Avautumisketju
Valvoja: Moderators
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Avautumisketju
Mitähän tuo risteyksestä poistuminen tässä oikeastaan tarkoittaa? Tulee mieleen, että ei kääntymistä, koska sitten puhuttaisiinkin kääntymisestä. Eli ajaa risteyksen läpi, ja vastapuolella tie jatkuu kaksikaistaisena, voisiko se tarkoittaa tuollaista tilannetta?
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Avautumisketju
Uusi tieliikennelaki sanoo näin:Raimo Miettinen kirjoitti:Mutta eikö se kaistan vaihtaja ole edelleen velvoitettu tsekkaamaan, että on tilaa siirtyä suoraan sille toiselle kaistalle risteyksestä käännyttyään? Aivan kuten motarilla saa vaihtaa kaistaa, mutta on velvoitettu tsekkaamaan että se on vapaa myös.
https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/201 ... p446887248Tieliikenne laki kirjoitti:Jos risteävällä ajoradalla on ajosuunnassa kaksi tai useampia ajokaistoja, saa ajoneuvolla poistua risteyksestä sopivinta ajokaistaa käyttäen muu liikenne huomioon ottaen.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Avautumisketju
Voi nyt saatana - toisen kerran lyhyen ajan sisään tänään parkkipaikalla denttiä Suzukiin. Puoltoistaviikkoa sitten Tammiston Kitymarketin parkissa varmaankin ostoskärryllä etupuskuriin (täsmäisi korkeus ja jälki) ja maalia lohki ihan muoviin saakka. Tänään syntymäpäivälahjaksi kuskin ovi aivan naarmuilla Ogelin ostarin parkissa. Ja nopeaa toimintaa, koska hain ostarilta voltilla tilaamani safkat Piknikiltä - 5min in and out, wham bam thank you ma'am. Sinä aikana oli oveen saatu hierottua naarmut pohjamaalin läpi. Ja siis ihan kuin olisi jollain hinkattu ovea - eikä ollut edes ahdas paikka. Että mikähän perhanan vuoristonorsu siinä on käynyt hieromassa! Onneksi oli IF:ltä speksattuna parkkiturva parin sadan omavastuulla (ei mee bonarit), ja vakuutusyhtiön kanssa juttelu sujui leppoisasti. Mutta on tästä vaivaa ja parisataa olis voinut muuhunkin käyttää!
...sinänsä kumma kun auto ei ole kovin iso enkä pysäköi miteenkään "suureellisesti", joten miksi tuo nyt vetää osumaa? Biimerit ja Alfat saaneet olla aikalailla rauhassa, myös muut kulkineet. Onko niin ettei "tavallisilla" autoilla ole kanssaihmisten ajatusmaailmassa "niin väliä" ja mennään huolettomammin? Vai onko vain paskaa mäihää?
...sinänsä kumma kun auto ei ole kovin iso enkä pysäköi miteenkään "suureellisesti", joten miksi tuo nyt vetää osumaa? Biimerit ja Alfat saaneet olla aikalailla rauhassa, myös muut kulkineet. Onko niin ettei "tavallisilla" autoilla ole kanssaihmisten ajatusmaailmassa "niin väliä" ja mennään huolettomammin? Vai onko vain paskaa mäihää?
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
^Onko valvontakameroita suunnattu parkkikselle?
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Avautumisketju
Noi on niin ärsyttäviä! Olisi varmaan helpompaa elää jos ei stressaisi noista, kun tuntuu ettei tekijät ilmoittele kolhimisistaan juurikaan.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Avautumisketju
https://yle.fi/uutiset/3-11350757
"Uuteen tieliikennelakiin tuleva tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus on kova pykälä – liikenteessä vastuuta on otettava myös muiden tekemisistä
Ennakointivelvollisuus vaatii muuttamaan omaa toimintaa tilanteissa, joissa havaitsee jonkun toisen tekevän virheitä."
Muuttuuko tässä jokin merkittävästi? Varmaan selviää aikanaan ennakkotapauksista, kun jotain riitatilannetta on puitu oikeudessa että paljonko kokeneempaa ajajaa voidaan vastuuttaa muiden virheiden huomioimisesta. Toisaalta sitä miettii kuinka paljon tuolla on motarin rampilta sokeasti tunkevia tai olemattomalla turvavälillä ajavia sekoilijoita, että pitääkö tässä jotenkin alkaa rikkomaan vähäisempiä liikennesääntöjä (esim. vaihtaa kaistaa automaattisesti vasemmalle/ajaa pientä ylinopeutta)?
"Uuteen tieliikennelakiin tuleva tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus on kova pykälä – liikenteessä vastuuta on otettava myös muiden tekemisistä
Ennakointivelvollisuus vaatii muuttamaan omaa toimintaa tilanteissa, joissa havaitsee jonkun toisen tekevän virheitä."
Muuttuuko tässä jokin merkittävästi? Varmaan selviää aikanaan ennakkotapauksista, kun jotain riitatilannetta on puitu oikeudessa että paljonko kokeneempaa ajajaa voidaan vastuuttaa muiden virheiden huomioimisesta. Toisaalta sitä miettii kuinka paljon tuolla on motarin rampilta sokeasti tunkevia tai olemattomalla turvavälillä ajavia sekoilijoita, että pitääkö tässä jotenkin alkaa rikkomaan vähäisempiä liikennesääntöjä (esim. vaihtaa kaistaa automaattisesti vasemmalle/ajaa pientä ylinopeutta)?
