Sekalainen koeajoketju
Valvoja: Moderators
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Puolitoista viikkoa ja tuhannen mailia tuli Floridassa pyöriteltyä vuokra-autoa, jonka oli tehnyt GMC vuonna 2019 ja nimeksi mallille antanut Yukon XL. Neljä raapivaa pyörää ja kattavan varustepaketin olivat siihen taikoneet sekä tietenkin automaagin bensa V8:sin jatkeeksi.
Kiitämme:
- Riittävää kokoa. Kuvaavaa oli että etupenkkien kyynärnojakannen alla olevaan säilytyslokeroon mahtui täysi ruokakaupan ostoskassi. Kolmannen penkkirivin takana olevaan tavaratilaan ei tarvittu tetris-experttiä matkalaukkujen sovittamiseen.
- Rattivaihdetta. Tunnelman luojana (itsellä oli aikoinaan Furyssa vaihdevivun päässä kasipallo, tässä yksilössä ei ko herkkua ollut).
- Suorituskykyä. Malmikasa oli mukava ja tilava kuin olohuone (tosin epätarkempi ajaa), mutta silti liikkui rivakasti.
- Luonnetta. Autossa oli sitä jotain joka ensin kolossaalisella olemuksellaan huvitti ja sitten ihastutti.
Moitimme:
- Tunnetta siitä että olisi Trumpin motorcaden johtoautona.
Summaten - ottaisin tämän auton heti. Mahtavuutta. Mutta kotikuntani liikenneinfra ei suosi kokoluokkaa. Innostuneille: https://www.nettiauto.com/chevrolet/suburban/10870829
Kiitämme:
- Riittävää kokoa. Kuvaavaa oli että etupenkkien kyynärnojakannen alla olevaan säilytyslokeroon mahtui täysi ruokakaupan ostoskassi. Kolmannen penkkirivin takana olevaan tavaratilaan ei tarvittu tetris-experttiä matkalaukkujen sovittamiseen.
- Rattivaihdetta. Tunnelman luojana (itsellä oli aikoinaan Furyssa vaihdevivun päässä kasipallo, tässä yksilössä ei ko herkkua ollut).
- Suorituskykyä. Malmikasa oli mukava ja tilava kuin olohuone (tosin epätarkempi ajaa), mutta silti liikkui rivakasti.
- Luonnetta. Autossa oli sitä jotain joka ensin kolossaalisella olemuksellaan huvitti ja sitten ihastutti.
Moitimme:
- Tunnetta siitä että olisi Trumpin motorcaden johtoautona.
Summaten - ottaisin tämän auton heti. Mahtavuutta. Mutta kotikuntani liikenneinfra ei suosi kokoluokkaa. Innostuneille: https://www.nettiauto.com/chevrolet/suburban/10870829
- Liitteet
-
- Yukon XL.jpg
- (70.24 KiB) Tiedosto ladattu 5185 kertaa
-
- GMC.jpg
- (52.43 KiB) Tiedosto ladattu 5185 kertaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Menetetty tilaisuus!lerppu kirjoitti: Moitimme:
- Tunnetta siitä että olisi Trumpin motorcaden johtoautona.
VMP
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Sekalainen koeajoketju
https://www.nettiauto.com/fiat/500/10848573
Tuota käytiin Perjantaina kokeilemassa.
Aika nuhjuinen ympäriinsä. Ei oikeastaan lommoja mutta naarmuja siellä täällä. Myllyttämällä voisi tulla ihan siisitikin. Kuskin ovenkahva revitty talven aikana irti. Sisällä ratti aika kulunut ja vaihdekepin pussi jollain random ruuvilla vedetty kiinni. Kuvat onnistuttu ottamaan kyllä niin että on jokaisessa ratti sattunut siihen asentoon että näyttää todella siistiltä.
Ajolleen oli kyllä aika hyvä ja kiva peli. Moottori yllätti. Kokemuksia aiemmin vain ahdetuista 500:sessa ja Mitossa. Mutta tämäkin moottori, vaikka täysin eri luontoinen, oli omalla laillansa kiva ajaa. Oikein kerjäsi kierroksia.
20tkm sitten tehty jakopää.
Tuota käytiin Perjantaina kokeilemassa.
Aika nuhjuinen ympäriinsä. Ei oikeastaan lommoja mutta naarmuja siellä täällä. Myllyttämällä voisi tulla ihan siisitikin. Kuskin ovenkahva revitty talven aikana irti. Sisällä ratti aika kulunut ja vaihdekepin pussi jollain random ruuvilla vedetty kiinni. Kuvat onnistuttu ottamaan kyllä niin että on jokaisessa ratti sattunut siihen asentoon että näyttää todella siistiltä.
Ajolleen oli kyllä aika hyvä ja kiva peli. Moottori yllätti. Kokemuksia aiemmin vain ahdetuista 500:sessa ja Mitossa. Mutta tämäkin moottori, vaikka täysin eri luontoinen, oli omalla laillansa kiva ajaa. Oikein kerjäsi kierroksia.
20tkm sitten tehty jakopää.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Sekalainen koeajoketju
Skoda Superb 1.8 dsg 2016
Olin wingmanina kaverille skodakaupoilla. Jos unohtaa monenlaiset epämääräiset tunnepuolen jutut Superb kohtuu hyvillä varusteilla on fiksun ihmisen ostos. Kulkee varsin ripeästi, dsg osaa hommansa ja aktiivivakkari sekä muut ajoa helpottavat pääosin kivasti toimivat automaattiset mukavuusvarusteet (valoautomatiikka, liikennemerkkitunnistus yms.) tekevät pitkän matkan ajosta miellyttävän kokemuksen. Ymmärrän kyllä miksi nämä ovat suosittuja, kun rahaa on monella rajalliset määrät niin Skoda tarjoaa laatukyytiä kohtuurahalla.
Jos ymmärtäisin terapiassa ettei elämässä tarvitse jatkuvasti hakea muiden huomiota tai omaisin edes kohtuu kokoisen virtsausvälineen voisin hyvinkin ajella bemarin sijaan isolla Skodalla.
Olin wingmanina kaverille skodakaupoilla. Jos unohtaa monenlaiset epämääräiset tunnepuolen jutut Superb kohtuu hyvillä varusteilla on fiksun ihmisen ostos. Kulkee varsin ripeästi, dsg osaa hommansa ja aktiivivakkari sekä muut ajoa helpottavat pääosin kivasti toimivat automaattiset mukavuusvarusteet (valoautomatiikka, liikennemerkkitunnistus yms.) tekevät pitkän matkan ajosta miellyttävän kokemuksen. Ymmärrän kyllä miksi nämä ovat suosittuja, kun rahaa on monella rajalliset määrät niin Skoda tarjoaa laatukyytiä kohtuurahalla.
Jos ymmärtäisin terapiassa ettei elämässä tarvitse jatkuvasti hakea muiden huomiota tai omaisin edes kohtuu kokoisen virtsausvälineen voisin hyvinkin ajella bemarin sijaan isolla Skodalla.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Mandeprkl: kuin meidän 500:n olisit kuvaillut..
Ovenkahvat irtoaa ennemmin tai myöhemmin, ja korjaus n. 200€ merkkiliikkeessä. Tosin niitä on niin harvassa nykyään, että voi saada halvemmalla jossain muualla kuntoon. Samoin se vaihdekepin pussi on yhtä osaa kepin kanssa, ja taas 200€ palaa ellei ole luovempi. En ollut. Sitten takaluukun johtosarja kannattaa tsekata, tulee kaikkea jännää ennen kuin kaikki on poikki. Muuten oikein kiva auto. Osta bensa, älä sorru dieseliin. Halpa ostaa, arvokas omistaa.
