Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

lerppu kirjoitti:https://www.is.fi/autot/art-2000006341227.html

Audin kanssa riittää huolia, enpä haluaisi olla tämän merkin korjaamossa töissä. :roll:
"Ei kaikki X kuskit ole m*lkkuja, mutta kaikki m*lkut ajaa X:llä"

(Korvaa X haluamallasi automerkillä)
VMP

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ikävästi kyllä audiväki koettaa pilata bemarikuskien mainetta olemalla vielä mulkumpia :(
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

lerppu kirjoitti:https://www.is.fi/autot/art-2000006341227.html

Audin kanssa riittää huolia, enpä haluaisi olla tämän merkin korjaamossa töissä. :roll:
Kappas vaan. Jossain on autonsa suhteen tarkempi omistaja/asiakas kuin allekirjoittanut :-)

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

lerppu kirjoitti:https://www.is.fi/autot/art-2000006341227.html

Audin kanssa riittää huolia, enpä haluaisi olla tämän merkin korjaamossa töissä. :roll:
Jotain sentään hoitui huollossa miehen mielestä ihan kunnollakin, sillä mies oli kieltänyt lähettämässään sähköpostissa auton pesemisen 800 euron sanktion uhalla. Autoa ei ollut oikeuden asiapapereiden perusteella pesty.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Huippukiva työkaveri tuollainen Audi-kuski saatikka puolisona! Joku hupiukko täältä voi jalostaa ajatusketjua hauskemmaksi.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Saattaa olla, että kyseisen asiakkaan asiakkuus kyseisen firman kanssa päättyi. Eihän tuollaista tyyppiä uskalla päästää ovesta sisälle.

On kyllä varmasti varsinainen päivänsäde.

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja BillJean »

Polforea kirjoitti:Ikävästi kyllä audiväki koettaa pilata bemarikuskien mainetta olemalla vielä mulkumpia :(
Ei kait me bmw kuskit olla, ainakaan enää, mitään ikävää sakkia. Tavannut paljon merkin harrastajia. Löytyy
arvostusta myös Alfan suuntaan. Tälläkin palstalla monia hienoja herroja.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Tässä saattoi olla vähän semmosta itsesarkasmia pohjalla :D
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Billie kirjoitti:
Polforea kirjoitti:Ikävästi kyllä audiväki koettaa pilata bemarikuskien mainetta olemalla vielä mulkumpia :(
Ei kait me bmw kuskit olla, ainakaan enää, mitään ikävää sakkia. Tavannut paljon merkin harrastajia. Löytyy
arvostusta myös Alfan suuntaan. Tälläkin palstalla monia hienoja herroja.
Nii-i! 99% pilaa kaikkien maineen! :wink:

Murheista - kävin Schmiidmannilla tökkäsemässä uuden akun E92:een. Olivat muuttaneet, tuli ihan yllättäin se! Murheellista. (Niille jotka ihmettelee miksen itse jäätävässä sateessa pihalla pimeässä yhtä akkua vaihda; ni ei oo koodauslaitetta mulla.)

Kuvaaja
Viestit: 134
Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Kuvaaja »

Kyllä tuossa akun koodaksessa kustaan asiakasta silmään täysillä,jos ei olisi rahastus mielessä niin tuon voisi toteuttaa myös siten että käyttäjä syöttäisi akun tiedot autolle tai jopa siten että auto itse haistelisi uuden akun ja ottaisi sopivilla asetuksilla käyttöön.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

No sinällään juu, kapasiteetin voi mitata kun pumppaa tyhjäksi ja täyteen, mutta minkä parametrin perusteella auto haistaa, onko akku AGM vai nesteversio?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Kuvaaja
Viestit: 134
Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Kuvaaja »

Jos käyttäjä syöttää akun tiedot autolle,tai parhaassa tapauksessa akun myyjä antaa/lataa akun koodin asiakkaalle.Jos auto ei väärän akun tapauksessa osaa reakoida niin syyttäisin auton valmistajaa.Itse yritän pysyä vanhemmissa vehkeissä joissa ei tarvitse kantaa reppukaupalla euroja marmorille.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, niitä tietoja syöttämällä manuaalisesti tietenkin onnistuu. Nythän se akun myyjä lataa ne suoraan sinne auton tietoon eikä anna asiakkalle mahdollisuutta tulkita väärin siitä välistä.

