Bianchi (ja muita fillareita).

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Kivijärvi kirjoitti:Viner lyö luun kurkkuun jo ennen lähtöä. Kerrassaan aseistariisuva..! Oma Crescent näyttää ihan pappamankelilta tuon rinnalla.

Pirkkakin on taas tulossa parin kuukauden päästä. Harjoituskausikin on alkanut - läskillä... Ei taida kelvit olla maantiepyörälle soveliaat moneen viikkoon.
Cyklo-X:llä mennyt nyt pari viikkoa työmatkaa... aamulla aika liukasta Schwalben nastoillakin ja iltapäivällä sohjoa löytyy... mutta pitkästä aikaa kivaa fillaroida :)
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Tänään vuorossa ehtaa herrasmiesten puuhaa, eli n. 15 vuotta vanhaan faijan Bianchiin vaihdetaan Ultegran 6600-sarjan kamat 6800-sarjaan.

Mukana myös uusi takakiekko, ettei jää hommat ainakaan takapakan sopimattomuudesta kiinni. Ketjulinjaan ei olla sen sijaa uhrattu ajatustakaan. Vituiks menemisen mahdollisuus normaalit n. 45-100 prosenttia.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tänne on postissa tulossa uusi, lyhyempi stemmi. Jos saisi tuota ajoasentoa ruuvattua vähän enemmän 5-kymppiselle sopivaksi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Liityn foorumin maantiepyöräilijöihin! Tästä tullut pienimuotoinen harrastus, Talvella hankin aloittelijan Ridleyn ja alkukesästä kertyi jonkinverta kilsojakin. Liityin myös Kaupin Kanuunoihin ja yhdellä yhteislenkillä kävin. Olin silloin bongaavinani vittorio janon Kangasalla?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Epezi kirjoitti: Olin silloin bongaavinani vittorio janon Kangasalla?
Nyt oli kyllä maitohappojen tuottamia harhanäkyjä. Tai sitten näit Ben Furmanin?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Ajoin ensimmäistä kertaa melkolailla täyshiilikuituisella maantiefillarilla (BMC Roadmachine 01 Three) 95 kilsan lenkin. Tajuan, miten yksin poljetulla n. 100 kilsan lenkillä saa pidettyä keskinopeuden 30 km/h:ssa aikasten helposti.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Mä en tajuu.. :-D Kuitua on alla itselläni kun, mutta vastaavalla lenkillä 25 km/h on hyvä suoritus. En syytä pyörää tapahtuneesta, vaan enemmänkin tätä ei-enää-punnitusta-neuvolassa-massaa. Voihan olla, että vähän yli 40v myös jo hidastaa vauhtia.

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Mitähän kaikkea tossa 7v*tuntonnin fillarissa nyt olikaan. Ilmeisesti lähes kaikki herkut, että vois kisoja vetää. Omistajan mukaan kuulemma "rahat eivät riittäneet mittojen mukaan tehtyyn fillariin, niin tää oli ok kompromissi". Vähän ehkä harmittaa, että ostin Giuliettan enkä pitänyt MiToa ja ostanut tommosta alle 8 kilon maantiefillaria. Mutta vielähän tässä ehtii.

Itse oo myös jo 40 v. täyttänyt, mutta fillarointi on yks harrastus jossa pystyy kehittymään suht pitkään, kun vaan jaksaa sotkea tavoitteellisesti. Toisaalta itse oon pyöräillyt kyllä aina, joten jonkinlaiset pohjat on olemassa.

Avatar
sataviisysi
Viestit: 211
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

sanctus kirjoitti:Ajoin ensimmäistä kertaa melkolailla täyshiilikuituisella maantiefillarilla (BMC Roadmachine 01 Three) 95 kilsan lenkin. Tajuan, miten yksin poljetulla n. 100 kilsan lenkillä saa pidettyä keskinopeuden 30 km/h:ssa aikasten helposti.
Oma ykkösfilo on vaan 6ke arvoinen - ehkä siitä johtuen mulla kyllä vaatii melkolailla optimi olosuhteet lähinnä tuulen suhteen jos 100km painan yksin 30 keskarilla. Omat kilot on aika pienessä ja kilsojakin takana, mutta toki muitakin harrastuksia löytyy eli mikään himopyöräilijä en hc mielessä ole, eihän mulla ole pyöriäkään edes kaksinumeroista määrää (vielä).

