Avautumisketju
Valvoja: Moderators
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Avautumisketju
Mikä tuossa jutussa nyt niin närästää? Se, että kaupungin suunnitelmissa on parantaa kävelijöiden mahdollisuuksia liikkua ahtaissa paikoissa tilavammin, mutta juttuun ei ole haastateltu autoilijoiden näkökulmasta yhtään tahoa?
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
Eihän tämä virheitä haittaa. Kun autokaista-hampurilaisbaarit eivät ole idyllisiä ja trendikkäitä rantakahviloita joissa voi viettää joutilasta aikaa punaviiniä lipittäen ja seuraavaa maailman pelastamista suunnitellen.Polforea kirjoitti:Mahtaa ravintolayrittäjiä vituttaa tuollainen suunnitelma. Autokaistoja on meinaan mäkkärissä ja hesessä.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Avautumisketju
^Taisi mennä huumori vähän ohi kohteesta tällä kertaa.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
^
No ei mennyt. Mutta montako ituhippiä olet hössöburgerissa nähnyt?
No ei mennyt. Mutta montako ituhippiä olet hössöburgerissa nähnyt?
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Avautumisketju
^Nyt taitaa ituhippi-nimitykseen riittää se, että omistaa polkupyörän ja joskus jopa ajaa sillä. Aika monta, olettaisin.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Avautumisketju
Kun ideologisista syistä lukee pelkän otsikon niin näyttää jäävän jutun sisältö pimentoon.
"Päätöksiä asiasta ei kuitenkaan ole tehty. Autokaistojen muuttaminen kävelyteiksi ei myöskään ole hänen mukaansa selvitystyön pääasiallinen tehtävä."
"Päätöksiä asiasta ei kuitenkaan ole tehty. Autokaistojen muuttaminen kävelyteiksi ei myöskään ole hänen mukaansa selvitystyön pääasiallinen tehtävä."
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Avautumisketju
Mites ois tuo uhriutuminen taasen
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
Tuomakselta tulee tarkoitushakuista tekstiä. Nyt et saa minusta kaveria
Tämä lienee Sinnetännen pääasiallisin tavoite:
Toinen kysymys on että onko Helsingissä liikkuminen turvatonta? Miten leveämmät kulkureitit tekisivät siitä turvallisempaa? Taka-ajatuksena on käyttää nykyistä, väliaikasta tilaa hyväksi tehdäkseen pysyviä ratkaisuja. Todella matalamielistä, kun tiedämme että pandemia tulee päättymään. Ajankohtaa emme tiedä.
Hallitus esitti toiveen että pandemiaa hyväksikäyttäen ei oppositio politikoisi. Hallituspuolueen edustajalta toivoisi samaa.
Kolmas kysymys on että miten reittien levennys auttaisi ravintoloita. Ei kulkureitille terasseja pystytetä. Ja terassi vaatii luvat, ja niiden saaminen kestää. Tilaa terasseille ei tule olemaan yhtään enempää. Ei ravintola muuksi muutu vaikka vieressä kulkisi valtaväylä. Ihmisille on iskostettu mieliin välimatkan pitäminen toisiin. Yleisöryntäystä ravintoloihin ei tule. Aikaa tulee kulumaan että välimatkavaatimus unohtuu.
Taas uusi virheitten pohjanoteeraus.
Tämä lienee Sinnetännen pääasiallisin tavoite:
Ensimmäisenä herää kysymys että miksi ensimmäisenä mainitaan autokaistat, joista tila saadaan. Olisihan tuon voinut sanoa että olisi tarvetta saada kevyelle liikenteelle tilaa.Selvitystyön tavoitteena on luoda ulkoilusta turvallisempaa sekä parantaa kahviloiden ja ravintoloiden selviytymismahdollisuuksia.
Toinen kysymys on että onko Helsingissä liikkuminen turvatonta? Miten leveämmät kulkureitit tekisivät siitä turvallisempaa? Taka-ajatuksena on käyttää nykyistä, väliaikasta tilaa hyväksi tehdäkseen pysyviä ratkaisuja. Todella matalamielistä, kun tiedämme että pandemia tulee päättymään. Ajankohtaa emme tiedä.
Hallitus esitti toiveen että pandemiaa hyväksikäyttäen ei oppositio politikoisi. Hallituspuolueen edustajalta toivoisi samaa.
Kolmas kysymys on että miten reittien levennys auttaisi ravintoloita. Ei kulkureitille terasseja pystytetä. Ja terassi vaatii luvat, ja niiden saaminen kestää. Tilaa terasseille ei tule olemaan yhtään enempää. Ei ravintola muuksi muutu vaikka vieressä kulkisi valtaväylä. Ihmisille on iskostettu mieliin välimatkan pitäminen toisiin. Yleisöryntäystä ravintoloihin ei tule. Aikaa tulee kulumaan että välimatkavaatimus unohtuu.
Taas uusi virheitten pohjanoteeraus.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Re: Avautumisketju
Perskules, olenkin ollut tiedostamattani ituhippi vaikka kilometrejä kertyykin pyörällä liian vähän.Tuomas K kirjoitti:^Nyt taitaa ituhippi-nimitykseen riittää se, että omistaa polkupyörän ja joskus jopa ajaa sillä. Aika monta, olettaisin.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Avautumisketju
Mää tykkään lukea politiikkojen pölhöjä ajatuksia. Laura Huhtasaari tarjoilee niitä Twitterissään päivittäin.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
Linkitä toki meillekin. Ja pienen pölhöysanalyysin kera.Kertsu kirjoitti:Mää tykkään lukea politiikkojen pölhöjä ajatuksia. Laura Huhtasaari tarjoilee niitä Twitterissään päivittäin.