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Avautumisketju
Tämä oli toiseksi kauimmainen ruutu ovelta, viereinen tilagolf oli siis kauimmaisessa ruudussa. Parkkis oli puolityhjä, jäin siksi niin kauas, kun kuljetusauto pakitteli parkkiksella - niin laitoin auton ruutuun etten mene tsokkailemaan kuljetusauton tielle. Mutta siis tuonne ei kameroita varmasti ole suunnattu, tai jos on, niin liian kaukana että mitään näkisi. Lienee ollut kirjaston asiakas, koska ko ruudusta on lyhyt matka viereisen kirjaston etuovelle. Ja pelkääjän puoli kun on kuskin ovea vasten, niin sinne lienee kyyditettävä kulkenut ja hieronut matkalla kuvan naarmut Vitaraan käsilaukulla tms vetoketjulla. Eikä ole asia liiemmin kiinnostanut. Väli ei ollut ahdas, itsellä ei ollut mitään straiffaamista autosta poistuminen. Mutta jos esim (ja nyt arvaillaan urakalla) on painon ja iän tuomaa kulkuvaikeutta ja lonkassa leveyttä, niin äkkiäkös sitä juuri tuolle korkeudelle yhden Suzukin maalit raapii ruvelle. Eikai näistä nyt pitäisi ottaa kierroksia, mutta kun oli jo toinen osuma lyhyellä aikavälillä tähän autoon, ja en ole joutunut näitä yleensä vastaanottamaan, niin ei ole tottunut mieliharmiaan tyynnyttelemään. Ja sitten lähtee kierroksille, että onko "tavallinen" auto, tai halvaksi tulkittava auto, jotenkin vapaampaa riistaa vahinkodingeille kuin vähänkään erikoisemmat tai tunnetummalla logolla varustetut autot? Esim Alfan GT sai tahallista rakkautta aikanaan rutkasti (molemmat takavalot lyöty rikki ja takalasi myös) - mutta vahinko-osumat jääneet vähiin. Oh well, kaksi minuuttia sitten tuli 43 kierrosta täyteen lähitähden ympäri, josko vaikka mansikkakakulla itseään lauhduttaisi. Ehkä pienenpieni skumppa myös...nipaka kirjoitti:^Onko valvontakameroita suunnattu parkkikselle?
- Liitteet
-
- Clipboard01.jpg
- (10.35 KiB) Tiedosto ladattu 4474 kertaa
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Avautumisketju
^ tuli mieleen oma avautumiseni koskien parkkipaikoilla muiden omaisuudesta välittämättömistä nilviäisistä muutaman vuoden takaa.
”Oltiin muijan ja koiran kanssa appiukon autolla jyväskylään menossa ja päätettiin pysähtyä hartolan jari-pekka nesteellä. Muija kävi ulkoiluttaa dogia ja meikä lähti hakemaan sapuskaa, noh tavattiin sit autolla ja mentiin autoon syömään, hetken päästä viereen pysäköidyn volvon omistaja n.30 v nainen, tod.näk. äitinsä ja vielä kakara saapui volvolle. Noh, tämä mummu(vetreässä kunnossa) avaa volvon oven(seuraan peilistä) ja kolauttaa sen appiukon autoon, avasin oven ja kysyin suu täynnä lihapiirakkaa et mitä helvettiä kolauttelet? keskustelu
-minä: mitä helvettiä kolauttelet?
mummu: en kolauttanut
minä: vittu mä kuulin ja näin!
mummu: no okei, se kolahti vaan näin: ja se urpo kolautti uudestaan näyttääkseen.
minä: mitä helvettiä sä teet, ei herranjestas sentään
mummun tytär: ei tarvii valittaa jos se ovi kuitenki toimii
minä: ei siinä mitään, vien ton maalarille ja ne maalaa koko oven ja sulle tulee se tonnin lasku.
mummun tytär, painuu volvoonsa ja mä otin sen rekkain ylös.
mitä helvettiä oikein jengin ajattelee, "mitä välii ku ovi toimii" hohhoijaa....kylähullut”
”Oltiin muijan ja koiran kanssa appiukon autolla jyväskylään menossa ja päätettiin pysähtyä hartolan jari-pekka nesteellä. Muija kävi ulkoiluttaa dogia ja meikä lähti hakemaan sapuskaa, noh tavattiin sit autolla ja mentiin autoon syömään, hetken päästä viereen pysäköidyn volvon omistaja n.30 v nainen, tod.näk. äitinsä ja vielä kakara saapui volvolle. Noh, tämä mummu(vetreässä kunnossa) avaa volvon oven(seuraan peilistä) ja kolauttaa sen appiukon autoon, avasin oven ja kysyin suu täynnä lihapiirakkaa et mitä helvettiä kolauttelet? keskustelu
-minä: mitä helvettiä kolauttelet?
mummu: en kolauttanut
minä: vittu mä kuulin ja näin!
mummu: no okei, se kolahti vaan näin: ja se urpo kolautti uudestaan näyttääkseen.
minä: mitä helvettiä sä teet, ei herranjestas sentään
mummun tytär: ei tarvii valittaa jos se ovi kuitenki toimii
minä: ei siinä mitään, vien ton maalarille ja ne maalaa koko oven ja sulle tulee se tonnin lasku.
mummun tytär, painuu volvoonsa ja mä otin sen rekkain ylös.
mitä helvettiä oikein jengin ajattelee, "mitä välii ku ovi toimii" hohhoijaa....kylähullut”
Re: Avautumisketju
Elät eri kuplassa kuin kyseinen "mummo" lapsineen.jkk kirjoitti: mitä helvettiä oikein jengin ajattelee, "mitä välii ku ovi toimii"
Jos kävelisit mummon kämpän sisään vaelluskengät jalassa ja pyöräyttäisit parketilla piruetin niin että lakka lentää ja toteaisit että "mitä välii kun ei tuu tikkui jalanpohjaan" niin tilanne olisi varmaakin toinen...