Miten auton mielestäsi pitäisi osata reagoida, jos myyjä myy perinteisen nestetäytteisen lyijyakun ja käyttäjä naputtelee autolle AGM:n speksit? Millainen syyte auton valmistajalle pitäisi viedä?

Tokihan sitä saa pysyä vanhemmissa autoissa ihan vapaasti, mutta minusta se on aika radikaali tapa välttää huoltotoimenpide, mitä joutuu ehkä muutaman vuoden välein harrastamaan. Samantien voisi ajaa vielä vähän vanhemmalla kalustolla, ettei vaan vahingossakaan joudu vaihtamaan lukituksen kaukosäätimeen patteria.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

lerppu kirjoitti:https://www.is.fi/autot/art-2000006341227.html

Audin kanssa riittää huolia, enpä haluaisi olla tämän merkin korjaamossa töissä. :roll:
Tämä uutinen on mielestäni kaikenkaikkiaan kiinnostava.

Joten kommentoin asiaa sen verran että on aika yksinkertainen fakta että kun autoon lähinnä vaidettiin merkkiliikkeessä kytkin, niin 22 kilometrin ajo oli täysin tarpeeton.
Eli kun liike jonka tehtävä on osata tehdä kyseinen korjaus oikealla tavalla, ei lopputuloksessa pitäisi olla mitään ongelmaa joka vaatii koeajoa. Noin viiden kilometrin koeajo pitäisi riittää hyvin.
Sen mukaan mitä uutisesta ymmärsi, autoliike ei halunnut antaa mitään hyvitystä siitä että autolla oli ajettu noin 15 kilometriä turhaan, oli huonoa toimintaa autoliikkeen osalta. Toki 15 kilometrin ajosta vanhalla normaalilla autolla puhutaan hyvin pienistä summista.

Ja mitä varsinaiseen viestiketjuun tulee, niin ihmiset tuntuu poikkeuksetta pitävän mahdollisimman jämäköitä nappeja autoissa laadukkaimpina.
En usko että tämä on totta, ja minusta tuntuu että vaikkapa monissa Audeissa napeista tehdään keinotekoisesti jämäkämpiä, minkä seurauksena minun -07 Audissa on ainakin kaksi radion nappia jotka on nyt niin jäykkiä ettei ne palauta kunnolla, eli ei toimi. Eikä mukiteline samaan tapaan aukea kunnolla.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja BillJean »

gYdEbUh kirjoitti: Joten kommentoin asiaa sen verran että on aika yksinkertainen fakta että kun autoon lähinnä vaidettiin merkkiliikkeessä kytkin, niin 22 kilometrin ajo oli täysin tarpeeton.
Eli kun liike jonka tehtävä on osata tehdä kyseinen korjaus oikealla tavalla, ei lopputuloksessa pitäisi olla mitään ongelmaa joka vaatii koeajoa. Noin viiden kilometrin koeajo pitäisi riittää hyvin.
Sen mukaan mitä uutisesta ymmärsi, autoliike ei halunnut antaa mitään hyvitystä siitä että autolla oli ajettu noin 15 kilometriä turhaan, oli huonoa toimintaa autoliikkeen osalta. Toki 15 kilometrin ajosta vanhalla normaalilla autolla puhutaan hyvin pienistä summista. ..
Tässä taupauksessa autoa oli käytetty myös oven saranahuollossa toisessa paikassa.
Aika pikku asioiasta saadaan tällainen härdelli.

joku poluforia luki minun auton datat, ja sanoi että kahvit maksaa, ammuin. Meni ohi :)

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Unohdin että autoa oli käytetty myös toisaalla korjauksessa.
Toisaalta jossei sitä oltu sovittu niin se ei muuta tilannetta mihinkään.
Kyllä, pienestä asiasta on tehty iso härdelli. Mutta jos pienestä asiasta tehdään esimerkkitapaus, sillä saattaa olla isoja kokonaisvaikutuksia.