Trumpin jutut taitaa olla lempilukemista.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Avautumisketju
Kai sinä osaat twitteriä lukea ilman minunkin apuani? Ja Mestarianne lainatakseni "onneksi minun ei tarvitse perustella, miksi otan asioihin kantaa".
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
Eipä twitteri kuulu harrastuksiini. Eikä ole mestaria. Rakennustyömailla on. Esimies perustelee kannanottonsa, jota harvemmin tekee.Kertsu kirjoitti:Kai sinä osaat twitteriä lukea ilman minunkin apuani? Ja Mestarianne lainatakseni "onneksi minun ei tarvitse perustella, miksi otan asioihin kantaa".
Oletin että olisit osannut parhaita paloja linkittää.
Sinun kannattaisi jonkinlaista perustelua esittää. Tekisi jutustasi uskottavamman.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Avautumisketju
Miksi mun pitäisi tehdä siitä uskottavaa jos Huhtasaaren twiitit huvittaa minua? En kai minäkään vaadi sinua perustelemaan jos naurat vaikkapa Sami Hedbergille?nipaka kirjoitti:Eipä twitteri kuulu harrastuksiini. Eikä ole mestaria. Rakennustyömailla on. Esimies perustelee kannanottonsa, jota harvemmin tekee.Kertsu kirjoitti:Kai sinä osaat twitteriä lukea ilman minunkin apuani? Ja Mestarianne lainatakseni "onneksi minun ei tarvitse perustella, miksi otan asioihin kantaa".
Oletin että olisit osannut parhaita paloja linkittää.
Sinun kannattaisi jonkinlaista perustelua esittää. Tekisi jutustasi uskottavamman.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
Taas meni väärin. En naura Sami Hedbergille, Ismo Leikolalle, enkä Stan Saanilalle.Kertsu kirjoitti:Miksi mun pitäisi tehdä siitä uskottavaa jos Huhtasaaren twiitit huvittaa minua? En kai minäkään vaadi sinua perustelemaan jos naurat vaikkapa Sami Hedbergille?nipaka kirjoitti:Eipä twitteri kuulu harrastuksiini. Eikä ole mestaria. Rakennustyömailla on. Esimies perustelee kannanottonsa, jota harvemmin tekee.Kertsu kirjoitti:Kai sinä osaat twitteriä lukea ilman minunkin apuani? Ja Mestarianne lainatakseni "onneksi minun ei tarvitse perustella, miksi otan asioihin kantaa".
Oletin että olisit osannut parhaita paloja linkittää.
Sinun kannattaisi jonkinlaista perustelua esittää. Tekisi jutustasi uskottavamman.
Olisin vain halunnut nauraa Huhtasaaren jutuille. Ehkäpä ne eivät niin hauskoja olekaan.
Perustele edes se miksi vihreiden arvostelu aiheuttaa aina tekstivyöryn johon PS vedetään mukaan.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Avautumisketju
En tarvitse kristallipalloa kertoakseni, että olet oikessa. Sinusta ne eivät olisi hauskoja.nipaka kirjoitti:Olisin vain halunnut nauraa Huhtasaaren jutuille. Ehkäpä ne eivät niin hauskoja olekaan.
Koska puhe oli pohjanoteerauksista ja jostakin syystä tuli heti persut mieleen.nipaka kirjoitti:Perustele edes se miksi vihreiden arvostelu aiheuttaa aina tekstivyöryn johon PS vedetään mukaan.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
Ehkäpä tämä on tässä kun sinulla ei virheiden ehdotuksesta ole sanottavaa. Kaikki kelpaa. Hyvää yötä.Kertsu kirjoitti:En tarvitse kristallipalloa kertoakseni, että olet oikessa. Sinusta ne eivät olisi hauskoja.nipaka kirjoitti:Olisin vain halunnut nauraa Huhtasaaren jutuille. Ehkäpä ne eivät niin hauskoja olekaan.
Koska puhe oli pohjanoteerauksista ja jostakin syystä tuli heti persut mieleen.nipaka kirjoitti:Perustele edes se miksi vihreiden arvostelu aiheuttaa aina tekstivyöryn johon PS vedetään mukaan.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Avautumisketju
Huomannet, että en ole ottanut jutun sisältöön kantaa sen enempää, kuin että kysyin, mikä jutussa oli niin rikollista että uhkaillaan HS:n tilaamattomuudella. Sinun viestiäsi kommentoin vain sen verran, että otit Polforean vitsin astetta liian tosissasi.nipaka kirjoitti:Tuomakselta tulee tarkoitushakuista tekstiä. Nyt et saa minusta kaveria
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
Itse päätän miten tosissani minkäkin jutun otan. En ota edes sinnetännen juttuja tosissani. Eiköhän Helsigissä ole järkeviäkin päättäjiä.Tuomas K kirjoitti:Huomannet, että en ole ottanut jutun sisältöön kantaa sen enempää, kuin että kysyin, mikä jutussa oli niin rikollista että uhkaillaan HS:n tilaamattomuudella. Sinun viestiäsi kommentoin vain sen verran, että otit Polforean vitsin astetta liian tosissasi.nipaka kirjoitti:Tuomakselta tulee tarkoitushakuista tekstiä. Nyt et saa minusta kaveria
Unohdit sen ituhippipyöräilijän. Taidanpa itsekin sen statuksen hankkia.
En uhkaile HS:n tilaamattomuudella. Olen sen tehnyt vuosia sitten. Pentikäinen ajoi lehden alas ja Niemi on luisua kiihdyttänyt.
Hauskaa keskustelua saa aikaan kun virheiden typeryyksiä nostaa esille.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Avautumisketju
En niin sanonutkaan.nipaka kirjoitti:En uhkaile HS:n tilaamattomuudella.
