Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Tot noin. Nehän ovat teknisesti ottaen sama auto? Bertone GT:llä en ole koskaan päässyt ajamaan ja Spiderin letkeä koppa on tosiasia, mutta.FinPat kirjoitti:Refereroin siis 105/115 Spider "Graduate" malleihin jotka itse luokittelen kokemuspohjaisesti cruisereiksi. 105/115 Coupet kuuluvat luonnollisesti urheiluautoluokkaan.
Ehkä tässä päästääkin perimmäisten kysymysten äärelle. Mikä on elämän tarkoitus, paljonko on paljon, mikä on urheiluauto?
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Autonvaihtoketju
Urheiluauton määritelmä on hyvin subjektiivinen, itse käytän määritelmää:Rasvis kirjoitti:mikä on urheiluauto?
- Kaunis ja epäkäytännöllinen kori kahdella ovella
- Ajo-ominaisuuksien puolesta houkuttelee ajamaan lujempaa mutkaisella tiellä
Yllä kuvattu on todennäköisesti monenkin mielestä täysin väärä määritelmä mutta he ovat luonnollisesti väärässä!
Hevosvoimat, 0-100 km/h, Varttimaili, Nürren aika tms. eivät tee urheiluautoa.
Niin, ja elämän tarkoitus on 41.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Autonvaihtoketju
Jotain vaihtelua olisi kiva saada. Olisi tylsää ostaa kolmas 5-sarjan bemari tai viides baijerilainen ylipäätänsä. Nykyisessä (530d x-drive 2011 m-sport) tykkään hyvistä ison tien ominaisuuksista (vakaa, ohitukset sujuu ripeästi, hyvä vakkari, penkeillä kestää istua, tosi hiljainen varsinkin kitkoilla), tykkään myös zf:n automaatista kuuspyttyisen dieselin kanssa (lähtee paikaltaan tarvittaessa vauhdilla, jaksaa vääntää mutta myös vaihtaa ja ei kuulosta sepelimyllyltä sisälle) sekä yleisestä laadukkuudesta materiaaleissa. Ulkonäkökin on kiva näin m-sporttina. Ihan kivoja juttuja taas on takavetopainotteinen neliveto, peruutuskamera ja pakittaessa tilttaava hanttarin peili, sähköpenkit sekä bluetooth.
Auton vaihto ei ole ajankohtainen, mutta olisi toisaalta hyvä haistella lautojen raosta aidan toista puoltakin, joten mikä voisi olla hyvä vaihtoehto jos painotuksena maantieajo? Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.
Sorrunko kuitenkin uudestaan 530d:hen ja otan sen vaan nyt farkkuna, aktiivivakkarilla ja comfort-jakkaroilla?
Auton vaihto ei ole ajankohtainen, mutta olisi toisaalta hyvä haistella lautojen raosta aidan toista puoltakin, joten mikä voisi olla hyvä vaihtoehto jos painotuksena maantieajo? Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.
Sorrunko kuitenkin uudestaan 530d:hen ja otan sen vaan nyt farkkuna, aktiivivakkarilla ja comfort-jakkaroilla?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
^ ^ makuja ja määritelmiä on monia, onneksi näin.
Urheilullinen auto on helpompi:
- hyvä massa / teho- suhde ( esim. takaveto- Juulia 1400 kg / 200 kW = 7 kg / kW )
- 50/50 - painonjakauma ja mahdollisimman matala painopiste
- vääntöjäykkä kori
- jousitus, joka pitää joustoliikkeen aikana kaikki renkaat mahdollisimman pystyssä/ suorana
- tehokkaat fly-by-wire- jarrut
- tunnokas, nopea/ nopeahko ohjaus - max 2,5 kierrosta laidasta laitaan
- kevyt jousittamaton massa - jousituksen vääntösauvat ja tukivarret alumiinia tai joka hiilikuitua
- matala, jopa puolimakaava ajoasento monipuolisine säätöineen sekä säädettävät reisi- että sivutuet penkissä
- ohjauspyörä pienehkö, kolmipuolainen eikä ainakaan ylipaksu, nahkaa ja tai puuta
- ohjauspyörässä isot säätöaluéet sekä pituus-että kaltevuussuunnassa
- takaveto tai neliveto
- manuaali tai hyvä automaatti nopeilla , isoilla vaihtoläpysköillä varustettuna
- bensamoottori, jossa kierroskoneen luonne ja äänet
Arvatkaapa montako ruksia Juulia nappaa
Ajamistani vain GT86 ja Miata ovat saaneet mutkatiellä
saman tunteen sydänlihakseen kuin Juulia.
Toki urheilullisiin moottoripyöriin noitakaan autoja ei voi fiiliksessä
verrata.
Urheilullinen auto on helpompi:
- hyvä massa / teho- suhde ( esim. takaveto- Juulia 1400 kg / 200 kW = 7 kg / kW )
- 50/50 - painonjakauma ja mahdollisimman matala painopiste
- vääntöjäykkä kori
- jousitus, joka pitää joustoliikkeen aikana kaikki renkaat mahdollisimman pystyssä/ suorana
- tehokkaat fly-by-wire- jarrut
- tunnokas, nopea/ nopeahko ohjaus - max 2,5 kierrosta laidasta laitaan
- kevyt jousittamaton massa - jousituksen vääntösauvat ja tukivarret alumiinia tai joka hiilikuitua
- matala, jopa puolimakaava ajoasento monipuolisine säätöineen sekä säädettävät reisi- että sivutuet penkissä
- ohjauspyörä pienehkö, kolmipuolainen eikä ainakaan ylipaksu, nahkaa ja tai puuta
- ohjauspyörässä isot säätöaluéet sekä pituus-että kaltevuussuunnassa
- takaveto tai neliveto
- manuaali tai hyvä automaatti nopeilla , isoilla vaihtoläpysköillä varustettuna
- bensamoottori, jossa kierroskoneen luonne ja äänet
Arvatkaapa montako ruksia Juulia nappaa
Ajamistani vain GT86 ja Miata ovat saaneet mutkatiellä
saman tunteen sydänlihakseen kuin Juulia.