Viimeksi muokannut FinPat, 18 Touko 2020, 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Avautumisketju
Osa porukkaa, varsinkin ne huonomman kehonhallinnan omaavat, ovat niin pelokkaita että eivät uskalla parkkeerata muualle kuin toisten viereen vaikka parkkipaikka olisi käytännössä tyhjä. Jokin psykologinen hahmotushäiriö.lerppu kirjoitti: Tämä oli toiseksi kauimmainen ruutu ovelta, viereinen tilagolf oli siis kauimmaisessa ruudussa. Parkkis oli puolityhjä,
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Avautumisketju
Parkkipaikkakolhuista, veli kertoi odotelleensa pari päivää sitten kaupan parkkipaikalla vaimoa kaupasta, kun joku teinijonne ajoi parkkipaikalle ja suoraan päin seuraavassa ruudussa olevan auton takapuskuria. Kaveri peruutti vähäsen ja jäi autoon kuuntelemaan musiikkia. Kun vähään aikaan ei tapahtunut mitään, meni veli kysymään, että meinasiko kaveri tehdä jotain kolhittuaan toista autoa, ja jonne oli aivan ihmeissään, että mitä nyt on muka tapahtunut. No, kolhitun auton omistajakin saapui lopulta paikalle ja jäivät keskustelemaan vastuista.
Ei ihmiset kunnioita toisen omaisuutta. Monta kertaa on omaakin autoa kolhittu parkkipaikalla, mutta yhtä ainoaa kertaa ei vahingontekijä ole kantanut vastuutaan.
Ei ihmiset kunnioita toisen omaisuutta. Monta kertaa on omaakin autoa kolhittu parkkipaikalla, mutta yhtä ainoaa kertaa ei vahingontekijä ole kantanut vastuutaan.
Re: Avautumisketju
Vein auton pienemmälle monimerkkikorjaamolle etuiskarien+jousten+kääntölaakerien vaihtoon kun en jaksanut itse ruveta tekemään. Toinen iskari oli vuotanut ja iskaritesti näytti sen mukaisia lukemia.
Lopputuloksena toinen jousi jäi narisemaan, vaatii ilmeisesti jousen alaosaan vielä jonkun kitinänvaimennuskumin jota ei nyt ole. Lisäksi heti korjauksen jälkeen autossa on ilmennyt jokin ylimääräinen vinkuva ääni, joka alkaa jostain 20-30 km/h, ja äänen taajuus kasvaa nopeuden kasvaessa. Ääneen ei vaikuta kiihdyttäminen, eri vaihteet, vapaalla rullaaminen eikä ohjaus. Ääni kuitenkin muuttuu jarruttaessa rahisevaksi, tai sitten se peittyy vaan rahinan alle.
Jarrut myös tuntuu nyt merkittävästi "nykivän" mutteivat kuitenkaan laahaa. No joo, ennen remppaakin ovat vähän kevyissä jarrutuksissa "nykineet", mutta ilman rahinoita eikä missään nimessä noin pahasti. Sen verran, että sen olen huomannut jos olen hitaasti rullailut vaikka liikennevaloihin. Sisemmät jarrupalatko loppu ja levyt ihan kierot? No, huomenna tarkoitus omatoimisesti tutkia jarruja tarkemmin. Ulommissa paloissa on pintaa reilusti ja levyt ulkoisesti OK ainakin ulommalta piinnaltaan.
Myös alkaen nopeudesta 60-70 km/h ratti täristää. Ei täristänyt ennen remppaa, tai jos on täristänyt niin on ollut niin pientä etten ole kiinnittänyt siihen huomiota. Nyt tärinä näkyy ja tuntuu ratissa, eikä tärinään vaikuta kiihdyttäminen, jarruttaminen, vapaalla rullaaminen, täristää samalla tavalla 4. ja 5. vaihteilla. Auto menee kuitenkin suhtkoht hyvin suoraan, ja rempan jälkeen katsastettu eikä välyksiä havaittu alustassa. Kulmat säädetty v. 2018 viimeksi kuntoon. Jarrutkin oli leimalla priimaa, ero kaikissa 0% ja jarruvoimat erinomaiset.
Voiko pyöränkulmat kuitenkin olla pielessä kun on uusittu iskarit+jouset+ylätuet+kääntölaakerit? Renkaita en ole kokeillut vaihtaa edestä taakse, joka poissulkisi pyörien tasapainotuksen (ja mahdollisesti renkaan runkovian tms).
Joka tapauksessa tuolle iskarit vaihtaneelle pajalle en enää autoani uskalla viedä, poislukien reklamoinnista johtuvat uusintakäynnit. Kovin vahvoilla en silti ole, koska ei mulla ole todistusaineistoa siitä, etteikö nuo äänet (pl. narina, joka tulee selvästi toisesta etutolpasta) olisi kuuluneet jo ennen iskarihommaa. Eivät kuitenkaan ole autoa ajaneet ennen remppaa.
Hienoa viedä auto, joka iskarin takia vähän kolisee pajalle, ja saada auto takaisin käytännössä "ajokelvottomana"
No joo, jos jotain positiivistakin niin auto tuli katsastettua hyväksytysti.
Kyseessä sigun montsikka.
Lopputuloksena toinen jousi jäi narisemaan, vaatii ilmeisesti jousen alaosaan vielä jonkun kitinänvaimennuskumin jota ei nyt ole. Lisäksi heti korjauksen jälkeen autossa on ilmennyt jokin ylimääräinen vinkuva ääni, joka alkaa jostain 20-30 km/h, ja äänen taajuus kasvaa nopeuden kasvaessa. Ääneen ei vaikuta kiihdyttäminen, eri vaihteet, vapaalla rullaaminen eikä ohjaus. Ääni kuitenkin muuttuu jarruttaessa rahisevaksi, tai sitten se peittyy vaan rahinan alle.