Re: Avautumisketju
No onhan toi Hesarilta nyt pitkään aikaan ihan järkevä teksti. Ja tekstissä erittäin kannatettava idea noin kaupungin toimivuuden kannalta.lerppu kirjoitti:https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006506361.html
HS jatkaa yksisilmäisellä linjallaan. Ei tarvitse harkita tilauksen uusimista.
Epämiellyttävää globaalin katastrofin käyttämistä keppihevosena - jos tuntuu että tästä selviää pysymällä pääkaupungista loitolla, käytäntö on osoittanut viruksien aitaamisen järkyttävän kalliiksi ja vain väliaikaiseksi ratkaisuksi. Rokote tarvitaan. Mahtaako riittää edes polttomoottorin katoaminen voimanlähteenä - tajuttoman masentavaa.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
Tuomas K kirjoitti:En niin sanonutkaan.nipaka kirjoitti:En uhkaile HS:n tilaamattomuudella.
Taas omat jutut unohtuu.Tuomas K kirjoitti:mikä jutussa oli niin rikollista että uhkaillaan HS:n tilaamattomuudella
Kun virheästä avautumisesta ei näytä olevan kommenttia, jatketaan sitten kun aihetta ilmenee.
sanctus voi tarkentaa miten kaupungin toimivuus paraneee sillä että autoväyliä kavennetaan. Tukkoisia teitä kavennetaan lisää?
Tein pääkaupunkiseudulla liikkuvaa työtä noin 15 vuotta. En koskaan kokenut jalankulkuväyliä ahtaiksi.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Avautumisketju
Taisipa Tuomas toveri lerppuun viitata tuolla. Ymmärrän toki ettei psykoosipersuilla luetun ymmärtäminen onnistu kun näyttää oikeinkirjoituskin olevan vähän niin ja näin.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
Nyt näyttää keskustelu olevan asialinjalla. Hienoa että kiinnität huomiosi kirjoitusvirheisiin. Yritän parantaa tätä taitoa.Kertsu kirjoitti:Taisipa Tuomas toveri lerppuun viitata tuolla. Ymmärrän toki ettei psykoosipersuilla luetun ymmärtäminen onnistu kun näyttää oikeinkirjoituskin olevan vähän niin ja näin.
Kun tekstiä lainataan, katson sen jälkeisen tekstin olevan osoitettu lainatulle, ellei muuta osoiteta.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Osittain vitsi joo, mutta totuuden siemen. En tiedä missä vaiheessa virhe on aineistoon lipsahtanut - päättäjillä vai mediassa - mutta liikenteessä kulkemiseen tarkoitetuista väylistä ei tietääkseni löydy sellaista käsitettä kuin autokaista.Tuomas K kirjoitti:Polforean vitsin astetta liian tosissasi.
Sehän toki tiedetään että mitä tuolla tarkoitetaan (niitä kaistoja joilla autojen kuuluisi pysyä), mutta olisi suotavaa että päättäjät tuntisivat termit asiasta mistä puhuvat ja media toistaisi nämä termit sellaisenaan. Antaisi ainakin minulle arvostettavamman kuvan ajatuksen kulusta, nyt kuulostaa sellaiselta saunaillan heitolta, jonka syvempi ajatuspohja on haussa mutta pääsääntö on yksinkertaisesti "saada tilaa pois autoilta" tai "vähentää autoliikennettä" eikä kokonaisuutena "uudelleen organisoida liikenne toimimaan kokonaisuutena paremmin" mikä kuulostaisi pitkäkantoisemmalta ja järkevämmältä ajatusmaailmalta ja paremmalta pohjalta kuvatuille suunnitelmille.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Avautumisketju
Kyllä siihen vaan kiinnittää huomiota jos joku ei osaa hallituspuolueen nimeä oikein kirjoittaa.nipaka kirjoitti:Nyt näyttää keskustelu olevan asialinjalla. Hienoa että kiinnität huomiosi kirjoitusvirheisiin. Yritän parantaa tätä taitoa.Kertsu kirjoitti:Taisipa Tuomas toveri lerppuun viitata tuolla. Ymmärrän toki ettei psykoosipersuilla luetun ymmärtäminen onnistu kun näyttää oikeinkirjoituskin olevan vähän niin ja näin.
Kun tekstiä lainataan, katson sen jälkeisen tekstin olevan osoitettu lainatulle, ellei muuta osoiteta.
Hyvin ohitit sen kehen Tuomas alkujaan viittasi.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
Kertsu kirjoitti:Kyllä siihen vaan kiinnittää huomiota jos joku ei osaa hallituspuolueen nimeä oikein kirjoittaa.
Kanssasi keskustelu on mielenkiintoista ja maailmankuvaa avartavaa.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Avautumisketju
Dialogin aloittaminen aiheesta on hieman haastavaa, kun tahallisen väärin ymmärtämisen määrä on haastavalla tasolla.
Selvennetään:
- HS linja on useampaan kertaan ollut motiivista X johtuen (en tiedä motiivia, voin arvailla) itsearvoisesti henkilöautovastainen. Kutsubussin luojan ylistys messiaana (konsepti oli millä tahansa mittarilla katasrofi, google kertoo jos ei muista), hiljattainen "faktana" tekstin seassa heitetty "autoa ei ole luotu huvitteluun", liikenteen järjestäminen vain henkilöautoilua estäen. You name it - they bring it.
Ymmärrän ja voin keskustella aiheesta ihmisten kanssa, jotka rehellisesti ovat tiettyä mieltä asioista. Mutta saivartelu ei luo puheyhteyttä. Jos väittää että Helsingin Vihreät sekä vasemmisto ei ole itseisarvoisen henkilöautovastainen ryhmittymä, vaan ovat hakemassa kokonaisvaltaista liikenteen ratkaisua - tämä on epärehellistä. "Muutetaan kadut avokahviloiksi" - tätä lukiessa taivaalta tuli toukokuun puolivälissä lunta! Saa hörppiä macchiatonsa suht kiireellä, jos haluaa ettei juoma viilene.