Ja shout outti myös nimimerkki Alfissimolle, joka luki puolisentoista vuotta sitten autostani koodeja 'mahdollisella kahvitaksalla'.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

lerppu kirjoitti:... kävin Schmiidmannilla .... Olivat muuttaneet...
Yep, huomasin saman. Positiivista on se, että nyt voin hakea osat vaikka kävellen. Ei taida olla kuin reipas kilometrin matka kotoa liikkeeseen :-D .
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
jargon
Viestit: 404
Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06)
Paikkakunta: Varkaus

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jargon »

Romanian renault päätti tänään temppuilla ensimmäistä kertaa, vaimo soitti kaupungilta ettei avain mene virtalukkoon. Vähän kyselyä, yritystä ja lopulta lapset alfan kyytiin ja hämmästelemään paikanpäälle. Joku haitta siellä oli vastassa, meisselillä kevyesti auttamalla se väistyi ja avaimen sai paikoilleen.

Kannattaako virtalukkoa voidella jollain, ja millä? Itselläni vähän epäilyksiä sen suhteen, eikä ole tarvinnut missään romussa ikinä niin tehdä.

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja legza »

jargon kirjoitti:Romanian renault päätti tänään temppuilla ensimmäistä kertaa, vaimo soitti kaupungilta ettei avain mene virtalukkoon. Vähän kyselyä, yritystä ja lopulta lapset alfan kyytiin ja hämmästelemään paikanpäälle. Joku haitta siellä oli vastassa, meisselillä kevyesti auttamalla se väistyi ja avaimen sai paikoilleen.

Kannattaako virtalukkoa voidella jollain, ja millä? Itselläni vähän epäilyksiä sen suhteen, eikä ole tarvinnut missään romussa ikinä niin tehdä.
jos kyseessä vähänkin vanhempi auto,(vaikka yli 3-v, tai jos takuu päättynyt :lol: ) en suosittele laittamaan mitään rasvaa _virtalukkoon_ ellei auto ole paikassa missä voi vaihtaa uuden patruunan. Monesti jäänyt täysin jumiin siinä vaiheessa, kun laittaa esim. lukon sulatus öljyä virtalukkoon.

lukkoöljy tai aseöljy yllättäen hyvä vaihtoehto. automaattilaatikkoöljyssä voi uittaa jos patruuna irrallaan.

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Polforea kirjoitti:Samantien voisi ajaa vielä vähän vanhemmalla kalustolla, ettei vaan vahingossakaan joudu vaihtamaan lukituksen kaukosäätimeen patteria.
Kyllä. Esimerkiksi -07 vuoden 159 taitaa saavuttaa paalauspisteen ennen kuin avaimesta patteri loppuu. :wink:

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kuvaaja kirjoitti:Jos käyttäjä syöttää akun tiedot autolle,tai parhaassa tapauksessa akun myyjä antaa/lataa akun koodin asiakkaalle.Jos auto ei väärän akun tapauksessa osaa reakoida niin syyttäisin auton valmistajaa.Itse yritän pysyä vanhemmissa vehkeissä joissa ei tarvitse kantaa reppukaupalla euroja marmorille.
- jotenkin luulin että tollanen parin viikon päästä teini-ikäinen bemarivanhus ei missään olosuhteissa olisi liian moderni. Taidan olla melkoinen n00b - tämäkin termi on palannut käyttöön (ainakin esikoululaisilla, joten miksei sitten vaikka myös tällä palstalla). En tosiaan pariasataa pidä liian jyrkkänä siitä että ei tarvitse kuin istua odottamassa ja uusi akku ilmestyy autoon, vanhat autot eivät ole huoltovapaita. Ei aina nuo uudemmatkaan. Tässä hyvää oli että ylläpitovirta taisi olla vaihdon ajan autossa kun poppikone ja ajotietokone eivät nollautuneet. Kunniamaininta tästä.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

JiiPee kirjoitti:
lerppu kirjoitti:... kävin Schmiidmannilla .... Olivat muuttaneet...
Yep, huomasin saman. Positiivista on se, että nyt voin hakea osat vaikka kävellen. Ei taida olla kuin reipas kilometrin matka kotoa liikkeeseen :-D .
Tämä on jo sen verran kätevää että MiTon voisi ajatella suoraan kutoseen vaihtaa - vaikkapa mukavuuden vuoksi! Pitänee järjestää E92 sinulle kokeiluun, on ennenkaikkea herrasmiehen hiljainen kulkine. Jos ei kuorista tykkää niin saahan sitä muidenkin mallien nokalla tuota konetta tai lähisukulaista.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Moro moro, koeajot kelpaa aina. Ollaanpa yhteyksissä. Muksujen 330i ja 116i varaosia lähinnä ajattelin. Kulkineet ovat jo sen ikäisiä, että osia alkaa hiljalleen tarvita. Jos ei muuta niin ainakin erilaisia tiivisteitä yms ... . Ne ei taskussa paljon paina ja hakureissua kävellen voi aina pidentää kunnon lenkiksi.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja BillJean »