Toki urheilullisiin moottoripyöriin noitakaan autoja ei voi fiiliksessä
verrata.
Viimeksi muokannut Jiitee, 28 Touko 2020, 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Autonvaihtoketju
Jossain autolehdessä ammoin oli urheiluauton määritelmänä laskukaava.
Eteenpäin vievien vaihteiden lukumäärään lisättiin levyjarrujen ja kaasuttimien määrä. Tästä vähennettiin ovien ja penkkien lukumäärä.
Jotenkin näin se meni. Raja-arvoa en muista.
Eteenpäin vievien vaihteiden lukumäärään lisättiin levyjarrujen ja kaasuttimien määrä. Tästä vähennettiin ovien ja penkkien lukumäärä.
Jotenkin näin se meni. Raja-arvoa en muista.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
Toivottavasti ei ole sähköistä peräluukkua/se ei ainakaan hajoa.Ossiv kirjoitti: Tavallisuus iski. Noh mahtuupaha poppoo kyytiin!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Autonvaihtoketju
Ymmärrän tilanteen. Muilta valmistajilta on vaikea löytää verrokkia. Itsellä vähän sama tilanne perjaatteessa, hiukan eri kriteerit mutta anyways.Raimo Miettinen kirjoitti:Jotain vaihtelua olisi kiva saada. Olisi tylsää ostaa kolmas 5-sarjan bemari tai viides baijerilainen ylipäätänsä. Nykyisessä (530d x-drive 2011 m-sport) tykkään hyvistä ison tien ominaisuuksista (vakaa, ohitukset sujuu ripeästi, hyvä vakkari, penkeillä kestää istua, tosi hiljainen varsinkin kitkoilla), tykkään myös zf:n automaatista kuuspyttyisen dieselin kanssa (lähtee paikaltaan tarvittaessa vauhdilla, jaksaa vääntää mutta myös vaihtaa ja ei kuulosta sepelimyllyltä sisälle) sekä yleisestä laadukkuudesta materiaaleissa. Ulkonäkökin on kiva näin m-sporttina. Ihan kivoja juttuja taas on takavetopainotteinen neliveto, peruutuskamera ja pakittaessa tilttaava hanttarin peili, sähköpenkit sekä bluetooth.
Auton vaihto ei ole ajankohtainen, mutta olisi toisaalta hyvä haistella lautojen raosta aidan toista puoltakin, joten mikä voisi olla hyvä vaihtoehto jos painotuksena maantieajo? Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.
Sorrunko kuitenkin uudestaan 530d:hen ja otan sen vaan nyt farkkuna, aktiivivakkarilla ja comfort-jakkaroilla?
Jotenkin "alfistina" nolottaa myöntää, että kerran kun bemarin on omistanut, ei tahdo löytyä mitään lähellekkään Nettiautoon jos pamauttaa omat kriteerit tarkkaan hakuun, löytyy pelkkiä bemareita tai ei mitään
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
Pidä hyvä käyttö-penarisi pitkään ja satsaa maukkaaseen harrasteautoon.Raimo Miettinen kirjoitti:Jotain vaihtelua olisi kiva saada. Olisi tylsää ostaa kolmas 5-sarjan bemari tai viides baijerilainen ylipäätänsä. Nykyisessä (530d x-drive 2011 m-sport) tykkään hyvistä ison tien ominaisuuksista (vakaa, ohitukset sujuu ripeästi, hyvä vakkari, penkeillä kestää istua, tosi hiljainen varsinkin kitkoilla), tykkään myös zf:n automaatista kuuspyttyisen dieselin kanssa (lähtee paikaltaan tarvittaessa vauhdilla, jaksaa vääntää mutta myös vaihtaa ja ei kuulosta sepelimyllyltä sisälle) sekä yleisestä laadukkuudesta materiaaleissa. Ulkonäkökin on kiva näin m-sporttina. Ihan kivoja juttuja taas on takavetopainotteinen neliveto, peruutuskamera ja pakittaessa tilttaava hanttarin peili, sähköpenkit sekä bluetooth.
Auton vaihto ei ole ajankohtainen, mutta olisi toisaalta hyvä haistella lautojen raosta aidan toista puoltakin, joten mikä voisi olla hyvä vaihtoehto jos painotuksena maantieajo? Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.
Sorrunko kuitenkin uudestaan 530d:hen ja otan sen vaan nyt farkkuna, aktiivivakkarilla ja comfort-jakkaroilla?
Suosittelen, tulee väriä elämään.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
Tehot ei ihan riitä, mutta muutoin suosittelen tätä. Ja kohta tämäkin on haarukassa.Raimo Miettinen kirjoitti:Auton vaihto ei ole ajankohtainen, mutta olisi toisaalta hyvä haistella lautojen raosta aidan toista puoltakin, joten mikä voisi olla hyvä vaihtoehto jos painotuksena maantieajo? Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.