Itse olen ylivoimaisesti useimmin pääkaupungin kaduilla kävelijän roolissa - koiraa pitää ulkoiluttaa vähintään 3 kertaa päivässä. Viikonloppuisin pyöräilen 6-vuotiaan kanssa lyhyehköjä matkoja. Työmatkat ja kauppamatkat menee autolla (mutta esim salille taas kävelijänä). Satunnaisesti (harvoin) kuljen myös junalla, spåralla ja bussilla, Bernerin uudistuksen jälkeen en taksilla (enää). En osaa ymmärtää miksi jonkin liikkumismuodon valittuani minusta tulisi parempi ihminen. Tai poissulkisin muut vaihtoehdot liikkumisesta tämän perusteella. Viesti Vihreiden suunnalta on kuitenkin hyvin perille tullut - ja HS rummuttaa sitä osaltaan, joten vaikea sitä on olla kuulematta.
Voin hyväksyä sen että kaupungin suuntaa halutaan viedä eteenpäin eri tavoin ja kaikkien ei tarvitse olla kanssani samaa mieltä. Sitä en voi hyväksyä että ei olla rehellisiä omien halujen suhteen ja naamioidaan motiiveja vakavien asioiden taakse. Ilmastonmuutos tai pandemia ovat molemmat siitä kaikkein vakavimmasta päästä olevia aiheita, niihin pitäisi suhtautua tieteen ja tilastollisten vaikutusten pohjalta, ei käyttää niitä omien agendojen ajamiseen. Se on opportunistista, inhottavaa ja ilkeää. Helsinki on myös minun kotini ja olen oikein hyvä veronmaksaja - en suostu olemaan kakkosluokan kansalainen.
Selvennetään:
- HS linja on useampaan kertaan ollut motiivista X johtuen (en tiedä motiivia, voin arvailla) itsearvoisesti henkilöautovastainen. Kutsubussin luojan ylistys messiaana (konsepti oli millä tahansa mittarilla katasrofi, google kertoo jos ei muista), hiljattainen "faktana" tekstin seassa heitetty "autoa ei ole luotu huvitteluun", liikenteen järjestäminen vain henkilöautoilua estäen. You name it - they bring it.
Ymmärrän ja voin keskustella aiheesta ihmisten kanssa, jotka rehellisesti ovat tiettyä mieltä asioista. Mutta saivartelu ei luo puheyhteyttä. Jos väittää että Helsingin Vihreät sekä vasemmisto ei ole itseisarvoisen henkilöautovastainen ryhmittymä, vaan ovat hakemassa kokonaisvaltaista liikenteen ratkaisua - tämä on epärehellistä. "Muutetaan kadut avokahviloiksi" - tätä lukiessa taivaalta tuli toukokuun puolivälissä lunta! Saa hörppiä macchiatonsa suht kiireellä, jos haluaa ettei juoma viilene.
Itse olen ylivoimaisesti useimmin pääkaupungin kaduilla kävelijän roolissa - koiraa pitää ulkoiluttaa vähintään 3 kertaa päivässä. Viikonloppuisin pyöräilen 6-vuotiaan kanssa lyhyehköjä matkoja. Työmatkat ja kauppamatkat menee autolla (mutta esim salille taas kävelijänä). Satunnaisesti (harvoin) kuljen myös junalla, spåralla ja bussilla, Bernerin uudistuksen jälkeen en taksilla (enää). En osaa ymmärtää miksi jonkin liikkumismuodon valittuani minusta tulisi parempi ihminen. Tai poissulkisin muut vaihtoehdot liikkumisesta tämän perusteella. Viesti Vihreiden suunnalta on kuitenkin hyvin perille tullut - ja HS rummuttaa sitä osaltaan, joten vaikea sitä on olla kuulematta.
Voin hyväksyä sen että kaupungin suuntaa halutaan viedä eteenpäin eri tavoin ja kaikkien ei tarvitse olla kanssani samaa mieltä. Sitä en voi hyväksyä että ei olla rehellisiä omien halujen suhteen ja naamioidaan motiiveja vakavien asioiden taakse. Ilmastonmuutos tai pandemia ovat molemmat siitä kaikkein vakavimmasta päästä olevia aiheita, niihin pitäisi suhtautua tieteen ja tilastollisten vaikutusten pohjalta, ei käyttää niitä omien agendojen ajamiseen. Se on opportunistista, inhottavaa ja ilkeää. Helsinki on myös minun kotini ja olen oikein hyvä veronmaksaja - en suostu olemaan kakkosluokan kansalainen.
Re: Avautumisketju
No jos tota juttua olet lukenut, niin siinähän nostetaan esiin noi samat alueet, jotka varmaan sullekin helsinkiläisenä tukkoisuun ja siitä käydyn keskustelun osalta ovat tuttuja. Eli:nipaka kirjoitti:Tuomas K kirjoitti:En niin sanonutkaan.nipaka kirjoitti:En uhkaile HS:n tilaamattomuudella.Taas omat jutut unohtuu.Tuomas K kirjoitti:mikä jutussa oli niin rikollista että uhkaillaan HS:n tilaamattomuudella
Kun virheästä avautumisesta ei näytä olevan kommenttia, jatketaan sitten kun aihetta ilmenee.
sanctus voi tarkentaa miten kaupungin toimivuus paraneee sillä että autoväyliä kavennetaan. Tukkoisia teitä kavennetaan lisää?
Tein pääkaupunkiseudulla liikkuvaa työtä noin 15 vuotta. En koskaan kokenut jalankulkuväyliä ahtaiksi.