Jarrut myös tuntuu nyt merkittävästi "nykivän" mutteivat kuitenkaan laahaa. No joo, ennen remppaakin ovat vähän kevyissä jarrutuksissa "nykineet", mutta ilman rahinoita eikä missään nimessä noin pahasti. Sen verran, että sen olen huomannut jos olen hitaasti rullailut vaikka liikennevaloihin. Sisemmät jarrupalatko loppu ja levyt ihan kierot? No, huomenna tarkoitus omatoimisesti tutkia jarruja tarkemmin. Ulommissa paloissa on pintaa reilusti ja levyt ulkoisesti OK ainakin ulommalta piinnaltaan.
Myös alkaen nopeudesta 60-70 km/h ratti täristää. Ei täristänyt ennen remppaa, tai jos on täristänyt niin on ollut niin pientä etten ole kiinnittänyt siihen huomiota. Nyt tärinä näkyy ja tuntuu ratissa, eikä tärinään vaikuta kiihdyttäminen, jarruttaminen, vapaalla rullaaminen, täristää samalla tavalla 4. ja 5. vaihteilla. Auto menee kuitenkin suhtkoht hyvin suoraan, ja rempan jälkeen katsastettu eikä välyksiä havaittu alustassa. Kulmat säädetty v. 2018 viimeksi kuntoon. Jarrutkin oli leimalla priimaa, ero kaikissa 0% ja jarruvoimat erinomaiset.
Voiko pyöränkulmat kuitenkin olla pielessä kun on uusittu iskarit+jouset+ylätuet+kääntölaakerit? Renkaita en ole kokeillut vaihtaa edestä taakse, joka poissulkisi pyörien tasapainotuksen (ja mahdollisesti renkaan runkovian tms).
Joka tapauksessa tuolle iskarit vaihtaneelle pajalle en enää autoani uskalla viedä, poislukien reklamoinnista johtuvat uusintakäynnit. Kovin vahvoilla en silti ole, koska ei mulla ole todistusaineistoa siitä, etteikö nuo äänet (pl. narina, joka tulee selvästi toisesta etutolpasta) olisi kuuluneet jo ennen iskarihommaa. Eivät kuitenkaan ole autoa ajaneet ennen remppaa.
Hienoa viedä auto, joka iskarin takia vähän kolisee pajalle, ja saada auto takaisin käytännössä "ajokelvottomana"
No joo, jos jotain positiivistakin niin auto tuli katsastettua hyväksytysti.
Kyseessä sigun montsikka.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Avautumisketju
^
Jos jousituksen kanssa tehdään töitä, menee kulmat lähes satavarmasti pieleen ja ne pitäis korjata siinä samalla.
Samoin kun on paketti pöydällä, voi helposti sählinkiä käydä jarrujen kanssa. Rahina voi johtua vaikka siitä et laitettu yksi jarrupala väärinpäin... Näitä on nähty, inhimillinen aivopieru.
Rahinan syitäkin on vaikka miten monta aina olkavarren ruostepölystä lähtien, että paha sanoa. Selvinnee aika helposti varmaan het alusta.
Tärinä taas viittaa automaattisesti kierouteen. Mondeon levyt taitaa maksaa jotain 15-20€ kappale, ettei kovin kallista kamaa ole ainakaan.
Jos jousituksen kanssa tehdään töitä, menee kulmat lähes satavarmasti pieleen ja ne pitäis korjata siinä samalla.
Samoin kun on paketti pöydällä, voi helposti sählinkiä käydä jarrujen kanssa. Rahina voi johtua vaikka siitä et laitettu yksi jarrupala väärinpäin... Näitä on nähty, inhimillinen aivopieru.
Rahinan syitäkin on vaikka miten monta aina olkavarren ruostepölystä lähtien, että paha sanoa. Selvinnee aika helposti varmaan het alusta.
Tärinä taas viittaa automaattisesti kierouteen. Mondeon levyt taitaa maksaa jotain 15-20€ kappale, ettei kovin kallista kamaa ole ainakaan.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Autoissa toki on eroja ja penari on varsin herkkä, mutta neljästä (4) edellisestä jarrutärrästä yksi (1) on johtunut levyistä ja helpottanut levyjen vaihdolla. Kolme muuta oli raidetangon sisäpää, reaktiotangon väljä pallonivel ja pyöränlaakeri.Aquatica kirjoitti: Tärinä taas viittaa automaattisesti kierouteen. Mondeon levyt taitaa maksaa jotain 15-20€ kappale, ettei kovin kallista kamaa ole ainakaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Avautumisketju
Yksi voi tietty olla jos vaikka tilan takia on käytetty levy irti ja nyt on ruostetta levyn/navan välissä. Jarrukilvet ei ihme kolhua vaadi kun ovatkin hyvin liki levyä. Ei ole itselläkään kovin hyviä kokemuksia monesta korjaamoista, työn huolellisuus on monella kokeilulla ollut sellaista, että saa itse korjata jälkiä
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
Re: Avautumisketju
^ Kulmat aion vielä laittaa kuntoon sitten kun narina saatu pois. Netissä kyllä tosi ristiriitaista tietoa kulmien säädön tarpeellisuuden osalta, muttei niiden tsekkaus ainakaan pahaa tee.