Ovenkahvat irtoaa ennemmin tai myöhemmin, ja korjaus n. 200€ merkkiliikkeessä. Tosin niitä on niin harvassa nykyään, että voi saada halvemmalla jossain muualla kuntoon. Samoin se vaihdekepin pussi on yhtä osaa kepin kanssa, ja taas 200€ palaa ellei ole luovempi. En ollut. Sitten takaluukun johtosarja kannattaa tsekata, tulee kaikkea jännää ennen kuin kaikki on poikki. Muuten oikein kiva auto. Osta bensa, älä sorru dieseliin. Halpa ostaa, arvokas omistaa.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Sekalainen koeajoketju
Eikös Loungessa ole vain lasikatto (sekin pieni), ei kattoluukku eli se lasiosa on kiinteä eikä avautuva?Mandeprkl kirjoitti:https://www.nettiauto.com/fiat/500/10848573
Tuota käytiin Perjantaina kokeilemassa.
Näin oli ainakin vuokra-Fiatissamme aikoinaan Italiassa.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Sekalainen koeajoketju
peksu kirjoitti:Eikös Loungessa ole vain lasikatto (sekin pieni), ei kattoluukku eli se lasiosa on kiinteä eikä avautuva?Mandeprkl kirjoitti:https://www.nettiauto.com/fiat/500/10848573
Tuota käytiin Perjantaina kokeilemassa.
Näin oli ainakin vuokra-Fiatissamme aikoinaan Italiassa.
Kyllä tuo oli sellainen aukeava joka liukui katon yläpuolelle tai nousi vain takaosastansa.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Sekalainen koeajoketju
Ok eli niitäkin on sitten eri versioita samalla mallinimellä.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Lasikattohan oli Loungen vakiovaruste, avautuva lasikatto taas lisävaruste. Kuten nahkajakkarat, jotka tuohon on myös ruksittu. Hyvännäköinen yhdistelmä, punaiset nahat ja vaalea ratti. Meillä oli 500:ssa muovinen vaalea ratti, ja kas, 150tkm kohdalla ajo-otteen kohdalta paistoi joku tumma läpi. Ei se niin nätti enää silloin ollut. Nahkaratin kestoa en tiedä kun ei ollut sellaista.
- HaTaKo
- Viestit: 16
- Liittynyt: 21 Syys 2019, 11:16
- Car(s): 156 SW, S-Type 3.0, 2x P6 Rover, MGF,
Moto Guzzi LeMans, MV Agusta 350S, Aprilia RS125
Re: Sekalainen koeajoketju
Eilen tuli ajettua toiseksi tehokkaimmalla mutta ehdottomasti nopeimmalla maakulkuneuvolla millä olen tähän mennessä ajanut: Dodge Challenger Hellcat Kaveri oli uittanut tuollaisen muskelin rapakon takaa ja pitihän sillä vähän leikkiä. En ole ollut mikään muskeliautofani mutta tämä teki vaikutuksen. Olen aina sanonut että tehoa ei voi olla liikaa, tämän auton kohdalla voin sanoa että enempää ei enää tarvitse
Ajettavuus oli todella hyvä. Ohjauksen vaste juuri sopiva, ei mikään höyhenenkevyt. Ohjaus oli myös todella nopea, ihan kuin 156:ssa. Massa ei juurikaan tuntunut, vakioalusta oli mukavan jämäkkä olematta mikään kivireki. Auto taittui pienen paikallistien tiukkoihinkin mutkiin todella näppärästi ja 8 vaihteinen automaatti vaihtoi hienosti. Toki myös rattiläpysköjä pystyi halutessaan käyttämään ja niiden toiminnassa ilahdutti vaihtamistapatuman nopeus. Entäs sitten jarrut. Herranen aika millaiset pysäyttimet! Jos auto kiihtyy ihan infernaalisesti niin kyllä pysähtyykin ihan yhtä vaikuttavasti. Isot Brembot purevat hienosti, kevyellä poljinvoimalla ja niin että turvavyöt olivat tarpeen
Penkit ovat todella hyvin tukevat, tällainen 175/74 kääpiö tunsi olevansa mukavan jämäkässä syleilyssä.
Erilaisia moodeja: track, default, eco ( ) ja muokattava custom. Kaikkia tuli kokeiltua ja erot olivat huomattavia. Eco moodissa oli käytössä ainoastaan 500 hv ja vaihteisto piti koneen kierrokset normaalisti cruisaillessa todella alhaalla. Kyllä sitten eco moodillakin tapahtui kun kaasupolkimen survaisi lattiaan. Default tuntui järkevälle moodille jokapäiväiseen ajoon. Track moodilla sitten tapahtui! Paljon, nopeasti ja äänekkäästi ja takarenkaat alkoivat haihtua savuna ilmaan.
Äänen taso rauhallisesti ajellessa oli todella miellyttävä, ei ollenkaan häiritsevä. Ahtimen naukumista jaksaisi kyllä kuunnella vaikka kuinka pitkään
Ettei menisi pelkäksi hehkutukseksi niin jotain miinustakin. Sisätilat olivat mielestäni turhan synkät, muoviset ja jopa vähän ankeat. Lisäksi ajoasentoa en saanut oman mieleni mukaan riittävän matalaksi, penkin korkeuden säätövarat alaspäin mentäessä loppuivat kesken. Eihän siinä pää katossa ollut mutta kun tykkään istua lattiatasossa. Tavallisessa tieliikenteessä ajellessa saattaisi myös iskeä lievä turhautuminen kun tehoa olis tarjolla mutta sitä ei oiken pysty käyttämään. Niin ja sitten se ikävä puoli että nopeus nousee todella herkästi vastuuttomille lukemille eikä sitä vauhtia huomaa muualta kuin mittarista.
Mutta kaikenkaikkiaan todella positiivinen kokemus. Suosittelen.
Ajettavuus oli todella hyvä. Ohjauksen vaste juuri sopiva, ei mikään höyhenenkevyt. Ohjaus oli myös todella nopea, ihan kuin 156:ssa. Massa ei juurikaan tuntunut, vakioalusta oli mukavan jämäkkä olematta mikään kivireki. Auto taittui pienen paikallistien tiukkoihinkin mutkiin todella näppärästi ja 8 vaihteinen automaatti vaihtoi hienosti. Toki myös rattiläpysköjä pystyi halutessaan käyttämään ja niiden toiminnassa ilahdutti vaihtamistapatuman nopeus. Entäs sitten jarrut. Herranen aika millaiset pysäyttimet! Jos auto kiihtyy ihan infernaalisesti niin kyllä pysähtyykin ihan yhtä vaikuttavasti. Isot Brembot purevat hienosti, kevyellä poljinvoimalla ja niin että turvavyöt olivat tarpeen
Penkit ovat todella hyvin tukevat, tällainen 175/74 kääpiö tunsi olevansa mukavan jämäkässä syleilyssä.
Erilaisia moodeja: track, default, eco ( ) ja muokattava custom. Kaikkia tuli kokeiltua ja erot olivat huomattavia. Eco moodissa oli käytössä ainoastaan 500 hv ja vaihteisto piti koneen kierrokset normaalisti cruisaillessa todella alhaalla. Kyllä sitten eco moodillakin tapahtui kun kaasupolkimen survaisi lattiaan. Default tuntui järkevälle moodille jokapäiväiseen ajoon. Track moodilla sitten tapahtui! Paljon, nopeasti ja äänekkäästi ja takarenkaat alkoivat haihtua savuna ilmaan.
Äänen taso rauhallisesti ajellessa oli todella miellyttävä, ei ollenkaan häiritsevä. Ahtimen naukumista jaksaisi kyllä kuunnella vaikka kuinka pitkään
Ettei menisi pelkäksi hehkutukseksi niin jotain miinustakin. Sisätilat olivat mielestäni turhan synkät, muoviset ja jopa vähän ankeat. Lisäksi ajoasentoa en saanut oman mieleni mukaan riittävän matalaksi, penkin korkeuden säätövarat alaspäin mentäessä loppuivat kesken. Eihän siinä pää katossa ollut mutta kun tykkään istua lattiatasossa. Tavallisessa tieliikenteessä ajellessa saattaisi myös iskeä lievä turhautuminen kun tehoa olis tarjolla mutta sitä ei oiken pysty käyttämään. Niin ja sitten se ikävä puoli että nopeus nousee todella herkästi vastuuttomille lukemille eikä sitä vauhtia huomaa muualta kuin mittarista.