- Helsinginniemeä kiertävä ns. rantareitti.
- Merikannontie Töölössä.
Ja lisäksi sitten pohdintaa lähiöiden liikennejärjestelyistä. Että ihan tollaisilta ikuisuusaiheilta kuulostavat, joista käydään normaalia keskustelua eri foorumeilla.
Koko pk-seudun liikennejärjestelyjä ei Helsingistä käsin aiota monista ilmeisestä syistä siis muuttaa.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Avautumisketju
Se on ihan hyvä lähtökohta. Siksi se olikin osoitettu.nipaka kirjoitti:Kun tekstiä lainataan, katson sen jälkeisen tekstin olevan osoitettu lainatulle, ellei muuta osoiteta.
Siellä lukee näin:
Sinulle osoitettu kohta on ihan erikseen mainittu. Luetun ymmärtämisessä nyt tämä ongelma.Tuomas K kirjoitti: Huomannet, että en ole ottanut jutun sisältöön kantaa sen enempää, kuin että kysyin, mikä jutussa oli niin rikollista että uhkaillaan HS:n tilaamattomuudella. Sinun viestiäsi kommentoin vain sen verran, että otit Polforean vitsin astetta liian tosissasi.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
Varsinaisesta asiasta ei ole keskusteltu. Mutta mukavaa huomata että tämän muuten antoisan keskustelun kuluessa huomaan olevani luku- ja kirjoitustaidoton.
Miksiköhän en ole virheitä oppinut arvostamaan.
Miksiköhän en ole virheitä oppinut arvostamaan.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Avautumisketju
No sittenhän meitä on kaksi joilla on sama havaintonipaka kirjoitti:Mutta mukavaa huomata että tämän muuten antoisan keskustelun kuluessa huomaan olevani luku- ja kirjoitustaidoton.
Paha sanoa, kun en tiedä miksi tätä kysyt minulta. Tai no, tiedän toki. Olet mielessäsi rakentanut minulle profiilin ja valmiit mielipiteet, ja pidät niitä totuutena. Sillä mitä sanon, ei ole merkitystä.nipaka kirjoitti:Miksiköhän en ole virheitä oppinut arvostamaan.
Ja jos siihen HS:n juttuun palataan, niin vieläkään en ole ottanut sisältöön kantaa, enkä koe siihen täällä mitään tarvetta. Kysyin alkuperäiseltä juttuun viitanneelta, että mikä jutussa oli niin kamalaa, että HS:n tilaus ei tule kyseeseen. Juttu siis leimattiin selkeän ideologiseksi, vaikka siinä uutisoitiin toisten tekemisistä. Alkaako pikkuhiljaa sinullekin valkenemaan? Minulla siis ei ole mielipidettä jutun sisällöstä sinänsä. Ihan sama onko siellä Vihreä vai ruskea poliitikko puhumassa.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Avautumisketju
^Viikonloppuna ajoin ensimmäisen kerran tietä, jolla oli valkoiset sulkuviivat. Vaikutti kovasti eksoottiselta, kun on niin ehdollistunut keltaisiin.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Joo, niitä on alkanut näkymään.
Jutun kirjoittaja olisi kyllä voinut tutustua vaikka uuteen tai vanhaan tieliikennelakiin. Tietty olisi ollut hyvä tutustua molempiin, kun niiden eroja vertaillaan, mutta ei kai liikaa voi vaatia. Aika rankasti on virheitä tuossa tekstissä.
Jutun kirjoittaja olisi kyllä voinut tutustua vaikka uuteen tai vanhaan tieliikennelakiin. Tietty olisi ollut hyvä tutustua molempiin, kun niiden eroja vertaillaan, mutta ei kai liikaa voi vaatia. Aika rankasti on virheitä tuossa tekstissä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Avautumisketju
En oo uutta lakia lukenut, mutta mitäköhän hemmettiä. Nythän esim. Teslassa taidetaan kaikkea mahdollista hallita medianäytöksi tulkittavan näytön kautta:Raimo Miettinen kirjoitti:Keskustellaanko uusista liikennesäännöistä?
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006506389.html
Siis että esim. Teslalla pysähdytään erikseen hallitsemaan auton toimintoja. Tuskin kuitenkaan.Puhelimen käyttökielto laajenee kaikkiin teknisiin järjestelmiin. Jos autossa on uudenaikainen medianäyttö, sitä saa käyttää vain auton ollessa pysähdyksissä vaikkapa liikennevaloissa.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Avautumisketju
^Jos vaikka lämppärin säädöt on kosketusnäytöllä, niin niitähän ei sitten ajon aikana käytetä Eikös näistä pykälistä pitänyt pyrkiä eroon mitä ei mitenkään pystytä valvomaan
Kiva lainata autoa kenellekään. Ei tarvitse paljoa välittää kuka ajaa kun virhe on aina omistajan piikkiin. Mitenhän sitten vaikka vuokra-autot ja yhteiskäyttöautot jne
Jos on jotain valitettavaa, niin se varmaan toimii sitten yhtä hyvin kun yksityisillä parkkifirmoilla nykyään.. Jos sattuu konenäkö lukemaan kilven väärin, niin sekin on voi voi.
Minusta tuo ei oikein länsimaiseen oikeustajuun istu.
Tämähän se hieno pykälä tuolla mielestäni on. Eli kameroilla voi kuvata myös takaa kohta. Saadaan motoristit jne touhuun mukaan. Ja henkiä säästyy.Automaattivalvonnassa liikennevirhemaksu voidaan määrätä auton omistajalle tai haltijalle, eikä ajajaa tarvitse henkilöidä.