Jos kuitenkin suunnilleen kylmiltään heittää noilla spekseillä satkun niin täällä ainakin poistuu lippis päästä. Ei se filon runkomateriaali kuitenkaan ihan hirveästi silloin auta kun reidet huutaa, jos laitteen speksit on muuten kunnossa (paitsi ehkä henkisellä puolella).

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja sanctus »

sataviisysi kirjoitti:
sanctus kirjoitti:Ajoin ensimmäistä kertaa melkolailla täyshiilikuituisella maantiefillarilla (BMC Roadmachine 01 Three) 95 kilsan lenkin. Tajuan, miten yksin poljetulla n. 100 kilsan lenkillä saa pidettyä keskinopeuden 30 km/h:ssa aikasten helposti.
Oma ykkösfilo on vaan 6ke arvoinen - ehkä siitä johtuen mulla kyllä vaatii melkolailla optimi olosuhteet lähinnä tuulen suhteen jos 100km painan yksin 30 keskarilla. Omat kilot on aika pienessä ja kilsojakin takana, mutta toki muitakin harrastuksia löytyy eli mikään himopyöräilijä en hc mielessä ole, eihän mulla ole pyöriäkään edes kaksinumeroista määrää (vielä).

Jos kuitenkin suunnilleen kylmiltään heittää noilla spekseillä satkun niin täällä ainakin poistuu lippis päästä. Ei se filon runkomateriaali kuitenkaan ihan hirveästi silloin auta kun reidet huutaa, jos laitteen speksit on muuten kunnossa (paitsi ehkä henkisellä puolella).
Ei sentään kylmiltään. Pohjalla tälle vuodelle oli poljettuna maaliskuun puolivälistä 3875 kilsaa ja siihen päälle sitten toi 97. Keskinopeus pitemmällä lenkeillä ollut tällä kaudella 27,8 ja ne on poljettu alumiinirunkoisella BMC:llä.

Päätähtäin tälle vuodelle tuolla Berliinin maratonilla, jossa vois kokeilla vihdoin juosta 3:29:59.

Avatar
sataviisysi
Viestit: 211
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

sanctus kirjoitti:
sataviisysi kirjoitti:
sanctus kirjoitti:Ajoin ensimmäistä kertaa melkolailla täyshiilikuituisella maantiefillarilla (BMC Roadmachine 01 Three) 95 kilsan lenkin. Tajuan, miten yksin poljetulla n. 100 kilsan lenkillä saa pidettyä keskinopeuden 30 km/h:ssa aikasten helposti.
Oma ykkösfilo on vaan 6ke arvoinen - ehkä siitä johtuen mulla kyllä vaatii melkolailla optimi olosuhteet lähinnä tuulen suhteen jos 100km painan yksin 30 keskarilla. Omat kilot on aika pienessä ja kilsojakin takana, mutta toki muitakin harrastuksia löytyy eli mikään himopyöräilijä en hc mielessä ole, eihän mulla ole pyöriäkään edes kaksinumeroista määrää (vielä).

Jos kuitenkin suunnilleen kylmiltään heittää noilla spekseillä satkun niin täällä ainakin poistuu lippis päästä. Ei se filon runkomateriaali kuitenkaan ihan hirveästi silloin auta kun reidet huutaa, jos laitteen speksit on muuten kunnossa (paitsi ehkä henkisellä puolella).
Ei sentään kylmiltään. Pohjalla tälle vuodelle oli poljettuna maaliskuun puolivälistä 3875 kilsaa ja siihen päälle sitten toi 97. Keskinopeus pitemmällä lenkeillä ollut tällä kaudella 27,8 ja ne on poljettu alumiinirunkoisella BMC:llä.

