Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Puiden teon ohella vilkaisin miksi Husqvarna 246:n ketju tuntuu kuivalta. Ilman laippaa öljyä tulee, taisi laipan öljyreikä olla tukossa. Putsattu auki.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin C5 sitikan Defan piuhan, siis sen puskurilta haarottimelle menevän.
Ja sitten taistelin Alfan jarrujen kanssa niin kauan, että usko loppui. Nälkä oli about 6h työajasta, mutta ei sitä ruokaa vieläkään ole jaksanut aloittaa. About klo 12 aloitin Alfan kanssa taistelun ja pikaisen huuhtelun jälkeen klo 18 maissa taisin olla valmis.
Vasen etupyöränlaakeri on täysin finaalissa, mutta en ole saanut vieläkään varmuutta vetarin ulkopäästä ja se pitäis vielä vaihtaakin.... Ja se laakeri pitäis myös saada irti siitä vetarista, mutta kun loppuu työkalut kesken. Pahus.
Ja sitten taistelin Alfan jarrujen kanssa niin kauan, että usko loppui. Nälkä oli about 6h työajasta, mutta ei sitä ruokaa vieläkään ole jaksanut aloittaa. About klo 12 aloitin Alfan kanssa taistelun ja pikaisen huuhtelun jälkeen klo 18 maissa taisin olla valmis.
Vasen etupyöränlaakeri on täysin finaalissa, mutta en ole saanut vieläkään varmuutta vetarin ulkopäästä ja se pitäis vielä vaihtaakin.... Ja se laakeri pitäis myös saada irti siitä vetarista, mutta kun loppuu työkalut kesken. Pahus.
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Värkkäsin Tori.fi:n kautta ostamani subbari+vahvistinpaketin porrasperä-156:n takakonttiin. Askarrellessa tuli ihan nuoruus mieleen... Subbarikotelon kiinnityksen autoon toteutin vanttiruuveilla auton kuormansidontalenkkejä hyödyntäen, eipä ainakaan heilu kotelo ajossa ja irrotus on tarvittaessa nopea homma. Vahvistin on subbarin yläpuolella näkyvän vanerilevyn päällä. Yllättävän hyvin tuollainen 10" ämyri pienellä sillatulla vahvistimella suljetussa kotelossa potkii!
- Liitteet
-
- subbari-takakontissa.jpg
- subbari takakontissa
- (141.71 KiB) Tiedosto ladattu 4871 kertaa
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Löin (eilen) itteäni moskalla peukaloon. Kosketusarka, ei voi käyttää ja särkee käyttämättäkin. Leikkisköhän jopa murtunutta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kai tämä konehuoneeseen välttää?
- Liitteet
-
- 20200119_101813.jpg
- (118.58 KiB) Tiedosto ladattu 4782 kertaa
-
- Polish_20200112_220314799.jpg
- (148.32 KiB) Tiedosto ladattu 4782 kertaa
-
- Polish_20200112_220431116.jpg
- (85.72 KiB) Tiedosto ladattu 4782 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Fiat 131 ralliautoon halusivat Croma T.i.e:n lohkon seuraavan sumppukoneen aihioksi.
No minulla tuollainen sattui olemaan. Toimitettu pestynä.
No minulla tuollainen sattui olemaan. Toimitettu pestynä.
- Liitteet
-
- DSC_1275.jpg
- (100.53 KiB) Tiedosto ladattu 4766 kertaa
-
- DSC_1276.jpg
- (59.25 KiB) Tiedosto ladattu 4766 kertaa
-
- DSC_1277.jpg
- (94.97 KiB) Tiedosto ladattu 4766 kertaa
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihtelin kuramopoon mäntää. Tuli huomattua, että KTM:n orkkismännän laatikossa lukee "Made in Italy" Vertexin tuote näytti olleen.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Lisää valoa tallin kattoon Alfissimon kanssa. Nyt on 18x54W loisteputkia katossa
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ja ennenkaikkea noudatettiin kaikkia työturvallisuusvaatimuksia.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
UUsi moniurahihna primerakeulaan ja selvää kitinää havaittavissa, onko vika kiinalaisessa hihnassa?