Kiva lainata autoa kenellekään. Ei tarvitse paljoa välittää kuka ajaa kun virhe on aina omistajan piikkiin. Mitenhän sitten vaikka vuokra-autot ja yhteiskäyttöautot jne
Jos on jotain valitettavaa, niin se varmaan toimii sitten yhtä hyvin kun yksityisillä parkkifirmoilla nykyään.. Jos sattuu konenäkö lukemaan kilven väärin, niin sekin on voi voi.
Minusta tuo ei oikein länsimaiseen oikeustajuun istu.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
Ihan sinun keskustelumetodiasi käyttäen: En kysynyt sinulta, eikä mielipiteesi asiasta kiinnosta. Mistä päättelit että retorinen kysymys olisi sinulle kohdistettu?Tuomas K kirjoitti:Paha sanoa, kun en tiedä miksi tätä kysyt minultanipaka kirjoitti:Miksiköhän en ole virheitä oppinut arvostamaan.
Joo, tämä tästä.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
Jotta saadaan keskustelua, käyn kohdaltani muutokset. Kaikkia en kommetoi
Esimerkiksi kokeneen kuskin on ennakoitava, että tien läheisyydessä palloileva lapsi voi rynnätä hakemaan tielle karannutta palloa.
- Kun kokemusta kertyy, vaaran osaa ennakoida. Ei vaikutusta vanhaan.
mahdollisuus vasemmalle pysäköintiin ja alinopeuden kieltäminen.
-Hyvä. Kun huomaa tienvarressa vapaan parkin, ei tarvitse käydä pyörähtämässä. Vaara on että mennään vastaantulijoiden puolelle. Samoin poislähtiessä. Mikä on alinopeuden raja?
Automaattivalvonnassa liikennevirhemaksu voidaan määrätä auton omistajalle tai haltijalle, eikä ajajaa tarvitse henkilöidä.
-Ei ole tarvinnut aiemminkaan. Kamerasakot tuli vaikka kuskia ei tunnistettu.
Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuuden lisäksi laki pyrkii sujuvaan, turvalliseen liikenteeseen. Tienkäyttäjä ei saa häiritä tai estää muuta liikennettä. Ohitettavan ajoneuvon kuljettaja ei saa vaikeuttaa mitenkään ohitusta. Tiellä ei saa ajaa aiheettoman hitaasti.
-Ei muutosta entiseen
Liian lähellä perässä ajavaa autoilijaa ei saa säikäyttää niin sanotulla jarrutestillä, eli tarpeettomat äkkijarrutukset kielletään.
-Ei muutosta entiseen
Hitaasti ajavan kuljettajan on annettava tilaa takana tuleville.
-Sana monikossa. Kuinka monta takana tulijaa vaaditaan? Onhan kaksikin jo monikko.
Uudenaikainen medianäyttö, sitä saa käyttää vain auton ollessa pysähdyksissä vaikkapa liikennevaloissa.
-valvonta?
Moottoriliikennetiellä U-käännös ja peruuttaminen on jatkossa kielletty.
-Vanha laki taisi koskea vain moottoritietä. Ihan hyvä muutos.
Jos tienkäyttäjä poistuu risteyksestä kaksi- tai useampikaistaiselle ajoradalle, hän voi jatkossa valita suoraan sopivimman kaistan, eikä kaistalle tarvitse siirtyä vasemmanpuoleisimman kaistan kautta.
-mielenkiintoisia hetkiä jos molemmilta kaistoilta saa kääntyöä samaan suuntaan.
Muutamien autojen nopeusrajoitukset nousevat. Enintään 750 kilon perävaunua vetävällä henkilö- tai pakettiautolla saa ajaa jatkossa 100 km/h.
Paketti-, ruumis-, huolto- ja matkailuautoilla saa ajaa 120 km/h.
-jos kaluston kunto sallii. Saapahan viimeisellä matkalla kyytiä.
Pyöräilijä saa ajaa yksisuuntaisella kadulla molempiin suuntiin, jos se on sallittu liikennemerkillä.
Pyöräkatu-liikennemerkki merkitsee aluetta, jolla pyöräilijät määräävät tahdin. Autoilijan on annettava polkupyöräilijälle esteetön kulku, ja ajonopeus on sovitettava pyöräilyn mukaiseksi.
Pyörätien jatke merkitään jatkossa vain, jos muulle liikenteelle on osoitettu väistämisvelvollisuus tai liikennevalo-ohjatussa ajoradan ylityskohdassa.
Pyöräilijän tienylityspaikka -liikennemerkillä voidaan merkitä korotettu pyörätien jatke.
Jos pyörätie on kulkusuuntaan nähden tien vasemmalla puolella, pyöräilijä voi ajaa myös ajoradalla tai pientareella.
-lisää mielenkiintoista yhteiseloa sukkahousuväen kanssa
Poliisilla on jatkossa mahdollisuus pysäyttää kuljettajan ajo, vaikka puhalluskoe näyttää alle 0,5 promillea. Poliisi voi tehdä päätöksen ratsian yhteydessä kuljettajan kunnon mukaan.
-näinhän on ollut ennenkin. Ajokunto ratkaisee.
Viranomaiset voivat jatkossa ajaa hälytysajossa ilman hälytysvaloja ja -ääniä. Niin sanottu hiljainen hälytysajo sopii vaikka yöaikaan ambulanssikuljetuksiin.
-paljonko vilkut on yöllä häirinneet. Mistä tietää, onko hälytysajo vai ei.
Aika hohhojaa-osastoa.
Esimerkiksi kokeneen kuskin on ennakoitava, että tien läheisyydessä palloileva lapsi voi rynnätä hakemaan tielle karannutta palloa.
- Kun kokemusta kertyy, vaaran osaa ennakoida. Ei vaikutusta vanhaan.
mahdollisuus vasemmalle pysäköintiin ja alinopeuden kieltäminen.