Mutta kaikenkaikkiaan todella positiivinen kokemus. Suosittelen.
- Liitteet
-
- Hellcat.jpg
- (57.7 KiB) Tiedosto ladattu 4186 kertaa
-
- Hellcat_2.jpg
- (74.4 KiB) Tiedosto ladattu 4186 kertaa
-
- Kabiini.jpg
- (44.85 KiB) Tiedosto ladattu 4186 kertaa
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^Tämä oli mielenkiintoinen rapska, kiitokset siitä!
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Sekalainen koeajoketju
^^Oho sähän oot päässyt herkuttelemaan!! Itse kyllä tykkään Challengerista. Muutenkin haluaisin vielä Dodgen omistaa sillä mielestäni hieno merkki ja pari Chrysleriä omistaneena niin kyllä jenkeissäkin omat hyvät puolet on vaikka niitä aina haukutaankin
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Sekalainen koeajoketju
Osuu aika hyvin myös italialaisiin...Manu kirjoitti: kyllä jenkeissäkin omat hyvät puolet on vaikka niitä aina haukutaankin
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Koeajo Alfa Romeo Stelvio.
Plussaa:
- Itkin kun jouduin viemään pois. Elämän tunneskaala käytiin läpi.
Miinusta:
- Ei mitään. Ei yhtään mitään.
Vaimon miinukset:
- Autosta ei näe ulos.
- Ohjaus on hermostunut.
- Auto on hermostunut.
- Penkki on kelvoton.
- Vaihdevivut ovat tiellä ja yleensäkin turhat.
- Väri on väärä.
- Auto on liian nopea.
- Jolopuusisustus on naurettava.
- Näyttö on heikkolaatuinen.
- Valmistettu Alppien väärällä puolella.
Listasta varmaan jäi jotain pois, mutta sainpahan houkuteltua rattiin. Joten tämä projekti nytkähti eteenpäin.
Plussaa:
- Itkin kun jouduin viemään pois. Elämän tunneskaala käytiin läpi.
Miinusta:
- Ei mitään. Ei yhtään mitään.
Vaimon miinukset:
- Autosta ei näe ulos.
- Ohjaus on hermostunut.
- Auto on hermostunut.
- Penkki on kelvoton.
- Vaihdevivut ovat tiellä ja yleensäkin turhat.
- Väri on väärä.
- Auto on liian nopea.
- Jolopuusisustus on naurettava.
- Näyttö on heikkolaatuinen.
- Valmistettu Alppien väärällä puolella.
Listasta varmaan jäi jotain pois, mutta sainpahan houkuteltua rattiin. Joten tämä projekti nytkähti eteenpäin.
- Liitteet
-
- There's no chance for us.jpg
- (137.5 KiB) Tiedosto ladattu 3629 kertaa
Re: Sekalainen koeajoketju
280hp bensa?lerppu kirjoitti:Koeajo Alfa Romeo Stelvio.
Plussaa:
- Itkin kun jouduin viemään pois. Elämän tunneskaala käytiin läpi.
Miinusta:
- Ei mitään. Ei yhtään mitään.
Vaimon miinukset:
- Autosta ei näe ulos.
- Ohjaus on hermostunut.
- Auto on hermostunut.
- Penkki on kelvoton.
- Vaihdevivut ovat tiellä ja yleensäkin turhat.
- Väri on väärä.
- Auto on liian nopea.
- Jolopuusisustus on naurettava.
- Näyttö on heikkolaatuinen.
- Valmistettu Alppien väärällä puolella.
Listasta varmaan jäi jotain pois, mutta sainpahan houkuteltua rattiin. Joten tämä projekti nytkähti eteenpäin.
Rouvan listaan:
- Autosta ei näe ulos.
Siitä löytyy sellaiset säätimet joilla saa penkin nostettua ja ulkopeilitkin kohdalleen. Samaten peruutuskamera on hyvä.
- Ohjaus on hermostunut.
Ohjaus on tarkka ja nopea.
- Auto on hermostunut.
Laittaa sen DNA kytkinen A-asentoon niin auto ei ole enää hermostunut mutta kuski saattaa olla....
- Penkki on kelvoton.
Sitä varten voi ostaa Velocen penkeillä olevan.
- Vaihdevivut ovat tiellä ja yleensäkin turhat.
Ne on helppo poistaa tarvittaessa. Ja jälkimarkkinaakin vivuille löytyy-
- Väri on väärä.
Rouva varmaanki tietää että valkoinen ja musta eivät ole määritelmällisesti värejä ensinkään?
- Auto on liian nopea.
DNA -> A
- Jolopuusisustus on naurettava.
Ostaa mallin ilman Jolopuuta.
- Näyttö on heikkolaatuinen.
Autossa pitää katsoa ulos kun ajaa.
- Valmistettu Alppien väärällä puolella.
Rouva varmaankin tietää että iso osa esim. Baijerin Mutteri Werstaan ja MB:n tuotannossa on USA:n Etelä-Vatioissa. Ja hän varmasti tuntee Alabaman ja North Carolina maineen laadukkaiden tuotteiden tekijöinä....
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
lerppu kirjoitti:
Vaimon miinukset:
- ei ymmärrä hyvän päälle
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^menestyksekkään parisuhteeni salaisuus on julki!
Rouvan puikkoihin saaminen oli jo puolivoittoa, slow burn.
Rouvan puikkoihin saaminen oli jo puolivoittoa, slow burn.
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
- Paikkakunta: Turku
Re: Sekalainen koeajoketju
Oma vastaavan Stelvion koeajo oli mullistava kokemus, josta ei vain päässyt irti. Voiko olla muuta yhtä hauskaa käyttöautoa, joka on myös yllättävän tilava perhekäyttöön? Ja yleensä noissa on myös käyttämätön tehdasperäkoukkukin, joskin jostain syystä sitä ei muisteta mainita myynti-ilmoissa.lerppu kirjoitti:^menestyksekkään parisuhteeni salaisuus on julki!
Rouvan puikkoihin saaminen oli jo puolivoittoa, slow burn.
Oma rouva käyttää Stelviota päivittäisiin työajoihin, kun itse enemmän etäilen. Kun bensa on nyt edullisempaa, ei tule enää valitusta mistään. Ja DNA-kytkin on siirtynyt D asentoon, kun ei muuten kuulemma lähde riittävän ripeästi valoista .
Voi olla syksyllä paha rouvaa vieroittaa pois Stelviosta.
Otat uudestaan Stelvion koeajolle, kun lumi on taas maassa. Vaikuttava peli myös talviautona.
Cotzy
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^Uskon ja symppaan. Alfaton vuosi olikin haalistanut muistikuvat siitä minkälaisen tunteen voi auton ratissa saavuttaa. Stelviohan oli kuin sulokas ja ketterä urheilijatar stiletoilla. Jostain oli vain taiottu mukaan perheominaisuudet. Siihen verrattuna F34 on kuin Shcwarzwaldin rouva jolla on jykevät juuret ja iso leivinuuni perhettä varten. Istuu maassa kuin kivi ja on yhtä seksikäs kuin varjonpuolen metsäkallio.
Vaimo on kuvauksestani huolimatta ihan kartalla autoilun suhteen. Hän vain haluaa kulkineelta eri ominaisuuksia kuin minä. Nelikkoja meillä onkin ollut viimeiset 15 vuotta, nytkin kaksi (en tiedä miksi, ei ollut liikaa lunta viime talvena), joten talviominaisuuksilla Stelviota ei myydä. Ajattelin säälistä saada, sillä on päästy pitkälle ennenkin!
