25 000 kpl:n sarja rallyhenkistä hot hatchiä, hieno veto Toyotalta. Toki vain 250 hp,
mutta kevyt kori ja ajo-ominaisuudet saattavat olla makoisat. Tuosta määrästä riittänee
Suomeenkin muutama, otaksun ?
Joo eiköhän näitä pari tännekin tule! Kevyt ketterä Hothatch! 250hv riittää tohon kippoon hyvin!
Kevyt joo, toden totta. Linkin takana kyllä mainittiin 1280 kg, eli posketon tonnikeiju ollakseen mokoma pikkukikotin. Naurettava tämä nykysuuntaus, kun kohkataan päästöistä vaikka kaluston koko vaan kasvaa ja kaikenlaista tarpeetonta painolastia tungetaan kyytiin. Raaka ja hienostelematon, tekniikaltaan yksinkertainen ajajan auto ilman tietokoneita, sellaista tässä kaivattaisiin.
Teddy kirjoitti:Kevyt joo, toden totta. Linkin takana kyllä mainittiin 1280 kg, eli posketon tonnikeiju ollakseen mokoma pikkukikotin. Naurettava tämä nykysuuntaus, kun kohkataan päästöistä vaikka kaluston koko vaan kasvaa ja kaikenlaista tarpeetonta painolastia tungetaan kyytiin. Raaka ja hienostelematon, tekniikaltaan yksinkertainen ajajan auto ilman tietokoneita, sellaista tässä kaivattaisiin.
Eihän tuo painava ole tuolla rallyluokittelutekniikalla, alumiinia ja kuitujakin käytetty keventämään rakennetta.
Ja ei tuo mikään pikku kikotin enää ole vrt. esim Aygo.
Yksinkertainen ajajan auto kategoriassa mulla on takaveto-Alfat ja GT-86 sekä MX-5.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Uusissa autoissa on joo massaa verrattuna 30-40 vuotta vanhoihin. Noissa olisi tarkoitus päätyä onnettomuuden seurauksena maksimissaan sairaalaan, eikä arkkuun pikkupusustakin kuten "vanhaan hyvään aikaan"
Nelivetoiseksi nykyautoksi tuo on miusta aika kevyt.
Ei taida millään modernilla autolla saada samanlaista tunnetta kuin noilla vanhoilla todella keveillä autoilla, mutta ei se minusta tarkoita ettei uusillakin autoilla voisi olla kivaa ajaa.
Teddy kirjoitti:Kevyt joo, toden totta. Linkin takana kyllä mainittiin 1280 kg, eli posketon tonnikeiju ollakseen mokoma pikkukikotin. Naurettava tämä nykysuuntaus, kun kohkataan päästöistä vaikka kaluston koko vaan kasvaa ja kaikenlaista tarpeetonta painolastia tungetaan kyytiin. Raaka ja hienostelematon, tekniikaltaan yksinkertainen ajajan auto ilman tietokoneita, sellaista tässä kaivattaisiin.
Eihän tuo painava ole tuolla rallyluokittelutekniikalla, alumiinia ja kuitujakin käytetty keventämään rakennetta.
Ja ei tuo mikään pikku kikotin enää ole vrt. esim Aygo.
Yksinkertainen ajajan auto kategoriassa mulla on takaveto-Alfat ja GT-86 sekä MX-5.
VW mainostaa tuoreutettua Golfia kuin maailmanlopun edellä. Kuskina nainen, JOS mies näyttää a) krapulaiselta tai on b) selvästi (sokeutuva) harmaapantteri. Jos minä saisin valita, Golfin taru loppuisi tähän lämmittelyyn.
Hieno? Mielipidekysymys, mutta ei
Myyvä? Varmasti, sähköä ja kaupunkiliikuntakykyä mökkitiemaasturin muodossa, joten taatusti myy.
Mustang? No ei v***u todellakaan
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Pujazuba kirjoitti:Golfin uusi TV mainos pyrkii herättämään tunteita, ei kuitenkaan liikaa ettei menisi intohimon puolelle. https://youtu.be/hBnnb7C_G2I
Tämä tuo mieleen vanhan Giulietta mainoksen joka HERÄTTÄÄ tunteita ja uskaltaa MENNÄ intohimon puolelle. https://youtu.be/nNKDdetiwoY
Näistä kahdesta mainoksesta voi nimenomaan päätellä, että golfin kanssa on tapahtunut intohimoa jossain vaiheessa, kun taas giuliettan mainoksessa nainen on ilmeisesti polvistunut miehen eteen, mitään tapahtumatta ja lähtee lopuksi kiitämään giuliettalla vieläpä dynamic moodissa.
GreenThing kirjoitti:Toyotan tuntien, kuski ei ihmeemmin huomaa eroa, istui sitten karvalakki tai GR Yariksessa tai Corollassa tai Camryssä tai Aygossa....
Not true, oletko istunut noissa kaikissa.... essonbaaria taas pukkaa... sama baarihan tietää, että kaikki italialaiset on ihan paskoja autoja
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
JarHei kirjoitti:^Jos jotain hyvää pitäisi sanoa, niin kiva toi retrohenkinen penkin verhoilu
Omaan silmään ihan tasapainoinen ,varman päälle teutonisen koulukunnan cockpit. Vähän
Mark 1 GTI - henkeä haettu. Ulkokuori sitten ei ole Giugiaron look- a like ollenkaan
valitettavasti.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
155156 kirjoitti:Kaikki "iPad kojelaudassa" ratkaisut ovat mielestäni epäesteettisiä eli rumia.
