Itselle e46 on se ns. heikko kohta. 2 kpl on ollut omistuksessa. Harrastepeliksi ihanteellinen yksilö olisi prefacelift sedan bensakutosella. Mahdollisimman orkkiskuntoisena ja mielellään sporttipenkeillä.
Tässä oma kakkoskäyttis e46 viime talvena kuvattuna, 350 tkm nyt mittarissa:
On tosiaan ketterä ajettava, M47 -koneeseen oli alussa totuttelemista, koska alavääntö on onneton ns. perusdieseliin verrattuna. Mutta kun tuota oppii kierroksilla viemään, niin on tosi hauska ajettava esim. talvella syrjäisillä pikkuteillä...
Tässä vielä Saksasta 1,5 v sitten hommattu ykköskäyttis, e91 325d M-sport manuaalilootalla jossa oli vasta 107tkm mittarissa, kohta tosin jo menee 150tkm rikki:
Onhan tämä raskaskäyttöisempi (ohjaus, kytkin, vaihteensiirto) kuin e46. Makuasioita, itse tykkään tästä kun ajetaan pitkää matkaa, motaria yms. E46 taas kivempi pikkupärräilyyn.
Ja mitä tulee tuohon ohjaustuntumahifistelyyn...prefacelift e46 :ssa on todella tarkka ja kevyt ohjaus. Jonkun mielestä ehkä liiankin kevyt, mutta itse tykkään. Faceliftissä ohjaus muuttui raskaammaksi. Vaikka sekin tuntuu nyt tosi kevyeltä e90-sarjaan verrattuna.