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Ei. Hihnankiristimen runko kuluessaan väljäksi vetää kiristinrullan vinoon ja hihna alkaa sirkuttaa.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen ja tänään vaihdoin Q4:seen takaiskarit. Nyt on taas vähän enemmän maavaraa. Aika paljon madaltuu auto kun jousilautanen on puoliksi irti.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Integrale 16V entisöinti projektin etuperän/ viskon kuoren fixaus.
- Liitteet
-
- DSC_1329 (1).jpg
- (121.54 KiB) Tiedosto ladattu 4151 kertaa
-
- DSC_1360.jpg
- (99.71 KiB) Tiedosto ladattu 4151 kertaa
-
- DSC_1359.jpg
- (100.03 KiB) Tiedosto ladattu 4151 kertaa
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Hienoa työtä jälleen kerran . Milläs menetelmällä tuollainen kevytmetallia oleva kuori saadaan noin uuden näköiseksi?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitos.
Ekaksi tietty kunnon pesu. Sen jälkeen lasikuulapuhallus.
Ensin n. 3 bar paineella puhtaaksi. Sen jälkeen n. 0,8 bar paineella pinnan viimeistely ( tuo kiiltoa).
Lisäksi tuon pyöreän viskon kuoren olen puhalluksen jälkeen vielä harjannut kevyesti, koska on alkujaankin vähän kiiltävämpi kuin tuo muu kuori.
Muita pikku juttuja, esim. koneistetut pinnat pyyhkäisty hienolla hiomapaperilla jotta on saatu niihin kiilto takaisin.
Pultit ym. nippelit uudelleen passivoitu, korvake puhallettu ja ruiskumaalattu.
Korvakkeita, pultteja ym. irto osia mulla olikin ennestään valmiina, joten tehtäväksi jäi vain tuo kuoren fixaus.
Tästä vaihturit fixaillaan taas varastoon kun on muutakin maalattavaa ja passivoitavaa.
Ekaksi tietty kunnon pesu. Sen jälkeen lasikuulapuhallus.
Ensin n. 3 bar paineella puhtaaksi. Sen jälkeen n. 0,8 bar paineella pinnan viimeistely ( tuo kiiltoa).
Lisäksi tuon pyöreän viskon kuoren olen puhalluksen jälkeen vielä harjannut kevyesti, koska on alkujaankin vähän kiiltävämpi kuin tuo muu kuori.
Muita pikku juttuja, esim. koneistetut pinnat pyyhkäisty hienolla hiomapaperilla jotta on saatu niihin kiilto takaisin.
Pultit ym. nippelit uudelleen passivoitu, korvake puhallettu ja ruiskumaalattu.
Korvakkeita, pultteja ym. irto osia mulla olikin ennestään valmiina, joten tehtäväksi jäi vain tuo kuoren fixaus.
Tästä vaihturit fixaillaan taas varastoon kun on muutakin maalattavaa ja passivoitavaa.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Kyllä on siistiä jälkeä, mutta mites tuon viskon litkut vaihdetaan ja mistä sitä saa?
Itsellä nyt kolmessa kulkineessa tuommoinen ja nythän tuli mieleen että eikös tuo ole ihan oma maailmansa eikä laatikon öljyn kanssa missään tekemisissä.
Itsellä nyt kolmessa kulkineessa tuommoinen ja nythän tuli mieleen että eikös tuo ole ihan oma maailmansa eikä laatikon öljyn kanssa missään tekemisissä.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eipä ole visko yksikön kiisseleitä varmaan kukaan täällä vaihdellut, enkä edes tiedä kuka kyseistä hommaa tekisi.