Oma pykälää pienempi Rellu on ollut ihan tajuttoman laadukas ja kaikin tavoin hieno auto. Plussaa siitä, että ei ole mikään Bemari...(hymiö niille, jotka tarvii)
---
Itsellä vaihto ajankohtainen varmaan ensi kesänä...Vieläköhän sitä bensan ostaisi, vaiko joko olisi aika plugarin tai jopa täyssähkön...No, aikaa joogailla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Autonvaihtoketju
Meillä on ainakin jo Vauxhall, Mini, Rover, Jagwah + Triumph-kerhot ja luonnollisesti RROC-chapter. Rootes-kerho? En ole varma, muitakin kai. Marina siis ei ehkä omaa kerhoa kaipaa. Tiedä sitten olisiko sosiaalista tilausta jollekin BL-clubille.Jiitee kirjoitti:
PS. TaZio , MarinaNArina -klubia ei liene Suomessa, meinaatko perustaa ? 70-80-luvullahan brittiautoteollisuus
suorastaan kukoisti ja tuotti monia jälkipolvia järisyttäviä designeja kuten tuo Marina.
Tehty suoraan 4-5 paintin ja parin viikon "liittoloman " jälkeen.
Marina nyt ei ko. heimon terävin kynä ole, mutta jos rehellisesti ajatellaan niin ei se nyt ihan niin huono kai ollut? Jos vertaan ajamiani yksilöitä vastaaviin Volsuihin, ranskisiin ja japseihin jne. on tuo minusta samaa sarjaa. Mikä tahansa aikalais-Fiat sitten oma lukunsa jostain AR'sta puhumattakaan.
Laatu sitten tosin sakkasi kautta linjan. Joku Triumph ja jotkut Rootes-tuotteet taisivat olla ainoita jotka pystyivät pitämään jonkinmoista laatua yllä niinä hulluina vuosina kun tuo teollisuuden haara ajettiin alas ammattiliitojen ja huonon johtamisen seurauksena.
-Tazio
Lähetetty minun SM-T515 laitteesta Tapatalkilla
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
Koitin kyllä olla sarkastinen.Tazio kirjoitti:Meillä on ainakin jo Vauxhall, Mini, Rover, Jagwah + Triumph-kerhot ja luonnollisesti RROC-chapter. Rootes-kerho? En ole varma, muitakin kai. Marina siis ei ehkä omaa kerhoa kaipaa. Tiedä sitten olisiko sosiaalista tilausta jollekin BL-clubille.Jiitee kirjoitti:
PS. TaZio , MarinaNArina -klubia ei liene Suomessa, meinaatko perustaa ? 70-80-luvullahan brittiautoteollisuus
suorastaan kukoisti ja tuotti monia jälkipolvia järisyttäviä designeja kuten tuo Marina.
Tehty suoraan 4-5 paintin ja parin viikon "liittoloman " jälkeen.
Marina nyt ei ko. heimon terävin kynä ole, mutta jos rehellisesti ajatellaan niin ei se nyt ihan niin huono kai ollut? Jos vertaan ajamiani yksilöitä vastaaviin Volsuihin, ranskisiin ja japseihin jne. on tuo minusta samaa sarjaa. Mikä tahansa aikalais-Fiat sitten oma lukunsa jostain AR'sta puhumattakaan.
Laatu sitten tosin sakkasi kautta linjan. Joku Triumph ja jotkut Rootes-tuotteet taisivat olla ainoita jotka pystyivät pitämään jonkinmoista laatua yllä niinä hulluina vuosina kun tuo teollisuuden haara ajettiin alas ammattiliitojen ja huonon johtamisen seurauksena.
-Tazio
Lähetetty minun SM-T515 laitteesta Tapatalkilla
Kyllähän jopa VAZ-Ladan laatu voitti tuolloin Marinan.
Japsit Toyota, Datsun aluksi 70- luvulla ja muut myöhemmin suorastaan
jyräsivät laatumielessä GB:n sen ajan kansanautotuotteet.
Miksi sitten juuri japsitehtaat ovat nyt lähes ainoat kansanwaunuja tuottavat
autotehtaat GB:ssä ? Hinta-laatusuhde ja luotettavuus, sano.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Autonvaihtoketju
Ammattimiehenä kyllä todella vaikea suositella mitään ranskalaista edes pahimmalle vihamiehelle. Renault/Dacia, myös Nissan nykyään voisi jopa sanoa maailman paskimmat autot mitä tänä päivänä valmistetaan.. Ensikatsastuksessa vaihdetaan koko keulan tuenta uusiksi, jotta saisi leiman. Valitettavasti tänä päivänäkin Renault käyttää samaa tuentaa kuin 90-luvun alussa... Auton sisällä laatuvaikutelma on kuin pahimmasta painajaisesta. 2020 mallin autossa on edelleen samat nappulat ja vipstaakit kuin -02 lagunassa, puhumattakaan naurettavasta "luottokortti" avaimesta. Moottoriajoneuvojen valmistus pitäisi kieltää lailla Ranskassa. Toivottavasti ei tule baanania. Moderaattoria uhmaten kirjoitettu suoraan sydämmestäVittorio Jano kirjoitti:Tehot ei ihan riitä, mutta muutoin suosittelen tätä. Ja kohta tämäkin on haarukassa.Raimo Miettinen kirjoitti:Auton vaihto ei ole ajankohtainen, mutta olisi toisaalta hyvä haistella lautojen raosta aidan toista puoltakin, joten mikä voisi olla hyvä vaihtoehto jos painotuksena maantieajo? Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.