Jarrujen PPVK auttoi vinkumisen ja täristämisen osalta. Nyt ratti ei heilu yhtään 120 km/h nopeuksissakaan. Ruosteita jarruosista harjaillessa jostain tipahti kivi, joka oli siellä ilmeisesti tehnyt kiusaa ja aiheuttanut tuon mainitsemani vinkuvan äänen. Liukutapit oli mielestäni ihan OK, eikä jarrupalatkaan olleet loppu. Toki sisäpalat kuluneemmat kun ulommat, mutta pintaa niissäkin ja muutenkin olivat ehjät.
Jarrukilpi tuli ekana itelläkin heti mieleen, mutta Mondeossa ei edessä näyttänyt olevan semmosia.
Voi olla että jarrusatulat on käytetty irti rempan takia, mutten osaa sanoa varmaksi. Toisaalta osat näytti siltä ettei niihin olisi koskettu, joten ehkä vaan ruostehiekkaa ja se kivi päässeet väärään paikkaan ja jarrut aikaisemmin muutenkin vähän jumitelleet, koska jarrutuntuma on nyt paljon parempi kuin aikaisemmin.
Kuskin puolen pyörää pyöritellessä ilmeni vielä ihan pieni "laahaus" aina samassa jarrulevyn kohdassa, joten lievää levyn kieroutuneisuutta on. Koeajolla jarrut tuntui toimivan kuitenkin nyt niin hyvin, että toistaiseksi annan näiden n. 40 tkm ajettujen osien vielä olla. Uudet ei tosiaan olis mitkään kalliit ja vaihtokin todella helppo homma, joten jos vähänkään ilmenee täristelyä tai rahinaa niin PPVK uudelleen ja kasaus uusilla osilla.
PPVK tulee kyllä jatkossa tehtyä useammin, vaikka kerran vuoteen.
Jarrujen PPVK auttoi vinkumisen ja täristämisen osalta. Nyt ratti ei heilu yhtään 120 km/h nopeuksissakaan. Ruosteita jarruosista harjaillessa jostain tipahti kivi, joka oli siellä ilmeisesti tehnyt kiusaa ja aiheuttanut tuon mainitsemani vinkuvan äänen. Liukutapit oli mielestäni ihan OK, eikä jarrupalatkaan olleet loppu. Toki sisäpalat kuluneemmat kun ulommat, mutta pintaa niissäkin ja muutenkin olivat ehjät.
Jarrukilpi tuli ekana itelläkin heti mieleen, mutta Mondeossa ei edessä näyttänyt olevan semmosia.
Voi olla että jarrusatulat on käytetty irti rempan takia, mutten osaa sanoa varmaksi. Toisaalta osat näytti siltä ettei niihin olisi koskettu, joten ehkä vaan ruostehiekkaa ja se kivi päässeet väärään paikkaan ja jarrut aikaisemmin muutenkin vähän jumitelleet, koska jarrutuntuma on nyt paljon parempi kuin aikaisemmin.
Kuskin puolen pyörää pyöritellessä ilmeni vielä ihan pieni "laahaus" aina samassa jarrulevyn kohdassa, joten lievää levyn kieroutuneisuutta on. Koeajolla jarrut tuntui toimivan kuitenkin nyt niin hyvin, että toistaiseksi annan näiden n. 40 tkm ajettujen osien vielä olla. Uudet ei tosiaan olis mitkään kalliit ja vaihtokin todella helppo homma, joten jos vähänkään ilmenee täristelyä tai rahinaa niin PPVK uudelleen ja kasaus uusilla osilla.
PPVK tulee kyllä jatkossa tehtyä useammin, vaikka kerran vuoteen.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Nimenomaan kirrattua pyörää pyöritellessä, ettei löysää tai jopa pelkkää jarrulevyä? Meinaan jos vanne pultteineen ei paina jarrulevyä oikoseen niin se tuppaa olemaan inasen vinossa, yleensä niin että kiinnitysruuvin puoli on kiinni navassa ja toinen puoli vähän irti ja jarruttaa aina siinä kohtaa kun jarrulevyn kiinnitysruuvi osoittaa satulasta poispäin.michelin kirjoitti:Kuskin puolen pyörää pyöritellessä ilmeni vielä ihan pieni "laahaus" aina samassa jarrulevyn kohdassa,
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Avautumisketju
^ Pyörä oli kirrattu, tosin ei vielä momenttiin vedetty. Kuitenkin niin ettei levy tai pyörä päässyt heilumaan.
Parista pinnapultista puuttui tosiaan aikaisemman jarrurempan jäljiltä kokonaan semmoset lukitusprikat jotka pitelisi levyn paikallaan. Nyt levy pääsee vähän tulemaan ulospäin heti kun pyörä ja jarrusatula on irrotettuna.
Edit:
Ja auto kunnossa. Etujousten alakierteeseen laitettiin letkunpätkät ja niiden myötä narinat loppuivat.
Iso plussa hommasta korjaamolle, koska koko homma meni työtakuuseen.
Parista pinnapultista puuttui tosiaan aikaisemman jarrurempan jäljiltä kokonaan semmoset lukitusprikat jotka pitelisi levyn paikallaan. Nyt levy pääsee vähän tulemaan ulospäin heti kun pyörä ja jarrusatula on irrotettuna.
Edit:
Ja auto kunnossa. Etujousten alakierteeseen laitettiin letkunpätkät ja niiden myötä narinat loppuivat.
Iso plussa hommasta korjaamolle, koska koko homma meni työtakuuseen.
Viimeksi muokannut michelin, 22 Touko 2020, 17:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Avautumisketju
Tuli auto liittymästä eteen (ihan nätisti ja etäisyyttäkin oli) ja ajoi jonkin tielle pudonneen päältä. Tuo joku meni sitten silpuksi ja väistösuunnat rajalliset, eikä oikein lukkojarrukaan olisi hyvä ollut. Isoin murkula sitten pomppi kohti ja kopsahti sivupeiliin. Kuori paskaksi.