En ole myöskään muilla forumeilla törmännyt aiheeseen. Ei liene siis kovinkaan tarpeellinen toimenpide.
Viskohan on suljettu ja vaihteistoöljystä eristetty yksikkö:
https://deltateam.kuvat.fi/kuvat/LANCIA ... 48_Pro.jpg
https://deltateam.kuvat.fi/kuvat/LANCIA ... 59_Pro.jpg
https://deltateam.kuvat.fi/kuvat/LANCIA ... 25_Pro.jpg
joka Lancian manuaalin mukaan on täytetty silikoninesteellä.
Tuossa kotelossa siis kyllä kiertää vaihteistoöljy, mutta itse visko yksikköön se ei pääse.
En ole myöskään muilla forumeilla törmännyt aiheeseen. Ei liene siis kovinkaan tarpeellinen toimenpide.
Viskohan on suljettu ja vaihteistoöljystä eristetty yksikkö:
https://deltateam.kuvat.fi/kuvat/LANCIA ... 48_Pro.jpg
https://deltateam.kuvat.fi/kuvat/LANCIA ... 59_Pro.jpg
https://deltateam.kuvat.fi/kuvat/LANCIA ... 25_Pro.jpg
joka Lancian manuaalin mukaan on täytetty silikoninesteellä.
Tuossa kotelossa siis kyllä kiertää vaihteistoöljy, mutta itse visko yksikköön se ei pääse.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Integrale 16V entisöinti projektin vaihteiston kuorien entisöinti/fixaus.
- Liitteet
-
- DSC_1333.jpg
- (122.28 KiB) Tiedosto ladattu 3766 kertaa
-
- DSC_1379.jpg
- (112.57 KiB) Tiedosto ladattu 3766 kertaa
-
- DSC_1385.jpg
- (117.33 KiB) Tiedosto ladattu 3766 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Määritelmällisesti Mr. Pelen työ ei ole entisöntiä koska Luigin pajalta romut eivät ole lähteneet näin kiiltävinä.Pele kirjoitti:Integrale 16V entisöinti projektin vaihteiston kuorien entisöinti/fixaus.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vika poistui vaihtamalla vanha 280 tkm ajettu kiristin takaisin, uudessa jämähtänyt kiinnitys, jolloin ei värissyt käydessä, pitänee puhdistaa ja voidella.Jalamari kirjoitti:^Ei. Hihnankiristimen runko kuluessaan väljäksi vetää kiristinrullan vinoon ja hihna alkaa sirkuttaa.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kyllä se siitä muutamassa vuodessa tummuu.FinPat kirjoitti:Määritelmällisesti Mr. Pelen työ ei ole entisöntiä koska Luigin pajalta romut eivät ole lähteneet näin kiiltävinä.Pele kirjoitti:Integrale 16V entisöinti projektin vaihteiston kuorien entisöinti/fixaus.
Toisaalta saman kaavan mukaan.. kun Luigi on tehtaalla kiertänyt tämän Ot-nestesäliön kiinnikkeen ruuvin ohi vastakappaleen, niin sitä ei saa jälkeenpäin laittaa paremmin.
- Liitteet
-
- 20200201_105205.jpg
- (67.13 KiB) Tiedosto ladattu 3592 kertaa
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aikoinaan Flaviaa läpikäydessä löytyi Chivassossa 60-luvun lopulla käynyt työläisen pikkufiba: Takapenkin selkänojan kiinnitystä varten reikää poratessa, oli terä katkennut ja jäänyt reikään. Oli sitten porattu viereen uusi reikä.
En entisöinyt, kun menin ottamaan poranterän pois. Tosin alkuperäiset Lancia-tehtaan poranterät lienevät melkoisia harvinaisuuksia nykyisin, luulen.
Eikös nuo Pelen tekemät osat ole palautettu aikalailla siihen, mitä ne on uutena olleet - keltapassivoituja ne on olleet silloinkin, ja alumiini kirkasta. Itse asiassa keltapassivointi sen aikaisilla menetelmillä on tainnut olla kirkkaampaakin.