Oma pykälää pienempi Rellu on ollut ihan tajuttoman laadukas ja kaikin tavoin hieno auto. Plussaa siitä, että ei ole mikään Bemari...(hymiö niille, jotka tarvii)
---
Itsellä vaihto ajankohtainen varmaan ensi kesänä...Vieläköhän sitä bensan ostaisi, vaiko joko olisi aika plugarin tai jopa täyssähkön...No, aikaa joogailla.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
willez kirjoitti:Ammattimiehenä kyllä todella vaikea suositella mitään ranskalaista edes pahimmalle vihamiehelle. Renault/Dacia, myös Nissan nykyään voisi jopa sanoa maailman paskimmat autot mitä tänä päivänä valmistetaan.. Ensikatsastuksessa vaihdetaan koko keulan tuenta uusiksi, jotta saisi leiman. Valitettavasti tänä päivänäkin Renault käyttää samaa tuentaa kuin 90-luvun alussa... Auton sisällä laatuvaikutelma on kuin pahimmasta painajaisesta. 2020 mallin autossa on edelleen samat nappulat ja vipstaakit kuin -02 lagunassa, puhumattakaan naurettavasta "luottokortti" avaimesta. Moottoriajoneuvojen valmistus pitäisi kieltää lailla Ranskassa. Toivottavasti ei tule baanania. Moderaattoria uhmaten kirjoitettu suoraan sydämmestäVittorio Jano kirjoitti:Tehot ei ihan riitä, mutta muutoin suosittelen tätä. Ja kohta tämäkin on haarukassa.Raimo Miettinen kirjoitti:Auton vaihto ei ole ajankohtainen, mutta olisi toisaalta hyvä haistella lautojen raosta aidan toista puoltakin, joten mikä voisi olla hyvä vaihtoehto jos painotuksena maantieajo? Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.
Oma pykälää pienempi Rellu on ollut ihan tajuttoman laadukas ja kaikin tavoin hieno auto. Plussaa siitä, että ei ole mikään Bemari...(hymiö niille, jotka tarvii)
---
Itsellä vaihto ajankohtainen varmaan ensi kesänä...Vieläköhän sitä bensan ostaisi, vaiko joko olisi aika plugarin tai jopa täyssähkön...No, aikaa joogailla.
Pakko kyllä olla eri mieltä. Omalla listalla 3008 viihtyi melko pitkään ja uusi 300hv hybrid pitää käydä kokeilemassa jossain välissä. Hintahan siinä on aivan posketon, mutta rohkea veto silti. Myös DS tuotteet kiinnostelee, mutta valikoima on toistaiseksi tasoa Alfa sillä erolla että tarjolla on todella pientä tai todella suurta. Kumpikaan ei oikein omaan käyttöön soveltunut.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Autonvaihtoketju
Vaihteet + levyjarrut + kaasuttimien kurkut + yläpuoliset nokka-akselit = vähintään 15, niin kyseessä on urheiluauto.nipaka kirjoitti:Jossain autolehdessä ammoin oli urheiluauton määritelmänä laskukaava.
Eteenpäin vievien vaihteiden lukumäärään lisättiin levyjarrujen ja kaasuttimien määrä. Tästä vähennettiin ovien ja penkkien lukumäärä.
Jotenkin näin se meni. Raja-arvoa en muista.
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
No juu, arvostan taipuisaa ajatuksenkulkua! Olisihan Talisman erilainen vaihtoehto. Varusteita näyttäisi olevan tuossa kalliimmassa runsaammin mitä bemarissa. Se on kyllä saanut huomata, että varustellun maineen omaava saksalainen ei välttämättä olekaan se lisävarustelluin, kun puhutaan autoyksilöistä. Ranskanmaalta uusin Peugeot 508 olisi ulkoisesti kyllä listan kärkipäässä! Ovat vain budjetin ulkopuolella.
Minkälainen yhdistelmä tuo pikkudiesel-automaatti mahtaa olla relluissa? Löytyykö jouhevuutta kaupungissa että maantiellä pitkäkylttistä yhdistelmää ohittaessa?
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Autonvaihtoketju
Näin vähän kyllä epäilinkin.Jiitee kirjoitti:
Koitin kyllä olla sarkastinen.
.
Minä se vain olin just Standing Block Chop treenin jälkeisen suihkun jälkeen lätkinyt poskiin Blenheim Bouquet'ta ja kaatanut lasiin Lyme Bay mead'ia joten en voinut olla vähän BL:ää hehkuttamatta
Lupaan loppuviikon läträtä jotain Xerjoff'ia ja juoda aperolia ja grappaa jotta saadaan fokus takaisin Italialaiseen kalustoon. Sytytän vielä toscaninin jos ei muuten toimi
-Tazio
Lähetetty minun SM-T515 laitteesta Tapatalkilla
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Heitetään tähän sellaiset yllättäjät kuin Alfa Romeo Giulia ja Jaguar XE sekä isoveli XF.Raimo Miettinen kirjoitti:Jotain vaihtelua olisi kiva saada. Olisi tylsää ostaa kolmas 5-sarjan bemari tai viides baijerilainen ylipäätänsä.
Koeajamani Giuliat, XE ja XF:t ovat tarjonneet vakaata ja mukavaa kyytiä, ainakin Giulia kyllä tarttee peruspulkkia paremmat penkit. Disclaimer, olen koeajanut autot kesällä, en loskamössössä.Raimo Miettinen kirjoitti:Nykyisessä (530d x-drive 2011 m-sport) tykkään hyvistä ison tien ominaisuuksista (vakaa, ohitukset sujuu ripeästi, hyvä vakkari, penkeillä kestää istua, tosi hiljainen varsinkin kitkoilla),
Check, check ja check, varauksina loskakeli ja parhaita heikommat jakkarat.
Sekä Jaguar että Alfa Romeo luottavat takavetomalliston automaattivaihteistossa samaan ZF:n 8HP-sarjaan kuin Bemarikin. 6zyl dieseliä ei taida olla ollut tarjolla kuin XF:ään.Raimo Miettinen kirjoitti:tykkään myös zf:n automaatista kuuspyttyisen dieselin kanssa (lähtee paikaltaan tarvittaessa vauhdilla, jaksaa vääntää mutta myös vaihtaa ja ei kuulosta sepelimyllyltä sisälle)
Check, check ja check vaihteiston osalta.
