Arese & Maranello

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Turismo
Viestit: 43
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Arese & Maranello

Viesti Kirjoittaja Turismo »

Muutamakuvaferrari galleriasta ja alfa museosta. Jotain tärähtäneitä yms löytyy joukosta kun en jaksanut karsia. Perkuleen pimeetä oli tuolla alfa museossa.. ja tietenkin käsivaralta ilman salamaa piti yrittää kuvata :roll:

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Hienoja kuvia, kiitos :-D
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

http://karhu.dy.fi/maranello_arese/pages/DSCF4043.html

Onkos tuo nyt jotenkin hyväksyttävämpi etumaski kuin teinien eurotuningpimppis-rasseissa? :mrgreen:
156 2.0 TS ['98]

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

On tainnut tuo Ferrari Gallerian mallisto muuttua / laajentua aika paljon sen jälkeen kun itse kävin siellä 3-4 vuotta sitten.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

ahma kirjoitti:Onkos tuo nyt jotenkin hyväksyttävämpi etumaski kuin teinien eurotuningpimppis-rasseissa? :mrgreen:
Kauheen näkönenhän tuo on kieltämättä, mutta varmaan ihan toimiva :roll:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

ahma kirjoitti:http://karhu.dy.fi/maranello_arese/pages/DSCF4043.html

Onkos tuo nyt jotenkin hyväksyttävämpi etumaski kuin teinien eurotuningpimppis-rasseissa? :mrgreen:
Ehdottomasti hyväksyttävä! Tuo on AITO ja tuolla keulalla on ihan oikeasti merkitystä, kun ajetaan isoa kovaa :wink: (niinkuin se suomessa onnistuisi).
Toisin on näissä teinimuovihirviöissä, jotka vain lisäävät painoa ja ilmanvastusta ilman mitään oikeata hyötyä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Alfissimo kirjoitti:Ehdottomasti hyväksyttävä! Tuo on AITO ja tuolla keulalla on ihan oikeasti merkitystä, kun ajetaan isoa kovaa :wink: (niinkuin se suomessa onnistuisi).
Eli jos mä riisuisin tuosta teipit ja katsastaisin sen katuliikenteeseen, niin tuo etumaski olisi yhtä hyödyllinen verkonpaino Suomen teillä kuin kaikki muutkin teinirimputtimet..
156 2.0 TS ['98]

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Enhän mä noin sitä sanonut :mrgreen: .
Kyllä, yhtä hyödyllinen Suomen nopeuksissa. Mutta silti hyväksyttävä, se on aito.
Radalla siitä, ja kaikista muista autoon tehdyistä downforce-muutoksista, jo olisi hyötyä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Asiallisia kuvia. Areseen pitää näköjään ottaa Manfrotto kaveriksi, kun itse paikalle eksyy.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Turismo
Viestit: 43
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turismo »

Vittorio Jano kirjoitti:Asiallisia kuvia. Areseen pitää näköjään ottaa Manfrotto kaveriksi, kun itse paikalle eksyy.
Jeps. Ei se jalusta tuolla ferrari galleriassakaan turha olisi ollut. Oli muuten tuskasta etsiä tuota noilla alfaromeo.comin ohjeilla :silly: Kannattaa mennä tuota comolle päin menevää motaria ja kääntyä aresen liittymästä niin ei voi missata. Jäi etsimisen vuoksi aikaa kierrellä tuolla vain n. 1h :(

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Turismo kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Asiallisia kuvia. Areseen pitää näköjään ottaa Manfrotto kaveriksi, kun itse paikalle eksyy.
Jeps. Ei se jalusta tuolla ferrari galleriassakaan turha olisi ollut. Oli muuten tuskasta etsiä tuota noilla alfaromeo.comin ohjeilla :silly: Kannattaa mennä tuota comolle päin menevää motaria ja kääntyä aresen liittymästä niin ei voi missata. Jäi etsimisen vuoksi aikaa kierrellä tuolla vain n. 1h :(
Toi on hyvä tietää, meinasin mennä marraskuussa käymään. Prätkämessut ja synttärit sattuu just sopivasti samaan aikaan, pitää lähteä onnittelijoita karkuun :mrgreen: . Samalla reissulla vois käydä ihailemassa kauniita autoja :oops:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Turismo kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Asiallisia kuvia. Areseen pitää näköjään ottaa Manfrotto kaveriksi, kun itse paikalle eksyy.
Jeps. Ei se jalusta tuolla ferrari galleriassakaan turha olisi ollut. Oli muuten tuskasta etsiä tuota noilla alfaromeo.comin ohjeilla :silly: Kannattaa mennä tuota comolle päin menevää motaria ja kääntyä aresen liittymästä niin ei voi missata. Jäi etsimisen vuoksi aikaa kierrellä tuolla vain n. 1h :(
Lieneekö ollut hyvää tuuria vai mitä, mutta kun itse hyppäsin Milanossa Duomolta taksin kyytiin ja löin kuskillle käteen Alfa-museon osoitteen, niin se osas kyllä ajaa suoraan oikeeseen paikkaan. Hiljainen on kyllä museo eikä paikkaa todellakaan tunnu kaikki tietävän (tosin kukapa meistäkään oman kylän museoita osais luetella?). Kaverin kanssa kun oltiin siellä, niin ainoa ihminen joka porttivahdin lisäksi nähtiin oli laiskasti laahustava siivooja.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Pitäisi ensi viikolla yrittää käydä joko Maranellossa tai Aresessa. Ehkä jopa molemmissa. Onko kenelläkään tarkempia ajo-ohjeita tai edes osoitetta tuonne Alfa-museoon? Netin (alfaromeo.com) kartalla ei vielä taida perille löytää kovin nopeasti.