Päätähtäin tälle vuodelle tuolla Berliinin maratonilla, jossa vois kokeilla vihdoin juosta 3:29:59.
Lakki takas päähän, mieshän on puoliammattilainen :) Sveitsin pojat tekee/teettää ihan toimivia aumiinirunkojakin, kyllä sellaisella kehtaa ajella ei se kuitu autuaaksi tee ja kuten noilla kilsoilla tiedät niin eipä se kuitupyörä kauheesti pehmeämmin/mukavammin mene kun laadukas alurunkoinen, vaikka tietysti hifiniilot väittää, että eroa on kuin yöllä ja aamuyöllä. Kilojen viilaaminenkin on aika monesti halvempaa ja hepompaa vyötäröltä kun fillarista.

Keveitä askelia Brandenburgille.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tästä uudelle kaudelle (tuleeko sitä?) pätevä paita leppoisampaan cruisailuun:

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Ei hassumpi. Hintakaan ei Raphaksi päätä huimaava. Voisin hyvin kuvitella cruisaavani tuo päällä vaikkapa Moultonilla kahville. Mitoitus noissa vain edelleen ahdistaa ( pun intented) :(

-Tazio

Lähetetty minun SM-T515 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Tuota Stelviota taisi olla L-kokoa jäljellä. Ei kyllä edes etäisesti largelle ihmiselle mene päälle ilman rajua öjjyämistä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Mitähän tulisi, jos läskiin asentais tommosen perusmaastotangon sijaan:
https://www.curvecycling.com.au/products/walmer-bars

Ainut ongelma vaan on se, että tarpeelliset SRAM Rival -kahvat hydraulisille jarruille (+jarrut) maksaisvat settinä "vain" 650 euroa. Kyllähän tuossa olisi ajatuksena maantiefillarin tyyppisesti ote kahvoilta sen suoran tangon sijaan. Sitten olen myös havitellut läskiin Vee Tiren Apache Slicksejä alle (n. 200 euroa)... olis kyllä muutosten jälkeen aika kaukana suomöyrijästä tai tuntureiden kuninkaasta. Maantieläski :lol:

Gasket
Viestit: 1118
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasket »

^ Erilainen ainakin :-D

Suunnittelin viime kesänä vanhaan hybridiin vastaavaa, mutta tosiaan oheishilppeet nostaa hinnan vähän kannattamattomaksi.

Oma konversiohan oli enempi tieltä-maastoon henkinen. Tai jotain gravelin suuntaan. Taisin 47 mm nappularenkaat saada mahtumaan alle, keulaksi vähän enempi joustoa omaava kevyehkö lukittava ilmaversio (tosin jäykänkin ostin..) ja sarviksi jotain 600 mm leveät 10-asteen backsweepillä, leveät ergomallin lukittavat kumit ja nousukahvat päihin. Vähän kannattimella pelaamalla tuosta sai aika mieleisen ja käsille löytyy useampi luonteva paikka. Omat ranteet ei oikein normisetupista tykänneet. Tiedä sitten taipuisiko oma jäykkä selkä dropeille mitenkään ja toisaalta en mitään keskinopeuksia laske, niin ihan yks hailee. Ainoa tuossa tangossa on, että en ehkä siihen ihan luottaisi jos oikeasti maastossa rymistelisi ja jysäyttäisi vaikka keulan kunnolla pohjaan. Voi olla, että sen vielä mielenrauhan takia joskus vaihdan, mutta ei noita reilummalla backsweepillä olevia tankoja ihan hirveästi löytynyt valittavaksi. En yhtään muista tuon tangon merkkiä, mutta heppoisen oloinen on.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Nostin koronan kunniaksi S-Works Tarmacin trainerin päälle niin pääsee ajelemaan paikallaan eristyksissä.

Jos muuten kellään on rullille tarvetta niin minulla on yhdet ylimääräiset, tulivat tämän pyörän mukana 2014. Rullilla ei ole tullut paljoa ajeltua kun viimeksi olen velodromilla ollut viime vuosituhannella.

Vastaa Viestiin