Sekä Jaguar että Alfa Romeo luottavat takavetopohjaisen malliston nelivetoratkaisussa samaan Magna Actimax -tekniikkaan kuin Bemarikin. Softissa voi toki olla nyanssieroja.Raimo Miettinen kirjoitti:Ihan kivoja juttuja taas on takavetopainotteinen neliveto
Check, check ja check.
200+hp: check, check ja check (Giulia Veloce 210hp, XE 25d 240hp, XF 25d 240hp, XF 30d jopa 300hp).Raimo Miettinen kirjoitti:Diesel automaatti on pakollinen, kun ajoa tulee 50 000km vuoteen. Tehoa voisi olla 200+ heppaa. Budjetti 20-25+k€ ja mittarissa alle 250tkm eli jonnin verran saa olla ajettu jos vaan on muuten siisti ja kestää ajoa.
20-25ke, voi tehdä tiukkaa. Onneksi budjetissa on mukana +, eli sitä voi venyttää.
RAIPE!FinPat kirjoitti:Niin, ja elämän tarkoitus on 41.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Autonvaihtoketju
Pakko kompata Polforeaa - itellä XF nyt ajossa ollu vuoden verran ja oon ollu kyllä erittäin tyytyväinen joten en voi muuta kuin suositella! Massasta poikkeava auto hyvällä vaihdelaatikolla, erittäin hyvä ajettavuus, hyvät penkit, 6-kone löytyy ja jerkkua tarpeeksi sekä sopii budjettiin. Ei muuta ku sopivaa XFää ettimään ja koeajolle vaan
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Autonvaihtoketju
Polforea, hienosti päädyit juurikin sinne suuntaan mitä itsekin olen pohdiskellut! Giuliassa olisi kyllä sitä fiilistä enemmän mitä yhdessäkään perusbaijerilaisessa. Tällainen Veloce tummansinisenä saa kyllä viisarin värähtämään! Mielettömän kaunis!
https://m.nettiauto.com/alfa-romeo/giul ... 6&vifNav=Y
Jakopääremppa vähän harmittaa, kun joutuu niin usein huoltamaan ja maksaa kuitenkin jonnin verran.
Kiitos Sticklille myös! Jaggen XF:ä kävin koeajamassa ennen nykyistä. Monessa mielessä houkutteleva paketti. Pikkudieselin käyntiäänet taisivat olla yksi harvoista negatiivisista puolista. V6-disukka korjaisi varmaan tämän piirteen.
https://m.nettiauto.com/alfa-romeo/giul ... 6&vifNav=Y
Jakopääremppa vähän harmittaa, kun joutuu niin usein huoltamaan ja maksaa kuitenkin jonnin verran.
Kiitos Sticklille myös! Jaggen XF:ä kävin koeajamassa ennen nykyistä. Monessa mielessä houkutteleva paketti. Pikkudieselin käyntiäänet taisivat olla yksi harvoista negatiivisista puolista. V6-disukka korjaisi varmaan tämän piirteen.
Re: Autonvaihtoketju
OT: Kirveellä halkoa vai lekalla rengasta?Tazio kirjoitti:Standing Block Chop treenin
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
^
Hankintaketjun perusteella väkevä veikkaus kirveen suuntaan.
---
Täältä toki äänet Giulian ja Jaggen suuntaan. Pösö on hieno myös. Merkkinä ei toki samanlaista kaikua kuin muissa, mikäli ostaja sellaiselle painoarvoa antaa. Ehdottamassani Talismanissa sitten vielä vähemmän.
Hankintaketjun perusteella väkevä veikkaus kirveen suuntaan.
---
Täältä toki äänet Giulian ja Jaggen suuntaan. Pösö on hieno myös. Merkkinä ei toki samanlaista kaikua kuin muissa, mikäli ostaja sellaiselle painoarvoa antaa. Ehdottamassani Talismanissa sitten vielä vähemmän.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Autonvaihtoketju
Jaggen 2.7 ja 3.0 dieseleissä toisinaan kiertokangen laakeriliuskat kiepahtavat ja blokkaavat öljykanavat.Raimo Miettinen kirjoitti: Jaggen XF:ä kävin koeajamassa ennen nykyistä. Monessa mielessä houkutteleva paketti. Pikkudieselin käyntiäänet taisivat olla yksi harvoista negatiivisista puolista. V6-disukka korjaisi varmaan tämän piirteen.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Hmm, itsestään syttyvästä bemarista sydänvikaiseen jaguaariin. Täytyy lueskella kuinka yleinen oire tuo onkaan.FinPat kirjoitti:Jaggen 2.7 ja 3.0 dieseleissä toisinaan kiertokangen laakeriliuskat kiepahtavat ja blokkaavat öljykanavat.Raimo Miettinen kirjoitti: Jaggen XF:ä kävin koeajamassa ennen nykyistä. Monessa mielessä houkutteleva paketti. Pikkudieselin käyntiäänet taisivat olla yksi harvoista negatiivisista puolista. V6-disukka korjaisi varmaan tämän piirteen.