Maranellossa taitaa olla helpompi löytää perille(?).

-tommi

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Maranellon läpi kävelee hetkessä. Pikku kylä, missä ei postissa puhuta englantia ja mitä turismi ei muutenkaan ole raiskannut. Galleria löytyy sieltä varsin helposti.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Osoite museoon oli Via Alfa Romeo jotain. Mitään kunnon kylttiä sinne ei ole vaan sellainen 20cmx50cm pieni viitta. Itse ajelin Milanosta pikkuteitä Areseen, mutta parhaiten taitaa päästä Milanosta Malpensaan päin johtavaa moottoritietä pitkin ja ajaa pois aresen tullikopin kohdalta. Muutama sata metriä rampilta muistaakseni vasempaan niin olet perillä.

Muista siasta aikana paikka kiinni pari tuntia 12-14.00 sekä viikonlopuisin.


Oli muuten 500:s viesti :-D
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Hukka
Viestit: 65
Liittynyt: 02 Loka 2005, 12:59
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Tommi kirjoitti:Pitäisi ensi viikolla yrittää käydä joko Maranellossa tai Aresessa. Ehkä jopa molemmissa. Onko kenelläkään tarkempia ajo-ohjeita tai edes osoitetta tuonne Alfa-museoon? Netin (alfaromeo.com) kartalla ei vielä taida perille löytää kovin nopeasti.

Maranellossa taitaa olla helpompi löytää perille(?).

-tommi
Kun ajat Milanosta Pohjoiseen, niin heti tietullin jälkeen tulee se liittymä josta noustaan ylös (on myös nettiohjeessa). Tulet heti liittymästä huoltoaseman viereen liikenneympyrään.. älä mene oikealle RHO:n suuntaan, äläkä myöskään Aresen keskustaan vaan siihen "viimeiseen" vaihtoehtoon.. (en muista mitä siinä lukee). Aja muutama sata metriä eteenpäin ja tarkkaile tien vasenta reunaa, sieltä löytyy kyltti "Alfa Romeo-museo". Samassa kyltissä on jotain FIAT tekstiä (en taaskaan muista tarkemmin).

Tulin juuri sieltä noin viikko sitten.. Jos tarvitset tarkempia ohjeita niin ilmoittele.

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Maranellosta tuon Gallerian löysi helposti ihan Ferrarin ohjeiden perusteella.
Arese olikin sitten hankalampi. Oikean tien tietäminen tosin auttoi - kiitos siitä.
Osoite on tarkasti ottaen Viale Alfa Romeo. Alfan logo ja jotain Fiat-tekstiä on sellaisessa huoltoasemakyltin näköisessä tolpassa. Samassa lukee myös pienellä Alfa Romeo Museo. Tuossa linkki karttaan: http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=45.5 ... 45061&om=1

Oli hieman eroa noilla paikoilla. Maranellossa oli vaikea ottaa kuvia, kun joku oli koko ajan autojen vieressä. Aresessa ei ollut ketään samaan aikaan. Toisaalta valaistus oli haastavampi Aresessa.

Tuolla kuitenkin muutamia kuvia:
http://picasaweb.google.com/tommi.kosunen/Maranello
http://picasaweb.google.com/tommi.kosunen/Arese

-tommi

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Hienoja kuvia ja tekisi vähän itsekin mieli käydä tuolla mutta tuskin tulee sopivaa ajankohtaa. Noita reittejä kun hakee niin Viamichelin on aika kätevä. Toi laski juuri että matkaa täältä tulisi 2221km, aikaa menee 29,5 tuntia + erinäisiä maksuja, yhteen suuntaan. Kohteeksi laitoin osoitteen Viale Alfa Romeo, Arese ja Italia.

Vastaa Viestiin