jarski kirjoitti:no eihän tuo ollu pahasti sitä paitti se mitä tapahtu tapahtu"way beyond that" lähin vaasaa kohde vasta n.tunnin päästä enkä muuta tehny ku kiihdytin auton matkanopeuteen mitähän jos ton auton olis vieny esim.botniaringille ei olis kestäny varmaan kierrostakaan
Eikös neuvo nykyään jo autokoulussa jättään niitä vaihteita väliin . Tosta vois varmaan jo kakkosen ohittaa . Vai tarjositko muka jo vitosta
Seat Cordoba:lla 160km/h ja jokainen mittarinvärähdys tuon yli tuotti tuskaa volkkarikonsernin espaniolle.
no heti kun vaihdoin takaisin alfaan, (156 2.0TS) oli pakko kokeilla. kun yö ajossa tilaisuus tuli: 170 nousi kevyesti ja enemmän olisi "hän" halunnut revitellä, mutten antanut.
-Vokkie-
Mökiltä tullessa(kyydissä oli perämoottoria ym muuta kevyttä tavaraa ) loppu lahden tiellä kärsivällisyys, ku joku farmari mondeo roikku puskurissa ja yritti hiillostaa ja vielä suksiboksi katolla!
mittari kerkes 220 (mondeo putos 170ssa) sitten tuli liikaa autoja perä edellä vastaan ja joutu hellittämään. menohaluja autolla oli vielä vaikka kuinka!
Varmaankin todellinen nopeus on ollut karvan päälle 200. Suora alkoi jo loppua kesken. Aika kauan sai jo vinguttaa nelosella, joten olis varmaan vaatinut melkosen suoran, jos olis vielä halunnut vaihtaa vitoselle ja kelata lisää vauhtia. Enpä usko että toi 164 3.0 edes jaksaa kelata lähellekään täysiä kierroksia vitosella...
Tänään motarilla 215 km/h:ssa mittariin ... Vetoa tuntui piisaavan vielä ja 1000 r/min jäi varaa viitosella rajoittimeen... Jos vetäisi täydet kiekat niin mittarinopeudeksi tulisi noin 240 km/h:ssa...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
155 q4 vakioputkella ... jne otti 1.5km matkalla 220 mittariin kolme päällä uusintaa tulossa viimeistään ensi kesänä lappeenrannassa 1.7km matkalla kentällä jos auto sillon iskussa ( suunnitelmat paisuu )
Vaasan konetiellä vitosella rajottajalle, 6800 rpm näytti viisari, nopeusmittari putosi 210km/h kohdalla nollille. Toukokuun alussa, lämpöä noin 10 ja kostee yö... Ja mielestäni ei kauan vauhtia kelannut, kaveri vaan halusi testata onko halvasta Alfasta mihinkään, itse ajoi. (Etsii edelleen kuusnepaa itelleen Sierran tilalle)
220 mittariin joka on vielä satkussa tarkka. Eipä tuntunut enää pahemmin lisää menoa kelaavan mutta mukavaa oli muutama kärry ohittaa renkaina kuluneet 195/50-15 rekisteriotteen /60 sijaan, saapikokemuksesta sanoisin että viis kilsaa ainakin olisi tullut lisää asiallisilla nakeilla
Ite otin 225 mittariin V6 156:lla (mittarivirhettä ei ole ainakaan 100 asti =), eikä kovempaa mennyt, vaikka kaasupoljin oli motarilla pari kilsaa pohjassa. Yksin olin liikkeellä keskellä yötä... Taitaa hifit rokottaa pikkasen tosta nopeudesta ^^
Tolla 2-pyöräsellä kulkineella sitten 255 (260 loppuu mittari) vakio peli =)
Mut vähäsen jäi kaivelemaan toi alfan nopeus... mielelläni oisin sen tehtaan lupaaman 230 rikkonut... =/
160km/h kelasin viikonloppuna motarilla mittariin. Ei viittinyt paina tallaa pohjaan Aina mielessä, että entäs jos sattuukin olemaan polliisi tutkan kanssa siellä. Ei kuljeta paljoa töissä (ei onnistu julkisilla kulkuneuvoilla). Toisteksi edeltävällä autolla kelasin 215 km/h mittariin, motarilla 2.0 Primeralla. Ei ole suurempaa tarvetta ollut "kohlata"
gYdEbUh kirjoitti:220 mittariin joka on vielä satkussa tarkka. Eipä tuntunut enää pahemmin lisää menoa kelaavan mutta mukavaa oli muutama kärry ohittaa renkaina kuluneet 195/50-15 rekisteriotteen /60 sijaan, saapikokemuksesta sanoisin että viis kilsaa ainakin olisi tullut lisää asiallisilla nakeilla
Olen mä 120 ajanu kerran.. Hirveästi kovempaa tää ei mene näillä pikkuvirityksillä, kohta vielä rajoitin siirtyy hiukan ylemmäksi niin katsotaan jos 130 menee rikki jos pitää rekka ohittaa Sitä kovempaa ei sitten saa ajaa
Oli sellaset 350kg lihaa kyydissä ja otti motarilla 230 mittariin =) Ehkä sillä oli viime kerralla vaan huono päivä tai "se" aika kuusta...