En entisöinyt, kun menin ottamaan poranterän pois. Tosin alkuperäiset Lancia-tehtaan poranterät lienevät melkoisia harvinaisuuksia nykyisin, luulen.
Eikös nuo Pelen tekemät osat ole palautettu aikalailla siihen, mitä ne on uutena olleet - keltapassivoituja ne on olleet silloinkin, ja alumiini kirkasta. Itse asiassa keltapassivointi sen aikaisilla menetelmillä on tainnut olla kirkkaampaakin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aloittelin Zabarth projektin
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aloittelin Zabarth projektin
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juu, tehtaan passivointi 30 vuoden takaa oli vähän tummemman keltainen, mutta tähän oli nyt tyytyminen.mutt kirjoitti:Eikös nuo Pelen tekemät osat ole palautettu aikalailla siihen, mitä ne on uutena olleet - keltapassivoituja ne on olleet silloinkin, ja alumiini kirkasta. Itse asiassa keltapassivointi sen aikaisilla menetelmillä on tainnut olla kirkkaampaakin.
Kaikki nuo mitä nyt on passivoitu, ovat olleet myös alunperin.
Tosin sain vinkin eräältä ammattimaisesti entisöintejä tekevältä yritykseltä ja aion käyttää jossain vaiheessa osia kokeeksi heidän suosimassaan pintakäsittely laitoksessa. Heidän sävy on mielestäni hyvin lähellä alkuperäistä.
Myös valurauta osat, esim. jarrusatulat onnistuvat siellä täydellisesti. Nyt käyttämässäni pinnoittamossa ne onnistuvat huonolla prosentilla...
Työtä se kyllä teettää enempi kun joutuu pakkaamaan ja lähettämään osat.
Nykyistä puoltaa matka. Olen vienyt ja noutanut osat aina itse.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jahas...kohta tarvitaan moottoria.jeQQ kirjoitti:
Aloittelin Zabarth projektin
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin toimimattoman takalasin pyyhkijän VDC-failureen.
Kyseisen vaihtarin järkevyydestä on varmaan erilaisia mielipiteitä olemassa
Tilannepäivitys / edit:
Joo, siis joku sankari oli vaihtanut tuohon SW:een sedanin rattiviiksi-setin, mikä aiheutti tiettyjä haasteita takalasin pyyhkimen käytölle. Vaihdoin tänään siis sen viiksisetin, mistä palkaksi sain toimivan pyyhkijän kera VDC failuren. Arvelin, ja netin kollektiivitietous vahvisti, että tuo ehken tarttis vaan kalibroinnin uudelle anturille, mutta kun juuri tuohon autoon ei jostain mystisestä syystä saa AlfaIOBD + OBDKey -yhdistelmällä yhteyttä ollenkaan niin meinasi pientä ahistusta pukata.
AlfaOBD:n sivuja penkoessa osui silmään että itse asiassa ABS-yksikköön pitäisi päästä ELM327:kin käsiksi, kunhan on vihreä adapteri välissä. Ja katso ihmettä, se halpis Kiina-ELM sai kuin saikin yhteyden VDC:een, vikakoodi kertoi yksinkertaisesti että kalibrointia ei ole suoritettu. Kalibrointi löytyi AlfaOBD:n testiohjelmavalikosta ja ... meni läpi, jollain sorttia. Auto vaan piti tästä operaatiosta suunnilleen yhtä paljon kuin anaalitähystyksestä, koska VDC-failuren lisäksi se vilkutti nyt ABS- ja EBD-failureita Rauhallisesti (joo-oh) virrat pois, adapteri pois ahterista, virrat takaisin ja kas, VDC failure poissa on
Ihan hirveän vakuuttunut olo tästä kaikesta ei kyllä jäänyt Täytyy oikeasti ottaa asiakseen setviä tuo yhteysongelma AlfaOBD:n kehittäjän kanssa...
