Isola kirjoitti:Jos tuollainen himottaa eikä hinta ole este, en näkisi syytä olla ostamatta. Ainakaan minun äpöstelyjeni 40-vuotiaan, aivan toisenlaisen Maseratin kanssa ei pitäisi antaa aihetta huoleen
Jos nyt ylipäätään haluaa 30-vuotiaan harrasteauton, niin ihan en ekana kriteerinä kannustaisi pitämään luotettavuutta tai ikiliikkujan mainetta. Huonomaineisistakin autoista se 30-vuotias hyvinpidetty ja hyvänä pysynyt yksilö on kohtuu hyvällä todennäköisyydellä niitä linjaston onnistuneimpia kappaleita, joten jos sellainen
kiinnostaa omaa harrastusmieltä (harrasteauton kriteeri nro 1 - nyt ja aina) ja taskussa riittää pitoa hankintaan ja järkevästi oletettavaan ylläpitoon (katastrofeja ei kannata pelätä - jos niitä tulee niin sen ei tartte olla huomenna ajossa kuten käyttöauton), niin ei muuta kun kättä sinne taskuun vaan. Kerran täällä kuitenkin vaan eletään.
That said, just nyt ei ole taskussa ylimääräistä pitoa kyseisen Biturbon koeajoon, muuten olisin soittanut jo.
gYdEbUh kirjoitti:OT: Alfa 75 turbo/ 3.0 V6 ansaitsisi olla aika lähelle yhtä arvokas kuin e30 m3. Kyse on lähinnä millaisen maineen on saanut kehitettyä. E30 m3 on tosin aikalailla ainakin Euroopan kaikkien aikojen menestynein rata-auto joten sinänsä..
Se on juur se maine, josta E30 M3:n arvo tulee. Ja kun pohtii kyiseisen mallin mainetta, niin pitää muistaa että E30 ei ole tehnyt sitä yksin - aikalaisesta hienoudestaan ja menestymisestään huolimatta. Myöhemmätkin M3:t ovat nimittäin myös hienoja ja himoittavia autoja ja E30 on paitsi oman aikansa M3, näiden kaikkien kantaisä. Baijerilaset ovat (jopa hienosti) jatkaneet tätäkin mallisarjaa niin, että mallinimi on pysynyt esillä, otsikoissa ja monien haaveissa läpi vuosien, mikä on omiaan kasvattamaan myös kantaisän mainetta ja arvoa. Eikä sitä ole pilattu lätkimällä mallimerkintää ns. vähäisempiin tai tyystin versioihin kuten on käynyt mm. erilaisille GT/GTI-malleille tai Saabin Aero-mallille, joka alunperin oli kaikkien aikojen nopein Saab-auto, mutta lopulta oli pelkkä varustetaso.
Jos nyt puolet eurooppalaisista ei tunne Alfan nykyisiä mallinimiä, niin vielä harvempi menneitä. Kun 75 katosi valikoimasta ja isommilta kilparadoilta, alkoi väistämättä tavallisessa kansassa unohdusprosessi, joka valitettavasti on täysin muuta kuin omiaan maineen ja arvon ylläpitämiselle ja kasvattamiselle.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.