Vaimo on kuvauksestani huolimatta ihan kartalla autoilun suhteen. Hän vain haluaa kulkineelta eri ominaisuuksia kuin minä. Nelikkoja meillä onkin ollut viimeiset 15 vuotta, nytkin kaksi (en tiedä miksi, ei ollut liikaa lunta viime talvena), joten talviominaisuuksilla Stelviota ei myydä. Ajattelin säälistä saada, sillä on päästy pitkälle ennenkin!
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sekalainen koeajoketju
^ Täälläkin vaimo valitsee mielummin tehokkamman ajopelin itselleen ja tykkää kun sillä pääsee maantiellä nopeasti ohi. Itselle onkin sitten jäänyt työmatkoihin nuhapumppu hybriidi ja joskus säälistä vaimo jättää tehokkaamman version minulle . Tosin hybriidikin lähtee kaupunki vauhdeissa yllättävän liukkaasti valoista.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Koeajosarjan paluu: Olisiko tästä käyttöautoksi?
Alfa Romeo Giulia 2.0T RWD Super AT8
CARF:n 40v-juhlan yhteydessä kesällä 2019 oli koeajettavaksi tarjolla kipinäsytytteinen Giulia. Nokipolttoistahan olin kokeillut aikaisemmin lyhyesti Ahvenistolla, mutta kipinäsytkä piti tyypata.
Istahdus Giulian kuskinpenkille tuntuu heti tutulta. Ympäristö on innoittava ja hieno, Alfan ratti on varsin käteensopiva ja superin penkki on yhtä onneton lätyskä kuin dieseliä koestessa. No, ei anneta sen häiritä - Velocen istuin on tullut pikatestattua Bella Italiassa ja enemmän mua kiinnostaa 200hp bensakoneen olemus. Vaihteisto D:lle, jarru ylös ja liikkeelle. Giulia ryömii tasaisella varmuudella rennosti kohti tiehaaraa, jonka kohdatessani lisään hieman vauhtia. ZF:n kasiportainen vaihtaa lähes huomaamatta isompaa pykälää sisään. En edes pujottele nimismiehenkiharoiden ympäri vaan nautin hienosti toimivasta alustasta, joka syö terävät montut uskomattoman hienosti. Lopulta hiekkatie jää taakse ja asfaltti aukeaa. Härnään vähän vaihteistoa, joka pysyy useamman vaihteen hyppimisestä ja edestakaisesta vaihtelusta huolimatta herraskaisen pehmeänä mutta responsiivisena.
Moottori on lämmin ja baana on auki, joten ei muuta kuin hanaa. Nelisylinterinen turbomoottori lähtee vetämään alhaalta ihan kivasti ja kierrosten noustessa totean, että tämähän onkin kipinäsytytteinen diesel. Vetoalue loppuu aikaisin ja auton into tyrehtyy. Muistikuva varvikellosta väittää, että näillä main aikoinaan viisysin viispytty yllätti mut kierrosrajoittimella. Onneksi aski vaihtaa mielellään isompaa ja päästään takaisin vääntöalueelle, mutta innotonta ylärekisteriä se ei pelasta.
Teen U-käännöksen, palaan takaisin hotellille ja palautan auton. En tilannut Giuliaa, mutta tekniikasta alustavasti perillä olevana tiedän, että se ylärekisteri on mitä ilmeisimmin kuristettu lähinnä softalla. Ehkä se Velocen 280hp versio on ylhäältä innokkaampi, tarttee eksyä koeajolle.
No, olisiko tästä käyttöautoksi?
Giulia on hieman hankala ajatus. Auto on kaunis ja oikean muotoinen, alusta ja ajettavuus on vähintään huikeita, vaihteisto on upea. Mutta nuo tavallisen ihmisen moottorit.. Dieselin huolto-ohjelma on aivan hirveä lyhytikäisen jakopään myötä ja perusmallin bensakone on luonteeltaan diesel. Ehkä Veloce on se taikasana - penkit on asialliset ja 280hp bensakone on toivottavasti laiskempaa versiota innokkaampi. Ehkä niitä on budjetin rajoissa (tai ainakin tarpeeksi lähellä) sitten, kun on aika löytää baijerilaiselle seuraaja.
Alfa Romeo Giulia 2.0T RWD Super AT8
CARF:n 40v-juhlan yhteydessä kesällä 2019 oli koeajettavaksi tarjolla kipinäsytytteinen Giulia. Nokipolttoistahan olin kokeillut aikaisemmin lyhyesti Ahvenistolla, mutta kipinäsytkä piti tyypata.
Istahdus Giulian kuskinpenkille tuntuu heti tutulta. Ympäristö on innoittava ja hieno, Alfan ratti on varsin käteensopiva ja superin penkki on yhtä onneton lätyskä kuin dieseliä koestessa. No, ei anneta sen häiritä - Velocen istuin on tullut pikatestattua Bella Italiassa ja enemmän mua kiinnostaa 200hp bensakoneen olemus. Vaihteisto D:lle, jarru ylös ja liikkeelle. Giulia ryömii tasaisella varmuudella rennosti kohti tiehaaraa, jonka kohdatessani lisään hieman vauhtia. ZF:n kasiportainen vaihtaa lähes huomaamatta isompaa pykälää sisään. En edes pujottele nimismiehenkiharoiden ympäri vaan nautin hienosti toimivasta alustasta, joka syö terävät montut uskomattoman hienosti. Lopulta hiekkatie jää taakse ja asfaltti aukeaa. Härnään vähän vaihteistoa, joka pysyy useamman vaihteen hyppimisestä ja edestakaisesta vaihtelusta huolimatta herraskaisen pehmeänä mutta responsiivisena.
Moottori on lämmin ja baana on auki, joten ei muuta kuin hanaa. Nelisylinterinen turbomoottori lähtee vetämään alhaalta ihan kivasti ja kierrosten noustessa totean, että tämähän onkin kipinäsytytteinen diesel. Vetoalue loppuu aikaisin ja auton into tyrehtyy. Muistikuva varvikellosta väittää, että näillä main aikoinaan viisysin viispytty yllätti mut kierrosrajoittimella. Onneksi aski vaihtaa mielellään isompaa ja päästään takaisin vääntöalueelle, mutta innotonta ylärekisteriä se ei pelasta.
Teen U-käännöksen, palaan takaisin hotellille ja palautan auton. En tilannut Giuliaa, mutta tekniikasta alustavasti perillä olevana tiedän, että se ylärekisteri on mitä ilmeisimmin kuristettu lähinnä softalla. Ehkä se Velocen 280hp versio on ylhäältä innokkaampi, tarttee eksyä koeajolle.
No, olisiko tästä käyttöautoksi?
Giulia on hieman hankala ajatus. Auto on kaunis ja oikean muotoinen, alusta ja ajettavuus on vähintään huikeita, vaihteisto on upea. Mutta nuo tavallisen ihmisen moottorit.. Dieselin huolto-ohjelma on aivan hirveä lyhytikäisen jakopään myötä ja perusmallin bensakone on luonteeltaan diesel. Ehkä Veloce on se taikasana - penkit on asialliset ja 280hp bensakone on toivottavasti laiskempaa versiota innokkaampi. Ehkä niitä on budjetin rajoissa (tai ainakin tarpeeksi lähellä) sitten, kun on aika löytää baijerilaiselle seuraaja.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Olisiko näistä käyttöautoksi
BMW E90 335i xDrive 2011
Kun uuden tönön myötä alkoi tuntua siltä, että käyttöauton olisi syytä olla neliveto, osui hakuagenttiin lähinnä Bemareita - Giuliat ja XF:t ovat vielä liian kalliita, Saabit harvassa, Subaru liian japanilainen ja VAG sekä Mersu tyystin poissuljettuja. Käytännössä listaa valloitti E90 ja E60-koriset kolmos- ja viitossarjalaiset baijerin helmet, luonnollisesti kuusisylinterisillä bensavapareilla (köyhän ei kannata ostaa bemaria kuin kutosella) mallimerkintöjen heiluessa välillä 325i-530i, joukossa myös pari hassua N54 -tuplaturbomoottorilla varustettua 335i:tä. Vaan mahtui joukkoon yksi tuoreempikin 335i uudemmalla yksiturboisella (ja kaksiturboista luotettavammalla) N55-moottorilla 124tkm ajettuna. Painin hieman itseni kanssa, voisinko sietää baijerilaista josta puuttuu mukitelineet, mutta otin yhteyttä imatralaiseen kauppaan ja päätin lähteä tutustumaan autoon.