Kävin tyttäreni bmw E46 M54 autolla ajelemassa. Vilkaisin myös öljytikkua ja puolessa välissä oli kun n. 7500 km ajettu.
Ei mielestäni paha kulutus lähes 200tkm ajetulla autolle.

Voi vietävä kun S6 moottori käy siististi, se on kyllä yksi kehrääjä. Vaihteenvaihto, pikkusen pitkän oloiset mutta pehmeät.

Niin ja ne murheet. Rengasmelu tietyillä pinnoilla aika kova, toki alla ei ihan parasta.

Avatar
BillJean
Viestit: 622
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja BillJean »

Ei tää bmw hommelikaan ihan helppoo ole. Nyt "bensaputken" osia tulossa Saksasta.
Tää koko härdelli maksa vaihtoineen reilusti alle 200€, schaakeli.
Viimeksi muokannut BillJean, 21 Joulu 2019, 10:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo, ei oo bemarismi halpaa eikä ilmasta. Taas on ykkösen alustassa jotain häkää, ei mee kilometriä suoraan jos ei pidä ratista kiinni. Ja ilmeisesti vasemman etupyöränlaakerin ulkokoolin yläreunassa on naarmu tms, ärsyttävää tuollanen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Ossiv
Viestit: 351
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Ideoita ajatuksia nettisivustosta, joista löytyisi vw jetta 2007 kytkentäkaaviot?
Takakontissa on kolme töpseliä.
Mikrokytkimelle(kahva) + rekkarivalot
Lukkomekanismille
Ja jollekkin xxx. Mikä ei vaikuta mihinkää toimintoon, mutta sekoittaa kaikki kontin sähköt ja nostaa lepo virrankulutuksen 0.02a>0.9a.. tämähän tietää että akku loppuu kun auto seisoo vklp. Voisiko olla varashälyttimeen liittyvää tms.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Taikasana nettihaulle on Erwin, olikohan n. 7e tunnin käyttöoikeus.

Edit: tuossa linkki: https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do - ja ainakin aiemmin kannatti olla saksan sanakirja tulivalmiudessa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Polforea kirjoitti:... ilmeisesti vasemman etupyöränlaakerin ulkokoolin yläreunassa on naarmu tms, ärsyttävää tuollanen.
Sä oot kyllä melkone poppamies :mrgreen:

No, hankittiin poitsun autoon öljynsuodattimen jalan tiiviste + kaikkien siihen liittyvien banjopulttien tivarit myös. Huomasin, että meiltähän puuttuu tuulettimen viskokytkimen irrotustyökalut , miten tämä voi olla mahdollista? :crazyeyes: . EBay tarjosi niitä sopuhintaan, joten odotellaan niiden saapuminen ensin.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kun tarpeeksi kauan kuuntelee vaimeata hurinaa, joka tutulla taajuudella tuntuu myös ratissa ja ilmenee vain, kun vasemmalla etukulmalla on sopivasti kuormaa, tulee tuohon tulokseen.

Kun ajaa tasaista tietä 50-60km/h cruisella, kuuluu sellainen tasainen hurrr.......hurr......hurr......hurr......hurr, jossa tuo hurr-osuus osuu aina siihen kohtaan, kun cruisella ei ole veto päällä (eli paino on keulalla). Yli 60km/h vauhdeissa tuota ei enää oikein kuule, kun on sen verran vaimea, mutta tuntuu tosiaan myös ratissa ja se ei katoa vauhdin noustessa. Ja kun sen saa manattua esiin myös veto päällä kääntämällä oikealle, niin syypää alkaa olla aika selkeä. Varisinaiseksi huudoksi se ei ole äitynyt vaikka on ainakin puoli vuotta ollut läsnä (=naarmu koolissa, ei sen ihmeempää vikaa) eikä tule millään tasolla esiin auton ollessa tunkilla/pukilla/nosturilla eli kun rengas roikkuu laakerin varassa eikä toisinpäin (=naarmu on selvästi yläpuolella ja kiinteässä osassa, eli ulkokoolissa).