Re: Autonvaihtoketju
Eikö tälläkin foorumilla ollut Kissaan sydämen siirron tehneitä?Raimo Miettinen kirjoitti:Hmm, itsestään syttyvästä bemarista sydänvikaiseen jaguaariin. Täytyy lueskella kuinka yleinen oire tuo onkaan.FinPat kirjoitti:Jaggen 2.7 ja 3.0 dieseleissä toisinaan kiertokangen laakeriliuskat kiepahtavat ja blokkaavat öljykanavat.Raimo Miettinen kirjoitti: Jaggen XF:ä kävin koeajamassa ennen nykyistä. Monessa mielessä houkutteleva paketti. Pikkudieselin käyntiäänet taisivat olla yksi harvoista negatiivisista puolista. V6-disukka korjaisi varmaan tämän piirteen.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Autonvaihtoketju
VJ on oikeassa. Kirveellä pystyyn tuettua runkoa. Olen vetänyt noita vuoroittain, eli nyt tämä ja sitten Underhand Chop seuraavalla kerralla.FinPat kirjoitti:OT: Kirveellä halkoa vai lekalla rengasta?Tazio kirjoitti:Standing Block Chop treenin
Hankintaketjun raportti tosin meni sen verran pieleen. että Addnature sössi tuon tilauksen. Lopputulema oli se, että peruutin tuon Hultan ja hankin
Hachas Jauregi Racing Axen. Viimeinen perinteinen baski-valmistaja joka noita tekee.
Ja kun tuolle tielle jouduin lähtemään, pyysin sitten Brucea takomaan minulle sellaisen Tuatahin. Eilen tulleen tiedon perusteella terä on nyt valettu ja takominen on alustavasti ajoitettu 8.6. eli tuo ehtinee Härmään heinäkuun alussa.
-Tazio
Re: Autonvaihtoketju
Muistelisin niin, että vuoden 2011 jälkeen valmistetuissa moottoreissa tuo ongelma on korjattu. Eli facelifti XF kun tuli 2012, niin niissä ei tuota ongelmaa enää ole.Raimo Miettinen kirjoitti:Hmm, itsestään syttyvästä bemarista sydänvikaiseen jaguaariin. Täytyy lueskella kuinka yleinen oire tuo onkaan.FinPat kirjoitti:Jaggen 2.7 ja 3.0 dieseleissä toisinaan kiertokangen laakeriliuskat kiepahtavat ja blokkaavat öljykanavat.Raimo Miettinen kirjoitti: Jaggen XF:ä kävin koeajamassa ennen nykyistä. Monessa mielessä houkutteleva paketti. Pikkudieselin käyntiäänet taisivat olla yksi harvoista negatiivisista puolista. V6-disukka korjaisi varmaan tämän piirteen.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Autonvaihtoketju
Juu, yleinen ongelma muttei kuitenkaan hirveän yleinen. Noita on kuitenkin myyty aika paljon ihan suomessakin. Silloin kun noita lueskelin, niin jäi vaikutelma että poikivat useimmiten noin satkun paikkeilla. Mun -10 malli oli 104 tkm ajettu kun ostin sen konevikaisena. Kakkos runkolaakeri oli pyörähtänyt, kanava tukkoon ja voitelu veks siitä ja viereisiltä veiveiltä.FinPat kirjoitti:Eikö tälläkin foorumilla ollut Kissaan sydämen siirron tehneitä?Raimo Miettinen kirjoitti:Hmm, itsestään syttyvästä bemarista sydänvikaiseen jaguaariin. Täytyy lueskella kuinka yleinen oire tuo onkaan.FinPat kirjoitti:
Jaggen 2.7 ja 3.0 dieseleissä toisinaan kiertokangen laakeriliuskat kiepahtavat ja blokkaavat öljykanavat.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Re: Autonvaihtoketju
Tarkkoja numeroita ei ole saatavilla mutta näppituntuma on että sama kone on hajonnut Lantikoissa useammin kuin Jaggeissa.jyrkip kirjoitti: Juu, yleinen ongelma muttei kuitenkaan hirveän yleinen.
Mutta ainahan koneita saa kaupasta: https://nwsmotorservices.com/engine-mod ... and-rover/
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: 27 Kesä 2019, 21:11
- Car(s): 2007 Spider 3.2 JTS V6 Q4 (Nero Carbonio VR.)
1998 Jaguar XK8 (Anthracite Metallic)
Jaguar XF 3.0 D S (Ultimate Black Metallic) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Autonvaihtoketju
Täältä ääni (tai kaksi, kun jo toinen menossa käyttiksenä) XF V6D:lle on hiljainen ja puhkua riittää...Raimo Miettinen kirjoitti:Polforea, hienosti päädyit juurikin sinne suuntaan mitä itsekin olen pohdiskellut!
<clip>
Jaggen XF:ä kävin koeajamassa ennen nykyistä. Monessa mielessä houkutteleva paketti. Pikkudieselin käyntiäänet taisivat olla yksi harvoista negatiivisista puolista. V6-disukka korjaisi varmaan tämän piirteen.
JaakkoK
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Autonvaihtoketju
No nyt on Alfa Etelä-Pohjanmaalla odottelemassa innokkaita ostajia. Ei ole jonoksi asti..
Käyttöauton virkaa suorittaa nyt 2012 Focus maitopurkin kokoisella EGO BOOST -myllyllä. Eihän tuo nyt oikein miltään tunnu mutta kulutus ja varaosien hinnat on naurettavia. Ja ei tuo huono ajettava ole missään nimessä. Fiilistä vaan ei ole ihan niinkuin Alfassa.
Käyttöauton virkaa suorittaa nyt 2012 Focus maitopurkin kokoisella EGO BOOST -myllyllä. Eihän tuo nyt oikein miltään tunnu mutta kulutus ja varaosien hinnat on naurettavia. Ja ei tuo huono ajettava ole missään nimessä. Fiilistä vaan ei ole ihan niinkuin Alfassa.