Mikä ihmeen pakko nyt on kaikkien laittaa tuo pädi just sen näköisesti, että on tullut viimetinkaan mieleen se lisätä? Ensin sitä ihmettelin kaverin focuksessa, sitten uuden toyotan kuvissa ja nyt vielä tämä. Kai sen saisi tehdasvarusteen oloiseksikin
Sen verran näistä kojelaudan näytöistä, että tietenkin esteettisesti olisi kiva jos ne muotoiltaisiin paremmin osaksi kokonaisuutta.
Käytön kannalta on kuitenkin parempi että ne ovat helposti päivitettävissä (toivottavasti ovat, ainakin F-sukupolven BMW on tässä hyvä).
- Kyseessä on kokonaisuus joka ensimmäiseksi vanhenee autossa kuin autossa.
Ensimmäisellä käyttäjällä tuskin mitään sanottavaa, mutta jo toinen omistaja saattaa olla vanhentuneen tekniikan keskellä. Tämä on tunnistettu jo tovi sitten ja aftermarket infotainmentin uppaamiseen on mukavasti käynnistynyt. E-sukupolven BMW:kin oli helppo päivittää nykyisyyteen ja olenkin tästä kovin tyytyväinen (vaikka päädyinkin näytöttömään toteutukseen, kun en oikein osaa sitä ruutua kaivata autooni).
Jos taas päivitettävyys ei ole irtonaisen ruudun mielikuvan tasolla, niin sitten voisivat lopettaa säästämisen ja muotoilla kojelautoja edes hiukan siihen rahaa sijoittaen.
Aika monessa autossa nuo rumilusnäytöt on vielä hiplattavaa mallia.
Kosketusnäyttö autossa on aika persiistä käytettävyydeltään. Kosketusnäyttö vaatii jotenkin paljon enemmän huomiota ja tähtäilyä kuin perinteiset "kovat" nappulat.
Vaikka ruutua voi käyttää rattinapeista niin silti joutuu kattelemaan ruudulta missä se kursori vaeltaa milloinkin
Kosketusnäytön takia autolta voisi ottaa pari Euro NCAP tähteä pois
155156 kirjoitti:Kaikki "iPad kojelaudassa" ratkaisut ovat mielestäni epäesteettisiä eli rumia.
Mikä ihmeen pakko nyt on kaikkien laittaa tuo pädi just sen näköisesti, että on tullut viimetinkaan mieleen se lisätä? Ensin sitä ihmettelin kaverin focuksessa, sitten uuden toyotan kuvissa ja nyt vielä tämä. Kai sen saisi tehdasvarusteen oloiseksikin
Mihinkä sitä löisi tuollainen 10-tuumaisen infotaimentin jos ei suoraan ylös lähelle kuskia ?
Mersuissa sama juttu.
Onneksi Giuliassa ja Stelviossa ei ole menty käytettävyys ja infoarvo edellä vaan
on panostettu kokonaisvaltaisesti tyylikkääseen muotoiluun, mikä ei vanhene
vielä vuodessa tai parissa
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Sinänsä jännä että peräkkäisten viestien sähköinen ranskalainen edustaa tulevaisuutta ja CT5-V mennyttä aikaa. En lähtisi Hondan sinänsä asiallisesti muotoiltua Civiciä Caddyyn vertaamaan. Pellin alla toisessa on parhaimmillaan 6x suurempi 60-luvulta olemuksensa ammentava moottori.
^^ ^Mää tykkään, A-maista "nuorennusleikkausta" keulassa, ja lievää CLS-maista sivuprofiilia tavoiteltu , perä on ehtaa Meseä.... moneen makuun tehty niille, joilla lompsa lyönnissä ja ajamiseen ei niin tunteellisesti suhtauduta
Klassinen rahahenkilön valinta. Vastaava keskituloisen valintahan on Octavia tai Quasqai ( lue C-segmentin SUV) nykyään. Puhun siis uutena auton ostavista.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Avaan hiukan miksi en itse pidä. Etuvalot ei ole oikein minkään muotoset ja silmään pistää nuo kaksi "kulmaa" etu-umpioiden alareunassa. Ylösalasin käännetty maski luo jotenkin ruman ilmeen vrt prefacelift. Konepellin ja puskurin välinen sauma pistää entistä enemmän silmään nyt kun se ei täsmää maskin muotoihin. Sivuprofiili ei ole muuttunut mitenkään joten yhteys CLS:ään on yhtä suuri tai pieni kuin prefaceliftissakin. Prefaceliftin ässämaiset takavalot muuttuivat nyt CLA-tyylisiksi.
Ehkä elegantimpi varustetaso näyttää sitten paremmalta kuin tuo AMG-paketti.
Albertolli kirjoitti:Suunnattu niille jotka ovat kuudenkympin ja kuoleman välissä tai muuten vaan menettäneet elämänhalunsa ja haluavat kuolla tylsyyteen?
Paria noita ajaneena ihan mukava fiilis ohjaamoissa ( siis nyky- E:ssä ) ja laadukkaat materiaalit kestävät
käyttöä pitkään. Parilla työkaverilla näitä on, ja eläkeikä on lähellä heillä. Hyvällä autolla voi päästellä
sitten vaikka mullan allekin asti , kai.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too