-Hyvä. Kun huomaa tienvarressa vapaan parkin, ei tarvitse käydä pyörähtämässä. Vaara on että mennään vastaantulijoiden puolelle. Samoin poislähtiessä. Mikä on alinopeuden raja?
Automaattivalvonnassa liikennevirhemaksu voidaan määrätä auton omistajalle tai haltijalle, eikä ajajaa tarvitse henkilöidä.
-Ei ole tarvinnut aiemminkaan. Kamerasakot tuli vaikka kuskia ei tunnistettu.
Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuuden lisäksi laki pyrkii sujuvaan, turvalliseen liikenteeseen. Tienkäyttäjä ei saa häiritä tai estää muuta liikennettä. Ohitettavan ajoneuvon kuljettaja ei saa vaikeuttaa mitenkään ohitusta. Tiellä ei saa ajaa aiheettoman hitaasti.
-Ei muutosta entiseen
Liian lähellä perässä ajavaa autoilijaa ei saa säikäyttää niin sanotulla jarrutestillä, eli tarpeettomat äkkijarrutukset kielletään.
-Ei muutosta entiseen
Hitaasti ajavan kuljettajan on annettava tilaa takana tuleville.
-Sana monikossa. Kuinka monta takana tulijaa vaaditaan? Onhan kaksikin jo monikko.
Uudenaikainen medianäyttö, sitä saa käyttää vain auton ollessa pysähdyksissä vaikkapa liikennevaloissa.
-valvonta?
Moottoriliikennetiellä U-käännös ja peruuttaminen on jatkossa kielletty.
-Vanha laki taisi koskea vain moottoritietä. Ihan hyvä muutos.
Jos tienkäyttäjä poistuu risteyksestä kaksi- tai useampikaistaiselle ajoradalle, hän voi jatkossa valita suoraan sopivimman kaistan, eikä kaistalle tarvitse siirtyä vasemmanpuoleisimman kaistan kautta.
-mielenkiintoisia hetkiä jos molemmilta kaistoilta saa kääntyöä samaan suuntaan.
Muutamien autojen nopeusrajoitukset nousevat. Enintään 750 kilon perävaunua vetävällä henkilö- tai pakettiautolla saa ajaa jatkossa 100 km/h.
Paketti-, ruumis-, huolto- ja matkailuautoilla saa ajaa 120 km/h.
-jos kaluston kunto sallii. Saapahan viimeisellä matkalla kyytiä.
Pyöräilijä saa ajaa yksisuuntaisella kadulla molempiin suuntiin, jos se on sallittu liikennemerkillä.
Pyöräkatu-liikennemerkki merkitsee aluetta, jolla pyöräilijät määräävät tahdin. Autoilijan on annettava polkupyöräilijälle esteetön kulku, ja ajonopeus on sovitettava pyöräilyn mukaiseksi.
Pyörätien jatke merkitään jatkossa vain, jos muulle liikenteelle on osoitettu väistämisvelvollisuus tai liikennevalo-ohjatussa ajoradan ylityskohdassa.
Pyöräilijän tienylityspaikka -liikennemerkillä voidaan merkitä korotettu pyörätien jatke.
Jos pyörätie on kulkusuuntaan nähden tien vasemmalla puolella, pyöräilijä voi ajaa myös ajoradalla tai pientareella.
-lisää mielenkiintoista yhteiseloa sukkahousuväen kanssa
Poliisilla on jatkossa mahdollisuus pysäyttää kuljettajan ajo, vaikka puhalluskoe näyttää alle 0,5 promillea. Poliisi voi tehdä päätöksen ratsian yhteydessä kuljettajan kunnon mukaan.
-näinhän on ollut ennenkin. Ajokunto ratkaisee.
Viranomaiset voivat jatkossa ajaa hälytysajossa ilman hälytysvaloja ja -ääniä. Niin sanottu hiljainen hälytysajo sopii vaikka yöaikaan ambulanssikuljetuksiin.
-paljonko vilkut on yöllä häirinneet. Mistä tietää, onko hälytysajo vai ei.
Aika hohhojaa-osastoa.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Avautumisketju
Joku kaahannut kaupunkialueella siihen malliin, että menettänyt Volvon hallinnan ja vienyt mennessä puisen valotolpan, kaiteita ja huoltoaseman putkistoa.
Omassa bemmissa automaatti-ilmastointi sekoilee ja eikä suostu jäähdyttämään kunnolla. Paikallinen bemmikorjaaja nosti kädet pystyyn, kun vikakoodejakaan ei anna. Pakko-ohjauksella tulee kyllä jääkylmää, mutta automaatilla ei tapahdu oikeastaan mitään. Merkkari varmaan pystyy kaivamaan... huoh.
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Avautumisketju
Tämä on mielenkiintoinen: Pyöräilijä saa ajaa yksisuuntaisella kadulla molempiin suuntiin, jos se on sallittu liikennemerkillä.
Nyt pitää siis osata varoa oikealta tulevia, jotka ajavat yksisuuntaista "väärään" suuntaan.
Nyt pitää siis osata varoa oikealta tulevia, jotka ajavat yksisuuntaista "väärään" suuntaan.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Avautumisketju
Ja jos on spandexit, niin ei vaadita edes liikennemerkkiä?Tommi kirjoitti:Tämä on mielenkiintoinen: Pyöräilijä saa ajaa yksisuuntaisella kadulla molempiin suuntiin, jos se on sallittu liikennemerkillä.