Tänään sitte putos auton takaosasta joku helkkarin lämpökilpi pakoputken päälle, eikä rämise paljoa
Q4 otti Saksassa, vakiokuosissa, mittariin 235. Nykyään tuo nopeus tulee tauluun aika nopeasti, mutta sen jälkeen pitäisi alkaa jurmoottamaan ja siihen ei riitä pokka. Pitäis päästä Saksaan, tai sitten edes lentokentälle.. Muistuttakaapa, kun seuraaviin pitää ilmoittautua.
Ducatilla 258 km/h tutkaan Joensuun lentokentällä 1800 metrin päässä lähdöstä.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
taitaa seuraava kiihytys ( pitemmän matkan ) olla vasta ensi kesänä lappeenrannassa ilmailupäivänä... tosin viikonloppuna on tietääkseni joensuussa, mutta ei ole vapaita paikkoja. siellä mm fiat 1/9 lövan supra jne... ja joku lambo ... lappeenrannassa ei tarvi etukäteen ilmottautua
Tossa viikonloppuna joku ropponen golffi alko haastamaan motarilla niin johonki 160-170 kelasin ja sillon golffi oli jo kaukana takana. Sitten tosin himmasin ja se meni menojaan.
hippasen alle 220 ku joku minikuski kiusas. Sitten muistin et suksipoksi on katolla ja kun hiljensin joku vaalea pala lensi tuulilasin ohi ja se oli vitt. vilkunlasi!
Uuden Alfan omistajana innostuin lämpimänä syysiltana ja 147 kelasi 225 mittariin yllättävän kivuttomasti. Motari oli tyhjä ja meno tuntui suunnilleen samalta kun teininä ajelin Tojota tercelillä satasta!
"tyhjällä motarilla saksassa" n. 200 viitosella ja ihmettelin kun rupesi hyytymään kiihtyvyys.
No syynä oli se, että kierrokset oli tapissa, kutosella sitten 235 meni ilman hehkuttelua,
tosin lastu ja putki on vaihdettu, eli kyllä niistäkin jotain hyötyä kait on.
Syrän kyllä löi aikasta kovaa, oli uusi kokemus tuokin.
Toista kertaa ei tarvitse testailla, nyt voi ajella rauhallisesti kun tietää mihin vauhti riittää.
156v6:lle on mitattu joskus ranskalaisessa autolehdessä 231.4km/h.
Oma ottaa mittariin tosiaankin ton vajaat 250, pitkään venyttäen tietty...
mutta ihmetyttää kuitenkin muiden alhaiset lukemat
Jappe kirjoitti:
mutta ihmetyttää kuitenkin muiden alhaiset lukemat
read my mind ...ei oo autoa joka on ollu oma...tai muuten alla ettenkö olis koittanu mikkä on huiput...pitäähän ne ny ekaks testata ku puikkoihin pääsee...eiks sen sano järkiki
jknracing kirjoitti:No hetihän ne pitää koeponnistaa!!!
Juuri näin. Ei ehkä tehokkaimmilla peleillä, mutta ennenkuin vuosi sitten Unon ostin, niin kävin motarilla ottamassa kaiken irti. Jos olis hajonnut, en olis ostanu .
Otti Uno muuten 155 km/h mittariin vaikka tulpat oli huonot ja ilmanputsari tukossa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Tuli rykäistyä lomareissulla n. 250kmh, tosin en Alfalla, ottaa vaan pattiin kun tila tiellä loppui kesken suuren liikenne määrän vuoksi eikä edes kerinnyt huippuja kelata.
Täytyy kai tunnustaa tänne pimeiden kesäöiden synnit.
Eli tuossa viime viikolla yöllä ajelin moottoritiellä ja tuli kramppi pohkeeseen joka aiheutti akuutin nilkan ojentumisen. Tuloksena 240km/h mittarissa ja 6500rpm...harmi että siinä vaiheessa tuli autoja vastaan niin piti hiljentää eikä ehtinyt huippuja kelata.
P.S. Ajoin suunnilleen keskellä tietä kun hurjastelin, kun hiljensin niin palasin omalle kaistalle. Melkein heti sen jälkeen oli tiellä jokin suomen pystykorvan kokoinen raato. Juuri sillä kohdalla missä vasen eturengas olisi ollut ELLEN olisi palannut omalle kaistalla. Millaista jälkeä olisi tullut...anyone?
Aika äijiä
Tulee ihan mieleen joskus aikoinaan kun tuli pidettyä tutkaa Hämeenlinnassa Ei, en ole porsliisi, olin vuffe intissä
Asiaan (ihan vaan Rollen mieliks)
Alfasta en tiedä kuinka kovaa kulkee, ihan tosi en ole ajanut sillä täysiä.
Fiat menee/meni melkein vapaata pudotusta 178 ja Jumbo menee täysillä n.155, aika kovaa