Uudet kuoret tilattu, onko joku vaihtanut? Paha homma?
Uudet kuoret tilattu, onko joku vaihtanut? Paha homma?
"puhun niin totta kuin osaan"
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Avautumisketju
^ainakaan 159:n ei ole ihmeellinen homma, peilin lasin irroituksessa kannattaa olla rauhallinen, samoin jos on lämmitettävät, ne johdot on aika heppoiset. Muuten simppeliä kiinnikkeiden ja ruuvien kanssa pelaamista.
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
- Car(s): 159 TBi SW
Ex: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Tampere
Re: Avautumisketju
Täydellinen huoltokirja merkkihuolloin leimoin, varmasti hyvin huollettu. Eiku...
- Liitteet
-
- rsz_img-20200522-wa0005.jpg
- (114.02 KiB) Tiedosto ladattu 3810 kertaa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
Jösses saatana, hienoo työtä on tehty..
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Avautumisketju
Näyttää just siltä et pohjapanssaria ei ole vaivauduttu irrottamaan ja väkisin väännetty paikalleen.
Toisaalta myös ei välttämättä hetkeen ole vaihdettu...
Toisaalta myös ei välttämättä hetkeen ole vaihdettu...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Avautumisketju
Muistanko ihan väärin, että vaihtoväli tolle suodattimelle olis ollu 50tkm? Aika rujon näkönen kyllä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Avautumisketju
Mielestäni huoltovälin mukaisesti vaihdettava, eli 30tkm... Ellei sitten ollut juuri se typeryys, joka ei osu öljynvaihtoon (15tkm) tai huoltoväliin (30tkm)
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Avautumisketju
Muistin väärin, oikea vastaus 2v/60 tkm. No kyllä siinä ajassa kerkee muhimaan ja kypsymään varsinkin tuolla filtterin sijainnilla ja kotelon rakenteella.jkk kirjoitti:Muistanko ihan väärin, että vaihtoväli tolle suodattimelle olis ollu 50tkm? Aika rujon näkönen kyllä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Avautumisketju
tziisus minkä kuntonen suodin Mikä siinä 159 ilmanputsarin vaihossa on niin vaikeaa Niin se oli alkuperänen suodatin meikäläisen pensakrematoriossakin. Tuohon verrattuna oli kyllä nätti ja ehjä. Se vaan, kun suodatin on oikeasti revennyt, niin sieltä on nyt sitten päässy kuluttavaa partikkelia läpi
"puhun niin totta kuin osaan"
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Avautumisketju
Tähän juurisyynä on luigin kekseliäisyys. Tuo kotelo on samanlaista paskaa haperomuovia kuin edeltävässä mallissa ja kotelo suljetaan alakautta ohuilla ruostuvilla katkeilevilla ruuveilla...lisäks kannen kohdistaminen sen kotelosta roikkuvan suodattimen kanssa altistaa helposti kannen virheelliseen asennukseen ja kansi jää näin ehkä hieman raolleen.palkus kirjoitti:tziisus minkä kuntonen suodin Mikä siinä 159 ilmanputsarin vaihossa on niin vaikeaa Niin se oli alkuperänen suodatin meikäläisen pensakrematoriossakin. Tuohon verrattuna oli kyllä nätti ja ehjä. Se vaan, kun suodatin on oikeasti revennyt, niin sieltä on nyt sitten päässy kuluttavaa partikkelia läpi
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Avautumisketju
^
Lisäksi monta kertaa ne vedenpoistokumit on jumissa, jolloin kosteus ei pääse valumaan alas...
Lisäksi monta kertaa ne vedenpoistokumit on jumissa, jolloin kosteus ei pääse valumaan alas...
-
- Viestit: 145
- Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
- Car(s): 159 TBi SW
Ex: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Tampere
Re: Avautumisketju
Auton papereita kaivaessa löytyi vuoden 2015 vuosihuollon raportti, jossa ruksitettu kohta "ilmansuodattimen tarkastus ja mahdollinen vaihto". Kuittia ei löytynyt, niin ei tiedä kumpi toteutui, mutta sen jälkeen vaihdettu lähinnä vain öljyjä ja jakohihna. Varmaan orjallisesti seurattu suodattimen osalta vain ajettuja kilometrejä, koska sen jälkeen mittariin tullut vain 40tkm lisää eikä olla viitsitty puuttua sitten vaikka kalenteri-ikä on moneen kertaan paukkunut.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
On kyllä onnistuttu taas säästämään just oikeessa paikassa. Mikä helevetti sen huollon suorittamisessa kunnolla on niin vaikeeta?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Avautumisketju
Väittäisin että oma oli vielä pahempi ja tänne siitä laitoinkin kuvan muistaakseni joskus - 13 laitoin. Eipä ole sen jälkeen tullut typerämpää paikkaa vastaan suodattimelle.