Just tuommonen mistä ei oikeasti ole tuon taivaallista haittaa, mutta on hivenen ärsyttävä ja nyt kun vihdoin on hoksannut mistä se tulee, niin kai se napa tarttee vaihtaa. Laatuosa maksaa vähän toista hunttia, ettei sinänsä mikään turkasen kallis, mutta silti jollain tasolla turhahko ja sitämyöten ärsyttävä kulu.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

JiiPee kirjoitti: No, hankittiin poitsun autoon öljynsuodattimen jalan tiiviste + kaikkien siihen liittyvien banjopulttien tivarit myös. Huomasin, että meiltähän puuttuu tuulettimen viskokytkimen irrotustyökalut , miten tämä voi olla mahdollista? :crazyeyes: . EBay tarjosi niitä sopuhintaan, joten odotellaan niiden saapuminen ensin.
Wanhaan hyvään? E30 aikaan se visko irtosi lekalla. Eli kiintoavain viskon kiinnitysmutteriin ja sit navakka lyönti sopivankokoisella lekalla kiintoavaimen päähän. En tosin muista 100% varmaksi, että oliko viskossa vasenkätinen kierre.
VMP

arv
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja arv »

Ossiv kirjoitti:Ideoita ajatuksia nettisivustosta, joista löytyisi vw jetta 2007 kytkentäkaaviot?
Tuolla on jotakin: https://cardiagn.com/volkswagen-jetta-2 ... al-system/

mujunen
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Syys 2014, 23:06
Car(s): Alfa Romeo 1750 gtv 1970
Alfa Romeo 159 sw 2.0Jtdm Ti 2009
Bmw e30 325 cabrio 1986
Mb 190b W121 1960
VW T4 California Exclusive 1999

Ex Alfa:156 2,5 2001
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mujunen »

mattijus kirjoitti:
JiiPee kirjoitti: No, hankittiin poitsun autoon öljynsuodattimen jalan tiiviste + kaikkien siihen liittyvien banjopulttien tivarit myös. Huomasin, että meiltähän puuttuu tuulettimen viskokytkimen irrotustyökalut , miten tämä voi olla mahdollista? :crazyeyes: . EBay tarjosi niitä sopuhintaan, joten odotellaan niiden saapuminen ensin.
Wanhaan hyvään? E30 aikaan se visko irtosi lekalla. Eli kiintoavain viskon kiinnitysmutteriin ja sit navakka lyönti sopivankokoisella lekalla kiintoavaimen päähän. En tosin muista 100% varmaksi, että oliko viskossa vasenkätinen kierre.
Ainakin M20B25- moottorisessa E30:ssä on.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

mattijus kirjoitti: Wanhaan hyvään? E30 aikaan se visko irtosi lekalla.
Kyseessä E46 M54. Vastakierre siinäkin. Tilatut työkalut ovat 32mm ohut kiintoavain ja vesipumpun "paikallaanpidin". On tähän pari muutakin metodia, mutta kun kalut lähti noin 22 punnalla postikuluineen ja ei ole niin kiire, niin en viitsinyt kuvata niitä "punaisella lipulla". :wink: Mennään rauhassa eteenpäin ettei .....
Liitteet
Näyttökuva 2019-12-20 kello 22.04.35.png
(229.95 KiB) Tiedosto ladattu 4658 kertaa
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

mattijus kirjoitti: Wanhaan hyvään? E30 aikaan se visko irtosi lekalla. Eli kiintoavain viskon kiinnitysmutteriin ja sit navakka lyönti sopivankokoisella lekalla kiintoavaimen päähän. En tosin muista 100% varmaksi, että oliko viskossa vasenkätinen kierre.
Jos jäähdytin on pois tieltä niin mutterimopolla irtoaa myös mukavasti. Kunhan laittaa sen pyörimään oikein päin.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Jos on riittävän hyvä mutterimopo, niin kyllä se irtoaa pyörimissuunnasta riippumatta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

"Saa olla aika kova vakio mutterimopo, joka vetää tuon auki"