Kyseisen vaihtarin järkevyydestä on varmaan erilaisia mielipiteitä olemassa
Tilannepäivitys / edit:
Joo, siis joku sankari oli vaihtanut tuohon SW:een sedanin rattiviiksi-setin, mikä aiheutti tiettyjä haasteita takalasin pyyhkimen käytölle. Vaihdoin tänään siis sen viiksisetin, mistä palkaksi sain toimivan pyyhkijän kera VDC failuren. Arvelin, ja netin kollektiivitietous vahvisti, että tuo ehken tarttis vaan kalibroinnin uudelle anturille, mutta kun juuri tuohon autoon ei jostain mystisestä syystä saa AlfaIOBD + OBDKey -yhdistelmällä yhteyttä ollenkaan niin meinasi pientä ahistusta pukata.
AlfaOBD:n sivuja penkoessa osui silmään että itse asiassa ABS-yksikköön pitäisi päästä ELM327:kin käsiksi, kunhan on vihreä adapteri välissä. Ja katso ihmettä, se halpis Kiina-ELM sai kuin saikin yhteyden VDC:een, vikakoodi kertoi yksinkertaisesti että kalibrointia ei ole suoritettu. Kalibrointi löytyi AlfaOBD:n testiohjelmavalikosta ja ... meni läpi, jollain sorttia. Auto vaan piti tästä operaatiosta suunnilleen yhtä paljon kuin anaalitähystyksestä, koska VDC-failuren lisäksi se vilkutti nyt ABS- ja EBD-failureita Rauhallisesti (joo-oh) virrat pois, adapteri pois ahterista, virrat takaisin ja kas, VDC failure poissa on
Ihan hirveän vakuuttunut olo tästä kaikesta ei kyllä jäänyt Täytyy oikeasti ottaa asiakseen setviä tuo yhteysongelma AlfaOBD:n kehittäjän kanssa...
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^Kyllähän tuo tuossa nosturilla oleskelee ilman moottoriakin. Ruostehommiakin jonkinverran tiedossa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
@Turre
Omat kokemukset on, että jarrujärjestelmään kun ottaa noilla ELM-palikoilla yms. kiinanvehkeillä yhteyttä, se aiheuttaa herjaa aika vinon pinon. Katoaa, kun adapterin kiskasee irti - useammassa Alfassa tullut vastaan sama...
Omat kokemukset on, että jarrujärjestelmään kun ottaa noilla ELM-palikoilla yms. kiinanvehkeillä yhteyttä, se aiheuttaa herjaa aika vinon pinon. Katoaa, kun adapterin kiskasee irti - useammassa Alfassa tullut vastaan sama...
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ Okei, ihan lohdullista kuulla että tuota sattuu ja että siitä on selvitty jälkipolville kertomaan
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Jarru- ja ilmastointijärjestelmät on hyvin herkkiä koodinluvulle, itseasiassa Kian GDS tekee ihan samaa - ja on tehtaan softa ja laitteet kuitenkin.
Olettaisin syyn olevan jollain tavalla turvallisuuteen liittyvä, mutta en tiedä varmaksi. Keskustelee testerin kanssa -> yhteys epänormaali -> vikavalot - tai jotain
Jarru- ja ilmastointijärjestelmät on hyvin herkkiä koodinluvulle, itseasiassa Kian GDS tekee ihan samaa - ja on tehtaan softa ja laitteet kuitenkin.
Olettaisin syyn olevan jollain tavalla turvallisuuteen liittyvä, mutta en tiedä varmaksi. Keskustelee testerin kanssa -> yhteys epänormaali -> vikavalot - tai jotain
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vanhempaan 159:siin lisäsin ohjaustehostimeen nestettä, kun alkoi pumppu kavitoimaan kylmänä.