e: Jo reilu 10v tullu näköjään täällä pyörittyä, niinkuin edellä kommentoijat myöskin noin suunnilleen. Myös samassa duunissa tullut oltua, kun hankin ensimmäisen alfan, että kehtas töihin ajella voi niitä aikoja (avautuminen)
e: Jo reilu 10v tullu näköjään täällä pyörittyä, niinkuin edellä kommentoijat myöskin noin suunnilleen. Myös samassa duunissa tullut oltua, kun hankin ensimmäisen alfan, että kehtas töihin ajella voi niitä aikoja (avautuminen)
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Avautumisketju
Asiakas voi päättää jättääkö laittamatta jotain huoltoon kuuluvia osia. Harmillisesti on mahdollista että huoltokirja leimataan ilman lisäselvitystä. tuskin kuitenkaan jos vaikka öljyt jätettäisiin vaihtamatta... usein juuri kilometrien vähyys verrattuna aikaan aiheuttaa sitä. Samassa liikkeessä huolletussa ei kovin todennäköistä, mutta jos asiakas aina vaihtaa huoltopaikkaa eikä osaa sanoa mitä edellisessä huollossa on tehty.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Avautumisketju
^Hyvä pointti, mutta tosiaan olisi ihan syytä merkitä huoltokirjaan, jos jotain ei tehdäkään. Ihan jo huoltoliikkeen oman oikeusturvan kannalta - tuosta kun menee partikkeli turboon pilkkomaan siipiä ja pätkii matkalla MAF:n langan, lähdetään siltä viimeisen huollon tekijältä kysymään että kuka maksaa ja mitä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Avautumisketju
Itse kurkkasin Freemontin huoltokirjasta, että milloinkos ne öljyt oli viimeksi vaihdettu. Viime vaihto oli ihan liikkeessä kun tuohon oli jakopää ajankohtainen ja samalla pyysin öljynvaihdon. Kuitilla toki on (pirun kalliit) öljyt ja filtteri, mutta eipäs ole huoltokirjaan sitä kohtaa ruksittu. Ei tuosta ole kun vajaa kymppi, joten mennään sitten vielä vähän aikaa. Tainno tässä tilanteessa ei paljoa mennä kun ruokakauppaan. Sillä aloin katsella kun auto ilmoittelee vaihtotarpeesta, eli ei ole huoltoilmaisintakaan nollattu.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Avautumisketju
Kamera kuoli. Oli matkassa mukana ja otin muutamia kuvia, seuraavana päivänä se vaan ei mene päälle. Mitään sille ei ole tapahtunut, kunhan aikansa kuluksi hajosi
- JarHei
- Viestit: 308
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2
ex: Fiat Coupe 1.8 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Avautumisketju
Tuli bongattua ihanteellinen Ducati nettimotosta. Ilmoitus lisätty ihan pari tuntia sitten, päätin soittaa heti mutta perhana olihan se tottakai menny jo. Prätkäkauppa on kilpailulaji näillä keleillä.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Avautumisketju
^minkälaisesta Ducasta on/oli kyse..?
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- JarHei
- Viestit: 308
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2
ex: Fiat Coupe 1.8 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Avautumisketju
^ Monster 695. Toisaalta on jo sovittu kaupat yhdestä 620:sta, mutta ois 695 ollu vähän enempi tehoa ja ennenkaikkea yläkauttaset putket valmiiksi.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Avautumisketju
Ammattilaisen kädenjälki
Rellun jakohihna on huoltokirjan mukaan vaihdettu liikkeessä, sitten sieltä löytyy särjetty jakohihnan kotelo, josta puuttuu yksi osa kokonaan. Aika rohkea veto korjaamolta.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
^
Kyllä ammattilainen on ammattilainen.
Ammoin käytin Stiloa huollossa johon halusin jarrunesteen vaihdon. Nestesäiliö oli tyhjennetty letkulla jonka vuoksi oli rikottu suodatinverkko.
Kun tästä reklamoin, päällikkö kysiyi minulta että mitä asiaa minulla on mennä kurkkimaan nestesäiliöihin.
"Kurkin omassa autossani ihan mihin haluan"
Vaihtoivat jarrunestesäiliön.
Kyllä ammattilainen on ammattilainen.
Ammoin käytin Stiloa huollossa johon halusin jarrunesteen vaihdon. Nestesäiliö oli tyhjennetty letkulla jonka vuoksi oli rikottu suodatinverkko.
Kun tästä reklamoin, päällikkö kysiyi minulta että mitä asiaa minulla on mennä kurkkimaan nestesäiliöihin.
"Kurkin omassa autossani ihan mihin haluan"
Vaihtoivat jarrunestesäiliön.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Avautumisketju
^ Melkoisen nuivaa suhtautumista ...
Nooh, kun kaupunkilaispoika ottaa vasaran käteen, nauloja taskuun ja naputtelee pihavajan pystyyn niin johan on kyynärpää+ranne kipeänä. Samanlaiset oireet kuin tenniskyynärpäässä. Kylmähoitoa kerran vuorokaudessa, buranaa ja yöksi mobilaatit käteen ja kelmu&sukka-yhdistelmä päälle. Hissukseen alkaa helpottamaan vaikka tuskin ihan heti paranee ennalleen. Ei tässä muuten hätää olisi, mutta kun julkisivuremppa on kesken. Onneksi minullakin on kavereita, joilta eräältä sain lainaksi ulkovuorinaulaimen. Menee homma edes hitaasti eteenpäin. Parempaa naulausjälkeä tulee kyllä ihan manuaalisella menetelmällä, mutta kelvatkoon. On se pirulaista, kun pitää tässä iässä opetella vasemman käden käyttöä ensisijaisena instrumenttina.