@Raimon volvistia ei käy sääliksi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Avautumisketju
Aiemmin on tullut sakkovaatimus ja on voinut vain kiistää kuljettaneensa ajoneuvoa ja sillä selvä. Itse olen näin tehnyt. Kerran on pyydetty asemalle ja kuvasta katsottu että et sinä siinä ole. Useamman kerran ei ole sitten kuulunut enää mitään, ovat lie osanneet katsoa kuvat ilman minuakin. Eli ei sakkoa ellei todisteta sinun ajaneen ajoneuvoa. Nyt uudessa maksat sakon vaikket aja ja voidaan kuvata kilpi vaikka takaa koska maksu kohdistuu ajoneuvolle eikä kuljettajalle. Eli todistustaakka on siirretty poliisilta oletetulle syylliselle. Mielestäni aika raju heikennys autoilijan oikeusturvaan. Kiinnostaisi kyllä tietää kelpaako valitusperusteeksi edelleen tuo ettei ole kuljettanut ajoneuvoanipaka kirjoitti:Automaattivalvonnassa liikennevirhemaksu voidaan määrätä auton omistajalle tai haltijalle, eikä ajajaa tarvitse henkilöidä.
-Ei ole tarvinnut aiemminkaan. Kamerasakot tuli vaikka kuskia ei tunnistettu.
Onhan noitakin ollut, että jos kuskia ei tunnisteta, niin auto on ollut "ostajakandidaatilla koeajossa". Kuka sitä nyt jonkun viikon päästä muistaa kuka sitä kävi katsomassa. Eiköhän tuolla ihan suoraan tuota haeta, että joka kuvalle pitää löytyä maksaja. Veikkaan että tällä hetkellä menee kuvia hylkyyn paljon ja jälkiselvittelyt on ihan mahdottomia jos kuski kiistää. Kyllä itsellekin silloin asemalla sanottiin että vertaillaan sitten rekisterien valokuviin jne - eivät muuten varmasti vertailleet..
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
Re: Avautumisketju
^ Niin siinähän se juoni on, kun ei se ole sakko, vaan liikennevirhemaksu (vrt. pysäköintivirhemaksu). Varrotkaa vaan, kohta meillä on yksityiset liikenteenvalvojat (vrt. yksityiset pysäköinninvalvojat)
Operating at the speed of dark
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 04 Huhti 2012, 12:45
- Car(s): ex. 159 sw 2.2JTS
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Avautumisketju
Tätäpä pelkään itsekin ja veikkaan että ei mene pitkään kun kaupungit itse asentelee kameroita. Tai asennuttavat jollain firmalla.Teddy kirjoitti:^ Niin siinähän se juoni on, kun ei se ole sakko, vaan liikennevirhemaksu (vrt. pysäköintivirhemaksu). Varrotkaa vaan, kohta meillä on yksityiset liikenteenvalvojat (vrt. yksityiset pysäköinninvalvojat)
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Avautumisketju
^http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3 ... n+matkailu Tämä matkailuketju alkoi näillä kamerajutskilla….ja googlella löytyy paljon lisää. Itse aikas monta reissua tehnyt eripuolille eurooppaa omalla ja vuokrapeleillä ja vain yksi lappu tullut, Virosta
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Avautumisketju
Tähän on se uusi sinisellä pohjalla oleva pyöreä liikennemerkki jolla ilmaistaan miniminopeus. Todennäköisesti se neliskanttinen suositeltavaa nopeutta ilmaiseva sininen merkki jää voimaan.nipaka kirjoitti:Jotta saadaan keskustelua, käyn kohdaltani muutokset. Kaikkia en kommetoi
mahdollisuus vasemmalle pysäköintiin ja alinopeuden kieltäminen.
-Hyvä. Kun huomaa tienvarressa vapaan parkin, ei tarvitse käydä pyörähtämässä. Vaara on että mennään vastaantulijoiden puolelle. Samoin poislähtiessä. Mikä on alinopeuden raja?
Herra konstaapeli, olin näkevinäni hirven tuolla metsässä, joten kokeneena kuljettajana ennakoin mahdollisen riskin hirvikolarista vähentämällä ajoneuvon nopeutta.nipaka kirjoitti: Liian lähellä perässä ajavaa autoilijaa ei saa säikäyttää niin sanotulla jarrutestillä, eli tarpeettomat äkkijarrutukset kielletään.
-Ei muutosta entiseen
Uskoakseni tämä koskee vain sellaisia risteyksiä missä yhdeltä kaistalta käännytään tielle missä menee kaksi tai useampi kaista samaan suuntaan. Myönnän etten tunne uutta tieliikennelakia niin tarkkaan, mutta mielestäni risteysalueella ei saa vaihtaa kaistaa jos samaan suuntaan kääntyy useampi kaista.nipaka kirjoitti: Jos tienkäyttäjä poistuu risteyksestä kaksi- tai useampikaistaiselle ajoradalle, hän voi jatkossa valita suoraan sopivimman kaistan, eikä kaistalle tarvitse siirtyä vasemmanpuoleisimman kaistan kautta.
-mielenkiintoisia hetkiä jos molemmilta kaistoilta saa kääntyöä samaan suuntaan.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Avautumisketju
Mutta eikö se kaistan vaihtaja ole edelleen velvoitettu tsekkaamaan, että on tilaa siirtyä suoraan sille toiselle kaistalle risteyksestä käännyttyään? Aivan kuten motarilla saa vaihtaa kaistaa, mutta on velvoitettu tsekkaamaan että se on vapaa myös.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
Kun on aikansa itsensä totuttanut vasemmalle kääntyessä menenmään oikealle kaistalle, huomaako että vieressä menee auto jonka kuuluu mennä oikealle kaistalle.
Muutama on meinannut kylkeen tulla.
Lahdessa asia on päinvastainen. Oikealle kääntyvä menee heti vasemmalle kaistalle.
Muutama on meinannut kylkeen tulla.
Lahdessa asia on päinvastainen. Oikealle kääntyvä menee heti vasemmalle kaistalle.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta