Eilen aloitin takapyöränlaakerin vaihdon.
HUOM: kaikki roska maassa on pyöräkotelosta ja ripustuksesta lähtöisin
Tämän verran sain laakeria irti eilen...
Revanssin vaatineet työkalut;
IRTI! Aika hyvin syöpynyt. Aika hyvin myös otti olka osumaa tuosta talttojen kanssa pelailusta. Ulosvetäjä oli koko ajan pingotettu niin kovalle, kuin kantti mulla riitti.
n. 5h taistelun jälkeen tuloksena ainakin 4 rikottua talttapäämeisseliä (käytin tuurnina), yksi hajotettu räikkä (jarrusatulan kiinnitysraudan pultit *KIINNI*, ei ollut niveljatkoja eilen omistuksessa joten joutu huonoissa asennoissa tekee)...
Lisäksi yksi ulosvetäjä korkkasi mustasta pultista kierteet (katkesi ne, ei ees vääntynyt...) sekä sen laipan kierteet solmussa. Vielä toimii, mutta todella jäykästi.
Tänään revanssiottelu, lisävarusteet:
- Tuurnasarja (kylmäteräs?)
- Uusi 3/8" räikkä
- 1.5kg moska, mallia Tumppi
- E12-hylsy 1/2" istukalle
- 1/2" niveljatko (MTX Tools)
- 3/8" niveljatko (MTX Tools)
Ja muuten kyllä lähti! 30 min kesti enää, kun sai kovalla voimalla lyötyä tuurnaa väliin.
Nyt pitäisi kaivaa jostain 40-45mm M10x1,25-kierteellä olevia pultteja 2 kappaletta... Toinen jarrusatulan kiinnityspultti on kiinni, se ei enää irtoa. Tykillä ammuin tänään ja sain sitä muutaman kierroksen auki lisää, mutta ote lipesi ja nylppääntyi kärjestä loputkin.
Ylemmäs laitoin rankasti ranetustekniikalla M10x1,5-kierteellä olevan 8.8 pultin, mutta kyllä tuo hetken tuolla takasatulassa kestää. Pitää porata tuo alempi kettuihin (tai rälläköidä ja sitten porata, katsotaan nyt kummin päin teen) korvata soveltuvilla pulteilla.
Lidlin akkukone todellakin toimii ja ei harmita sekuntiakaan sen osto. Napamutteri aukesi iloisesti ja samoin tosiaan tuo äärimmäisen tiukassa oleva satulan kiinnitysraudan pultti - mikä olisi auennut, jos ote ei olisi livennyt ja hylsy päässyt irti pultista...
Tuo kone on kyllä aivan helkkarin hyvä hinta/laatusuhteeltaan, mutta tehojen osaltaan tuo on helkkarin hyvä hinnasta viis!