
2020 Alfa paljastettu ja ensimmäiset testit aloitettu. Eiköhän avata uusi ketju.
https://www.motorsportweek.com/2020/02/ ... f-testing/
Valvoja: Moderators
Hyvä vinkkiRiQ kirjoitti:Tuolta seurantaa:
https://www.autosport.com/live
Danny on vielä ihan rippikoulupoika.mutt kirjoitti:Pistetään nyt tänne.
Bernie on äijä!
https://www.iltalehti.fi/formulat/a/92f ... cf95dc7018
youtubeen on ladattu paljon klassikko kisoja kokonaisuudessaan ja lisäksi kausikoosteita. Suosittelen kaikille F1 kaipaaville. Ainakin itselle monissa riittää jännitettävää kun ei muista enää miten yksittäisissä kisoissa on käynyt. Ja huomaa miten paljon teknisiä keskeytyksiä ennen tuli nykyiseen verrattuna. Jotenkin kaipaan vaan noita aikoja kun ei säästelty mitään vaan vedettiin täysiä loppuun asti tai kunnes auto hajosi allelerppu kirjoitti:...oon katsonut Galaxin palloa innoissani, kun muuta urheilua ei vaan tule... Ja vanhoja F1 muisteloita C-Morelta.
Giovinazzi kirjoitti:Ricciardo teki jo sopparin Macille, eli Sainzille Ferkku paikka menossa, ellei allekirjoittanut nappaa sitä puskista, Ferkun juniori ohjelmaan kuuluvana.
Jep, just tuli vahvistus.mattijus kirjoitti:Giovinazzi kirjoitti:Ricciardo teki jo sopparin Macille, eli Sainzille Ferkku paikka menossa, ellei allekirjoittanut nappaa sitä puskista, Ferkun juniori ohjelmaan kuuluvana.
Meni jo:
https://www.ferrari.com/en-EN/formula1/ ... -2021-2022
Juu, mut Carlokselle soppari siis vasta kaudelle 2021.Cloverleaf kirjoitti:Carlos vei sitten Räikkösen Ferrari-diilin. Olisi ollut kyllä mahtavaa nähdä toinen comeback Ferrarille.
Se on ihan totta että aina on säästelty jos sen noin ajattelee, ei vain samoissa määrin. Eikös turboaikana lähinnä kuski käännellyt ahtoruuvia jos tilanne näytti kriittiseltä. Onhan puhdas suorituskyvyn etsintä vähän muuttunut tässä vuosien varrella kun moottorin on pakko kestää x kisaa, vaihdelaatikon on pakko kestää x kisaa jne. Ehkä haikailen aikaa jota ei koskaan ollutkaan koska aika kultaa muistot, mutta jotenkin tuntuu että ainakin 80-00 luvuilla (ehkä aiemmin ja olen liian nuori muistamaan) kuskit ajoi "täysiä" alusta loppuun. Ja parhaimmilla aikakausilla samoilla renkailla sai ladata minkä sielu sieti alusta loppuun. Pito ei ehkä ollut enää paras mahdollinen mutta kuitenkin. Se että oli paljon keskeytyksiä ei itseäni haitannut juurikaan, tiesi että kaikki oli otettu laitteesta irti, ensi kerralla ruuvia piiru pienemmällemattijus kirjoitti:"aina" on F1:ssä säästelty. Ihan jo sen takia, että kevyempi auto on nopeampi ja kuluttaa vähemmän renkaita. Kun renkaita kuluttaa vähemmän, voi ajaa joko pehmeämmällä seoksella tai jättää varikkostopin tekemättä.
Esim. 1986 kaudella kuskeilta loppui bensa usein (bensamäärää pudotettiin tuolle kaudelle). Toki ne kuskit olivat ehkä onnellisemmassa asemassa, joilla auto korkkasi ennenkuin bensa loppui. Lisäksi kisassa erot autojen välillä oli kymmeniä sekunteja. Tiukkoja vääntöjä ei ollut, eikä juuri ohituksiakaan. Maaliin tuli sitten ne, jotka sattuivat kulloinkin pääsemään.
Näistä huhuista nyt ei tiedä, mutta olen hieman skeptinen uskomaan että riitä olisi ollut rahasta. Olen asamoilla linjoilla Kimin entisen mekaanikon Elvis priestleyn kanssa että Leclerc onnistui saamaan ykköskuskin aseman, ainakin Vettelin silmissä (muun muassa) kun hänelle tarjottiin 2 vuoden sopimusta ja Vettelille yhtä. Leclecrkin takanahan vaikuttaa eräs Jean Todt jolla varmasti on suhteet punaiseen teamiin kohdallaan.Giovinazzi kirjoitti:Huhuttiin myös, että Vettel lähtee jo ennen tän kauden alkua, ei ole suostunut vittuillakseen palkanleikkauksiin tälle kaudelle ja on nyt riidoissa Ferkulla.
Yritti kiristää suostumuksella palkanalennukseen kahden vuoden sopparia vastaan.
Pitäis olla ilman varikkopysähdyksiä kautta linjan.Aquatica kirjoitti:Ja oliko tuo Wilen lista nyt se versio, jossa varikolla tapahtuvat ohitukset on poistettu jo?
Koska nykyäänhän ei käydä tankkaamassakaan, hoidetaan se parin sekunnin rengasstoppi kerran kaks kisassa. Ennenwanhaan tankkauksien aikana meni monikin ohi ja siitä tuli "ohitus".
Olen osittain samaa mieltä osittain erimieltä. Ei sitä Senna ja Schumi keksinyt, veivät ehkä pidemmälle kuin useimmat. Viimeaikoina ehkä Max on kokeillut missä raja menee eniten. Kyllä aina on blokattu (kivi ja käpy ajoista en tiedä varmaksi, mutta varmaan sielläkin), ja se kuuluu mielestäni kilvanajoon tehdä autosta niin leveä kuin mahdollista tiettyyn rajaan saakka. Rajanveto vaan on vaihdellut vuosien saatossa. imho linja on nyt ihan hyvä, mutta varmasti on eriäviä mielipiteitä.mattijus kirjoitti:En minäkään ohituksien määrää pidä itseisarvona, kisassa voi tapahtua paljon muutakin hienoa.
Wanhaan hyvään aikaan ei blokattu ohittajaa, eikä ohittaja ajattanut ohitettavaa pihalle mutkan ulostulossa. Tästä touhusta on kiittäminen Senna & Schumacheria. Jos tuo touhu olisi kitketty samantien pois, tulisi ohituksia ilman DRS tms. poppakonsteja.
Ja sitten seuraavassa kohdassa olikin toisinpäin kun Gio ohitteli jonkun... Russelin? ja Kimi jäi siihen taakse.mattijus kirjoitti:Kimi ohitti Kiovannatsin ihan radalla ennen stoppeja. Hitaampana tuo ei olisi mahdollista.
Iha vaan asentaa aceplayer soittimen.Aquatica kirjoitti:VPN:n kautta saa ihan ostettuakin, minä streamin kanssa kikkailin.
Streami se acestreamikin on.Giovinazzi kirjoitti:Iha vaan asentaa aceplayer soittimen.Aquatica kirjoitti:VPN:n kautta saa ihan ostettuakin, minä streamin kanssa kikkailin.
Sit selaimeen hakusana tyyliin: f1 aceplayer ja sieltä copy pastaa osoiteen ace playeriin.
Yleensä parilla ekalla löytyy jo toimiva hd streami.