Kirkas öljy oli muuttunut mustaksi, joten kaipa siellä taas ohjausvaihde vetelee viimeisiään.
Vuotoa ei kylläkään näkynyt missään, joten voi olla että pääsee pelkällä nesteen vaihdollakin.
Kirkas öljy oli muuttunut mustaksi, joten kaipa siellä taas ohjausvaihde vetelee viimeisiään.
Vuotoa ei kylläkään näkynyt missään, joten voi olla että pääsee pelkällä nesteen vaihdollakin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Neste osaa ovelasti kadota joksikin aikaa haitarikumin sisälle.Maunu kirjoitti:Vanhempaan 159:siin lisäsin ohjaustehostimeen nestettä, kun alkoi pumppu kavitoimaan kylmänä.
Kirkas öljy oli muuttunut mustaksi, joten kaipa siellä taas ohjausvaihde vetelee viimeisiään.
Vuotoa ei kylläkään näkynyt missään, joten voi olla että pääsee pelkällä nesteen vaihdollakin.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Avasin 500 Valmetin vaihdelaatikon. Toisen kerran.. Ensimmäinen oli tavallaan vaan vähän tsekkaus kun edellinen omistaja kertoili siinä jotain jännää olevan. Ei sieltä oikein mitään löytynyt. Eihän nuo kovin hiljaisia ole edes ehjinä. Havaitsin aluevaihtajan kulissin olevan sen verta kulunut, että koitti lyhyttä puolta "valuttaa" pois päältä. Ehkä tuo oli se epämääräinen oire. Myyjäkin kun puhui äidinkielenään saksaa, niin oirekuvaus oli vähän itselle hämärä. Täytyy vähän hitsillä täyttää ja hioa kulissia. Kuitenkin kun tuon sain kasaan ja ajelin vähän koeajoa, niin tökätessäni kolmosen päälle se sitten jäikin sinne ja tuon takia uusi purku. Tuossa on sellaiset jännät jousikuormitteiset pienet liukupalat rattaan, synkron ja holkin välissä. Vaihde oli mennyt ikäänkuin "yli" ja yksi noista pikkupaloista oli noussut pystyyn eikä laskenut enää holkkia siirtymään takaisin. Ehkä voisi vähän kepin päätäkin täyttää ettei menisi vaihde noin pitkäksi. Muuten helppo homma, mutta on vähän haastavaa pyörittää laatikkoa että saa rattaan oikeaan asentoon kun vaihde on päällä. Puristimella kytkin alas ja mönkijän vinssi traktorin perään kiinni. Vinssin kaukosäätö olisi kyllä ollut hyvä varuste.
Juniorin moposta tuli neulaventtiiliä putsattua kolmeen kertaan. Tuonne on tankattu ties mitä heinää ja hiekkaa edellisen omistajan toimesta. Laitoin nyt suodattimen väliin. Jospa nyt nuo oireet loppuisi. Tuo on sikäli hauska kun purattaa mm. takaiskarin kokonaan pois että saa kaasuttimen pois. Ei saa edes kaasutinta kallistettua sen vertaa että kohokammion saisi pois.