Seuraavana (onneksi kauniina) lauantaina pakkauduimme neidon kanssa autoon ja suuntasimme itään. Mikäs siinä körötellessä, kun ilma on hieno ja matka taittuu. Lahti... Kouvola... ja lopulta Imatra. Puolen päivän nurkilla kurvaan autoliikkeen pihaan, käymme molemmat autot myyjän kanssa läpi ja kuittaan kolmossarjalaisen koeajolle. Ohjaus tuntuu hieman hassulta ja melkeen heti pihasta päästyäkin auto huutaa DINGDINGDINGDING ja mittaristoon hyppää punainen varoitus... rengaspaineista. Stoppi tiensivuun ja tarkistus että ei nyt sentään ihan vanteilla mennä, U-käännös ja juttelemaan myyjälle, että voisi vaikka nuo paineet tsekata. Siellähän oli vasen etukulma ja oikea takakulma vajaina joten ilmaa sisään ja takaisin baanalle. Nythän se kulkee jo suoraan ja kiltisti. Kruisailin hetken pienempiä väyliä etsiessäni monttuja joihin kolistella alustaa, mutta kerrankin piti pettyä siihen että Suomessa on liian hyväkuntoisia teitä! No, moottori oli tässä lämmennyt joten vilkku päälle, motarin rampille, kakkonen tupaan ja turbo töihin. Toimii, sekä teknisesti että henkisesti - vanha turbosaabisti tunnistaa ahtimen vedon helposti ja tunne on tuttu. Hieman yllättäen bemari ei hyökkää äkäisesti, mutta vauhtiviisari nousee tahtia, mitä yli 200kW tehoilta sopii odottaa. Ahdin on iso ja veto jatkuu rajoittajalle asti, joskin satkun motarilla on syytä himmata jo hieman aikaisemmin, kun pitkä kakkonen kelaa vauhtia aina lähes 120km/h asti. Pujottelen takaisin autokaupalle ja pihalta bongaan pari hyvää reikää, joihin kokeilen kaikkia renkaita yksitellen. Alusta ei kolise, vaikka alla on myynnissä oleva BMW, hämmentävä fiilis.
No, olisiko tästä käyttöautoksi?
Henkinen, sisäinen keskustelu askeettisen varustelun riittävyydestä - tästä puuttuu mukitelineiden lisäksi sähköpenkit, sadetutka ja tumma sisäkatto, toisaalta tarpeelliset eli neliveto, cruise, sporttipenkit, xenonvalot ja turbomoottori löytyvät ja kunto on asiallinen. Nimiä papereihin, tavarat ykkösavosta sedanin kyytiin ja takaisin tienpäälle, kohti seuraavaa etappia...
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4JTDm Q4 2009
...eli neidon aamulla bongaamaa, Laukaassa myynnissä olevaa Alfaa. Kuvissa siisti, kohtuuhintainen ja esittelytekstin perusteella asiallinen viisysi. Myyjän pihaa lähestyessä tummat pilvet näyttää jänniltä, noinkohan kohta tulee vettä niskaan. No, auto ja myyjä löytyy, joten ei muuta kuin jutulle ja autoa tutkimaan. Upea harmaa, eikun vihertävä, eikun sininen väri tuo lievästi mieleen aiemman Azurro Nuvolan, jonka kaveriksi autoon päätynyt vaalea sisustus sopii pakettiin kuin nenä päähän. Auto on siisti - ei moitteeton, mutta siisti. Eipä 11-vuotias auto ihan uusikaan ole joten ei nyt täydellistä kannata odottaakaan. MES tulille ja kysymään autolta, että onko sillä mielestään mitään ihmeempää hätää - ei ole, mutta DPF:n poltto on tarpeen ja edellisestä poltosta 0km, hämmentävää. No, neito ruoriin, viispytty tulille ja tutkimaan onko autosta mihinkään. Taaskaan ei meinaa monttuja löytyä, mutta vähän saadaan pompoteltua, eikä tämäkään kolise - toisaalta, ei pidäkään, tämähän on 159.
Vaihdamme kuskia jotta minäkin tutustun autoon. Kauhea palaneen käry iskee ensin nokkaan, mutta sitten tajuan että nyt se polttelee sitä DPF:ää puhtaaksi. Edellinen poltto on siis keskeytynyt myyjän pihaan ja nyt on uusi yritys. Kabiini on tuttu, samoin tuntuma - onhan viisysin ruoria tullut muutama kilometri pideltyä. Auton käytös on johdonmukaista, viispytty vetää kuten kuuluu ja Q4:n nelivetovälys tuntuu selkeänä, muttei pahana. Miellyttävä auto, en yhtään ihmettele miksi ihastuin tälläiseen 8 vuotta sitten niin kovasti, että meni nimiä papereihin.
No, olisiko tästä käyttöautoksi?
Olisi, ehdottomasti. Kerkesin vaan just ostaan bemarin enkä ole tässä ekana jonossa. Mutta ei se mitään, alfistin käyttöautoksi se päätyi kuitenkin.
Olimme n. 800km road-tripin jälkeen kotona sunnuntaiaamuyöstä joskus kahden nurkilla. Huikea päivä.
BMW E90 335i xDrive 2011
Kun uuden tönön myötä alkoi tuntua siltä, että käyttöauton olisi syytä olla neliveto, osui hakuagenttiin lähinnä Bemareita - Giuliat ja XF:t ovat vielä liian kalliita, Saabit harvassa, Subaru liian japanilainen ja VAG sekä Mersu tyystin poissuljettuja. Käytännössä listaa valloitti E90 ja E60-koriset kolmos- ja viitossarjalaiset baijerin helmet, luonnollisesti kuusisylinterisillä bensavapareilla (köyhän ei kannata ostaa bemaria kuin kutosella) mallimerkintöjen heiluessa välillä 325i-530i, joukossa myös pari hassua N54 -tuplaturbomoottorilla varustettua 335i:tä. Vaan mahtui joukkoon yksi tuoreempikin 335i uudemmalla yksiturboisella (ja kaksiturboista luotettavammalla) N55-moottorilla 124tkm ajettuna. Painin hieman itseni kanssa, voisinko sietää baijerilaista josta puuttuu mukitelineet, mutta otin yhteyttä imatralaiseen kauppaan ja päätin lähteä tutustumaan autoon.
Seuraavana (onneksi kauniina) lauantaina pakkauduimme neidon kanssa autoon ja suuntasimme itään. Mikäs siinä körötellessä, kun ilma on hieno ja matka taittuu. Lahti... Kouvola... ja lopulta Imatra. Puolen päivän nurkilla kurvaan autoliikkeen pihaan, käymme molemmat autot myyjän kanssa läpi ja kuittaan kolmossarjalaisen koeajolle. Ohjaus tuntuu hieman hassulta ja melkeen heti pihasta päästyäkin auto huutaa DINGDINGDINGDING ja mittaristoon hyppää punainen varoitus... rengaspaineista. Stoppi tiensivuun ja tarkistus että ei nyt sentään ihan vanteilla mennä, U-käännös ja juttelemaan myyjälle, että voisi vaikka nuo paineet tsekata. Siellähän oli vasen etukulma ja oikea takakulma vajaina joten ilmaa sisään ja takaisin baanalle. Nythän se kulkee jo suoraan ja kiltisti. Kruisailin hetken pienempiä väyliä etsiessäni monttuja joihin kolistella alustaa, mutta kerrankin piti pettyä siihen että Suomessa on liian hyväkuntoisia teitä! No, moottori oli tässä lämmennyt joten vilkku päälle, motarin rampille, kakkonen tupaan ja turbo töihin. Toimii, sekä teknisesti että henkisesti - vanha turbosaabisti tunnistaa ahtimen vedon helposti ja tunne on tuttu. Hieman yllättäen bemari ei hyökkää äkäisesti, mutta vauhtiviisari nousee tahtia, mitä yli 200kW tehoilta sopii odottaa. Ahdin on iso ja veto jatkuu rajoittajalle asti, joskin satkun motarilla on syytä himmata jo hieman aikaisemmin, kun pitkä kakkonen kelaa vauhtia aina lähes 120km/h asti. Pujottelen takaisin autokaupalle ja pihalta bongaan pari hyvää reikää, joihin kokeilen kaikkia renkaita yksitellen. Alusta ei kolise, vaikka alla on myynnissä oleva BMW, hämmentävä fiilis.
No, olisiko tästä käyttöautoksi?
Henkinen, sisäinen keskustelu askeettisen varustelun riittävyydestä - tästä puuttuu mukitelineiden lisäksi sähköpenkit, sadetutka ja tumma sisäkatto, toisaalta tarpeelliset eli neliveto, cruise, sporttipenkit, xenonvalot ja turbomoottori löytyvät ja kunto on asiallinen. Nimiä papereihin, tavarat ykkösavosta sedanin kyytiin ja takaisin tienpäälle, kohti seuraavaa etappia...
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4JTDm Q4 2009
...eli neidon aamulla bongaamaa, Laukaassa myynnissä olevaa Alfaa. Kuvissa siisti, kohtuuhintainen ja esittelytekstin perusteella asiallinen viisysi. Myyjän pihaa lähestyessä tummat pilvet näyttää jänniltä, noinkohan kohta tulee vettä niskaan. No, auto ja myyjä löytyy, joten ei muuta kuin jutulle ja autoa tutkimaan. Upea harmaa, eikun vihertävä, eikun sininen väri tuo lievästi mieleen aiemman Azurro Nuvolan, jonka kaveriksi autoon päätynyt vaalea sisustus sopii pakettiin kuin nenä päähän. Auto on siisti - ei moitteeton, mutta siisti. Eipä 11-vuotias auto ihan uusikaan ole joten ei nyt täydellistä kannata odottaakaan. MES tulille ja kysymään autolta, että onko sillä mielestään mitään ihmeempää hätää - ei ole, mutta DPF:n poltto on tarpeen ja edellisestä poltosta 0km, hämmentävää. No, neito ruoriin, viispytty tulille ja tutkimaan onko autosta mihinkään. Taaskaan ei meinaa monttuja löytyä, mutta vähän saadaan pompoteltua, eikä tämäkään kolise - toisaalta, ei pidäkään, tämähän on 159.
Vaihdamme kuskia jotta minäkin tutustun autoon. Kauhea palaneen käry iskee ensin nokkaan, mutta sitten tajuan että nyt se polttelee sitä DPF:ää puhtaaksi. Edellinen poltto on siis keskeytynyt myyjän pihaan ja nyt on uusi yritys. Kabiini on tuttu, samoin tuntuma - onhan viisysin ruoria tullut muutama kilometri pideltyä. Auton käytös on johdonmukaista, viispytty vetää kuten kuuluu ja Q4:n nelivetovälys tuntuu selkeänä, muttei pahana. Miellyttävä auto, en yhtään ihmettele miksi ihastuin tälläiseen 8 vuotta sitten niin kovasti, että meni nimiä papereihin.
No, olisiko tästä käyttöautoksi?
Olisi, ehdottomasti. Kerkesin vaan just ostaan bemarin enkä ole tässä ekana jonossa. Mutta ei se mitään, alfistin käyttöautoksi se päätyi kuitenkin.
Olimme n. 800km road-tripin jälkeen kotona sunnuntaiaamuyöstä joskus kahden nurkilla. Huikea päivä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^hienot rapskat, hyvää pohdintaa!
Tänään käsketty 280 hevosvoiman bensasyöppö ei ollut häiriöksi tukkoinen ylärekisteristä, mutta ei kyllä mikään penarin vaparikutonen... ZF paikkasi hienosti, joten en osannut haittana pitää. Ei koneesta laulajaksi ole - mutta iloisesti liikuttaa! Tykkäsin siitäkin himpskatisti, kuten koko autosta. Kuskin näkymä tiehen parasta mitä SUV maailma tarjoaa, näkyviin jäävä muotoilu kokonaisuutta elähdyttävämpi!
Tänään käsketty 280 hevosvoiman bensasyöppö ei ollut häiriöksi tukkoinen ylärekisteristä, mutta ei kyllä mikään penarin vaparikutonen... ZF paikkasi hienosti, joten en osannut haittana pitää. Ei koneesta laulajaksi ole - mutta iloisesti liikuttaa! Tykkäsin siitäkin himpskatisti, kuten koko autosta. Kuskin näkymä tiehen parasta mitä SUV maailma tarjoaa, näkyviin jäävä muotoilu kokonaisuutta elähdyttävämpi!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Bingo näihin ja lisäys että rouva ajeli 4 vuotta Alabaman Mersulla tyytyväisenä. Itsehän olisin tehnyt kaupat samantien, tarjous F34:stä vielä vallan realistinen. Hieno on Stelvio, parempi kuin luulin. Ja luulin aika paljon.FinPat kirjoitti:280hp bensa?lerppu kirjoitti:Koeajo Alfa Romeo Stelvio.
Plussaa:
- Itkin kun jouduin viemään pois. Elämän tunneskaala käytiin läpi.
Miinusta:
- Ei mitään. Ei yhtään mitään.
Vaimon miinukset:
- Autosta ei näe ulos.
- Ohjaus on hermostunut.
- Auto on hermostunut.
- Penkki on kelvoton.
- Vaihdevivut ovat tiellä ja yleensäkin turhat.
- Väri on väärä.
- Auto on liian nopea.
- Jolopuusisustus on naurettava.
- Näyttö on heikkolaatuinen.
- Valmistettu Alppien väärällä puolella.
Listasta varmaan jäi jotain pois, mutta sainpahan houkuteltua rattiin. Joten tämä projekti nytkähti eteenpäin.
Rouvan listaan:
- Autosta ei näe ulos.
Siitä löytyy sellaiset säätimet joilla saa penkin nostettua ja ulkopeilitkin kohdalleen. Samaten peruutuskamera on hyvä.
- Ohjaus on hermostunut.
Ohjaus on tarkka ja nopea.
- Auto on hermostunut.
Laittaa sen DNA kytkinen A-asentoon niin auto ei ole enää hermostunut mutta kuski saattaa olla....
- Penkki on kelvoton.
Sitä varten voi ostaa Velocen penkeillä olevan.
- Vaihdevivut ovat tiellä ja yleensäkin turhat.
Ne on helppo poistaa tarvittaessa. Ja jälkimarkkinaakin vivuille löytyy-
- Väri on väärä.
Rouva varmaanki tietää että valkoinen ja musta eivät ole määritelmällisesti värejä ensinkään?
- Auto on liian nopea.
DNA -> A
- Jolopuusisustus on naurettava.
Ostaa mallin ilman Jolopuuta.
- Näyttö on heikkolaatuinen.
Autossa pitää katsoa ulos kun ajaa.
- Valmistettu Alppien väärällä puolella.
Rouva varmaankin tietää että iso osa esim. Baijerin Mutteri Werstaan ja MB:n tuotannossa on USA:n Etelä-Vatioissa. Ja hän varmasti tuntee Alabaman ja North Carolina maineen laadukkaiden tuotteiden tekijöinä....
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Nyt voimia sinulle Lerppu, pitkä väsyttävä taktiikka päälle ja Stelviota haaviin !lerppu kirjoitti:^hienot rapskat, hyvää pohdintaa!
Tänään käsketty 280 hevosvoiman bensasyöppö ei ollut häiriöksi tukkoinen ylärekisteristä, mutta ei kyllä mikään penarin vaparikutonen... ZF paikkasi hienosti, joten en osannut haittana pitää. Ei koneesta laulajaksi ole - mutta iloisesti liikuttaa! Tykkäsin siitäkin himpskatisti, kuten koko autosta. Kuskin näkymä tiehen parasta mitä SUV maailma tarjoaa, näkyviin jäävä muotoilu kokonaisuutta elähdyttävämpi!
Lopeta tuo Alfa-selibaatti ajoissa
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Sekalainen koeajoketju
Imatralla käytetään katujen rakennekerroksissa jonkin verran Ovakon teräskuonaa, jolla on myös lujittumisominaisuuksia. Päätän geoteknisen reportaasini täältä tähän.Polforea kirjoitti:Kruisailin hetken pienempiä väyliä etsiessäni monttuja joihin kolistella alustaa, mutta kerrankin piti pettyä siihen että Suomessa on liian hyväkuntoisia teitä!
Operating at the speed of dark
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Sekalainen koeajoketju
Varomattomat peliliikkeet voi johtaa selibaatin luonteen muuttumiseen.Jiitee kirjoitti: Lopeta tuo Alfa-selibaatti ajoissa
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Sekalainen koeajoketju
Ei muutaku silmät kiinni ja nimi alle, vaimolle voi sanoa, että Stelvio tuli vähän pidemmälle koeajolle. Sehän olisikin itseasiassa puolikas totuuskinJiitee kirjoitti:Nyt voimia sinulle Lerppu, pitkä väsyttävä taktiikka päälle ja Stelviota haaviin !lerppu kirjoitti:^hienot rapskat, hyvää pohdintaa!
Tänään käsketty 280 hevosvoiman bensasyöppö ei ollut häiriöksi tukkoinen ylärekisteristä, mutta ei kyllä mikään penarin vaparikutonen... ZF paikkasi hienosti, joten en osannut haittana pitää. Ei koneesta laulajaksi ole - mutta iloisesti liikuttaa! Tykkäsin siitäkin himpskatisti, kuten koko autosta. Kuskin näkymä tiehen parasta mitä SUV maailma tarjoaa, näkyviin jäävä muotoilu kokonaisuutta elähdyttävämpi!
Lopeta tuo Alfa-selibaatti ajoissa
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^Tarjosin toki Suzukiakin vaihdossa, mutta oikeistoliberaali talausrealiteetti tunki eteen. Ei pysty perustelemaan velkaantumista edes korona-elvytyksellä.
Noin niinkuin vakavissaan niin on se kyllä hieno auto. Usein on ostokrapula, nyt on ostamattomuuskrapula. Ei mahda mitn, tämä menee tältä kesältä ohi.
Noin niinkuin vakavissaan niin on se kyllä hieno auto. Usein on ostokrapula, nyt on ostamattomuuskrapula. Ei mahda mitn, tämä menee tältä kesältä ohi.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Nyt on ihan pakko kysyä ja ihan ilman v*ttuilua, että mikä tää susuki juttu on? Siis miten semmosen omistajaksi joutuu? Jostain autoliikkeen arvonnastako?
Ei nyt mee vaan jakeluuun, kaikenmaailman kehonsiirtimistä juur suzuki. Joo, eikä sitten kohdistu kehenkään erityisesti, vaan foorumilaisiin yleensä ja muihinkin.
Ei nyt mee vaan jakeluuun, kaikenmaailman kehonsiirtimistä juur suzuki. Joo, eikä sitten kohdistu kehenkään erityisesti, vaan foorumilaisiin yleensä ja muihinkin.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
No kattos kun sulla on tuo riisikuppimoodi taas päällä, katsos tässä , näissä on ideaa:palkus kirjoitti:Nyt on ihan pakko kysyä ja ihan ilman v*ttuilua, että mikä tää susuki juttu on? Siis miten semmosen omistajaksi joutuu? Jostain autoliikkeen arvonnastako?
Ei nyt mee vaan jakeluuun, kaikenmaailman kehonsiirtimistä juur suzuki. Joo, eikä sitten kohdistu kehenkään erityisesti, vaan foorumilaisiin yleensä ja muihinkin.
https://www.nettiauto.com/suzuki/jimny/11110546
On kanttia, 4-vetoa ja bensa-automaattia ja japsilaatua isolta monialayritykseltä....
sopii niin suomalaiseen havumetsään kuin Helsingin asfalttiviidakkoonkin.
Itselläni tämä sopisi metsäautoksi , lisäksi nämä ovat paljon halvempikin kuin vastaavat Tojon Landcruiserit :
Tunnetumpi kaikille varmaan näistä :
https://raresportbikesforsale.com/bette ... -gsxr-750/
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Sekalainen koeajoketju
^^Kuullostaa rangaistusvälineeltä, jolla ylläpidetään valtaa ja kauhua tämä oli ihan lämminhenkistä vittuilua mieheltä miehelle
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^Tuossa on paljon totuutta. 9,5 kk kuuntelin päänaukomista E92:sta. Sitten totesin että vaihtuu uudehkoon käyttöautoon josta ei tarvitse kuulla pottuilua kuin maksimissaan moottoripäiltä. Ohjaavaa oli vaihtohyvitys, mutta en ihan mihin tahansa kuitenkaan suostunut. Koeajoin esim xxx (itsesensuuri) farkun, joku pikkukone ”automaatti”, parikymppiä ajettu. Sielunnitistävä... Kun lopulta törmäsin tähän Suitsaan ja hyvityskin oli hämmentävän hyvä, niin sympaattinen mehumaija-automaagi vapaasti hengittävällä bensan nautiskelijalla ja nelivedolla (+ rutkasti varusteltuna) oli tosi helppo valinta! Auto tekee kaiken mitä voi autolta tarvita, se on vieläpä moderni (’16) ja suht maltilla rullattu (60tkm). Ajatus luotettavuudesta pitkän BMW putken väsyttämänä myöskin tuntuu mukavalta oletukselta! Onko tässä seksiä tai intohimoa. - Ei. Mutta tää on ihan hitosti hauskempi ja tunnokkaampi kuin voisi kuvitella. Rehellinen käyttöväline, johon olen tykästynyt hitaasti. Tässä niille jotka jaksavat kiinnostua: https://youtu.be/L6Hy8uV5i3U
Onko Stelvio parempi, haluttavampi, eheyttävämpi? Tietenkin on! Yhdellä samanikäisellä samanverran ajetulla Stelviolla saa kolme Vitaraa. Ja kun rivissä on tuo 33tkm rullattu ’17 F34 (josta ei vaan eroon taida päästä), niin palkkatulosta autonsa hankkivalle on joskus tultava ainakin pienen tovin järkihetki.
Onko Stelvio parempi, haluttavampi, eheyttävämpi? Tietenkin on! Yhdellä samanikäisellä samanverran ajetulla Stelviolla saa kolme Vitaraa. Ja kun rivissä on tuo 33tkm rullattu ’17 F34 (josta ei vaan eroon taida päästä), niin palkkatulosta autonsa hankkivalle on joskus tultava ainakin pienen tovin järkihetki.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Lerppuhan osti suitzan siksi, että siinä on vetokoukku.palkus kirjoitti:Nyt on ihan pakko kysyä ja ihan ilman v*ttuilua, että mikä tää susuki juttu on? Siis miten semmosen omistajaksi joutuu? Jostain autoliikkeen arvonnastako?
Mutta joo, ei tuollanen maastosuzuki huono valinta ole, jos tarttee näppärää ja etenemiskykyistä autoa. JT:n vertaus Land Cruiseriin ontuu siinä, että metsässä mistä suzukimies vielä ajaa iloisesti läpi, metrin leveemmän tojotan omistaja kaivaa moottorisahaa esiin.
Eli mitä oivallisin valinta miehelle, joka joutuu ajonsa sompailemaan Helsingin liikennejärjestelyn ja lumenhoidon uhrina.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Sekalainen koeajoketju
Älkää ny olko tollasia. Suzukilla on kautta aikain ollut jotain sympaattisia ja hintaisekseen hyviäkin vehkeitä. Jimny ja Vitara on aina jotenkin kutittanut oikeasta kohdasta.palkus kirjoitti:Nyt on ihan pakko kysyä ja ihan ilman v*ttuilua, että mikä tää susuki juttu on? Siis miten semmosen omistajaksi joutuu? Jostain autoliikkeen arvonnastako?
Ei nyt mee vaan jakeluuun, kaikenmaailman kehonsiirtimistä juur suzuki. Joo, eikä sitten kohdistu kehenkään erityisesti, vaan foorumilaisiin yleensä ja muihinkin.
Tämäkin on jotenkin niin sympaattinen tai säälittävä mutta voisi olla kuitenkin kivakin ajaa jossain muka kovempaa.
https://www.nettiauto.com/suzuki/ignis/11242644
Uusi Ignis myös tullut koeajettua eikä ollut edes kovin huono. Talvella ihan käypä peli ja on siinäkin jotain niin omituista ulkonäössä että erottuu kivasti.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^^vetokoukkupa hyvinnii
^uusi Jimny ois kyllä kutittanut ihan oikeista paikoista! Ehkä vielä joskus...
Mut joo - mieluummin mä F34:n olisin Stelvioon treidannut kuin Vitaran, ihan ilman raharealiteettejakin. Juuri käytiin möksällä pitkä viikonloppu Suzukilla ja BMW jäi kotiin kökkimään. Mökki muuten jäsen palkus:in huudeilla, voin tuoda seuraavalla kerralla Suitsan näytille!
Edit: vai sotkinko nyt? Kukas se täällä olikaan Hauholta?
^uusi Jimny ois kyllä kutittanut ihan oikeista paikoista! Ehkä vielä joskus...
Mut joo - mieluummin mä F34:n olisin Stelvioon treidannut kuin Vitaran, ihan ilman raharealiteettejakin. Juuri käytiin möksällä pitkä viikonloppu Suzukilla ja BMW jäi kotiin kökkimään. Mökki muuten jäsen palkus:in huudeilla, voin tuoda seuraavalla kerralla Suitsan näytille!
Edit: vai sotkinko nyt? Kukas se täällä olikaan Hauholta?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Sotkit, aika monikin on lähempänä Hauhoa kuin palkus
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Sekalainen koeajoketju
Tai ainakin jännittävä:Mandeprkl kirjoitti: Tämäkin on jotenkin niin sympaattinen tai säälittävä mutta voisi olla kuitenkin kivakin ajaa jossain muka kovempaa.
https://www.nettiauto.com/suzuki/ignis/11242644
https://tekniikanmaailma.fi/suzuki-igni ... -oudompaa/
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Sekalainen koeajoketju
^Perhana väärä linkki, piti olla tämä, jossa ihan kuvien kanssa näytetään, miten Ignisillä tehdään vaakakierre:
https://vanha.tekniikanmaailma.fi/nakoi ... 340-eb5773
https://vanha.tekniikanmaailma.fi/nakoi ... 340-eb5773
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^Tikulla silmään kun vanhoja tuolla lailla muistellaan. Tässä tuoreempi versio: https://www.suzuki.fi/mallisto/ignis/
En tiedä saako tällä ihan noin lennokasta menoa aikaan kuin vuosituhannen alkupuolella onnistui...
En tiedä saako tällä ihan noin lennokasta menoa aikaan kuin vuosituhannen alkupuolella onnistui...
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Sekalainen koeajoketju
^Pikkasen tuli oksennusta suuhun kun avasin linkin
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Sekalainen koeajoketju
Juu, kyllä tuon sivun vaihtoehdoista Jimny on se, joka jotain kiinnostusta herättää...vaikka sillä saattaisi samoilla ratin pyörittelyillä saada vanhaa Ignistäkin helpommin actionia aikaiseksi.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Anna tulla vaan jos helpottaa. Tässä on sitä Kei-autojen henkeä designissa mukana._rico kirjoitti:^Pikkasen tuli oksennusta suuhun kun avasin linkin
Sopisi hyvin puhtaan patteriautonkin pohjaksi, hybridihän siellä onkin jo. Omassa kastissaan ( pienet 4-vetokaupunkiautot ) ok esitys -
jotenkin sopivan funktionaalinen ja selkeä.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Sekalainen koeajoketju
https://m.youtube.com/watch?v=roIicG5RwNkmutt kirjoitti:Juu, kyllä tuon sivun vaihtoehdoista Jimny on se, joka jotain kiinnostusta herättää...vaikka sillä saattaisi samoilla ratin pyörittelyillä saada vanhaa Ignistäkin helpommin actionia aikaiseksi.
Ei kippaa sentään, vaikka kahdella renkaalla käydään! Puskee (onneksi) vain, mutta ei Jimnyllä mitään onnistuneita mutta vauhdikkaita hirvenväistöjä tehdä. Ohjaus varsin hidas, joten tositilanne saattaa yllättää videopätkän testikuskia enemmän. Törmäystestissä menestyminen on ollut uudeksi autoksi vain välttävää. Euro NCAP:ssa kolme tähteä viidestä. Eli jos ajo koostuukin valtaosin maastoajosta niin siellä pikkusuzuki varmaan sitten loistaa!
On se vaan sympaattisen näköinen!
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
^ Kyllä. Harmi vaan, uutta Jimnyä ei enää ole maahantuojan hinnastossa. Ilmeisesti kaikki tehtaan tuotanto ( suunniteltu tuotantoerä) on jo maaailmalla myyty. Nyt uutta erää putkeen kun tuote on myynyt noinkin hyvin.
https://www.youtube.com/watch?v=DmmzP9jcXZs
https://www.youtube.com/watch?v=DmmzP9jcXZs
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Profiili sanoo että sulla on KIA?_rico kirjoitti:^Pikkasen tuli oksennusta suuhun kun avasin linkin
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Sekalainen koeajoketju
Alfistit ei kyllä ymmärrä muotoilusta yhtään mitään..
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Sekalainen koeajoketju
Jep Ei onneksi kuitenkaan se joka kolmas sekuntti vastaan tuleva kuolettavan tylsän harmaa karvalakki ceed.lerppu kirjoitti:Profiili sanoo että sulla on KIA?_rico kirjoitti:^Pikkasen tuli oksennusta suuhun kun avasin linkin
Pakko vaan todeta että tämä nykyinen voitti omassa vertailussani Giulian, CLAn, C-farkun, C-HR:n ja Lexukset.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
kaffepannu menee heti tulille tai sitten paikalliseen kuppilaan Toki sieltä Hauhon tienoilta on pikkunen matka joko Raisioon tai mökille Kihniöön, mutta äkkiäkös sen suitsalla karauttaalerppu kirjoitti: Juuri käytiin möksällä pitkä viikonloppu Suzukilla ja BMW jäi kotiin kökkimään. Mökki muuten jäsen palkus:in huudeilla, voin tuoda seuraavalla kerralla Suitsan näytille
"puhun niin totta kuin osaan"
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Sekalainen koeajoketju
Se, että Kia arvotetaan kaiken maailman Jaappanian laitteiden ja jonkun hipster by kuolontähti edelle on varmaan ihan ok. Se, että julkisesti se nostetaan Giulian edelle on sitten vähintäänkin varoituksen arvoinen juttu! Missä ne modet taas nukkuvat, kysyn vaan!_rico kirjoitti:
Jep Ei onneksi kuitenkaan se joka kolmas sekuntti vastaan tuleva kuolettavan tylsän harmaa karvalakki ceed.
Pakko vaan todeta että tämä nykyinen voitti omassa vertailussani Giulian, CLAn, C-farkun, C-HR:n ja Lexukset.
-Tazio
Lähetetty minun SM-T515 laitteesta Tapatalkilla