Re: Autonvaihtoketju
[/quote]
Onnittelut rohkeudesta. Ei siis hankinnasta vaan että uskalsit kertoa sen tällä palstalla. Seuraava hankinta on varmaan vastamelukuulokkeet. On aika meluisa auto.[/quote]
Sen verran voin myhäilyä teettää ja kertoa että slooda on ollut varmaan 1 viikon käytössä ja muuten seissyt liikkeen pihalla odottamassa tutkimus aikaa. Nyt toista kertaa. Vielä ei olla159:n 5 viikon ennätyksessä (liikkeestä ostettuna seuraavana päivänä ketjusta herjaa - > auto korjattu ja siitä parin päivän jälkeen vena kopan tiiviste vuotaa pakosarjan päälle ja odotetaan Italiasta monta viikkoa varaosaa..) Alfassa oli selvä vika, mutta montahan kertaa sitä saa antaa yrittää korjata ennenkuin voi kaupat purkaa. Ja edellinen omistaja on aika hyvin parantanut äänieristeitä tässä yksilössä. 18" renkaat kyllä vähän kuuluu läpi. Taitaa olla alun perin 4 äänieriste suikaletta vaan autossa.. Säästää painossa..
Onnittelut rohkeudesta. Ei siis hankinnasta vaan että uskalsit kertoa sen tällä palstalla. Seuraava hankinta on varmaan vastamelukuulokkeet. On aika meluisa auto.[/quote]
Sen verran voin myhäilyä teettää ja kertoa että slooda on ollut varmaan 1 viikon käytössä ja muuten seissyt liikkeen pihalla odottamassa tutkimus aikaa. Nyt toista kertaa. Vielä ei olla159:n 5 viikon ennätyksessä (liikkeestä ostettuna seuraavana päivänä ketjusta herjaa - > auto korjattu ja siitä parin päivän jälkeen vena kopan tiiviste vuotaa pakosarjan päälle ja odotetaan Italiasta monta viikkoa varaosaa..) Alfassa oli selvä vika, mutta montahan kertaa sitä saa antaa yrittää korjata ennenkuin voi kaupat purkaa. Ja edellinen omistaja on aika hyvin parantanut äänieristeitä tässä yksilössä. 18" renkaat kyllä vähän kuuluu läpi. Taitaa olla alun perin 4 äänieriste suikaletta vaan autossa.. Säästää painossa..
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Autonvaihtoketju
Hanki se vaihtelu jostain muualta.Raimo Miettinen kirjoitti:Jotain vaihtelua olisi kiva saada.
Hukkasin oman 530d F11 vajaa kolme vuotta sitten ja vaihtelu on sen jälkeen ollut jotain vastatuulen ja totaalisen vitutuksen välimaastossa mitä autoihin tulee.
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Autonvaihtoketju
Minulla on siis urheiluauto tallissaCarlo Coppa kirjoitti:Vaihteet + levyjarrut + kaasuttimien kurkut + yläpuoliset nokka-akselit = vähintään 15, niin kyseessä on urheiluauto.nipaka kirjoitti:Jossain autolehdessä ammoin oli urheiluauton määritelmänä laskukaava.
Eteenpäin vievien vaihteiden lukumäärään lisättiin levyjarrujen ja kaasuttimien määrä. Tästä vähennettiin ovien ja penkkien lukumäärä.
Jotenkin näin se meni. Raja-arvoa en muista.
- Kari
Re: Autonvaihtoketju
http://www.scch.fi/tietoa-kerhosta/urheiluautolista/
Tuosta linkistä löytyy urheiluautolista. Kyseisen järjestön jäsenenä pidän muutenkin tuosta organisaatiosta. Urheiluauto on se joka hyväksytään Tuusulan Sportscar Breakfast Clubin kentälle. Honda Beat on urheiluauto, ei Porsche Panamera, Mercedes coupet eivätkä mitkään nelioviset Alfat.
Tuosta linkistä löytyy urheiluautolista. Kyseisen järjestön jäsenenä pidän muutenkin tuosta organisaatiosta. Urheiluauto on se joka hyväksytään Tuusulan Sportscar Breakfast Clubin kentälle. Honda Beat on urheiluauto, ei Porsche Panamera, Mercedes coupet eivätkä mitkään nelioviset Alfat.
Re: Autonvaihtoketju
Alfa Spyder mainittu!Riccardo kirjoitti:http://www.scch.fi/tietoa-kerhosta/urheiluautolista/
Tuosta linkistä löytyy urheiluautolista. Kyseisen järjestön jäsenenä pidän muutenkin tuosta organisaatiosta. Urheiluauto on se joka hyväksytään Tuusulan Sportscar Breakfast Clubin kentälle. Honda Beat on urheiluauto, ei Porsche Panamera, Mercedes coupet eivätkä mitkään nelioviset Alfat.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Autonvaihtoketju
^Ja Sprint, mutta se ei ehkä tarkoita tuota minun malliani. Ja onhan siellä MX 5 .
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Autonvaihtoketju
Itsenäni kanssa huvitti se sprint (ei varmaan joo tarkoita alfasudin seuraajaa, kun muuten melkein kuuluisi kaksovinen golffikin listalle )
Suoraan vaan suoraa
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Hienoa, barchetta on urheiluauto. Onhan se kevyt ja kaksipaikkainen.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Autonvaihtoketju
X1/9 jää tavisautoihin pistemäärällä 12.