Juniorin moposta tuli neulaventtiiliä putsattua kolmeen kertaan. Tuonne on tankattu ties mitä heinää ja hiekkaa edellisen omistajan toimesta. Laitoin nyt suodattimen väliin. Jospa nyt nuo oireet loppuisi. Tuo on sikäli hauska kun purattaa mm. takaiskarin kokonaan pois että saa kaasuttimen pois. Ei saa edes kaasutinta kallistettua sen vertaa että kohokammion saisi pois.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Samaa tapahtui ihan Electronic-Fuchsin myymien kaapeleiden ja MESin kanssa Lancia Thesiksessä. ELM327:n kun tökkäsi kiinni, alkoi jumalaton pimputus ABS/EBD valojen vilkkumisen tahtiin. Johto irti, virrat pois ja päälle, ja ongelmat katosivat.Turre kirjoitti:VaihAuto vaan piti tästä operaatiosta suunnilleen yhtä paljon kuin anaalitähystyksestä, koska VDC-failuren lisäksi se vilkutti nyt ABS- ja EBD-failureita Rauhallisesti (joo-oh) virrat pois, adapteri pois ahterista, virrat takaisin ja kas, VDC failure poissa on
Ja itse asiassa, sama taisi tapahtua Giulian ja E-F:n uusien kaapeleiden kanssa. Johto irti, virrat pois/päälle ja kuin mitään ei olisi ikinä tapahtunutkaan.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Punnitsin 75:n ja itseni. Auton paino yllätti positiivisesti, oma paino taas ei.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Yhteispaino kuitenkin alle suurimman sallitun kokonaismassan?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juuh. Onneksi on tullut hiukan kevennettyä autoa, joten on vielä varaa kasvattaa omaa massaa...JiiPee kirjoitti:^Yhteispaino kuitenkin alle suurimman sallitun kokonaismassan?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mä voin Eero ruveta sun personal raineriks ja aloitat heti sellaisen reippaan muutaman kuukauden massakauden, jottaEero kirjoitti:Juuh. Onneksi on tullut hiukan kevennettyä autoa, joten on vielä varaa kasvattaa omaa massaa...JiiPee kirjoitti:^Yhteispaino kuitenkin alle suurimman sallitun kokonaismassan?
jaksat kääntää rattia keväämmällä, eiks je?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
ˆ Sopii Sitten voi poistaa tehostimet autosta, kun on riittävästi ruista ranteessa ja kintuissa. Sehän tietää taas lisää kevennystä.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eero kirjoitti:ˆ Sopii Sitten voi poistaa tehostimet autosta, kun on riittävästi ruista ranteessa ja kintuissa. Sehän tietää taas lisää kevennystä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mosa kohta irti. Bongailin lisää ruosteita
Edit: Nopeesti nää sohot irtoo
Edit: Nopeesti nää sohot irtoo
Viimeksi muokannut jeQQ, 03 Helmi 2020, 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mitäs se seitenfemma sitten painoi?Eero kirjoitti:Punnitsin 75:n ja itseni. Auton paino yllätti positiivisesti, oma paino taas ei.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ 1183.5kg edessä 51.2%, takana 48.8%.
Puoli tankkia polttoainetta ja etupenkit irti. Pelti luukut. Eihän tuo mikään erityisen kevyt ole, mutta silti keveämpi kuin oletin.
Puoli tankkia polttoainetta ja etupenkit irti. Pelti luukut. Eihän tuo mikään erityisen kevyt ole, mutta silti keveämpi kuin oletin.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jos ne adapterit on kytketty MultiEcuScanin sivuilla olevien kaavioiden mukaan, niin en ihmettele toimintaa yhtään. Siinä vihreässä adapterissa kun on kytketty eri ECUjen K-line-signaalit tylysti rinnan. Silloin purkit huutelevat vastauksia toistensa päälle. Ratkaisevaa voi hyvinkin olla se, miten nopeasti avaimen käännön jälkeen testerillä ottaa yhteyttä purkkiin: jos liikennöinti yhden ECUn kanssa saadaan käyntiin ennen kuin muut ovat heränneet, homma toimii.JT Newman kirjoitti:Samaa tapahtui ihan Electronic-Fuchsin myymien kaapeleiden ja MESin kanssa Lancia Thesiksessä. ELM327:n kun tökkäsi kiinni, alkoi jumalaton pimputus ABS/EBD valojen vilkkumisen tahtiin. Johto irti, virrat pois ja päälle, ja ongelmat katosivat.
Toinen yleinen murhe CAN-diagnostiikkaa käyttävissa laitteissa on väärin tehty, tai paremminkin ylimääräinen, väylän terminointi OBD-pulikassa. Tämä on tosi yleistä, mutta ei tietenkään vaikuta K-Line-diagnostiikkaan jota mm. Thesiksen ABS käyttää.
Järkiautoilija
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Uusin tallin valaistusta. Entiset oli keskellä tallia ja matalanostimen hankinnan jälkeen korostui se että ne pääasiassa valaisivat auton kattoa... uudet sommittelin nosturin ympärille, molempiin päihin yhdet ja sivuille kahdet valaisimet 2X24W lediputkilla. 6600 lumenia lupasivat esitteessä valotehoa/valaisin.
Nyt näkee nysväillä
Nyt näkee nysväillä
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hyvä pointti, meillä navettaan tulossa keväällä sähköistys ja nyt loisteputket(ei valitettavasti siis käytössä nyt) suoraan nosturin päällä. Parit uudet lamput kyllä jo hankittuna.fahlsjy kirjoitti:Uusin tallin valaistusta. Entiset oli keskellä tallia ja matalanostimen hankinnan jälkeen korostui se että ne pääasiassa valaisivat auton kattoa... uudet sommittelin nosturin ympärille, molempiin päihin yhdet ja sivuille kahdet valaisimet 2X24W lediputkilla. 6600 lumenia lupasivat esitteessä valotehoa/valaisin.
Nyt näkee nysväillä
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Valaistukseen liittyen, onkos kukaan rakentanut matalanostimeen valaistusta? Noin äkkiä ajatellen voisi viritellä tehokkaat ledinauhat (markkinoilla näyttäisi olevan 17W/m tehoisia) siltojen sisälaitoihin. Siihenhän saisi sellaiset 1.4m pitkät pätkät molemmin puolin jolla voisi jo kelvollista yleisvalaistusta saavan auton alle?
Sähkölukoillahan on jo 24V syöttö joten muuntajan vaihtamalla tehokkaampaan olisi sähkökin jo nostimella valmiina ja kytkisi silleen että palaisivat aina kun nostimella on sähkö. Kaapelointi toki hieman haasteena kun on liikkuvia osia.
Helpompi toteuttaa olisi kyllä akkukäyttöiset magneetilla nostimeen kiinni tulevat valaisimet joita voisi myös suuntailla tarpeen mukaan.
Sähkölukoillahan on jo 24V syöttö joten muuntajan vaihtamalla tehokkaampaan olisi sähkökin jo nostimella valmiina ja kytkisi silleen että palaisivat aina kun nostimella on sähkö. Kaapelointi toki hieman haasteena kun on liikkuvia osia.
Helpompi toteuttaa olisi kyllä akkukäyttöiset magneetilla nostimeen kiinni tulevat valaisimet joita voisi myös suuntailla tarpeen mukaan.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tehokas led-nauha on helppo, mutta kuulostaa potentiaalisesti pahalta häikäisijältäkin jos suuntaus on vähänkin pielessä. Kannattaisiko nauha liimata vaikka alumiinikiskoon, jonka kulmaa saa säätää?
Varjojen kannalta mieluusti valoa useammalta suunnalta ja mieluusti kaukaa.
Kaapelointi järjestyy kyllä kun hakee oikeasti taipuisaa kumikaapelia ja katsoo reitityksen ajatuksen kanssa.
Varjojen kannalta mieluusti valoa useammalta suunnalta ja mieluusti kaukaa.
Kaapelointi järjestyy kyllä kun hakee oikeasti taipuisaa kumikaapelia ja katsoo reitityksen ajatuksen kanssa.
Järkiautoilija
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Noille nauhoille saa alumiinista asennuslistaa jonka sisälle se nauha liimataan, ja päälle tulee valkoinen muovilista joka pehmentää valoa. Noilla saa rakenneltua varmasti semmoisen että valo löytää toivottuun suuntaan. Jos oikein haluaa hienostella, niin laittaa vielä himmentimen sinne, että saa pienemmälle jos häikäisee