Nooh, kun kaupunkilaispoika ottaa vasaran käteen, nauloja taskuun ja naputtelee pihavajan pystyyn niin johan on kyynärpää+ranne kipeänä. Samanlaiset oireet kuin tenniskyynärpäässä. Kylmähoitoa kerran vuorokaudessa, buranaa ja yöksi mobilaatit käteen ja kelmu&sukka-yhdistelmä päälle. Hissukseen alkaa helpottamaan vaikka tuskin ihan heti paranee ennalleen. Ei tässä muuten hätää olisi, mutta kun julkisivuremppa on kesken. Onneksi minullakin on kavereita, joilta eräältä sain lainaksi ulkovuorinaulaimen. Menee homma edes hitaasti eteenpäin. Parempaa naulausjälkeä tulee kyllä ihan manuaalisella menetelmällä, mutta kelvatkoon. On se pirulaista, kun pitää tässä iässä opetella vasemman käden käyttöä ensisijaisena instrumenttina.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Avautumisketju
^^ Vaihtoikohan ne nesteet muuallekin kun säiliöön Taannoin kun mersulla ajelin, niin vaihdatin siihen etujouset pajalla kun ovat vähän ikävät. Toinen pyöränkotelo oli sisältä nuijittu jollain lekalla lutuille. Samalla pyytämästäni pyöriensuuntauksesta en koskaan saanut mitään dokumenttia, kuulemma oli säädetty. Eipä tarvitse sinne pajalle koskaan enää mitään viedä..
^Mulla paukahti joulun alla oikea olkapää. Rajoittaa kyllä touhuja melko lailla kun käsi ei nouse yhtään. Melko ikävä koittaa nukkuakaan kun ei ole hyvä sitten mitenkään. Vähän kyllä itsekin ihmettelin miten hyvin tuo kuitenkin parani vaikka kuvissa näkyi kalkkia jne. Toistaiseksi ainakaan ei tarvitse alkaa puukottamaan. Joskus nuo yllättää ihan positiivisestikin.
^Mulla paukahti joulun alla oikea olkapää. Rajoittaa kyllä touhuja melko lailla kun käsi ei nouse yhtään. Melko ikävä koittaa nukkuakaan kun ei ole hyvä sitten mitenkään. Vähän kyllä itsekin ihmettelin miten hyvin tuo kuitenkin parani vaikka kuvissa näkyi kalkkia jne. Toistaiseksi ainakaan ei tarvitse alkaa puukottamaan. Joskus nuo yllättää ihan positiivisestikin.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
Re: Avautumisketju
Olen oppinut heittämään pesäpalloa ja amerikkalaista jalkapalloa vasurilla. Samaten säkkiä hakatessa minusta on tullut south paw.JiiPee kirjoitti:On se pirulaista, kun pitää tässä iässä opetella vasemman käden käyttöä ensisijaisena instrumenttina.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
^^
Enpäs tiedä mitä ja mihin vaihdettu. Stilo lienee ratakiskona kiinassa, enkä tuon Porvoolaisen "palvelu"yrityksen palveluja ole tuon episodin jälkeen käyttänyt.
^
Vasemman käden käyttö ensisijaisena käyttövälineenä ei aiheuta ongelmaa. Tietsikan hiiren ja moottorisahan käyttö piti oikealla erikseen opetella.
Enpäs tiedä mitä ja mihin vaihdettu. Stilo lienee ratakiskona kiinassa, enkä tuon Porvoolaisen "palvelu"yrityksen palveluja ole tuon episodin jälkeen käyttänyt.
^
Vasemman käden käyttö ensisijaisena käyttövälineenä ei aiheuta ongelmaa. Tietsikan hiiren ja moottorisahan käyttö piti oikealla erikseen opetella.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Re: Avautumisketju
Minä työnsin -60 luvulla oikean käden sirkkelin terään . Piti poikamiehenä ollessa vasemmalla kädellä opettelemaan arvaa mitä?FinPat kirjoitti:Olen oppinut heittämään pesäpalloa ja amerikkalaista jalkapalloa vasurilla. Samaten säkkiä hakatessa minusta on tullut south paw.JiiPee kirjoitti:On se pirulaista, kun pitää tässä iässä opetella vasemman käden käyttöä ensisijaisena instrumenttina.
Käsi oli paketissa 2 kuukautta .
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Avautumisketju
^
Lusikan/haarukan vienti suuhun lienee ensimmäinen harjoittelua vaativa asia.
Lusikan/haarukan vienti suuhun lienee ensimmäinen harjoittelua vaativa asia.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- JarHei
- Viestit: 308
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2
ex: Fiat Coupe 1.8 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Avautumisketju
No voi perhanan perhana. Oli tosiaan sovittu viime viikolla jo kaupat yhdestä Monsterista. Isä soitti tänään ja tiedusteli lisää missäpäin tavataan kauppojen tiimoilta, niin hän olikin eilen myynyt pyörän jo jollekkin muulle. Aika töykeää myydä välistä toiselle, kun oltiin kuitenkin sovittu jo hinnasta ja kaupat torstaille.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Avautumisketju
Osuu, kun avaa normaalia enemmännipaka kirjoitti:^
Lusikan/haarukan vienti suuhun lienee ensimmäinen harjoittelua vaativa asia.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Avautumisketju
Itselläni kohta 6kk vaivannut golfaajan kyynärpää, samanlainen vaiva kuin tenniskyyrpää, mutta vamma on kyynärpään sisäsyrjällä. Onneks vasemmassa, että käyttökäsi on iskussa, vaikka tarpeen vaatiessa nykypäivänä poikamiehenkin on oikean käden toimintoja helppo ulkoistaa mm. erilaisten mobiiliapplikaatioiden avullaberliina kirjoitti:Minä työnsin -60 luvulla oikean käden sirkkelin terään . Piti poikamiehenä ollessa vasemmalla kädellä opettelemaan arvaa mitä?FinPat kirjoitti:Olen oppinut heittämään pesäpalloa ja amerikkalaista jalkapalloa vasurilla. Samaten säkkiä hakatessa minusta on tullut south paw.JiiPee kirjoitti:On se pirulaista, kun pitää tässä iässä opetella vasemman käden käyttöä ensisijaisena instrumenttina.
Käsi oli paketissa 2 kuukautta .