Vittorio Jano kirjoitti:gYdEbUh kirjoitti:tai kuljettajat vaan ajaneet tilanteen mukaan eikä istuneet turhaan punaisessa valossa, (näkyvyydessä ei mitään ongelmaa paikassa) olisi liikenne sujunut ihan ok..
Eli
MINÄ jos koen valot turhaksi, niin ei muuta kuin läpi vaan?
(Saattoivat olla tyhmät ja ärsyttävät valot, mutta kai se nyt on loppupeleissä kaikkien etu, että sääntöjä noudatetaan.)
Polforea: Liikennevalojen tärkein tehtävä ei tietenkään ole hidastaa liikennettä vaan optimoida liikenteen sujuvuus turvallisesti.
Nuo kyseiset valot olivat sinänsä selkeästi virheellisesti toimivat, että ne oli ajastettu siten että molemmista suunnista tulee suunnilleen sama määrä liikennettä. Tässä tapauksessa toisesta suunnasta tuli varovasti arvioiden montakymmentä kertaa enemmän liikennettä.
Myönnän että sattumalta tosin tässä tapauksessa pelkkä tuon siltätyömaan liikenneohjauksen kunnolla toimiminen ei olisi suuresti auttanut, koska tämä liikenne ohjautui Mäntsälän taajamaan, joka ei vetänyt hyvin. Mutta kyse on yleisesti ottaen toimintamallista, ei juuri tästä tapauksesta.
Tämä asia ei tietenkään liity varsinaisesti minuun, vaan kaikkiin jotka joutuu turhaan tuhlaamaan aikaa ja polttoainetta. Monet ihmiset tietysti myöhästyvät tällaisten viivästyksien takia tärkeistä asioista. Ja tämä ei tietenkään ole kaikkien etu.
Kaikkien etu olisi ennemmin se, että toimintamalleja parannettaisiin, kuten että tarpeen mukaan joustetaan, mistä on onneksi hyvää esimerkkiäkin vähän aikaa sitten tulleen tieliikennelain uudistuksen osalta.
Esimerkkinä voidaan käyttää että liike-elämässäkin on hyvä pystyä sopeutumaan muutoksiin nopeasti.