Kuva
VMP

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Jaguarissa on tämmöinen nappi ratin vasemmalla puolella kojelaudassa. Tuo tumma osa on punainen ledi joka alkoi vilkkua noin sekunnin intervallilla, täplitetty on painonappi, kun toissapäivänä satuin huomaamaan koko osan ja painoin siitä, koko halkaisija ehkä reilun sentin. Osaisiko joku suoraan kertoa mikä toi on? Johtoa seuraamalla tulee varmaankin viisaammaksi jollei peräti viisaaksi mutten viitsinyt ulkona alkaa purkamaan suojia veks.
Liitteet
IMG_20191227_100438__01.jpg
(58.32 KiB) Tiedosto ladattu 4241 kertaa
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Väistin katsastustilaston negaation vaihtamalla 1-koppaisen c5 sitikan alapallonivelen.
Moog meni alle, vissiin yli kakskymppiä hintaa.
Ed alapallin vaihdosta lie jo muutama vuos.
Pashoja nää ranskikset.

JanV
Viestit: 327
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Giulia 2018

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JanV »

jyrkip kirjoitti:Jaguarissa on tämmöinen nappi ratin vasemmalla puolella kojelaudassa. Tuo tumma osa on punainen ledi joka alkoi vilkkua noin sekunnin intervallilla, täplitetty on painonappi, kun toissapäivänä satuin huomaamaan koko osan ja painoin siitä, koko halkaisija ehkä reilun sentin. Osaisiko joku suoraan kertoa mikä toi on? Johtoa seuraamalla tulee varmaankin viisaammaksi jollei peräti viisaaksi mutten viitsinyt ulkona alkaa purkamaan suojia veks.
Meta hälyttimen painonappi
https://www.audiclub.fi/audifinns/forum ... rittaminen

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

JanV kirjoitti:
jyrkip kirjoitti:Jaguarissa on tämmöinen nappi ratin vasemmalla puolella kojelaudassa. Tuo tumma osa on punainen ledi joka alkoi vilkkua noin sekunnin intervallilla, täplitetty on painonappi, kun toissapäivänä satuin huomaamaan koko osan ja painoin siitä, koko halkaisija ehkä reilun sentin. Osaisiko joku suoraan kertoa mikä toi on? Johtoa seuraamalla tulee varmaankin viisaammaksi jollei peräti viisaaksi mutten viitsinyt ulkona alkaa purkamaan suojia veks.
Meta hälyttimen painonappi
https://www.audiclub.fi/audifinns/forum ... rittaminen
Kiitos, arvasin että täällä joku tunnistaa napin. Jaggessa on tehdshäly, pienellä googlailulla meta nimellä tuli parkkitutkiin liittyvänäkin tuo nappi. Tuossa vaan kun on nekin tehdasvaruste. Esim. https://www.ampire.de/Parking-Sensors-P ... &p=76#shop
Pitääpä könytä joku päivä sinne jalkatilaan ja purkaa vähän jotta näkee mihin tuon johto menee.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Tojosta katosi peruutuskameran kuva ja taustavalot mediahärvelin napeista :roll:
Lisäksi toi meediohärpäke vetelee jotain omatoimisia boottauksia satunnaisesti.
Ja eiku huoltoon...
Saa laittaa linkkiä jos jollain on tiedossa toimiva offline versio Techstreamista :-D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kallistuksenvakaajan koiranluut kestivät Rellussa reilut 60tkm. Takuuseen vaihdettiin molemmille puolille.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Vainio kirjoitti:Tojosta katosi peruutuskameran kuva ja taustavalot mediahärvelin napeista :roll:
Lisäksi toi meediohärpäke vetelee jotain omatoimisia boottauksia satunnaisesti.
Ja eiku huoltoon...
Saa laittaa linkkiä jos jollain on tiedossa toimiva offline versio Techstreamista :-D
Jo useampi vuosi sitten tojot oli korkealla sähkövikatilastoissa. Miksi sitä nyt mihinkään muuttaisi, kun korkealle päästy...

