoajan kun virrat vaan oli päällä, mutta pyyhin ei inahtanutkaan. Ja olikohan se niin että vilkut toimi, mutta ajovalot sammui siksi aikaa kun niitä käytti. Ja lisäksi takalasin lämmitin toimi kun oli pitkät päällä. Se oli ihan joulukuusi koko vehje ja kaikki alkoi yhtäkkiä "itsestään". Syyksi lopulta selvisi entinen omistajn valopää joka oli ruuvannut jotain kuskin lattiaan ja samalla lattakaapelin läpi. Se sitten jossain vaiheessa sai kosteutta tai jotain ja kaikki sähköt sekosi
Ayrton Senna da Silva forever
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Sillä on siis ajettu liian hiljaa .Seiska5mma kirjoitti:Minulla on auto, jonka nopeus- ja matkamittari toimii vain täyskaasulla 3 800 k./min alkaen.
Ajoin juuri 500 km putkeen, jonka aikana matkamittariin tuli 11 km.
Alkaa selviämään, miksi täysin loppu olevassa autossa on mittarissa ujot 164 000 kilometriä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Muinoin omistin 3-litraisen 75:n joka kerran ei lähtenyt käyntiin ei sitten kirveelläkään . Sahasin akun jos toisenkin kunnes lopulta paikallistin vian bensapumppuun. Sähköjä ei tullut pumpulle. Vikaa ei meinannut löytyä millään. Autolla kuitenkin piti päästä ajelemaan, joten takapenkki pois ja lattian läpi piuha bensapumpulle ja toiseen päähän tupakansytyttimeen sopiva liitin. Piuha lojui takajalkatilassa ja aina kun lähdin ajelulle, starttasin auton ja tökkäsin liittimen takamatkustajien keskikonsolissa olevaan tupakansytyttimeen. Ajelun päätteeksi piti muistaa piuha irrottaa. Yhden kesän ajelin näin ja nämä aloitus ja lopetus toimet alkoivat tuntua jo "normaaleilta" autoilurutiineilta .
-Protected by Dobermann Security Systems- eikä autoasi näpelöidä.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Helppo varkaudenestolaite... harva varas rupeaa varmaankaan törkkimään pistoketta tupakansytyttimeen ennen kuin koittaa johdoista käynnistää tmsjari kirjoitti: Piuha lojui takajalkatilassa ja aina kun lähdin ajelulle, starttasin auton ja tökkäsin liittimen takamatkustajien keskikonsolissa olevaan tupakansytyttimeen.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4