Tuon mukaan kerhoon pääsee.Riccardo kirjoitti:http://www.scch.fi/tietoa-kerhosta/urheiluautolista/
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Autonvaihtoketju
4C ei ole listalla TAI ei ehtinyt siihen.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- JarHei
- Viestit: 308
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2
ex: Fiat Coupe 1.8 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Autonvaihtoketju
Liekö GT tuossa listassa miltä aikakaudelta
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Autonvaihtoketju
Viime kesänä ostettu Outlander vaihtui tänä aamuna Kia Rioon. Kuten näissä usein käy, tilanne eskaloitui melko nopeasti, eilen aamulla herätessä kun ei ollut vielä ajatustakaan autonvaihdosta mielessä
Neljän renkaan lisäksi kovin paljon yhteistähän noilla autoilla ei ylipäätään ole, mutta itselle se ehkä oleellisin ero noiden välillä on 11v ikää ja 220tkm maantietä, Kiassa on vielä tehdastakuutakin jäljellä monta vuotta. Käyttöauto ei ole käyttöauto jos sitä joutuu murehtimaan ja korjaamaan enemmän kuin harrasteoletettua - tuo meidän 2009 ostettu luotto-156 alias Oikkuli piti päästä viime kesänä leppoisille eläkepäiville kesäautoksi mutta sen sijaan sitä on tarvittu käyttistä paikkaamaan niin paljon ettei harrastetta ole ehtinyt harrastamaan ollenkaan Joskohan tilanne nyt muuttuisi.
Neljän renkaan lisäksi kovin paljon yhteistähän noilla autoilla ei ylipäätään ole, mutta itselle se ehkä oleellisin ero noiden välillä on 11v ikää ja 220tkm maantietä, Kiassa on vielä tehdastakuutakin jäljellä monta vuotta. Käyttöauto ei ole käyttöauto jos sitä joutuu murehtimaan ja korjaamaan enemmän kuin harrasteoletettua - tuo meidän 2009 ostettu luotto-156 alias Oikkuli piti päästä viime kesänä leppoisille eläkepäiville kesäautoksi mutta sen sijaan sitä on tarvittu käyttistä paikkaamaan niin paljon ettei harrastetta ole ehtinyt harrastamaan ollenkaan Joskohan tilanne nyt muuttuisi.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
Mitä kuuluu Rasviksen ID.3 -projektille? Etkös ollut jossain jonossa?
Lienee muutoin ihan pätevä peli, mutta sisätilojen laatu ei lukemani/näkemäni perusteella oikein vakuuta...
Lienee muutoin ihan pätevä peli, mutta sisätilojen laatu ei lukemani/näkemäni perusteella oikein vakuuta...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Joo, varausmaksu on edelleen sisällä. Muuten hiljaista pitelee; Autoja ei vielä ole koeajettavissa, eikä normimalleille ole edes hinnastoa. 1st Edition -versioiden hintalaput eivät innosta pätkän vertaa.
Konttorin materiaalit tosiaan huutavat itäblokkia jo kuvissakin, mutta katsotaan nyt vielä todellisuus elävästä elukasta. Itse asiassa Ämpärin koeajollakin suurimmat negatiiviset fiilikset koskivat aikoinaan rumaa kojelautaa ja halvannäköisiä sisustan muovilaatuja, mutta aika vähän ne ovat lopulta häirinneet. Olen ajatellut ne camp-henkisiksi
Yli neljän vuoden jälkeenkään ei ole yli 38 asteen autokuumetta. Mistähän se kertoo, tyhjästä lompakosta? Giulian koeajo kyllä herätti vahvaa omistamisen halua, mutta mulla on sellainen auton käytön kokonaiskuluja haarukoiva ankeutus-excel joka väittää ettei Giuluun ole varaa. Pitänee säätää laskentakaavoja.
Konttorin materiaalit tosiaan huutavat itäblokkia jo kuvissakin, mutta katsotaan nyt vielä todellisuus elävästä elukasta. Itse asiassa Ämpärin koeajollakin suurimmat negatiiviset fiilikset koskivat aikoinaan rumaa kojelautaa ja halvannäköisiä sisustan muovilaatuja, mutta aika vähän ne ovat lopulta häirinneet. Olen ajatellut ne camp-henkisiksi
Yli neljän vuoden jälkeenkään ei ole yli 38 asteen autokuumetta. Mistähän se kertoo, tyhjästä lompakosta? Giulian koeajo kyllä herätti vahvaa omistamisen halua, mutta mulla on sellainen auton käytön kokonaiskuluja haarukoiva ankeutus-excel joka väittää ettei Giuluun ole varaa. Pitänee säätää laskentakaavoja.
- Epäkelpokeräilijä -
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Autonvaihtoketju
Ehdottomasti. Kyllä aina pitää saada perusteltua vaikka minkä auton hankinta järkeväksi ja edulliseksi, sulla on excelissä virheelliset kaavat.Rasvis kirjoitti: Giulian koeajo kyllä herätti vahvaa omistamisen halua, mutta mulla on sellainen auton käytön kokonaiskuluja haarukoiva ankeutus-excel joka väittää ettei Giuluun ole varaa. Pitänee säätää laskentakaavoja.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Autonvaihtoketju
^^siihen ekseliin pitää lisätä sellainen sarake, johon merkitään auton tuoma hauskuus-/tylsyysluku.
Lopputulos voisi muuttua kummasti.
Lopputulos voisi muuttua kummasti.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Kauheen vaikeen kuulosta tommonen, että ostaisi auton järkiperustaisesti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
En minäkään sentään niin huima kaveri ole että antaisin jonkun taulukon tehdä autonvalinnan Se Hauskaa -rivi on takaraivossa ja taulukon viimeisen rivin pohjalta mietitään sitten onko tarpeeksi hauskaa, vai voisiko samalla massilla tehdä jotain hauskempaa.
Maksuvälinerajoitteisuudesta seuraa kaikkea tällaista pikku hankaluutta elämään.
Maksuvälinerajoitteisuudesta seuraa kaikkea tällaista pikku hankaluutta elämään.
- Epäkelpokeräilijä -
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Etkös itse juuri hiljattain vaihtanut harmaaseen järkiautoon nelijalkaisen ystävän takia?Polforea kirjoitti:Kauheen vaikeen kuulosta tommonen, että ostaisi auton järkiperustaisesti.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!