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Aquatica kirjoitti:
Vainio kirjoitti:Tojosta katosi peruutuskameran kuva ja taustavalot mediahärvelin napeista :roll:
Lisäksi toi meediohärpäke vetelee jotain omatoimisia boottauksia satunnaisesti.
Ja eiku huoltoon...
Saa laittaa linkkiä jos jollain on tiedossa toimiva offline versio Techstreamista :-D
Jo useampi vuosi sitten tojot oli korkealla sähkövikatilastoissa. Miksi sitä nyt mihinkään muuttaisi, kun korkealle päästy...
Totta, meidänkin hypriittissä vilkkuvalo ei ole koko ajan päällä, sillai pois-päällä-pois-päällä jotenkin....
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Pyhäpäivän ratoksi tutkin tuota peruutuskameran häiriötä kun huoltoon pääsee vasta parin viikon päästä.
3€:llä kerkesi lataamaan kytkentäkaaviot tojon sivuilta ja niiden pohjalta sai vähän vihjettä kuinka tuon systeemin pitäisi toimia.
Kamera on ok. Ei oikosulkuja tai katkoksia liittimiltä mitattuna ja apuvirralla sai videosignaalinkin skoopin ruudulle näkymään.

Multimediayksikkö on tainnut hajota jotenkin osittain. Näkyi olevan Panasonicin tekosia Tojon yksikkö.
Yksiköltä ei tule ulos 6V jännitettä kameralle, lisäksi USB töpseli on oikosulussa niistä nastoista mitattuna joista pitäis löytyä 5 volttia.
Täytyy kysellä mitä huollosta ehdottavat, jos vaihtoehdot eivät mielytä niin täytyy vaikkapa katsella joku android härveli tilalle.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

mattijus kirjoitti:

Kuva
Työkalut saapuivat. Kohta voinee yritellä tuon mutterin avaamista ja lopulta öljynsuodatinjalan tiivisteen vaihtoa :-D
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Taitaa mennä radiohärveli sitten vaihtoon Tojosta...
Orginaalin soittimen hinnalla saa melkein kaksi Xtrons Android 9.0 soitinta.
Kovasti houkuttelisi vaihtaa tommonen Kiinan Android kiinan Panasonicin tilalle.
Onkos kellään Xtroneista hyviä tai huonoja kokemuksia??

Radioita kuukeloidessa löyty muutamia väistötestejä uudella maastokorollalla. Näkyy olevan vähän vaikeuksia pitää tassut maassa :-D
https://www.youtube.com/watch?v=j3qrCNR4U9A

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Vainio kirjoitti:Taitaa mennä radiohärveli sitten vaihtoon Tojosta...
Orginaalin soittimen hinnalla saa melkein kaksi Xtrons Android 9.0 soitinta.
Kovasti houkuttelisi vaihtaa tommonen Kiinan Android kiinan Panasonicin tilalle.
Onkos kellään Xtroneista hyviä tai huonoja kokemuksia??

Radioita kuukeloidessa löyty muutamia väistötestejä uudella maastokorollalla. Näkyy olevan vähän vaikeuksia pitää tassut maassa :-D
https://www.youtube.com/watch?v=j3qrCNR4U9A
Minulla on halpa 80€ soitin ja se on yllättävän hyvä, hyvä kosketusnäyttö, nopea kuin puhelin ja heittää peruutuskameran ilman viivettä ruutuun (osta hyvälaatuinen kamera).
Ainoa miinus on, että Google maps tarvitsee nettiyhteyden ääiopastukseen, mutta latasin sisään Here We Go (vanha Nokia Here) ja hyvin toimii ilman jatkuvaa nettiyhteyttä.
Radio on vähän huono, hakee koko ajan, mutta muuten hyvä, mutta se voi olla 80€ hinta.
Xtrons on varmaan parempi. Osta mahdollisimman monella prosessorilla ja isolla rammilla, katso jos löydät suoraan omaan automalliin sopivana, Toyotaan löytyy.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

eicas
Viestit: 145
Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
Car(s): 159 TBi SW

Ex: 156 2.0 TS
Paikkakunta: Tampere

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja eicas »

^en tojotoista tai muistakaan merkeistä tiedä, mutta Alfassa ja joissain volkkareissa signaalivahvastin on antennin juuressa ja vakiomankka antaa antennikaapelin kautta vahvistimelle virran. Nuo Kiinan mankat ei usein osaa antennikaapelia pitkin antaa sitä 12 volttia, mutta mankan takana on kyllä 12v lähtö merkattuna "ant amp" tms. Adapteri väliin johon saa 12v tulon, niin pitäisi radion alkaa kuulua. Tai erillinen signaalivahvistin mankan taakse.

Vastaa Viestiin